O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KDYŽ CHYBÍ SLADKÁ POMSTA PDF Tisk E-mail
Pondělí, 16 červenec 2007

Kudlanko, asi mi budeš říkat, že si naříkám zbytečně, že hledám mouchy tam, kde bych neměla. Ale – já to tak prostě cítím… Vypíšu vám všem  kus ze svého života: víc než deset let jsem byla vdaná, dvě malé děti, plno práce v domácnosti a ještě další mezitím. Protože jsem si našla „práci na doma“.

Zprvu jako přilepšení, pak se to stalo vlastně dalším zápřahem bez omezení hodinami. Co dělám? Účetní. A tak když nevařím, neuklízím, neperu, nežehlím, nenakupuju – nestarám se o děti (to tu vypisovat nebudu, co všechno to znamená, asi všechny víte), nechodím s nimi po doktorech, kroužcích, výletech… tak sedím u počítače a pracuju. Už to takhle táhnu osm let.

 

     S manželem to bylo všelijaké. On soukromý podnikatel, věčně někde „mimo“, domů přicházel většinou až večer. Abych řekla pravdu, nepátrala jsem kdy, kde a jak dlouho je, protože co bych mohla dělat? Malé děti, všechno společné, kdybych se náhodou chtěla rozvést, kam bych s nimi šla? Jak bych je uživila?

      A pak se to stalo. Manžel zahynul při havárii. Nejen že se na mě sesypali všichni, co s ním měli pracovně co do činění (žádné dluhy, to ne, ale rozdělané práce, vyřizování atd.), ale jak jsem dávala všechno dohromady, přišla jsem na to, že si vlastně žil minimálně dvojí život… Napřed papírově a pak i osobně jsem se setkala s jeho „druhou ženou“, se kterou ve nedalekém městě žil (a která ovšem o mě věděla, na rozdíl ode mne), a se kterou měl také dvě legitimní děti…

 

     Takže případné dědictví se teď bude dělit na podstatně víc dílů. Například jeho chalupa po rodičích, kterou jsem za těch osm let z chýšky na spadnutí dala do pořádku – však jsme tam s dětmi byli celé prázdniny… A plno dalších věcí, na nichž jsem se finančně podílela, ale které jsou „pro výkon jeho povolání“… taky auto... Neodkazujte mě na právníka, to už jsem udělala, ale - kdo si schovává ode všeho účtenky....

 

     Lidi, a já mu nemůžu ani vynadat… Víte, to je to nejhorší, že mi tu nechal  tu „špínu“.  Že jsem se to dozvěděla vlastně až teď...

 

Kristina

 

 

Komentáře (38)add feed
JJ, : Gita
to je dnes zajímavý den, o potřebnosti pomsty jsem psala v předchozím článku.

