O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DOPISY - VZKAZ KUDLANKÁM PDF Tisk E-mail
Úterý, 12 únor 2008

Když jsem si to tuto neděli capkala po dlouhých předlouhých cestičkách zoologickou zahradou, od jednoho výběhu k druhému (bližší popis tohoto drastického počinu přinese má válečná zpravodajka, která výlet absolvovala spolu se mnou a svým synkem), občas jsem se přistihla, že víc než po  zvířatech tam vystavených, se dívám kolem sebe po lidech.

 

 

 

 

 

    Pokud vám to připadá poněkud podivným, tak malé vysvětlení: užívala jsem si tamější pohodu přítomných - dětiček s rodiči nebo prarodiči; sledovala dvojice mladé i starší. Všude spokojenost, legrace, příjemná atmosféra.

 

     Užívala jsem si opak všech těch trampot, ve kterých se brodím dennodenně na Kudlance. Opak nešťastných osudů, trápení nejrůznějších smutniček i skuhralek, které bezradně uvízly na rozcestí života.

 

    Byl překrásný den, tahle zahrada měla na rozdíl od Botanické otevřeno (i když jsem si říkala, že "když tam jdu já", tak se určitě zas něco stane. Nu, také to nebylo jednoduché, semotamo jsme bloudili, protože občas některá z cestiček byla přepásána provazem s cedulí, která hlásala, že tudy dnes ne, protože... Ale stejně - plula jsem si v té blažené atmosféře jak plachetnice na klidném moři.... Nu - plachetnice... spíš škuner :.)))

 

 

     Dostala jsem velmi milý dopis od jedné z vás -  protože je současně určen i vám všem, čtěte a přijměte přání, které je v závěru všem věnováno...

 

 

 

 

Milá Danielo,

 

     už moc dlouho čtu Tvé stránky, ještě na „staré" Kudlance. Některé se mi líbí, jiné mě rozesmějí, některé rozzlobí a další rozesmutní. Ale nikdy mě nenapadlo psát nějaké příspěvky nebo komentáře - až dnes. Minulý týden ve středu jsem si přečetla příběh „Kde až člověk své dno má?", pak zase příběh „Jeden osud". Tyhle příběhy (stejně jako mnoho dalších) mají něco společného - něco. co se na první pohled nezdá zřejmé, ale co já pokládám za MOC důležité. A to, že člověk musí mít rád především sám sebe, musí si věřit, znát svoji cenu, vážit si sám sebe.

    

 

     Protože pokud tomu tak není, pak snadno sklouzne vztah někam úplně jinam - ustupuje, ustupujete - až není kam ustoupit. Určitě mockrát musí člověk v manželství, v partnerství ustoupit, ale nemůže to být pokaždé jen jeden a ten samý. Navíc jsem přesvědčena, že pokud mám sama sebe ráda, pak nemůžu dovolit druhým lidem (tedy především partnerovi), aby mi „tohle" dělal, aby mi ubližoval, ponižoval a podváděl mě atd. Mockrát se - především ženy - ohánějí velkými slovy, že chtějí za každou cenu zachránit rodinu, dětem tátu...apod. Ale po čase, když vztah stejně skončí, jen litují, že neodešly dříve.

 

 

     V žádném případě neříkám, že při prvním problému má člověk ze vztahu odejít, ale musím mít přece nějaké hranice, za které nepůjdu. Co už tomu druhému nedovolím! Ano, každý může udělat chybu - všichni děláme chyby - a také si všichni zasloužíme „druhou šanci". Ale v těch příbězích, které čtu - a i ve vyprávění některých mých kamarádek, je těch šancí, dávaných jen tomu druhému, nějak moc... jakoby jejich cena byla dána tím, že „smějí mít muže"... protože samy nic nejsou, nic neznamenají. Zírám, kolikrát a co všechno si nechají od partnera líbit - proč? Ze strachu odejít? Z obavy, že budou samy? Nebo proto, že nemají samy sebe dost rády ?!

