O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JAKPAK JE DNES U NÁS DOMA? PDF Tisk E-mail
Neděle, 15 únor 2015
Jsem už od začátku minulého týdne bolavá. Já vím, že každou chvíli si tu skuhrám, ale to holt tak je, že stará mašina se sem tam rozpadá. Tentokrát to byl zub, který to vzdal v souboji s ořechovou tyčinkou. Chramst, a mezi drtí z ořechů jsem měla v puse i drť ze zubu. Bylo to fuj a já tudíž začala hledat nějakou šikovnou zlatou českou ručičku, která by mne bolestí zbavila.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     On totiž ten zub doposud celkem úspěšně předstíral, že je OK, a přitom byl z utajené strany děravý, proděravělý, nestabilní, nezodpovědný a jednoduše šel k čertu. Já, po dvoudenním hledání na internetu a smlouváním s bolavou pusou a svým přímo horrorovým strachem ze zubařů, jsem zavolala do blízkého Stomatologického centra a objednala se na druhý den. 

 

      I přes vymlouvání se  (jak říkám, smlouvala jsem těžce sama se sebou), že nemůžu nechat na tak dlouhou dobu opuštěného chudáka Kaya, jsem po velmi velmi nepříjemné noci pejska vyvětrala, loužičku i hovínko piškotem odměnila, zabouchla za sebou dveře a uháněla na zubařské křeslo. Kupodivu, poměrně rychle jsem to našla, dokonce i ordinaci paní doktorky. Vyplnila jsem dotazník a už jsem nasedla. 

    

        Zažila jsem poprvé v životě zcela nebolestivé ošetření. Paní doktorka mi dala jedno malé nepatrné bodlo, které umožnilo velké a dlouhé vrrrrrrtání - ne, žádné "pozůstatky zubu ven" se nekonalo, trhání nebylo, paní doktorka prohlásila, že to by byla škoda, že se vyčistí kanálek, rozšíří, vyčistí, vypláchne, vysuší, vyplní... A za měsíc dostane pahýlek nástavbu a bude prý sloužit ještě další léta. No, jak říkám, já nakonec celá blažená, že opravdu nic NIC nebolelo, bavila paní doktorku i sestřičku, mnohokrát poděkovala a cestou domů ještě ve zdejším pet-centru nakoupila malou laskominku pro čubáka.

 

       Za třičtvrtě hodiny jsem byla zase doma! No - jenže ne tak zcela - byla jsem téměř doma.  Já totižsi zapomněla vzít klíče od bytu, takže následující cca 3/4 hodiny jsem z jedné strany bytových dveří kňučela já (zubisko přicházelo pomalu, ale velice jistě k sobě), z druhé Kayo. On byl hodnější, a podstatně méně si to připouštěl. Když přijel můj zachránce Robert, tak se vrhnul na něj, ocásek se mu změnil téměř ve větrník a mne zcela ignoroval. Pacholek...

 

       Odpoledne mi Bob ještě přinesl prášky, protože já si v tom ajfru zapomněla o nějaké říct, takže jsem doma našla jeden opuštěný ibalgin. Od té doby, tedy od čtvrtka, se ráno probouzím blažená, že ta hrůza je už za mnou, postupem dne to přichází k sobě a v podvečer zase vyju... Nevím - patří to k tomuhle zásahu? Asi ano, opuchlá nejsem, ale ty večerní huboboly jsou fakt hnusné.

 

        V úterý jdeme korporativně na veterinu. Pan pes, já a syn, kterému jsem básnila, že tam je to fakt super. Tak se jde podívat... Mj. přikládám fotku současného syna, bývalého elegána, nyní blaženého ctitele Iresky a jeho obdivovatele, mého drobečka.

 

Už se těším, až nás  jednou vezmou s sebou na agility,

jak tam Kayo všechny podrtí.

 

d@niela

 

 

 

    

