O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TROCHA ZNALOSTÍ NIKOHO NEZABIJE PDF Tisk E-mail
Středa, 23 duben 2008

Po svém prvním příjezdu do New Yorku a poměrně drsném nárazu na „američtinu", jsem začala chodit do školy pro cizince. 7. Ave, 33. Street, Hotel Pennsylvania. Tamější kantoři jsou vskutku obdivuhodní, škoda, že podobní nepřijedou učit i k nám. Vyučuje se jakýmsi přehráváním situací.

 

 

 

     Což je pochopitelné, když ve třídě, která má kolem dvaceti studentů, je převážná většina „každý pes, jiná ves". Nejen pokud se jedná o jejich původní zemi, ale i o míru jejich dosavadní vzdělanosti. Úžasné je, že i když neumíte anglicky ani slovo a budete-li se jen trochu snažit, máte šanci za půl roku velmi dobře mluvit. 

 

     Ale abych se vrátila k tématu: profesor tedy vždy nějaké slovo předvede či ukáže (zjednoduším to: ukáže tužku, pak řekne, jak se anglicky vysloví, napíše slovo na tabuli a všichni ho opakují - sborově i jednotlivě), stejně tak později, když už studenti mají jakous takous slovní zásobu, naznačuje i činnosti, akce, časy.. Jinak - panuje absolutní zákaz používat jinou řeč než angličtinu.. Jak říkám, je to vskutku perfektní a velmi účinné.

 

      Jednoho dne jsme cosi probírali a vyskytlo se mj. slovo „bestie" - no, nevím nevím, jak byste někomu přehráli toto slovo Tongue out. Pochopitelně, že jsem v duchu zajásala,  „vycítila příležitost", že budu moci zabodovat a přihlásila se s krásně sestavenou větou: „Bestie byl například Pes baskerwillský" ...  Ticho. Okolní spolustudenti  na mne zírali stejně nechápavě, jako kdybych dětem v mateřské předkládala nějaké super taje z informatiky či genetiky...   No, chápu, nechci podceňovat jejich kulturní rozvoj, ale došlo mi vzápětí, že znalost slavného díla Arthura Conana Doyla se v běžné populaci afrických, asijských či latinoamerických států moc nepěstuje.

 

     Ovšem - odpověď, kterou jsem pak NA VLASTNÍ UŠI slyšela z úst páně profesorových, jinak vysokoškolsky erudovaného mladého muže cca třicetiletého  - a ještě navrch syna polských přistěhovalců  - mne vskutku dostala: „Paní Danielo, takového psa neznám - jaká je to rasa? Můžete nám popsat, jak takový pes vypadá?"

 

 

d@niela  

 

 


 

 

Jen pro zajímavost:

 

 

    

 

     Národní park Dartmoor v hrabství Devon je vskutku malebná krajina. Mírně zvlněná krajina pokrytá vřesem, kručinkou a trávou, s ukrytými slatinami a vyčnívajícími skalnatými útvary. Jižnější část Dartmooru, bažinatá a bližší moři, dosáhla proslulosti především díky zmíněnému Psu baskerwillskému. Jméno samo si pro svůj nejslavnější příběh Sherlocka Holmese prý Sir Conan Doyle vypůjčil od svého kočího Baskerwilla. K oné hrůzostrašné atmosféře ho inspirovala divoká příroda v okolí Double Bridges, kde se má děj odehrávat. To se to pak píše...

 

     Chmurné zdi dartmoorské věznice v Princetownu, obklopené bažinami a vřesovišti, ukrývaly za svými zdmi trestance od konce napoleonských válek a jako nápravné zařízení slouží dodnes.

 

 

 

 

 