 

 

     Příští týden je Valentýn, svátek zamilovaných. A tak všem kudlankám přeji - trochu netypicky žena ženám - mějte rády sebe, važte si sebe... určitě jste krásné, milé, chytré, přátelské, říkejte si - jste skvělé!

 

Chacinta

 

 

 

 

 

 

Komentáře (41)add feed
Ano a ve čtvrtek : Jitka
si koupím nějaký dáreček k Valentýnu, třebaže jsem ten den nikdy neslavila!
únor 12, 2008 10:04
Jé to je úžasnej nápad! : Gréta
Taky si oslavím Valentýn, i když jsem ho nikdy neslavila a od muže 100% nic nemohu očekávat :-)
Mrzí mě všeobecné hýření srdíčky, když se mě netýká - přitom miluju a jsem milována. Ale beze slov, nebo jen moc dlouho? Trochu to teď řeším.
únor 12, 2008 10:29
Jóó, : Míša šíša
tak to bych chtěla někdy opravdu dokázat - říkat si, jak jsem skvělá (a navíc tomu i věřit).
únor 12, 2008 10:37
Ježišmarjá, bysem docela zapomněl : NČ
Už zase ten americkej Valentýn!!! Musim se vypravit pro nějakej úžasnej a přitom i užitečnej dáreček!
Nápady mám, tak do toho! Souprava vařeček, novej kýbl s hadrem na podlahu, novej smeták, novej pařák na knedliky, Savo do koupelny, šikovná příruční brašna na 6 lahváčů....
Prostě něco, aby viděla, že ji mám skutečně rád a chci jí zpříjemnit i ušetřit práci.
únor 12, 2008 11:02
Na to, abych "se měla ráda" : mamča
nepotřebuju Valentýna. Mně se tyhle implantované svátky nelíbí. Dostanu pugét k MDŽ a další bejlí k Svátku matek. Láska se dá vyjádřit i jiným způsobem, než kupováním kýčů.
únor 12, 2008 11:38
No jasně, : Gréta
taky nepotřebuju dárky, já bych chtěla slyšet něco milého :-) Můj drahoušek to dokazuje prací, tím, že dodržuje všechny dohody, o všem se se mnou domlouvá, ale láskyplný slovíčko nenahradíš... Nebo jo?
únor 12, 2008 12:01
mamčo, : Jitka
mě Valentýn taky nic neříká, ale proč ho nevyužít na udělání si radosti?! A taky neříkám, že si koupím valentýnskej kýč! A to, že se máš ráda i bez Valentýna, ti jenom schvaluju. smilies/smiley.gif
únor 12, 2008 12:01
Taky si myslím, : saffron
že to bylo jemné doporučení spíš ve stylu -"když se chce oslavovat, příležitost se vždycky najde". Jde jen o to dokázat ocenit samu sebe a je jedno jak. Hezký článek, který příjemně protrhl ten nářkový řetezec z minulého týdne. Díky Chacinto i Daní!
únor 12, 2008 14:12
Tak já ani ty vařečky s kýblem ne :-) : Krakonoš
Valentýn považuju za čistě marketingovej tah výrobců a dovozců hovadin (tah, kterej jim znamenitě vyšel!) a protože nemám moc rád situace, kdy mě někdo něco vnucuje, ignoruju ho. Pro mojí nejdražší polovičku je to tak výhodnější, protože kytky a hezký slovíčka dostává prostě jindy, prakticky pokaždý, když to není nařízený Ministerstvem lásky, což je naštěstí zatím podstatně častěji, než kdybych držel tyhlety obskurní svátky. Když jsme se teď o víkendu proplejtali jakýmsi valentýnsky vozdobeným megasupershopingparkem, nemohl jsem se ubránit intenzivnímu pocitu, že jsem vstoupil do hampejzu a každou chvíli musím uslyšet nějaký to: "Ahoj brouku, chceš se pobavit?" smilies/kiss.gif (Sorry za off topic, mít se ráda je samozřejmě nutný, Valentýn nevalentýn smilies/wink.gif .)
únor 12, 2008 14:58
milá Gréto, : Eva
mi to připomíná historku o němém chlapečkovi: měli dva kouzelnýho chlapečka, tak se z něj radovali, ale chlapeček nějak, jako ostatní děti, vůbec nemluvil. Tak s ním proběhli spoustu lékařů a kapacit a začali se smiřovat s tím, že prostě jejich klučík je němý. Když uběhlo pár let, tak jednou seděli u večeře, když z kluka zčistajasna vylezlo: "ta polívka je přesolená." Všichni strnuli, pak jásali a ptali se, jak to, že mluvíš? Proč jsi nemluvil už dávno? A dítě pravilo: Až dodnes bylo všechno v pořádku!
Tak mám někdy intenzivní dojem, jestli se nám to, některým, v hlávce nepomotalo, že když je to pěkný, tak mlčíme, to se rozumí samosebou, a mluvíme, jen v negativním smyslu.
únor 12, 2008 15:46
Evi : Kamila
už se zase vměšuju co... no to je přeci Werich, František Nebojsa!!! "HerGOT! Ta polívka je přesolená"... na na otázku rodičů pravil: "Doposavade nebyl důvod ke stížnostem" smilies/grin.gif smilies/grin.gif (kniha Fimfárum), kdo nečetl, doporučuju smilies/wink.gif
únor 12, 2008 15:57
Evi, : Ariana
taky si už léta říkám, že kritizovat druhé je tak hrozně snadný, ale vyslovit uznání, pochvalu ... joj, to už tak lehce nejde. Ale když se na to člověk soustředí, tak to jde, důležité je najít si vždycky něco, za co se dá pochválit. A přitom to funguje skvěle - hned je lidem na světě líp, ať jde o partnera, kolegyni, sousedy nebo třeba nepříjemného šéfa.
únor 12, 2008 16:05
Kamčo, prosím tě, vměšuj se! : Eva
Já bych si bez tebe nevzpomněla, že to je z Wericha smilies/grin.gif a celkově je mi s tebou v diskusi lépe!