Komentáře (45)add feed
Ou, to je nepříjemné. : Ketrin
Ale šikovný stomatochirurg je výhra. Když mi jeden před 2 lety vyřezával a vysekával dva neprořezané moudráky, skoro jsem se do něj zamilovala, jak byl hodnej. smilies/grin.gif
Na bolest po takovýmhle výkonu je výborný Zaldiar, ale je jen na předpis.
Ať to rychle přejde! smilies/smiley.gif
únor 16, 2015 07:25
Milá Danielo, : Michal
musíme se proti své vůli smířit s tím, že se rozpadáme. Ale nejde mi to, nápady co dělat jsou, ale to blbé tělo na to má jiný názor.
únor 16, 2015 09:46
... : bb2.
dva bojoví psi smilies/smiley.gif
únor 16, 2015 12:21
A kde máš toho kalašnikova? : Pavlínaaa
smilies/grin.gif
únor 16, 2015 15:05
AK-47 : Losák
No z kalasnikova jsem shodou okolnosti naposledy strilel pred par dnama, ale daleko vic mi sedi izraelska UZI.
únor 16, 2015 15:22
Danielko, : Iris
omlouvám se, ale Ty máš také Toledo (či Nevadu) ? Jsi spokojená? Nemáš chuť ji už vyhodit?
Jinak na téměř stará kolena jsem přesedlala k jinému zubaři v matičce Praze, drahému, pravda. Ale poprvé v životě se naprosto nebojím žádného zubařského zákroku. Při posledním ošetření v prosinci jsem na zubařském křesle usnula. Téměř vleže, jako vždy zásadně bez bolestí, za zvuků příjemné tlumené hudby - dokonce mám podezření, že na této klinice lékaři i vybírají hudbu podle ročníku a pohlaví klientů, protože to bylo už podruhé, co mi zcela mladinký krásný pan doktor pouštěl nádherné zamilované písničky z osmdesátých let. Pořád na to musím myslet smilies/wink.gif Fakt jsem usnula, zatímco se pracovalo v mých ústech, já jsem nic necítila, neviděla, nemusela jsem otvírat hubu, jelikož jsem dostala špalíček, plivat, jelikož za mne odsávali....je mi líto těch desetiletí strachu ze zubního ošetření i zbytečně ztracených zubů....
únor 16, 2015 17:09
NEVADA : d@niela
Jéje, zas po dlouhé době někdo, kdo to zná... No, tenhle nábytek se něco nastěhoval... Teď jsem s ním udělala ještě další "krátký proces", kdy jsem ho rozdělila - na jedné straně obýváku jsou spodní skřínky, na druhé horní. Pošlu fotku :-).
Trošku jsem si s tím pohrála a není k poznání, že je to rozdělené.

Ještě k těm zubům - oni nyní mají všelijaké ty "uspávací prostředky", takže během práce nejsou páni stomatologové rušeni vytím pacientů při jejich práci, také už nejspíš vyřadili kovové obaly na prsty proti klientům, které se jim v protiakci do prstů zahryzávali :-D.

Ovšem - to, že to po jisté době přijde zase k sobě, to se už snese, i když je v dané chvíli bolest nesnesitelná. Ale - už je to za náma, už to bude jen lepší :-)

únor 16, 2015 17:45
Nabytek : Losák
Uz mame rikam aspon sto let, at si poridi rozumnej nabytek, ona ze ne, protoze [doplnte si cokoliv]. Jen do ni, diky.
únor 16, 2015 17:55
Nábytek : bb2.
do obýváku si pořídili moji rodiče před necelými padesáti lety. Někde na výstavě, výtvor pokrokového družstva a bytového architekta. Fakt je, že měli štěstí, kvalitní dřevěná dýha, minimalistický design a díky variabilitě se přizpůsobil panelákovému obýváku s trojími dveřmi i velkému pokoji v rodinném domku. Spousta úložného prostoru na knihy, dokumenty i sklo, nechyběl bar, zabudovaná skříňka na televizi, samostatná skříňka na hifi, gramofon a desky, konferenční stolek a zabudovaný jídelní stůl. Slouží doteď. Teď už jeho kvality oceňuju, ale jako mladá holka jsem si představovala, že budu mít úplně jiný nábytek.
No, historie se opakuje. Před mnoha a mnoha lety jistý mladý novomanželský pár navštívil výstavu Móda, domov, domácnost a tam se zastavil u stánku jistého moravského progresivního družstva (nikoli slušovického) s přidruženou dřevovýrobou. Kvalitní dřevěná dýha, nadčasový design bez zbytečných serepetiček. Spousta úložného prostoru na knihy, dokumenty, nechyběl bar, zabudovaný servírovací stolek i skříňka na televizi, samostatná skříňka na hifi, gramofon a desky. K tomu konferenční stolek a samostatný jídelní stůl. Díky variabilitě nábytek zapadnul bezchybně do dvou bytů i do domu. Sloužil v obýváku, pár skříněk dočasně posloužilo v dětském pokoji, pak byl v jídelně, v pracovně.. Sestává z jednotlivých komponent, které lze ustavit samostatně, klidně po jedné skříňce, nebo společně, na výšku nebo na nízko, nebo kombinovaně, na rovno nebo přes roh. Návštěvy tehdy dávno omdlévaly nadvakrát, nejprve úžasem nad krásným nábytkem, v soc.prodejnách nevídaným, podruhé nad cenou. Padlo na to víc než polovina padesátitisícové novomanželské půjčky, nikdy jsme nezalitovali.
Před časem dcera pronesla, že podobný nábytek přivezli nedávno do charity a nejmladší navázal, že vida, tam může dosloužit i ten náš. Zmohla jsem se jen na dlouhý nechápavý pohled :-)
únor 16, 2015 18:34
bb, : Iris
smilies/wink.gif..jojo, ba..holt pokrok jde dopředu, historie se opakuje, vím, o čem píšeš.
Přemýšlím, jestli znám tu báječnou levnou a funkční sestavu, o které píšeš.

