O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TAKHLE SE NA TO MUSÍ... PDF Tisk E-mail
Neděle, 18 červen 2017
Bydlíme (se ženou na mateřské a malým dítětem) v menším okresním městě 120 km od Prahy ve zděděném rodinném domku. Ještě nedávno jsem pracoval jako systémový analytik u místního výrobce telekomunikačního softwaru, vydělával jsem na náš region slušné peníze, žena dostávala mateřskou a docela hezky a spokojeně jsme si žili.

 

 

 

 

 

Vydělával jsem 15000 čistého, žena má mateřskou 3630, za 18630 korun se u nás dá slušně žít. Shodou různých okolností ale můj zaměstnavatel zkrachoval. Nepříjemné... Slušnou práci u nás neseženu a tak jsem se rozhodl hledat v Praze. Našel jsem si práci hned, jsem profík v oboru, plat je slušný - 38 tisíc. Na denní dojíždění to ovšem není, takže si musím pronajmout byt a domů jezdit jen na víkendy a jedenkrát v průběhu týdne, protože je třeba ženě pomoci, a taky aby nebyla pořád s dítětem sama.

 

Samozřejmě něco stojí stravování v Praze. Máme sice stravenky a žena mi dává jídlo sebou, ale stejně se nevyhnu občas nějaké restauraci. Ale práce mně baví, mám skvělé výsledky, firma je se mnou velmi spokojená a daří se nám. Pracuji v Praze už měsíc a půl a přišla první výplata - 26 600 korun na dlaň. Z toho okamžitě vypláznu 10 000 korun za pronájem garsonky na Jižním městě. Ještě za vodu, plyn, internet (tedy výpalné Telecomu) 2000.

 

Soukromě najedu domů a zpět 1 920km, což mně stojí jen na benzínu 4 800. Za různé další nutné pražské poplatky, které bych doma neměl, vydám asi tisícovku. Počítám, počítám - jsem blázen, abych tady makal celý týden bez rodiny za 8 800? Moje žena bere mateřskou 3 630, náš společný příjem je tedy 12 430 korun. Jak s tím vyžít? Naše životní úroveň upadá...

 

Dávám výpověď, odjíždím domů a přihlašuji se na Úřad práce. Moje odměna činí 10 800 korun za celodenní hraní s dcerou. Protože se večer nudím, skládám známým pécéčka. Udělám tak jedno týdně, Na každém vydělám asi 2 000, tedy 8 000 měsíčně na ruku. Uvažoval jsem, že si zřídím ŽL a začnu se tím živit. Tak jsem zašel na úřad. Paní mi vysvětlila, že musím platit minimální zálohy na sociální a zdravotní pojištění. Dohromady asi 3 000 za měsíc. Minimální daň mi ukousne minimálně 840 korun měsíčně.
Počítám, počítám...Z mých vydělaných 8 000 mi tedy zůstane 4 160. Polovina? Paní, nechte si ten formulář...

 

 

 

Výsledek obrázku pro TÁTA S DÍTĚTEM V KOČÁRKU

 

 

Podnikám dál na černo, neplatím nic, zdravotní za mne platí stát a sociální pojištění nikdo. Stejně je k ničemu. Dostávám 10 800 od Úřadu práce, 8 000 za služby přátelům, manželka 3630, takže náš celkový příjem do rodiny je 22 430. Naše životní úroveň se rapidně zvedla, letos v létě si konečně dovolíme dovolenou u moře a snad i v zimě lyžování v Alpách. Minulý měsíc jsme si vyřídili sociální příplatek na bydlení a na dopravu MHD, dcera má atopický ekzém a manželka ji musí vozit k lékaři. To udělá 3000 měsíčně, vyděláváme už 25 430 čistého a koupili jsme si hezkou Fabii na leasing.


