O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TRVALÝ POBYT - "PRO PŘÍTELE" PDF Tisk E-mail
Úterý, 21 září 2010

 Dobrý den, potřebuju poradit. Nedávno jsem si koupila družstevní byt. Mám přítele, se kterým budeme v tomto bytě bydlet. Když přítele nahlásím k trvalému pobytu v tomto bytě, k čemu mne to zavazuje? Hlavně mne zajímá, jestli budu mít k němu nějaké vyživovací povinnosti při jeho ztrátě zaměstnání (platí to i opačně, zda pak on ke mně).

 

 

     Jedná se mi o sociální dávky a podporu v nezaměstnanosti, budou nás posuzovat jako osoby ve společné domácnosti?

 

Děkuji za odpověď,

Eva

 

 

O D P O V Ě Ď:

 

Milá Evo,

 

     Uvedu ti jiný příklad - pokud bys měla „na bytě" kamarádku, studentku, nebo jeden pokoj jen jednoduše pronajala - myslíš, že k tomu člověku budeš mít nějakou povinnost? Jednoznačně ne, a pokud nebudou mít co jíst, je to „jejich problém", ne tvůj. On totiž i ten tvůj "přítel" je v podstatě stejně cizí, jako každý jiný (tedy před ouřadem) :-))).

 

      Ale - pokud budeš mít někoho přihlášeného k trvalému pobytu, tak - bohužel - je to v současných podmínkách dost „o ústa", pokud to tedy není už přímo manžel nebo někdo, za koho dáš vskutku „ruku do ohně". Případní exekutoři totiž nemají žádné výčitky, klidně ze společného bydlení vezmou vše, co by jen trochu mohlo případný dluh vyrovnat.

 

     A je jen a jen na tobě, abys prokazovala, že to v žáááááááádném případně není jeho, že to máš už sto let, že na to máš sto svědků, že jsi to kupovala, že máš stvrzenku, kde je napsáno i tvoje jméno, že ... atd. atd. - jo, tenhle průs-švih je důvod, proč se dnes musí každý opravdu hodně moc zamyslet, než si někoho napíše do bytu...

 

Daniela

 

 

 

Komentáře (22)add feed
ejhle, láska... : bb2
Na podporu v nzm. nemá existence spolubydlícího vliv, ani na její přiznání, ani na výši. Podmínky k podpoře i výpočet najdeš na netu, souvisí to s výdělkem v předchozím zaměstnání, ne se spolubydlícím.

Na sociální dávky to vliv má, osoby v jedné domácnosti se posuzují společně, tzn. že jejich příjmy se sčítají, a společná domácnost se posuzuje podle trvalého bydliště. Pokud přítel bude mít trvalé jinde a u tebe bude přebývat bez hlášení, nebudete společná domácnost, bude tvou návštěvou.

Vyživovací povinnost k němu nemáš.

Můžete se klidně dál milovat od srdcesmilies/smiley.gif
září 22, 2010 01:40
"Přítele" natrvalo do svýho vlastního bytu nikdy! : Máňa z Počernic
Udělejte normální smlouvu o podnájmu (ne o nájmu ale o podnájmu) se souhlasem družstva (souhlas se dává bez problému), určitě na určitou dobu, pro začátek na rok a jednoznačně ve smlouvě vymez místnost, kde jedině má svý věci. Hlavně, ať má trvalý bydliště tam, kde doteď!
No, a když se z přítele tak do tří let nevyklube nepřítel, a vezmete se, pak to jde automaticky (a to se ho pak budeš těžko zbavovat beze ztrát).
září 22, 2010 07:17
Nesouhlasím s Danielou. : Sinix
To, že si, Evo, svého přítele přihlásíš do bytu, mu nedává žádná práva k tomuto bytu. Samo o sobě to pro tebe nepředstavuje žádné riziko. Samozřejmě bys měla mít (aspoň přibližné) jasno v tom, zda s ním plánuješ společnou budoucnost, nebo ne.

Ale trvalý pobyt má pouze evidenční charakter pro úřady (budou mu tam chodit úřední dopisy, příp. předvolání k soudu atd.).

Argument s exekutorem je zcela lichý, neboť pokud tvůj přítel nadělá dluhy a bude proti němu vedena exekuce, pak exekutor navštíví tvůj byt ať tam je tvůj přítel hlášený, nebo není; protože exekutor si vedle trvalého pobytu zjišťuje i další místa, kde se dlužník zdržuje a kde lze předpokládat, že tam může mít majetek. Stačí např. i výpověď sousedů, kteří ho tam uvidí.

