O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÝŽIVNÉ NA NEZDÁRNÉ ZLETILÉ DÍTĚ PDF Tisk E-mail
Středa, 03 únor 2010

Dobrý den. Jsem rozvedený a mému synovi letos bude 22 let. Po ZŠ nastoupil na SOU, ale pro špatné výsledky ukončil studium v prvním ročníku a v září přešel na jiné SOU. Ve třetím ročníku, kdy už byl dospělý, se rozhodl, že v pololetí školu přeruší, opět z důvodu prospěchu a neomluvených absencí a pokusí se ji dokončit další rok. Poté mi bylo výživné soudem zrušeno.

 

 

 

     Syn nastoupil do zaměstnání, kde vydržel asi 3 měsíce. Pak se jen poflakoval, zaměstnával policii, požíval alkoholické nápoje i omamné a psychotropní látky. V září nastoupil do školy, avšak opět s děsivými výsledky. 200 neomluvených hodin za první pololetí, ze třech předmětů vůbec neklasifikován, z ostatních dostatečná známka.

 

     Zítra mě bude čekat vyhlášení rozsudku, ale obávám se, že soudkyně mi nějaké alimenty opět "napaří". Mohu se vůbec nějak bránit, nebo jsem vydán na pospas soudu? Matka, která syna před soudem zastupovala na základě plné moci (může matka zastupovat?) požaduje 3500,- Kč se zpětnou platností od září. Jsem zoufalý, celý život jsem měl pouze povinnost platit, ale práva žádná. Děkuji za brzkou odpověď,

                                                                                                                                                                                   Milan

 

 

ODPOVĚĎ:

 

 

Dobrý den,


     co se týče výživného platí, že vyživovací povinnost rodičů k dítěti trvá do té doby, pokud děti nejsou samy schopny se živit. Doba trvání vyživovací povinnosti rodičů k dětem je tedy dána tzv. stavem odkázanosti dítěte na výživu svých rodičů. Schopnost samostatně se živit = schopnost samostatně uspokojovat všechny potřeby (hmotné, kulturní i bytové) a není vázána na dosažení určité věkové hranice (např. zletilost).

 

     Zvláštností vyživovací povinnosti rodičů k dítěti je její elasticita, tzn., že vyživovací povinnost může zaniknout po dobu, kdy dítě pracuje a vydělává a znovu se obnovit v případě, že dítě znovu nastoupí do školy (např. po vyloučení ze školy začne pracovat, avšak po roce začne opět řádně studovat). Proto Vám mohu doporučit, jako řešení daného problému, abyste požadoval  u soudu, aby si zjistil synovy školní výsledky, argumentujte i případně možností ověřit si jeho chování ze záznamů policie atd.. Syn pak bude povinen poskytnout soudu potřebnou součinnost a předložit mu potřebné doklady o svém vzdělávání či jeho ukončení, případném zaměstnání apod.

 

P.S. U soudu ho zastupovat může kdokoli, komu dá váš syn plnou moc.

 

d@niela

 

 

 

Komentáře (14)add feed
Neměl jste se rozvádět. : Milan
Osud Vašeho syna je zjevným důsledkem ztráty otcovského vzoru v dětství.
Je to velmi častý důsledek toho, že syn vyrůstá jen s matkou. Častá je také kriminalita těchto chlapců, narkomanie a alkoholismus. Teď už s tím nic nenaděláte, ale protože podle Vašeho popisu lze usuzovat na totálně narušené vztahy mezi Vámi a Vaším synem (máte jistotu, že je opravdu Váš?), doporučuji učinit protiopatření a oficiálně prokazatelně ho požádat o nějakou větší pomoc, abyste měl aspoň možnost ho vydědit pro odmítnutí pomoci. On by majetek po Vás stejně jenom rozfofroval.
Jinak ta Daniely rada je nejspíš přesná a úplná.
únor 04, 2010 08:08
Neměl jste se rozvádět : Milan
Skutečnost je složitější, než aby se dala popsat v pár řádkách. Matka mi od rozvodu znemožňovala styk se synem, ikdyž jsem ho měl upraven soudně. Ozvala se jen když něco provedl, abych ho prý seřezal. Na mé argumenty, abych se podílel na výchově nereagovala a vše šlo ve starých kolejích. K synovi jsem se dostal až v jeho 7-mi letech a to jen sporadicky. Cituji její slova: " nic po tobě nechci, jen peníze". Takže bylo pro mě těžké se k tomu nějak rozumně postavit. Kdo nezažil, těžko chápe.
únor 04, 2010 09:25
... : katka*
Máte pravdu Milane, kdo nezažil, nepochopí. Já si ale myslím, že u soudu by se dalo argumentovat tím, že je to "proti dobrým mravům", pokud možno doložit všechny problémy syna se studiem i s policií, docela se divím, že při 200 neomluvených hodinách ho ještě ze školy nevyloučili...Zkuste se podívat do školního řádu měli by to tam mít specifikováno.
Bojujte, protože mi se to zdá velmi nemorální podporovat flákače a zlodějíčka!

