O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MUSÍM JEŠTĚ PLATIT VÝŽIVNÉ? PDF Tisk E-mail
Středa, 11 červen 2014

Jsem rozvedená a moje dcera z tohoto manžeství byla určena soudně do péče matky mého bývalého manžela. Letos v červnu skončí učební poměr. Tak bych se chtěla zeptat, jak je to dál s placením výživného, pokud se bude registrovat na úřadu práce? Momentálně žije ve společné domácnosti s přítelem, v baráku jeho rodičů. Za odpověď děkuji, FANNY

Komentáře (32)add feed
... : bb2
Nijak. V případech, kdy je dítě po rozvodu soudně určeno do péče prarodičů ze strany otce, platí matka dítěte soudem stanovené výživné do jeho 28 let, s dvojnásobnou progresí po dovršení plnoletosti. Tzn., že od 18 do 28 se platí dvojité výživné, v našem právním žargonu nazývané double click.

červen 11, 2014 21:29
pardon : bb2
právnickém, nikoli právním...ehm :-)
červen 11, 2014 21:31
bb : Krakonoš
prosím vo citaci zákona a paragrafu, kde je tohle uvedený. Vidim, že ve svym věku ještě vo světě nevim zdaleka všechno! smilies/shocked.gif
červen 12, 2014 00:33
uf : Kamila
vím, že je to poradna, ale nemůžu si pomoct... tuhle osobu bych za matku opravdu nechtěla!
červen 12, 2014 09:15
o čem to asi svědčí, : katka *
když se o dceru nechce starat ani jeden z rodičů a musí nastoupit babička... smilies/angry.gif
Musíte platit ještě minimálně přes prázdniny, pak záleží na dohodě, jestli dcera nastoupí do práce nebo ne. Výživné by měl zrušit soud - takže můžete požádat o soudní zrušení... (do té doby musíte platit)
JÁ BYCH SE TEDA STYDĚLA, NESTARAT SE O SVÉ DÍTĚ! A ještě se handrkovat o pár korun...
červen 12, 2014 09:18
Fanny - podobných dotazů je tu dost... ale od otců či současných partnerek otců. : Myška
Mnohdy je až překvapující, jak moc jde těmto "rodičům" jen o peníze. Ale vůbec ne o jejich dítě. Jsi stejná. Spíš horší, protože jsi matka, pro kterou je mateřská láska neznámý pojem. Nechápu a lituju tvou dceru. Doufám, že se k tobě zachová jednou podobně.
červen 12, 2014 11:08
Rychlé soudy :-( : Pernella1
neznáme okolnosti, proč a kdy byla dcera svěřena babičce. Taky si myslím, že by se měla matka s dcerou domluvit, ale netroufla bych si takhle rychle někoho odsoudit na základě pár slov. Taky si myslím, že by měla matka dceru vychovávat sama (tedy osobně), ale kdoví, jak to bylo?
červen 12, 2014 13:15
Krakonoši : šídlo
odpovím citátem ze serial Big Bang Theory: Was that sarcasm? YES!
červen 12, 2014 13:39
no : Kamila
tak to já si teda troufám. Pokud by to bylo "vlivem okolností", tak by už dceru měla dávno u sebe nebo by se s ní stýkala nebo by nechtěla vědět, jak na ni přestat platit.
červen 12, 2014 13:53
Jo, čili takový první kopnutí do tazatelky. : Krakonoš
Já to v kontextu dalších komentů a poté, co jsem se vyspal, pochopil.
smilies/wink.gif
Vzhledem k tomu, že tady se nic jinýho než lynč nenabízí, dál se neúčastním, nic k tomu nemám, tazatelka se měla votázat na sociálce a né tady, asi se jí nechtělo v tom horku přemejšlet a domejšlet, co svým dotazem vyvolá. smilies/wink.gif
červen 12, 2014 14:04
Že se dneska : Sidon
člověk lehce a často dostane do svízelné situace, je mně a snad každému jasné, ale že se hned najde několik "jasnovidců", kteří začnou okamžitě s "lynčem", to mě už tak moc jasné není. Asi je to už běžný standard - zakopls, tak tady máš přes držku. Ono už je to ale staré, jak lidstvo samo - Homo homini lupus !