Ach jo. Křesťanství si vymyslelo odpuštění, protože někdy se pomstít fakt nejde a někdy toho nejsme schopni. Objektivní důvody a právo silnějšího. Sakra. Kristino, fakt hrůza. Jako by to jedno neštěstí nestačilo...
červenec 16, 2007 11:08
no co na to napsat, : Inka
ty děti z dalšího vztahu za to nemůžou, jestli se manžel staral i tu druhou, tak zřejmě též zůstala sama s dvěmi dětmi, tak to asi nemá též jednoduché. Jestli jsou děti legálně jeho, tak s tím nic nenaděláš.
Fakt, je že odpuštění má neuvěřitelně léčivé účinky pro duši, ale chce to čas, nejde to najednou.
červenec 16, 2007 11:47
jo, kdyz to clovek neceka : sasassss
je to rana. kdyby ale byl rozvedeny a mel deti z predchoziho manzelstvi, byla by situace, co se tyce dedictvi, stejna.
kamaradce umrel manzel, kdyz bylo detem asi 5 a 4 roky. zrovna se prestehovali a vzali si pujcku na vybaveni noveho bytu. a vyplacela dceru z prvniho manzelstvi z podilu na bytu a jeste nezaplaceneho zarizeni.
červenec 16, 2007 11:53
Kristina asi nemá nic proti dětem, ale proti němu, že si klidně žil dvojí život.. : kiwi
že Kristina pracovala a dřela s vědomím, že to dělá pro jejich děti - a teď to mají mít i další - bez jejího souhlasu, bez jejich přičinění. To myslím z hlediska Kristiny a jejích dětí. Nemyslím nic proti těm dalším dětem, ty za to, že je jejich rodiče přivedli na svět přeci nemohou. Ale je to fakt nesmírně bezhohledné.
Mj. něco podobného jsem slyšela vyprávět jednou v práci, taky si manžel zařídil ještě další "manželství" a další děti, aniž by ta hlavní rodina o něčem věděla.
Znáte něco podobného, že by někdy udělala ženská?
červenec 16, 2007 11:54
Taky jsem to pochopila tak, : Gita
že Kristine vadí ten dvojí život celkově, ten podvod, zjištění, spadnutí růžových brýlí a ... nemožnost někomu aspoň nakopat *
červenec 16, 2007 12:03
... : sasassss
***Mj. něco podobného jsem slyšela vyprávět jednou v práci, taky si manžel zařídil ještě další "manželství" a další děti, aniž by ta hlavní rodina o něčem věděla.
Znáte něco podobného, že by někdy udělala ženská?
***
jj, taky jsem podobny pribeh slysela, clovek by rekl, ze je to pomerne "raritni" situace, ale asi ne...
nemanzelske dite jednoho meho pribuzneho se take provalilo az v okamziku, kdy zaclo dedicke rizeni.
jinak zenska by neco podobneho udelala tezko (nebo alespon a moc obtizneji), protoze s detma tezko pendlovat a tehotenstvi taky jentak nezatluces. leda by pravidelne odjizdela na 9ti mesicni sluzebni cesty.
červenec 16, 2007 12:15
také znám ze svého okolí, : Inka
případ jedné mé známé, on hokejista stále na cestách a vedl ještě jeden vedlejší život, též to prasklo až po čase, ale už spolu nejsou a ani se jí nedivím.
červenec 16, 2007 12:22
TAkže ten film : wendy
v které hrál myslím Ford ovdověvšího manžela a už nevím která hérečka ovdověvší manželku - jejich partneři vedoucí dvojí život zahynuli v letadle - to bylo vlastně úplně ze života. Teprve pak se všechno dozvěděli. Nikdo nevymyslí nic nového, všechno už života napsal...O mrtvých jen dobré, ale tohle je pálka. Jak píše Gita,jako by jedno už samo o sobě nestačilo. Kristi na tom ale teď nic změnit nejde, uvidíš, že až dokážeš odpustit a smířit se, bude ti líp, neskutečně se ti uleví. Uspěchat to ale nejde. A taková podotázka - kdyby ses to dozvěděla za jeho života ..?
červenec 16, 2007 12:25
neboztici preji lasce : sasassss
byl ten film, myslim
červenec 16, 2007 12:36
akorat : sasassss
ze kristne misto forda zbyla ta druha manzelka. smilies/cry.gif
červenec 16, 2007 12:37
s dětmi navíc, : Inka