Tzn. že případnou vylučovací žalobu bys musela podávat tak jako tak.

Takže pokud s ním plánuješ společnou budoucnost, pak si ho klidně přihlaš, záleží jen na tobě. Samozřejmě neříkám, abys nebyla opatrná, ale to musíš být už při samotném výběru partnera, že... smilies/wink.gif
září 22, 2010 09:20
Sinixi, : Macesska
mám dojem, že v ČR je značný rozdíl mezi teorií a praxí a v reálu se na trvalé bydliště hodně dá. Ona s tím souvisí i obtížnost/neschopnost/nemožnost úřadů zjistit bydliště reálné. Nevím jak kde, ale ve velkoměstském paneláku bych coby "sousedka" na takový dotaz vytřeštila zrak a tvrdila, že netuším - protože opravdu netuším. Je-li exekutor či úředník zdatný stopař, může to být samozřejmě jinak.

Mám-li rozvíjet temné představy, tak je v případě neshod jednodušší nechat vyhodit z bytu "cizího", než člověka, co tam má trvalé bydliště. Ten má dokonce právo vstoupit za asistence PČR a odnést si osobní věci. A hádejte se, že ten notebook za 50k, co si odnáší, není jeho...

Jen tak mimochodem, k čemu přítel to trvalé bydliště potřebuje?
září 22, 2010 10:29
sděl mu suše, : alena puntík
že pokud on není manžel (tvůj) a nečekáte mimčo, tak, že ho v žádném případě k trvalému pobytu přihlašovat nebudeš.Myslím, že on sám rychle přestane na přihlášení trvat....nebo tě požádá o ruku...ale to už bude jiný příběh.
září 22, 2010 14:16
.. : kolemjdoucí
Výjimečně souhlasím s puntíkatou, takž bych se spíše zajímal o to, proč se přítel snaží u tebe přihlásit.
září 23, 2010 09:17
Kolemjdoucí, : Sinix
co třeba proto, že tam spolu chtějí bydlet, tak aby mu tam chodila veškerá pošta a aby se mohl odhlásit od rodičů? Třeba chce s Evou založit rodinu, tak by bylo hloupé, aby papírově bydleli každý zvlášť. Škoda, že Eva nenapsala, jak dlouho s tím přítelem je, to by také něco napovídalo.

Já tedy nevím, jak vy, ale kdybych se já se svou partnerkou domluvil na společné domácnosti, rovněž bych chtěl, aby mě tam přihlásila.