Arianko, fakt to funguje, jak kouzlo, jen to umět najít a použít. A díky ti, že to děláš!
smilies/wink.gif
únor 12, 2008 16:17
Jo, Evi, : Ariana
vzpomínám si, že jsem neměla moc dobré vztahy se svým šéfem. Trochu tam byl boj o to, kdo je lepší, musím přiznat. Jednou mi šéf, už je to pár let, oprávněně vynadal za chybu a já jsem mu úplně vyrazila dech, protože jsem se nenaštvala, jak očekával, ale s úsměvem mu řekla, že ho obdivuji, jak tu chybu hned objevil, že na to má skvělé "oko", protože já jsem to po sobě několikrát četla a chybu neviděla. Zůstal úplně štajf, že on mi vynadal a já ho nakonec za to ještě pochválím. Od té doby máme o hodně lepší vztah, on už je ve svých výtkách podstatně mírnější, dokonce se už naučil i taky pochválit, když je za co.
únor 12, 2008 16:34
Evi, no to je přesně ono, : Gréta
můj drahoušek mi řekne: však kdyby bylo něco špatně, já bych ti to řekl... Ale to je tak vzdálenej princip od milé komunikace - vlastně komunikace o špatném :-(

únor 12, 2008 18:12
Krakonoši, NČ, : ivanka
ale proti obchodníkům jsme slabí smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Pokud by někdo vymyslel nějaký další svátek, tak ho vezmou a donutěj nás.
Ještě snad není Svátek babiček, Svátek dědečků, Svátek tet, strejdů... Protože svátek matek, žen, otců, dětí - to všechno přeci je, ne?
únor 12, 2008 19:01
dárky nepotřebuji : mimi
Ve vstahu musím cítit bezpečí,bez tohoto pocitu jsou i kytky nanic,i když potěší.
únor 12, 2008 19:28
Gréto :) : bb
ber to tak, že ti vlastně říká "Všechno je v pořádku a je mi (s tebou) dobře"...což nejspíš opravdu chtěl říct, ale když ty naše generace nejsou na vyslovování se o citech stavěné, ale myslím, že pokud to chlap dokazuje činy, tak může šetřit i slovy, než naopak...vem si, že bys doma měla užvaněného Chróstala, a skutek utek :-)
únor 12, 2008 20:18
Milá Gréto : Eva
máme to všude kolem, v rodině, ve škole rozhodně, ve zprávách, ve vztazích se téměř vždy mlčí, když je něco hodno pochvaly, ocenění, zato se můžeme přetrhnout, když je třeba něco sprdnout. Nechali jsme se tak, mnozí, nastavit! Ke všemu, klukům, furt zdůrazňujeme, jak jsou city podružný a určitě se o nich tedy nemluví a nedávají se najevo. A oni, chudáci, to štosují v sobě, až někdy kolem 50-60let mají první infarkt, doslova jim pukne, to nevydrží srdce!
Nás často "nechápou", co furt chceme, že nám to dávají najevo jinak! Když zrovna nemáme doma "terno" sňatkového podvodníka, tak se vstřícné komunikace, bohužel, dočkáme trochu vzácně. Po pravdě, říkávám jim: huba by vám taky neupadla o jiné újmě vůbec nemluvě, můžete jen významně získat. Zato se, holky, dočkáme, za dlouho, vysokého krevního tlaku, obezity atd. což zase je možno nahlížet jako signál povážlivého citového strádání. Takže jsme ohrožení oba a domluva ve hvězdě!