Komentáře (39)add feed
Daní, : Míša šíša
a předvedla jsi jim toho pejska pantomimicky? smilies/grin.gif
duben 23, 2008 10:59
a koho jsi předváděla? : alena puntíkovaná
psa, Henryho Baskerwilla, proradného Huga Baskervilla, Dr. Watsona - nebo snad samotného slavného Sherlocka? A v tom případě - kouřilas dýmku, nebo jsi zahrála na housle?
duben 23, 2008 11:54
Alena : mamča
Ne, Daniela klekla na čtyři, našpicovala kupírovaný uši, vycenila tesáky, blejskla pohledem a zaštěkala.
V té době se ale její spolužáci dávno rozprchli, před školou blikala sanitka, a do třídy se drali zřízenci se svěrací kazajkou.
Holt nevzdělance nepoučíš... smilies/grin.gif
duben 23, 2008 12:05
Za půůůůůůůůl roku, jo? : strejda
Páni a dámy, já zírám jako puk. To já jsem natvrdlý jako štolverk. 3 roky němčinu - umím akorát nadávat. 6 let povinnou angličtinu, 2x týdně (platil to podnik-asi chtěl, abych se něčemu naučil) a stydím se i před vlastní dcerou, která za tři roky mluví zcela plynně "britsky". Jsem to ale štolverk natvrdlý, zvláště na silná slovesa a na gramatiku všeobecně.
To bude asi tím, že jsem tomu nevěnovat tu potřebnou péči, lásku a snahu...Domácí úkoly jsem psal až pozdě v noci jako nutné zlo. Ne, moji učitelku z toho neviním. Ta za to nemůže, babice. Pro tu to byl sice privýdělek k penzi, ale když je žák lajdák...
Když něco čtu, dá se říci, že rozumím, ale jakmile na mě někdo spustí tím londýnským přízvukem, žádám ho zdvořile o opakování a kulantně se omlouvám, že má angličtina není quite perfect.
Ale ruku na srdce a položmě se na otázku. Potřebuju já, tady, v horách, na stará kolena, angličtinu?
duben 23, 2008 13:46
No jasně! : Míša šíša
Až k tobě zabloudí nějaký anglický turista a bude žádat o žejdlík vody, tak abys mu rozuměl smilies/grin.gif
duben 23, 2008 14:12
... : Petronila
Strejdo, nezoufej...

To takhle jednou přijde žíznivý turista na opuštěnou horskou salaš, kde pase ovce bača se synem.
Turista - Do you speak english?
Bača a syn - nechápavě koukají
T: Sprechen Sie Deutsch?
B S : ???
T: Parlez-vous francais?
B S : ????
T: Hablan ustedes espaňol?
B S: ???
T: Vy gavarítě pa rúski?
B S: ????


Turista to nakonec vzdá a odejde.
Syn se za chvíli obrátí k tatíkovi bačovi a praví: Tatínku, neměli bychom se přece jen začít učit nějaký cizí jazyk?
Starý bača zabafá z fajfky a zaklepe si na čelo: A načpak, synku? Podívej se na tohohle, kolik jazyků umí a stejně mu to bylo hvězdu platné!
duben 23, 2008 14:36
Nechci se : Aknela.
zastávat za každou cenu pana učitele, možná byl opravdu ve směru britské literatury nevzdělaný, ale Danielo, nemohla jeho neznalost být způsobená tvojí výslovností? Jakožto bývalá učitelka angličtiny jsem totiž mnohokrát vypadala jako naprostý idiot, protože ať jsem se snažila jak chtěla, studentům jsem stejně rozumněla úplně něco jiného než co měli na mysli.
Co si vzpomínám, tak napříkla jeden student si musel myslet, že jsem totální ignorant, protože když mi vysvětloval, že je z Nepálu, tak já mu opáčila, že tuhle zemi neznám. V jeho výslovnosti totiž jmenoval zemi co se jmenovala nějak Naal a tu fakt neznám smilies/grin.gif
duben 23, 2008 19:52
... : Minnie
No... a ta New Yorská škola pro cizince se platí...? A kolik to asi tak stojí...?
duben 23, 2008 20:05
Strejdo, : Ceskymo
tady by ses naucil, ani bys nevedel jak... maji totiz uplne jiny ucebnice, no a zpusob vyuky uz popsala Daniela. Treba slovesa ucej zaroven s predlozkou, ktera nasleduje. Opravdu se gramatikou zabyvaji az na poslednim miste a jenom v tom pripade, ze ti to ulehci pouzivani jazyka, jinak se te hlavne snazej naucit mluvit a rozumnet. Takze z tebe sice nebude gramaticky korektni lingvista, ale mluvit proste budes! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Minnie, nevim, jak v NY, ale tady jsem chodila na mistni college a protoze jsme byli chudy, tak to za mne nekde nekdo zaplatil, akorat jsem musela vyplnit nejaky papiry.
duben 23, 2008 21:05
... : Bara
Timhle zpusobem jsem se ja ucila holandstinu. Kazdy student ma svuj computer, zasune disk s gramatikou nebo cvicenim, nasadi sluchatka a studuje individualne.

