O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KOLIK SVETRŮ NA ZIMU? PDF Tisk E-mail
Úterý, 30 srpen 2022
Protože rád dopředu vim, s čím mám počítat, přivítal jsem informaci o zázračný internetový kalkulačce ministerstva průmyslu a obchodu, se kterou si každý snadno spočítá výši příspěvku státu občanům na energie. Ale hned tu mám pár záhad. Třeba, proč tohle neřeší ministerstvo práce a sociálních věcí? Zřejmě je to podle toho, kdo má vedle vládnutí zrovna momentálně víc času. Nebo kdo zrovna má už po dovolený?



Nevim, ale nešť, ministerstvo jako ministerstvo, hlavně, že mě má rád předseda vlády a nenechá mě padnout.

 

"V kalkulačce stačí vybrat distribuční sazbu elektřiny, zadat spotřebu elektřiny nebo plynu podle posledního vyúčtování a způsob vytápění,“ řekl ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (za STAN). Kalkulačka ukáže orientační výši příspěvku na rok 2022 i na rok 2023 a také částku za odpuštěné poplatky za obnovitelné zdroje energie v příslušných měsících. „Každý tak uvidí, kolik díky vládní pomoci letos a v příštím roce ušetří,“ uvedl Síkela." 

 

Začal jsem se teda proklepávat ke kalkulačce, nakonec doklepal, a čumim.

 

Irsk genser - genser med historie - Confetissimo - kvinnebloggSpotřeba elektřiny a plynu dle posledního vyúčtování.

To asi za poslední rok? Asi jo. Tak jo. Zadám potřebnej údaj, pak ještě několik dalších, kalkulačka zachrastí a hned hází tisícovky, abych viděl, že Fiala mě nenechá padnout.

 

Přijdu si, i s dálkovym topením, na nějakejch 11 tis. za rok, takže na necelou tisícovku navíc měsíčně.

Ale to mi kurnik neštýmuje s obecnejma informacema o nejmíň dvacetinásobnym zdražení energií!

 

Doteď jsem platil za energie cca 13 tis. ročně, a teď mi k tomu Fiala mi přidá 11 tis....

To ale nejni ani dvojnásobek. Tak jakej zase kurnik dvacetinásobek?

 

A co teda jsou zač ti zoufalí chudáci, kteří se hroutěj při otevření dopisů s mnohonásobnejma, prakticky nezaplatitelnejma, zálohama?

 

Nerozumim.

A papír od dodavatele energií mi nejde a nejde (asi vo tom neví, jak by řek Jiří Suchý).

Tak se mi zdá, že tady někdo zase pěkně (nepěkně) kecá, spíš přímo lže!

 

A co když mi zálohy na příští rok přijdou skutečně na ten dvacetinásobek?

Nechá nebo nenechá mě Fiala padnout? Kdyby aspoň vyslal signál.

Vim, že platba za elektřinu se skládá z více položek, a že obchodníkovi se zdražila jen položka silový elektriky, která činí zhruba polovinu výsledný ceny, kterou mu platim, jenže ani tak mi to nevychází a nevychází a nevychází. Takže tu ministerskou kalkulačku vztekle zavírám a čekám, až přijde faktura a výpočet zálohy na další období.

 

K čemu jako má "kalkulačka" sloužit, kromě přiblblejm kecum ministra, vůbec nechápu. 

To taky bylo včera pozoruhodný v televizi.

Ministrovo půlhodinový žvanění o ničem na tiskovce, pak otázky novinářů, z nichž by se po těch žvástech konečně něco mohl člověk dozvědět. Jenže na ty otázky novinářů už ČT prozíravě přenos uťala, aby mohla národu podat nezbytně nutný informace o povodních v r. 2002.

 

Takže s těma svetrama zase nevim.

Nevíte někdo? Rozumíte tomu někdo? Já ne. Aspoň naznačit. 

 

Nebo už se nesmí ani naznačovat? 

Všem fajn den NČ

 

PS: Líbil by se mi takovej tlustej vlněnej plandavej s jelenama, jak mi kdysi doma pletla moje máma. A tak mě zrovna napad nápad, že by se třeba opět mohly ženy vypnout k výkonum, tentokrát k svetrovejm,  na záchranu republiky, demokracie, kapitalizmu, stejně jako před dvěma lety s šitím roušek.

 



Komentáře (74)add feed
... : Josef Kouba
Na zimu místo záclon pověsit na okna sprchové závěsy. Brání úniku tepla ven. Kdo má domek zakrýt zvenčí okna průhlednou folií, pracuje to perfektně.
srpen 30, 2022 22:51
... : Jiri Bilina
No, tak tedy soucasnou, demokraticky zvolenou vladu bych nechal na pokoji. Ta za Putinovu zlocineckou agresi, celosvetovou inflaci, ani za rust cen pohonnych hmot ci energii opravdu nemuze.
Takze k jadru pudla: A tim je zkusenost obyvatele kanadskeho severu (sub-arctic) : smilies/wink.gif
-------------------------------------------------------
Zakryt okna dalsi vrstvou je fajn. At je to zaclona, okenice ci roleta. Josefem Koubou zminena okna zakryta folii se pokryji namrazou a budou vam hnit. Hlavne pokud jsou ze dreva.
Setreni energii se vam vzdy vyplati a tech par stupnu min vas rozhodne nezabije, nezpusobi zahadne nemoci z podchlazeni, ani plisne.
Tihle darebaci z SPD, KSČM ci kremelskych medii vam docela obycejne lzou. smilies/sad.gif
Co se Josefova dotazu ohledne svetru s jelenem tyce, neni vskutku potreba jeste vetsi paniky.
Technologie od dob jeho ranneho mladi silne pokrocila. A proto nam i zde, na dalnem arktickem severu jiz zcela vymizely vlnene svetry s jelenem, medvedem, tchorem, ci jinym zivocichem.
Jejich misto jiz davno prevzaly teplakove bundy a kalhoty z Arctic Fleece. Jsou lehci, levnejsi a protoze nenasavaji vlhkost, po vyprani velice rychle schnou.
Zdejsi trapperi a dogmusheri je bez problemu vymenili za drahou, ne prilis spolehlivou vlnu. Na kterou jiz radu let z vysoka hazou bobek.
Jsem jednim z nich, takze vim o cem pisu.
Mikin


srpen 31, 2022 04:27
... : Petr Sysala
Buďte v klidu. Plynu bude prý dostatek.
...
Slzného
srpen 31, 2022 06:10
... : mamča
Petr Sysala : Nevím, nevím. S "plynem z Německa" má generace našich otců a dědů neblahé zkušenosti.
srpen 31, 2022 07:19
... : Josef Kouba
N.Bornová, po napsání 3 blogů na iDnes.cz s obrovskou čteností 40 tis. byla bez vysvětlení zablokována, zde jen kousek k tématu NČ se zakázaných web. kde její názor rádi zveřejnují.


