O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÝŽIVNÉ ZE ZAHRANIČÍ PDF Tisk E-mail
Středa, 02 listopad 2011

Dobrý den, ráda bych se poradila, jak se dají vymáhat soudem přiznané alimenty, když ten, co má platit, je občan Velké Británie a poslední čtyři měsíce neposlal ani korunu. A ano, momentálně žije ve tam, v Británii.

Děkuji za odpověď.

MARTINA

 

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

 

     Právo ČR se aplikuje ve všech případech, kdy vyživující i vyživovaná osoba má trvalý nebo dlouhodobý pobyt na území ČR. Právo ČR se dále aplikuje v případě, že osoba žijící v ČR uplatňuje nárok na výživné vůči osobě v zahraničí.

 

     Problematika určování a vymáhání výživného pro děti, které se nacházejí na území České republiky a jejichž některý z rodičů se zdržuje v cizině, řeší Úřad pro mezinárodněprávní ochranu dětí se sídlem v Brně (praktické pokyny k vymáhání výživného naleznete na webových stránkách Úřadů, viz http://www.umpod.cz/vyzivne).

 

d@niela

 

 

 

Komentáře (26)add feed
Hmmm. Snadná odpověď. : strejda
Nesouložit s Britem. A se Skotem (ani se skotem) už vůbec ne. smilies/cheesy.gif
listopad 02, 2011 22:14
strejdo : Kamila
no jasně, český kluci jsou všichni zodpovědný, žejo? smilies/grin.gif
Mimochodem, myslíš, že si tvoje holčička najde Čecha? smilies/tongue.gif
listopad 03, 2011 08:07
Kamilo, : strejda
nic pod tím nehledej a nečti mezi řádky. Myslel jsem to pouze jako vtip. smilies/wink.gif
listopad 03, 2011 09:05
nijak : jitka r
Vubec nijak.Muj byvaly manzel zije asi 7 let ve Spanelsku.S vymahanim alimentu,bych,uz mohla psat knihu.Spolehat se na mezinarodne pravni ochranu deti v Brne bych se nespolehala vubec.Me za 2 roky nepomohli vubec.Napsali me,ze ho nemuzou najit.Pritom jsem jim davala i adresu.Klatovska kriminalka byla lepsi ta zajistila vyslech meho byvaleho ve Spanelsku,nemeli problem ho vypatrat na dane adrese.Jenomze nase zakony jsou k nicemu,vyslychali ho nekolikrat,nic se nedelo tak zdrhnul neznamo kam.Na co by taky cekal ze?
Tobe nezbyva nic jineho,nez si hledat druhe zamestnani jako jsem to mela ja a na deti jsem cas nemela.Podepsalo se to na synove vychove.Nebo si najit partnera,ve dvou se to lepe tahne.Preji hodne sily a pevne nervy v nasem state se nedovolas niceho.Spolehej se jen a jen na sebe
listopad 03, 2011 09:13
Neplacení alimentů je obecný nešvar, který nesouvisí s národností a státní příslušností povinného rodiče, ani s jeho zemí pobytu. : Myška
Co matek i otců v naší zemi se potýká s tím, že druhý rodič neplatí na společné děti alimenty. A nejde s tím udělat nic. Stačí, aby dotyčná osoba nic nevlastnila, nepracovala a nebydlela ve svém, a je na prů..r zaděláno.
listopad 03, 2011 09:29
... : Karlos
Ano, nejlepší bude si najít nějakýho joudu, co mu nebude vadit živit cizí dítě.. smilies/wink.gif
listopad 03, 2011 09:30
Přesně, Myško, : Sinix
když nebude chtít platit alimenty, tak není Boha, který by ho donutil. Platí to jak pro Čechy, tak pro kohokoli jiného. smilies/smiley.gif
***
listopad 03, 2011 10:53
No, občan Velké Británie může být také bývalý : Milan
pakistánec, afgánec, ind, syřan, egypťan, iráčan, konžan či mosambičan...
Je prostě třeba zodpovědněji vybírat otce pro své děti a když už jsou vybraní, tak se s nimi nerozvádět, ale vydržet to. Žádné lepší řešení není.