Nevim jestli je ve skolach jeste povinna cetba, ale jsem toho nazoru, ze kdybych se zeptala dnes generace tricatniku kdo cetl napr. Tolstoje, Puskina, Hemmingweye, Remarguea a nebo treba Jiraska atd., tak jich bude strasne malo. A kdybych se zeptala tady v NL kdo to byl pes baskerwillsky, tak to nevi asi nikdo, rekla bych, ze muj syn to taky nikdy neslysel. Ja se schvalne optam......
duben 23, 2008 21:05
Tolstého : alena puntíkovaná
je to přídavné jméno, ne podstatné, Tolstoj znamená česky Tlustý - čili Tlustého nikoli Tlustýe
duben 23, 2008 21:09
Jo a Strejdo, jeste neco: : Ceskymo
Nikdy nepriznavej, ze by tvoje anglina nebyla quite perfect - kdyz mi nekdo nerozumi a zdvorile se me pta, co to k certu vlastne povidam, tak je moje oblibena odpoved, ze moje anglictina je perfektni - jenom mi nikdo nerozumi! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Zrovna tak, kdyz se me nekdo pta, odkud jsem (a myslej tim muj prizvuk), tak s radosti odpovidam, ze jsem z Johannesburgu, tamhle na kopci. Vetsina lidi cumi jak puk, ale ty s mozkem se obvykle zacnou smat...
duben 23, 2008 21:11
... : Bara
Aleno, urcite mas pravdu.....chvilku jsem o tom dumala jak to spravne napsat a jak vidis, jsou to krasne hrubky. Stydim se az za usima, ty mi krasne zcervenaly a horej, jeste ze me nevidis, ale vis co? hlavne zdravicko. Pristi tyden jedu do Cech, hned zajdu koupit pravidla ceskeho jazyka.

A ted trosku odbocim. Vite mile kudlanky o tom, ze na 1.maje musime byt polibene pod rozkvetlym stromem? Jinak pry uschnem!
duben 23, 2008 21:31
Baro, : Ceskymo
a kruci! Tady uz vsechny stromy odkvetly, tak to budu asi uplne uschla! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 23, 2008 21:33
... : Bara
No, tak pro tebe udelame vyjimku, tedy pod kerem. Nebo proste musis improvizovat. Hele, vono kdyz se chce, tak jde vsechno...ne?
duben 23, 2008 21:42
Baro, : Ceskymo
nakvetla mi tedko ruzicka, ale je jeste malinka, tak ja vezmu lopatu, vyhloubim pod ni diru a pak tam zavlecu nakyho muzskyho - jenom nevim, jestli me budou ochotny libat s hlavou v ty dire! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 23, 2008 21:48
Ceskymo, : Bara
nech tomu volny prubeh, z hlediska nepriznivych podminek, staci obycejny strom. K polibeni staci vlastni muz, v nejhorsim pripade i soused. Vysvetli mu to polopaticky, jak se veci maji, a taky aby to pochopila i sousedka (ta ti bude taky vdecna), a situace je zachranena. Tak hodne zdaru.
duben 23, 2008 22:01
Báro, na to se vykašli, : alena puntíkovaná
jenom za moji školní docházku se pravidla změnila asi čtyřikrát a když chodily do školy moje děti tak se měnuila asi dvanáctkrát - takže už nikdo - krom vysokoškolských profesorů češtiny asi nic pořádně neví. Tuhle dávali v televizi nějaký pořad o češtině a já koukala jak blázen a nestačila jsem se divit. Myslím, že dneska už v tom mají absolutní guláš naprosto všichni a to jsou lidi, kteří odsud nevystčili nos a jinak než česky neumějí. Jinak tě zdravím a těším se až přijedeš a přeji ti hezkou cestu.
duben 23, 2008 22:19
s tím prvním májem a rozkvetlým stromem je to pravda : alena puntíkovaná
ale měla by to být nejlépe jabloň smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif a je fuk , kdo vás políbí. Mne v dobách bez patnera olízl Alíček a taky to zafungovalo. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 23, 2008 22:21
Míšo, kdo se sem může zatoulat? : strejda
Snad jedině toulavej. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Když přijde, dostane pivo, víno i Starou mysliveckou tu mám (když si pospíší). Bude-li však chválit současnou vládu a modré ptactvo, nedostane ani vodu.
Když se tu zatoulají hluční Sasíci a ptají se na cestu, na hospodu, snažím se jim odpovídat anglicky a říkám, že německy neumím. Oni zase neumí anglicky, pouze ta nejmladší generace, takže je s nimi sranda. Ale vždy je někam pošlu.
duben 23, 2008 22:28
No, ještě vám přidám jednu story z tamté školy: : d@niela


