O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZRUŠENÍ TVALÉHO POBYTU ZLETILÉMU PDF Tisk E-mail
Pondělí, 23 únor 2009

 Dobrý den, potřebovala bych radu. Mám potíže se synem, který je t.č. studentem SŠ, kterou bude končit letos v květnu maturitou. Je už zletilý, je mu 21 let. Jako vdova jsem příjemcem vdovského a syn je příjemcem sirotčího důchodu. Žije se mnou ve společné domácnosti. Dosud byl vlastníkem poloviny RD, který jsme nabyli dědickým řízením po smrti mého manžela. 

 

 

 

     Na základě darovací smlouvy mi syn daroval svůj podíl a já jsem vložila doklady k zápisu do KN. Syn se hodlá v blízké době odstěhovat a žít v podnájmu se svými spolužáky. Vzhledem k tomu, že jsem za něj už několikrát platila dluhy ( 3x úvěr - převodem z mého účtu ) trvám na tom, aby se syn spolu s odstěhováním také odhlásil z trvalého pobytu.

 

     Jednoduše mám starost, aby na dveře mého domu nezazvonil jednou exekutor, kterého nebude zajímat, že dům synovi nepatří. Opravdu nechci riskovat ztrátu střechy nad hlavou, protože synovi již nedůvěřuji, lže mi a s dluhy si starosti rozhodně nedělá.. Nevím, kam se bude život mého syna ubírat, ale chce-li se osamostatnit, pak tedy se vším všudy.

 

 

     Můžete mi prosím poradit, jak postupovat v takovém případě a jaké doklady po mě bude úřad požadovat?

 

Mnohokrát Vám děkuji

za Vaši odpověď.

Iva

 

ODPOVĚĎ:

 

Milá Ivo,

 

     absolutně chápu současný strach o budoucnost Tvou i Tvého syna. Snad v pozdějších létech bude všechno jinak, snad ze svých telecích let brzo vyroste, ale zatím je opravdu prioritní uchránit majetek před případnými nepříjemnostmi.

 

     Nevím, jak dalece jste se synem teď "kamarádi". Pokud se půjde dobrovolně z Tvého domu odhlásit a přihlásit na MÚ, bude vše v pořádku. Bude alespoň po dobu, než se rozhodne co se svým životem, tak chránit "rodinné stříbro" před exekutorem... Pokud ovšem by nechtěl, pak snad by bylo řešení počkat, až se opravdu ke kamarádům odstěhuje a pak hned na místní úřad dojít sama s tím, že syn a) nemá už žádný podíl na domě a b) v současné době se i zcela odstěhoval. (Možno pak doložit i svědky nebo svědeckou výpovědí, na matrice úředně ověřenou. To stojí jen 30 Kč a jako doklad by to jistě stačilo.) Snad bys mohla i říct, že vzhledem k tomu, že chceš dům v budoucnu prodat, chceš mít z tohoto důvodu vyřízeny všechny náležitosti...

 

     Bohužel, v dnešní době je opravdu větší jistota, když v domě (bytě) jsou trvale hlášeny jen zodpovědné osoby .-))). Nu, ale to se vždy nepovede, že...

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (26)add feed
Syn daruje : Karel K..
Syn matce daroval svou půlku baráku a ona teď jen hledá, jak se ho odtama zbavit. Povedená "maminka." Měl jsem něco podobného a díkybohu, že ji do konce mého i jejího života uvidím jen zcela výjimečně.
únor 23, 2009 18:47
Karel K : mamča
Napadlo mě totéž, co Tebe. Ale předpokládám, že Iva má velmi vážný důvod, proč tak jedná. Kdyby studující syn nedělal dluhy, které za něj matka platí, asi by k tomuto kroku nepřistoupila ?
Dost zvláštní je i původní rozdělení RD. Předpokládám, že proběhlo dědění "ze závěti". Jinak pokud by dědění proběhlo ze zákona, vdova by vlastnila svoji polovinu plus čtvrtinu po zemřelém manželovi, a zbývající třetinu syn.
Proč zemřelý manžel odkázal svoji polovinu RD jen synovi ? A proč syn daroval svoji polovinu RD matce ?


