O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TRVALÉ BYDLIŠTĚ PRO NETEŘ PDF Tisk E-mail
Středa, 21 září 2016

Dobrý den, jsem vlastníkem rodinného domu s dvěma bytovými jednotkami. V jedné bydlíme s manželem a v druhé bydlí moje sestra. Její dcera bydlí v podnájmu a trvalé bydliště má na obecním úřadě. Ted čeká dítě a chce po mě, abych jí dala trvalé bydliště u mě v domě, i když tu nebydlí. Důvodem je prý to, že nechce, aby její dítě mělo trvalé bydliště na úřadě.

 

 

 

 

 

 

     Pán, co jí pronajímá byt,  jí tam rozhodně trvalé bydliště poskytnout nechce.Tak bych se ráda zeptala, jaká pro mě vzniknou rizika, když bych jí vyhověla a přihlásila ji k trvalému pobytu u mě,  i když tu tedy nebydlí?

 

Děkuji za odpověd

JARMILA

 

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

Milá Jarmilko,

 

     asi to chce proto, aby měla nárok na různé sociální dávky... Ono by to nebylo špatné, kdyby v tom případě nehrozily průšvihy, pokud by to s tou tvou neteří nefungovalo. Například pokud nebude platit, případně budou nějaké jiné nepříjemnosti, tak by bylo ve skutečnosti dost těžké pak nějaké to řešení... Jednak je to příbuzná, dcera tvé sestry s dítětem, to by zcela jistě hodně narušilo rodinné vztahy. Ono úředně je to jednoduché,  ale ve skutečnosti je to jinak.

 

     Podstatně větší průšvih by byl, kdyby se to děvče nějak někde zadlužilo a sesypali se na ni exekutoři. To by asi pak bylo ještě horší... Nebo snad máš na každou věc doma potvrzení, že jsi to kupovala ty, opravdu ty, že je to tedy tvoje .... Ano, musela bys na to vše pak zdůvodnění a soudit se, abys uhájila svoje věci.

 

     Jarmilko, třeba je to opravdu hodná holka, třeba by všechno bylo zcela v pořádku. To musíš vědět ty, jaké je to její "finanční pozadí", zda nic podobného nehrozí. Každopádně si to rozhodně pořádně rozmysli.

 

Držím palce,

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (8)add feed
Neteř asi nebude zrovna ukázkově hodná holka, : mamča
když bydlí v podnájmu a má TP na OÚ. Kdyby s ní nebyly problémy, asi by měla TP v bytě své matky, v Jarmilině domě.
Nikde nečtu, že by se za dcerku přimlouvala její máma, nebo že by jí chtěla mít ve svém bytě ?
Ty vztahy jsou tam zřejmě narušené už dávno. Možná, že když se neteř stane matkou, tak se zklidní a dostane rozum. Ale spoléhat na to nelze.
Rodina by si měla pomáhat, ale ne za cenu sebezničení.
září 22, 2016 07:15
Mám dojem, že kdyby si ji vzala její matka do podnájmu, : *NČ*
ve tvym baráku, kde máš její matku v nájmu, tak bude věc vyřešená. Ne do nájmu JEDINĚ DO PODNÁJMU a určitě ne k tobě, nýbrž k její matce.
září 22, 2016 07:40
.... : Nona
... a sestra má nějaký vlastnický vztah k tomu domu? Jarmila píše, že bydlí v druhé bytové jednotce. Ona je tam také v nájmu? Pokud ano, je jasné, že trvalý pobyt jí tam může poskytnout jen Jarmila.
Možná si ale ta těhotná dcera neuvědomuje, že když se nahlásí ke své tetě k trvalému pobytu, budou všechny osoby, žijící v bytové jednotce posuzovány dohromady - při poskytování případných soc. dávek. Ale záleží, v jaké situaci je těhotná dcera. Možná má přítele (nastávajího otce) v balíku a o dávky nebude mít zájem. Kdoví?
září 22, 2016 11:49
No, Nono. : *NČ*
Z první věty článku mi vychází, že Jarmilka je vlastnicí celýho baráku a sestra je tam u ní v nájmu. Jestli ne, tak to blbě napsala.
Trvalej pobyt tý nešťastnici může poskytnout její matka - nájemnice, na základě PODnájemní smlouvy s dcerou. Jarmila v tom případě s nikym nic neuzavírá, pouze, jakožto majitelka, dá k podnájmu souhlas. Což ji k ničemu nezavazuje, ale jistěže si před svym souhlasem pořádně podnájemní smlouvu přečte.
září 22, 2016 12:12
... : bb2
z článku nevyplývá, že sestra Jarmily má nájemní smlouvu. Nejsem si úplně jistá, ale mám dojem, že standardní nájemní smlouvu lze sjednat jen na samostatný byt nebo dům. Čili že by v Jarmily domě musely být zapsané (na katastru) dva byty, byt číslo 1 Jarmila, byt číslo 2 nájemnice sestra. Pak se dá oddělit to, kam by vstupil případný exekutor.
Pokud je to jeden dům s jedním číslem popisným a nejsou v něm vedené dva byty (jako u činžáků, jedno číslo popisné a byty číslo 1 až...), tak je to vedené jako jedna domácnost a exekutor může kam uzná za vhodné.