Já si dycky připravila nádhernej text, vypulírovala slovíčka, aby bylo všechno gramaticky super a pak zvedla ruku a chtěla excelovat. No, a příště jsem zaperlila následovně (mluvilo se o přízvuku) - ona totiž ta angličtina, vyslovovaná čínskou, arabskou, tureckou, bosenskou, polskou, equadorskou či jinou jihoamerickou pusinkou, zní úděsně.
Tak nám pan profesor o výslovnosti kázal. A - já se tedy nechala slyšet, že si připadám jak Líza Doolittlová, a pevně doufám, že se správný přízvuk naučím podobně jako ona...
A - co byste řekli, že mi na to odpověděl drahý pan profesor? (Podotýkám, že broadwayské divadlo, kde se My Fair Lady tooolikrát hrála, je nedaleko...) Pan profesor děl: "Paní Danielo, tu slečnu Doolittlovou neznám, do které třídy ona chodí? Nebo už tu skončila?
smilies/grin.gif
duben 23, 2008 23:20
... : bb
:-))) nevěřím, že to není českostudentská latina :-)
duben 23, 2008 23:23
A řeklas Líza : alena puntíkovaná
nebo Lájza? to je totiž důležitý... smilies/cheesy.gif
duben 24, 2008 02:52
To my chodili : Michal
na angličtinu v Los Angeles, no, byli jsme tam dvakrát. Ono se tam mluvilo víc španělsky než anglicky, učitel to španělsky vysvětloval když jsme měli opakovat připadali jsme si jako ve hře na tichou poštu. Než k nám slovo na zopakování došlo, už se to tomu původnimu ani nepodobalo. Krom toho tam byl takový kravál, že stačilo hejbat pusou a stejně to učitel nepoznal. No, vzdali jsme to a anglicky se učili "na pochodu". A řeknu vám, největší potíž byla poznat, kde jedno slovo končí a druhé začíná.
Dopadlo to tak, že jsem se uměl "perfektně" zeptat na cokoli, bohužel jsem ani zbla nerozuměl odpovědi. To přišlo až časem.

duben 24, 2008 05:25
Já přijela do Anglie : alena puntíkovaná
a mluvila jsem velmi slušně - neb jsme měli vynikající profesorku na střední škole. Byla jsem v pohodě, neboť jsem měla dobrou slovní zásobu a moje sebevědomí velmi kleslo už na letišti. Já mluvila dobře a rozuměl mi každý - ale já nerozuměla nikomu nic. Takže si všichni mysleli, že jsem nahluchlá a začali mluvit velmi nahlas - sice hezky řvali, ale stejně rychle jako před tím. Byla jsem z toho zoufalá a po čtvnácti dnech jsem se rozhodla, že to vzdám a pojedu domů - celou noc jsem probrečela nad tím, jakej jsem debil, no a ráno jsem šla rodině uvařit čaj a sdělit jim, aby si našli jinou Au-Pair. Pustila jsem si rádio - a najednou, jako když mi cvakne v hlavě - já začala rozumět. Nechtěla jsem tomu uvěřit, ale já těm kecům v rádiu krásně rozuměla, jako kdyby mluvili česky......tak jsem zůstala. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Do školy jsem tam pak chodila do "velmi prokročilejch" a tam uměli slušně anglicky všichni.
duben 24, 2008 07:31
Bíbí, já tě snad kousnu :-))) Fakt si nevymejšlim!!! : d@niela
Navopak...
Mj. nikdy jsem nebyla větší vlastenec, jak tam... Např. jsem na našem vyslanectví nabrala pár křídových časopisů, ukazujících krásy naší vlasti, abych se pochlubila, jak to "Czech" vypadá. (Mj. co myslíte, že tam je? Madam Šuláková a spol., pohled na lány a kopce, několikero hradů a zámků, pár lázeňských snímků.) Ale ty naše hrady a zámky tam jsou fakt pěkně - tak jsem jim je ukázala. No, a víte, jaká byla reakce? Spolustudenti mi s pokyvováním říkali, že jo, jo, že tenhle film taky znaj... a jmenovali The Addams Family nebo: "to je z Drákuly, žejo?"
-----
Nojo, já si uvědomila, že ty staré evropské hrady a zámky jsou pro ně jen obrázky z pohádkových či horrorových filmů, kulisy...
duben 24, 2008 07:45
Michale, to je přesně ono : wendy
já řeknu co chci, ale většinou po odpovědi následuje moje vans mór plís, je potřeba na mě mluvit slouly. ALe za pochodu se fakt učí nejrychleji, když jsem odkázaná sama na sebe a třeba ještě spěchám, tahám slovíčka až z paty, rozkládám rukama i nohama a ono to vždycky dopadne.
Nikdy jsem se anglině moc nevěnovala, neb nebyla ta urgentní potřeba, ale jak se i to málo hodí - třeba když nás ubytovatel v Norsku dovezl na noc k jedné rodině, na samotě u lesa, křikl na nás že sraz je v 8 ráno tam a tam a ujel. A Norové jen norsky a anglicky.

