O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÝŽIVNÉ NA ZLETILÉ DÍTĚ - I. PDF Tisk E-mail
Úterý, 11 prosinec 2007

Žádám vás o radu. S manželem jsme rozvedeni tři roky. Máme syna, kterého jsem dostala do opatrovnictví já. Dnes je synovi osmnáct let, ukončil střední odborné učiliště a nemá žádný příjem. Požádala jsem jeho otce o příspěvek na obživu, sama nejsem schopná ho živit ani šatit. On ale odmítl. Poraďte mi prosím, jak mám dále postupovat. Děkuji, Zlatka.

 

 

ODPOVĚĎ:

 

Milá Zlatko,

 

    je mi líto, ale pokud je syn zdráv a nestuduje, tak opravdu záleží jen na otci, zda mu bude chtít na jeho výživu přispět...  Prosím, podívejte se zde na Kudlance na další odpovědi ohledně výživného, případně, pokud by se některá varianta na vás přeci jen vztahovala, tak na formulář, potřebný k žádosti.

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (36)add feed
To snad je samozřejmý, že odmítl. : NČ
Proč by měl živit dospělýho a práceschopnýho člověka? Jiná věc by byla, kdyby nebyl práceschopnej. Ale ani pak nebude otec přispívat tobě. To si bude muset vyřídit chlapec s tátou sám. Jestli má táta rozum, tak ho s tim ale vyrazí. A případnej soudce též.
Jen tak mimochodem - dospělej chlapec se nestydí, nechat se vydržovat mámou?
prosinec 12, 2007 07:14
Také koukám, jak blázen, : Eva
bývá tak nějak zvykem, že když je dospělý, vyučen a dále nestuduje, jinak zdráv, že začne snad pracovat.....v krajní nouzi (neznám ten případ) si sežene podporu pro nezaměstnané, ale to bych mu tedy nedoporučovala, raději, aby si nezvykl na toto řešení....
prosinec 12, 2007 07:25
No já nevím, : wendy
ono je to v té otázce napsáno tak, jako by ho chtěla nebo měla živit a šatit stále. Podle mě se ale jedná jen o překlenovací dobu mezi tím, než si najde práci. Někdy, i když se člověk snaží, nejde to do měsíce. Je ale fakt, že máme prosinec, i kdyby dělal opravky, tak už to je čtvrtý měsíc. A jestliže mají hmotnou nouzi (sice ne takovou, že by se na ně vztahoval příspěvek SSP při posouzení celé domácnosti, ale přece jenom nouzi), tak by si měl chlapec najít urychleně, ale urychleně brigádu. Je-li zdráv, jakoukoliv. A přitom shánět místo ve své profesi.
prosinec 12, 2007 07:46
taky mi to tak přišlo : Alena Puntíkovaná
ale doučil se v červnu a teď je prosinec--to už by měl něco sehnat-záleží čím se vyučil..ale většinoun podnik, který ho vyučil, ho také zaměstná.Ale je to mladej kluk, toho spíš vezmou do práce než mladou holku po škole - protože jim neotěhotní.Pokud žije na vesnici, kde není práce, pak to jistě nebude mít daleko do jiného města, kde práce je..tahle republika je malinká.
prosinec 12, 2007 10:38
také myslím, že by si měl sehnat práci, : Inka
nebo se zapsat na pracák. Pokud jste v takové nouzi, tak ho to alespoň dožene, aby si práci hledal třeba i v jiném oboru. Život nejsou jen požadavky, ale též i povinnosti.
prosinec 12, 2007 10:49
Čím se vyučil : NČ
to je snad fakt uplně fuk. Práci je třeba hledat, a ne čekat, až si mě najde.
Inuš - na prcák se mu asi nechce, tam by mu fakt mohli nějakou práci najít. A co pak?
prosinec 12, 2007 10:57
Nejspíš je venku ošklivo a tma a zima, : ivanka
takže mamince slíbil, že na jaře už určitě...

smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
prosinec 12, 2007 11:02
nevim jak to chodi v Cesku : Polarka
ale tady i studenti pres leto pracuji a vydelavaji si penize na studie i na svoje potrebNikdy jsem deti nenutila aby sli pracovat, starsi sel pracovat az asi v sedmnacti (to chodil na gympl) mladsi se hnal do prace uz v patnacti (jeste pred gymplem). Rozhodne kluk, kteremu je 18 by mel byt schopny se sam uzivit a pokud zije doma, platit mame za bydleni i jidlo. O oblekani ani nemluvim, to by mela byt samozrejmost.
prosinec 12, 2007 15:36
Jo, Polárko, : Krakonoš
v Česku je bohužel tradiční opečovávání a utírání prdelky do co nejdospělejšího věku. Ale pomalu se to mění (jde to ztuha) a to je dobře :-)
prosinec 12, 2007 16:24
... : Minnie
Pokud by se syn zaregistroval na úřadu práce, bral by šest měsíců podporu v nezaměstnanosti. První tři měsíce 2 150 Kč, další tři měsíce 1 935 Kč. Pak už by ale zřejmě měl vzít cokoliv, co mu na úřadě práce nabídnou...(alespoň tak se to píše tady: http://www.sagit.cz/pages/prehlrub.asp?cd=393&typ=c)


Na úřadě práce by se zaregistrovat měl, protože jinak je jeho povinností začít platit každý měsíc zálohy na zdravotní pojištění. Sociální pojištění platit nemusí, pokud nemá žádné příjmy. Roky, kdy neplatil sociální pojištění se mu ale samozřejmě nebudou pak počítat jako odpracované při žádosti o důchod. Do důchodu půjde tedy později. (i když čert ví, jak to bude s důchody za čtyřicet let....)

To zdravotní pojištění, které za něj doposud stát platil VZP, nebo jiné pojišťovně, (tak, jako v době, když byl student), začnou dříve nebo později vymáhat. A bude se vymáhat i penále, půl promile z postupně narůstajícího dluhu denně.

Měl by tedy rozhodně jít na úřad práce a spolupracovat s ním, protože v tom případě bude za něj zdravotní i sociální pojištění platit stát a nebude mu u VZP narůstat dluh.
Minimální pojistné u osob bez zdanitelných příjmů od 1.ledna 2007 činí 1 080 Kč. (Ono se to každý rok zvyšuje podle toho, jak se zvyšuje minimální mzda.) Takže pokud Zlatčin syn nestuduje ani nepracuje už šest měsíců, dluží VZP (nebo jiné pojišťovně) 6 480 Kč plus penále!

prosinec 12, 2007 17:13
Minnie, jednu podmínku jsi vynechala, : bb
tj. odpracovat v posledních 3 letech 12 měsíců, absolventi 6...on pravděpodobně ještě vůbec nepracoval, tak nemá nárok
rodina, tedy on a máma, mají nárok na dávky, pokud se vejdou do maxima rozhodných příjmů, sociální podpora apod.
podpora v NZM ne
ale s tím pojištěním máš absolutní pravdu, měl by fofrovat se zaevidovat
prosinec 12, 2007 21:05
V dnešní době může pracovat každý mladý člověk. : Milan
Práce je víc než rukou na práci.
Stačí projít si inzeráty.

prosinec 12, 2007 21:46
... : bb
tak neznáme všechny okolnosti, nemusí jít o vyžírku, třeba existuje důvod, proč nevydělává
prosinec 12, 2007 21:58
... : Minnie
Na těhle stránkách .... http://www.sagit.cz/pages/prehlrub.asp?cd=393&typ=c) ....píšou, že ten zákon se zas změnil a studium se do odpracovaných let započítává..., takže na tu podporu by absolvent půl roku nárok měl... Hlavně jsem chtěla upozornit na ten problém se zdravotním pojištěním. Hodně lidí si to neuvědomuje a během pár měsíců nebo let jim naroste těžce řešitelný dluh.
prosinec 13, 2007 13:52
Minnie, myslíš toto - : Myška
to jsem zkopíroval z tvého odkazu, pořád platí, že musí v posledních 3 letech odpracovat 6 měsíců, aby měl nárok na podporu.

Budou mít absolventi škol od 1. ledna 2006 nárok na podporu v nezaměstnanosti?