Pokud je to samostatný byt a sestra Jarmily má nájemní smlouvu, nic jí nebrání dát dceři podnájem. Jarmily souhlas nepotřebuje, jen jí to musí sdělit.
Podnájemní smlouva má smysl jen v případě, že by sestra chtěla po své dceři nájemné atd a chtěla to mít nějak smluvně ošetřené. Jinak prostě může k sobě dceru vzít, na úřadě jí u sebe v nájemním bytě zřídit trvalé bydliště a Jarmilu musí jen informovat o tom, že si k sobě přihlásila rodinného příslušníka a že tam bude dcera bydlet. Ptát se nemusí.

Stejně tak může zřídit trvalý pobyt komu chce Jarmila.

Pokud ale sestra nemá nájemní smlouvu, nemůže své dceři trvalý pobyt zřídit - a z toho usuzuji, že tu nájemní smlouvu nemá, že byt je oddělen fyzicky, ale není veden na katastru jako samostatná bytová jednotka, a proto že může případný exekutor projít i Jarmilin byt.
září 22, 2016 12:41
... : bb2
Pokud by sestra Jarmily měla nájemní smlouvu sjednanou bez toho, že by byty byly oddělené (i formálně, nejen stavebně), tak by vlastně byla spolunájemnicí Jarmily, tedy celého domu a zase by platilo, co jsem psala předtím - coby nájemnice by mohla dceru přihlásit, a dcera by tím pádem byla oficiálně podnájemnicí v domácnosti Jarmily a exekutor by mohl jít i k Jarmile
září 22, 2016 12:50
Jo, sorry, souhlas už netřeba : *NČ*
"Podnájem vzniká v bytě, který má někdo jiný v nájmu (tj. má nájemní smlouvu s majitelem bytu) a momentálně jej nepotřebuje. Je možné si podnajmout celý byt či jen jeho část. A to bez souhlasu jeho vlastníka. Podnájemní smlouvu podepisujete s nájemcem, nikoliv s majitelem.
Nájemce musí ovšem v bytě bydlet. Pokud bude bydlet jinde, musí o tom dát majiteli vědět, informovat ho o novém nájemci a mít k jeho nastěhování od něj souhlas. Vztah mezi nájemcem a podnájemcem upravuje podnájemní smlouva. Všechny výhody, které má nájemce, ovšem s podnájmem končí.
Podnájemce má mnohem menší práva než nájemce. Podnájem lze vypovědět bez uvedení důvodů, pokud se strany nedohodnou jinak, a podnájem vždy končí nejpozději se zánikem nájmu. Platí vždy to, co je ve smlouvě. Ochrana nájemce zde neplatí.
Zdroj: http://bydleni.idnes.cz/najemni-smlouva-0jq-/stavba.aspx?c=A140917_105431_stavba_web
září 22, 2016 13:56
... : bb2
Ano, ale to se Jarmily uplne netýka,když její sestra tam bydlí.

Takže, Jarmilo, na tvém miste bych si probrala dokumenty k domu, jak je to s byty - zda jsou vedene jako dvě samostatné jednotky a tedy i domácnosti. Pokud ne,pak bych ja osobne trvalý pobyt takové neteři nedala. Pokud jsou to formalne dva samostatné byty, pak možná ano, v tom druhem byte, ale s přihlédnutím k tomu co si o tom myslí sestra, že bude ve sve domácnosti hlášenou dceru a vnouče.
Třetí a horší varianta - jsou to dva samostatné byty a sestra má radnou nájemní smlouvu. Pak si muže přihlásit k sobe koho chce.
Nejhorší čtvrtý scénář - nejsou to dva sam.byty, ale sestra má radnou nájemní smlouvu a v ni nemá vymezeno,ktere části domu se to tyka. Pak si muže přihlásit do podnájmu v podstatě koho chce, a oficialne bude ten člověk bydlet v tvem dome a případný exekutor nebo někdo podobný muze prostě do celého domu.
září 22, 2016 20:58
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]