Popravdě (Losáku) - já bych se té své Nevady (mám dvě u sebe přes celý velký obývák jako stěnu a k tomu podobné Toledo rozstrkané ještě porůznu jinde..) už ráda zbavila, můj bývalý pořád sliboval akci podobnou kulovému blesku - tedy starý nábytek na chalupu, nové do bytu...ale z té akce sešlo, a tak na chalupě mám.....vlastně kulový...a doma tohle. Není snad ani ošklivá,je jen okoukaná ale také tuhle a tamhle malinko rozklížená, pořád upadávají přední stěny šuplíků a podobně. Když se naleští,je hezká, ale kdo to má leštit? Je to samý záhyb, šprušlička...
No když dávají normalizační inscenace, koukám na to se slzou v oku, jak to tehdy, před těmi sto lety letělo. smilies/wink.gif
Pro Losáka - já bych to dala pryč, ale co místo toho?
únor 16, 2015 19:52
Danielko, : Iris
když pošleš fotku, tak já taky smilies/smiley.gif
únor 16, 2015 19:54
Irisko, : d@niela
tak jsem hledala, tedy opravdu jen letmo, a asi to budu muset vyfotit :-) Třeba udělám článek NEVADA - TOLEDO - ŽELEZŇÁKY.

Totiž - mám ještě od maminky takové těžké železné nádobí, černé, uvnitř tmavomodrý smalt. Je prostě nezničitelné a taky ho už dlouhá léta vídám v českých filmech, stejně jako ten náš nábytek :-).
únor 16, 2015 20:18
Daní, : Iris
smilies/grin.gif....jasně, že ho mám taky smilies/cheesy.gif
únor 16, 2015 20:19
Iris, : bb2.
dnes by byla levná, ale když mi bylo dvacet, to je víc než čtvrtstoletí (to zní děsně), tak bylo pětadvacet tisíc moc. Teda, pro nás ;-) sektorové stěny tehdy stály polovic, ale taky stály za polovic :-)
Název nábytku si teď nevybavím, zato výrobce ano, bylo to družstvo Dřevotvar Znojmo.
únor 16, 2015 21:47
jo, litinu taky mám, : bb2.
dostala jsem do výbavy od babičky celou soupravu, kastroly, oválný pekáč, rendlíky, hrnec, pánev, lívanečky, vše s poklicí. Dá se to použít jako vražedná zbraň, ale vaří se v tom dobře. Bohužel to chtělo zkušenou kuchařku. Nebo spíš méně rozlítanou :-) Dneska bych si to hlídala, ale coby mladá nevěstinka jsem od sporáku odbíhala ke knížce, k magneťáku, a tak se občas stalo, že jsem rozpálila sporák a zapomněla na něj postavit hrnec -> vyboulená až ruplá plotýnka, nebo jsem rozpálila sporák, postavila pánev, kastrol, odběhla - a z rozpáleného suchého dna bez vody, bez oleje lítal smalt. Mám už jen jeden kastrol a lívanečník. V něm děláme volská oka na roštěnky nebo malé přílohové bramboráčky. Měla jsem i pánev, ta se přestěhovala ke šroubkovi.
únor 16, 2015 21:52
Vzpomínám, : d@niela

co je ještě tak věčný? - a už to mám:

Mixér Eta spolu s hnětačem a šlehačem - dostala jsem ho od mámy v 15 a měla jsem ho - funkční - až do padesáti... Strašný. Pak jsem ho věnovala jedné známé. Já si koupila jiný současný unikát - Ronic. Ten mám taky už šíleně let a stále funguje. Mezi tím se snad pětinásobně zdražil smilies/smiley.gif.
únor 16, 2015 23:39
Zlatá Eta : alka..
Dostala jsem robota v roce 1976,jako svatební dar. V roce 1997 jsme vyrazili do podnikání a Eta šel s námi a makal a makal. Po nějaké době se mi ztupily krouhače. Nepsala jsem do Hlinska,jestli nemají náhradní krouhače.Bylo mi odpovězeno,že krouhače již nemají,nechali si převodovku a nástavce poslat,snad do můzea. Mě poslali nový celý komplet.Mixer funguje do dneška.
únor 17, 2015 08:13
Co je to jeden zoubek, proti odříznutí více jak třetiny lebky? :-) : strejda
Kdysi jsem tu psal, že jsem se koncem ledna minulého roku někde otřel o infarkt, což je ovšem sranda proti tomu, co mne potkalo následně, v září minulého roku. Rok 2014 bych nejraději vymazal z paměti. Jak jsem tak chodíval na ty pravidelné poinfarktové kontroly do mostecké nemocnice, kde mi snímali EKG, měřili tlak, ale také na pokec s doktorem - jak se cítím a pod, zjistili mi, že po té katetrizaci, kdy mi byly za živa vloženy do srdce tři stenty, se mi rozjela srdeční aritmie.
K mému údivu mi byl k mým současným lékům předepsán i další, Walfarin, což není pouze lék na ředění krve, ale přímo svinstvo. Po řádném zředění jsem byl pozván na dva dny do mostecké nemocnice na tzv. elektrošok. Po krátkém uspání mi na hruď přiložili dvě „žehličky“ a do srdce mi pustili 300 Jaulů, což je pořádný výboj. Až mi tím spálili i tu trochu neoholených chlupů na hrudi. :-) Tu spálenou kůži jsem jim odpustil. Dali mi mast na spáleniny a nazdar. :-) Druhý den po výkonu jsem jel domů. Jenže – ten hnusný Walfarin jsem musel papinkat i dál, spolu s devíti dalšími léky, jako je Trombex apod. Ke svému obvoďákovi jsem musel chodit na krev, kde mi zjišťovali stav ředění, tzv INR a dle toho i dávkovali Walfarin. Dočetl jsem se, že Walfarin se ve svých počátcích používal jako jed na krysy. Když ho snědly, vykrvácely. Pro člověka je to ovšem lék. :-)

V pondělí mi vzali krev, v úterý v poledne jsem zatelefonoval a doktor mi řekl dávkování. On to dávkování však vždy střílel od boku a nějak si neuvědomoval, že ještě beru i Trombex a další svinstva, která spolu s Walfarinem příliš nekomunikují. Správné ředění krve má být někde mezi 2,5 až 2,9 jakýchsi jednotek a já míval i 5,2, 4,8 a podobná čísla. Už jsem říkal i manželce, že se nebudu řídit těmi výmysly obvoďáka a že budu brát půlku Walfarinu pouze obden, protože jsem věděl, že ředění krve mi vyjde někde kolem 2,5 až 2,8 jednotek. Ona mi však domlouvala, abych neoblboval doktora a tak jsem ji poslechl. To jsem však neměl.

Jednoho zářijového dne jsme se vrátili z procházky a mě už na dvoře začala bolet hlava. Šel jsem si lehnout a doufal jsem, že to přestane. Nepřestalo. Bolest byla strašná. Nikdy mi tak nebolela hlava. Až jsem z toho i zvracel. To už manželka volala 155ku, protože já jsem zůstal na záchodě ležet před mísou. Prý jsem omdlel a žena mne neunesla. Dál už to znám pouze z vyprávění.

Asi v půl druhé v noci přijela záchranka a paní doktorka mě prý křísila a rozdýchávala do rána do půl čtvrté. Pak mě z podkroví snášeli na nafukovacím lehátku dolů do sanitky.
Té malé záchranářce jsem však udělal velkou radost. Minulý měsíc jsem byl za ní na záchrance a dal jsem jí bombošku a kytku. A samozřejmě jí moc děkoval. Měla velkou radost, že to tak dobře dopadlo a také, že jsem si na ni vzpomněl. To se jí prý nestává...Od samého začátku prý věděla, že mne probere a že to dobře dopadne.

Když už jsem byl stabilizovaný v sanitce, přečetla si v rychlosti propouštěcí zprávy z nemocnice, které jí manželka dala a rozhodla, že mne povezou přímo do ústecké nemocnice na neurologii. To už bylo někdy k ránu.
Po CTčku hlavy jsem šel prý okamžitě na sál. Probudil jsem se dopoledne na jipce s ovázanou hlavou. Bylo mi řečeno, že mi museli odstranit asi třetinu lebky, vyčistit mozek od krve s Walfarinem, tu kostní lebku prý uložili do lednice a asi za čtrnáct dní mi ji přišijí zpět. :-)

Jenže večer se mi to nějak pohoršilo a já musel na sál ještě jednou. A opět čistění a odsávání té zředěné krve s Walfarinovým svinstvem. Voda byla snad hustší než má krev. Přes mozek jsem měl přetaženou pouze oholenou kůži a ovázanou hlavu. Nesměl jsem se uhodit do hlavy, to by byl velký průser.
Asi za čtrnáct dní jsem šel opět na sál, s úsměvem mi říkali, že jdu na plastiku... :-) a tam mi vrátili tu moji původní lebku, přikryli kůží, ovázali a za týden už mne pustili domů. Za tři týdny jsem tam jel už na vyndání sponek a štychů.

