O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZRUŠENÍ TRVALÉHO POBYTU RODIČI PDF Tisk E-mail
Středa, 06 červen 2007

 Máme problémy se synem - drogy, dluhy, tedy hrozby exekucí, napadení... Bydlíme v nájemním bytě jako členi SBD, syn není na družstvu veden, bohužel však žil s námi asi 3 měsíce a udělal takový svinčík, že jsme ho vyhodili (má 31 let). Když jsme ho chtěli odhlásit z trvalého pobytu, slušně nás na obecním úřadu vypoklonkovali, že nesplňujeme dvě podmínky podle § 12 zákona 133/2000 Sb. A exekuce nám hrozí dál...

Co dělat nyní? Můžeme vyměnit zámek? Syn v bytě věci nemá, nepodílí se nijak na bydlení, ale bohužel u nás žil ty tři měsíce. Děkuji, Ivan

 

 

 

 

ODPOVĚĎ: 

 

     Dobrý den, je mi velice líto, že na obecním úřadě (Místním úřadě) Vám neposkytli potřebné informace, jak máte ve Vaší situaci postupovat.

 

     Můžete podat žádost o “Zrušení údaje o místu trvalého pobytu“ na Vašem obecním (Místním) úřadě, na jejímž základě bude zahájeno správní řízení, o čemž budete informováni. Tato žádost musí splňovat podmínky uvedené v § 12 zákona 133/2000 Sb., zákona o evidenci obyvatel. Ve Vašem případě se bude jednat o návrh oprávněné osoby uvedené v § 10 odst. 6 písm. c) – jste oprávnění užívat byt na základě nájemní smlouvy jako členi SBD. Tuto žádost můžete podat písemně (nutno přiložit všechny potřebné dokumenty) nebo se objednat na Místním úřadě na odboru občansko – správním, oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel, na osobní pohovor, kde žádost přednesete.

 

Nutno doložit:

 

-         doložení oprávněnosti žadatele:  nájemní smlouva s SBD  - v případě OV výpis z KN.

-         Pokud je oprávněných osob více (manžel), pak je nutno přiložit jeho připojení k žádosti (nemusí být ověřený podpis).

-         Splnění podmínky – prokázat, že zaniklo užívací právo dotyčného – v tomto případě se jedná o odvolání souhlasu rodičů s bydlením syna v jejich bytě (podle Obč. zák.).

-         Prokázat, že se syn v bytě fyzicky a fakticky nevyskytuje a že se v bytě nevyskytují ani jeho věci (mělo by být dostačující prohlášení jednoho ze sousedů, že ho tam nevídá a potvrzení družstva, že syn v bytě nebydlí a případně, že za něj nejsou placeny poplatky za služby spojené s užíváním bytu).

 

 

 

Mgr. Martin Sládek, Praha

 

 

 

 

Komentáře (101)add feed
jedině ho donutit ať se odhlásí sám, : Inka
ale musí se mít kam přihlásit jinak to nejde a pochybuju, že si ho k sobě někdo přihlásí. Dá se taky přihlásit někam na chatu nebo tak, tak to dělal jeden co mi dlužil. Bydlel jakoby někde v nějaké ruině.
Také můžete dát exekutorovi prohlášení, že tam nebydlí a nezdržuje se a všechny věci jsou Vaše, že tam nic nemá, ale chce mu to dát písemně!!!
A nebylo by rozumnější aby se syn dohodnul s exekutorem na měsíčních splátkách? Zaplatit to bude muset tak jako tak, jen se to zbytečně navýší. A s exekutorem a soudy se to co dluží navýší řádově jednou tolik.
červen 06, 2007 09:34
jak se chces s takovym synem : Jasmina
dohodnout?
červen 06, 2007 09:42
to je jeho věc, kam se přihlásí, přeci : raadka
tady je hlavní, aby se ho zbavili rodiče a nemuseli být v ohrožení exekutorem. Díky, že máme právní rady!
červen 06, 2007 09:54
... : Nela
Přihlásit se může právě na městském úřadě pod nějž spadá.
červen 06, 2007 10:41
rušení trvalého pobytu : lp
Nechci se Mgr.Sládka dotknout, ale bohužel se zletilými dětmi to není až tak jednoduché. Stále totiž platí vzájemná vyživovací povinnost a s ohledem na ust. § 85 odst.1 zákona č.94/1963 Sb., o rodině tato trvá do doby, pokud děti nejsou samy schopny se živit. Pokud chce tedy rodič zrušit trvalý pobyt dítěti, musí doložit, že tato povinnost netrvá a bohužel pracovníci ohlašoven vyžadují rozsudek soudu, kde soud ruší odvozené užívací právo bydlení dítěti případně vysloví jednoznačný závěr, že takové užívací právo nevzniklo, neexistuje či není. Sami pracovníci ohlašoven nemají možnost zánik tohoto práva posuzovat. Navíc je to rozdílné kraj od kraje, neboť každý právník má svůj výklad a pracovníci ohlašoven jsou vždy vázáni názorem svého nadřízeného orgánu - tudíž příslušného krajského úřadu. Rodičů je mi nesmírně líto, ale opravdu tato záležitost není vůbec jednoznačná.
červen 06, 2007 11:50
to: lp - vyživovací povinnost k 31 letýmu synáčkovi? : raadka
kterej je podle všeho zdravej jenom flákač?
To si snad děláš srandu...
červen 06, 2007 12:10
Nedělá si srandu : Míša šíša
Je to stejně uhozené, jako když má exmanželka vyživovací povinnost ke svému bývalému manželovi (nemakačenkovi a ožralovi), se kterým se rozvedla někdy před 20 roky. Zákon je zákon, ať už je sebevíc absurdní.
červen 06, 2007 12:18
nepanikařit :) : bb
obecně zaniká vyživovací povinnost 18 lety, nebo 26 lety, pokud studuje, potom už mu nemusí rodiče platit nic, vzájemná znamená např. že se podílejí na nákladech na společném bydlení apod., ne že za něj zaplatí dluhy, bydlení, jídlo i ponožky, pokud by je snad žaloval, u soudu to 31letému chlapovi, který není ID, neprojde, a i potom spadá do sociální sítě, tudíž bere dávky a rodiče nejsou povinni hradit mu všechno, ani ho mít u sebe v bytě, pokud je ten byt buď v jejich, nebo družstevním vlastnictví, jsou členy družstva a nájemníci bytu oni, ne syn
červen 06, 2007 12:39
... : bb
navíc by musel prokázat, že není schopen se živit, tj. např. potvrzení z ÚP, že tam byl dlouhodobě registrován a ne vlastní vinou nemohl být zaměstnán, apod.
červen 06, 2007 12:40
... : bb
zapomněla jsem tam napsat "navíc I PŘED 18, POKUD BY NESTUDOVAL, by musel..."
protože někdo vyjde školu v 15 a rodiče nejsou povinni mu platit 3 roky prázdnin
červen 06, 2007 12:42
jo, a ještě: každé SBD má svého právníka, příp. právní oddělení : bb
tam bych se přeptala nejdřív, vzít sebou všechny doklady související s bydlením, vč. inkasa, faktur za el. a plyn, kdo je uvedený jako plátce, příp. výpisy z účtu, kdo to platil, atd.

červen 06, 2007 12:45
bíbí - díky za perfektní zodpovězení - já už se taky lekla, : d@niela
že když už jsou rodiče potrestáni tím, že mají takového lempla, tak ještě ho budou muset živit, šatit... snad i ty drogy mu opatřovat.... smilies/angry.gif
červen 06, 2007 12:46
zámky bych samozřejmě vyměnila hned, ať si stěžuje třeba u svého dealera, no a já, v rámci požární prevence, : bb
bych sepsala dopis - sdělení o tom, že syn jméno, rodné číslo, datum narození, se na adrese xy nezdržuje již od..., není členem SBD, v bytě nemá žádný majetek ani své osobní věci, korespondenci nepřebírá. Když se podepíše jako svědek soused nebo předseda samosprávy, tím lépe. To bych rozeslala doporučeně na příslušné instituce, soudy, exekutorský úřad, (V)ZP, OSSZ, FÚ a co vás napadne.
červen 06, 2007 12:50
Danielo, : bb
ano, až do jeho nároku na starobní důchod, takže 85 letá matka bude chodit dopoledne do trafika, odpoledne do Kauflandu k pokladně a po večerech bude dělat na ŽL účetnictví, aby synkovi mohla platit nájem, energie, jídlo, pradlenu, uklízečku, dealera drog a buchty do krimusmilies/smiley.gif))
červen 06, 2007 12:54
Bohužel to opravdu tak jednoduché není jak píše BB, : lp
vyměnit zámek je sice možné, ale netuším, jak se k tomu postaví PČR, pokud se bude dotyčné "dítě" domáhat vstupu do bytu. Co se týče rušení trvalého pobytu, tak v tomto případě tomu tak opravdu je tak, jak jsem psala v předešlém příspěvku. Velká část ohlašoven vyžaduje zrušení odvozeného práva bydlení rozsudkem soudu. Zní to naprosto nelogicky, protože dospělé "dítě" pokud nebydlí u rodičů a ti to prokážou, tak si samo svou bytovou potřebu musí obstarat jako schopnost se samo živit, ale logika v tomto případě nehraje roli. Dle doporučení mnohých krajských úřadů se po chudácích rodičích chce i rozsudek soudu. A dočkat se výroku soudu - to bohužel často trvá opravdu dlouho. Do doby zrušení trvalého pobytu má dotyčný trvalý pobyt u rodičů. Ti proti exekuci samé či jejím důsledkům se můžou bránit jistě i jinou cestou, avšak postavení rodiče, co by vlastníka či nájemce bytu je ztíženo a včasným zrušením údaje o místu trvalého pobytu by se dalo předejít.
červen 06, 2007 13:05
ale jo, s tou vyživovací povinností, a jen o té jsem psala, to jednoduché je :) : bb
o zrušení pobytu jsem nepsala, jen o tom, že bych se především poradila s právníkem na SBD, protože my tady z toho dopisu nevyčteme, jak je to PŘESNĚ s nájemní smlouvou a družstevním členstvím

červen 06, 2007 13:14
... : bb
PČR se k zámku moc nepostaví, pokud už by šel panáček na PČR, musel by prokázat, že má ke vstupu do bytu právo, přičemž za průkazný se nebere údaj v OP, protože ten může být (ten údaj) dávno neplatný, ale takové týpky, kterým hrozí exekuce, se obvykle policii vyhýbají jako čert kříži, co kdyby rodiče vznesli před policií dotaz: no to je dost, že tě vidíme, půl roku ses neukázal, už ses dostavil k soudu, na tu obsílku?