Třeba mi to vysvětlí někdo tak, abych to pochopila i já. Jde mi o výroky naše dalšího elitního ministra z Ministerstva Řízené Demolice (dříve průmyslu a obchodu) i našeho ukrajinského Premiéra. Tito dva morální majáky před pár dny na tiskovce rozhazovaly další stovky miliard, aby se prý pomohlo českým lidem a „nikoho jsme nenechali padnout“.
V tiskovce šlo hlavně o příspěvky na energii, kterou máme asi nejdražší na planetě. A to přesto, že máme díky našim jaderným elektrárnám elektřinu velmi levnou… proto ji máme logicky tak nesmírně drahou, protože…eh, sakra, zase mě nějak provokuje ten můj protivný mozek. Ale zpět k tomu, jak naše vláda rozhazuje stovky miliard korun nalevo napravo a vynechme kousavé otázky o tom, kolik z těch peněz skončí v kapsách parazitů a kolik se skutečně dostane k lidem. To, co mi pořád vrtá hlavou a co potřebuji vysvětlit, je jeden drobounký ekonomický paradox…

Náš stát vlastní naprosto majoritní, cca 70% podíl ve společnosti, která vyrábí velmi levnou elektřinu, která by v pohodě stačila pro celou naši zemi. Tahle polostátní společnost ale elektřinu neposílá rovnou do českých domácností, ale na jakousi lipskou burzu. Na té se s energií udělá trocha magie, trochu se s ní zašmelí a naše levná elektřina v podstatě skončí v rukách Němců. My si ji pak od nich koupíme velmi draze zpět. Tu naši elektřinu. A vláda s tím prý nemůže nic udělat, přestože s tím očividně může udělat tisíc věcí.

To je tedy základ jednoho drobounkého problému, který tu teď máme – díky brutální šmelině musí české domácnosti platit naprosto absurdní ceny za elektřinu a jejich peníze pak ani nejdou zpět do naší země, ale ztrácí se v jakési zahraniční černé díře.
srpen 31, 2022 09:27
... : Iris
Sem to možná úplně nepatří, ale do dřívějších debat jsem nenapsala dotaz- kde jsou ty zástupy otužilců, kteří na začátku covidové pandemie odhazovaly oblečení a vstupovaly do ledové vody? Aby lidé nahodili přirozenou imunitu a odolali všem nemocem světa? Kdo se neotužoval, byl hlupák. Teď se zase všichni obávají umrznutí. Z extrému do extrému, to jsme my.

Vždycky jsem ráda pletla, za totáče to byla možnost, jak se oblékat malilinko jinak, než ostatní. Všichni moji chlapi byli oblečeni v pleteném - chudáci, na fotkách vypadají legračně smilies/grin.gif Ale bavilo nás to, pletlo se i v práci. Teď nebylo dlouho proč a co plést, všechno se dalo sehnat za hubičku a elegantnější. Tak teď se do toho zase pustím, je to zdravé, rozvíjí to jemnou motoriku a ve výsledku potěší a zahřeje. Snad.
srpen 31, 2022 10:57
... : Josef
Sice jsem dal titulek svetrovej, ale není to primárně o svetrech. Je to o půlroční neschopnosti vlády, a to jsem k ní ještě vlídnej, protože neřešení týhle situace spíš pokládám za záměr, jak ulehčit lidem o jejich, mnohdy celoživotní, úspory a jak dostat lidi do totální závislosti na milosrdenství Německa a USA. Však včera v Praze Scholz našemu schlíplýmu "premiérovi" znova důrazně připomenul, kdo je v Česku pánem.
srpen 31, 2022 11:17
... : Petr Sysala
Celé Česko plete svetry.
Těch, kdo nenosí svetr, budou plné pouliční mrazáky.
Jen svetr udělá za nízkou teplotou definitivní tečku.
Můj svetr chrání tebe, tvůj svetr chrání mě.
Dva svetry jsou jistota.
Dojděte si pro posilovací svetr.
Odborníci doporučují čtvrtý svetr, který sice nezahřeje, ale zabrání nejhoršímu průběhu zimy.
Mám čtyři svetry, protože nejsem idiot.
Neveřte prokremelské propagandě a noste svetry.
srpen 31, 2022 11:20
... : Giotta
Iris, já jsem právě před chvilkou dokončila pletenou vestu. Svetry mám upletené z loňska, vesta se dá vzít přes svetr. Je z dvojité příze, s příměsí mohéru. Neočekávám hrozbu umrznutí, ale kvůli ceně plynu (nemáme možnost topit v pronajatém bytě jinak) plánujeme nastavit termostat na nižší teplotu.
Každý rok podarovávám rodinné příslušníky 1-2 páry teplých vlněných ponožek, pletu i šály, čepice, palčáky. Nyní jsem výrobu částečně přesměrovala na podkolenky.
PS: pletu při televizi, při poslouchání audioknih, ale taky při normálním čtení.
srpen 31, 2022 11:33
... : mamča
Josef : Stačí spustit Nord Stream II, a bude pomoženo všem. Nejde přes Ukrajinu, je natlakovaný, jen otočit kohoutem. Je děs, že si Němci nechají diktovat od USA (potažmo Bidenem), a klidně uvrhnou do zmatku a bídy celou Evropu, včetně svých vlastních obyvatel, kteří si je platí.
Nebude-li plyn v ČR, všechny domácnosti logicky přejdou na topení a vaření elektřinou. Naše přenosová soustava, ani elektroinstalace např. v paneláku, nejsou na podobné zatížení připravená. Takže bude black-out, nepůjde ani voda (čerpadla) a ve městech dojde k ucpání kanalizací.
Stačil "malý black-out" v Praze, který trval pouhé tři hodiny. Kolik lidí museli hasiči evakuovat z Metra, z výtahů...Samozřejmě stály tramvaje, nešly pokladny v supermarketech, bankomaty, a všechno, co je závislé na elektřině. Kdyby se to nestalo ve dne, byla by navíc všude TMA. Není moc záložních zdrojů, které by udržely např. malé město v chodu. A navíc potřebují palivo, které je drahé, nebo taky nebude.
A zatímco "evropští mocní" se vzájemně poplácávají po zádech, jak to těm Rusům různými sankcemi nandali, tak Rusové bohatnou z vysokých cen surovin, a kousek před začátkem Nord Streamu II na svém území, spalují plyn, který mohl jít do Evropy.
V ČR krachují sklárny, hutě, pekárny, zpracovatelé masa...všichni, kdo nedokážou zaplatit nesmyslné ceny za energie.
srpen 31, 2022 11:46
... : *deeres*
Mamčo, poslední zpráva, pomateni Němci chtějí Nord Stream2 rozebrat. Tohle dopadne blbě. Bornova.pub mně kupodivu pořád šlape, ale už Nikolu sleduje hodně lidí a to se nebude líbit. Zatim se pořád najdou různé alternativní weby a nejen české, jen je pořád obtížnější se do nich dostat.