JInak chápu, že se někteří zastáváte úrovně všeobecné vzdělanosti v USA, ale ona to je vážně dost katastrofa. Svoji historii to znají, všechny státy s hlavními městy, prezidenty po sobě i na přeskáčku atd. ale za hranicemi většinou končí svět i znalosti. Psala jsem si do USA 10 let s různými penfriends, ale skutečně vzdělaná byla jen učitelka z Fairbanks...

Pěkný den přeji ! smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
duben 24, 2008 07:56
Strejdo, : Míša šíša
podle toho, co jsi napsal, odhaduju, že kdyby se k vám zatoulal Toulavej, tak by asi zdechnul žízní. To je teda pěkná láska k bližnímu svému smilies/grin.gif
duben 24, 2008 10:19
nezdech, voba mluvěj stejnou řečí :-))) : d@niela
žíznivou češtinou
duben 24, 2008 12:00
no já sem si to přečet´ a budu si to pamatovat, že napít se mám jít jinam . . . : toulavej
asi do hospody, nejspíš . . . Jenom nevím, jak se mám pak stát tím vyžírkou . . . :-(
duben 24, 2008 14:20
Tak ja jsem si nedavno tady v USA... : Helena C H
...vyslechla historku od jedne kadernice. Rikala mi, ze jeji klientka zaslechla od te vedle sedici, ze se s manzelem chystaji do Australie. No a ta prvni se pta: "A pojedete autem?" ("Are you going to drive?"). Ja bych se do zeme hanbou propadla za ni.

Jo a kdysi me taky prekvapil nas americky ucitel anglictiny (kurz v Bratislave). Uz nevim proc, ale potrebovala jsem pouzit slovicko briza a v te dobe jsem ho anglicky neumela. Vedela jsem, ze ani vsichni Cesi nerozeznaji podle popisu napr. buk od habru apod., ale ze je briza strom s bilou kurou snad vi skoro kazdy. No tak ja se ho ptam, jak se rika stromu s bilou kurou? "What do you call the tree with the white bark?" On se zamyslel, a pak odpovedel: "I don't know, a tree?" tedy neco jako "Ja nevim, strom?"
duben 25, 2008 15:22
to mi připomíná historku : alena puntíkovaná
jak jsem jednou jekla busem domů a se mnou jely stejným směrem dvě mladé američanky, které tu učily angličtinu. Já v té době učila angličtinu taky. Tak jsem řekla - no tak to je super, to mi můžete prozradit, jak vysvětlujete studentům např. časovou souslednost nebo (a jmenovala jsem několik dalších gramatických oříšků a uvedla příklady) - ty dvě na mě koukaly jak z jara a viditelně vůbec netušily o čem mluvím. Pak mi řekly, že já mluvím britskou angličtinou, že v té pravé angličtině - tedy americké - nic takového neexistuje.
duben 25, 2008 17:36
Alenko P., : Ceskymo
ted's to vystihla! Vono to tu sice existuje, ale nikdo si s tim nelame hlavu smilies/grin.gif Proste rekni to, jak umis... vsak po case si zvyknes pouzivat ty spravny casy...
Zrovna tak pocitatelny a nepocitatelny podst. jmena - beznej american nema ani tuseni, ze neco takovyho existuje, to jenom my, chudaci imigranti, to potrebujeme k urceni prislusnyho clenu. Ale zase - kdyz tu pouzijes nespravnej clen, nikdo si toho ani nevsimne smilies/cheesy.gif