no to je úžasné dědictví. Zajímalo by mě to, co má v hlavě ta druhá ženská, že ví, že je ženatej, že to neřeší a naseká si s ním další dvě děti, tomu fakt nerozumím. Do toho bych v životě nešla, je to takové kuriózní.
červenec 16, 2007 12:47
Jo, je to fakt jak z filmu... : wendy
a že se stane jedno díte, to bych ještě spolkla, ale dvě - to musela mít naslibovaný rozvod, nebo byla tak nezodpovědná? Pokud to tedy nejsou dvojčata.
červenec 16, 2007 12:57
no spis : sasassss
ze ji nevadilo, ze chvili bydli u ni a chvili u pravoplatne manzelky
červenec 16, 2007 13:03
ale, kristino, : sasassss
nakonec na vsem se da nalezt neco pozitivniho (a zas tu mame pollyannu):
koneckoncu uz davno jsi samostatna jednotka a jako ucetni se vzdycky uzivis. dneska je to vylozene perspektivni zamestnani.
červenec 16, 2007 13:05
Třeba jí to sašino vadilo : wendy
ale byl to živitel...
červenec 16, 2007 13:10
Sasassss : Ariana
dovolím si opravit název toho filmu, o kterém se zmínila Wendy. Určitě měla na mysli Náhodné setkání s H. Fordem z r. 1999. Ve filmu Nebožtíci přejí lásce z r. 1972 hrál Jack Lemnon. Sice tam taky šlo o nevěru, ale takovou elegantní, neškodnou, o které se nikdo neměl dovědět. Patří mezi mé oblíbené filmy, protože nádherně vykresluje rozdíly mezi Američany a Italy.
červenec 16, 2007 15:23
Jo, to je ono Ari ! : wendy
Ten můj film byl mladší, i když i Nebožtíky jsem taky viděla, je to vtipná komedie. Něco z rodu Někdo to rád horké.
No a tenhle náš diskutovaný Kristin nebožtík to měl taky rád sakra horký. Jenže se teď spálí za něj někdo jiný...
červenec 16, 2007 15:29
no, polovina veškerého majetku i toho s nelegitimní ženou : Alena Téčková
třeba, jestli koupil byt, patří manželce. Té, která na to má papíry.Druhá polovina se dělí tak, že polovina patří manželce, druhá polovina se dělí rovným dílem mezi všechny dětí .Nelegální manželka nedědí nic. Pokud prokáže - a to ji celkem lituju, že děti jsou dětmi uvedeného otce, pak si může zažádat o sirotčí důchod. Což samozřejmě učiní in žena legální a zároveň jí náleží vdovský důchod, na který ilegální žena nárok nemá.Ne, že by to byla závratná částka, ale obě patrně budou v situaci, kdy se jim sejde každá koruna. Jí celkem lituju obě - ale zabít ho už podruhé nemůžou smilies/sad.gif
červenec 16, 2007 15:31
Shrnuto : : wendy
mnohoženství si může dovolit jen bohatý muž. Tak jak to dovolují islámské zvyklosti. smilies/undecided.gif
*******************************************
červenec 16, 2007 15:39
Tak a teď mi to uteklo...to je pořád krátký komentář a teď ještě tohle. : wendy
..zvyklosti. Měli by si ti naši hřebečkové vzít mustr i z tohoto pravidla. Když už. Nadělat děti umí skoro každý.
červenec 16, 2007 15:41
myslis, jako ze treba koupil byt, v kterym bydli ta druha? : sasassss
a ma ho napsanej na sebe (jako neboztik)? no, to by byla pozice pro vyjednavani (pro kristinu). neco jako - nechte si byt a ja si necham to ostatni (jako treba chalupu a auto). ale asi to tak nebude. navic, jak jsou v tom nezletily deti, je to slozity. nejsem pravnik, ale vim, kdyz jsme kupovali barak, byl v tom dedicky podil nezletileho - (nemanzelskeho, co se na nej prislo az pri dedickym rizeni) ditete a kvuli tomu to bylo desne slozity a komplikovany.
červenec 16, 2007 15:43
***Druhá polovina se dělí tak, že polovina patří manželce, druhá polovina se dělí rovným dílem mezi všechny dětí .*** : sasassss
myslela jsem, ze se dedi tak, ze prvni polovina manzelce a druha polovina mezi deti. no, asi je to jinak. ale i vyplatit cca 1/8 chalupy nepotesi, zvlast kdyz clovek nema zrovna hotovost.