červen 06, 2007 13:18
... : bb
podle mých zkušeností je to bohužel tak, že páky by byly, ale rodiče obvykle dlouho doufají, že se vše urovná,vysvětlí,spraví,nechtějí honit vlastní dítě přes advokáty,soudy,policii, a zatím hajzlík koná. Ve chvíli, kdy to rodiče natvrdo zjistí,je často pozdě a tonouc, chytají se stébla.
červen 06, 2007 13:20
... : bb
ještě mě tak napadá, pokud ho rodiče dlouho neviděli ani nevolal, co ho oficiálně pohřešovat?
jinak, s tím bytem, pokud opravdu je SBD a oni členy družstva, se to řešit dá, řešila jsem coby předseda samosprávy loni, sousedka se rozvedla, byt psaný na bývalého, ona jen coby spolubydlící, po rozvodu tam zůstala s dětmi a vše platila, on jí dlužil výživné a nebyl k zastižení, domů jí chodily obsílky pro něj a výzvy od věřitelů a exekutorů...vyřešilo se i bez něj, byt byl po půl roce její. Ale jak jsem psala, chce to dobré lidi na SBD a jejich šikovné ochotné právníky.
červen 06, 2007 13:24
... : bb
a začalo to tak, že mi brečela v obýváku, že děti pošle k rodičům a sežere prášky, aby už měla pokoj...že akorát tloustne, protože ty nervy zajídá
dneska po roce děti maturují, ona má o 40 kg méně, krátkou sukni a nového přítele, jezdí s ním na motorce na výlety a dokonce jsem ji viděla se usmát, což se předtím nepodařilo asi 5 let
akorát jí v obličeji zůstaly strašlivé vrásky
červen 06, 2007 13:26
... : bb
(omlouvám se za ty kousky, jsem na tom jako Alenat s nickem, odsud prostě delší mail nebo cokoli takového najednou nepošlu)
červen 06, 2007 13:27
Jednoduché to fakt není : Míša šíša
Známá má podobného synáčka, je lehce mentálně retardovaný, což mu ale nebránilo v tom, aby chlastal, fetoval a nechodil do práce. Doma kradl peníze a rozprodával zařízení, aby měl na fet (prodal jim i peřiny), průběžně podřezával žíly sobě anebo naopak - bral nůž na svoji matku. Několikrát skončil v blázinci, načež se podařilo vyřídit mu invalidní důchod. Tím ale došlo k situaci, že byl na tom finančně lépe než předtím, a o to víc chlastal, fetoval a dělal víc nepříjemností. Vykázat ho z bytu coby jeho trvalého bydliště? Ani omylem! Po dlouhých peripetiích se známé podařilo vyřídit, aby soud zbavil synka alespoň částečně svéprávnosti. Nakonec mu musela koupit vlastní byt a nechala určit opatrovatele, který se stará o jeho důchod, aby mu vůbec zbylo na obživu a zaplacení energií v bytě. V důsledku ji ještě mnozí lidé odsuzují za to, že takto syna odkopla a odmítla se o podařeného synka starat.
červen 06, 2007 13:32
souhlasím s bb, chce to řešit : lp
jen bych si ušetřila cestu k právníku SBD, bohužel ten je zbytečný. Spíš by to chtělo šikovného právníka s určovací žalobou na soud a pak rychle na příslušnou ohlašovnu obecního úřadu a rychle zrušit trvalý pobyt synáčkovi. Jenže tohle všechno není záležitostí dnů či týdnů, ale bohužel spíše měsíců. Tak do té doby pevné nervy !!!!!
červen 06, 2007 13:35
možná bych zkusila i před určovací žalobou : lp
podat příslušnému obecnímu úřadu žádost o zrušení trvalého pobytu synovi. Dodala potřebné dokumenty a určitě se nezmiňovala, že jsem podala určovací žalobu o zrušení odvozeného práva bydlení či jeho neexistenci k soudu - to by pak mohli do doby vyřešení předběžné otázky správní řízení na obci přerušit. Při podání žádosti se příslušný úřad návrhem musí zabývat a vydat rozhodnutí. Proti tomu se lze odvolat na příslušný krajský úřad. Pokud by i dále navrhovatelé s výrokem nesouhlasili, můžou se obrátit na soud s žádostí o přezkum rozhodnutí. A pokud by naše justice pracovala rychle, tak by navrhovatelé kdykoli dodali rozsudek soudu, či po jeho odbržení podali opětovně žádost o zrušení místa trvalého pobytu synovi.
červen 06, 2007 13:48
bb a byt "psaný" na bývalého souseda : Kráťa
Pokud bývalý soused nabyl užívací právo ještě předtím, než se oženil a vám se podařilo ho o něj připravit, velice pravděpodobně jste se dopustili protiprávního jednání. Pokud "bývalý" není úplný hlupák, pěkně si vás jednou vychutná ...
Ano, konečně někteří začnou chápat, že byt v osobním vlastnictví není nejlepším řešením za všech okolností (naopak, za většiny okolností je to úplně k h...). Ať se děje co se děje, i kdyby jim exekutor zabavil i poslední kapesník, pokud je byt družstva a oni ho užívají jako nájemci, je to to jediné (a přiznejme - nejdůležitější), co jim nemůže sebrat (když to není jejich). Takže když budou řádně platit úhrady za užívání, mohou se mu jedině vysmát. I když hořce.
červen 06, 2007 15:15
nebát se a nekrást, Kráťo, a hlídat si co si hlídat lze : bb
ne, nabyl ho jako ženatý, a nevychutná si nic, vše proběhlo legálně, jinak on se schovává před stíháním, dlouhodobé neplacení výživného a dluhy
červen 06, 2007 15:20
Nekradu. Nebo jak bylo myšleno ono pořekadlo? : Kráťa
Ano, pokud užívací právo nabyli společně, musí jeden z kola ven. O tom, kdo to bude, rozhodne soud. Tam není o čem. Leda o tom, že nabyl-li právo užívání jako ženatý, nemohla ona být pouze "spolubydlící" (co to je vlastně za výraz?), nýbrž jim právo užívání vzniklo společně a žádný z nich nemohl získat právo větší nebo menší. Leda že by ho on získal za trvání s jinou (předchozí) manželkou. Kromě toho, členské samosprávě (tak, jak chápu hierarchii uvnitř družstev) do jejich užívacích práv nic není. Samospráva může leda tak podat návrh na vyloučení z družstva a možná následně na zrušení práva užívání pro neplnění nějakých povinností, ale v žádném případě nemůže mluvit do toho, komu z původních manželů bude toto právo odebráno.
Nedá se nic dělat, ale zřejmě napsaný text zřejmě chápu jinak, než byl myšlen.