srpen 31, 2022 11:54
... : Josef Kouba
Petr Sysala palec hore.
Giota... hladce čí obratce, obědnávky se jen pohrnou. V únoru 2023 ti za svetr zaplatí mailand.
mamča...souhala na 100%
Co ale dál:
Ke změně současné situace vedou jen dvě cesty:
1/ generální stávka.
2/ pomocí politické strany

Demonstrace a odborové stávky dnes už nevzrušuji žádnou euro-americkou vládu. Připomínám Milion chvilek, holandské farmáře, kanadské řidiče trucků.
Dnes vlády jasně deklarují použití policie proti demonstracím. Demonstranty reprezentuje jen malý počet nespokojených občanů a vládu téměř nezajímají. Pokud by si demonstranti založí politickou stranu s novým a jasným programem, se kterým půjdou do parlamentních voleb - mají šanci něco změnit. Jinak to bude plácnutí do vody, podobně jako Milion chvilek.
O zorganizování generální stávky silně pochybuji jak v Čechách tak i v evropských státech.
Doporučuji silnou politickou stranu k vítězství a změně.
Majitel této myšlenky nechce být jmenován.
srpen 31, 2022 12:02
... : mia I
při vyřčení teplý svetr se mi hned vybaví tenhle rozkošný svetr https://www.youtube.com/watch?v=zRnuZlyWXI8
srpen 31, 2022 12:10
... : Josef
Jenomže, Mamčo. Domácnosti ani jiní odběratelé na elektriku jen tak snadno nepřejdou, protože ji prostě a jednoduše nezaplatěj. Topit se bude vším, co hoří, budem se učit od našich milých spoluobčanů, kteří v tom mají letitou praxi. Když dojdou prachy na dříví a uhlí, tak skvěle hořej např. starý pneumatiky, plasty, vyjetej olej .....
srpen 31, 2022 12:11
... : *deeres*
To nevymyslíš! Přes noc spadly na obou burzách ceny plynu a elektřiny po zprávě, že Německo bude už v září mít zásobníky plynu plné na 85%. Kde ho vezmou? Jak prosté, Čína se ze dne na den stala s dovozce největším vývozcem LNG.



srpen 31, 2022 12:27
... : d@niela
Mám hrůzu z vody a kanalizace.
Doufám, že i když přestane plyn plynit, elektrika elektrovat, tak že voda nejen poteče, ale bude i správnou cestou odtýkat.
neboť:
za dobu, co tady v paneláčisku bydlím, jsem byla už mnohokrát vyplavena od sousedů nade mnou. Jo, jsem smolař v přízemí... A tak si taky vzpomínám, jak jsem jednou vydrbala podlahy v celém bytě, vyprala v naší obrovské prádelně všechny koberce, ano, a že jich mám všude naloženo (po babičce, po mamince), ještě jsem stačila vyprat a vymandlovat dvě velké kupy prádla, které byly v obejváku na zemi... (to se nejlépe třídilo), a pak jsem šla na nákupy. Když jsem se vrátila, bylo všechno všecičko nasáklé močí a exkrementama drahých sousedů nade mnou...
Zlej sen se mi občas vrací.
Tenkrát jsem tak trochu zešílela...
srpen 31, 2022 12:55
... : Petr Sysala
bez elektriky plyn nebude. Snižovaci stanice tlaku plynu musi vyhřivany. Plyn se při expanzi ochlazuje, bez vytápění zamrzne. Vodu do vodojemu bez elektriky taky nedostanem. Pokud máte studnu a sporak na PB, je šance.
srpen 31, 2022 13:22
... : mamča
d@niela : Neboj se, tak daleko do (doufám) nedojde. Přece někdo v Evropě musí mít zdravý rozum, a nepodřeže si větev, na které sedí. I když současní "naši mocní" jsou výplodem debilizace školství, a nejsou si vědomi dosahu svých rozhodnutí.
srpen 31, 2022 13:44
... : mamča
Petr Sysala : Mám studnu, a ev. i sporák na PB na chatě. Ten v domě jde na PB přetryskovat. Ale nemyslím jen na sebe. 35 let jsem žila v paneláku, tak vím, v jakém stavu jsou elektroinstalace z 80. let. Většinou v hliníku 1,5 až 2,5 průřez. V době, kdy ty domy stavěli, se nám o myčkách, mikrovlnkách či varných konvicích ani nezdálo. Největším spotřebičem tehdy byla automatická pračka, s odběrem - cca 2kW.
srpen 31, 2022 13:49
... : mamča
Josef 12:11 : Jasně, ekologie především ! To je ten jejich Green Deal...
srpen 31, 2022 13:53
... : Josef
Jo, Mamčo. A to všecko Putin!!! My na něj s mírovejma sankcema a zbraněma, jen pro jeho dobro, a on nás za naši dobrotu nechá zmrznout. "Čiň čertu dobře - peklem se ti odmění".
Péťo: Bez elektriky plyn nebude. A bez plynu nebude elektrika. Energie je furt energie.
Kdybysme aspon měli ebonitový hole a liščí vocasy ...

