O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÝŽIVNÉ OD KTERÉHO OTCE? PDF Tisk E-mail
Pondělí, 15 červenec 2013

Dobrý den, měla bych na Vás dotaz. Je mi 24 let, momentálně jsem na rodičovské dovolené. V roce 2009 jsem ukončila školu a nastoupila jsem do zaměstnání, ale při otěhotnění mě propustili.

 

 

 

 

 


     Od září 2013 nastupuji na vysokou školu na denní studium (střední školu mám vystudovanou, obor zdravotnický asistent, a nyní jdu na VŠ všeobecná sestra, pro doplnění vzdělání). 

 

      Od otce dítěte neberu žádné peníze na malou, protože bydlím v jeho bytě a dohodli jsme se, že žiju u něj v nájmu, kde platím 5540 Kč/měsíc. A tak že on mi nebude na ni platit, a já budu mít takovýhle nájem. Já bych mu ten nájem ani platit nemusela, ale máme spolu nájem kvůli příspěvku na bydlení, protože jinak bych ho nedostala. Mé příjmy jsou 7600 Kč (to je pravidelně) a čtvrtletně mi buďto přiznají, nebo ne příspěvek na bydlení v částce 3250 Kč. Jinak přítel mé malé samozřejmě kupuje pleny, přesnídávky a oblečení. A co se týka tohoto ohledu, tak spolu máme nadstandardní vztahy.


      Mě jde spíš o to výživné na mou osobu od mého otce.  Chtěla jsem se Vás proto zeptat, jestli při rodičovském příspěvku mám ještě nárok na alimenty od mého otce. Platil na mě předtím 5000 Kč měsíčně. Jeho příjem je cca 50 000 Kč/měsíc (někdy víc, někdy méně). Nestýkáme se, ale vím, že se má velmi dobře, velmi nad poměry. 

 

Děkuji Vám moc za odpověď,
BARBORKA

Komentáře (30)add feed
no ty jsi báječná : .bb2
Pořídíš si v dospělosti dítě a napadne tě, že by tě mohl živit tvůj otec, se kterým se ani nestýkáš? nejsi trochu drzá? :-) Tvému otci skončila vyživovací povinnost ve chvíli, kdy jsi po maturitě nastoupila do práce. Svého otce do toho netahej, ten ti dítě neudělal, co je mu potom, když se nestýkáte. Tebe a tvé dítě má živit otec dítětě.
Když si pořídíš za dva tři roky druhé dítě, taky tě napadne, že by tě mohli živit rodiče?

Jak se ti může vyplatit platit ročně 66 tisíc nájmu kvůli nejistým 13 tis. příspěvku na bydlení, a současně se vzdát výžiného na své dítě, a výživného na sebe, na které máš do 2 let věku dítěte nárok?

červenec 16, 2013 00:00
Barborko, ty jsi dceruška k pohledání! : Myška
Naprostý souhlas s bb2.
červenec 16, 2013 06:57
Málo tě : Krakonoš
fotr řezal. Pak to takhle dopadá. smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
červenec 16, 2013 08:24
Barbora : Karlos...
Bych tě hnal !!! smilies/angry.gif
červenec 16, 2013 08:45
Zase jedna s nataženou rukou, bohužel špatným směrem. : mamča
Milá Barborko,
nárok máš na výživné na sebe a na dítě od otce Tvého dítěte (jak píše bb2 nahoře). Tvůj partner (nebo co to vlastně ve vztahu k Tobě je ?) je gauner, co neplatí na svoje dítě a ještě má tu drzost, že po Tobě požaduje peníze za nájem bytu, ve kterém bydlíš s JEHO dítětem.
Uspořádej si napřed vztahy a finance ve stávajícím vztahu-nevztahu (rodině-nerodině).