červenec 16, 2007 15:46
Mimochodem, jsi účetní : Alena Té
a zajisté máš přístup do jeho papírů. nebo víš jak se k nim dostat, takže můžeš žádat i lví podíl z majetku o kterém si dosud neměla tušení. Pokud jí např. koupil nějaké šperky, auto apod. a ty od nich najdeš doklad (bankovní převod, atd. pak je polovina toho tovůj majetek, z druhé poloviny dědíš 50 procent a zbytek se dělí mezi děti - ale POZOR!!! dětí dědí až v době zletilosti a ty jim do té doby nemusíš dát pětník. Pokud je chata po tvých rodičích, není co řešit, je tvoje dědictví po rodičích , pokud je po jeho rodičích, je na ní, aby prokázala, že tomu tak skutečně je, pakliže ano, nechť zaplatí odhad - ty můžeš mít svůj, který může být docela jiný, nevím, jak máš staré děti, ale je-li aspoň jedno zletilé, můžeš mu chatu prodat za směšnou cenu -třeba pět tisíc - ty ji totiž můžeš prodat i za pětikorunu, když na to přijde - no a koruna dvacetpět pak přináleží jejím dětem. No, jsi účetní, nebudu ti radit. Jeho "kámošky" a jejích dětí je mi líto, ale ona věděla, že je ženatý a má děti a přesto to riziko nesla. Musela s něčím takovým počítat. Tak proč bys na tom měla tratit ty.
červenec 16, 2007 15:51
já myslím, že první polovina je automaticky : Inka
manželky jestli to neměli smluvně jinak a o druhou polovinu (- tu jeho se dělí rovným dílem všechny děti a zákonitá manželka též, protože má přece právo na podíl majetku po manželovi, pokud neí platná závěť) Gita nám to upřesní, až si to přečte.
červenec 16, 2007 16:01
jelikož jsem sama ovdověla : Alena Té
tak vím, že první půlka BSM je vdov - druhá polovina se dělí tak, že 50 procent dědí vdova, zbytek rovným dílem děti. Takže jestli chlapec koupil svíé kámošce byt, nebo domek, může ji legální manželka z fleku vystěhovat na ulici, nebo od ní za "tržní cenu" vymáhat nájemné. Neb třičtvtiny té nemovitosti patří manželce, poslední čtvrtina se dělí mezi vfšechny děti, takže dětem milenky tam tak maximálně patří záchod. Já tý ženský fakt nezávidím, ale když byla tak blbá a začala si s ženatým chlapem....
červenec 16, 2007 16:07
myslím, Aleno, že takhle to není, : Inka
chatu můžeš prodat i za pět korun, ale děti jako zákoní dědici dostanou zákoného zástupce, čímž bude asi jejich matka a ta nemusí s prodejem chalupy vůbec souhlasit, takže Ti jí může i nadoživotí bloknout. A i na Finančním úřadě pak platíš 3% daň z prodeje, a ta se počítá z toho co je vyšší zda odhad nebo prodejní cena, takže tohle by mohl být podobný případ.
červenec 16, 2007 16:10
holky : Kamila
tohle nám možná řekne Gita, ale docela jistě to může Daniela dát kudlančímu právníkovi. Taky by mě zajímalo, jak to přesně je!
červenec 16, 2007 16:13
polovina majetku zesnulého : Alena Té
je automaticmky vlastnictvím manželky neboť se jedná o její polovinu bezpodílového spoluvlastnictví manželů, dědí se až druhá - tedy jeho polovina, ze které má manželka polovinu a druhá polovina připadne rovným dílem dětem. Takže jeho nemanželským dětem připadne polovina poloviny, která připadne dětem, edy je to polovina čtvrtiny - tedy jedna osmina a jsou-li děti dvě, připadá každému dítěti jedna šestnáctina majetku. Pokud jsou děti nezletilé, mohou se ujmout svého dědictví po osmnáctém roce života. Do té doby se dají dělat tisíce věcí, včetně toho, že patříli-například jedna osmina bytu, ve které nelegální žena s dětmi bydlí, jejím nezletilým dětem, pak bych nechtěla být v její kůži.Jeho vdova jí totiž může napařit takový nájem z těch sedmi osmin, že dotyčná se ráda "nějak" dohodne.Kdo a za kolik byt kupoval se dá snadno zjistit na katastru nemovitostí.