Bývalý americký senátor Richard Black o válce na Ukrajině:
Je nám jedno, kolik Ukrajinců zemře. Kolik žen, dětí, civilistů, vojáků zemře. Nám je to jedno. Je to jako skvělý fotbal a my chceme vyhrát.

srpen 31, 2022 14:10
... : Petr Sysala
Zvláštní je, že nikomu nevadí, kdo nás do té 100% závislosti na ruském plynu dostal. Asi to není politicky vhodné zmiňovat ani naznačovat. Připomíná mi to dobu, kdy se socialistické Československo nevměšovalo ani do svych vlastních záležitostí.
srpen 31, 2022 14:26
... : Jiri Bilina
I ja nad temi diskusemi Iris zasnu. Je to tak, jak pises.
Otuzilci kteri ve snaze o prirozenou imunitu jeste nedavno zahajovali den nekolika pruznymi drepy a koupeli v ledove tristi ted budou v 19 stupnich (nad nulou) hromadne hynout na podchlazeni a dalsi, vede dosud nezname nemoci.
V debate byly tez zmineny plisne na stenach, plynove komory a zahadna skutecnost, ze Putin bohatne na prodeji plynu, ktery neprodava.
Jeste se nakonec dozvime, ze tu celosvetovou inflaci i valku proti Ukrajine nastartovali Biden s Fialou.
Jak by rekl nas Josef, jsem z toho volaky zmateny. smilies/shocked.gif
Mikin
srpen 31, 2022 15:03
... : mamča
Jiri Bilina : Ale Jiříku, Ty jsi opravdu volaaký zmatený. Putin samozřejmě plyn i ropu prodává, akorát né nám. Má řadu nových odbytišť, jako Indii, Čínu, apod. Ti od něj berou všechno, protože je to levné, a pak to možná budou přeprodávat do Evropy, kde za to dostanou několikanásobnou cenu.
Např. i Saudové nakupovali přes léto ruský plyn, protože je levný a ty jejich elektrárny, které krmí četné klimatizace, mají obrovskou spotřebu.
srpen 31, 2022 15:20
... : Jiri Bilina
Josef:
Je nám jedno, kolik Ukrajinců zemře. Kolik žen, dětí, civilistů, vojáků zemře. Nám je to jedno.
Tož nevim Josefe za koho ten tvuj byvaly senator mluvi, ale podle vseho to spouste lidi i politiku svobodneho sveta jedno neni. A proto posilaji napadene Ukrajine vojenskou i financni pomoc.
Stejne jako posilali pomoc byvalemu SSSR napadenemu nacistickym Nemeckem.
Mikin
srpen 31, 2022 15:25
... : Jiri Bilina
Mamčo, takze Putin vydelava na drahem plynu, ktery musi palit na hranicich. Ale Saudove, Indie a Cina ho od neho kupuji, protoze je levny.
Je to ale kuliferda, ten Vladimir Vladimirovič. smilies/wink.gif
Mikin
srpen 31, 2022 15:39
... : Bara
Majitele elektromobilu jezdi u nas v NL momentalne draz nez auta na benzin a diesel......zatim muzou bez problemu "tankovat" sice draho, ale muze se stat, ze to v zime bude velmi problematicke.... Nastesti vlastni vsichni Holandane kola..... a vitr v zadech je taky energie.....
srpen 31, 2022 15:53
... : Petr Sysala
Jirko, podivej se na spotové ceny plynu během letošního roku a pak se trochu zamysli, než něco plácneš. Hraješ si na analytika, ale zbyl ti z toho jen ten anal...
srpen 31, 2022 16:13
... : Jiri Bilina
Tak povidej Petre.
Ale zkus to bez tech idiotskych urazek a dbej na to, at nedopadnes jako kdyz jsi srovnaval GDP Kanady a Ruska. smilies/wink.gif
Mikin
srpen 31, 2022 16:27
... : Petr Sysala
Uvedl jsem cisla HDP ty jsi oponoval číslem HDP/obyvatele. To jsou dvě různá čísla a teď děláš stejnou chybu. Ještě můžeme porovnávat HDP/km čtvereční nebo HDP/one fu.. redneck a pod.

Jadro pudla je v této debatě někde jinde. Rusa nezničí ani bojkot plynu, ani jiné ekonomicke sankce. Zkus se podivat na Kubu, pokud na to máš koule. Ja tam byl, spali jsme na privatech u lidí v Havaně i na vesnicích, mluvili s nimi.

Do tehle smradlave ekonomické řiti nás dotáhl německý fašistický greendeal s hlavou až po ramena v Putinově zadku.

Hádej kdo na ten bojkot doplatí nejvice? Tedy jestli máš čím.
srpen 31, 2022 18:21
... : Jiri Bilina
Ale notak, Petre. smilies/wink.gif Jiste ze jsi uvedl cisla GDP. Ale kdyz ses chvastal tim, ze tvoje Rusko ma skoro stejne GDP jako Kanada, nabehl sis na vidle. Protoze se ctyrnasobkem obyvatel jsou Rusaci 4x vetsi nuzaci.
Vsak se to patricne odrazi v GDP per capita. Tam ma Kanada cislo 18, Cesko 51 a Rusko i s tim svym obrovskym prirodnim bohatstvim 85. O Kube se radeji nezminuj, tam je to 99.
Proto se taky do zadne z tech uzasnych zemi salonni bolsevici nehrnou a kdo ma nohy, zdrha opacnym smerem.
Kdyby Rusko bojkot plynu a sankce nenicily, nedelali by rusti trollove takovej hroznej kraval. smilies/wink.gif
Rusko je na vyvozu surovin naprosto zavisle. Slusne auto, motorku, pocitac atd. ti geniove vyrobit nedovedou, vetsi prijem meli aspon z vyvozu zbrani, ale i to jim po prave probihajici ostude na Ukrajine nejak hapruje. Navic - i k vyrobe zbrani potrebuji zapadni technologie.
Byl ted na The Economist zajimavej clanek o tom, proc sankce nemely tak rychly ucinek jaky se cekal, ale ze trvalejsi nasledky vypadaji pro Rusko naopak jeste hure nez se predpokladalo. Pouzita fraze se da prelozit jako "jednosmerna jizdenka do bidy a mizerie".
Mikin
srpen 31, 2022 19:17
... : Krakonoš
Tak já tomu asi nerozumim, ale to bude tím, že mám tu elektriku vod toho státního čezu, co prej vyrábí levně, ale prodává draho, protože Fiala.