A ještě k tomu (někde výše v diskusi) vyměnění zámku ve vztahu k synovi... To bych udělal jako první. I kdyby to časem nějaký soud náhodou shledal jako protiprávní, kdo na počátku vymění zámek a "zabarikáduje se" v bytě, ten vyhrává! Alespoň pokud sleduji na veřejnosti prezentované kauzy - vždy vyhrává ten, který je uvnitř! A kdyby náhodou syn odvrtal zámek a snažil se "zabarikádovat" on - hlavně nevolat žádné policajty. Nepomohou, leda se vše zkomplikuje a dokonce syn získá navrch (protože uvnitř je on a nikdo nezkoumá, jak se tam dostal). Zavolat zámečníka, znovu odvrtat, syna uvnitř zmlátit, vyhodit za dveře, vyměnit zámek ...
červen 06, 2007 16:50
... : bb
nojo, píšu a čtu tady rychle, mezi ostatním, takže pak zkratkuju : nebát se a nekrást je název filmu a u nás vžitá zkratka, asi ve smyslu, že zákony dávají i poctivým lidem široké možnosti,jak se bránit a chránit. "spolubydlící" je uživatel, na dokladech k bytu od SBD z r.1993 je uvedený jeden nájemník a ostatní jsou další uživatelé bytu, byť členové SBD. U nás byly takové případy, kdy se rozváděla manželka, na niž byt nebyl napsaný.
červen 06, 2007 17:49
... : bb
...tři: První se rozváděl on, ji nechal v bytě bydlet s novým partnerem a dětmi,byt si ponechal a ona mu platí nájem. Druhý - ona požádala o rozvod, byt jí zůstal jen proto, že manžela vyplatila, a to celou částku,ne půlku. Třetí - ten "můj" případ,ona se rozváděla, protože on opustil rodinu a ona za něj platila dluhy. Rozvod proběhl v jeho nepřítomnosti, byt byl dál jeho a on tam měl trvalé bydliště. Nakonec se to vyřešilo jak jsem psala nahoře, byt je její, on nedostal nic, trvalé bydliště mu bylo zrušeno.
červen 06, 2007 17:52
... : bb
Samospráva pravdu nemá pravomoce (aspoň v našem družstvu ne) k řešení takových věcí. To jsem špatně zformulovala, vhodnější by bylo: ona se na mě obrátila jako na předsedu samosprávy o radu, kam se v té věci obrátit, jak postupovat. Taky ví, že mám na rozdíl od ní auto,počítač,fax,mail a větší zkušenosti v jednání s úřady než ona.
červen 06, 2007 18:00
... : bb
Na druhou stranu, písemné svědectví předsedy samosprávy o tom, že pán se v domě dva roky nezdržuje, a platby, které jsem coby předseda vybírala od lidí v hotovosti, hradila ona, mělo v následném řízení význam, a i ty dopisy, které jsme rozeslaly, jak jsem radila někde nahoře, ušetřily spoustu nervů a kroků. Tam splývaly i další věci, třeba přídavky na děti, kam se musí udávat příjmy obou rodičů, dokud nelze doložit, že nemají společnou domácnost, atd. V tomto případě skutečně moc pomohla spolupráce právníka SBD s OÚ, soud pak jednal rychle.
červen 06, 2007 18:03
... : bb
užívací právo je tedy stejné, ale nájemník je vždy jen jeden, obvykle u nás otec rodiny, a obvykle figuruje ve všem, na smlouvách elektro,plyn,telefon, na pojistkách k bytu i dětem, na smlouvách o půjčkách, a když se skrývá, je nedostižitelný a domů chodí pouze věřitelé a vymahači, je opravdu nejlepší vyměnit zámek, jak píšu nahoře a začít jednat
a už končím, stejně jsme od problému Ivana trochu odbočili
červen 06, 2007 18:08
no já mám zkušenost z praxe takové, : Inka kuk
že odhlásit někoho z trvalého bydliště není jednoduchá záležitost, zvlášť bez něj a jeho souhlasu. Kamarádčiny rodiče se kdysi dávno rozvedli, otec odešel od rodiny a ony neměly s ním žádný kontakt, matka se po čase znovu vdala a byt nechala dvěma dcerám, jedna se rozhodla v něm bydlet a tu druhou vypořádat. Do toho se byt vykupoval ze státního do osobního vlastnictví, kamarádka vše postupně splatila, sestru vypořádala a do toho podcenily to , že octec je stále celá ta leta hlášen pouze na trvalém bydlišti v tomto bytě, byť na převodu smouvy do osobního vlastnictví tam jmenovitě nebyl a ani tam nebydlel. Život se otci nějak nepovedl, kamarádka nikdy zámky nevyměnila a jednou dorazila z práce domů a tam byl nastěhovaný otec s vlčákem, kterého leta neviděla. Jednat se s ním naproto nedalo, byl to pěknej agresor, dělal jen bordel a jeho pes také, neuklízel tam a v zásadě nic neplatil, s odůvodněním, že nemá práci, žil tam takhle 3 roky. Až přes soud se to vyřešilo a on požadoval, jestli dcera chce, aby se odstěhoval, ať mu koupí byt. Soud to potvrdil. Pak se nějak dohodli, že mu koupí chatu se zahrádkou dál od Prahy, vzala si na ní půjčku, kterou už šestým rokem splácí, aby se odstěhoval, musela mu ještě půjčit peníze a pak ho ještě rok honit, aby si na policajtech přehlásil trvalé bydliště, protože jí tam začali chodit exekutoři a olepovat její nábytek. Zrušení trvalého pobytu bez vědomí toho daného člověka, je věc dost neschůdná. Ať už se v zákonech píše cokoliv praxe je bohužel trochu jiná. Ale co se exekutorů týká, pokud jim pošlete doporučeně dopis, že se tam syn nezdržuje, nebydlí a nenavštěvuje Vás a nemá tam jedinou osobní věc, a ještě nějaký soused to potvrdí, tak by Vám tam neměli nic brát a olepovat, na to je nějaký zákon. Jeden exekutor mi to říkal, jenže už nevím jaký, protože byste je pak mohli žalovat, že k Vám neoprávně vnikli a zabavili co je Vaše.
červen 06, 2007 20:24
Ivane, : lp
asi bych Vám doporučila, abyste ze všeho nejdříve milého synátora chytil za límec a přitáhl na ohlašovnu příslušného úřad. Tam podejte návrh na zrušení údaje místa trvalého pobytu a zároveň se s pracovnicí domluvte na termínu ústního jednání s tím, že syn s žádostí na zrušení pobytu souhlasí, v bytě nebydlí, opustil jej dobrovolně, nemá k němu žádné užívací právo stejně jako vy k němu nemáte žádnou vyživovací povinnost. Všechny tyto skutečnosti že shodně potvrdíte do protokolu. Snažila bych se apelovat na pracovnici, ať po ústním jednání vydá rozhodnutí ve zkráceném řízení, neboť jak navrhovatel, tak další účastník řízení - syn - tvrdí shodně skutečnosti a není v nich rozpor. Proto se nemusí dále tyto skutečnosti šetřit (např. svědeckou výpovědí sousedů). Pracovnice ohlašovny v takovémto případě může ihned po ústním jednání vyhlásit ústně rozhodnutí a pokud se po jeho přečtení vzdáte práva odvolání, ihned může rozhodnutí nabýt právní moci. Tato cesta je nejjednodušší. Jen se Vám musí podařit syna na daný úřad přitáhnout a přinutit, aby toto pěkně do protokolu povyprávěl. I když jsou dětičky nevyvedené, často se takhle celá nepříjemná peripetie dá relativně v poklidu zvládnout a předejít tahanicím stejně jako časovým prodlevám u soudů a tím si ušetřit nejen spousty nervů, ale i peněz. Držím palce, aby se Vám tahle varianta podařila!!
Jinak ostatním radím, máte -li druhy - družky, žijte s nimi, ale NEPŘIHLAŠUJTE, NEPŘIHLAŠUJTE, NEPŘIHLAŠUJTE!! Zrovna dneska jsem mluvila s plačící paní - bývalý přítel byl vzat do vazby a vypadá to na kriminál na tvrdo. Žádala o zrušení jeho trvalého pobytu, protože se po něm taky pídí exekutoři. K bytu nemá žádné užívací právo, bydlel zde pouze na základě jejího souhlasu, který mu odňala. Pokud je ve vazbě a bude v kriminále, tak tam ani nebylí a ani bydlet nebude. Vypadá to, že obě podmínky pro zrušení jsou splněny. Jenže byt neopustil dobrovolně, proto podmínka nebydlení není splněna a tudíž nemůže být údaj zrušen. Jo, život někdy tropí hlouposti!!! Tak je lépe jim předcházet....

červen 06, 2007 20:57
ještě k bb a vyživovací povinnosti : lp
bohužel nikde v zákoně o rodině není uveden věk při vzájemné vyživovací povinnosti. Navíc v novém zákoně o životním a existenčním minimu se společně posuzují rodiče a zletilé děti, pokud tyto děti společně s rodiči užívají byt a nejsou společně posuzovány s jinými osobami, což je i případ Ivana. Rodiči klidně může být 60 a "dítěti" 40 let!! Pokud jeho syn nepracuje a nepobírá dávky z úřadu práce, pak pro dávky hmotné nouze jsou posuzováni i rodiče a tito k němu mají bohužel vyživovací povinnost. Není tomu tak dávno a podobný problém tady řešil mladý člověk po ukončení studia, kterému se nepodařilo najít odpovídající práci a kterému také nepříslušely žádné dávky z úřady práce ani sociálního odboru. A jak jsme zjistili, vše je v pořádku. Maminka byla ten chudák, který se musí o syna postarat a on, i když se snažil a docházel na úřad práce a občas si i našel nějakou brigádu za minimální mzdu, tak mu nenáleželo žádné životní minimum.... docela nespravedlivé smilies/sad.gif
červen 06, 2007 21:23
... : Olina
Kdyz se tu ted tak pise o zruseni trvaleho pobytu, nevite nahodou co presne znamena pro daneho cloveka, kdyz si odhlasi trvaly pobyt z CR? Pritel zije od 1998 v cizine a ted mu rodice poslaly email, ze si musi zrusit trvaly pobyt z CR, pry to po nich chce jejich mesto. Me se to moc nezda a nelibi, nevite nahodou jak to vse je? a co z toho potom vypliva?
červen 07, 2007 00:28
... : maerlyn
my jsme měli podobný problém ... po koupení bytu jsme až asi po roce zjistili (díky volbám), že tam je trvale hlášený synovec bývalého majitele ... tak jsme dali na magistrát žádost o zrušení trvalého bydliště, a protože si vyzvedl první obsílku na adrese, kterou jsme zjistili a dál se tvářil jako by nic, tak mu to na magistátu zrušili aniž by dál zkoumali, prostě to vzali jako, že se vyhýbá řízení a bylo to ... a to to jeho rodiče věděli, protože jsme s nima byli v kontaktu, no tak teď bydlí na radnici asi ... smilies/cool.gif
červen 07, 2007 07:43
Olino, : lp
s ukončení trvalého pobytu na území ČR bych si nedělala těžkou hlavu. Spíše bych to uvítala a při návštěvě republiky navštívila ohlašovnu v místě pobytu, oznámila ukončení pobytu a odevzdala občanský průkaz. Po příteli už nikdo nebude chtít poplatky za komunální odpad (ty se platí podle místa trvalého pobytu), nebude muset obíhat zdravotní pojišťovny a dokládat potvrzení, proč neplatí pojištění, případně komunikovat s jinými orgány. Příteli samozřejmě zůstane občanství ČR a cestovní doklad, stejně jako všechna práva občana ČR s výjimkou, že již nebude moci volit v komunálních volbách. Kdykoli po návratu z ciziny se může přihlásit po předložení potřebných dokumentů k trvalému pobytu na jemu zvolenou adresu. Nemohl-li by po ukončení pobytu v cizině předložit potřebné doklady, je místem jeho trvalého pobytu sídlo ohlašovny, kde měl přítel poslední místo trvalého pobytu .Tak toho bych se opravdu nebála.