Od 1. ledna 2006 se bude za náhradní dobu zaměstnání považovat i doba soustavné přípravy na budoucí povolání. Dobu soustavné přípravy na budoucí povolání bude ale možno započíst pro splnění podmínky pro vznik nároku na podporu v nezaměstnanosti jen v rozsahu 6 měsíců. Soustavná příprava na budoucí povolání se bude považovat za náhradní dobu zaměstnání u uchazečů o zaměstnání, kteří byli zařazeni do evidence uchazečů o zaměstnání po 1. lednu 2006. Aby absolventu školy vznikl nárok na podporu v nezaměstnanosti, musí doložit při podání žádosti o podporu v nezaměstnanosti úřadu práce, že vykonával v posledních 3 letech před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání zaměstnání nebo jinou výdělečnou činnost zakládající povinnost odvádět pojistné na důchodové pojištění a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti v délce alespoň 6 měsíců.



prosinec 13, 2007 15:07
... : Minnie
...aha, tak jsem to četla nepozorně...a musel by mít půl roku odpracováno, musel by brigádničit třikrát celé prázdniny... smilies/undecided.gif Každopádně by se ale úřadu práce zaregistrovat měl, podporu dostávat nebude, ale stát za něj bude platit sociální a zdravotní pojištění...
prosinec 13, 2007 16:42
Jo, přihlásit se měl hned po škole. : Myška
Třeba by nám mohla Zlatka napsat, proč nepracuje. Nedokážu si totiž představit, že by moji synové nepracovali a nechali se živit, ať už mnou, nebo otcem. Starší syn pracuje, a ani ho nenapadlo si nenajít po škole práci. Nešel sice dělat vystudovaný obor, ale jiný, a v něm se zapracoval a pomalu stoupá v žebříčku hierarchie firmy. A co hlavně - práce ho baví. Ale on pracoval od šestnácti i o prázdninách, vždycky jeden měsíc. A stejně chodí na brigády i můj mladší, ještě studující synek.
prosinec 13, 2007 17:31
proč by nám to měla psát :) : bb
co potřebovala vědět, na to se zeptala a my odpověděli, po ostatním nám nic není
prosinec 13, 2007 17:37
Jo, Myško, naprostej souhlas. : NČ
Pokud chtěla OPRAVDU poradit! Protože důvod jeho nepracování a tím i důvod požadavku na další jeho vydržování je zcela rozhodující pro další postupy.
To už ostatně krátce a jasně sdělil právník ve svý odpovědi hned v záhlaví článku.



prosinec 14, 2007 06:23
Ještě poznámka : NČ
Mně to celý nejspíš připadá, jako neochota smířit se s tím, že se zničehošnic uzavřel jeden penězovod, kterej brali jako samozřejmost. Doteď furt nějaký prachy přitejkaly, tak proč se snažit postarat sám o sebe? A najednou - realita.
prosinec 14, 2007 06:36
NČ : Kamila
ty máš starosti viď? Jak jinak si vysvětlit, že takhle kopeš okolo, to jsi nikdy nedělal... Hubatej? To ano! Zlej? To nikdy!
prosinec 14, 2007 12:43
jo, přesně tak, právník jí jasně vysvětlil co a jak, proto psala Daniele, tak proč měla ještě něco vysvětlovat nám? : bb
ať už je syn líný nebo nemocný nebo studuje, tak ona to už ví z právníkovo odpovědi
všichni ostatní už nic lepšího neporadili, jen vyjádřili buď svoje názory na mladé lidi, co nepracují, nebo vyprávěli o svých dětech, jak si vedou

leda by pak Myška poradila Zlatce jak donutit synka, aby pracoval, pokud může - no ale to se nepodaří, pokud on sám nebude chtít, protože ne každý synek dodržuje matkou nastavená pravidla jen proto, že to je matka a že to jsou "pravidla"... no a jak se tu nedávno vysvětlovala, donutit k dodržování pravidel lze těžko, natož dospělého...Zlatka tak nanejvýš mu přestane dávat peníze a prát, ale určitě nebude schovávat jídlo, co si uvařila, pod postel, aby si snad neulil polívky, ani nepověsí zámek na spíž nebo na pračku, aby si nemohl vyprat, no a víc než střechu nad hlavou s trochou jídla od ní on potřebovat nebude, pokud by to byl ten případ líného nemakačenka