No a já se podivám na zálohy, na vyúčtování, který se mi děje každý léto na konci července (fixaci nemám, páč jsem to kdysi naivně vodmítl), a co vidím? Že mám zálohy furt stejný, že mám na jednom vodběrným místě přeplatek asi 7000, na druhým nedoplatek asi pět stovek a že za tu elektriku letos zaplatím stejně, jako loni. Tak si řikám, co já jsem to za debila, že si ani nedovedu pořídit likvidační vyúčtování za elektriku, abych mohl plakat spolu se svejma spoluvobčanama a mohl vyjít 3.9. do ulic svrhnout vládu fyjalovýho hnusu?
A pak mě napadne taková kacířská myšlenka, ale hned ji zase zaplaším, páč bych byl zase za asociála - jestli nejsou debilové ty vobčani, co právě vod toho státního čezu utekli k nejrůznějším šmejdům a teď ze svojí blbosti spáchaný za Babiše vobviňujou toho nebohýho Fialu. No, radši nemyslet. Nejvíc mě baví takový ty výkřiky: "Vláda nám nic nedá, nic pro nás nedělá..." a hned někde vedle: "Vláda je úplně debilně populistická, chystá se tu sekyru zatnout ještě násobně hlouběji, i když ví, že je to cesta do pekel, protože se bojí hněvu lidu..." Škoda, že koblížci neumějí ani pitomý počty, protože by si lehce vypočítali, že kdyby jim vláda kromě mandatorních výdajů rozdala zbytek státního rozpočtu úplně celej, tak budou mít pořád málo a furt budou řvát, že vláda na ně kaká.
Fakt mě v posledních měsících, zejména když si musím skoro v každejch zprávách poslechnout všeználka Havlíčka, nesmírně rmoutí, že to ta pětikoalice vyhrála a že to ten All Stars Band z estébakovy líhně nedostal sežrat ještě na tohle volební vobdobí.
Kdo ale mohl a podzim vědět, že Putin je ještě větší svině, než jsme doufali? (No, amíci to věděli, ale tupá Evropa jim to léta nevěřila...) To bych to snad hodil tomu Burešovi, aby se v tom pořádně vyráchal. Jenže to bysme zase měli teď na podzim celostátní lockdowny a "opatření" dalšího tuctu ministrů zdravotnictví, děcka na školní distanci a následně po blázincích...
Ne, fakt, tady ani s křišťálovou koulí nejde udělat dobrý rozhodnutí smilies/cheesy.gif.
srpen 31, 2022 19:29
... : Petr Sysala
Vidim, že mám štěstí na odborníka, co jde zrovna kolem.
Takže které kanadské auto vyhrálo Dakar? Kolik raket vyslala Kanada do vesmiru? Znáš nějakou kanadskou stíhačku nebo alespoň dopravní letadlo?

Jestli je někdo závislý na drancování přírodních zdrojů, tak se koukni kolem sebe. Průmysl tvoří pouhých 28% HDP, zbytek jsou sluzby a těžba (ropy,dřeva, ryb)

Takže se zase tak moc od ruskeho mužika nelišíte. Rusko ma 32% průmyslové produkce na celkovém HDP.

Jsi zase vedle,jak ta kanadská jedle :-)
srpen 31, 2022 20:33
... : Jiri Bilina
Na odbornika se Sysalo sice nepasuju, ale prosteho ctenare rusackych webu mohu informovat kdykoliv.
Kanada se velice slusne podili na vsech programech NASA (vyrobou i technickym vyzkumem) a z automobilek nam vyjizdeji tisice aut. Jmena jako GM, Ford nebo Dodge jsi snad slysel. V nekterych vecech proste dava smysl spojit sily s mezinarodnimi korporacemi nebo agenturami.
Ale ne ve vsem. Kanadska letadla ti letaji nad hlavou kazdy den. Treba tubovrtulovy Dash 8 leta snad v kazde zemi na svete, stejne dopravni tryskove Regional Jets nebo obchodni Global Jets. Divize BRP firmy Bombardier je take jednim z nejvetsich vyrobcu sneznych i vodnich skutru, motocyklu, lodnich motoru a dalsich rekreacnich vozidel.
Pry jestli znam nejake kanadske dopravni letadlo... Kanadskym CRJ900 jsem letel z Vidne do Frankfurtu presne pred rokem.
Ty si ale umis nabehnout na vidle. smilies/grin.gif
Mikin
srpen 31, 2022 22:06
... : Jiri Bilina
Krakonosi, dik za vysvetleni.
srpen 31, 2022 22:17
... : Josef
Tak zaprvé, krátkej vzkaz za polární kruh: Není to můj senátor, nýbrž americkej!

Krakonoši: Že ty vždycky všechno uděláš nejchytřejc, to je přece jasný každýmu, to nemusíš opět dlouze inzerovat. Akorát se krapet mejlíš v tom, že když máš předepsaný zálohy jako vlóni, tak i zaplatíš stejně jako vlóni. Záloha je jen záloha, podivíš se teprve příští rok při vyúčtování, možná i dřív, pokud ČEZ zvedne zálohy automaticky a oznámí ti to už v průběhu období.

Tebou obdivovaná vláda fialovýho hnusu neškodí přímo svou činností, ale tím, že nedělá NIC, absolutně NIC!
Buď z neschopnosti v lepším případě, nebo, v horším případě, záměrně. Já se spíš kloním k záměru, ale o tom už jsem tady psal tudle, takže další reakce na tebe už by byly jen opisováním.
září 01, 2022 07:41
... : mila1
Mě by taky zajímalo, co by dělala zde tolik opěvovaná minulá vláda, kdyby vyhrála ještě toto volební období. Jela by do Moskvy domluvit se s Putinem, aby pro nás nechal plyn levnější? Tvářila by se, že ji násilná válka v Ukrajině nezajímá, protože blaho jejích občanů jí je přednější? Šla by cestou Maďarska?
Ta situace se závislostí na Rusku tu tady už jednou byla - v roce 2009. Už tehdy Topolánek varoval před nebezpečím energetické závislosti na tomto nespolehlivém partnerovi, ale nic se pro to neudělalo. Ještě v roce 2020 měl Babiš možnost velké množství ropy za výhodné ceny a opakovaně to zamítl. Takže až zase bude někdo nadávat na současnou vládu, chybu hledejte jinde.
září 01, 2022 09:14
... : Iris
Přesně to jsem chtěla Milo napsat - že by mě zajímalo, co by asi se současnou situací bývalá hvězdná vláda dělala? Tohle jim vyšlo - že to nemusí řešit a můžou do všeho jen plkat a kritizovat, bez následků, bez zodpovědnosti.
září 01, 2022 09:19
... : Iris
A ještě jsem obšlehla z jedné debaty, tentokrát o nynější vládě, kterou jsem volila a z její výhry se radovala i já:

Vyhráli..a za pár měsíců válka za rohem. Se zvěrstvy Putina. S kohouty na doraz. Se zásobníky, co nechal Havlíček bez plynu. S energií za prachy jak odněkud z Vesmíru. Vyhráli...do kasy na nule, do dluhů na věky, rozjeté inflace a do cen jak ruleta.

září 01, 2022 09:26
... : mila1
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-topolanek-putin-je-psychopat-a-chova-se-podle-toho-co-mu-zapad-dovoli-191961

září 01, 2022 09:42
... : Josef
Co by, kdyby? ... Ježišmarjáááá! Nevolily jste ji, máte přesně, co jste chtěly, tak teď nedotírejte. Blbý je, že to s váma musíme mít i my, co jsme ji nevolili a přitom nás byla výrazná většina.
září 01, 2022 10:12
... : Iris
Blbý je, že to s váma musíme mít i my, co jsme ji nevolili a přitom nás byla výrazná většina.