červen 07, 2007 07:58
Místní úřad : :-)
Pokud bude zrušen údaj o místu synova trvalého bydliště bez jeho účasti, pak se jeho TB automaticky stává úřad.
červen 07, 2007 12:58
Ano je to tak : wendy
i několik našich klientů má jako doručovací adresu pro doporučené dopisy a další věci Magistrát města. Jen se k tomu v tomto případu dopracovat...
****************
červen 08, 2007 08:39
lp : bb
pamatuju na toho vychytrálka, psala jsem k tomu, že jeho rodiče si svoji vyživovací povinnost vrchovatě splnili už tím, že mu platí bydlení a energie, a neodeženou ho od nedělního oběda. A i tak už překročili jeho životní minimum. Navíc u toho hocha to neplatilo, protože mezi SŠ a VŠ měl pauzu.
červen 11, 2007 11:53
... : bb
ale i bez pauzy nemá nárok na hrazení všeho, včetně studia...prostě mu to můžou odepřít, pokud hradí byt, energie, provoz domácnosti, je to ok
červen 11, 2007 11:55
Pozor : Vendi
Mistni urad se o nej musi postarat ale ty musis zazadat o zruseni jeho pobytu s tim ze se tam nezdrzuje min.2 mesice ale pozor urad se muze zeptat i vasich sousedu.Jinak exekutori ti budoy chodit domu nadale i kdyz budes mit v ruce papir ze tam nebydli se zmenou jeho adresy.Muzes se jedine modlit ze bude nekdo doma a neoblepejti uplne vsechno
červen 29, 2007 04:00
ZRUŠENÍ TRVALÉHO POBYTU RODIČI SYNOVI : lídie
Máme problémy se synem - drogy, dluhy, tedy hrozby exekucí, napadení... Bydlíme v nájemním bytě jako členi SBD, syn není na družstvu veden, bohužel však žil s námi asi 3 měsíce a udělal takový svinčík, že jsme ho vyhodili (má 31 let). Když jsme ho chtěli odhlásit z trvalého pobytu, slušně nás na obecním úřadu vypoklonkovali, že nesplňujeme dvě podmínky podle § 12 zákona 133/2000 Sb. A exekuce nám hrozí dál...
Mám podobný případ je to můj bratr ,dříve bral drogy ,čichal toulen a pod. a teď mu ty drogy tak trochu vygumovali mozek ..mají zněho strach z vlasního syna víte co to je bydlet stímhle člověkem pod jednou střechou ,bát se v noci usnout jestli vám nepíchne nůž do zad ,hrůza rodiče vydírá mamce už dvakrát ublížil tátovi taky , když tam přijeli policajti nic moc stím neudělali ,prý to mají dát k soudu no tak to dali a přišel rozsudek a tam mu řekli ať si hledá bydlení a zaměstnání, takže se nic nevyřešilo .Pořád se zajímá , kdo zdědí dům v ktërém bydlím i sestra a další bratr ,taťka mu řekl, že sestra a teď mají strach že jí něco provede .Taťka bere na setru přídavky na složenku a tu si klidně bratr vzal a vybral peníze ,nejhorší je na tom že bratr má jméno po taťkovi takže toho využívá ,ale co rodné číslo?Toje nezajímá na poště.Rodiče jsou už zoufalí a právě ,jsem se chtěla zeptat , jestli by pomohlo odhlášení jeho trvalého bydliště bez jeho souhlasu taťka je majitel ,bratr taťkovi nedává ani korunu na domácnost prostě nic... bydlí tam ,stravuje za tátovo peníze a když mu říkal taťka ať mu dá peníze tak mu řekl ,že se sním o takových věcech nebude bavit .Poraď te prosím co mají dělat dál
leden 29, 2008 12:28
problémy se synem aodhlášení s trvalého pobytu : VLASTA.VANOUS
jak se zachovat při odhlášení trvalého pobytu syna
únor 17, 2008 13:27
má velké dluhy a nerad bych přišel o vlastní dům kde začít a jak postupovat děkuji : VLASTA.VANOUS
má velké dluhy a nerad bych přišel o vlastní dům kde začít a jak postupovat děkuji
únor 17, 2008 13:30
odhlášení z trvalého bydliště bývalého manžela mé matky : Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
moje matka se rozvedla a její bývalý manžel se nechce odstěhovat z domu, který je v mém vlastnictví. Chtěla bych se zeptat co mohu udělat pro to, abych zrušila jeho trvalé bydliště z důvodu, že je hodně zadlužený a dluhy nechce splácet. Děkuji za radu
květen 05, 2008 20:44
Nevím, : blanče
jak moc velký rozdíl to je právně ale já jsem před dvěma roky převedla trvalé bydliště své sestry ze svého družstevního bytu, ve kterém jsem já nikdy nebydlela a jí trvalý pobyt povolili rodiče, kteří se do něj před sedmi lety nastěhovali - dřívější byt byl jejich a ona měla trvalé bydliště s nimi, i když už ca 8 let bydlela po pronájmech. Na obecní úřad jsem dala žádost, doložila tím, že jsem za sestru už podávala vymáhací žalobu na exekuci a prohlášením sousedů, že ji neznají. Trvalé bydliště má papírově na obecním úřadě, kde je ve skutečnosti nevím. Trvalo to cca 2 měsíce.
srpen 11, 2008 22:25
Dobrá zpráva pro rodiče : lp
nezdárných dětí. Konečně i krajské úřady došly názoru, že odvozené užívací právo dítěte k bytu rodičů není všemožné a pokud robátko byt neužívá, tak lze jeho údaj o místu trvalého pobytu zrušit aniž by rodič dokládali rozsudek o zániku užívacího práva potomka !! A dokonce se mi dostal pod ruce rozsudek soudu, kde rodiče podali žalobu na svého nezdárného synka a ten byl nucen nemovitost vyklidit bez náhrady. Tak alespoň tyhle vlaštovky dávají naději, že i na nezdárná miminka je metr a rodič se nemusí strachovat o vlastní střechu nad hlavou.
září 24, 2008 20:49
trvalý pobyt : jola
Bydleli jsme v jisté vesnici děti se mi bohužel nevyvedli tak jsem si koupil půldomek a přestěhoval jsem sejinam musel jsem vzít s sebou dceru,která zrovna začala chodit do učení.Synům jsem zařídil aby si byt platili sami ze svých prostředků a proto že už nám jeden řekl větu mě nemůžeš vyhodit mám tu trvalé bydliště tak na toto konto jsem dceři neudělal trvalý pobyt v novém bydlišti.Vše bylo v pořádku až do té doby než ztratila občanku nyní dotaz musím jí udělat trvalé bydliště když jsou s ní problémy taky a navíc j e jí 19 let a hrozí jí vyhazov ze školy?Vyučila se ted se pokouší o nástavbu tím že propadá že 7mi předmětů a má důtku ředitelky školy prosím poradte mi jak mám postupovat s trvalým pobytem nerad bych jí přihlašoval
prosinec 20, 2008 20:24
Když chce naštvaný rodič "vyhodit" z domu své zletilé dítě? : Romualdo
Dobrý den!
Muže naštvaný rodič "vyhodit" z domu své zletilé dítě, které je bez problémů a výdělečně činné?
Znemožnit mu přístup do domu?
Jak postupovat při takovém jednání agresivního rodiče,když druhý rodič nesouhlasí s "vyhozením" a dům mají rodiče na polovinu ve vlastnictví?
Děkuji za odpověd.
leden 07, 2009 17:48
Romualdo - Záleží na trvalém pobytu : Rendy
pokud tam má dítě trvalý pobyt, nikdo ho vyhodit nemůže. Mohl by se s policií domáhat puštění zpět.