Když mi má ošetřující doktorka odstraňovala z hlavy obvaz a drenáž, ptal jsem se jí, co je na tom pravdy, že po častých operacích s narkózou člověk v mém věku může zblbnout a tedy zdegene... :-) .Ona se smála a odpověděla, že to vše záleží na kondici a na předoperačním stavu toho člověka a že tuhle záležitost má na starosti pan anesteziolog. Že prý se nemusím bát... :-)

A tak musím pochválit ústeckou neurologii s neurochirurgií, její doktory a vybavení, kteří mne spolu s lékaři s kardiologie už třikrát sebrali hrobníkovi z lopaty. Zatímco mostecká nemocnice, ale i můj obvoďák mne tam mohli dostat. Na kontroly už jezdím jen do Ústí, kde mi půjčili na 24 hodin i přístroj zvaný Holter, který mi 24 hodin snímal tu mojí srdeční pumpu a zapisoval stavy. Místo aritmie mám prý krásnou sinusovku a ta dálka se mi také vyplatí, protože jezdím za odborníky na svém místě a nikoli za vrahy. :-)

Omlouvám se, že mé vyprávění je delší než Danielin článek, ale to je dané velikostí úkonu. Jeden malý zoubek rovná se kratší článek.... to je pochopitelné, že?

Je to ale také tím, že já to stručně říci neumím. Jestli to nebude těmi třemi operacemi hlavy... Kdo ví? :-) smilies/cheesy.gif
únor 17, 2015 10:20
Strejdo, jsem mooooooooc ráda, : d@niela
že to dobře dopadlo, přidávám se k zástupu ženských, které všechny sborem říkají: "tohodle chlapa by byla škoda!"

Tak pevně doufám, že ti teď už bude jen a jen dobře :-)
únor 17, 2015 10:33
Milý strejdo, : mamča
vítej mezi živými !
Mám radost, že se kříšení povedlo a že ještě žijí i dobří doktoři.
Tak se teď pilně udržuj v tom chátrání, a snad už bude jenom líp !
(Hůř už bylo :-))
únor 17, 2015 10:35
Strejdo, gratuluju k přežití a přeju ještě dlouhý život. : Myška
Warfarin je svinstvo, to potvrzuji. Já jsem u něj měla velmi nepříjemné vedlejší účinky, až tak, že muselo dojít k výměně za lepší lék. Oni existují léky na ředění krve mmnohem lepší ne warfarin, např. Pradaxa, Xarelto, u nichž nejsou omezení potravní, ani se nemusí furt lítat na INR, ale jsou o dost dražší než warfarin. Proto je lékaři neradi předepisují.
únor 17, 2015 10:51
strejdo : mia I
To jsi musel rodinu pořádně vylekat. Už jen lepší zážitky, třeba iglú pro vnučku smilies/smiley.gif
únor 17, 2015 11:00
třikrát zaklepat, : bb2.
tfuj přes rameno a ať máš aspoň na dvacet let pokoj.
únor 17, 2015 11:05
Strejdo, : Iris
ráda Tě také vidím - vybral sis ty nejhorší věci, které sis mohl dopřát, že? Víš, kdybys s arytmií a výkony na cévách nebral Warfarin, mohl bys být třeba už po smrti v důsledku ucpání některé životně důležité tepny.Bohužel podobné výkony nejsou jen o tom, že se technicky krásně zvládnou, ale musí se předejít vytváření trombů.Když se řízneš, třeba do prstu, krvácení se po čase zastaví, udělá se strup. Rovněž tak řízne-li se uvnitř těla,organismus má tendenci si pomoct srážením - tedy trochu zjednodušeně řečeno. Když se do toho ještě připlete arytmie, je průšvih na světě. Plicní embolie, náhlá pooperační smrt a jiné chuťovky. Zase stručně řečeno. Proto se volí cesta menšího zla - po určitou dobu se "ředí krev" různými preparáty, i proslulý Heparin podobně účinkuje, Fraxiparin a jiné. Jejich podávání a dávkování je celá věda, jsou vypracované naprosto přesné postupy, jak s tím nakládat.Podle laboratorních výsledků atd. Protože samozřejmě hrozí druhé riziko - nadměrné krvácení z čehokoliv. V Tvém případě něco zřejmě vyteklo do hlavy, zakrvácels takzvaně, byla to komolikace.Nejsem si jistá, jestli dobře postupoval Tvůj doktor, ten správný postup je totiž věda ipro mnohé lékaře.. Ale ošetřující specialisté by na tohle měli dohlédnout. Warfarin Strejdo je svinstvo, ale užitečné. Alespoň v akutní fázi.Co dnes není svinstvo? Budeš asi muset být warfarinizován po zbytek života, řekla bych.A jak píše Myška, časem se nastaví vhodnější léčba, nakonec jsou lidé třeba jen na Anopyrinu. Ale je třeba s tím po zbytek života počítat a hlásit, kdykoliv se něco stane, že to bereš a máš brát.Ale to jistě víš. Měj se hezky a nedej se smilies/smiley.gif
únor 17, 2015 11:10
Děkuji všem za gratulace k přežití. :-) Budu se snažit. : strejda
K tomu mám ještě jednu příhodu.
Když jsem byl po operaci na jipce, do nemocnice volala manželka a ptala se doktorky na můj stav. Ona jí to vyprávěla a pak se ptala kdo je Bertík? Že prý jsem to jméno volal v narkóze. :-) Manželka jí řekla, že je to náš kocour, který je na mne dost fixovaný. Když mě odvezla sanitka, on chodíval pořád k vrátkům a vyhlížel mne. I v bytě mne stále hledal. A já prý ho mám také moc rád. Doktorka řekla, že jestli je to možné, můžete přijít na návštěvu, zazvoňte a vezměte s sebou Bertíka. A tak Bertík byl za mnou na návštěvě v ústecké nemocnici na jipce. Doktor pak říkal manželce, že prý jsem úplně pookřál. Abychom dodrželi hygienu, sestry se mnou odjely i s postelí na chodbu a tam jsem hladil toho mého Bertíka. On slastně vrčel jako Zetor. Ale divily se, že tato přísná doktorka, pozvala rodinu na jipku i s kocourem. To jim hlava nebrala. :-) smilies/grin.gif Ta vstřícnost a lidskost personálu je k nezaplacení. smilies/grin.gif
únor 17, 2015 12:05
Irisko, Walfarin už mi nesmí přes práh. : strejda
Ano, máš pravdu jsem na Anopirinu a koncem března končím i s Trombexem. To mi řekl můj kardiolog v Ústí. A už mohu i trošku piva. Max 2. :-) Dosud jsem pil pouze nealko piva. smilies/grin.gif
únor 17, 2015 12:10
paní doktorka je moudrá :) : bb2.
zvířátka jsou na psychiku nejlepší a psychika je pro uzdravování důležitá
únor 17, 2015 12:11
Irisko, : strejda
ona se kvůli mně sešlo i koncilium čtyř lékařů, dva z kardiologie a dva z neurologie a probírali můj stav, který byl způsoben převážně lékařem v Mostě a pak i mým doktorem. Ten mostecký primář měl vědět, že nemůže předepsat současně trombex a Warfarin a můj obvoďák mi zase dělal špatné dávkování. Na té zprávě jsou všichni podepsáni. Doufám, že se to dostalo do Mostu nějakým oběžníkem. smilies/grin.gif
únor 17, 2015 12:15
Strejdo, : Iris
přesně, kardiolog o tomhle samozřejmě ví víc, nežli obvoďák ,toho poslouchej.
Měj se hezky, myslela jsem, že jsi zanevřel na Kudlanku a nás, ženský.Nezaregistrovala jsem, že jsi marodil.Pozdravuj Bertíka, je to borec smilies/wink.gif