červenec 16, 2007 18:21
můj druhý manžel - tedy ten, co zemřel, : Alena Té
byl totiž právník a já mu tyhle věci psala. Ještě jsem všechno nezapomněla smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červenec 16, 2007 18:23
halo, gito, kde jsi :-) : sasassss
s temi nezletilymi detmi (a tudiz prodejem) bude nejspis problem. zajmy deti haji opatrovnicky soud (tedy tenkrat, kdyz jsme kupovali barak, to tak bylo. uz je to bratru 17 let).
pravo bydlet mas tehdy, patri-li ti minimalne 1/6 bytu (tedy tenkrat to tak bylo). prave v 1/6 byl tenkrat u nas zadrhel, neb patrila do dedickeho rizeni (manzelka, zletila dcera a nezletile nemanzelske dite, ktere se necekane vylouplo).
ale trosku tu operujeme s bytem, ktery kristina nejspis nema (nededi) :-D
červenec 16, 2007 20:02
tojí nepatří nic - teda v případě, že tu nemovitost koupil on - a oběma dětem dohromady : Alena Té
patří jedna osmina. S tím neudělá nic ani prezident republiky. Manžeka má nárok i na jeho osobní věci a pracovní věci, auto, zařízení kanceláře, počítač, kartotéku, veškeré doklady, bankovní účty atd.atd.Neměl by být problém zjistit si co je potřeba a zařídit se podle toho. Banky jsou povinny sdělit notáři, evtl. soudu, zda měl zesnulý u nich účet a jaký a kolik a jaký je jejich momentální zůstatek.Zabere to čas, nicméně manželka a děti neplatí dědickou daň, pouze niotářské, evtl. soudní poplatky.
červenec 16, 2007 22:48
chalupa je jeho dedictvi po rodicich : sasassss
aspon tak to kristina napsala, takze na tom bude jeste hur, ona dedi 1/2 a vsechny deti druhou, tudiz jeji deti 1/4 a ty "cizi" deti taky 1/4
červenec 17, 2007 08:00
Je to jak rikate : Gita
Legitimni manzelka dedi polovinu majetku, vsechny nezletile i zletile deti (manzelske i nemanzelske - ovsem za podminky, ze jsou podle rodneho listu detmi zemreleho manzela) dedi adekvatni dil z te zbyvajici poloviny. Nelegitimni "manzelka" ma smulu a nema narok na nic. Samozrejme, ma pravo zadat po statu sirotci duchod pro deti, ale nikoli jiz vdovsky duchod pro sebe, narozdil od manzelky. To ale s dedictvim zase az tolik nesouvisi.
Je samozrejme neprijemne vyplacet podil za majetku tem cizim detem. Pokud existuji penize, je to celkem jasne, stejne je to s dluhy, ty se samozrejme taky dedi. Cela ta otazka "kdo po kom kolik" se prave resi v dedickem rizeni. Nevim, nakolik je mozne resit prave to deleni majetku primo v dedickem rizeni - to asi mozne je, pokud ti dedicove primo u notare sepisi nejakou dohodu (nelegitimni "manzelka" bude v tomto rizeni zastupovat sve nezletile deti). Nicmene se v teto fazi resit nemusi vyporadani spoluvlastnictvi k nemovitosti. Takze Kristina muze klidne rict tem nemanzelskym detem, resp. jejich mamince: sorry, ale nic vam nedam, mate proste podil na baraku, to je ale vsechno. Ten podil je tak maly, ze de facto stejne bude rozhodovat Kristina (zazila jsem pripady, kdy si takove -jiz zletile- nemanzelske dite usmyslelo, ze do baraku, jehoz dil zdedilo po otci, da najemnika; melo samozrejme smulu, protoze ostatni ho prehlasovali). Oni by po ni maximalne mohli chtit nejaky vynos z toho domu, ale stejne tak jsou povinni se adekvatne podilet na nakladech (opravy, apod.). Bohuzel, nic nebrani nelegitimni manzelce, aby v zastoupeni za sve deti nepodala navrh na vyporadani spoluvlastnictvi soudem. Ten by mohl urcit castku (a pravdepodobne by taky urcil), kterou je povinna Kristina detem vyplatit. Nedomnivam se, ze by napr. naridil prodej nemovitosti.