Tak, ale, všechno lze přežít smilies/wink.gif
únor 12, 2008 21:14
otázkou zůstává, : bb
zda je to citové strádání, když se city dají najevo jinak, vnímají je oba, jen se tak často nevyjadřují jednoznačnými slovy, nebo to není citové strádání, ale pouze postrádání komunikace o citech, ženy mají potřebu víc o všem mluvit
někdy mám pocit, že se nyní víc mluví o tom, co se dřív víc dělalo bez řečí, výsledek že je v nejlepším případě stejný
únor 12, 2008 21:21
Řekla bych, : Eva
že postrádání vstřícné a pozitivní komunikace...o čemkoliv.
únor 12, 2008 21:31
s tím souhlas, ale neodpovídá mi to na otázku :) : bb
Může tedy žena citově strádat už jen tím, že se o citech nemluví, i když ve vztahu nechybí?
např. Grétin manžel se vyjadřuje vstřícně a pozitivně, když říká, že je vlastně všechno v pořádku (kdyby nebylo, pověděl by)...přesto Grétě trošku citových projevů v komunikaci shází.
únor 12, 2008 21:43
Evule, : skaz
něco na sebe prásknu,ju?U nás po těch letech se taky citama nehýří,komunikace - no -,nějak zaostává,pravda.Ovšem nastoupil problém onemocnění a hospitalizace manžela a celé se to změnilo.Chodili jsme tam denně a rádi.Manžel se naučil s náma znovu žertovat a smát se,protože jeho postižení - jedno oko zaklaplé a nevidoucí,nás viděl dvakrát i vícekrát a / vzhledem k tomu,že nás chodilo 3 až 6 osob/,nám začal říkat Hujerovi.No táhli jsme to,jak šlo,aby to cejtil.A jednou,on,tvrďák,mně chytil za ruku a říká - /přede všema,což nějak nedělá/-Prosím tě,drž se ještě chvilku,já příjdu domů a bude to lepší,já už vím,co musím.A já jela domů a brečela.A je doma a chová se úplně jinak,než dřív.A to i přes to,že ho musím nutit k věcem,který dřív nepovažoval za možné - diety,měřeí tlaku,cukru ,procházky /denně/.Jo,někdy se to nachumlá,ale stejně asi - ty city ti chlapi byli naučení schovávat,byla to slabost.Ale komunikace začíná být skvělá.Tak si říkám je nutný toto zažít?Je opravdu potřeba nemoc,aby se vrátili do doby,kdy nás lákali/nebo my je,ale oni souhlasili,že/.Není škoda prošvihnout řadu let?
únor 12, 2008 22:26
Děvče, : Eva
tak jde odpovědět, ale mně ten tvůj příspěvek trochu, úplně neprofesionálně, leč lidsky zasáhl. Se ozvu, zítra.
únor 12, 2008 23:28
svítek je jednou svátek a má se slavit! : Alena Puntíkovaná
od toho to je svátek. Kdyby lidi víc slavili, neměli by čas na rvačky. Já na Valentýna peču linecký srdíčka a mají velký úspěch. Komerce přišla v tomoto případě zkrátka - a už se to i ujalo, dost mých kamarádek je peče taky.
únor 12, 2008 23:34
Jo, Ivanko, mám taky dojem, že obchodníkům podlehnu : NČ
nakonec - proč ne? Když dávám kytku i jindy, tak proč zrovna ve čtvrtek ne, žejo :-)
A to původně připravený koště daruju až k 30. dubnu. V ten den se určitě užije daleko víc.