únor 23, 2009 19:41
... : mamča
oprava : zbývající čtvrtinu.
únor 23, 2009 19:42
Neni nic divneho,ze otec/manzel : Layla
sepsal zavet,aby syn a manzelka meli stejny podil z baraku. A pokud syn ma dluhy a matka je musela zaplatit,tak ji na zaklade darovaci smlouvy daroval svoji pulku baraku a tim matce dluhy zplatil. Tak by to mohlo byt,ne? A ze ma obavy,ze by mohli prijit exekutori,kdo by nemel v teto situaci. smilies/cry.gif
únor 23, 2009 20:45
jo, přesně ten pocit jako Layla mám já... : d@niela
mj. dopis byl delší, máma se bojí toho, že kluk se nejspíš vyskytuje v ne docela kvalitní společnosti, lže, dělá dluhy atd.
Nedělalo to na mě dojem, že by ho neměla ráda, ale že naopak chce uchránit majetek do budoucna. Doufejme, že se kluk vyblbne, začne pracovat atd. Pak jistě není důvod, proč by se domů nevrátil.
Mj. je tam výslovně psáno, že ON chce se odstěhovat, ne že ona by ho chtěla vyhodit...

únor 23, 2009 21:17
Pokud syn studuje, : lp
tak matka má k němu nejen vyživovací povinnost, ale svědčí mu stále i odvozené užívací právo k domu s ohledem na zákon o rodině, a tudíž zrušení trvalého pobytu by nebylo podle mého názoru možné. Něco jiného by bylo, pokud by s tím syn souhlasil a před úřednicí uvedl, že v domě nejen nebydlí, ale rozněž souhlasí se zrušením pobytu a vzdává se svého práva dům užívat. Co se týká přehlášení na adresu, kde bude bydlet, tak v těchto případech bývá velmi často jen podnájemní smlouva a nájemci nebo vlastníci bytu nedávají souhlas k přihlášení k trvalému pobytu. Sami se chrání před případnými nepříjemnostmi.
únor 24, 2009 07:25
... : katka*
Ono to ani nemuselo být dědictví ze závěti. Třeba byl dům jen manžela - a pak se dědictví dělí na poměrné části mezi všechny dědice - tedy na polovic...
Celá situace je asi komplikovaná, souhlasím s Laylou že by to tak mohlo být. Až se kluk vyblbne a dostane rozum, určitě ho máma nevyhodí...
únor 24, 2009 09:08
Proč? : Magdalenka
Milá Ivo,

