O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DOPISY - "SÁM SI VAŘÍM, SÁM SI PERU" PDF Tisk E-mail
Sobota, 11 srpen 2007

Chápu, že bruslím na tenkém ledě, no, jestli se o ledu v tomhle počasí vůbec může beztrestně mluvit, když se mi horkem pomalu roztejká skleněná deska na stole...  Ale rozhodně si koleduju. I když - vzhledem k tomu, že velikonoce jsou dávno fuč? Nu, abych to moc "neokecávala", tahle rubrička, kterou jsem si nedávno vymyslela, je dvojsečná.

Mám plno super dopisů, ale - jestlipak ještě nějaké budu dostávat?

 

 

     

 

 

    Například následující je poměrně starého data, kdyby tam nebylo zvrchu napsáno, ani bych tomu nevěřila - vážně, je to už před pěti celičkými léty. Kupodivu se pisatel vůbec nezměnil. Ovšem, zase se nedá říct, že by léty zmoudřel - ale: cožpak se to někdy dalo říct o některém z těch našich "kluků"?

 

     Vzpomínám si, jak už jako dívčí základní školou povinné jsem slýchávala tatínka, jak mamince občas k večeru říkával: "Tak, šmudlinko moje, já si skáknu za klukama na jedno, jo?" A pak se vypařil, "šmudlinka" zatím stačila vyžehlit koš prádla a ještě mě vyzkoušet ze všech úkolů na druhý den. Když nám pak druhý den něco z toho, co si v hospodě povídají, vyprávěl, fakt se mi zdálo, že se tam proměňují v puberťáky...

 

 

 

     Nu, tady je tedy slibované písmo, které určitě léty vtip neztratilo:

 

 

Dnes na téma: KAMARÁD - "SÁM SI VAŘÍM, SÁM SI PERU"

 

 

 

 

    

Danuško,

 

     víš, že v období asi 3měsíční nezaměstnanosti jsem docela vážně uvažoval o psychotronické poradně, spojené s předpovídáním budoucnosti? Dokonce jsem se naučil i fixlovat s virgulí a jde mi to skvěle. A říkat každýmu to, co chce slyšet, to bych za honorář zvládal též bez potíží. Teď ale, tuším, platí zas nějakej zákonnej zákaz na vydávání podobných živností laikům. Asi tedy zůstanu u exaktnějších činností. Prosimtě, proč zrovna by ty bludy měly bejt škodlivý? Když uslyšej, co toužej slyšet, hned je tu o 100% sebevědomíčka a naděje více a pak už se postaraj sami (samy) aby to dopadlo dle jejich přání. Účinek placeba je pokázanej a univerzální. I já jsem si do mobilu nastavil, že pokaždé po zapnutí si přečtu "Jsi nejkrásnější ze všech, Pepo". A dyk je to vlastně úplně totéž, co jim radíš ty.

 

     Nebo už jsi někdy zcela po pravdě napsala nějaký manželem podváděný tlustý zapařený krůtě, že se tomu manželovi vůbec nedivíš, že přeskočil do jiný ložnice? A co mu taky chudákovi zbývalo, když tu hrůzu, která si sebe neváží ani natolik, aby o sebe dbala a nepřežírala se, viděl vedle sebe denně a přitom si denně uvědomoval, že by ho už taky třeba nic jiného ve zbytku života nemuselo vůbec potkat? Takovýhle krůtě tlustý můžeš jen sdělit, že ten její je kretén, kterej kouká jen na povrchní vzhled a že on si ji (krůtu) vlastně ani nezaslouží - debil. To ona jistě ráda vyslechne i zaplatí...hahááá. Já bych jí poradil - přestaň žrát, cvič, zhubni a sprchuj se alespoň dvakrát denně, a nemysli si, že s tebou bude v ložnici jen proto, že mu chutná tvoje svíčková. No jo, ale tohle bych mohl radit jedině zadarmo.

 

     Navopak za prachy? Jo, to bych toho chudáka debila tak pomluvil, že bych se snad pak štítil ho i potkat. Všechno je relativní a všechno se dá vyložit i o 180° opačně, podle toho, kdo platí a co chce slyšet. No ne?

 

PS. Nevíš vo nějaký hezký a bohatý babě, kerá by chtěla šikovnýho, chytrýho, pohlednýho, čipernýho dědečka??? Není též úplně přesné, že bych uznával jedině krásky 90/60/90. To je jasnej ideál, ale kompromisy jsou zcela normální věcí, a co není třeba v mírách a váhách, to lze v určité toleranci akceptovat, pokud je to kompenzováno. Vždyť ani já zas už nejsem zrovna svazák  (přestože vím, že Robíček Redford je mi docela podobnej). Takže v mym věku a při mejch příjmech (vobčas i průjmech) to vždycky budou už jen vojetý auta a vojetý baby; s tím už nic nenadělám.