bb - ano, zvířátka a někdy pivínko. smilies/wink.gif
únor 17, 2015 12:18
Strejdo, : Iris
někde v jiné debatě jsem nabádala ostatní Kudlanky, aby tak nekriticky neadorovaly lékaře. Jo, byl to článek o trestání špatných léčitelů. Tak se mi chtělo podotknout, že jestli si někdo myslí o lékařích, že ani oni nedovedou pacietnta poškodit, je naivní.Ale nechtěla jsem to pitvat. Měla bych být loajální. smilies/sad.gif
únor 17, 2015 12:22
Strejdo, : Milene
přeji hodně zdraví a těším se zase na tvoje komentáře. smilies/wink.gif
únor 17, 2015 13:56
Iris, : Milene
měla jsem to s obývákem stejné jako ty. A po rozvodu jsem se na něj vrhla. Internet, výstavy, prohlídka obchodů. A ze starého pokoje šlo téměř všechno pryč. Úplně nové vymalování, nový nábytek, nové obrazy. Vše staré jsem vlastnoručně na zahradě rozebrala a odvezla do sběrného dvora. A protože nový obývací pokoj má méně úložného prostoru, není do výšky, tak jsem musela přerovnat a přebrat téměř celý byt. Takže jsem nejen pročistila nejen byt ale zároveň mysl. A potom ten úžasný pocit v novém. smilies/wink.gif smilies/wink.gif
únor 17, 2015 14:03
To já jsem si po rozvodu nechala obyvákovou stěnu, protože se mi pořád líbila a stále líbí. : Myška
Který podnik stěnu kdysi, v roce 1987 vyrobil, nevím, papíry od ní už dávno nemám. Je v příjemném tmavším dřevě bez zbytečných hran, prolisů a kudrlinek, takže je vlastně taková nadčasová. je to skládačka, takže se dá do jisté míry přizpůsobit daným prostorám.
Nechala jsem si i konferenční stolek, který vlastnoručně vyráběl můj ex. Stolek se mi totiž taky pořád líbí. Dřevěné části jsou ve stejném odstínu jako stěna a s nimi barevně korespondují hnědé obklady, tehdy populární jako "kůže", použité na desce stolku. Já vím, že už to dávno není moderní, ale je mi to jedno.
Po rodičích v bytě, kde bydlím, zůstala ložnice, kterou kupovali cca v roce 1973. Je z Interieru Praha a naši ji koupili na brněnském výstavišti na tehdy velmi populárních prodejních trzích, kde se dalo sehnat zboží, které normálně v obchodech nebylo s výjimkou Prahy. Tu ložnici mám dodnes. Je v mahagonu ošetřená takovým tím hodně lesklým lakem a vypadá pořád jako nová. Postel je taková trochu vyšší a tak se z ní dobře vstává.
únor 17, 2015 14:38
Iris, nedalo mi to, : bb2.
vygooglila jsem Dřevotvar Znojmo, ke svému překvapení jsem zjistila, že stále fungují a pokračují ve výrobě dřevěného a dýhovaného nábytku. A když se podíváš na jejich web, tak nábytek Largo je v podstatě to, co mám teď doma v pracovně. Asi se to osvědčilo. Jen úchyty nejsou kovové, ale dřevěné, také ta vysoká prosklená skříň tehdy nebyla v nabídce sestavy - tehdy byly jen ty menší, na fotkách jsou taky. Výška 120, my jsme si vzali velkou sestavu, takže čtyři prosklené a dvě s plnými, dýhovými dvířky, k tomu velký rohový policový regál, několik úzkých plných a několik otevřených policových, plus ten bar. Vešlo se tam všechno.
Plné skříňky měly dokonce výsuvný věšák na ramínka, jako šatní skříně. Dneska běžná věc, tehdy jsme to znali jen od příbuzných z ciziny a ze "zápaďáckých" katalogů :-))nabízeli dokonce víc variant, zájemci si mohli objednat malou, střední, velkou sestavu, mohli si vybrat z více tvarů jídelních stolů (kulatý, obdélník, čtverec), z více velikostí konferenčních stolků. No, na tu dobu nevídané. Když jsme ji kupovali, měli jsme první byt s malým obývákem, vyskládali jsme ji do výšky, ty prosklené na sebe, bylo to velmi efektní :-)
Teda, to mě potěšili, že furt fungují. Možná jsem to věděla i dřív, ale zapomněla..člověk se pak zaraduje víckrát :-))