prosinec 15, 2007 00:36
Ano, jistě že nám Zlatka : Myška
nemusí psát proč syn nepracuje, je to zcela jejich věc. Asi se špatně píše, že syn je lempl, kterému se nechce dělat (pozor, toto je čistě teorie, nic nevím, a nic Zlatce nepodsouvám).
Návod jak donutit synka pracovat nemám, protože ho nepotřebuji. A zamyslím-li se nad tím, napadá mě otázka - když nepracuje, tedy nemá příjem a nepřispívá na společnou domácnost, můžu ho vyhodit? Já bych to asi řešila nuceným "odejitím" synka ze společné domácnosti. Ale nebylo by to v rozporu se zákonem? Nebyl by to extrém za extrém - mohl by na mě zavolat policii, že ho nechci pustit domů, do trvalého bydliště? Jak je to dle legislativy, když má doma trvalé bydliště? Co na to vy, zdatnější v legislativě?
prosinec 15, 2007 10:41
... : bb
smlsne ne ve smyslu že ji sprdne, ale že spustí prsty na klávesnici s líčením, jak její děti jsou jiné, jak by nepřipustila aby činily to či ono a jak je to ani nenapadne, protože a protože...což bychom si my, matky hodných pracovitých studujících doma pomáhajících dětí, mohly odpustit, protože tím jinou mámu zbytečně raníme a ona si pak bude vyčítat, že ho špatně vychovala smilies/smiley.gif
prosinec 15, 2007 11:27
bb, je mi jasné, že je to na mě. : Myška
Je zajímavé, že v jiných diskuzích jsi nejen ty psala o svých dětech také v tom smyslu, že jsou jiní, jinak vychovaní, než v diskutovaném tématu. Teď, když jsem o svých dětech napsala jen já, se na mě snesla tvoje kritika.
Ráda se s pozitivními počiny svých kluků pochlubím. Když vidím co se děje kolem, jsem s oběma spokojená. Zlatka to buď může číst nebo nemusí. Stejně tak ostatní. Ale třeba i to, že si Zlatka přečte jak to chodí v jiných rodinách jí pomůže najít sílu situaci řešit nejen tím, že dotlačí synka k zaregistrování na Úřadu práce.
prosinec 16, 2007 11:14
Myško, : bb
neříkám nepsat o svých hodných dětech vůbec, ale - no, prostě Zlatka psala o radu, tak bych tu radu asi neservírovala takhle smilies/smiley.gif :
"Třeba by nám mohla Zlatka napsat, proč nepracuje. Nedokážu si totiž představit, že by moji synové nepracovali a nechali se živit, ať už mnou, nebo otcem. Starší syn pracuje, a ani ho nenapadlo si nenajít po škole práci. Nešel sice dělat vystudovaný obor, ale jiný, a v něm se zapracoval a pomalu stoupá v žebříčku hierarchie firmy. A co hlavně - práce ho baví. Ale on pracoval od šestnácti i o prázdninách, vždycky jeden měsíc. A stejně chodí na brigády i můj mladší, ještě studující synek. "...



Podívej, asi takhle - u tebe je to ok, a přesto jen můj nesouhlas stačí k tomu, že to cítíš jako trošku útok na sebe, píšeš že "se na tebe snesla moje kritika" ...nesnesla se na tebe moje kritika, to by teda vypadalo jinaksmilies/smiley.gif ale vadí ti to
Co teprve Zlatka.
prosinec 17, 2007 00:25
ale Kamilko :-( : NČ
Že bych byl zlej tím, že nedokážu mít soucit s dospělym jedincem, kterej se domáhá sponzoringu?
Že bych byl zlej tím, že nesoucítím s jeho mámou, která, namísto aby ho vykopla něco dělat (cokoliv), hledá cesty, jak prachy dál ždímat z jeho táty?