 

P.S. P.S. Jo - tak sem konečně včera po roce našel vodvahu k sundání a vyprání záclon - musel jsem si vod mejch Ukrajinců půjčit obludně vysoký štafle, abysem dosáhl na garnýž ve výšce 3,6 m. Teď ale furt ještě mám hlavu vyvrácenou a packy se mi klepou. No, ale ty záclony po jednom roce byly hnědočerný (hodně kouřím), a uzený, fujtajksl. Tak jsem jim dal i předpírku a nešetřil Persilem (dvojité dávky na předpírku i na praní), jenže vony, jak jsou mrchy silonový, nenasákavý, tak si nevzaly žádnou vodu a ta s tou přemrštěnou dávkou prášku vypěnila, vytekla a proch*ala mi koupelnu i s předsíní - svině. Tak to jsem měl práci navíc. Normálně bych vytíral podlahy až na vánoce. Ale to už se na to pak vyprdnu - už mám vytříno...

 

Zatím pa pa. P.

 

 

Komentáře (56)add feed
CO DODAT? : jajinecka
....je to poklad.
srpen 11, 2007 18:10
já to říkám taky, : d@niela
jen se trošku boooojim, co bude, až si to přečte..
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
srpen 11, 2007 18:12
... : jajinecka
Treba nejaka, co o ni pise??To vis, Danielo, kdo se v tom pozna, zakejha...
srpen 11, 2007 18:14
Já si zas myslím, že dotyčný pisatel : Ariana
má skvělý smysl pro humor a určitě to přijme. S těma tlustýma krůtama má asi pravdu, ženy každého věku by měly umět o sebe dbát a nepřežírat se. Jen nevím, zda se to dá takhle zevšeobecňovat, někdy to fakt může způsobovat nějaká nemoc a tzv. nežrat nestačí. Ale ani chlapi na tom nejsou zrovna s udržováním postavy nejlíp. Podle jednoho z posledních průzkumů nadváhy a obezity dospělé populace v EU ( s BMI vyšším než 25) se Češi řadí na 2. místo (1. místo Němci, 3. místo Řekové) a Češky na 4. místo (1. místo Němky, 2. místo Britky, 3. místo Kypřanky). Takže k zamyšlení by to mělo být na obou stranách.
Co se týká praní záclon, taky se mi to jednou povedlo, že jsem tam dala víc prášku (naivně jsem si myslela, že záclony tak budou čistší) a shora plněná pračka "vypěnila" tak, že jsem měla co dělat, abych uvedla koupelnu zas do původního stavu.

srpen 11, 2007 18:38
tak Kypřanky by neměly být vůbec hodnoceny, : bb
ty to mají přímo v národnostním popisu práce, být kypré, ne? smilies/smiley.gif

Na prášcích se dřív, nevím jestli i teď, dávkuju už dávno od oka kelímkem, uvádělo, že na záclony se dává třetina obvyklého množství prášku smilies/smiley.gif
Fujtajblové záclony bych tedy doporučila po sundání vyklepat z okna či balkonu, tím se odpraší a zároveň se zapraš/sí záclony pomlouvačné tlusté zapařené krůty ze sousedstvísmilies/smiley.gif
A vyklepané (záclony) namočit přes noc (aby nikdo neviděl tu špínu, co se z nich bude uvolňovat) do vlažného roztoku pracího prostředku, ideálně tekutého, s trochou soli a octa.
Pak dvakrát vyprat, nebo s předpírkou, a to ve speciálním prostředku na záclony. Účinek zesílí citronová šťáva.
Kdo se nebojí, třeba já, přidá do posledního máchání k tekutému škrobu nebo aviváži ve vodě rozpuštěné 2-3 lžičky inkoustu. Záclony pak chytnou takový ten sněhově běloskvoucí nádech.
No a kdo je frajer, nebude se s tím takhle blbě párat, řekne otci, ať laskavě přestane hulit, že v těch 67 prohulil majlant a už mu ty záclony nevypere, záclony vypere v savu a když to přežene, zatáhne přes okna žaluzie.
srpen 11, 2007 18:53
bb, : Ariana
to je tedy tip s tím inkoustem. Máš na mysli přepokládám modrý, jako modřidlo? Záclony už teď taky peru radši nadvakrát a v uměřeném množství. S tou vypěněnou pračkou se mi to stalo jen jednou, poprvé.
Ač jsem doma všichni nekuřáci, záclony jsou stejně vždycky špinavé až hrůza, protože bydlíme v centru Prahy a tady se pořád v okolí něco bourá a rekonstruuje, takže je tu pořád neskutečně moc prachua špíny. Auta zaparkovaná v ulici jsou posedlá šedým práškem. Nechci ani domyslet, jak vypadají naše plíce smilies/smiley.gif
srpen 11, 2007 19:02
Ariano, : bb
ano, inkoust jako modřidlo. Jedna z těch hospodyňských rad, kterými se ženské magazíny vždy po dušičkách jen rojí, jako vyčistit koberec zelím, rámy obrazů cibulí...a záclony doběla vymodřit inkoustemsmilies/smiley.gif jedna z mála, kterou jsem se odvážila vyzkoušet...