Ja mela obrovsky stesti na ucitelku v mistni college, ktera byla sice narozena tady, ale z nemecky rodiny, zvykla odmalinka na navstevy z celeho sveta, a tak nemela potize nejen rozumnet vsem tem prisernym prizvukum a vyslovnostem, co jsme tam vsichni vyluzovali, ale kdyz jsem opravdu nechapala, tak mi pomohla v nemcine. smilies/cool.gif
duben 25, 2008 21:03
Wendy, Heleno, : Ceskymo
jo, uroven vedomosti tady je opravdu dost priserna, tedy aspon co se netyka Statu samotnejch... no ale zase kazdej ma prece pravo bejt spokojenej, ze jo, tak to prece nebudeme detatka nejak moc prudit a nutit je k uceni, jeste by pak byly nestastny! smilies/wink.gif
duben 25, 2008 21:15
Já bych o úrovni všeobecné vzdělanosti : Michal
radši moc nemluvil, a když tak o všeobecné nevzdělanosti. Sledujem tu v televizi soutěž "Jsem chytřejší ne páťák", a nestačíme se divit. Že hlavní město Francie je Evropa, je jeden příklad, že Dunaj je největší řeka v Africe, že Austrálie je ve střední Evropě, atd. Proboha kde to žijem???
duben 26, 2008 03:59
O úrovni vzdělanosti ve Státech vím jen zprostředkovaně, : Eva
zato, ač nerada, musím říci, že i u nás to nějak významně, poslední roky, upadává. A ví bůh, že se nejedná o generační problém. Tak já čtu vždycky celý duben diplomky, úroveň znalostí z gramatiky je opravdu občas zoufalá: i po h.ch.k..klidně píší měkké i, vyjmenovaná slova, to je tedy taky úplně náhodný boj, o interpunkci v souvětí slyšeli většinou z rychlíku. Nejhorší je, že se urputně snaží předstírat "vzdělanost", takže se dočítám třeba perly, jako: "proces ověřování výsledků, neboli jejich falzifikace" smilies/grin.gif Si to začnu asi vypisovat. Nejhorší mi přijde, když jim mám diplomaticky sdělit, že to takhle nejde a dozvím se, že oni to jako žádný problém ROZHODNĚ nevidí. Vysvětlit jim "záludnosti" práva duševního vlastnictví v kvalifikačních pracích (třeba citace, opisování, neoprávněnost použití oficiálních znaků univerzity) je tedy už vůbec občas "boj s větrnými mlýny" smilies/grin.gif Zatím "vítězím", ale za jakou cenu? smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
duben 26, 2008 11:07
Jeste k tem znalostem. : Bara
Kdyz jsem se pred 25.lety pristehovala do Holandska a na otazku odkud pochazim jsem odpovedela z Ceskoslovenska, tak reakce nekterych Holandanu byla - aha, to je tam co maji toho Ceausescu - rikam ne, my mame nejakyho Husaka - aha tak to je tam co je reka Neretva.... Tak jsem pak pridala, ze jsem z Prahy hl.m. Ceskoslovenska, moc to sice nepomohlo, ale zelezna opana byla tenkrat opravdu zelezna, a to je Holandsko jeste v Evrope a pouze 1000 km vzdalene. Nasi sametovou revoluci se tyhle neznalosti odstranily.
duben 26, 2008 15:45
no to je fakt : alena puntíkovaná
dceru mojí známý po odstranění víz zatkly v Itálii, jakože nemá platné vízum - vona sice tvrdila, že ho mít nemusí, ale policajtži si mysleli, že je z Jugioslávie a tam se zrovna bojovalo a do Itálie jugoši vízum mít museli. Naštěstí přišla do služby druhá směna a jeden mladej policajt měl v Brně slečnu - tak se to vysvětlilo a děvče bylo propuštěno. Ale příjemný to teda nebylo
duben 26, 2008 23:29
kristepane!!!! : alena puntíkovaná
zatkli!!!! sorry!!! smilies/angry.gif
duben 26, 2008 23:30
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]