listopad 03, 2011 11:06
... : Karlos
Souhlasím s Milanem a říkám to pořád : dobře vybírat, 1000x si rozmyslet, než si někoho vezmu a splodím s ním děti. A pokud i přesto se někdy budu rozvádět, budu to považovat za svojí chybu, protože já jsem si špatně vybral. smilies/smiley.gif
listopad 03, 2011 12:26
To jsou kecy - : Myška
A pokud i přesto se někdy budu rozvádět, budu to považovat za svojí chybu, protože já jsem si špatně vybral.
Nikdy nevíš, jak ten vztah dopadne. Leta může šlapat, může všechno klapat, a pak nastane zlom, a je konec, a nenaděláš nic.
listopad 03, 2011 12:31
Myško, : Sinix
myslím, Karlos to myslel dobře, ale špatně to napsal. Nemělo tam být "chybu", ale "problém". Každému může rupnout v kouli a ten druhý s tím nic neudělá. Ale jde o to, aby nesvaloval vinu na stát, pánaboha, nebo kohokoli jiného, jak to někteří rádi dělají... smilies/wink.gif
***
listopad 03, 2011 12:37
Svalovat vinu na stát je blbost. Ale je tedy tragické, že se u nás nedají alimenty vymoci. : Myška
Spousta rodičů s dětmi, kterým druhý rodič neplatí alimenty, je v tristní situaci. Není vždy možné mít dvě práce. Protože pak není čas na děti, a jsou regiony, kde je umění získat aspoň jednu práci.
Představovala bych si to tak - povinného, kterému není co zabavit, nebo není na co uvalit exekuci, zavřít a v krimu donutit pracovat. Jo, vím, že je to sci-fi. Ale nemělo by to takovým "rodičům" procházet.
listopad 03, 2011 12:47
Myško, : Sinix
ale to už je.

Za neplnění vyživovací povinnosti se chodí "natvrdo". Dokonce je tam i povinnost pracovat. Ale znovu: Jak ho donutíš? Fyzické tresty jsou nepřípustné, a když ho postavíš k soustruhu, tak tam tu pracovní dobu tedy prostojí (doslova). A za to by měl brát peníze - byť by mu je potom zabavili a poslali jeho dětem???

Takže ano, myšlenka je to pěkná, ale jak to udělat?
listopad 03, 2011 13:02
Povinnost pracovat, když pro vězně není práce? Fakt to tak je?? : Myška
Jak to udělat, aby makali, jestliže by měli práci? A co takhle - nepracuješ - nejíš, nepiješ?
listopad 03, 2011 13:12
chodi na tvrdo?? : jitka r
Muj byvaly manzel je odsouzen za neplaceni alimentu,uz 2x pouze na podminku.
muzes me poradit,jak ho dostat natvrdo do kriminalu,kdyz mem pripade je to nemozne? Nebo dluh pres 100 tisic je malo?? smilies/shocked.gif
listopad 03, 2011 13:15
Myško, : Sinix
To by bylo mrtvých hlady a žízní! A Amnesty International by se zbláznilo...

