O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JAKPAK JE DNES U NÁS DOMA 3. – 9. 9. PDF Tisk E-mail
Neděle, 02 září 2012

U nás doma probíhá revoluce. Revoluce v městské hromadné dopravě. Celé město je oblepeno plakáty s hesly „Vždyť to jede jinam!“ a „Celé to změnili!“ a „Nejede to!“, kterými nás dopravní podnik připravuje na fakt, že kompletně překopal trasy pražských tramvají a autobusů.

 

 

 

 

 

     Z 25 tramvajových linek jich změnili 17 a ze 114 autobusů jede jinak 88. Tak například můj oblíbený autobus, který mě vozí do práce a pak dál na střelnici, mě teď doveze jen do práce, a pak za další dvě zastávky zahne nečekaně doprava a místo ve Vršovicích skončí na Jižním Městě. Taky postoupil do lepší kategorie „metrobus“, která se vyznačuje tím, že se číslo autobusu na displeji zobrazuje v pěkném obdélníkovém rámečku, a protože ten rámeček pár bodů sežere, tak je číslo menší a tedy na dálku hůř čitelné.

 

 

 

 

     Zatímco můj druhý oblíbený autobus, který vyráží z tý samý konečný a vozí mě k mamince a který jezdil na to Jižní Město, tak ten teď skončí na Budějovický. Podobnou šarádu provedli s linkami 114 a 193, které mají část cesty společnou, akorát že jeden z nich jezdí ještě o kus dál. 193 jezdila do Kunratic k Akademii věd a 114 kolem Akademie až k rybníku Šeberák, zatímco po „revoluční změně“ u Akademie bude končit 114 a k Šeberáku bude zajíždět ta 193.

 

     Tramvaj číslo 5 má čtyři různé konečné, kam zrovna který spoj jede se lze dočíst podle značek a vysvětlivek v jízdním řádu. Ty vysvětlivky jsou stejně dlouhý jako ten jízdní řád.

 

     Z centra přijede na Ortenovo náměstí v Holešovicích tramvaj jako 14 a zpátky do centra odjede po jiné trase jako 24. A naopak. Abych tuhle šarádu pochopila, musela jsem si to namalovat.

 

     Takže teď bez netu ani ránu, kamkoli potřebuju zajet, nejdřív startuju comp. Vyhledavač spojení mám v „oblíbených“.

 

 

       Byla zavedena kategorie lepších autobusů, tzv. metrobusů, tedy něco jako metro na silnici. Jede to přes celý město, pokud možno rovně a často. Metrobusy budou mít vlastní pruhy a chytré semafory je budou propouštět přes křižovatky přednostně.

 

      Povšimněte si, prosím, toho budoucího času. Zatím totiž mají „metrobusy“ místo pruhů a semaforů jen to číslo v rámečku.

 

     O přímý a rychlý trase by se taky diskutovat, například můj oblíbený autobus 106, co jezdíval přímo a rychle do Vršovic, a co teď povýšil na metrobus a jezdí na Jižní Město, tak mezi Kačerovem a Roztylama vymetá Spořilov.

 

 

 

     Pro Nepražáky: Kačerov a Roztyly jsou sousední stanice na trase metra a cesta mezi nima tím metrem trvá asi tak 1,5 minuty. Výhodným METRObusem přes Spořilov jedete potom minut 15...

 

     Obyvatelé Spořilova to mají na metro nejblíž a nejrychleji úplně jiným busem, který už roky jezdí co 4 minuty, takže výhodnou novou linku 106 asi vytěžovat moc nebudou. No, a aby toho nebylo málo, tak se ještě přejmenovaly některé zastávky. :-) To potěší zvláště tehdy, když člověk hledá spojení na netu: „Hledaný objekt neexistuje“.

 

     Jedinou jistotou tak zůstává metro. Překopat tunely naštěstí není tak jednoduchý.