smilies/sad.gif
červen 12, 2014 18:31
sidone : marty
jsem ráda za Tvoje reakce. Že nikoho šmahem neodsoudíš a snažíš se o objektivní přístup na rozdíl od mnoha jasnovidců, kteří neváhají odsoudit člověka a naházet na něj tu nejhorší špínu, ikdyž okolnosti vůbec neznají.
Jako máma 3 dětí, si nedovedu představit, že bych se o ně nestarala a odsuzuju takové rodiče, ale varuju se toho, abych urážela a kopala do někoho, o kom vůbec nic nevím. Nechci se tazatelky nekriticky zastávat, ale důvody odnětí dětí mohou být úplně jiné, než jak si většina zde myslí. Nemoc, psychické problémy, vězení......poslední dobou jsem s tou bohorovností v naší společnosti znechucená. A za kudlu je mi to líto.

Hoď kamenem, kdož jsi bez viny.

Howgh.
červen 12, 2014 18:53
prima : Kamila
zkusme se na to podivat nezaujatym okem. Jeste jsem nezazila, ze by se tu kdokoli napr. zastal tatinka, ktery se pta, zda musi i nadale platit na sve cerstve zletile dite. Tohle je vsak zena - takze proto to je lync? Ja se pozastavim nad kazdym rodicem, ktery ma pocit, ze dite ihned po osmnactem roku veku uz by melo byt zcela sobestacne, pokud nepostoupi na vysokou skolu!
červen 12, 2014 22:14
Souhlasím s Kamilou. : Myška
Nejde až zas tak o to, že se Fanny nestarala o svou dceru, o to, že ji nevychovávala. O důvodech, proč byla její dcera svěřena do péče babičky z otcovy strany, se můžeme jen dohadovat. Považuji to však za zbytečné, nezajímá mne to. Ale to, co se mi nelíbí, je fakt, že Fanny zajímá, ještě než dcera vůbec ukončila učńák, kdy už bude moci skončit s placením výživného. Fanny jde "jen" o peníze...
červen 12, 2014 22:32
No, : Sidon
vono je to někdy i pro soud těžké rozhodování v některých "zapeklitých" případech, ovšem tady je to pro mnohé paní Dulské zcela jasné a jednoduché. Jsem rád, že to tak není u všech, a že ti Šalamounové si tady vlastně jenom pulírují svoje sebevědomí. Já znám třeba podobný případ o který tady jde, kdy matka musela nechat svoje dítě v péči své tchýně, protože to finančně nemohla zvládnout a tchýně byla dobře finančně zabezpečená, tak to soud takhle zařídil. Je to však už delší čas, asi patnáct let, škoda, že jsem s tím tenkrát nešel na Kudlanku, určitě by tady té nebohé mámě poradili, spíš teda poradily, jak na to.

Marty, dík za komentář.

smilies/wink.gif
červen 12, 2014 23:40
Sidone, zjevně čteš něco jiného, než bylo napsáno. : Myška
V poslední době se jaksi roztrhl pytel s dotazy rodičů, kteří nežijí se svým dítětem/dětmi ve společné domácnosti, jak co nejdříve přestat platit těmto svým vlastním dětem výživné. Tito rodiče si vůbec neuvědomují, nebo nechtějí uvědomit, nebo na to kašlou, že i po skončení školy potřebují jejich děti podporu. Zkrátka, než se postaví na vlastní nohy. Ti rodiče, kteří se svými dětmi žijí, to ví a až na výjimky by je nenapadlo dítěti ihned po maturitě/vyučení/promoci nedat najíst, upřít mu vodu, nedovolit mu vyprat,...
červen 13, 2014 06:07
"Zkrátka, než se postaví na vlastní nohy." : jednababi
Myslíš jako ten syneček s titulama vepředu i vzadu,co se o něj maminka v baráčku stará dodnes?smilies/wink.gif

A jen takovej přípodotek k tomu "Fanny jde "jen" o peníze..." - nakonec leckdo tu vaří z vody, proč bych nemohla i já.
Co když pro ni těch "ušmudlanejch pár stovek" (jak se někomu může zdát) znamená "konečně můžu" - třeba jen koupit si novou zimní bundu nebo kanape.