Ale jak už tu někdo napsal, každý to má jinak... Howgh!
září 23, 2010 10:12
Jo, Sinixi, tak to má bejt. Aby mu tam chodila pošta. Aby byl naposanej na zvonku. : Máňa z Počernic
Jenže oni nejsou ve svym společnym! On chce do JEJÍHO bytu, lhostejno, že družstevního.
Vona pořídila, vona zaplatila! Co von???? Von by rád bydlel, žejo.
Takže by se neměla jentak svejch výsad zbavovat. Z textu nějak plyne, že spolu vlastně ještě nebydleli, takže se neznaji, i když třeba spolu už nějakej měsíc .... cokoliv.
Proto, ježišmarjááá, dyť ať sou spolu! Ať se maj rádi jak australský králíci! Ať spolu klidně hospodařej! Ale ať probůch nepočnou dítě dřív než za rok společnýho bydlení, než se vopravdu poznaj. I když, co je vopravdu? No tak ale aspoň trochu. Pak už ať se klidně i vezmou (i tak je riziko rozvodu 50 na 50) ale dřív ne!
Ale do tý doby nemá děvče ani jedinej důvod si hocha přihlašovat k trvalýmu bydlení do kvartýru, kerej patří jen jí samotný.
Vono už i to, že von vo to stojí, že to ihned nevodmítne, něco vo něm vypovídá.
září 23, 2010 11:11
Sinix, : Vodoměrka
na poštu stačí napsat na schránku jeho jméno a na úřadech uvést jako doručovací adresu tu její... ale když už je tu předem strach z toho, jak to bude s nezaměstnaností a sociálníma dávkama, tak to spíš vidím jako spekulaci, že dosud asi dívčina dávky odporu bere (přítel asi nepracuje nebo brzo o práci přijde), bydlí už spolu, ale má strach, že když ho přihlásí, tak jí ty dávky seberou nebo že ho bude muset živit, když mu dojdou peníze i práce...
Jinak na otázky už odpověděla bb, líp to snad ani nešlo a Maruška z Počernic (Dolních) má taky kus pravdy... jo, životní zkušenosti jsou k nezaplacení... smilies/grin.gif
září 23, 2010 12:07
nepřihlašovat !!!!!!!! jen to ne : holubinka
Eva si KOUPILA družstevní podíl, frajer evidentně nepřispěl. Proč by měl profitovat???? Když tam bude mít trvalé bydliště, mám pocit, že si k sobě může ve finále kohokoliv nakvartýrovat
září 23, 2010 12:21
no, bydlet s ní může i nepřihlášenej, : alena puntík
čímž pádem ho děva může vyhodit, pakliže to nebude klapat. Jmenovku na schránku a na zvonek si může dát i nepřihlášenej ...já mám takhle jmenovku ve Zlatnický u synka - byť tu hlášená nejsem. Ale pošta se mi vyzvedává lépe v Jindřišský, kdejsou pořád, než ve slapech, kde jsou jen někdy a ještě je to od busu pochoďák, v zimním období neschůdnej. A všude tuto adresu udávám jako "korespondenční" a nejsou s tím potíže. Eva je majitelkou družstevního podílu, který ona sama zaplatila a ona rozhoduje, koho tam přihlásí, nebo ne. Já na jejím místě bych trvala na tom že přihlásím jedině manžela...pokud bude dotyčný plácat, že"se nechce vázat" a "na lásku papíry netřeba"...tak holt bude mít smůlu . Takyse může dočkat toho, že jednoho krásnýho dne přijde domů a bude tam někdo jinej teda jinej frajer...na což mám Eva právo Muž který není JEJÍ muž - je cizí člověk...návštěva....tak proč přihlašovat cizícho chlapa, který je tam na návštěvě, do svýho bytu. Taky by se mohlo stát,že by se dotyčný zamiloval do jiné kočičky a o ten byt by ji společným úsilím připravili. Právní termín "přítel" neexistuje. Takže buď manžel - nebo návštěva...ať si dotyčný "vychcánek" vybere. Taky podle toho Eva pozná, ja to s ní dotyčný vlastně myslí.
září 23, 2010 12:57
... : Sandra.
Mně fascinuje, jak se tu předpokládá, že Evin přítel je vychcánek, ale zároveň se uvádí jako terno,kdyby se Evě podařilo ho dostat do chomoutu.
Důvodů proč někdo potřebuje někam přihlásit může být nekonečně mnoho a všechny nemusejí pramenit z vychcanosti- třeba předtím Evin přítel bydlel v nájmu/podnájmu, kde byl hlášený a když se přestěhuje k Evě, tak ten svůj byt bude muset pustit a zároveň se tam odtud odhlásit. Kam se tedy má přihlásit, na městský úřad jako bezdomovec?
Jinak jak už se tu psalo, trvalý pobyt má určitá rizika, ale já osobně bych se asi řídila svým pocitem. Buďto je přítel někdo, koho už dlouho a dobře znám, pak s ním chci žít a plánuji s ním budoucnost...a v tom případě by mi to společné trvalé bydliště přišlo přirozené, nebo je to někdo, komu nevěřím, nebo ne zcela (a upřímně, Evin dotaz je tak naformulovaný, že to skoro vypadá jako že se jedná o tento případ) a pak ho nechci mít doma přihlášeného, ale v tom případě ani nevím proč by tam měl takový člověk se mnou bydlet, natožpak abych usilovala o nějaký sňatek, či něco podobného.
září 23, 2010 16:11
... : bb2
přesně, Sandro.

Mně to přijde tedy oboustranně lehce vyčůrané, proto jsem byla kapku ironická v odpovědi. Evu zajímal vliv společného bydlení na sociální dávky, tak asi oba hledají cestu, jak dostat maximální dávky od státu. Neodsuzuju to, proč ne, třeba už do kasy odvedli dost. Jen si tak vzpomínám, o čem jsem přemýšlela já, když jsme si pořizovali společný byt...
No nic, to asi nese doba.. Nebo má Eva za sebou drsné zkušenosti a teď je jen opatrná, chvályhodně opatrná.
září 23, 2010 18:23
Sandro : Maňa z Počernic
Tvá první věta sedí uplně dokonale!
A jinak si trvám na podnájmu. Ten řeší možnost přihlášení po dobu trvání, řeší i jméno na zvonku a kasliku.
A přitom je vypověditelnej v podstatě kdykoliv (jak si udělá smlouvu) a hlavně(!!!), bez jakejchkoliv povinností náhrad.
září 24, 2010 07:38
Smlouva o podnájmu (resp. o pronájmu) je hloupost. : Sinix
1) Smlouvu o pronájmu pak ten přítel může vzít a přihlásit se k trvalému pobytu i bez Evina souhlasu, neboť na rozdíl od "prostého přihlášení" mu tato smlouva přímo dává užívací právo k bytu...