únor 13, 2008 07:25
No ono to není jen o citech, : Gréta
taky se nikdy nedozvím, že mi to sluší, nedostanu kytku ... :-( Zato dostanu nákup, často uvařeno, pohlídané děti, svobodu vyjít si, žertíky, hovory, vysvětlování. Myslí na mě, to vím 100%. Ale mám žít bez jediného komplimentu? (Že mě má rád, mi řekl naposledy asi před čtyřmi lety, o půlnoci a lehce opilý - šťastný ze života - já si to fakt pamatuju, je to pro mě důležité :-).
únor 13, 2008 09:21
já ti rozumím : bb
jen, jak vidím ty průšvihy ve vztazích kolem, kde se to třeba i hemží slovíčky a základ je shnilej, jsem tě chtěla povzbudit, že tu lásku k tobě ti "říká" po svém smilies/smiley.gif
Opilci mluví pravdu, říká se :-) Jsou páry, kde manžel v opilosti teprve vypustí páru a vychrlí svoje frustrace, a ten tvůj ti vyznal lásku, to je krásný. Tak si ho opij, kup mu k Valentýnu pořádnou flašku :-))
únor 13, 2008 09:34
... : bb
občas když bych ráda někoho navedla na nějakou myšlenku, aniž by měl pocit, že mu to vnucuju, přesvědčuju, nebo prostě chci aby na to "přišel sám", tak si vypomůžu nějakým článkem, textem z internetu apod., vytisknu a píchnu na lednici nebo na nástěnku...a pak už spoléhám na to přísloví "chytrému naťukni.."
Možná kdyby si tvůj přečetl, tak by ho to taky naťuklo?
únor 13, 2008 09:40
Dvě sousedky na ulici: : NČ
"Hele, tvuj starej jde domu a nese krásnou kytku."
"A jéje, to zas budu muset roztáhnout nohy."
Vy nemáte doma vázu???"
únor 13, 2008 12:50
Gréto, : Krakonoš
sežeň a přečti si knížku Pět jazyků lásky od Gary Chapmana, mohla by Ti pomocot hodně pochopit a zbytečně se netrápit. A měli byste si ji přečíst oba :-)
únor 13, 2008 17:53
Krakonoši, tu knížku jsem měla v ruce, : Gréta
myslím, že jsem pochopila, o co v ní jde, a souhlasím s tím, že o to přesně u nás jde. Potíž je, že jsem to mužovi říkala, říkám mu, co mi chybí - jenže jeho odpověď je: "Tolik lidí si říká - miluju tě - a skoro nikdy to není pravda." Takže podle něj ty slova jsou prostě falešný a odmítá je říkat, přitom ví, že bych to chtěla. Další jeho postoj je, že jeho city se nemění (to by byl podle mě asi jedinej na světě :-)), takže není třeba je vyjadřovat. Kdyby se prý změnily, tak mi řekne. To je podle mě taky nesmysl, přece mi nebude říkat: "Hele, já se s tebou teď poslední dobou nějak nudím, už to není, co to bylo." :-))
únor 13, 2008 20:45
A teď jsem si přečetla tvůj komentář ještě jednou, : Gréta
vlastně bych já měla slyšet spíš jeho jazyk, že :-)))