Kurvadrát, jak já tyhle podivné svazky ve kterých jsou nuceny vyrůstat děti, nesnáším ! smilies/angry.gif
červenec 16, 2013 08:55
... : Vodoměrka
A co se týka tohoto ohledu, tak spolu máme nadstandardní vztahy.

Ty vogo... nadstandartní vztahy... a já jsem si naivně myslela, že když dva spolu žijí v jednom bytě a mají spolu dítě, tak to jsou vztahy naprosto běžné... ale co by člověk kvůli příspěvku na bydlení neudělal, že?
A druhým dechem se podobní vyčůránkové budou rvát za to, jak jisté menšině stát pořád něco dává a oni těch dávek zneužívají a že by se s tím mělo něco udělat...
A ještě zkrouhnout vlastního otce, ať platí alimenty na dospělou dceru s dítětem, co žije s otcem svého dítěte a tváří se, že k sobě nepatří... to nemá chybu... jdu raději ke svým andělským mlsáním...
červenec 16, 2013 08:59
Mamčo, : Vodoměrka
krásné slovíčko s tím drátem... hahaha...
červenec 16, 2013 09:05
Souhlasím s napsaným výše, jen mne ještě napadlo : Giota
Když už je Barborka taková vychytralá, měla především udržovat nadstandardní vztahy se svým otcem. Ten opravdu již vyživovací povinnost nemá, ale pokud by byl mezi ním a dcerou skvělý vztah, třeba by mladé rodině rád vypomohl dobrovolně. Mnohé děti od rodičů chtějí, jen aby jim dávali peníze, a jinak s nadsázkou abychom nejlépe drželi hubu a krok (i já mám ze tří dětí jedno takové). Vsadím se, že otec tazatelky svou vnučku dodnes vůbec neviděl, protože se Barborka s ním nestýká a nemá o něj jiný zájem, než jestli by z něj nemohla vymoci nějaké další výživné...
I já očekávám, že až moje nezdárná dcera dostuduje, možná nesežene práci a bude požadovat nadále kapesné/výživné. Protože vidí jen, jaké máme my rodiče povinnosti k ní, ostatní rodinné vztahy zahodila...

červenec 16, 2013 10:32
... : Bara
Se svym otcem se nestykas, ale ze bere 50 000korun mesicne plat a zije si nad pomery to je ti znamo...... Tak tohle je k smichu, nééééé, to je k placi !!!
červenec 16, 2013 11:20
To není k pláči, Báro, : jednababi
to je k zblití.
A to i za situace, že k nestýkání se by měla Barborka nějakej vážnej důvod.
červenec 16, 2013 11:38
... : mia I
vždycky jsem si myslela, že těhotnou ženu ze zaměstnání propustit nemohou. Tak mi moc nesedí, že Tě Barčo pustili. Leda bys byla ve zkušební době a otěhotněla jsi sotva ses v práci ohřála.

Nevím jestli jsi vzala do ruky tužku, papír a kalkulačku než ses rozhodla zrovna teď jít studovat vysokou. Mateřská Ti určitě nevydrží do konce školy. Tzn. budeš bez příjmu /pokud sama nezačneš při studiu pracovat, což nějak zjevně neplánuješ/. Malou Ti bude muset někdo hlídat - výdaj, ošatí Ti ji možná přítel, ale Tvá škola, živobytí, ošacení, další výdaje. A v neposlední řadě je tu bydlení. I kdyby Ti ten "dobrák" co Tě stáhne každý měsíc o pět a půl tisíce nájem odpustil, pořád budeš muset obracet každou korunu. Přitom dcera poroste a náklady budou stoupat. A když pominu etickou stránku toho, že bys chtěla od otce výživné, proč jen od otce?? Proč ne od matky, už ji nemáš? Nebo jen proto, že má otec vysoké příjmy? On jistě peníze nesbírá na louce , musel něco obětovat, aby dosáhl tak vysokého finančního ohodnocení. Až si sama budeš jednou vydělávat, snad se naučíš znát cenu peněz. Zatím se chováš jako dospělé dítě.
červenec 16, 2013 12:18
takže : mia I
i kdyby Ti otec dobrovolně nějakou částkou přispíval, stejně myslím nemáš šanci se na studiích udržet, zvládnout to finančně pokud otec Tvé dcery nezmění svůj postoj k celé věci.
červenec 16, 2013 12:31
... : .bb2
vždycky jsem si myslela, že těhotnou ženu ze zaměstnání propustit nemohou