U nás taky nekuřácký domov, rodiče, jejich sourozenci, dědečkové kouřili, takže o tom, jak zabránit vzniku nažloutle zašedlých záclon, vím své, ale máš pravdu, popílek je horší. Mamka právala záclony 4x ročně a stačilo. Když jsem po škole bydlela rok v pronajaté garsonce téměř v centru průmyslového velkoměsta, bylo to na mašli - jen nikdy nekončící rámus, prach a popílek. Za ten rok jsem se nauklízela, navytírala, naluxovala a naprala na pětiletku dopředu.
Tady, co bydlíme, perou někteřé záclony mimo kuchyňských jednou do roka, a nepozná se to. Já jsem zvyklá jinak, ale pravda je, že vyprané od nevypraných vnímám spíš pocitově, než zrakemsmilies/smiley.gif
A to mám pořád okna balkon dokořán, volný pohyb dětí, jejich kamarádů a rozličných zvířat po bytě. Na utírání tlap za sucha jsme s chutí zapomněli, od čeho je vysavač s hepa filtrem, a že se občas někdo nezdržuje zouváním bot, když jen zaskočil pro něco domů, je mi taky jasné. Přesto se tu nepráší ani způlky tak jako tam, ve městě...

srpen 11, 2007 19:16
a to je současně návod, : bb
jak odvést řeč od nevonících tlustých krůt k voňavým záležitostem jako jsou vyprané záclony a venkov smilies/smiley.gif
srpen 11, 2007 19:17
Hezké, bb, : Ariana
to se Ti povedlo. Já bych k tomu ještě doplnila vůni vařené krmě. Můj muž teď zrovna tvoří segedín a mně to tady vyrušuje z pracovního zaujetí smilies/smiley.gif
srpen 11, 2007 19:21
jednou : Míška
si u mne v práci kupoval pán arginmax či clavin( jistě víte na jaké účely), že prý má problémy, ale hlavní asi bude manželka. Tři michelinky v pase, 30let společného života ap.
Ten pán ale vypadal jako já v devátém měsíci. Taky bych měla problém... smilies/grin.gif
srpen 11, 2007 19:32
:) : bb
když je z libového, tak ho taky můžu, jenže z libového nemá tu chuť, co z prorostého, to je pak dilema...smilies/smiley.gif
mamka kvůli tátovi vařila segedín z bůčku, a tak jsem maso vynechávala, jinak je to pro mě spíš zimní jídlo
po včerejším grilovaném mase, krevetkách, zelenině a vínu jsme si dneska dali k obědu jen těstoviny s letní italskou rajčatovou omáčkou, ostříhala jsem zbytky bazalky a oregana, než si zítra dovezu od mamky další, a dokonce se mi povedlo nastrouhat na to zbytek parmazánu, i když to bylo o život, sušil se v lednici dost dlouho...smilies/smiley.gif
a dnes nevím, co budu večeřet, rozpustila jsem posádku, účastníci zájezdu mají jiný program a já se těším konečně na večer v klidu o samotě, v tichu...dotáhnu si pár restů, co mi tu straší, a ani nevím, co budu večeřet...asi si na zbytek salátu ze včerejška (taková míchanice, recept jsem dala někam pod Margotin igelitový ubrussmilies/wink.gif nakrájím zbytek grilovaných masíček...a dopiju k tomu zbytek červeného vína
akorát to kafe bude čerstvé, ne ze zbytkůsmilies/smiley.gif
srpen 11, 2007 19:33
Míško, : bb
ta paní přišla s ním? to byl on tak statečný, nebo ona panovačná a donutila ho? smilies/smiley.gif)

Jinak, Bibendum od Michelinů musel taky zhubnout, jak je to teď módní, trendy a vůbec, prostě i reklamní pneumatikový panák musí být frikulín - čili free, coool a in, a tak mu provedli liposukci pneumatik...
srpen 11, 2007 19:37
měl ty záclony namočit do studené vody, : AlenaT
do které nasypal sůl a nechal přes noc, pak teprve teplou a prášku málo. Hele my měli čtyřiapůl metru do stropu, starý barák - a záclony jsem tam na štaflích věšívala běžně. Ale asi holt nejsem tak chytrá a neumím to s virgulí.
srpen 11, 2007 19:41
segedín : AlenaT
dělám zásadně z ramínka, nebo plecka. Jinak, když už jsme u vařby - dostala jsem darem od kamarádky směs koření "čarodějka" no něco eňo něno" voní to jak blázen, naložila jsem do toho kuřecí nohy a zítra je udělám.
srpen 11, 2007 19:44
jo, kápla jsi na to, AlenoT, to bude tou virgulí, : bb
protože mně virgule lomcuje s rukama, div mi nevykloubí rameno...a když věším záclony na okna ve zdi standardní výšky, bolí mne stejně za krkem i obě ramena smilies/smiley.gif
srpen 11, 2007 19:46
dobře, Ariano čarodějko, dosáhla jsi svého, slintám jak baset :) : bb
a jdu si naservírovat ty zbytky

srpen 11, 2007 19:56
ještě na skok, jeden tip sem šoupnu : bb
dovezla jsem si v týdnu od našich dvě bedny broskví, přes všechny chmurné předpovědi se urodilo, dlouhé teplé jaro je znát, jsou sladké jak med, šťavnaté, obrovské
tak jsme je s potomky oloupali a kromě kompotu jsem uvařila džem, a aby nebyl fádní, jak někdy broskvový bývá, trochu jsem ho vylepšila:
už po přidání želírovacího cukru,5 minut před stažením z plotny, jsem přihodila několik celých hřebíčků, vanilku, pomerančovou kůru, špetku kyseliny citronové, a úplně nakonec, už jen probublat a nechat rozlinout vůni, kapku brandy
teda kapku větší kapku smilies/smiley.gif
zbytek, co nevešel do skleniček, byl z hrnce okamžitě vylízán do mrtě, a od teď broskvový džem nikdy jinak smilies/smiley.gif