Vyhazujeme syna (18 let), který nedělá, na pracák nechodí, nepřebírá poštu, k soudům se nedostavuje, bere pervitin, a nic platné. Sám neodejde a dokud tu má trvalé bydliště, které potřebuji nějak zrušit, nic nezmůžeme.
únor 10, 2009 16:37
prosím o radu : vev
Dobrý den je mi 25 let a mám dvě malé děti.4 roky jsem žila v Jižních čechách kde mám nadále trvalý pobyt a teď jsem se vrátila spět do rodiště v Sokolově. Zde mám pouze nájemní smlouvu a majitelka bytu mi vyhrožuje že pokud si v bytě udělám trvalí pobyt neprodlouží mi nájemní smlouvu která končí v dubnu. Jelikož jsem matka samoživitelka musím zasílat veškeré žádosti na přízpěvky do Jižních čech a také víše nájemného je rapidně višší. Může mi někdo prosím poradit co mohu dělat?
únor 23, 2009 16:09
milá vev, pokud sem zase přijdeš, : d@niela
napiš do redakce - buď pomocí formuláře, tj. zde v levém sloupci klikni na rubriku právník případně poradna a tam vyplň, případně napiš normálně e-mailem (adresa je např. poradna @ kudlanka.cz - rozhodně nech svou adresu, kam je možno ti odpovědět!
únor 23, 2009 16:17
bývalý přítel : susna
Dobrý večer,prosím Vás o radu.Udělala jsem velkou chybu,neboť jsem přihlásila svého přítele k trvalému pobytu.Mám družstevní byt.Po přihlášení se můj přítel odstěhoval a já zjistila ,že má velké dluhy.Nechce se z mého bytu odhlásit ,nereaguje .Budu moc vděčná za radu..zda mám vůbec nějakou možnost ,zrušit jeho pobyt bez něj..Děkuji
březen 22, 2009 20:10
BÝVALÝ PŘÍTEL: SUSNA : adriana
PÍŠETE,ŽE MÁTE DRUŽSTEVNÍ BYT,DOUFÁM JEN, ŽE JSTE PŘI PŘIHLÁŠENÍ PŘÍTELE K T.P., NEPŘEPSALA I VAŠE DRUŽSTEVNÍ PODÍLY NA VAŠEHO PŘÍTELE, V TOM PŘÍPADĚ JSOU DRUŽSTEVNÍ PODÍLY V DRUŽSTVĚ POUZE JEN VAŠE,SMLOUVU MÁTE S DRUŽSTVEM UZAVŘENOU JEN VY SAMA A VÁŠ PŘÍTEL TAM MÁ TRVALÝ POBYT BEZ UŽÍVACÍHO PRÁVA! TO JE,ŽE BYT UŽÍVÁ BEZ PRÁVNÍHO OPRÁVNĚNÍ.DOJDĚTE SI NA EVIDENCI OBYVATEL TAM PŘEDLOŽTE KOPII NÁJEMNÍ SMLOUVY OD SBD,POPROSTE DVA VAŠE SOUSEDY ABY VÁM PODEPSALY ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ O TOM,ŽE ŽIJÍ V DOMĚ TRVALE, SITUACI V DOMĚ DOBŘE ZNAJÍ A PŘÍTEL SE TAM JIŽ DELŠÍ DOBU NEZDRŽUJE A NEMÁ VE VAŠEM BYTĚ ANI ŽÁDNÉ SVÉ VĚCI!DO FORMULÁŘE BYCH I KONKRÉTNĚ VYPSALA,ŽE MÁ BÝV.PŘÍTEL DLUHY A VÁM HROZÍ ZA JEHO DLUHY EXEKUCE,POMOHOU VÁM!!
duben 02, 2009 23:54
No já čumím : Vincaa
proboha, co to všichni máte za rodinný vztahy? To se neumíte dohodnout?
duben 03, 2009 12:09
No já čumím : mikula
Asi jste si to nepřečetl celé, nejedná se vůbec o rodinné vztahy, ale o rozchod s býv.přítelem a to má do rodiny hodně daleko,tomu se rodina opravdu říkat nedá!Těžko se lze dohodnout s někým kdo naprosto účelově využije přítelkyni k tomu aby mu u sebe napsala trvalé bydliště a pak se na ní okamžitě vykašlat, s takovým bych se nejenom nehodlal dohodnout ale ten by letěl,že by nestačil počítat schody vyčuranej chlap,nic jinýho a ještě jí chudáka zatáhne do spáru exekutorů,je to jen obyčejnej grázl!!!
duben 03, 2009 15:16
Schopnost manipulace: : Zdenda
Život stále ukazuje, že ti největší grázlové a lemplové mají neobyčejnou schopnost toho druhého přesvědčit o správnosti jeho konání a dokážou manipulovat. Zvláště když se jedná a toho, kdo se jaksi " zamiluje". Pak je to průšvih a běh na dlouho trať. Všecho se jim odpoušti " on to tak nemyslel" a pod. Pak to praskne a grázl ukáže svou pravou tvář a to už bývá většinou pozdě:
duben 18, 2009 12:05
Může to být i jinak - chyba v rodičích : REM
Po rozvodu byla dcera svěřena do výchovy matce, otec řádně platí výživné a měl zájem se s dcerou stýkat. Styk s dítětem mu matka manipulací a intrikami znemožnila a dceru postavila do pozice proti němu. Matka se znovu provdala. Styk otce s dcerou nebyl z uvedených důvodů realizován více než 6 let. Po dosažení zletilosti dcera stále studuje. Seznámila se s partnerem, kterého má ráda, avšak tento partner matce nevoní. Matka má velkého koníčka v narušování mezilidských vztahů a snaží se tento poměr dcery narušovat kromě jiné tím, že jí společně se svým současným manželem fyzicky napadla a dále jí prostřednictvím svého manžela nutí k odhlášení trvalého bydliště z domu, který je zčásti majetkem rodičů současného manžela a zčásti jeho. Požadují po dceři, aby se odhlásila z trvalého bydliště k současnému příteli nebo k vlastnímu otci, se kterým ji matka rozeštvala. V případě, že tak neučiní, odhlásí jí z trvalého pobytu ona. S vlastní zkušenosti a z pověsti matky v jejím bydlišti a v zaměstnáních vím, že žádná domluva s ní není možná. Jakmile má někdo odlišný názor než ona, je schopna ho psychicky zničit a to i vlastní dceru, která se neprovinila ničím jiným, než že má někoho ráda. Partner dcery je služný, pracovitý, jen je rozvedený. Jak postupovat v tomto případě
duben 20, 2009 17:16
Může to být i jinak - chyba v rodičích - dodatek : REM
Je nutno ještě podotknout, že své výživné od otce odevzdávala dcera i po dosažení zletilosti celou dobu matce v plné výši!!
duben 20, 2009 17:21
Pomoc rada : Honza Bauer
Dobry den,
je mi 22let a studuji, kdyz nemam zkouskove obdobi tak pracuji pri studiu. Mam matku samozivitelku 63let, kt.vychovala me a dva bratry, stale pracuje a vydelala hodne penez. Jeden dela architekturu a je velmi nadany, dalsi uz vystudoval vysokou a ma krasnou rodinu a praci, zije uz jinde. Mame problem nasi nejstarsi sestru 34let. Cely zivot byla zvykla, ze bydlela u nekoho apod..Vydelavala si jen na sebe a starala se jen o sebe, nikdy nikomu nepomohla a my ji vzdy, kdyz byla v tizive zivotni situaci. V roce 2007 se vratila z ciziny a "vegetovala v nasi domacnosti" sedm mesicu. Podotykam, ze ma Vysokou skolu "MBA" MASTER OF BUSINESS velice lukrativni titul mezinarodne uznavany. Vegetovala v nasi rodine a neprispela za celou tu dobu ani korunu. Zijeme v podnajmu a naklady na bydleni nejsou male navic mladsi nedostudovany bratr ted studuje v zahranici tudiz naklady na jeho pobyt jdou do desetitisicu. Vegetujici cinnost v nasi domacnosti resila prodanim sveho bytu! za 2 miliony korun, pote odjela bez jakehokoliv vzkazu nic nam nerekla ani neprispela na domacnost nic. My jsme to brali jako, ze uz bude zit normalne a kazdopadne jsme byli radi, ze uz muzeme byt v pohode.