2) Tak snadno ta smlouva vypověditelná zase není, pronajímatel ji může vypovědět pouze ze zákonných důvodů. Proto se právě dávají na dobu určitou a příp. se prodlužují.

3) Eva by pak musela podávat daňové přiznání, neboť pronájem je výdělečná činnost a odvádí se z ní daň z příjmu.

A mnoho dalších věcí...

A uzavírat se svým partnerem smlouvu o pronájmu... No myslím, že takový "vztah" bych asi brzy ukončil...

No nic, už vás nebudu rušit.
září 24, 2010 09:22
blbost je to, co píšeš ty : Maňa z Počernic
Zřejmě´s chyběl ve škole na předmětu čtení.
Požádej tedy někoho, ať ti přečte a posléze i vysvětlí, jestli to ovšem vůbec budeš schopnej pochopit, rozdíl mezi pronájmem a podnájmem. A pak, snad, se teprve vyměšuj. Jediný, v čem máš pravdu je, že by musela jednou ročně odvádět daň. Což by se jí bohatě vyplatilo.
Kdybys vztah s milovanou bytostí ukončil jen na základě toho, že by si tebe, s holou pr*elí, v podstatě teda houmlesa, žena nechtěla jentak bez pojistky nakvartýrovat domu, byl by to pro tu ženu dar ze samejch Nebes.
A co se tejče tebe a tvejch názorů konkrétně, myslim, že každý tvý vopuštění ženský bylo pro každou z nich výhrou ve športce.
září 24, 2010 09:42
Sinix, podnájemní a (pro)nájemní jsou dvě různé smlouvy : bb2
Obě se řídí Občanským zákoníkem, v něm najdeš rozdíly. Jeden podstatný: podnájem lze vypovědět kdykoli, bez udání důvodů, i u smlouvy na dobu neurčitou, s výpovědní lhůtou min.3měsíce. Takže když teď v září někomu vypovím podnájem, na Nový rok už musí bydlet jinde.

Příjem z podnájmu samozřejmě do daňového základu nutno zahrnout, na druhou stranu stejně tak výdaje s předmětem podnájmu spojené, takže poměrnou část nájmu, příp. energií, pokud do podnájemného jsou zahrnuty platby energií paušálem.
Takže nula k nule, pokud se smlouvy dobře postaví a přiznání dobře udělá.
září 24, 2010 16:57
Dobře, bb, beru. : Sinix
Ale řešit společné bydlení podnájemní smlouvou??? Tobě by se líbilo být se svým partnerem v podnájemním vztahu?? Partnerství je snad o rovnoprávnosti, ne?

Z toho důvodu to považuji za hloupost. Na rovinu říkám, že by se mi nelíbil vztah založený na jakékoli formě podřízenosti - ať už podnájemní nebo jakékoli jiné...
září 26, 2010 09:56
... : bb2
vyjadřovala jsem se k tomu, co jsi psal o záludnostech podnájemní smlouvy.

U partnera v podnájmu si neumím představit, ale to se Evy netýká a je jí to určitě fuk:-) ptala se na finanční záležitosti, nepsala že má z toho divný pocit a co si o tom myslíme.
září 26, 2010 19:27
... : Máňa z Počernic
No, já myslim, že von je hlavně nevhodnej. A to ZCELA! Protože kdyby mu nezištně fakt šlo jen voto, bejt s ní nějakej čas před svatbou a poznávat se, nějakou formu, pro ni nezávaznýho, spolubydlení by navrhl sám! Docela stopro a jistě by nenaléhal na zformalizování svýho spolubydlení v bytě vo kerej se nezasloužil ani malíkem levý ruky. Jak je ale zřejmý, chlapec houmlesák potřebuje daleko víc bytnou s kvartýrem, než milovanou bytost.
Klidně mi může Evička spílat do šmejdů, kerý se, ze samý závisti nad jejim štěstim, vošklivě vyjadřujou vo jejim idólu, kerej "určitě takovej nejni, nýbrž je plnej lásky k ní", ale tim tu trapnou skutečnost nezmění.
září 29, 2010 06:57
vyjímčně jsem stejného náhledu : alena puntík
jako Máňa. V případě konkrétěn tohoto "přítele" bych byla obzvláště opatrná.
září 30, 2010 14:53
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]