neměli by, kromě zkušební doby a nebo uplynutím doby určité, ale znáš to - výpověď dát mohou, nemusí uvést jako důvod těhotenství, a na vypovězeném je, aby se bránil žalobou pro neplatnou výpověď ze zaměstnání. To málokdo udělá a na to zaměstnavatel spoléhá.

Jinak, Barborko, kdybys zaměstnavatele zažalovala pro neplatnou výpověď ze zaměstnání (pokud tě nepropustili ve zkušební lhůtě nebo po uplynutí doby určité), tak bys velmi pravděpodobně uspěla. Pak bys měla nárok, aby ti za dobu od propuštění doteď vyplatil ušlou mzdu za každý měsíc, kdy jsi nebyla v práci a měla jsi být. A zároveň by tě museli vzít zpátky, pokud bys chtěla, tzn. po mateřské by tě museli vzít zpátky. Ne že by bylo dobré vracet se tam, odkud tě už jednou vyhodili a tys je honila po soudech, ale získala bys trochu času na hledání nové práce, díky práci bys měla pokryté příjmy a pojištění.
Pokud by tě po MD hodně nechtěli zpátky v práci, mohla bys jim navrhnout odchod dohodou s odstupným, to bys mohla klidně hned poté, co by nabylo rozhodnutí soudu o neplatnosti tvý výpovědi právní moci (čili až se zaměstnavatel nebude moc odvolat).

Na rovinu říkám, že jestli tě propustili z jiných důvodů než těhotenství, tak by ses o výše napsané neměla pokoušet. Pokud důvodem bylo skutečně těhotenství, tak zákon je sice na tvé straně, ale já hraju na druhé straně barikády, a tak vím, že přijmout člověka a pak hned muset hledat jeho náhradu, a mezitím platit tomu prvnímu marodné, návštěvy u lékařů, protože s tím se u těhotné musí počítat, že bude častěji u doktorů nebo doma,zatímco její práci dělají ostatní, to taky není žádný med.
Na druhou stranu, pokud to jsou hajzli, tak proč je nevyždímat. O člověka s tvým způsobem uvažování bych zrovna já moc nestála, ale přitom můžeš být výborná zdravotní sestra.
červenec 16, 2013 13:08
vzhledem k tomu, : mura1
vzhledem k tomu, že je barbora zdravotnický asistent, tak jako těhotná možná nemohla setrvat na místě, na kterém pracovala (riziko infekce, trojsměnný provoz aj.). v takovém případě je sice zaměstnavatel povinen převést ji na jinou, pro ni vhodnou práci, ale co když prostě takovou nemá?
červenec 16, 2013 13:38
když vhodnou práci nemá, : .bb2
tak je to překážka v práci na straně zaměstnavatele a ten ji musí nechat doma a platit jí průměr. Propustit ji nesmí (mimo zkušebku a nebo uplynutím určité doby). Jediný, kdo může dát výpověd, je ten, pro koho nemají náhradí práci, a to po 14 dnech, kdy oznámil zaměstnavateli skutečnosti pro přeřazení na jinou práci. V takovém případě může dát okamžitou výpověď a má nárok na 2měsíční odstupné.
Někde se to řeší tak, že se těhotná nechá zašít někam do kanceláře, kde udělá pořádek ve věcech, na které ostatní neměli zatím čas.