červen 13, 2014 06:33
jednababi, jako ten syneček ne, proč brát zase extrém? Ale ty bys hned po matuře řekla svému dítěti, že se má jít pást? : Myška
Každý rodič, živící své dítě/děti, pokud nemá nadstandardní příjmy, si musí leccos odříct. Někdo nové auto, někdo novou bundu. Podle toho, do jaké příjmové skupiny patří. Tak to přece je. Snad všichni jsme to zažili či zažíváme. Asi jsem z jiné planety, když považuju za normální, že svému dítěti pomůžu, když potřebuje (třeba než najde po vyučení/maturitě/promoci práci). Rozumně, nenechala bych se zneužívat. Ono je to hodně o vztazích mezi rodiči a dětmi.
červen 13, 2014 07:22
"Ale ty bys hned po matuře řekla svému dítěti, že se má jít pást?" : jednababi
Ne - vydělávat. smilies/grin.gif
Kde končí rodičovská péče? Nebo jinak - co všechno si musí rodič/e "odříct" a jak dlouho?
Ano, rodiče jsem až do smrti - ale nějaký hranice snad máme. Nebo ne?
červen 13, 2014 07:41
jednababi, ano, po matuře vydělávat. Aby kdokoliv mohl vydělávat, musí si napřed sehnat práci. : Myška
To není otázkou jednoho dvou dnů, ale týdnů, někdy měsíců, v regionech s vysokou nezaměstnaností. Není tajemstvím, že o absolventy není nijak velký zájem mezi zaměstnavateli. Takže já jsem svoje děti živila, když hledali práci. Já jsem pomohla jim a vím, že když budu potřebovat pomoc já, pomůžou oni mně. U nás to prostě takhle funguje.
červen 13, 2014 09:24
Jo, zapomněla jsem napsat, jak se zachoval otec mých synů v době, kdy hledali práci. : Myška
I když s nimi od našeho rozvodu nežil, výživné platil, a to až do doby, kdy si tu práci našli. Taky mu to připadalo normální.
červen 13, 2014 09:29
"U nás to prostě takhle funguje." : jednababi
Vaše rodina není etalon a Fanny možná(?!) s něčím podobným počítat nemůže.
červen 13, 2014 09:31
kdyby : Kamila
sem psal chlap, dostane nadáno, že když si dítě udělal, tak se prostě má starat, není-liž pravda? A že se pak nemůže divit, když s s ním dítě nechce, nebude chtít stýkat. Neodsuzuju nikoho šmahem, ale nemám ráda dvojí metr na ženské a na chlapy.
červen 13, 2014 10:07
Jo, jednababi, napsala jsem jak to funguje u nás. Nevydávám to za dogma, jak to má fungovat všude. : Myška
Jistě, že Fanny s něčím takovým počítat nemůže. Ta se těší, až bude moci přestat na dceru platit.
červen 13, 2014 10:57
Přesně tak, Kamilo. : Myška
Říkám si, z čeho pramení tento dvojí metr?
červen 13, 2014 10:59
"Nevydávám to za dogma, jak to má fungovat všude." : jednababi
Proč se teda tolik pohoršuješ nad tím, že "Ta se těší, až bude moci přestat na dceru platit."?
Upřímně - taky jsem děti neposlala na zelený v okamžiku, kdy převzaly glejt potvrzující, že "jsou schopny se samy živit" - ale současně přiznávám, že mi vyhovuje, když konečně nemusím všechny vejdělky hlavní i vedlejší investovat do jejich potřeb, vzdělání a podobně.
červen 13, 2014 11:15
jednababi, tys to udělala vlastně stejně jako já. : Myška
Nelíbí se mi, jak je některým rodičům proti srsti živit vlastní děti. A jak se těší nato, až jejich povinnost skončí.
červen 13, 2014 11:31
"A jak se těší nato, až jejich povinnost skončí. " : jednababi
Taky jsem se těšila... jéjej smilies/grin.gif
červen 13, 2014 11:40
Já se taky těšim. : Krakonoš
Bude to takový malý potvrzení toho, že jsem jako rodič úplně neselhal, budou-li schopny se samy živit. smilies/grin.gif
červen 13, 2014 11:54
Krakonoši, přesně jak psalo Šídlo - jo, jsem sarkastická, když jediný zájem rodičů o dítě spočívá v penězích, co nezaplatí : bb2
nejsem svatá, vždy milá a ochotná a tady jsem teda upustila páru.