A Milane č. 1 - fakt vaše názory jsou ujetý
únor 04, 2010 13:35
vyzivne na zletile nezdarne dite : autor clanku
vse jsem si dukladne nastudoval, argumentoval jsem s dobrymi mravy, zpravu ze skoly si soud vyzadal, ale nereagoval na moji zadost, aby si vyzadal i zpravy z policie. nechapu. a rozsudek??? dnes vynesen. 2000 mesicne doplatek 10000 od zari. a slibu, ze si to uvedomil, ze chce skolu zdarne dokoncit, za byl blby, kdyz skolu prerusil....jsem slysel vic nez dost. Studuj radne a budu platit rad. nestudujes radne, makej a vydelej si na to, abys ukazal, ze to s tou skolou myslis vazne. toto je motivace od soudu jako hrom. sam jsem si dodelaval vzdelani ve svych 40-ti letech a za svy a to byla ta spravna motivace.
únor 04, 2010 17:34
... : katka*
Ach jo, Milane, to je tedy síla. Mrzí mě to a cítím s tebou, protože přesně vím, jaké to je. Máme podobný případ v rodině - a řeknu ti nic moc...
Tak vydrž, stejně nic nenaděláš. Chlapec stejně školu nedodělá a pak se na to můžeš vykašlat.