 

 

dezorientovaná Můra

 

 

 

Komentáře (8)add feed
... : deeres
Také jsem se pobavila, opravdu jediná jistota je metro nebo auto. Včera jsem jela z konečné v Ďáblicích, nově tam jezdí tramvaj č.4. Její trasa vypadá, jako by jí plánoval bludný Holanďan, to není trasa od někud někam , přímou linkou, jak bylo zvykem. Ne , ona si courá tu vlevo, pak zase vpravo a pak to otočí nazpátek,normální vyhlídková okružní jízda. A stejně jako Můra jsem nepochopila trasy na Ortenově náměstí, zvláště, když tam včera jezdila jednička, která tam neměla, co dělat. Z původních pěti busů, které tu jezdívaly, zůstala jenom 112 do ZOO, s tou fakt nemohli nic udělat a nově 201, která snad nahrazuje linky 186 a 136 a 200 a 156 a kdysi i 187 a tak pojedete nově 201 a na místa dříve dosažitelná busem, budete dobíhat nejspíše pěšky?
září 03, 2012 08:12
vtipny jsou taky busy 191 a 143 : mura1
na strahově jeden z nich končí, vysype tedy všechny lidi na výstupní zastávce, lidi si přeběhnou za roh na nástupní zastávku, a ten samej bus je vzápětí naloží, ovšem už pod jiným číslem.
září 03, 2012 08:29
... : mia I
ráda bych sem dala tip na víkendovou akci http://www.shscms.cz/ehd/cz/ Tento a příští víkend máte možnost zavítat do běžně nepřístupných památek nebo i těch běžně přístupných za zvýhodněné vstupné. V katalogu si vyhledáte lokalitu a pak už se konkrétně můžete rozhodnout kam z nabídky zamíříte.
září 03, 2012 09:22
... : Sandra.
Ještě že mám vše, co nutně potřebuji, tj. obchod, školku, doktora, les a blázinec, v docházkové vzdálenosti:-)
září 03, 2012 10:10
... : deeres
Připouštím, že mně to už moc nemyslí. U nás jezdí tramvaj číslo 14 a zároveň to je tramvaj číslo 24, taková dvojjediná tramvaj. Někdy skončí na Kubánském náměstí, ale jindy zase na Barrandově. V Holešovicích jezdí nějak kolem dokola a vůbec nechápu do kterého směru bych vlastně měla nastoupit a už vůbec ne, do které tramvaje, pokud bych chtěla na Barrandov, abych neskončila někde ve Strašnicích.
září 03, 2012 17:51
... : deeres
Také sedmnáctka je úžasná, u Stromovky se rozdvojí a pokaždé jede po jiné trase, aby se znovu setkala u Právnické fakulty. Účelem této změny bylo udržet nás občany ve střehu a při každé jízdě si kontrolovat, kam zrovna ona dotyčná tramvaj jede. Nezbývá mně než poděkovat za 1 a 12, tam alespoň rozumím tomu odkud a kam jede a neukazuje mně to na interaktivní mapě, že z Manin na Orteňák jsou dvě trasy. Jsou, ale jenom namalované Ropidem.
září 03, 2012 18:03
... : Mikin
Ja i Joanne zdravime vsechny kudlanky a kudlaky z vyletu do arktickeho Inuviku v delte reky Mackenzie.
Zdejsi hromadna mestska doprava (nekolik taxiku) funguje podle vseho bez problemu.
Mikin a Joanne
září 04, 2012 21:54
... : mura1
Účelem této změny bylo udržet nás občany ve střehu a při každé jízdě si kontrolovat, kam zrovna ona dotyčná tramvaj jede.

to je teda dost opruz, zvlášť když člověk dobíhá tramvaj a nemá čas studovat jízdní řád, nebo když nemá hodinky, aby v jízdním řádu překontroloval. tak jsem včera vlítla na výtoni do 3, která mrcha pak v bráníku odbočila na smyčku, místo, aby pokračovala normálně do modřan... že každej druhej spoj téže linky jede trochu jinam je teda na palici... kdyby to alespoň stanici předem oznámili...
září 05, 2012 11:43
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]