srpen 11, 2007 20:05
mňam : Míška
smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
srpen 11, 2007 20:16
mám muže : AlenaT
kterej dqlá suprové džemy ze všeho možného. Jsou vynikající, pak stačí upéci pouhou nezvoratelnou roládu, namazat a každej si myslí, že je to dort. Když si tý marmošky kápnu do bílýho jogurtu , jeto mana nebeská.
srpen 11, 2007 21:05
jinak : AlenaT
mám letos nadúrodu jablek - takže pokud by byl zájem.....ke kávě budu podávat slavnou nezvoratelnou rolácu s domácím džemem smilies/tongue.gif
srpen 11, 2007 21:06
bb, : Ariana
ten segedín je určen na zítřek a je z plecka. Můj muž ho miluje a protože ode mě se ho nedočká, tak si ho vaří sám. Ovšem tak výborně, že já stejně neodolám a bez ohledu na dodržování zdravé životosprávy si ho zítra dám i s pivem. Jednou za čas se musí hřešit a jak říkám, když už hřešit, tak pořádně. Teď k večeři si taky dávám zbytky kuřecího stejku se zeleninkou. Jen to víno tu nemám, už je vypito smilies/smiley.gif
Ovšem ten broskový džem, to musí být mňamka. Já holt nemám štěstí na dodavatele takových dobrůtek, tak si to jen představuji smilies/smiley.gif
srpen 11, 2007 21:10
Aleno T, : Ariana
asi jsi už někde recept na tu Tvou nezvoratelnou roládu psala, ale já jsem si jej bohužel nepoznamenala a moc by mě zajímal. Nemohla bys jej napsat ještě jednou? Díky.
To jsme krásně odběhly od tématu, což? smilies/smiley.gif Já už se polepším, dědečku.
srpen 11, 2007 21:26
je to jednoduché : AlenaT
6 vajec, rozdělit na bílky a žloutky, 6 lžic mouky, 6 lžic cukru - je jedno jaká mouka, je jedno jakej cukr. Dát ušlehat napevno těch 6 blků a zatím smíchat tu mouku , cukr a žloutky, poté vmíchat tuhý sníh z bílků - a nyní přijde ten trik - rozetřít na vyolejovaný pečící papír /nebo plech/ ten olej je tam proto, aby roláda byla pružná a nelámala se. Pak dát asi na 10 minut péci - asi na 200 stupňů, ale zařiďte se podle vaší trouby. Má to mít barvu piškotů, když se to upeče. Namazat můžeme rovnou horké marmeládou a zarolovat, nebo krémem -po vychladnutí, Vynikající je to namazané nutelou.Klidně to nechte vychladnout, nemusíé se to dávat na utěrku a zarolovávat a zas rozrolovávat a stejně z toho jsou nakonec řezy.Až tohle zvládnete, můžete experimentovat, přidat do těsta kakao, nebo místo lžíce mouky, lžicí mletých ořechů, nebo kokosu , atd. atd. dle fatazie - jo!!! je to PIŠKOT - takže ŹÁDNE ZRNÍ.!!!! Pokud do toho míníte cpát ovesný vločky, nebo sojové klíčky apod, abyste to vylepšili, tak se rovnou vykašlete na nějakou roládu, škoda těch surovin, protože by to pak nebylo k jídlu. Je to jednoduchý, dobrý a odporuje to zásadám zdravé výživy. hahahaha já vím, že dědek ted u špinavejch záclon slintá, jó co by on dal za krůtu, která by mu upekla. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
srpen 11, 2007 22:31
Aleno, : Ariana
díky, už jsem si to zapsala do svých receptů, určitě vyzkouším, ale z polovičního množství. S těmi mletými ořechy to musí být mňamka a do toho ušlehanou šlehačku, co nejdřív vyzkouším. Ani nemusím být dědek u špinavých záclon a už slintám smilies/cheesy.gif
srpen 11, 2007 23:01
NČ, až budeš zase prát začouzené záclony, dej do pračky ocet. S práškem to funguje jako vonná aviváž a bělidlo. Nevěříš? Věř! : strejda
Čo bolo, to bolo - dnes už má přece NČ mladou a štíhlou přítulkyni. Kde já jsem to jenom četl??? Ta hlava...ta hlava... smilies/grin.gif
srpen 11, 2007 23:26
však jsem psala, že je to letr starej.... : d@niela
smilies/grin.gif
srpen 12, 2007 00:15
ze tří vajíček? : AlenaT
no nevím, tahle je akorát na plech - tamta bude asi dost malinká,...tuhle splivne můj muž na posezení, takže tamtu jim budeš asi moct jen ukazovat a vybírat vstupný.
srpen 12, 2007 01:24
muhaha : sasas
kdyz tu sla rec o P., ktery patri presne do kategorie "kruta", a jeho tricetilete blondate Petre, ktera ho jiste miluje z ciste nevinne lasky, to bylo prskani, jaky jsme zapskly nenavistny baby smilies/grin.gif
srpen 12, 2007 09:21
Aleno, : Ariana
ještě jsem se zapomněla zeptat na důležitou info, jak dlouho a na kolik se ta roláda peče. Jinak ze 3 vajec u nás bohatě stačí, každému stačí málo, můj muž ostatně sladké moc nesmí kvůli zvýšené hladině cukru na hranici cukrovky. Já kvůli tomu prakticky vůbec nepeču, protože jinak bych to musela jíst skoro všechno sama a to mi za to usilovné cvičení pak nestojí smilies/cheesy.gif
srpen 12, 2007 10:07
asi tak : AlenaT
deset minut - ale to jsem psala nahoře - jenom dávej pozor, je to indivindi podle trouby - napoprvé si to hlídej-taky nevím jak je to u poloviční dávky, to těsto bude asi tenří
srpen 12, 2007 10:24
... : bb
nebo to rozetře jen přes půl plechu
já dávám do těsta na roládu trochu oleje a horké vody, tenhle "suchý" recept mám taky, ale ještě jsem ho nezkoušela