Po deseti mesicich se vratila bez penez a opet vegetuje v nasi domacnosti uz pres tri mesice, mama je z toho spatna, jelikoz nechce byt nervove vypjata, tak ji rikam, ze tohle si nemuze dovolit. Zkusil jsem vse od normalniho dialogu az po zamezeni pristupu k plazmove tv z duvodu velke spotreby elektriny apod.. Nevim, jak to resit, mame ji vyhodit kufry pred byt? Ale kdyz ma trvalou adresu u nas, tak ji muzou otevrit policajti? Je sebestredna a jedinym stredem sveta je ona sama. Citove vydira mamu a kazdy den spi do jedne odpoledne, nase naklady na domacnost se zvysily minimalne o 25% tudiz jdeme do cervenych cisel. Jak to mame resit. Je moznost nejake soudni cesty nebo je lepsi pres psychologa. Ja si myslim, ze je nenormalne normalni, dokazuje uvozovat, ale proste rada je zivena nekym jinym a rada se flaka. Jeste si nenasla zadnou praci a proste lze a keca. Dekuji za srozumitelnou odpoved, jak z psychologickeho hlediska, tak bych byl i moc vdecny hlavne za odpoved z pravnickeho hlediska!
duben 25, 2009 11:01
Zrušení trvalého bydliště : Marcel
Dobrý den, potřeboval bych radu v této věci....Koupil jsem na hypotéku dům, ve kterém figuruji jako jediný vlastník. Přihlásil jsem zde na trvalé bydliště přítelkyni, se kterou jsme se nyní rozešli. Však nastal problém, že nechce odejít. I přeto nadále bydlí semnou a nepřispívá do domácnosti vůbec žádnými prostředky. Nechci o dům přijít, proto vše platím já. Každý den mi dělá jen naschvály. Nechci nic, jen aby tato fraška už skoncila. Jak bych měl postupovat, abych vlastně dospěk k jejímu vystěhování.Moc děkuji za odbornou radu. Kral
září 24, 2009 18:46
Jak : zwiki5
Dobrý den,bydlím po rozvodu se synem/19/,který přes rok nehledá práci ani mě ničím nepřispívá v družstevním bytě.Chtěl bych odstěhovat za svou přítelkyní/bez syna/ a byt prodat.Bylo by tak jednodduší syna odhlásit z TB bez různých potíží?? Poradďte prosím jak mám postupovat? Děkuji za odpovědi.
září 29, 2009 12:55
rosím o pomoc jsem plnoletá a mam stále bydliště u rodiču : Eva Šuníková
prosím o radu mam dluhy a tata mě chce odhlásit tak abych to nevěděla jde to?prosím odpovězte na Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
říjen 15, 2009 02:10
zrušení trv. pobytu : Karolko
Osoba,nemusí mít trv. pobyt. Zůstane mu evidenční adresa na obecním úřade. Tam mu bude chodit pošta a na informační tabuli bude upozornění o doručení zásilky a její vyzvednutí na podatelně
příslušného úřadu.
prosinec 08, 2009 18:08
co s nezdárnou dcerou?? : Patricia Kass
Dcera utekla do zahranicí - Holandska kde byla cca 3 roky / nyní má 21 let/ a nyní se vrátila domů i se svou dvouletou dcerou.Nemíní si vyřizovat ani doklady /pojištění pro obě/,neshání práci,ani v domácnosti nepomůže,o svou dcerku se nestará.A já kmitám do práce a domů....když jsem ji pohrozila že ji vyhodím vysmála se mi,že dobře ví na co má nárok a že ji nevyštvu z bytu.Poraďte co dělat,za chvíli to už opravdu nezvládnu......PS
prosinec 13, 2009 18:55
VYHOZENI Z BYTU : Elanate
dobry den, mam cerstve 19 let. mam vyucni list,a hned po ukonceni ucebniho oboru jsem sla studovat dal,ale ne nadstavbu,ale 4letou skolu ( chtela jsem byt jednou pri hledani prace brana jako-maturita bez vyuceni, ne vyuceni s maturitou) ted jsem v prvnim rocniku, ale rozhodla jsem se odejit, protoze se vyskytli konflikty ze strany spoluzaku ( me je 19, jim 15) nevzaly me mezi sebe, delaly mi naschvaly.uroto jsem studium ukoncila. praci nemuzu nikde zadnou najit, protoze mam jen ucebni obor, a kdyz uz nejakou najdu tak je daleko, za minimalni mzdu - 8900kc, a od 9hod do 18. coz by v mem pripade ale znamenalo jen do prace v 7:20min, a vratit se v 19:45. takze bych pracovala cely den, za minimalni mzdu. proto jsem chtela tu amturitu,abych toto jendou nezazila. chtela jsem si podat prihlasku na pravnickou skolu, kde mam garanci prijeti, ze bych od noveho roku zacala studovat,ale dalkove ( je to soukroma skola, denni studium stoji 2800kc mesicne, dalkove 1500kc, a u dalkoveho studia bych mela i vetsi sanci ze me vezmou) diky tomu ze uz mam ukonceny ucebni obor, bych nemela studium 4lete,ale 3lete. jenomze moje matka na me zacala rvat ze kdyz neminim chodit do skoly ( nechtela abych sla studovat tento obor ktery jsem jiz ukoncila) a ukoncila jsem ho z duvodu sikany, protoze tak to kvalifikovala skolni psycholozka i ucitele a reditelka. zacala po me matka rvat ze se flakam, ze mi tu skolu kam chci jit nezaplati, ze jsem nevychovany spratek, ze me vyhodi z bytu, nebo ze vymeni zamek abych nemohla z bytu vychazet. byla tu jeste jedna vec, ona ma pritele, ktery s nami zije asi 5 let, kdyz jsem ji rekla ze me v noci osahava, coz je pravda, a ja ji to rekla uz asi po 5, trva to uz 3 roky.rekla ze si pry jen vymyslim, ze se mu mam jit okamzite omluvit, a ze potahnu z bytu. chtela bych se jen zeptat. kdyz tu mam trvaly pobyt, bydlim tu, mam tu vsechny sve veci, a muj problem je jen v tom ze kvuli sikane jsem odesla a chtela bych od zacatku pristiho roku nastoupit na dalkovou skolu, protoze s mim ucebnim oborem praci nesezenu, ma pravo me matka vyhodit? chtela bych docilit jen jedineho, abych tu mohla bydlet, abych nemusela kazdy den poslouchat vyhruzky ze me vyhodi, jen kvuli tomu ze nechci skoncit s ucebnim oboremlkae ze chci jit studovat, coz ona nechce, a abych mela jistotu ze mi da aspon najist. dekuji predem za odpoved, a za pripadne chyby se omlouvam
leden 03, 2010 14:38
Dotaz : kp.com
Dobrý den ,chci se zeptat jak postupovat při zrušení trvalého pobytu mé dcery ,která zde již nebydlí a na provoz bytu nepřizpívá dokonce tu nemá ani žádné věci. Byt je v mém osobním vlastnictví a ona k němu nemá žádné vlastnické právo pouze tralý pobyt.
Po dobrém to nejde není s ní komunikace.
Na místním úřadě nám pracovnice před vánoci řekla , že to není problém a nyní když jsem tam byla oficielně podat žádost , tak jsem se dozvěděla, že dcera už se tam byla ptát a najednou to tak jednoduše nejde. Pracovnici úřadu zřejmě nezajímá §12.
Dcera má smlouvu o nájnu v jiném bytě a sem ani nedochází.
Po delší komunikaci s pracovnicí úřadu mi bylo sděleno , že se celá věc bude protahovat a ona,že se bude odvolávat až se celá věc předá magistrátu za účasti policie a sociálních pracovníků.