červenec 16, 2013 14:12
... : .bb2
Jediný, kdo může dát výpověd, je ten, pro koho nemají náhradí práci, a to po 14 dnech, kdy oznámil zaměstnavateli skutečnosti pro přeřazení na jinou práci.

tím by si těhotná samozřejmě moc nepomohla, to se týká těch, co nemůžou dál dělat svou práci ze zdravotních důvodů a zaměstnavatel je nepřeřadí, ani je nenechá doma na průměru, a oni současně mají třeba možnost jít dělat jinam, kde to zvládnou, a ještě dostanou dvě mzdy.

červenec 16, 2013 14:33
pro úplnost : .bb2
bych měla dodat, že to doplacení do průměru probíhá různě podle důvodu přeřazení, nevím přesně, jak je to u těhotných, tam jde o nějaký doplatek, příspěvek v těhotenství, něco se řeší částečně mzdou a částečně dávkami nemocenského pojištění, ale to už jsou technické detaily, které neznám - my těhotné pracovnice nemáme, tak se tím nezabývám

Když nemohl někdo z našich chlapů dělat svou práci, a v kanceláři pro ně fakt místo není :-), tak jsme se dohodli na odchodu. Nějakou chvíli dělali přicmrndávky typu vypucovat auta, sklad, stroje, dones odnes zařiď zajeď, mezitím si hledali práci, pak dali výpověď a my dva platy, a šli. To je přijatelný kompromis, platit někoho deset let za leštění aut, to si asi málokdo může dovolit.
červenec 16, 2013 14:49
Můro, : Vodoměrka
u těhotných se to většinou řeší neschopenkou, pokud zaměstnavatel žádnou práci nemá... neříkám, že je to nejlepší řešení, ale nejčastější... hlavně pro zaměstnavatele...
červenec 16, 2013 16:03
Vodoměrko, : .bb2
ano, to je asi nečastějí řešení. Jsme holt socialistický stát.
červenec 16, 2013 17:33
... : Bara
Netusila jsem, ze je nyni v Ceske republice nutna VS na vseobecnou zdravotni sestru. Fakt?
červenec 16, 2013 18:54
Báro : mia I
nutné to není, asi by Ti o tom řekla resp. napsala víc můra. Ale co říkala spolužačka na srazu , zdravotní to sestra, tak v současné době jsou asi čtyři druhy vzdělání u sestřiček - ty normální co vyšly z SZŠ, pak ty co mají střední a dvouletou nástavbu, pak ty s vyšší zdravotní školou Dis, pak ty co mají bakalářské studium na vysoké škole. Snad jsem si to pamatovala dobře.
červenec 16, 2013 19:08
nebo : mia I
Iriska bude také vědět.
červenec 16, 2013 19:15
... : Bara
Mio, ono to neni az tak dulezite, me to jen trochu zarazilo. Vsechno se meni, modernizuje, specializuje a tim, ze neziji v Cechach, tak me obcas neco vyvede z miry, nebo hodne prekvapi. Tvoje doplneni je v podstate logicke.
červenec 16, 2013 19:37
bara: : mura1
jo, na všeobecnou sestru se dnes studuje 3leté bakalářské studium. střední zdravotní školy dnes produkují pouze tzv. zdravotnické asistenty. což je zdravotní sestra, která má omezené pravomoce, například nemůže píchat nitrožilní injekce, pracuje pod odborným dohledem (tj. nemůže sloužit sama) atd.
červenec 16, 2013 20:18
... : Bara
Muro, tak to se opravdu hodne zmenilo, ale urcite je to tak spravne....
Ale nechame sestrricky napokoji, jdu se konecne po dlouhem dnu, kdy jsem zarizovala a dodelavala posledni pripravy pred cestou (stehovani narodu) do Cech, osprsit, sbaleno uz mame a zitra vyrazime. Snad jsem nic nezapomnela!
červenec 16, 2013 20:53
Baru : mia I
tak ať se Vám líbí smilies/smiley.gif
červenec 16, 2013 21:10
Ale no tak :) : Macesska
Halt si asi Bára někde přečetla, že při nástupu na denní studium se výživné obnovuje, tady v diskusích taky znělo, že když se dítko vzpamatuje a chce studovat, tak by měl tatínek cálovat... ale to se ptal ten tatínek (nebo nedej Přírodo jeho žena smilies/grin.gif )