únor 17, 2015 14:59
kuchyňský robot ETA, : bb2.
myslíte to oranžové monstrum se spoustou nástavců? Dostali jsme k svatbě od strejdy,většina součástí nebyla nikdy využitá, menšina málokdy. Mlýnek na maso, na mák, lis na ovoce.. Hnětač těsta na nic, rychlejší bylo zadělat těsto ručně a odpadlo pak mytí hnětacích háků a mísy. Krouhač jsem používala na brambory, ale brzy se otupil. Ostatní krouhače jsem nevyužila, nastrouhat trochu zeleniny, okurku nahrubo bylo rychlejší na struhadle, které se jen opláchlo teplou vodou.
Jediná velmi často využívaná část byl mixér, býval by mi stačil ten, za mnohem méně peněz, a k němu ruční šlehač, to bych využila víc než skládací věž v krabici..kdepak vlastně skončila, asi v háji..
únor 17, 2015 15:23
bb2 : Milene
Asi tě potěším. Když jsem teď vymýšlela nový obývák, tak první představa byla z nábytku LARGO. Měla jsem to krásně sestavené. Hlavně měli v nabídce krásnou rohovou prosklenou skříň. Dcera se ofrňovala, že takto jsem to měla zařizovat před 30 roky. Nakonec jsem zvolila jinou sestavu od Říhy. Ale nábytek LARGO je hezký a rozhodně byl v té době nadčasový.
únor 17, 2015 15:44
jiná generace :) : bb2.
A ano, potěšila jsi mě :-) Když vidím tu odlehčenou modernější verzi,klidně bych koupila zase. V pracovně slouží perfektně a v obýváku s jídelnou máme něco velmi podobného, jen světlejšího, ne do červena.
Tu rohovou skříň tehdy neměli prosklenou, jen otevřenou, byla mohutnější, v nejširší části měla myslím osmdesát a vysoká až ke stropu. Měli jsme v ní knihy. Mnohem víc by mi vyhovovala prosklená, kvůli prachu. Ostatní skříňky měly 120, takže při postavení na sebe, se spojovacím mezikusem, byly taky ke stropu. Líbilo se mi, že ten obrovský úložný prostor nevypadal nijak robustně, neroztahoval se přes celou zeď, jak to bylo často u sektorových sestav.
Nojo, vzpomínky :-)