zkouším si představit, že by to u vás v domě proběhlo naopak. Tvůj syn by požadoval po tobě převést polovinu domu na sebe, tebe poslal s kamarádkami do podnájmu a nestaral se o tvůj život... zdá se ti to nereálné? Proč? Je už plnoletý, měl své prostředky a plány do budoucna. Kde je psáno, že jsi to ty, která má mít vše a tvůj syn ne? Teď asi na katastru nemovitostí. Možná máš dojem, že je to výhra, takhle se "pojistit" na stáří, ale věř, že daleko větší ztráta je ztráta jeho důvěry k tobě a jeho nechuť společně mít něco společného dnes i v budoucnu. Mislím, že se tvůj syn neztratí, ale ty budeš sama trávit stáří ve velkém prázdném domě. Proto myslím, že pokud jsi ty ta rozumější, s většími životními zkušenostmi, nebudeš přetrhávat další rodinné vazby. Nepíšeš o dalších dětech, jsou-li jaké. Z tvého dopisu nevyplývá, proč se syn zadlužil, a jak hodlá financovat dál svůj život. Ale t o není nejdůležitější v daný momement. Daleko důležitější je, jestli ho máš vlastně ráda a to víš jen ty sama. smilies/cry.gif
únor 24, 2009 11:05
Nevím, co by mi musel udělat syn, abych z něj udělala bezdomovce. : mamča
Chápu, že má Iva strach o střechu nad hlavou, ale syn se v podnájmu s pravděpodobností na 99 % nebude moci přihlásit k trvalému pobytu, takže bude hlášen na MÚ, jako bezdomovec.
Není možná nějaká lidská domluva, aby studující 21letý kluk, který má jenom mámu, nemusel "na ulici" ?
A kolik mu Ivo budeš přispívat jako výživné ? Syn se na denním studiu soustavně připravuje na budoucí povolání. Co když půjde na VŠ ? Se sirotčím důchodem po otci zřejmě nevystačí.
Připadají mi ty vaše vztahy v rodině přinejmenším zvláštní.
únor 24, 2009 11:26
mamco,tak synek zustane doma, : Layla1
tim,ze ma uvery zaplacene,ma vlastne velice dobrou kreditni historii,takze mu budou chodit dalsi nabidky na pujceni penez,a Iva bude kazdy den vstavat s tim,ze mozna dnes prijdou exekutori. Dnes je doba trochu jina. Ja jsem taky dite a nasim bych nic takoveho neudelala. Jenze,ne vsichni jsou jako ja a o to je smutnejsi,ze mama(rodice),ktere tohle musi rvat srdce,proste syna odhlasi,protoze by homelesackou zustala(a navic NE vlastni vinou) treba sama. Kdyby jsi byla v jeji kuzi,udelas to taky.
únor 24, 2009 13:34
Layla1 : mamča
Naštěstí v té kůži nejsem. Asi bych to raději řešila prodejem domu a koupí dvou malých bytů. Pak už by oba měli svůj domov, a bylo by jasné, co je čí.
únor 24, 2009 13:38
mamčo, : katka*
syn bude za chvíli maturovat - ukončí školu a snad si najde práci - to bude už jeho problém. Já nevidím důvod, proč by ho měla máma nadále živit. Když chce, at se stará sám (aspoň uvidí, o čem to je). Jenom se bojí, aby si nevzal nějaký "stašně výhodný úvěr" a nepřišli jí vybílit barák exekutoři - protože těm je opravdu jedno, jestli jsou to věci její nebo jejího syna. Barák jí vzít nemůžou, protože je psaný na ni a ne na syna. A proč bych měla prodávat dům, ve kterém jsem roky žila, investovala do něj spoustu práce i peněz aby se měl synáček dobře... Ať se stará sám o sebe, když je tak chytrý a seká jeden dluh za druhým a chudák máma je za něj splácí...
A pořiď si z jednoho platu (když zaplatíš poplatky atd) novou televizi nebo počítač nebo cokoli jiného, co ti exekutor zabaví...
Druhá věc - nevěřím, že pokud synáček dostane rozum a vyroste z telecích nápadů, ráda ho přijme zpátky domů (a barák stejně jednou zdědí,takže nepřišel o nic).
únor 24, 2009 15:31