To samé jsme ale museli zažívat my všichni, co jsme nechtěli ani Babiše, ani Zemana. A ta prohlášení, že nikdy neodstoupí, ta nám dlouhou dobu opravdu kazila radost ze života. Tak teď trpte vy, výrazná většino smilies/wink.gif
září 01, 2022 10:16
... : Josef
No jasně. Hlavně ten trapnej posměšnej smajl na konci. Až příliš mi připomíná povýšenej výsměšnej samolibej xicht předsedkyně Sněmovny při jakejchkoliv tv debatách.
Takže ti správně rozumim, že vaše menšina teď trpí nadšeně, protože jí dělá rozkoš, že s ní trpí i většina. Akorát si nějak neuvědomuju, čím jste tak strašně trpěli za předchozí vlády.
září 01, 2022 10:36
... : Iris
Akorát si nějak neuvědomuju, čím jste tak strašně trpěli za předchozí vlády.


Nemáte na to, abyste to pochopili, to jsem už já pochopila dávno.

Kde bereš Josefe ty údaje o těch většinách a menšinách? Volby jsou volby, ne?

A ten smajlík byl opravdu určen výhradně pro tebe, protože pořád nechápu, proč tě tolik ta kolečka iritují? Jen tebe jediného. A jestli předsedkyně sněmovny má nějak nepříjemný ksicht, pak věz, že vzhled vašeho guru mi roky připomíná celou škálu většinou hlodavců, jeho ječení, mečení a bečení mi působí záchvaty malomyslnosti, protože nechápu, jak tohle může někoho kladně oslovovat, a pokud jde o "samolibej a výsměšnej ksicht", tak v tom ho nikdo nemůže předčit, to sorry jako....
září 01, 2022 10:53
... : mila1
Pořád mi chybí odpověď na to, co by dělala vláda Babiše v současné době, kdyby vyhrála minulé volby.
září 01, 2022 11:05
... : Josef
No nemám na to. Dyk proto jsem se ptal modřejších. Pomozte mi pochopit.
A co by dělala vláda Babiše, kdyby...? Co já vim? No, nevyhrála. To vám zařídil Rychetský. Máte, o čem jste snili. Vysílač signálů vysílá ...
září 01, 2022 11:12
... : *deeres*
Babiš taky nebyl žádná výhra, jenom další z aspeňáků, ale na rozdíl od signalistů a mafiánů v současné vládě,nebyl úplný blb. Nejspíše už v únoru, stejně jako v okolních zemích, by měl zastropovanou elektrickou energii. Ten teplý svetr v zimě nosím už dávno, to je v pohodě. Co v pohodě nebude, až si budu v zimě na ohništi, na kamenech péct chlebové placky, protože kleknou pekárny. A kdyby jenom pekárny, už teď zavírají menší provozy, protože náklady neunesou.
září 01, 2022 12:17
... : Iris
Deeres, ale to není vina této nové vlády, nebo alespoň se na ni nemůže házet všechno. Že to bude těžké, to je mi jasné. Ale svržením vlády a obstrukcemi nedocílíme zlepšení, to si myslím. Už covidem se nastartovala spousta potíží, válka tomu nepřispívá. Ale lidstvo přežilo horší časy.
září 01, 2022 12:25
... : mila1
Babiš taky nebyl žádná výhra, jenom další z aspeňáků, ale na rozdíl od signalistů a mafiánů v současné vládě,nebyl úplný blb.


Tak to mne pobavilo smilies/cheesy.gif
Jen chybí poznamenat, že právě on byl největší mafián a podvodník s dotacemi v novodobé historii našich vlád smilies/grin.gif Ale jelikož vždy nezapomněl uplatit své voliče, je mu to promíjeno.
září 01, 2022 13:08
... : Josef
Tak já se docela rád nechám uplácet prachama. Určitě radši, než blábolama a signálama.
Že Babiš není svatej, votom žádná. Je to dravec se vším všudy. Ale pokud je schopnej kšeftař, s filozofií, že svejch miliard nejlíp dosáhne prosperitou vlastního podniku nebo svěřenýho podniku (státu) se spokojenejma zaměstnancema (občanama), tak mu ty jeho miliardy nevyčítám a už vůbec ne, na rozdíl od mnoha jinejch, ani nezávidim.
Na lidský závisti je postavená celá mediální kampaň Antibabiš, a jak je vidět, na spoustu lidí funguje! Ale ve skutečnosti jde jen o prostředek, sloužící k domožení se neschopných zpátky ke korytum, od nichž byli po zásluze odstaveni. Teď jim to vyšlo a každej může jejich "schopnosti" posoudit sám.
září 01, 2022 14:06
... : doktor
Asi bych nejančil,ceny plynu i elektřiny budou klesat a dost rychle.
září 01, 2022 14:46
... : mila1
Josefe, prosperita jeho pochybně získaných podniků byla založena na čerpání evropských dotací, které si neoprávněně přihrával. Ale to Ti samozřejmě nevadí. A o spokojenosti jeho zaměstnanců bych vážně pochybovala. A co se týče jemu svěřeného státu - přišel v době blahobytu a rozházel, co se dalo. Místo aby šetřil na horší časy, prostě metoda Po nás potopa.
Opravdu nevím, co je na něm k obdivování.
září 01, 2022 15:08
... : *deeres*
Babiše tu nikdo neobdivuje, ale proč by změna měla být k horšímu? Kde jsou ty jejich sliby, že dokážou dělat všechno líp. Vlastně už dokázali, svojí neschopností, nebo možná schopností čehokoliv, nás dostali do úplného srabu.
Energie možná bude, třeba dost, ale pěkně si připlatíme. Ukážeme rusákům prostředníček? Ale houby! Ten plyn a ropa budou zase ruský, jenom přes několik překupníků a tím je odputinujeme.
září 01, 2022 15:26
... : Petr Sysala
U Fialů:

Mami, je pravda, že tatínek je tak chytrý, že je členem Mensy?
Ano miláčku, ale je nám to PRD platný, protože je to úplný BLB.
září 01, 2022 15:57
... : Josef
Novinky: "Pokud covid nečekaně zmutuje, bude to katastrofa, říká Válek"
září 01, 2022 16:29
... : Jiri Bilina
Sirit paniku, snazit se hazet vinu za zverstva ruskejch okupantu na lidi kteri napadene zemi pomahaji a zastavet se chmataka, kterej mel to stesti, ze vladl v dobe celosvetove prosperity.
Co tam mas jeste, starej brachu? smilies/wink.gif
---------------------------------
P.S. Svetr bude stacit jeden. S jelenem nebo treba tucnakem. smilies/smiley.gif
Mikin
září 01, 2022 17:31
... : Lenka1
No, máme, co jsme chtěli. Kdybychom nebyli idioti a zbabělci, tak jsme zachovali chladnou hlavu, zůstali neutrální a mohli jsme být naprosto v pohodě.