Jinak k tématu výpovědi a zákoníku práce si dovolím jednu poznámku: odhaduji, že Barboru zaměstnavatel přiměl podepsat rozvázání prac. poměru dohodou, takže si ani neškrtne, navzdory vašim odborným radám. Bohužel je právní povědomí v ČR hodně nízké a občas si kvůli tomu necháme zbytečně kálet na hlavu.

Tipuju tak dle rozhovoru se známou, které jsem asi tři čtvrtě hodiny vysvětlovala, že NEMUSÍ podepsat rozvázačku dohodou, dohoda je od "dohodnout se" a když se nedohodnou, ať jí dá zaměstnavatel výpověď... mám pocit, že stejně nepochopila. Nebo neuvěřila. Chjo.
červenec 16, 2013 21:20
... : .bb2
To je fakt, když jsem četla propustili mě, nenapadlo mě, že by to mohlo znamenat podepsala jsem jim to, ale klidně to tak mohlo být - takže, Barborko, doplňuji:
"Jinak, Barborko, kdybys zaměstnavatele zažalovala pro neplatnou výpověď ze zaměstnání (pokud tě nepropustili ve zkušební lhůtě nebo po uplynutí doby určité, ani jsi nepodepsala dohodu o skončení pracovního poměru)"

O obnovení vyživovací povinnosti se jen tak mimochodem na netu nedočte ten, kdo to nevyhledává. Ale i kdyby jo,tak jen někoho napadne uvažovat o tom, že se po čtyřech letech zase hodí na krk otci, se kterým se nestýká, a přihodí mu tam ještě i svoje dítě.

Myslím, že ani zdejší rozvedené kudlanky samoživitelky by nenutily čtenáře, aby po 5 letech začal platit výživné na zdravou, dospělou dceru s maturitou, která už měla zaměstnání, teď je na mateřské a žije s otcem svého dítěte.
Něco jiného je, když sem snaživá maceška napíše, že manželův vyčůraný syn z prvního manželství si chce v 19 po maturitě klíďo píďo jít na vejšku, ačkoli může jít makat, a přitom ona má malého mimíska, a stejně si z těch dvou tisíc výživného matka vyčůránka žije na vysoké noze.
červenec 16, 2013 23:20
bb2, : Macesska
Nevím, jak na netu, ale myslím, že přesvědčení "studuji je mi míň než 26 = mám právo na alimenty" je poměrně rozšířené a nějaké nepodstatnosti jako přerušení studia a schopnost samostatně se živit se neřeší smilies/smiley.gif Ale to jen tak na okraj jako doplnění.

S těmi diskusemi nevím, já si vybavuju jen tu s klukem, co měl farmačku a chtěl se vyučit kominíkem a tatínka, co se ptal na dceru feťačku, která se na několik let vybodla na školu a chtěla zas studovat. Ale samozřejmě to soud vždy posuzuje individuálně a co my víme, třeba jsou Bářiny poměry takové, že by jí to výživné přiznali (sice dost pochybuju, ale zkusit by to mohla, aspoň se uvidí s taťkou smilies/grin.gif )
červenec 16, 2013 23:31
... : .bb2
jasně, zkusit můžeme cokoli, tak já mám taky děti, dva studenty na vysoké mladší 26 let, mohli bych taky zkusit požádat mé rodiče o příspěvek na svou výživu, protože v zákonu o rodině se píše o vyživovací povinnosti k vnoučatům a jejich krkavčí zlá matka bb jim odteď odmítne dát jídlo a zaplatit jejich účty smilies/smiley.gif
červenec 17, 2013 11:33
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]