Nejde ani tak o to proč soud rozhodl jak rozhodl, ale o to, co zajímá Fanny. Fanny na jejím dítěti zajímá to, kdy na něj přestane platit.

Když tohle čtu a slyším, vidím ten příběh, jeden jako druhej. To není příběh rodiče, co měl životní průser, o dítě se mu starají tchánovi a on dělá všechno proto, aby to, co podělal, napravil. Taková máma sem nebude psát kdy přestane platit, tyhle mámy, co se sebraly z drog a prostituce a nějakým zázrakem, s pomocí rodiny a všech svatých, z toho vybředly, makají, aby vydělaly, posílají pravidelně určené výživné a neptají se do kdy ještě, protože platit chtějí. Prostě jako mámy dohánějí co se dá, od péče přes peníze po dárky, v rámci svých možností. Jsou šťastné, že jejich děti narozdíl od nich se vzdělávají, vyučí, odmaturují. Z finančního hledika je zajímá jen to, aby dost vydělaly, nepřišly o práci, aby si vydělaly víc, aby mohly dát do pořádku svůj život a svůj vztah s dítětem.

Zatímco rodiče, kterým dítě sebrali, protože na ně kašlali, a oni na ně kašlají dál, ty vždycky hlavně zajímá to, kdy budou moct přestat platit - a míň makat, míň si půjčovat, víc si dopřát...
Vždycky je to tak. Ty první se nepídí po tom, kolik a do kdy ještě.
červen 13, 2014 13:42
... : bb2
Já znám třeba podobný případ o který tady jde, kdy matka musela nechat svoje dítě v péči své tchýně, protože to finančně nemohla zvládnout a tchýně byla dobře finančně zabezpečená, tak to soud takhle zařídil

život přináší leccos. V tom případě, co píšeš, pokud se tak stalo v ČR, měla ta matka taky soudně určené výživné, z titulu její vyživovací povinnosti ke svému nezletilému dítěti. Pokud tedy babička dítě neosvojila, pak by vyživovací povinnost k dítěti přešla na ni komplet.
Ať už to bylo tak nebo ona, podstatné snad je, Sidone, jak se máma k dítěti měla dál, ne? Jestli ho v rámci svých omezených možností nějak podporovala, aspoň dárkem třeba, a byla s ním co nejvíc. Nebo jestli jí naopak zajímalo jen to, aby mu nemusela dát korunu navíc.

Ono totiž, jak jsem psala v předešlém komentáři, se tohle většinou vzácně odděluje - ten, kdo má svoje dítě rád, nějakou tu kačku navíc vůbec neřeší. Tak, jako rodiče, co mají dítě normálně u sebe a starají se o něj, tak tenhle rodič "jen" přišel o možnost pečovat o své dítě (třeba svou vinou, to je teď jedno) - ale nepřestal ho mít rád. A tak peníze jsou to poslední, co ho zajímají - myslím ve vztahu k dítěti.
A ti druzí "rodiče" - ty zajímá naopak hlavně to. Tak asi proto ty reakce na Fanny dotaz, víš.
červen 13, 2014 13:52
BB, : Sidon
jojo, v drtivé většině případů to bývá jak píšeš, ale ten, co jsem se o něm zmínil je myslím velice ojedinělý a nemůžu to tady všechno popisovat, musel bych se možná taky zeptat té dotyčné matky, jestli s tím souhlasí, i když vím, že na Kudlanku nechodí. Mně se akorát nezamlouvá šmahem odsoudit každého, kdo sem napíše, protože - vždyť ono to tak přece většinou bývá. Já si možná taky myslím to, co si tady myslí i ta většina pisatelek, ale když nemám žádný podklad a jistotu, tak se zdráhám takových rychlých soudů. Rozebírat různé variace, jak a co kdyby, to mě moc nevábí, avšak chápu, že někdo to zase naopak rád vyhledává a má potřebu se vyjádřit.
smilies/cool.gif
červen 13, 2014 19:09
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]