Jenže když holt jsme uvědomělí, vyspělí a patříme holt na ten Západ, tak si to vyžerem.

Pozitivní na tom je, že se vzrůstajícím diskomfortem přímou úměrností klesá nadšení pro modrožlutou, což je fajn.

A za mě osobně: je mi úplně jedno, co a jak si vyřizuje Rusko s UA a kolik Ukrajinců při tom umře. Stejně jako my budeme trpět za svoje debilní a kolaborantské politiky, tak holt trpí oni.

Nezajímá mě to.

Od začátku říkám, že to není náš problém. Ale prý je teď sebemrskačství v módě, prý z toho dotyční mají nějaký ten pocit, že jsou lepší lidi nebo tak něco.

Tak jsem zvědavá na ty reakce, až začnou padat např. hypotékáři. Jak moc je solidarita s UA bude zajímat, až přijdou o střechu nad hlavou.

P.S. Konflikt na UA jen urychlil, co by jinak přišlo pomalu. Putin fakt nemůže za emisní povolenky, za debilní grýndýl, za idioty Fricky, kteří si to zelené šílenství financují z našich kapes.


září 01, 2022 19:32
... : Josef
Deer. Já Babiše též neobdivuju, ale už předlouho nevidím nikoho lepšího. Tak mu to házím a hodím znova. Pro ANO teď v komunálech, nebo jemu osobně na prezidenta. I když ho stokrát radši uvidím v čele vlády, nežli na stolici na Hradě. Jestli Andy nebude toužit mít stolici na Hradě, tak Havlíčka nebo Šillerku, ale to už daleko radši Vondráčka s kytarou. Tak se uvidí. Vše záleží na tom, kdy konečně lidi vynesou fialovou vládu v zubech. Snad ještě letos.
První pražská defenestrace v r. 1419, druhá v r. 1483, třetí v r. 1618 ... už je teda nejvyšší čas.
září 02, 2022 15:10
... : Josef
Lenko. Zrovna probíhá "inspekce" v největší jaderný elektrárně Evropy v Záporoží. Jsem zvědavej, jestli se z demokratickejch nedezinformačních médií něco dozvíme o obohacování uranu, který tam jede na plný koule. Např. o Íránskym obohacování ví celej svět.
září 02, 2022 15:24
... : Lenka1
Josef:

No, úkáčka se snažili seč mohli, aby se tam ti inspektoři nedostali, protože, pokud mají v hlavě mozek, tak místě poznají, kdože tu elektrárnu ostřeloval, že.........což se teda Zelenáčovi ani trochu nehodilo. No, smůla, už tam jsou.

A smůla na druhou - ta jejich slavná a tak dlouho v médiích opěvovaná protiofenzíva u Chersonu, co ji teda konečně spustili minulý víkend, skončila totálním debaklem. Jejich. Zkusili to ještě pak u Charkova a zase dostali od Rusů těžce před držku.

Západ už od nich pomalu dává ruce pryč, jenom debilní čecháčci díky tomu, co máme ve Strakovce, do nich furt rvou prachy. Aktuálně schvalovačka terorismu černoška na obraně koupila za 110 mega doláčů 3 drony made in Israel a ty poputují jako dárek Zelenáčovi.

Jo, my na to máme.

Až na to, že v zimě s tímhle fialovým hnusem budeme fialoví úplně všichni a nepomůžou nám ani tři svetry od Pekarový. Ani od Adamový.
září 02, 2022 18:45
... : Jiri Bilina
Prave ze Lenko nejsme "zbabelci a idioti". To bychom nepomahali demokraticke Ukrajine proti nackovske agresi ruskeho "bratra". Ktery vsechny sve sousedy tak bezmezne miluje, ze se k nim nasomruje jako nejaky tchor a prohlasi, ze dokud u nich bude takovej smrad, tak neodejde.
Tomu ze Ukrajinci ostreluji svou vlastni jadernou elektrarnu dnes veri uz snad jen ctenari Sputniku a na to dobyti Odesy kterym si se zde tak chvastala bude nejlepe zapomenout navzdy. Protoze se okupanty nejen podarilo zastavit, ale navic zacala ta delsi dobu sledovana denacifikace Chersonu. (Ne, ta zadnym debaklem neskoncila.)
No a pak mame ukrajinske partyzany a specialni komanda - na okupovanem Krymu to boucha tak, ze odtam prchli vsichni rusti turisti. A kolaboranti s Rusakama trpi vysokou umrtnosti diky nalozim pod auty, otravam jedem nebo kulkou do hlavy. Uz jich mezi nejvyssimi papalasi takhle zarvalo 19.
To se pak zachvatcikum blbe vladne... smilies/wink.gif
Mikin
září 02, 2022 23:42
... : Petr Sysala
září 03, 2022 07:50
... : Josef
Jo, Péťo. A co Legionella v dálkovejch a barákovejch výměníkách teplý vody? Zejména tedy na sídlištích.
Je tady pár moudrejch lidí, kteří všechno vědí, dokonce i jedna intelektuálka, která ví, že bez ruskýho plynu se snadno obejdeme.
Nebo, že by šlo o počátek definitivního řešení důchodový reformy?
září 03, 2022 09:05
... : Petr Sysala
Chtít ekonomicky někoho zničit bojkotem dovozu jeho suroviny, na které je naše ekonomika zcela závislá ...
To může vymyslet jen politik evropského formátu.
Školy mám, v Rusku jsem také byl, ale tohle mi hlava nebere.