prosinec 17, 2007 06:43
No, jasně, že jsi NČ zlej : Eva
a my všichni zoufale k Zlatce necitelní smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif Protože jsme si dovolili hodně: doporučit Zlatce, co, bohužel, zřejmě opomněla , že by nebylo od věci, kdyby chlapec dospělý pracoval
prosinec 17, 2007 08:10
Což mi připomíná pradávnou moudrost : NČ
Žena, když muži říká - poraď mi, tak ale v podstatě vůbec nechce poradit. Tohle ovšem muži často nechápou, snaží se s nejlepšími úmysly ženě věci racionálně vyložit, dojít k vyjasnění a řešení! Čímž si ovšem přivodí nepříjemnosti, jichž by se vůbec nenadáli, často i nepřátelství dotyčné. Ona totiž nechce slyšet řešení! Ona chce slyšet odsouzení "toho šmejda", shodné s jejím odsuzujícím stanoviskem.
Mě osobně už život poučil. Takže by mě nikdy nenapadlo povídat takovýhle věci (notabéne o jejim vlastnim nevychovanym klackovi) např. svý partnerce nebo kolegyni v práci. Ale teď vidím, že tohle se nesmí ani vyrtuálně :-(((
prosinec 17, 2007 09:26
Evo : Kamila
tohle ale NEBYLO NA TEBE.
A NČ - tohle nebylo v podstatě k tomuto článku... ale k několika dalším smilies/angry.gif
prosinec 17, 2007 14:19
Kamilko, : Eva
díky, já vím, též jsem nereagovala na tebe, ale na bb a její "teorii smlsnutí" smilies/smiley.gif
prosinec 17, 2007 16:42
uáá :) : Kamila
tak to se omlouvám smilies/smiley.gif protože tedy musím upřímně říct, že tvé názory mám obecně moc ráda smilies/smiley.gif
hezký večer!
prosinec 17, 2007 16:50
Kamilko, díky : Eva
mám z tebe velmi obdobný pocit smilies/wink.gifA hodně jsem přemýšlela a bylo mi neskutečně líto, jaké máš starosti s bydlením. Nemyslím, že bych Ti uměla poradit, než už víš, ale věř mi, že jsem sama zažila, díkybohu mi bylo tenkrát "pouze" 33 let a 2 děti, ale i tak mi to dalo pár let značně zabrat. Rozhodně vřele Ti držím palce a věřím, že zrovna Ty zvládneš! A budu ráda, když dáš vědět, jak postupuješ....Krásný večer! smilies/smiley.gif
prosinec 17, 2007 17:53
Lepší právní úprava. : B.
Otázky kolem výživného zletilých dětí by měla lépe řešit samotná právní úprava, která by měla zpřísnit podmínky pro poskytování výživného zletilým dětem a postavit jej na úroveň výživného dětí vůči rodičům.Znám dost případů,kdy si zletilé dítě vydělává v zahraničí , přeruší kvůli tomu studia, má příjem a životní náklady pro sebe vyšší než rodiče, ale peníze by chtělo pořád a nebere ohled na to, že také rodiče mají právo na svůj život.Bohužel, je mi znám i případ, kdy za zletilou dceru podala žalobu její matka, která tuto žalobu i podepsala, soud byl na tuto skutečnost upozorněn, ale jednal a rozhodl tak, jako kdyby žalobu podala dcera, ačkoliv se jednalo o neodstranitelnou vadu. Nepomohlo ani odvolání, nepomohla ani žaloba pro zmatečnost.Kult dítěte je zřejmě v této společnosti velice silný.
červenec 13, 2008 16:15
výživné ano či ne¨? : zulika
Manžel platí na dceru z min.maželství už 12 let.Dceři je 19 a bude jí 2Olet.studovala hotelo vou školu,ze které jí vyhodily na konci 3ročníku.Dva měsíce se flákala,potom nastoupila do jiné podobné školy,zase do3ročníku.Po dvou měsících jí opět vyhodily.Třičtvrtě roku se flákala a ted nastoupila na soukromou školu zase do 3ročníku stejného oboru.Chce posílat nadále výživné,ale myslíme,že se řádně tímto přístupem nepřipravuje na budoucí povolání.Je manžel povinen nadále platit,nebo může přestat.Můžete nám někdo poradit?Máte někdo podobné skušennosti?
Moc děkujeme za každou radu. smilies/angry.gif
září 07, 2008 16:06
výživné pro zletilé dítě : Dášša
Ahoj,

také mám jednu otázku. Mám dceru, která je již rok po maturitě a nyní studuje na VOŠ, ale od září by chtěla nastoupit na Fakultu Pedagogickou, kde má podanou přihlášku a čeká na přijetí. V případě, že by náhodou nebyla přijata na fakultu, má podanou přihlášku na střední odborné učiliště - obor kadeřník, kam již přijata je.

Otázka zní: jestli je otec povinen platit vyživovací činnost i v případě, že je dcera na účňáku nebo se to vztahuje jen na děti na vysokých školach..??!! Bylo mi řečeno manželem, že když půjde dcera na učňák, nejedná se o navyšování vzdělání, on tedy nebude muset platit nic.

Pokud někdo z Vás ví, co je na tom pravdy, budu moc ráda, když mi odpovíte..

Ahoj
Dáša
květen 03, 2010 10:36
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]