únor 13, 2008 20:47
Gréti, : Eva
ne, měl by si jí přečíst muž! Co porád jen TY????? smilies/grin.gif
únor 13, 2008 21:24
Gréto, : bb
nevím jak často je to tvoje téma - co když to neříká jen proto, že ví, že to čekáš? Ne naschvál, prostě proto, že by to rád řekl, ale teď už by měl pocit, že to vyzní jako na objednávku, rád by to spontánní, a ne na přání?

únor 13, 2008 23:32
bb, : Gréta
je to moje téma tak asi jednou za dva měsíce, ale on mi to opravdu neříká vůbec nikdy :-) Teď už bych měla nejspíš JÁ pocit, že to bylo na objednávku, takže už by mi to neznělo dobře.
On to říkat nechce.
Má to někdo doma taky tak? :-)
únor 14, 2008 09:08
Gréto, JÁ :-) : Míša šíša
Můj manžel o citech ke mně nikdy nemluví, žádné horoucí vyznání lásky se nikdy nekonalo. Jenže mně to zase tolik nepřijde, protože jsem zrovna taková. Taky mi taková ta "slova lásky" nelezou přes pysk. Těžko se to vysvětluje, to není v tom, že by člověk neměl dostatečně rád nebo že by se styděl dát to najevo, nevím jak to popsat. Samozřejmě je to dané i výchovou v původní rodině. No prostě o tom před sebou nemluvíme a přitom víme, že se milujeme. Připadá mi, že slova jsou snad i zbytečná... Proč mluvit o něčem, co se dá poznat z toho, jak se k sobě chováme? Docela chápu tvého muže, když mluví o falešných projevech. Na druhou stranu chápu i tebe, že ti ta milá slůvka chybí a potřebuješ je. No, je to těžký smilies/smiley.gif Tak si z toho nic nedělej, každej je nějakej smilies/grin.gif
únor 14, 2008 09:51
míšo šíšo, výstižněji řečeno to být už nemůže: : bb
No prostě o tom před sebou nemluvíme a přitom víme, že se milujeme. Připadá mi, že slova jsou snad i zbytečná... Proč mluvit o něčem, co se dá poznat z toho, jak se k sobě chováme? Docela chápu tvého muže, když mluví o falešných projevech. Na druhou stranu chápu i tebe, že ti ta milá slůvka chybí a potřebuješ je. No, je to těžký
únor 14, 2008 13:04
... : bb
úsměv v očích, letmý dotek, to je taky vyznání
přiznám se, že mám raději vnímané city, než slovy sdělované třeba ve chvíli, kdy nejsem na to ani naladěná a přitom mám pocit,že bych potěšila, že se očekává, že zareaguju podobně, možná to má nějak podobně Gréto tvůj muž...
a když slyším zlatíčkující, miláčkující, beruškující dvojice, nebo i rodiče s dětmi, nepřipadá mi to citově důvěryhodné a skoro mi to vadí smilies/smiley.gif

únor 14, 2008 13:10
... : bb
máme to ale obrovské štěstí, že si tu tak můžeme psát a tohle trošku probírat, že?
to jsem si zase přečetla zprávu o té strašlivé havárii včera u Loun...
únor 14, 2008 13:11
Jo, Gréto, proto jsem psal "oba". : Krakonoš
Oba byste měli najít řešení stavu, kdy jednomu v tom vztahu něco chybí. Protože to je zájem vás obou. I kdyby to tvýmu chlapovi stokrát připadalo jako malichernej nesmysl, neměl by to nechat plavat, pokud tě teda fakt má tak rád i beze slov. Protože jinak by se mu mohlo jednoho krásnýho dne přihodit, že i kdyby stokrát chtěl ty "dlužený" slova říct, nebude mít komu.
únor 14, 2008 13:33
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]