Tedy pokud to nemá být tvrdý návrat do středověku s nálepkou Green Deal. Pol Pot a Rudí Khmérové se v hrobech rozpadají smíchy, jaké mají aktivní následovníky. Ti byli tehdy v Kambodži taky uhlíkově neutrální.
září 03, 2022 13:18
... : Jiri Bilina
Suroviny, na ktere je ruska ekonomika zavisla, Petre Sysalo.
Co se starych komousu a znecistovani zivotniho prostredi tyce, soudruzi z NDR vypousteli v dobach petiletek 2x vice svinstva nez jejich vetsi a bohatsi zapadni soused. Vykon jejich ekonomiky byl pritom polovicni.
Ne, Lencin "debilni gryndyl" za soucasnou krizi opravdu nemuze.
Mikin
září 03, 2022 16:57
... : Jiri Bilina
Kdyz uz se zde Josef a Lenka zminili o Ukrajine:
je to uz temer mesic, kdy na Ukrajine padl hrdinny rusky vojin Ivan Nēparatov.
Ivan mel za sebou dobrodruzny zivot. V roce 2013 ho za 5 vrazd, loupeze, vydirani a unosy poslal rusky soud na 25 let do vezeni. Pan Nēperatov se vsak rozhodl odcinit svou vinu tim, ze pujde vrazdit pro zmenu na Ukrajinu. Byl proto propusten, odveden, ozbrojen, avsak zakratko nato pobliz Bachmutu chudak zemrel na nasledek zasahu srapnelem do hlavy.
Prezident Putin ho proto 16. srpna vyznamenal medaili za „statecnost a hrdinstvi, ktere Váñuška projevil pri plneni ukolu behem specialni vojenske operace“. smilies/undecided.gif
Mikin
září 03, 2022 20:20
... : Josef
Nauč se aspoň základy pravopysu a gramatyky!!! Na začátku věty se píše velký písmeno, stejně tak i po dvojtečce, když po ní následuje celá věta nebo dokonce novej odstavec. Když už se tady za občasný chyby povýšeně, uboze, hloupě, trapně, vysmíváš jinejm.
září 04, 2022 07:13
... : Jiri Bilina
Nebud sakra takovej hnidopich, Josefe! Ja ziju v emigraci stejne dlouho jako tvuj jmenovec a chybicka se vloudi. Pouze se obcas pozastavim nad Pepanovym podivnym jazykem, pripominajicim jeden z jazyku ugrofinskych. A nad skutecnosti, ze ten pan jinak jen kopiruje rusacke dezinformace.
Pokud te tak rozladila skutecnost ze jsou naborari ruske armady nuceni objizdet veznice a nabirat petinasobne vrahy, tak se ti nedivim. S takovou armadou budou muset rusti generalissimove na znovudobyti vychodni Evropy naveky zapomenout.
K nesmirnemu zalu jistejch lidi. smilies/wink.gif
Mikin
září 04, 2022 14:51
... : Josef
Jo, takže u tebe je to chybička, zatimco u druhýho důvod k poučování, ke shazování a posměchu.
Ubožáku. Víš co mi můžeš...?
září 04, 2022 15:35
... : Jiri Bilina
Jiste, stary brachu. Mezi chybickou a ugrofinstinou je rozdil.
Tez je rozdil, kdyz nekdo odejde za svobodou a podle tvych slov se "vys***" na rodice a kdyz nekdo necha v Cesku krome rodicu i dve nezletile deti.
A nad smrti toho vraha nemusis tolik truchlit. I kdybyste padli vsici, vstanou novi bojovnici, prapor rudy zavlaje. smilies/grin.gif
Mikin
září 04, 2022 16:30
... : Jiri Bilina
Ukrajinsky protiutok v Chersonske oblasti pomalu ale jiste pokracuje. Po rade vesnic se podarilo od okupantu osvobodit i 4-tisicove mestecko Vysokopilya. Priznala to na Telegramu rada ruskych kanalu. A prorusky, separatisticky velitel Girkin - Strelkov (valecny zlocinec spoluodpovedny za sestreleni Malajsijskeho letu MH17) to prohlasil za "taktickou prohru".
Byt Lenkou, priste bych si reci o "totalnim debaklu" prevzate z ruskych dezinformacnich webu napred overil. smilies/wink.gif
Mikin
září 04, 2022 19:46
... : Lenka1
Tak o tobě, Bílino, je dávno známo, že nemáš IQ, ale jen IA.

Jen bys to nemusel prezentovat tak často. Je to únavný, furt dokola ty tvoje z prstu vycucaný lži. Pardon, dezinformace.
září 04, 2022 20:41
... : Jiri Bilina
Maji to Leni rusacti okupanti v Chersonu blby... Mosty znicene, takze zasobovani vazne. HIMARSy nici jedno skladiste munice a pohonnych hmot za druhym, Cecenci se mlati navzajem s Vagnerovci, moralka obycejnych vojaku (kteri nevi proc je tam Putler poslal) v cudu a tak s bojem v zakopech musi pomahat zbytky SPETZNAZu, gardovych jednotek a parasutistu, coz je naproste plytvani elitnimi vojaky, jejichz vycvik zabral mnoho let.
A doho vseho jeste ukrajinsti partyzani, trestajici kolaboranty...
Urazkami me osoby a strkanim hlavy do pisku okupantum devenko nepomuzes. smilies/wink.gif
Mikin
září 04, 2022 21:44
... : Jiri Bilina
O specialni operaci specialne pro Lenku z blogu ruskeho okupanta:
"Balakleya je v pr****.
Ukazuje se, že ukrajinské ozbrojené síly nestáhly vybavení směrem na Charkov jen tak pro nic za nic. Zdá se, že úder v Chersonské oblasti byl taktikou pro odvedení pozornosti. Hlavní úder se konal na charkovské frontě. Dnes ráno zahájili Ukrajinci ofenzivu u Balakllija. Mosty vedoucí do města jsou nyní narušeny. Město je ostřelováno dělostřelectvem velké ráže a MLRS. Nepřítel se usadil na okraji města. Probíhá dělostřelecký boj, letectvo operuje proti postupujícím silám. Situace se vyhrotila i ve směru na Izjum. Probíhají ostré boje. Nepřítel se aktivizoval na celé charkovské frontě.
Vypadá to, že jsme brutálně v pr****, soudruzi."

V jednom se vojacek myli - protiofenziva v Chersonske oblasti pokracuje velice dobre, mezi ruskymi okupanty odriznutymi od zasobovani tam panika vypukla jeste vice a pripady odmitani bojovat, prodeje zbrani a dezerce se mnozi.
Naproti tomu Ukrajinci brani svou vlast a kdyz jim jeste pomuzeme zbranemi... smilies/wink.gif
Mikin
září 07, 2022 04:37
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]