       A hodná paní na úřadě slíbila, že nám příplatek doplatí za rok nazpět. Potřebuji nové lyže a manželka si vyhlédla kožíšek.Těšíme se, až manželce zvednou mateřskou na 7 000, možná bychom si pořídili druhé dítě a koupili nové, lepší, zahraniční auto, ten leasing lehce z těch 35 800 čistého lehce utáhneme.

 

Jednou za půl roku se nechám na chvíli zaměstnat a pak hurá znovu na ÚP. No, nějak ten měsíc vždycky přežiju...to víte, už jsem si zvykl na svůj denní režim: v 10 ráno žena zajde pro rohlíčky do pekárny, po cestě mi koupí noviny (samé potěšitelné zprávy!), pak si chvíli hraji s dcerou a vyrazíme někam na výlet, podle počasí - do přírody, na koupaliště, na běžky, do akvaparku. Jen mně občas přepadá splín a pak mne trochu mrzí, že moje dvě vysoké školy, inteligence i schopnosti nejsou využity. Nemělo by to mrzet i tu paní na Úřadě? Ale brzy mně to přejde, vždyť se máme tak dobře a já jsem nevděčný!

    

Když se vrátíme z výletu, potkám občas kluky z bývalé práce a pozvu je na pivo. Jsou furt nespokojení, což nechápu. Makají a stále jim nestačí peníze. A přitom je to tak jednoduché...

Díky státe, díky vládo,

miluji tuto svoji českou socialistickou zemi!

FRANTA BOUŠKA

:-)))

 

 

Komentáře (70)add feed
to je asi nějaký omyl : bb2
Jednou za půl roku se nechám na chvíli zaměstnat a pak hurá znovu na ÚP

Vím, že je to fikce a něco jako fejeton, tedy pokud na Kudlanku napíšou dva autoři stejného jména. Ale i tak mi to nedá ;-) Aby hodná paní z úřadu poslala každý měsíc podporu, musí se v předchozích dvou letech odpracovat aspoň rok.

červen 19, 2017 00:06
... : Mikin3
V ceskem systemu socialniho zabezpeceni se nevyznam, tak budu verit bb2.
Co se tyce prvniho odstavce, tak ani u nas v Kanade by si podobne postizeny clovek v hlavnim meste nenajimal byt. Proste by si pro tech par noci najal nekde pokoj, nocleharnu nebo prespaval u kamarada.
Zajimalo by me, jak bude pan Bouska kvilet, az nastanou opravdu spatne casy.
A ty spatne casy kvuli lidem jako je on opravdu nastanou......
:-
červen 19, 2017 07:21
To už dnes opravdu : Míša šíša
nejsou lidi schopni pochopit vtip a nadsázku?
Ach jo.

Mikine, jsi už s tím tvým "kvílením" nejen trapný, ale i otravný.
červen 19, 2017 07:31
... : mia I
ten fejeton už je asi staršího data. Mateřský příspěvek je už myslím 3800 Kč(v článku 3630 Kč) a podpora není půl roku, nýbrž pět měsíců a je odstupňovaná první dva měsíce víc procent, pak další dva měsíce méně a poslední měsíc už to je bída.

Včera jsem se dívala na reprízu Modrého z nebe, to bylo "maso". Paní se šesti dětmi žila ze 140 euro na měsíc (!).Přitom před pár lety žádná asociální rodina. Manžel živnostník, tři děti, čekali čtvrté, narodila se trojčata. Chlap neunesl pocit zodpovědnosti za tak velkou rodinu, začal hrát automaty, všechno šlo do kopru. Našel si jinou ženskou, se kterou si pořídil děcko, přestal platit na svých šest dětí. A bývalá ženo poraď si, jak umíš.
červen 19, 2017 07:42
... : Vodoměrka
Jojo, je to už staršího data, tak nejméně deset let zpět... už s Gabčou jsem byla na rodičáku za sedm tisíc... a ta letos oslaví deváté narozeniny... smilies/wink.gif
Jako nadsázka je to fajn, ale když si člověk vezme, že podobné smýšlení má většina těch lidí, co dnes berou sociální dávky, tak už to moc legrační není... bohužel...
červen 19, 2017 07:49
dnes je : vlk
výhodnější se "hodit marod", tam se dávky nesnižují v čase, jako na ÚP.