katka* : mamča
Ano, já tomu rozumím, že se Iva bojí následků nerozumného života svého syna. Je mi jasné, že prodat vlastní dům, znamená prodat i vzpomínky na prožitá léta.
Jenom se bojím, že pokud proběhne vše, jak je v dopise napsáno, že se syn odstěhuje s kamarády někam do podnájmu, zůstane na obou stranách jen hořkost, a Iva ztratí tu možnost na syna kladně působit.
Já si cením dobrých vztahů v rodině víc, než majetku. Proto bych se snažila majetek rozdělit spravedlivě tak, aby se syn mohl jednou, až dostane rozum, k mámě vrátit.
únor 24, 2009 16:03
Reakce na Vaše příspěvky - ZRUŠENÍ TRVALÉHO POBYTU ZLETILÉMU : Rebecca
Původně jsem neměla v úmyslu reagovat na příspěvky zaslané k tomuto dotazu ani se nijak obhajovat, protože to nemám zapotřebí. Jak už je ovšem „pravou českou“ povahou, dočetla jsem se od některých a naštěstí jich bylo méně, jak strašná jsem matka. Pro Ty, kteří si dovolují mě soudit,aniž by znali celý příběh,odsuzovat mě jen na základě pár vět vytažených z kontextu přidám tedy další NE nepodstatné informace, aby mě hlavu mohli umýt ještě více !
Padlo tam několik otázek.To já jsem se v dědickém řízení,když zemřel manžel rozhodla, aby syn měl ½ RD ( v té době neměl RD ani 1/10 dnešní hodnoty - stavba ), rozhodla jsem se tak proto,že nemovitost neztrácí hodnotu. Opatrovník i soud s tím rádi souhlasili. Mohla jsem mu dát peníze nebo chatu a vše ostatní si ponechat. Ale já jsem myslela na jeho zabezpečení do budoucna, kromě domu jsem ho zabezpečila i životní pojistkou, kterou zrušil a vybral stejně jako hotovost na účtě v bance, aby měl na VŠ studia. Platím mu školné po celou dobu studia a věřte, že pro vdovu to není žádná legrace. Můj syn se rozhodl žít se svými přáteli. Bylo těžké nechat ho jít do neznáma, ale je to jeho volba, je dospělý a nemohu mu bránit.
Chápu, že se se mnou a mými blízkými, kteří žijí ještě s námi ve společné domácnosti nudí, jistě je mladý. Ale to mu nedává právo dělat dluhy a spoléhat se na rodinu, že je za něho bude platit bez jakýchkoli komentářů. Poté co jsem za něho zaplatila 3.úvěr jsem řekla DOST. Snažila jsem se syna vychovat dobře a jsem přesvědčena, že nebýt party, která ho svedla z cesty, bylo by vše v pořádku. Dluhy jsem vyrovnala s tím, že chce-li syn jít svoji cestou dobře, ale po odstěhování se, což již učinil jak si sám přál, jsme se dohodli, že se odhlásí také z trvalého pobytu a vykročí do samostatného života nyní s čistým štítem bez dluhů a navíc se slušnou hotovostí pro začátek.
A pokud si nadělá dluhy, nebudeme to my , kdo bude riskovat, že nám exekutor zabaví střechu nad hlavou. Synovi vyplácím měsíčně peníze,které mu umožňují žít, platím mu nájemné za podnájem,kde s přáteli bydlí a kupuji mu také legitimaci to vše do doby, kdy ukončí studium. Poté si bude muset najít zaměstnání a začít pracovat a vydělávat si na sebe sám, tak jak si to přál..
Domů se samozřejmě může přijít kdykoli najíst, vyspat, vyprat prádlo, cokoli. Jen zde nebude mít trvalý pobyt. Naše vztahy se tímto nijak nezměnili, syn uznal, že to tak bude lepší, že zřejmě potřebuje tuto životní zkušenost,aby pochopil o čem že ten život je. Právě proto, že ho mám moc ráda ho musím nyní nechat jít.
A pokud by snad měl někdo pocit, že jsem syna okradla, mohu vás ujistit, že můžete v klidu spát, neboť syn je a bude jediným dědicem mého majetku,tudíž nepřijde o svůj díl, nýbrž získá úplně celý.

