O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

PRÁCE S LIDMI - TO JE PRÁCE ... PDF Tisk E-mail
Pondělí, 20 únor 2023
Každý, kdo pracuje ve službách, mi dá za pravdu, že práce se zákazníky je psychicky velmi náročná. Plnit neuvěřitelná či nerealizovatelná přání zákazníků je naším denním chlebem a úsměvné příhody na toto téma jsou nevyčerpatelné. Zvláštní kategorii pak činí zákazníci z gastronomie a pohostinství. Tento druh je natolik nápaditý a vynalézavý, že není divu, že většina zaměstnanců z gastronomie končí v protialkoholní léčebně.

 

 

 

 

 

Už jsem se s vámi podělila o příběhy z gastronomie ze stran zaměstnavatele, nyní je na čase podívat se na to i z druhé strany. Někteří z vás postřehli, že mám novou práci. I když jsem se zapřísahala, že do gastronomie už nepáchnu, udělala jsem výjimku. Nejen, že dělám něco, co mě opravdu baví, ale také splňuje všechny mé požadavky na ideální zaměstnání. Jediným mínusem vidím pouze to, že musím čtyři hodiny denně dojíždět. Ale když všechno ostatní vyhovuje, je člověk ochoten udělat nějaký ten ústupek.

A pak jsou tady ty úsměvné zážitky z práce..

 

Mým posláním je event koordinace. To znamená: plánování seminářů, kongresů, svateb, workshopů, výročních shromáždění, a další události, významné, či méně významné, na jaké si jen vzpomenete. Za plánováním stojí mnoho práce, spousta detailů a v neposlední řadě i mnoho nepředvídatelných situací, na které musí být člověk připraven chtě nechtě.

 

V současné chvíli nás nejvíce zaměstnává výroční konference, která čítá bezmála 1200 lidí a bude rozložena do několika hotelů současně. Předminulý týden bylo setkání všech zástupců hotelu, abychom probrali detaily a rozdělili si úkoly či kompetence. Já dorazila na schůzku zbědovaná, vyčerpaná, neboť díky mým úžasným sousedům jsem opět spala jen čtyři hodiny. Nezmohla jsem se na vysvětlování, pouze jsem se zbortila na židli v zasedací místnosti. Musela jsem vypadat opravdu hrozně, protože mi za trest nikdo nenabídl ani vodu, a dvě hodiny mě nechali sedět o žízni.

 

Úkoly byly rozděleny, a tak se každý z nás vypravil zpět na své pracoviště. I přes neskonalou únavu jsem nechtěla nechat nic náhodě a zahájila jsem organizaci s mluvčím skupiny, který zodpovídá za konferenci právě v našem hotelu. Průběh je vždy stejný. Napíšu e-mail se všemi neprobranými body či informacemi, které potřebujeme vědět, a neopomenu obligátní větu: „Zda máte další přání, či dotazy, neváhejte nás kontaktovat.“ A touto větou si na sebe spolehlivě upletete bič.

 

Ozvala se mi jakási Evelyn z marketingového oddělení z Belgie.

„Dobrý den, přikládám seznam hostů ve vašem hotelu. (bylo jich 300). Prosím, neopomeňte, že Nadja má těžkou alergii na ořechy. Rádi bychom také chtěli zorganizovat výlet se sněžnicemi od vrcholu hory (vrchol hory má přes 3,500 m n.m. a musí se přes ledovec), k horské chatě, kde chceme procházku zakončit v útulném Chalet skleničkou vína a fondue. Vezměte na vědomí, že nás bude asi 50. Někteří jsou po výměně kyčelního kloubu, ne všichni jsou v dobré fyzické kondici, někteří mají problémy s dýcháním a celkově nejsme zvyklí na zimní sporty v extrémních podmínkách. Můžete to nějak zařídit? A naše vedení by rádo pokoje s výhledem na jezero. Děkuji Vám za vstřícnost předem.“

 

Jsem hostitelka srdcem i duší, proto každé přání zákazníka je mi svaté a udělám maximum, abych mu vyšla vstříc.