Poslední dobou si všímám, že část místních diskutujících silně postrádá smysl pro humor. A pokud se o něco takového pokusí, tak je to spíše jen jízlivost. Že by to bylo symptomatické? smilies/smiley.gif
červen 19, 2017 07:56
Vodoměrko, : Míša šíša
na to právě Bouška poukazuje - i s tím závěrečným poděkováním. Jenže pokud bude stále platit, že je výhodnější nepracovat než pracovat, tak se pořád takto smýšlející lidé najdou. Prostě někde je chyba a v prvopočátku to nebude u lidí čerpající sociální dávky.
červen 19, 2017 08:00
mio, : Míša šíša
pán by si ale od Krakonoše vysloužil pochvalu za zdařilé rozmnožení. smilies/wink.gif
červen 19, 2017 08:01
Míšo : mia I
ty vždycky uhodíš kladívkem na hlavičku u hřebíku smilies/wink.gif smilies/wink.gif

ve škole jsme se kdysi učili o zúžené, prosté a rozšířené reprodukci, čili tomu kdo sám jde cestou prosté reprodukce , těžko porozumět, proč dotyčný nabádá masy k množení se.
červen 19, 2017 08:28
Miso siso, : Mikin3
pokud ti opravdu tak vadi vyraz "kvileni", mohu priste pouzit vyrazu "bolestne hykani".
V kazdem pripade - znam radu lidi (vcetne me malickosti) kteri museli nebo museji pracovat daleko od domova, ale nikoho kdo by si kvuli tomu musel najimat byt.
Jestli je neco trapne a otravne, je to tvoje hadavost.
červen 19, 2017 09:44
Mikine, : Vodoměrka
a když by si nepronajal byt, kde by asi tak bydlel? Pod mostem? Přespávat v bytě u kamarádů třeba dva, tři roky - no ti by asi hýkali blahem, že?
červen 19, 2017 10:08
Míšo šíšo, : Vodoměrka
tak jistě, kdyby nebyl ten systém tak mizerně nastavený, tak by ani lidi nemohli čerpat často až absurdní dávky... třeba ten příspěvek na bydlení, na který má nárok i vdaná žena, žijící v jedné domácnosti s manželem, sdílící s ním domácnost, lože i finance... ale stačí, aby si manžel dal trvalý pobyt třeba k rodičům a už se jeho příjem nepočítá... zdá se, že je to snad až cílené, protože se o tom ví už hezky dlouho, ale neřeší se to...
červen 19, 2017 10:10
Vodoměrko, : Michal
za mořem jsi nežila a tak nevíš jak se to dělá. To si několik lidí pronajme byt dohromady. Takže ne u kamarádů, ale s kamarády. Tož tak.
Jenže o to tady nejde. Spíš o to, že opravdu se pro mnohé, a to nemluvím o "nepřizpůsobivých" nevyplatí pracovat, dávky jsou vyšší.
červen 19, 2017 10:35
Michale, : Vodoměrka
na to, abych věděla, co se jak dělá, nemusím bydlet v Americe...
nebo prespaval u kamarada.

to asi není totéž, jako pronajmout si byt s kamarády... manžel taky bydlel jinde, měl pronajatý byt (druhý pokoj pronajímal studentovi - tedy po dobu studia, takže ne celý rok, ale od října do června), ale že by se nastěhoval třeba ke kámošovi? smilies/wink.gif Aby si něco pronajal s kamarády, to jaksi nefunguje, moc našich kamarádů nepracovalo v tom městě a nepotřebovali tam bydlet... a nějaká ubytovna? No, to finančně vycházelo téměř stejně jako ten byt... holt tu nejsme za oceánem...
červen 19, 2017 10:48
Mikine, : Míša šíša
když už jsi ten článek nepochopil a bereš ho vážně, tak by to chtělo číst pečlivěji a třeba by sis pak byl schopen uvědomit, že Franta Bouška ani nekvílel, ani bolestně nehýkal, ale danou situaci si naopak velice pochvaloval. A ještě za to poděkoval státu a vládě a vyslovil lásku ke své zemi.