No je to prekérní. Kazdopadne dekuji za duveru, i kdyz jista si moc nejsem, v tomto oboru nepracuju a navic sama Kristina tusim napsala, ze se s pravnikem radila, takze si myslim, ze potrebuje spis takovou tu moralni podporu. Drzim pesti!
červenec 17, 2007 08:06
sasassss : Gita
No já tedy nevím, jestli to chápu ted správně, ale je lhostejne, odkud chalupu manzel mel, jestli po zemrelych rodicich nebo po komkoli jinem nebo jestli tu chalupu poridil za spolecne penize. Pokud neni platna zavet, manzelka proste po manzelovi dedi polovinu. Samozrejme jina situace je, jestli ti rodice stale ziji. Pak skutecne po nich jednou (az zemrou) budou dedit vsichni vnuci (manzelsti i nemanzelsti) rovnym dilem, ledaze by zavet urcila jinak (podil lze umensit pro zletile deti az na polovinu toho, co by jim nalezelo ze zakona).
červenec 17, 2007 08:10
gita : sasassss
vzdyt pisu, ze dedi polovinu. ale kdyby ji byvali koupili spolecne (za manzelstvi a nebyl to ciste jeho majetek z dedictvi po rodicich), mela by ona svou pulku (bezpodilove jmeni manzelu, ci jak se to spravne jmenuje) a dedila by se jen 1/2 chalupy, ci-li "cizim" detem by patrila dohromady 1/8. takhle jim bude patrit 1/4.
červenec 17, 2007 08:23
jasne : Gita
uz si rozumime.
červenec 17, 2007 08:27
hm : irena
Zajimavy pribeh a ty jsi o tom nevedela? nebylo ti moc veci divnych? Tak to mas sice trosku problem v zamotanosti dedictvi. Jde vsak o stav ve kterem citis pocit krivdy a nenavisti ohledne nemozneho vyrovnání psychiky sním. No podívej se na to tak ze můžřeš být ráda že vůbec něco dědíš a že jsi snad alespon si nestezujes zdrava a deti taky. POkud mas v poradku ruce tak ucetnich je zapotrebí stále dost a majetky nejsou vůbec pro život důležité tak jak si většina lidí myslí. Máš totiž větší problém zvládnou svoji psychiku která tě bude pronásledovat soustřeď se na to se s tím vyrvnat a to je to nejdůležitější.
červenec 18, 2007 05:11
zlost : Jaguška
zlost tebou smýká, ale až to přejde, chtěla bych být na tvém místě! Z bývalé milenky bych si udělala kamarádku a společně s ní jezdila na chalupu, vždyť ti z ní neukousnou a společně se můžete starat o opravy a pak si můžete dát inzerát a najít si dva muže , pohodáře do dalšího života, abyste se o něj nehádali, případně mohli vyměnit/to byl vtip/. Bydlím na vesnici a zde je o kamarádky na úrovni nouze. Prosonduj, co je vlastně ta paní zač? Vždyť je to taky oběť, to bych jí sice neříkala, ale taky bych jí neříkala, že za to může jen ona sama....Měj se moc krásně...
červen 18, 2009 11:42
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]