 

A tady začíná moje práce. Těžká alergie na ořechy se nesmí podceňovat, proto jsem okamžitě otevřela seznam hostů, abych napsala u jména Nadja poznámku pro kuchaře a servis: „Pozor, tato Nadja má těžkou alergii na ořechy.“ V seznamu jsem našla 13 osob se jménem Nadja. A ne všechny musely být nutně ženského rodu. Bohužel, nemám křišťálovou kouli, abych vyčetla, která je ta správná Nadja, a tak jsem s nadějí napsala e-mail. „Děkujeme za informaci, vzali jsme ji na vědomí. Můžete prosím konkretizovat, která Nadja má alergii na ořechy? V seznamu hostů jsme jich našli 13.“ Obratem přišla odpověď: „Nadja z účetního.“ Dobře, to už mi to bylo o něco jasnější. Nicméně pátrání po Nadji z účetního jsem si nechala na později.

 

 

Bildergalerie dieser Unterkunft

 

 

Zorganizovat výlet se sněžnicemi po ledovci z vrcholu dolů pro bandu invalidů už tak jednoduché nebylo. Vážím si toho, že do mně zákaznice vložila velkou důvěru, ale přestěhovat ledovec do nížiny není úplně v mých silách, proto jsem jí navrhla jinou trasu. Podstatně kratší, po rovině a méně fyzicky náročnou. Tento návrh se setkal s nadšením.

 

Ale pak mě čekal opravdový oříšek. Zařídit pokoje s výhledem na jezero. Několik minut vysvětlování, že v okolí našeho hotelu se žádné jezero nenachází, mě stálo úmrtí 10 000 mozkových buněk, 12 nových šedivých vlasů a tik v oku. Nakonec se zákaznice, ač velmi nerada, spokojila s návrhem, že zprostředkujeme pokoje s panoramatickým výhledem na nejkrásnější vrcholky Alp na slunečné straně. Z náročného rozhovoru jsem byla vycukaná, proto jsem si uvařila antistresový čaj, abych se připravila na schůzku s mladým nadšeným párem, který chtěl uspořádat svatbu, ale ještě se nemohl rozhodnout, kde. 

 

Nachystala jsem si všechny potřebné dokumenty a plna entusiasmu se vydala do hotelového lobby, abych přesvědčila ty mladé blázínky, že svatba v našem hotelu je to správné rozhodnutí.

Pečlivě jsem se rozhlédla a jediný mladý pár, který mi padl do oka, jsem přátelsky přepadla. Předpisově se představila, významně poklepla prstem na jmenovku, kdyby si mé jméno nedokázali zapamatovat, rozložila složky a spustila marketingovou řeč. Pánovi úlekem vyletělo kafe z nosu a paní, která ho doprovázela, jen potutelně dusila smích.

Nechápala jsem, co je k smíchu, dokud mi recepční nezaklepala na rameno, že jsem u špatného stolu. Svatebčané čekají za rohem.

 

Od studu jsem se zapotila tak, že se mi pod paží udělaly mokré koláče jako kola od traktoru, a šla se stydět za roh.

Až později jsem se dozvěděla, že to byl farář v civilu se svou sekretářkou na obchodní schůzce.

Nicméně podařilo se mi přesvědčit ty pravé svatebčany, že uspořádat jejich velký den právě u nás je tou jedinou správnou volbou, a farářovi i sekretářce jsem na omluvu poslala ještě jedno kafe.

A takhle, prosím, vypadá můj běžný pracovní den.

 

Jaké máte úsměvné příhody se zákazníky ve službách vy?

 

 

Vždy a všeho schopná

 

VERONIKA

 

 
Komentáře (1)add feed
... : *deeres*
Hezký, ale už jsem to tu četla.
únor 21, 2023 20:13
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]