Jitko, podávej na něj trestní oznámení opakovaně a zkus přesvědčit státního zástupce, aby pro něj požadoval nepodmíněný trest. Popřípadě aby se proti podmíněnému trestu odvolal...
listopad 03, 2011 16:10
Sinixi, Amnesty International mi může víš co... : Myška
Ale hrozba smrti hladem a žízní by třeba fungovala na povinné...
listopad 04, 2011 07:15
Jitka : Euridika
Koukám, že máme s Brnem stejnou zkušenost. Stěžovala jsem si na ně už na min.spravedlnosti i ombudsmanovi, odpověď žádná. Mně "vymáhají" výživné už šest let! A nejsme zdaleka samy - ještě jsem neslyšela ,že by je v médiích někdo chválil. Kdyby ten úřad zrušili, daňoví poplatníci by ušetřili, nám jsou stejně na houby. Je to přesně tak, jak říkáte. Spoléhat můžeme maximálně na sebe,pokud nemáme volné statisíce na drahé zahraniční právníky, tak nezmůžeme nic. Můžeme leda litovat, že nežijeme v Německu a nemáme za sebou silný fungující stát.
listopad 07, 2011 21:29
Euridiko, : Sinix
tak se do toho Německa odstěhuj, dnes už můžeš. A nemusíš litovat. smilies/undecided.gif
***
listopad 08, 2011 09:50
sinix : jitka r
Dalsi z trapnych,co dnecni vladu chvali.I na tom Slovensku vyzivne plati za otce stat a pak to po nem vymaha,jen tady to bohuzel nejde
listopad 08, 2011 11:45
Jitko, : Sinix
proč by měl stát (ergo my všichni) platit za rodiče výživné??? Proč by měl vůbec něco za někoho platit???! Co je to za divnou logiku??? Když se já vykašlu na své děti, tak ty to za mě zaplatíš??? Asi ne, viď?? Tohle zrovna se mi na našem státu líbí. A nechtěl bych žít na Slovensku. smilies/undecided.gif
***
listopad 08, 2011 12:28
no, Sinixi, : bb2
tvé argumenty jsou logické, racionální a já jim rozumím, ale i tak mám námitky.
- všichni nemůžou bydlet ve spořádaném vyspělém cizím státě
- stát by měl chránit svého občana,čili i děti, ochránit je před nedbalým rodičem, který neplatí
- jestliže platí princip solidarity ve zdravotnictví, proč ne v tomto? něčí léčba spolyká desítky milionů, někdo půl života vystačí s paralenem. Ten první,coby nemocný, neplatí pojištění vůbec, ten druhý platí do aleluja.
- může-li stát platit co čtyři roky komplet novou výbavu kanceláří právě upečené vlády, a že to nejsou kanceláře zařízené z ASKA a baumaxu, ale sedačky za miliony apod., může zaplatit něco dětem, na které se otcové vykašlali a pak si ty otce nahánět a orvat je
listopad 09, 2011 04:56
Bb, : Sinix
a proč? Nezlob se na mě, ale to je problém 2. z rodičů. Úmyslně píši všeobecně, protože znám případy, kdy to bylo opačně: žena hodila děti na krk svému partnerovi a odešla za hlasem svého srdce - leckdy hodně daleko. To bych se stejně mohl domáhat, aby mi stát nahradil škodu, když si koupím akcie podniku, který zkrachuje. Také přijdu o peníze a o dividendy. Tak mi to zaplaťte a pak si to z toho podniku vymáhejte.

Proč? Ve zdravotnictví je to trochu něco jiného. Je jasné, že si pacient s rakovinou těžko sám zaplatí léčbu za desítky milionů Korun. Na druhou léčbu chřipky (i s léky) za 500 Kč úplně klidně; na co nějaká "solidarita"?? Na to nemáme peníze, to si náš stát prostě nemůže dovolit.

Ano, stát může ochránit své nezletilé občany tím, že je odmítne vydat druhému z rodičů do ciziny. Na druhou stranu, nemůže mu zabránit je vídat - tedy za normálních okolností, protože by to narazilo na mezinárodní úmluvy o právu dítěte na oba rodiče. Může, pokud existuje důvodné podezření, že by se rodič-cizinec mohl pokusit dítě unést, rozhodnout, že styk s dítětem bude probíhat pod dohledem úředníka, pouze v přítomnosti prvního rodiče apod.

Ale znovu; proč by měl přebírat vyživovací povinnost?? Když už odhlédneme od principu - že by to nebylo výchovné - víš kolik takových případů je?? Tušíš vůbec kolik by to stálo??? A co si budeme povídat, návratnost by byla minimální.