srpen 12, 2007 11:12
ten olej : AlenaT
se dává POD TO TĚSTO!!!!!!! tedy vymaže se plech, nebo ještě lépe pečící papír, buchta pak není suchá, je pružná a neláme se ----ALE TO JSEM TAM PRECE UZ NAPSALA!!!!!!_!PROTO!!!!! je ta buchta NEzVORATELNÁ!!!!!Vymaže se i TEFLONOVÝ plech, ten olej na vymazání je důležitý!!! ne máslo ne Hera, ne ztužený tuk , ale OLEJ!! já netušila, že recept,kterej mi dala kamarádka při cestě trmvají, bude tak složitej na pochopení. Asi jsem vadná.
srpen 12, 2007 11:17
ježíš, já vím :) : bb
taky pod roládu vymazávám pečící papír olejem
já tedy i pod dort, na dno formy, dávám papír, a pak celou tu formu - dno i strany - vymažu máslem a vysypu moukou
ale v MÉM osvědčeném receptu na roládu se přidává olej i do těsta
srpen 12, 2007 11:47
a nemusíš na mě řvát ,nejsem hluchá :) : bb
pečení je moje hobby, takže tvůj recept roládu jsem vskutku pochopila, a navíc ho znám, pouze jsem si dovolila připsat svůj postup, víme, paní? smilies/smiley.gif
srpen 12, 2007 11:49
Aleno díky, : Ariana
sorry, už jsi to psala, asi jsem si přečetla Tvůj původní recept moc rychle a přehlédla to. Jinak pečící papír si taky vždycky vymazávám a mám s tím nejlepší zkušenosti. Do piškotu přidávám taky horkou vodu, na 1 vejce 1 polévkovou lžíci. Babský recept, ale funguje. Kdybych neměla tolik práce, tak snad tu roládu jdu udělat hned, ale protože jsem dneska uvázaná na celý den k počítači, tak to bude muset počkat na příští víkend.
srpen 12, 2007 11:53
Ariano, : bb
tyhle rolády bleskovky jsou tak rychlé, že ji zvládneš o pauze smilies/smiley.gif neži ti zchladne káva v hrníčku, bude roláda v troubě, a než si protáhneš záda, je upečeno
mně se při počítači dobře vaří, hodinku, hodinku a půl příprav, a pak zapnu počítač a už jen odbíhám o přestávkách zamíchat, vypnout, zlumit, obrátit...navařím tak víc jídel najednou, tím uspokojím své kuchařské buňky i na tři dny dopředu, pak nevařím a přitom je pořád co na talířsmilies/smiley.gif
dneska jsem takhle udělala zeleninovou polévku s krupičkou, hovězí plátky na česneku a víně, s hustší omáčkou a knedlíkem, aby si mohli ohřívat postupně jak kdo z hladovců dorazí, a švestkový a broskvový koláč s drobenkou...v neděli odpoledne se to tu občas hemží, tak aby měli z čeho ukrojit
a k večeři jsem rozporcovala a naložila kuře do marinády, pak se už jen strčí do trouby, a sní s chlebem
nádobí už šumí v Matyldě a kuchyň má odteď nedělní volno smilies/smiley.gif
srpen 12, 2007 12:03
bíbí, tohle mi připomíná doby cca před deseti lety, kdy jsem měla ještě svoje žravé kobylky doma... : d@niela
jenže - já takhle vařila každej den - z pudu sebezáchovy... pekla jsem k obědu i večeři, připadala jsem si jak vývařovna.
A nikdy!!! nezapomenu, jak mě jednou (to bylo za hlubokýho komunismu) můj synáček milovanej, neřád hnusnej, poctil pochvalou: "Maminko, to je tak dobrý... skoro jako ze školní jídelny". No, nezabily byste ho?
On totiž měl kuchařky tak vochočený, že dostával z extra hrnků pro pana ředitele. Dokázal ty baby tenkrát tak okecávat, oblbovat, že snad ani ten řídící neměl lepší kousky... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