Tak, teď máte kompletní informace a můžete mě soudit za to, že myslím ne na sebe,ale na druhé, kteří s námi bydlí a hlavně na syna, který až vystřízliví z tohoto hýřivého studentského života získá slušný majetek a s ním velmi slušné zabezpečení, až já z tohoto světa odejdu.
Protože já si na majetku nezakládám, do hrobu si ho nevezmu, jen chci slušně žít v klidu pod vlastní střechou a svým blízkým garantovat klidné stáří.
Těm kteří mě odsuzují bych ráda řekla, že zkušenost je nesdělitelná,takže Vám přeji, aby jste nikdy neprožili totéž, protože ač děti vychováte sebelépe, nikdy nemůžete vědět, co se stane. Suďte mě za to, že myslím hlavně na synovu budoucnost, na dobu až dostane rozum a bude rád, že jsem pro něho před ním samým uchránila střechu nad hlavou.
Na závěr chci říci, že nechápu, jak někdo na základě kusých informací má tu drzost někoho soudit.Těchto lidí je mi opravdu líto. Mé životní motto zní: NESUĎTE, ABY JSTE JEDNOU TAKÉ NEBYLI SOUZENI !

A nyní si o tom piště, odsuzujte, pomlouvejte, je mě to jedno, neboť já se k tomuto už vracet na tyto stánky nebudu. Těm, kteří chápou mé pocity a strach za jejich příspěvek děkuji a všem Vám přeji v životě jen to nejlepší. S láskou Iva

únor 24, 2009 19:32
Ivo : mia
Moc neradím v takovýchto příspěvcích, které se týkají rodinných a partnerských vztahů, poněvadž jsem v životě nedokázala poradit soběm natož abych radila druhým. Chci tě povzbuditm poněvadž jde asi o tvé jediné dítě.
Sama si vůbec neumím takovou situaci představit, děti mám tři a i když jsem dost věcí v životě pohnojila, tak děti mám slušné, rády se vrací domů. Prostě jsou naší radostí. Pokud mohu vyjádřit svůj názor, asi bys měla myslet i na sebe, nevím kolik Ti je ale jen práce a péče o rodiče ti nemůže stačit.
Vyjeď si do lázní,chod do divadla.. Tvůj syn už měl maturovat určitě dřív než letos, tři uvěry jako student je taky trochu silná káva.
Myslím, že tvoje snaha vedená dobrým umyslem, prostě nevyšla. říkat ti ,aby ses tím netrápila asi nemá smysl, tak ti přeji hodně síly v dalším životě.