Znovu (a přísahám že naposledy) opakuji, že stát tu není na to, aby své občany vodil za ručičku a živil je. Stát pouze musí vytvořit podmínky a nastavit systém tak, aby se občané mohli živit a starat se o sebe sami.

Takže rada je jediná, stejně jako u akcií i u partnerů dobře zvažte, kam své investice vložíte. Je to risk, ale je to VÁŠ risk. Nikdo ho za vás nepřevezme.
listopad 09, 2011 10:44
Bb, : Sinix
ještě k tomu bydlení.

- všichni nemůžou bydlet ve spořádaném vyspělém cizím státě


Samozřejmě. Ona to zas taková legrace není. Pokud tam nechceš za pár šlupek mýt nádobí a nechceš, aby se tam s tebou zacházelo jako s onucí, měla bys předně umět jazyk a potom také umět něco, o co tam bude zájem. No a pak tu můžeš všechno prodat, koupit si tam nemovitost, odstěhovat se, což už dnes normálně lze, a hotovo.

Na druhou stranu, všude je chleba o dvou kůrkách, ani Německo není výjimkou. Naposledy tam měli aféru se špehováním internetové komunikace občanů v několika spolkových zemí. Vláda spolufinancovala a pak také používala program, který to umožňoval. A další. To jen Euridika si myslí, že tam je všechno jen růžové a tady je všechno jen černé.

Ale já vím, že nemá pravdu. smilies/wink.gif
listopad 09, 2011 10:57
... : bb2
Povinností státu chráni své občany, tedy i děti, nemyslím zrovna je živit, ale vytvořit takové právní prostředí, aby zaprvé pro rodiče bylo výhodnější svým povinnostem i dítěti dostá, a za druhé, když už jim nedostane, tak aby pro druhého rodiče existovala reálná možnost ho k tomu donutit. Po dobu, než se tak stane, stát může vyživovací povinnost převzít, současně však by měl mít možnost vymáhat ji na povinném - třeba exekucí movitého i nemovitého majetku bez zdlouhavých obstrukcí.

Koneckonců, stát by to nedělal z milosrdenství, chrání tím i sám sebe. Výživné se počítá do započitatelných příjmů, jejichž součet je rozhodný pri přiznání dávek. Bude-li vvýživné v dostatečné výši a bude-li vypláceno, nebudou vypláceny dávky.
Navíc si tak stát zajistí budoucí daňové poplatníky, samoživící rodič bude mít na vzdělání dítěte, čímž mu zvýší šanci nespadnout do sociální sítě. Taky se domnívám, ale to je jen má domněnka, že zafunguje to, co funguje u sociálně nepřizpůsobivých lidí (a tím nemyslím jen ty "zlodějské cikány", že...) - dítě, vyrostlé v rodině závislé na dávkách a s pocitem, že nic nezmůže, tak bude žít i v dospělosti.

A tím, že všichni nemůžou bydlet v cizím státě, myslím samozřejmě hlavně to, že pak by tu nikdo nezůstal. Argumentovat tím, že když se tu občanovi něco nelíbí, ať táhne, mi nepřijde v tomto případě na místě. Až tu bude divokej západ a budeme chodit s koltama proklatě nízko u pasu, budeme taky říkat komu se to nelíbí, ať jde do Německa?

Z komentářů Euridiky jsem nenabyla dojmu, že považuje vše tady za černé a vše "tam" za růžové :-)
listopad 10, 2011 09:50
vymahani alimentu v zahranici : srnecka
smilies/smiley.gifani v nemecku neni vymahani alimentu jednoducha a rychla zalezitost.kdyz otec,co ma platit vyzivne-rekne,ze prisel o praci,a je povolanim inzenyr,nemecky,zadny arab v nemecku,tak si taky pekne pockate.podava se trestni oznameni,jako v cechach a kdyz nemaka a auto je napsane treba na jeho pritelkyni,jinak nic nevlastni,tak dite muze chcipnout hlady a nic s tim neudelate smilies/cool.gif
březen 20, 2013 08:56
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]