únor 05, 2010 08:20
... : Milan
Katko, díky za podporu, ale moc v úspěch nevěřím. Včera mi justice ukázala, jak se má vychovávat naše společnost. Slušný lidi zapláčou a zmetci se nám tlemí do ksichtu. Je mým zbožným přáním, aby si školu dodělal, ale je už dost starý na to, aby si uvědomil, že za chyby se platí a že těch chyb už nasekal víc než dost. Zatím mu vše prošlo a rozhodnutí mu to povrdilo. Matka si s ním neví rady, ale jak se jedná o peníze (alimenty) otočí. Tomu se říká "opičí láska"k, kterou se prezentují cikáni. Oni vlastně maďaři takoví cikáni vlastně jsou. Měl jsem si to ale uvědomit dřív, než jsem si s ní pořídil dítě. Jo, jo, za chyby se platí.
únor 05, 2010 09:15
... : katka*
no jo, ale na druhou stranu každý dobrý skutek bude náležitě potrestán - a to platí už stovky let... smilies/wink.gif smilies/wink.gif
u nás to vypadalo podobně, ale aby kluk chodil do školy a neměl neomluvené hodiny, trochu se učil, tak nakonec bydlí u nás... matka ho nezvládala (ani nechtěla), tak jsem to odsr...la já... smilies/angry.gif
únor 05, 2010 13:35
... : autor clanku
Ahoj Katko. Vim, ze takovych lidi s podobnymi "radostmi" je hodne. Jen me opravdu zarazi, ze zakony toto umoznuji. Ale cemu se divim. Dnes a denne nam to politici ukazuji. Neda se svitit, vydrzel jsem platit 21 let a nic jsem z toho diky matce nemel, tak ten pulrok to uz taky vydrzim. Jsem rozhodnuty, ze kdyz se tak najednou k otci hlasi, co mi napise na muj doporuceny dopis, ze potrebuji na jare pomoci se drivim na topeni. smilies/grin.gif Kazdopadne budu ctenare informovat, aby to nenechali takhle daleko dopracovat, ze nase dospely a zdravy deti nas ve svych 22-ti letech zaluji o prachy. Super.
únor 07, 2010 17:11
... : Milan
Vážení, vyšla novela zákona o rodině, kde naši zákonodárci vypustily jedno slovíčko a i zletilé děti vás mohou žalovat o alimenty až tři roky zpětně.
únor 08, 2010 15:45
výživné : Jitka239
Dobrý den , chtěla jsem se zeptat , než vlezu na Úřad - přítel se rozvedl a platí na dvě děti 6000 Kč už 4 roky, jenomže příjem už nemá takový a navíc chceme rodinu a to je další vyživovací povinnost z jeho strany , - - takže platí 4000kč - myslíte že má šanci na snížení??? a může se něco stát když platí o 2000 méně??? ale platí??? děkuji za pomoc Lenka
únor 17, 2010 17:07
výživné na nezdárné zletilé dítě : Jirka412
Dobrý den!
Mám se synem podobný problém jsem rovedený syn bydlí u matky už od 14let.Syn studuje třetím rokem a pořád je v prvním ročníku .Když se začal poprvé učit tak ho matka s výchovou nezvládla chodil za školu měl zameškané hodiny omlouvala ho a když bylo nehůř tak mu přerušila studium a byla nařízena úsatavní výchova ja jako otec jsem se to dozvěděl jako poslední pak zase nastoupil do učení a ke konci školního roku ho vyloučili pro chování neomluvené hodiny prospěch .(zase otec nic netušil hlavně když platí)jen nam bylo divné že se zdržuje často u mých rodičů lhal nám všem že se učí a on se jen poflakoval a navíc vyloupil i chaty řešila to i policie po prázdninách měl jít do ústavní výchovy opět ale matka vzala svůj návrh zpět a ja se nechal ukecat na soudu že budu se synovi věnovat a že mě aspoň troch respektuje navíc by se mohl v ústavní výchově něco přiučit špatného od ostatních tak jsem to najivka podepsat taky že stou ústavní výchvou nesouhlasím. Teď studuje dál je v první ročníku ještě před tím než byl plnoletý mi jeho učitel říkal že má hodně zamkeškaných hodin a používá omamné prostředky nu a ted je plnoletý učitel ze zákona už nemůže bez souhlasu syna nic zdělovat o jeho prospěchu a chování nevím zda chodí nechodí do školy občas se podkáme u mých rodičů jezdí za babičkou ta mu vždy dá co potřebuje peníze a jídlo .Když se ho ptám co škola ať mi ukáže žakovskou co se učí nic neukaže souhlas taky nedá abych se mohl iformovat ve škole a navíc mi řekl že bude studovat do 26 let proč toho nevyužit a ještě se dokáže dívat do očí jako by se nic nedělo.Jsem bezradný nevím jak se bránít děkuji za odpověď
únor 22, 2010 19:18
Výživné na nezdárné zletilé dítě : Milan
Dobrý den Jirko! Vidím, že řešíme obdobný problém. Soudy z dob komunismu v drtivé většině "daroval" dítě rozvedené matce, která si byla dobře vědoma svého práva požadovat výživné, avšak jaksi na povinnosti pozapomněla. Myslím tím, aby se otec podílel i na výchově. I já se k synovi přes veškeré úsilí nedostal, styk mi byl upraven soudně, poukazoval jsem na to při zvyšování výživného, ale bez odezvy. Myslím, že k takovému problému by vůbec nemuselo dojít, matky zkrátka nezastanou výchovu matky a otce v jedné osobě. Bohužel soudy rozhodují o osudu lidí při půlhodinových stáních a tak nemohou a ani někdy nechtějí pochopit podstatu celého problému. Já jsem odhodlasný se bránit všemi dostupnými prostředky, protože zásadně nesouhlasím s postojem matky a nestoleného chování mého syna, který v tom milerád pokračuje. Taky by se mi líbilo nic nedělat, flákat se s kamarády a když dojdou peníze zadupat na matku, nebo na "fotra" podat žalobu o zvýšení výživného. Přeji hodně štěstí.
březen 03, 2010 10:22
výživné na nezdárné zletilé dítě : hana
Dobrý den.Vidím, že opravdu těchto případů je hodně a bohužel patříme taky mezi ně.Mého manžela také jeho syn v jeho 21 letech zažaloval o výživné s částkou 5000 Kč a to i spětně od doby kdy podal žádost o výživné.Na základní škole propadl, měl možnost vyjít z 9 třídy což by bylo pro něj podstatně lepší, ale naše domlouvání bylo zbytečné,vyšel tedy z 8 třídy.Nastoupil na 2 letý obor pomocný kuchař,kde nedodělal ani 1 rok.Od té doby nedělal nic jen se poflakoval.Pak chvíli pracoval jako prodavač,kde ho propustili ještě ve skušební době. Pak opět nic nedělal.Takže od jeho 16 let se jen tak poflakuje.Za darmo se nedájí dělat pařby, hulit tráva a jít si zahrát automat s kamarádama, tak ať fotr zasponzoruje.Také měl problém se sprejerstvím, kdy měl vykonávat prospěšné práce.Bylo to někdy v jeho 18 letech, ale aby jsme u soudu toto mohli říct tak by jsme museli zjistit na jaké policejní služebně se to vyšetřovalo a kdo vám to po 2,5 letech řekne. Nyní čekáme na soud, ale vidím, že šance dopadnout dobře je nulová.Cítím se všema kdo jsou v této šílené situaci.Je to obrovská nespravedlnost.
březen 22, 2010 08:25
Odvolávat, kam až to jde : Milan
Dobrý den. Chci se s vámi podělit o ukončení této situace, protože jsem se proti rozhodnutí soudu v prvním stupni odvolal a včera mi přišel rozsudek, který zní: žalobci se výživné NEPŘIZNÁVÁ. Nevěřil jsem vlastním očím, protože, co předvedl okresní soud v Kutné Hoře a JuDr. Vančurová jsem ani ve skrytu duše nepočítal s takhle dobrým koncem. Tedy doufám, protože je možnost poddat ještě odvolání. Takže přátelé s podobnými problémy nezoufejte, odvolejte se a navrhujte všechny možné důkazy. Přeji všem hodně štěstí. Milan
červenec 13, 2010 12:00
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]