únor 24, 2009 21:05
To uz jsem se chtela zeptat nekolikrat : Barbora
Proc, Danielo, kratis ty prispevky- dotazy od lidi? To uz tu bylo nekolikrat, ze pisatel(ka) musi veci vyvracet a dovysvetlovavat, nebo ty je vzdycky uvadis na pravou miru, protoze jsi tazateluv dotaz zkratila.
Ma to vubec cenu, aby tu lidi neco radili, kdyz poradne nevi jak se veci maji?
únor 25, 2009 02:19
neubrala jsem žádný fakt, milá Barboro. : d@niela
V podstatě jsem zveřejnila vše, co v původním dopise bylo. A že pisatelka musí dovysvětlovat? Asi to bude tím, že to lidé špatně četli, jen se podívej pořádně, co je v dopise a co píšou lidé v reakcích:
hned první reakce zněla: "Syn matce daroval svou půlku baráku a ona teď jen hledá, jak se ho odtama zbavit." - přitom v dopise nic, co by vyznívalo tak, že by ho matka chtěla nějak šidit, není, právě naopak...
a další a další. Jo, lidi čtou rychle, pak si domýšlejí podle sebe a takhle vznikají nesrovnalosti. Ale myslím, že většina jich to pochopila správně.
díkybohu smilies/smiley.gif
únor 25, 2009 02:48
Tak co Mamco,nestydis se, : Layla1
za ty svoje rychle "silacke" soudy,jak by jsi,co by jsi a jaky kdo je??
Ivo,ano mas pravdu,nemas za potrebi vysvetlovat svoje rozhodnuti tem,kteri hned po par radcich dotazu( ten se vlastne tykal postupu,kam se obratit pri odhlasovani syna z trvaleho m.bydliste) zacnou chrlit jed. Preji hodne stesti!
únor 25, 2009 04:19
Layla1 : Ne, nestydím se. : mamča
Každý se na věc díváme ze svého pohledu a podle svých vlastních životních zkušeností. Iva si své jistě dokáže obhájit, a její syn je již věkem dospělý. Asi má jinou představu o zabezpečení během studia, když zrušil životní pojištění, kterým ho chtěla zabezpečit matka do budoucna, a vybral i hotovost na účtě, aby měl, jak píše Iva "na VŠ studia".
Její syn tedy není nějaký asociál, co kašle na vzdělání, jen ještě nepochopil, že když mu peníze od matky nestačí, musí si přivydělat sám, třeba na brigádě.
Je mnoho studentů, kteří při denním studiu pracují třeba na částečný úvazek.
Dovysvětlení Ivy objasňuje spoustu věcí. Je dobře, že se syn postaví na vlastní nohy. Jen s tím "vystěhováním" mohla Iva ještě do května do synovy maturity počkat, a pak už by neměla pochyby o tom, jestli je syn dostatečně vzdělán, aby se v životě neztratil. Studium VŠ se dá dělat i dálkově, a nikdo nemůže nutit matku-vdovu, aby syna na studiích živila do 30ti. To už je věc dohody dvou dospělých a zodpovědných lidí.
únor 25, 2009 08:33
Ale holky, tady není co se a proč stydět... : d@niela
mamča to myslela dobře, jen nevěděla všechno...
A taky nevěděla, že kluk prostě SE ROZHODL, ŽE TAM S MÁMOU NEBUDE A NEBUDE A NEBUDE...
A odešel o SVÉ VLASTNÍ VŮLI... Bohužel, 21 letému mladému muži nic nařídit nemůžete. No, nakonec jedna pozitivní věc: alespoň nemůže přijít do jiného stavu smilies/grin.gif
Já vím, dělám si legraci, chápu, co je těch nejrůznějších průšvihů, do kterých takový rozjašený mládě může přímo po hlavě vletět... A nic a nikdo mu to nevymluví.
To je totiž to nejhorší, že máma ví, on ne...
únor 25, 2009 08:47
Dobra tedy, : Layla1
jen mi nejak hlava nebere,proc Mamco tolik jedu a nepochopeni,kdyz mas nastesti svuj pohodovy zivot....
únor 25, 2009 16:56
Layla1 : Nevím, kde vidíš jaký jed ? : mamča
A do mého "pohodového" života je Ti houby. smilies/angry.gif
únor 25, 2009 20:37
Zruseni trvaleho pobytu partnerovy : Mirda
ma pritelkyne zije s ex-pritelem ktery ji i po prichodu z vezeni za ublizeni na zdravi neustale atakuje slovne,naschval se ji nevyhyba tim ji odstrci.Ona se ho potrebuje zbavit,ale je tam problem vuci nemu,financni nevyrovnani majetkove.Ona ma strach ze i pres to se ho nezbavi.je mozne ho nejak tam odsat dostat poradte prosim-dekuji.
říjen 15, 2009 10:22
Jak postupovat : ana
Dobrý den,
potřebovala bych poradit, jak mám dále postupovat. Ještě nerozvedení manželé - manželka odešla ke svému novému příteli a v domě nebydlí. Majitel je sám manžel, který požádal o zrušení TP manželky, bylo zahájeno řízení a manželka se dostavila na OÚ s tím, že nesouhlasí se zrušení TP. Jak dále postupovat?
Děkuji za odpověď
únor 05, 2010 10:24
Může matka odhlásit svého syna : Amor
Dobrý den, jsem dospělý pracující muž, který žije ve 2 1 bytě se svoji matkou.
Matka je majitelkou bytu, a chce me vyhodit (odhlásit z trvalého pobytu), přesto že ji platím polovinu nájemného tak jak jsme se domluvili.
Žádné problémi ji nedělám, exekuce či neco podobného mi nehrozí.
Přes tohle všechno se rozhodla, že se mnou bydlet nechce.
Prosím o radu, jak postupovat, aby nedošlo k odhlášení trvalého bydliště moji matkou?
A jaká je pravděpodobnost, že by se jí to povedlo?
Díky za odpověď
únor 24, 2013 23:05
Amore, : d@niela
únor 26, 2013 19:24
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]