No, já tenkrát na origoš svíčkovou neměla... smilies/kiss.gif
srpen 12, 2007 12:55
já dělám tuhle roládu dle : AlenaT
původního receptu a nic nevylepšuji- takto je vynikající sama o sobě, jinak ji vylepšuji spíš tak, že přidám, kakao, kávu, kokos atd, do anebo místo mouky. Roláda není suchá, naopak je vynikající. Ale nějak jsem se obávala toho, že mi zas někdo napíše, že roládu dělal - z pohanky, drecenejch votrub, mletýho hrachu, celozrný mouky atak dále a tak podobně a bude trvdit, že ten recept nefunguje - bodejť by fungoval.m Jinak jsem dělala kuřecí nohy marinované na koření čarodějka pečené na houbách a rýži. Polévka zeleninová od včerejška, jako desert štrúdl a zmrzlina. Večer dělám chlebíčky s falešným humruákem - k tomu červené víno. jo Hiorká voda se přidává, když šleháš žloutky a bílky dohromady, to dělám taky . ale v tomto receptu to děš zvlášť tedy bílky dotuha našleháš, k tomu není potřeba vůbešc nic, a v míse utřeš ty žloutky s cukrem a moukou, tedy vlastně je jen smícháš, a pak tam opatrně vmícháš ty bílky, vlastně to nemícháš, ale tak jako to obracíš. je to prostě jiný těsto, než to, když šleháš celý vajíčka.
srpen 12, 2007 14:26
... : bb
hm, já to mám tahle: zvlášť do šlehací nádoby bílky a pár zrnek soli, dám do lednice i s metlama od šlehače (bílky šlehám v el. ručním), do jiné nádoby žloutky, cukr, lžíci oleje, já přidávám ještě citronovou kůru a vanilku, odvážím mouku, vymastím papír na plechu, pak vyndám bílky, ušlehám nejvyšší rychlostí do tuha, přendám šlehač do druhé nádoby, šlehám žloutky s cukrem a ostatním, a při šlehání z varné konvice dolévám po trošce horkou vodu - od oka, tak 1 lžíci na každý žloutek. Do žloutkové hmoty pak přisypávám mouku, přidávám sníh, a šlehám nejnižší rychlostí, spíš jen obracím. Půl sněhu vmíchám už ručně, úplně na konec, jen tak zlehka.
A teď vypínám počítač, jedu k našim na kafe a pro vajíčka, zeleninu a daňčí.
srpen 12, 2007 15:03
Danielo, : bb
ty pocty a vyznamenání od dětí musí někdy naše zanešené duše a mozky pořádně rozklíčovat, co smilies/smiley.gif
srpen 12, 2007 15:04
AlenoT, s tou celozrnnou roládou jsi mi cosi připomněla, : bb
kdysi běžel v telce seriál o makrobiotice, vedla to paní, která už tehdy byla notně přes 50, možná kousek po 60, a teď nedávno jsem ji viděla kdesi opět o makrobiotice, a vypadala po těch 15 letech furt na 60 smilies/smiley.gif záviděníhodně pohyblivá, čilá, zdravá, takže něco na tom asi bude...jenže pro mě to asi není, leda jako doplněk...bez vajec, bez masa, to ne
dodnes si pamatuju, jak vyráběla DORT, takovou ohavnou nahnědle zelenkavou placku, a pak, pravila, nakonec DORT budeme ZDOBIT polevou...a na tu hnědou vachrlatou placku kydla oranžovou hmotu, která se ihned rozlila do stran, na talíř. Místo třešinky na dortu zaujalo jakési lupeno. Ta poleva byla mixovaná vařená mrkev, ochucená medem a snad sezamem.
No, tak já si radši dám pečená rajčata, strouhanou mrkev, sezam na celozrnný chleba a když už jednou za čas chuť na dort, tak pořádný domácí piškotový s máslovým krémem, nebo ovocem a šlehačkou. Ze smetany, ne rostlinným fujtajblovým sprejem smilies/smiley.gif