Zajímá mne v čem má pracovnice úřadu pravdu a jak mám dál postupovat.

A ještě jeden dotaz .

Mohu a za jakých podmínek prodat tento byt v mém osobním vlastnictví a neinformovat o tom mou dceru?
Jaké jsou v tomto případě mé povinnosti a jaká mám práva takto postupovat.

Děkuji za brzkou odpověď.

S pozdravem kp.com



leden 05, 2010 15:22
Prosím o radu : Josef
Jde to abych se mohl odhlasit sam a prihlasit trvaly pobyt na urad? Prosim o radu, dekuji.
leden 21, 2010 20:29
neuvádíš, kolik ti je - ale pokud jsi dospělý, tak určitě jo - jen tam dojdi. : ivanka
každopádně, jinak bys asi mšl napsat přímo do redakce, tady na levé straně, v tom sloupci
leden 22, 2010 09:52
hledání řešení. : Barča Ohrožená
Dobrý den. Mám stejný problém jako asi všichni zde. Vlastním dům který jsem koupila pro pokojný život své dcery. Dcera se vdala a já povolila trvalí pobyt pro jejího manžela. Ten jednoho krásného odpoledne při siestě z kávou jí oznámil, že nehodlá sní nadále žít. Všechno bylo jako blesk z čistého nebe. Nehodlal z dcerou žít ale ani se vystěhovat. Dceru doslova doháněl a dohání k šílenství a štve proti ní i moje vnoučky. Dobrovolně se mě podařilo ho vystěhovat a vyměnila jsem zámky u dveří. Jenže problém stále neskončil. Stále se domáhá vztupu do domu pro trvalí pobyt a já proto podala žádost na jeho zrušení ale zase problém. Sousedi se vyjádřili tak, že ho tam nevidí ale on prohlásil, že by tam bydlel kdyby nu byl umožněn přístup do domu. Dům je můj z dcerou žít nechce ale v domě ano. Dcera má nemoc kde má dispozice na moskovou příhodu a já mám obavy o její život jak dál? Ještě její bývalí má zbrojní pas a já se obávám nejhoršího prosím o radu. Na policii jsem chtěla sepsat hlášení a nikdo mě nebral vážně. Nakonec jsem si vyžádala velitele a oznámila mu, že neodejdu pokud to se mnou nesepíše. Ten reagoval odpovědí, že mu vyhrožuji. Po mojí neústupnosti semnou sepsali asi ve stylu bába se zbláznila. Jsou naše životy v bezpečí.
únor 23, 2010 15:21
Chce to důslednost při jednání s úřady : Peter
Taky mám problémy se synem který se dostal do dluhové pasti.Úřednice na MěÚ se zuby nechty bránila když jsem se snažil o to aby mu byl zrušen trvalý pobyt v mém domě.7 let už u mne nebydlí a měl jsem i potvrzení od sousedů že se na adrese trvalého pobytu nezdržuje.Nejprve mi tvrdila že se musí poradit na krajském úřadě,pak s právníkem ,pak zase že se musí předvolat sousedé k ověření podpisů čili dělala asi záměrně samé obstrukce. V občanském zákoníku paragraf 12 zákona č.133/200sb. je přitom tento problém vyřešen velmi jednoduše .Stačí předložit výpis s katastru nemovitostí o tom kdo je majitel bytu či domu svědectví sousedů pomocí písemného prohlášení že se jmenovaný dlouhodobě nezdržuje na uvedené adrese a pak již musí daná úřednice zahájit řízení o zrušení údaje o trvalém pobytu. Žádné předvolávání svědků či ověřovaní podpisů není v tomto přípasdě nutné.Až když mne svým byrokratickým jednáním vytočila tak že jsem ji řekl že si budu na ní stěžovat že dělá obstrukce tak teprve zahájila správní řízení v této věci čili je to o to vyhledat si potřebné informace na internetu a nenechat se vodit za nos namýšlenými kancelářskými krysami které aby nabyly na důležitosti tak si vymyšlejí úkony které dle zákona nejsou zapotřebí a slouží jen k buzeraci občanů.
únor 27, 2010 12:26
... : Vláďa
Dobrý den,bydlím sám v rod.domku mám dvě dospělé děcka,které bydlí jinde a mají své rodiny a bydlení.Vše v baráku je moje a nic jim nepatří.Takže jsme tři majitelé domku,ale jen já se o něj starám bydlím a vše platím.Můj syn má zde ale trvalé bydliště.Nasekal dluhy a veškerá pošta a exekutoři chodí do toho baráku.JAK JÁ SE MŮŽU BRÁNIT ABY MI NEVZALY MŮJ MAJETEK!!!CO MOHU PROTO UDĚLAT?Kde je ta spravedlnost?Děkuji ládinek
březen 08, 2010 18:11
zruseni trvaleho pobytu byvaleho pritele : danuska
Dobry den,
mam dotaz ohledne zruseni trvaleho pobytu meho byvaleho pritele.
U z pred rokem se odstehoval z baraku,ale pobyt ma u mne porad hlaseny.Mohu ho sama odhlasit?Nebo musi jit se mnou treba kvuli nejakemu podpisu?
Dekuji Daniela
březen 08, 2010 22:14
... : Jiři
PIc lidi je mi 19 a mama mě vyhodila z bytu a byl sem na měskym uřadě jestli bych si mohl hodit trvalej pobyt tam a to my bylo zamitnuto a moje matka je tak blba že to žene k soudu smilies/cool.gif
březen 18, 2010 16:45
Jiři : Ala
Pokud ti to bylo zamítnuto,maminka jinou alternativu nemá(bohužel).Sice nevím důvod tvého vyhození,ale když napíšeš o matce,že je blbá,nic pěkného to o tobě nevypovídá.....také drogy?Pak to chápu......ti kterým na tobě záleží,opravdu záleží!!!!!!!!Budou vždy TY BLBý,bohužel mluvím z osobní zkušenosti smilies/sad.gif
říjen 05, 2010 15:18
Chtěl bych vyhodit dceru z bytu : Jiří
Dcera vystudovala pyšní se titulem Mgr potud je to fajn. Ale nechce pracovat fyzicky napadá manželku nechce navštívit psichiatra doma je fakt blazinec soužití s mou dcerou není možné je to nazor i mé manželky.Prosil bych nějakého právnika o radu, nebo kdo s tím má nějaké zkušenosti
leden 03, 2011 19:46
LÁSKA NENÍ VĚČNÁ : ZENA
ZEŤ VYSTĚHOVAL ZE SVÉHO BYTU, KTERÝ MĚL JIŽ PŘED SVATBOU ,DČEŘI VĚCI DO MÍSTA PRACOVIŠTĚ BEZ JEJÍ PŘÍTOMNOSTI.CO DĚLAT DÁL, JAK SE ZACHOVAT?DĚKUJI.
březen 13, 2011 12:09
odhlášení z trvalého pobytu : Patricie Břízová
s přítelem a dcerou jsme bydleli v nájemním bytě.Při privatizaci fondu jsme založili družstvo a členský podíl je jenom na mé jméno.Přítel delší dobu nepracoval,tak jsem podíl zaplatila.Nakonec jsem ho donutila,aby si hledal práci.Pracuje na druhém konci republiky,tam bydlí v pronájmu.Podle dohody posílá polovinu nákladu na domácnost a výživné.Jezdí tak jednou za 6 týdnů na víkend.Má v bytě oblečení.Opravu bytu i zařízení jsem hradila sama a dodnes splácím Lišku.Celou dobu přicházely nějaké upomínky a doručenky.Došlo to tak daleko,že mu už x hrozili exekuci a před pár dny skutečně přišli a sepsali zařízení bytu. Jeho rodiče uhradili již několikatý dluh,ale situace do budoucna zůstává stejná- kdykoli se to může opakovat.Chci s tím kvůli dítěti skončit a odhlásit ho z trv.púobytu. Mám nějakou šanci ?
duben 05, 2011 14:31
prosba o radu : michalstovicek
Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu. Rodiče mé přítelkyně přepsali dům na jejího bratra a ten přítelkyni z domu vyhodil a chce jí odhlásit z trvalého pobytu, který zde má 25 let proti její vůli. Rodiče tam jinak stále bydlí. Podali si žádost o odhlášení na Obecní úřad a jako svědka uvedli bratra bratrovi manželky, který bydlí úplně jinde a nemůže ani vědět, jestli se tam přítelkyně zdržuje nebo ne a ani tam nejezdí. Přítelkyně samozřejmě zrušit trvalý pobyt nechce, protože v současné době bydlíme v podnájmu, kam si pobyt dát nemůže a na úřádě evidovaná jako bezdomovec také být nechce a navíc teď čekáme miminko a přihlašovat ho dle bydliště matky taky na úřad je dost hloupé. Je nějkaká šance, že nám úřad trvalý pobyt zachová nebo je nějaká jiná obrana jak tuto žádost napadnout? Prosím poraďte.
červenec 12, 2011 01:06
Utrápí mě : Bobina
Žiji ve společné domácnosti se svým 36 letým svobodným synem.Další dva synové žijí se svými rodinami.Jsem 12 let rozvedená a státní byt jsem odkoupila do družtevního vlastnictví,který ještě splácím.
Jsem zaměstnaná a v nadcházejících dnech nastupuji do starobního důchodu.Potud by to bylo normální. Ale..
Syn téměř 3 roky nepracuje,nepobírá žádné dávky a tudíž nepřispívá na platby související s provozem domácnosti.Toto se opakovalo již několikrát.Před 5 ti lety strávil také 1 rok v náprav.zařízení.když pracoval,na domácnost přidal.
Stávalo se,že přišel podnapilý a byl velice nepříjemný ,agresivní a nevyzpytatelný,že jsem se ho i bála .Z bytu nechce odejít a do očí se mi vysmívá,zesměšňuje a ponižuje mě a říká,že ať si jdu já!
Mnohokrát ho sháněl exekutor,protože má velký dluh na zdravotním pojištění.Poštu si nevyzvedává nebo ji roztrá a nic neřeší.Už dlouhou dobu doma nevařím,ale on si najde vždycky něco,co zkonzumuje a se vším nakládá,jako by to bylo všechno jeho.
Nejhorší je,že je duševně normání a manuelně šikovný a to i ve svém oboru,co se vyučil.Se svým otcem jde občas na pivo a pak to zase začne.Můj bývalý říká,že to je prý moje věc,on že žádný problém nemá.
Když jsem se ptala na městském úřadu,tak mi řekli,že mu trvalý pobyt nemohou změnit,když v bytě pobývá a musela bych udat jeho nové trvalé bydliště.
Kdo toto nepoznal,- nepochopí.
Nevím,kam se obrátit o pomoc.Psychicky i finančně je to neúnosné.
Bobina

říjen 17, 2011 22:45
Zrušení trvalého pobytu : Romana Beránková
Dobrý den, chci se zeptat jestli náhodou nevíte kam se mám obrátit když mám státní byt a máme ho s manželem napsáný na sebe ale on tu už nebydlí 2 měsíce je nějaká možnost ho odhlásit??Prosím poraďte mi předem děkuji za odpověď
říjen 29, 2011 18:42
Zrušení trvaleho pobytu : Chudíková Květa
Dobrý den chtěla bych se zeptat.Otec mi zrušil trvalí pobyt.uvedl že dlouhodobě nebydlím na adrese.Co se bere jako dlouhodobě? Děkuji za odpověď,
listopad 21, 2011 17:02
Zrušení trvalého pobytu : Eva
Dobrý den. Mám jeden dotaz. Na našem obecním úřadě zrušili trvalý pobyt bratrově přítelkyni. V místě bydliště již 5 měsíců nebydlí, bydlí u svého přítele. Ale hned podala odvolání na Krajský úřad V Plzni. Situace je taková, že přítelkyně bratra odešla sama před 5 měsíci ke svému příteli. U vystěhování byla i policie, protože odvážela vše, co unesla. Policie pak sepsala, že už paní do domu nesmí a sebrala jí klíče. S bratrem žila v jeho domě asi 6 let. Manželé nejsou, mají spolu 4letého syna, který byl svěřen do péče otci. Matka se o něj nebyla schopna postarat. Nechodila do práce a nemá jiný trvalý pobyt, než u bratra. Nechápu, proč se tedy odvolává ( v odvolání udává, že by zrušení trvalého pobytu pro ni mělo existenční následky), když u bratra stejně nebydlí. Myslíte si, že jí Krajský úřad v Plzni trvalý pobyt zruší, když se odvolala? A ještě jsem se chtěla zeptat, zda jí bratr bude muset zajistit náhradní bydlení, když na obecním úřadě jí pobyt zrušili bez náhrady na bydlení. Stále naší rodině dělá nepříjemnosti a už jsme opravdu bezradní a vysílení jejími neustálými útoky na nás. Děkuji