únor 17, 2015 18:08
Milene, : Iris
přesně Ti rozumím a toužím přesně po tom, co popisuješ. Skoncovat se starým, vyházet harampádí z bytu i duše a nadechnout se v novém.A máš pravdu, všechny varianty nábytku, které jsem doteď zkoumala, neměly zdaleka tolik úložného prostoru, co ten starý. No ale to by bylo asi pravé, co bych potřebovala - nemít to kam cpát a ukládat donekonečna smilies/cheesy.gif
únor 17, 2015 19:29
bb, : Iris
ale to je moc hezký nábytek z toho Znojma.Nedivím se, že tahle firma si i v dnešní konkurenci stále dobře vede.Jak ses rozepisovala, měla jsem dojem, že mluvíš o jiné sestavě, která byla velmi žádaná přibližne v době, kdy jsem si pořizovala tu Nevadu. Ale tohle Largo je tedy fakt nadčasové, jak píše Milene.

Jinak - ETA mixér - jak jinak? smilies/cheesy.gif
únor 17, 2015 19:35
K tomu Eta mixéru - to, co bíbí popisuje, je asi vnouček toho mého :-))) : d@niela
Protože to je mi až stydno napsat, před kolika moc léty to bylo... (víc než 50) Pokusím se zítra do firmy zavolat a zeptat se, jestli bych někde fotku toho původního nenašla.
Ta nádoba mixéru byla ze skla, velmi těžká a bytelná. Našla jsem na netu nádobu hnětače.



je to ten "béžový kbelík vpravo dole".Ale ty háky uvnitř byly kovové.

únor 17, 2015 21:03
Etu : Ivča
mám taky, používám hlavně mixér, občas i krouhač (štrůdl se u nás dělá skoro na tuny jablek), výjimečně hnětač... myslím, že dnešní roboty tolik nevydrží... Ani dnešní nábytek. Moje obyváková stěna je stará 24let, pro změnu z Dřevotvaru Šumperk. Pořád pevná a bytelná, jen několikerým stěhováním odřená - letos v létě ji chceme znovu natřít. Je jednoduchá, nadčasová a dovedu si představit, že mi bude sloužit další čtvrtstoletí.To si netroufám tvrdit o současném nábytku, který jsem si dokupovala do bytu po rozvodu.
únor 17, 2015 21:43
tak jsme si : bb2.
z Daniely zubního utrpení udělaly retro koutek :-)) Snad nám to odpustí. Ono co se taky k tomu dá napsat - chudák Daniela, chudák Daniela, chudák Daniela..A pak hezcí pejsci, hezcí pejsci, hezcí pejsci..
:-))
únor 17, 2015 23:16
ale di ty, dyk tahle je tahle "rubrika" přeci myšlená... : d@niela
že je tu sice nadhozený nějaký téma - ale jinak se sem dá napsat cokoliv a o čemkoliv si povykládat.

Nehledě na to, že já sama jsem vlastně taky "retro". smilies/grin.gif
únor 18, 2015 09:51
... : bb.
Tak fajn :-)

Tudíž si mohu přisolit. Ta fotka z bazos.cz mi něco připomněla. Mašina tedy vypadá úplně odpudivě, nejen tím, jak je monstrózní, ale hlavně jak je špinavá. Předpokládám, že robota chtěl někdo prodat, ale nenapadlo ho umýt ho, vydrbat fleky, otřít prach z plastového průhledného víka. A nainstalovat robota před focením třeba na stůl na pěkný jednobarevný ubrus, nebo naopak na kytičkovaný, aby se trošku odvedla pozornost od toho, že robot už nevypadá jako z cumlu :-)
A oni to nafotí ve staré hnusné odřené špinavé škříňce.

To je zajímavá věc, fotky k inzerátům. Všimla jsem ti podobného jevu, když jsme prodávali jeden byt a zadávali fotky na net. My měli tedy byt prázdný, takže jsme ho mohli vymalovat, natřít dveře, dát novou linku, dřez a baterii do kuchyně, prostě pár kosmetických úprav, co to hodně zvedli.
Každý nemůže nabízet prázdný byt, ale oni si nafotí do inzerátu bordel :-) fotí kuchyň s nádobím ve dřezu, fotí obývák se stolkem posetým novinami, hračkami, fotí balkon s pytly odpadků (asi je tam střádají a vynášejí najednou, nebo je pak shazují rovno dolů, netuším..). Docela mě to překvapilo. Ty byty pak vypadají tak odpudivě, navíc samozřejmě kvalita fotek nepřidá, takže to chce opravdu velkou fantazii, aby si zájemce představil, že z toho bude hezký světlý čistý byt, a jel se na to doupě podívat.
únor 18, 2015 14:34
jedna kosmetická úprava textu.. : bb.
*zvedly
chtěla jsem napsat tím jsme to hodně zvedli, znělo to divně, změním text, ale y/i už ne

únor 18, 2015 14:37
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]