srpen 12, 2007 15:10
... : bb
a nebo ořechový, s ořechovým krémem a čokoládovou polevou
a nebo nepečený oplatkový, s ořechovým krémem, co je v něm hodně pudinku, aby se ty oplatky krásně žvejkaly smilies/smiley.gif a navrch posypat hustě griliášem, z ořechů a karamelu. Nebo, kdo chce zdravější variantu, tak posypat směsí z ořechů, opečených nasucho v troubě, vloček opražených na pánvi, a to vše zvlhčeno trochou medu a koňaku.
srpen 12, 2007 15:13
když tak to po sobě čtu... : d@niela
ach jo, to není deset, ale nejméně patnáct let... co chodili do základní školy...
Ten čas tak letí. Na podzim už půjde do školy můj vnuk...
srpen 12, 2007 15:13
to áš těžký bb : AlenaT
tyděláš něco úplně jinýho - takhle já dělám piškotovej dort, je stím spouta práce, spousta zadělanýho nádobí a trvá to hrozně dlouho a kolikrát to nevyšleháš , nebo to spadne - tento způsob výroby je velice zvoratelný. Moje roláda je pro blbý, žádný komplikace jediný, co se šlehá je sníh a to dokáže i pětiletý díétě, za čtvrt hodinky sakuprásk i s namzáním je to hotový.Proto je to nezvoratelný a snadný - v tom tkví ten vtip. Jinak jsou lidi, který nejsou úžasně pohybylivý a nikdy nebyli, i kdyby nepozřeli jinýho než mrkev a zrní, a mám kamarádku, která velice pohyblivá je a na svůj věk vypadá senzačně a její neojoblíbenější je bůček a pivo. Jo a kvůli kloubům dlabe pečený kolena sulc.Ale nemylslí si, že by se tím měl živit každej. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
srpen 12, 2007 17:43
Když se vrátím k praní záclon ... : Kráťa
je blbost dávat do pračky prášek a ocet současně - navzájem se neutralizují. Něco jiného je použít ocet při máchání, kdy pomáhá odstranit zbytky prášku.
srpen 12, 2007 18:00
bb a Aleno, : Ariana
tak jsem nakonec nervově nevydržela, došla si pro jahody a šlehačku (čerstvou) a roláda už je hotová. Je to ještě větší mňamka, než jsem doufala. Nakonec jsem recept ještě trochu upravila, dala jsem tam lžičku škrobové moučky, lžíci vody na jedno vejce a pekla cca 6 minut na 230 °C.
srpen 12, 2007 19:22
nojo : AlenaT
k tý škrobový moučce je ta voda nutná, ale jak říkám, ten původní recept je bezchybnej a zvládne ho i dítě
srpen 12, 2007 19:24
AlenoT, takhle dělám piškotovou roládu :) : bb
jen dvě nádoby, na žloutkovou hmotu a na sníh. Jako k té lžícové variantě piškotové rolády. Mouku odvažuju rovnou do mísy se žloutkovou našlehanou hmotou. Tím, že se přidá olej a voda, je to řidší a mouka se může rovnou dosypávat, při šlehání. Pak se přidává sníh. Takže spotřebuju jako ty dvě šlehací nádoby šlehač.
Ale abys neřekla, že jsem zhrdla tvojí piškotovou roládou, upeču ji brzy, jsem zvaná na návštěvu, tak ji vezmu sebou. Pro jistotu teda hodím na druhý plech i tu svou.
Moje babička říkala piškotová balenka, ne roláda.
Jinak piškotový dort dělám ještě jinak, jelikož z 8 (malý) nebo 12 (velký) vajec, a kromě mouky, cukru, oleje, citronové kůry, vanilky, špetky pr.do peč. přidávám do těsta taky rum nebo likér, podle druhu náplně a polevy.
srpen 13, 2007 01:41
... : bb
roládu ani piškotový dort jsem ještě nikdy nezkazila, popravdě, jsou to nejjednodušší moučníky co znám...zato ořechový dort mi jednou zabral celou noc, protože se nerada vzdávám, když mi něco nejde, takže jsem ho pekla načtyřikrát, a stejně se pokaždé propadl ke dnu
a žloutkové věnečky jsem poprvé sledovala při pečení tak horlivě, nedočkavá, kdy vyskočí...až splaskly a bylo po hehe smilies/smiley.gif) ale to už je dávno, pak už se bohužel dařily, takže jsem občas musela napéct do příbuzenstva na oslavy a tak, všichni chtějí "ty malinké, na jednou do pusy, s rumovou polevou a pravým žloutkovým krémem"....rekord byl 280 věnečků a 120 kremrolí se sněhem najednou, na jednu narozeninovou oslavu, oslavenkyně si přála místo dárku tohle
srpen 13, 2007 01:48
... : bb
jo,a sladké kremrole nedělám z lístkového těsta, z něj dělám jen slané, plněné lososovou, šunkovou, sýrovou, křenovou, nivovou aj. pomazánkovou pěnou, před pečením je mažu žloutkem a sypu kmínem, sezamem, sýrem...a nebo v nich zapékám párečky
sladké kremrole se sněhem dělám z křehkého těsta, jsou tenké, křehké, chutnají víc, hned po upečení je sypu moučkovým cukrem ovoněným vanilkou, na horkém se vůně víc rozline, a až druhý den plním, aby se nelámaly
recept na těsto předala babička z Vysočiny, která ho měla od paní notářové z Prahy, u které bábinka byla před vdavkami na zkušenou a přivýdělek coby společnice, sekretářka a příležitostně pekinézova chůva smilies/smiley.gif

srpen 13, 2007 01:54
... : bb
nemám trpělivost na pletení, vyšívání, háčkování, což bábinka měla, krásné vyšívané a háčkované ubrusy a prostírání jsme dostaly i do výbavy, mne to sice učila, ale nikdy jsem to nedotáhla do konce...zahrádkář ze mě taky nebude, ale něco ručního dělat prostě potřebuju, tak jsem asi po druhé babičce z hospodářství..práce kolem statku byla nutnost, drobounká voňavá cukrařinka radost

srpen 13, 2007 02:00
... : bb
no, Ariano, a kvůli tobě mám teď v noci jahodově šlehačkové chutě smilies/smiley.gif