leden 13, 2012 07:19
zrušení trvalého bydliště : Michal,
Dobrý den, mám dotaz. Moje matka mi zrušila poplatky na služby v bytě, aby dostala přístěvek na bydlení. Do návrhu zrušení trvalého bydliště napsala, že v bytě víc jak tři roky nebydlím a že tam nemám žádné osobní věci, což není pravda. Ještě před půl rokem jsem tam býval denně, dokud mě nevyhodily. Osobní věci tam ještě mám. Teď mi chce zrušit trvalé bydliště. Prosím o radu jak se proti zrušení trvalého bydliště bránit. Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
leden 13, 2012 21:08
A proč se chceš bránit proti zrušení pobytu Michale?? : lp
Nebydlíš tam a k bytu nemáš užívací právo. Taky nepíšeš, proč tě maminka vyhodila či zda a jak jsi přispíval na provoz bytu. Když napíše více, možná se mi budou jevit věci jinak. Teď mi to připadá, že bys rád ďobal rozinky, ale na jejich pěstování se nepodílel......
leden 31, 2012 08:13
kde zrusit trvaly pobyt synovi : Jana 49
Dobrý den,chtěla bych se zeptat kde přesně zruším trvalý pobyt a co je k tomu vše potřeba synovi kterému hrozí exekuce a nikde nepracuje.Děkuji
únor 03, 2012 09:35
zrušení trvalého pobytu exmanžela : Janulak
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na odhlášení bývalého manžela z TP. Původně byl byt SBD, podala jsem návrh na soud a byt mi byl přidělen, pak jsem si ho od SBD koupila. Manžel již několik let v bytě nebydlí (bydlí u přítelkyně), na domácnost nepřispívá, ale občas navštěvuje dceru, která v totmo bytě bydlí. Na základě rozhodnutí soudu jsem mu měla zajistit náhradní byt, ale protože nemám fin. prostředky, abych mu ho koupila, tak jsem mu byt nezajistila. Nevím, jak je na tom s půjčkami a případným splácením, ale chci se ujistit, že mi domů nepřijde exekutor a nezačne olepovat majetek. S bývalým manželem jsme se vypořádali, i když to nemám písemně. Prosím o radu, zda můžu podat návrh na odhlášení z TP, když jsem mu měla zajistit náhradní bydlení na základě rozhodnutí soudu cca v roce 1996. Děkuji za odpověď.
březen 22, 2012 11:18
VÁŽENÍ, pokud chcete odpověď, : d@niela

využijte formuláře, který je na levé straně zcela nahoře:
viz KONTAKTY... tam máte tři možnosti: "napište nám" atd.

tím se dostane váš problém přímo do redakce a bude zodpovězen!

smilies/wink.gif
květen 13, 2012 11:16
odhlášení trvalého bydliště : evka
Děláte zbytečně z věci jednoduché ,věc složitou...
Osobně se dostavte na úřad..dostanete papír na odhlášení člověka,který s vámi fyzicky nebydlí,vše vypíšete dodáte patřičné doklady o vašem vlastnictví,případně nájemní smlouvu nebo doklad z SBD,že je byt na vás psaný.Vyřízení trvá asi 30 dní..když napíšete doručovací adresu kde bydlí dotyčný,který se v bytě již nezdržuje tak oni mu pošlou oznámení aby se vyjádřil.Pokud se nevyjádří do 15 dnů,tak zaniká jemu právo na trvalé bydliště v daném místě.Pak je převeden na městský úřad příslušný jeho pobytu a musí si vyřídit občanský průkaz .Veškerá pošta mu bude docházet na toto místo.
Pokud se věc zkomplikuje tak je potom řízení přes soud a je to zřejmě opravdu vleklejší záležitost..Takže je to zde odemne napsáno jednoduše,ale pravda je,že se člověk kvůli tomu hodně naběhá...

srpen 06, 2012 15:43
re odhlášení : evka


- doložení oprávněnosti žadatele: nájemní smlouva s SBD - v případě OV výpis z KN.

- Pokud je oprávněných osob více (manžel), pak je nutno přiložit jeho připojení k žádosti (nemusí být ověřený podpis).

- Splnění podmínky – prokázat, že zaniklo užívací právo dotyčného – v tomto případě se jedná o odvolání souhlasu rodičů s bydlením syna v jejich bytě (podle Obč. zák.).

- Prokázat, že se syn v bytě fyzicky a fakticky nevyskytuje a že se v bytě nevyskytují ani jeho věci (mělo by být dostačující prohlášení jednoho ze sousedů, že ho tam nevídá a potvrzení družstva, že syn v bytě nebydlí a případně, že za něj nejsou placeny poplatky za služby spojené s užíváním bytu).



samozřejmě ,že toto vše je nutno doložit...omlouvám se za neúplnost.
srpen 06, 2012 15:46
Dotaz-k trvalému pobytu : Tom
Dobrý den, chci se zeptat na dvě věci. 1) když chci koupit byt do os. vlastnictví - jak zjistím že na bytě není nikdo přihlášen k trvalému pobytu? a co když je? je vůbec možnost že se nastěhuju do nového a za pár let přijde exekuce že tam má někdo nahlašený tr. pobyt např. předchozí majitel či někdo jiný...

2) když chci prodat byt v os. vlastnictví - končí mi automaticky trvalý pobyt? co když se neodhlásím ? případně nenahlásím nový? Nebo příklad: rodiče umřou, já prodám jejich byt - vezmu peníze a nikam se nenahlásím...je tu taková možnost???

Děkuji za odpověď...
duben 18, 2013 19:17
jak se branit?? : JirkaA
Dobry den mel bych dotaz, budu se rozvadet. Potreboval bych poradit, zena mi vymenila fabku a veci vcetne obleceni, atd... mi odtehovala do garaze... Bez jakehokoliv varovani.. Ted mi navic prisel dopis, ze mi chce odhlasit trvaly pobyt...V byte mam jeste spoustu svych veci a nemam k nim ani pristup... Jak se mohu branit??? Prosim poradte. Dekuji smilies/smiley.gif
červen 17, 2013 12:18
... : karinkarin
Bohužel lp má pravdu.mám 21 letého syna stále studující feták,alkoholik s rozvinutou schyzofrenii.Dělal velké problémy od 17 let fyzicky mě svého bratra ml.napadal několikrát jsem ho vyhodila.ted chce vrátit a podstoupil léčbu.bohužel ji nemá z čeho zaplatit takže to bude opět na mě.chtěla jsem ho také vystěhovat oficiálně a nepodařilo se protože jsem povinna ho živit.to že terorizuje naši rodinu nukoho nezajímá.zákony které jsou tu nastoleny nahrávají jim do karet ale nás před nimi nechrání

červen 26, 2013 12:31
odhlásit jde : tána 111
AHOJ, PŘED ROKEM JSEM ODHLÁSILA SYNA ÚLPNĚ V POHODĚ.ŠLA SE MNOU SOUSEDKA,KTERÁ POTVRDILA,ŽE U NÁS JIŽ NENÍ A NEZDRŽUJE SE,SYNA SI POZVALO MĚSTO ALE ON SE TAM NEDOSTAVIL.A TAK BYL ODHLÁŠEN.JESTLI SELŽE TATO METODA PAK MŮŽETE I SOUDNĚ.
leden 06, 2014 12:08
pomooooooc : Pepa1990
Dobrý den,mám družstevní byt který je napsán na mě,bohužel se mnou bydlí matka,která sice chodí do práce,avšak nepřispívá na bydlení ani korunu,protože skoro celou výplatu dává na několik půjček u kterých poplatky za nesplácení několikanásobně přesáhly počáteční dlužnou částku a určitě nevím o všech protože neustále lže a není s ní domluva.Proto mám velký strach z exekuce,protože má u mě trvalé bydliště,ale nemám srdce jí vyhodit pod most.Prosím o radu,lze jí dát trvalé bydliště na obecní úřad ikdyž jí nechám u mě bydlet???Děkuju moc za každou radu!
květen 15, 2014 01:41
Ať jde pod most! : Johny Dlouhá Noha
Je to její problém.Ať sklidí, co zasela...Tak tohle je moje první bezprostřední reakce, ale podle mě to dopadne tak, že Vy skončíte v blázinci a oa Vám zatím rozprodá byt, nebo si tam nastěhuje "kamarády" ... smilies/grin.gif a vy půjdete k soudu pro neplacení poplatků, a "trochu" se přiživí i exekutor.U přímnou soustrast.
Jinak problematiku vysvětluje například http://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/component/content/article/15571-trvale-bydliste-trvaly-pobyt-zmena-odhlaseni-zruseni-informace.html
duben 02, 2015 11:14
na zamyšlení : ada
Dobrý den rád bych se zase žil po'svém ve svém či v pronajatém sem ale z kraje kde moc práce není a když chci do chodí mi nábídky 14 000 hrubého a 2500 mi vemou 500v praze za lítačku 1000 Tel a int 7000 bydlení 11000 víte agentúra vám za každý den nabídne 80 kč prispěvek na bydlení ale na ubytovne ve kdy ji nezadavali agentury Dostanu 75 10od zaméstnavatele 10 rozpočitani na hodinu 95 * 200 hodin což je18000 A možná ešte stravenky
duben 04, 2015 22:46
exekuce bratra : Jitka88
Dobrý den,bydlíme v rodinném domě.V přízemí bydlíme s přítelem a 1.patře přítelův bratr,kterému hrozí exekuce a my máme strach.Dům není rozdělen na 2 bytové jednotky.Nějaké účtenky od našich věcí máme.Pomůže i písemné svědectví sousedů,že my obýváme přízemí a on 1.patro?Musí to být i úředně ověřeno- svědectví?Jaké to má mít náležitosti?Děkuji.
srpen 07, 2015 11:44
Odhlášení z trvalého bydliště : Eschlyf
Mladší syn(34),vlastní byt, ve kterem bydlí a přesto se nechce odhlásit z trvalého bydliště,který má stále umně v bytě. Mohu toho docílit sama? Jak mám postupovat?
Za odpověď děkuji.
Květa
srpen 10, 2015 17:00
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]