srpen 13, 2007 02:01
nojo, každému jde něco jiného : AlenaT
na věnečky atd - moje děti vždycky chtěly labutě - jsem bývala expert, moje děti to milovaly a jedly by to po kilech, ale je to hrozná dřina - robota nemajíc, rvala jsem to všecko v ruce a zejména konečná fáze vyprskávání tvarů na plech mě vždycky ničila. Jinak s klasickými piškotovými roládami - česky balenkami (balenka je český výraz pro roládu) jsem měla vždycky potíže, ať jsem dělala , co jsem dělala, skončilo to vždycky jako řezy.Zvláštěpak ten trik s tou utěrkou mě ničil. Ať byla vlhká, nebo pocukrovaná, šlo to do háje.(ne-li někam jinam),Tahleta roláda (balenka) je jediná, která je naprosto spolehlivá. Nikdy se netrhá, krásně se zaroluje, Můžeš ji nechat úplně vystydnout a pak namazat, nermusí se předem rolovat nic. Prostě ji namažeš, zaroluješ, šoupneš na talíř a je to. Proto jí říkám nezvoratelná. Když ji mažeš jen marmeládou tak je za dvacet minut přesně od rozklepnutí vajíček po podávání hotová.Piškotový dort moc nedělám, protože o něj rodina moc nestojí.Takl jsem spíš dělala vždycky třenej.A ten mi vyšel vždycky. Děti ho milovaly a dá se s třeným těstem experimentovat daleko víc než s piškotovým.Děti ale odlétly z domova - resp.odlétla jsem z něj já a můj muž nejradši roládu s marmeládou, štrůdl a když je ovoce, tak koláč s tím ovocem.S bábovkami, dorty a podobně ho neuctím. Takže jsem ve finále skončila u nezvoratelné rolády, lineckého a jogurtového těsta, s nejrůznějšími obměnami, aby to nebylo pořád totéž.Moje babička nádherně pletla, háčkovala a vyšívala, ovšemže mě to učila - ale nedosáhla stejného úspěchu jako u vaření, tak toho časem nechala, protože to by mě jinak bývala musela utlouct. Jsem městské dítě, přírodu mám ráda, ale zas ne tak, abych do ní musela zasahovat.Květiny v květináčích v bytě mi ke štěstí postačí, tamto ať si roste jak chce. Naštěstí mám muže, kterého práce na zahradě baví, jinak bych tam měla džungli. Což by mi zas tak nevadilo, protože před tím, než se zahrady ujal, jsem tam měla ježky, ještěrky a dokonce jeden rok i ropuchu.Teď mám v prádelně vlaštovky, na baráku jiřičky a dokonce ve staré krabici na elektriku pěnkavy. Jo a na půdě bydlej dvě veverky. Jeden rok jsme meli v Praze ve Vodičkový na půdě poštolky. Chodili jsme je s dětma přikrmovat - na jehlici na pletení jsme jim podávali kousky masíčka, nebo jatýrek, holky dlabaly jak divý a my jsme mohli pozorovat jak vypadaly od vylíhnutí po odlet.Nic tak nádhernýho jsem v životě neviděla.


srpen 13, 2007 04:17
Tak já mám nezvoratelnej piškot, : *Vodoměrka
recept úplně jednoduchej a ještě nikdy se nestalo, že by se nepovedl.
6 celých vajec rozbijeme do mísy a přidáme půl deci teplé vody a metličkama vyšleháme do pěny. Krásně to zapění, pak do toho přidám 35 deka cukru moučky, prášek do pečiva a 35 deka hladké mouky. Zamíchám a vyleju na plech s pečícím papírem nebo na vymazaný vysypaný plech a peču při 150 - 180 stupních v elektrické troubě. No a dál se to prostě něčím nazdobí, třeba krém s pudinkem a ovoce a zalít želatinou nebo rozříznout napůl, natřít marmeládou a nechat jen tak nebo polít čokoládovou polevou a nebo navrch dát čokoládový krém a posypat kokosem... ten piškot se fakt povede všem a je jak cukrová vata - nadýchaný a dobrý.
srpen 13, 2007 08:56
Teda vy jste pilný jak včelky ! : wendy
Já jsem koupila na pouti asi metr punčáku a kokosové špalky a šmytec, stejně u nás všichni požírají nejvíc slané a masité. TAk jsme měli jelena, jednohubky a brambory pečené v popelu, to by mi šlo...
Jak tak ale na to ostatní hledím, mám radost, jak s vracíme ke starým fintám. Někteří je teda ani neopustili. Inkoust, kypřící prášky, soda, ocet - tak tak, babiččina krabička !
srpen 13, 2007 09:31
no víš Wendy : AlenaT
tza komoušů tyhlety vifikundace co dneska nebyly, ale sůl byla vždycky, ocet taky....inkoust se mi neosvědčil, neb se mi nějak urvala ruka a záclony byly bleděmodré a pak mi dalo dost práce je opět vybwlit, U nás tedy nikdo nekouřil, takže jsem záclony vyklepala dala do vany, zasypala solí, napustila vanu studený vody a nechala přes noc. obvykle to stačilo. Pak jsem je přehodila přes šňůru a sprchovala, dokud z nich netekla čřiystá voda - a byly jak nový
srpen 13, 2007 10:51
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]