Ano, moje hádavost je určitě ošklivá vlastnost, ovšem ty si se mnou skutečně nezadáš - co jsem si tedy zde na Kudlance ráčila všimnout.
červen 19, 2017 12:27
... : *deeres*
Nechápu, jak si někdo může myslet, že přijde do nějakého města v České republice a mýrnyxtýrnyx a čárymáryfuk .. a pronajme si byt. Když jde přes realitku, zaplatí kromě nájmu, který je minimálně na dva měsíce dopředu nutné složit, ještě její služby. Pokud uzavře nájemní smlouvu soukromě mimo realitku, už jsou to nájmy většinou tři, které po odstěhování z bytu zpět nedostanete, jedině tak, že si je odbydlíte. K tomu tříměsíční výpovědní lhůta, pokud se nedokážete dohodnout jinak. Byt už nepotřebujete, práci máte jinde, zaplatit musíte.
V Praze rovnou na ruku při uzavření nájemní smlouvy složíte 35-50.000 Kč.
červen 19, 2017 12:38
... : doktor
Starý,ale dobrý.Tak vypadá "legrace na place".
červen 19, 2017 13:05
... : Mikin3
Michal odpovedel za me. Moznosti je v takovem pripade vice, vetsinou se to resi tim, ze se v takove situaci da par lidi dohromady. A nejen za oceanem.
Pan Bouska pise.
takže si musím pronajmout byt a domů jezdit jen na víkendy a jedenkrát v průběhu týdne
Tak to jsou podle mych vypoctu 3 noci v tydnu a to se vetsina lidi bez vlastniho bytu snad obejde.
O lidech vyuzivajicich nejruznejsi davky si myslim pochopitelne svoje......

červen 19, 2017 16:10
... : mia I
svatá prostoto, kdyby pan Bouška napsal povídku Suchej hadr na dně mořským, tak někteří jedinci nepochopí nadsázku a budou věřit, že opravdu ten hadr suchej je smilies/wink.gif
červen 19, 2017 16:53
mio, : Krakonoš
prostá reprodukce je dostačující. Bohužel naše společnost není ani tý prostý reprodukce schopná. To je celý. Masy ať si dělaj, co chtěj, ať se, pro mě za mě, nereprodukujou vůbec. Ale ať pak nefňukaj, že sem přijde někdo jinej. smilies/cheesy.gif

Jinak k tomuhle vtipu nic nemám. Fakta jsou v něm nesmyslný, takže je nemá smysl rozebírat, a na zasmání já radši používám něco vod Cimrmana. smilies/wink.gif
červen 19, 2017 17:07
... : Sandra
Já teda taky patřím do kolektivu těch, co nemají smysl pro humor a u článku, který se za použití nesmyslných faktů a čísel vycucaných z prstu, se dobírá populárního závěru, že v této zemi je výhodnější nepracovat, jsem se nezasmála. Ale tak v různorodosti je krása, každého pobaví něco jiného.
Nicméně k tomu bydlení- ano, fakt se dá v Praze sehnat výrazně levnější přespávání, než za desítku. Příklad- můj strejda, kterému je přes 50 se sem přistěhoval z Ostravska, protože tam nesehnal práci, přes týden bydlí za pár peněz na ubytovně, na víkendy jezdí domů, zázemí má tam, tady jenom přespává, takže k čemu si platit další byt? Sestřenka 30 si pronajímá třípokojový byt s dvěma, původně cizími lidmi, každý z nich má svůj pokoj za 5 tisíc, další mí kamarádi mají volný pokoj, tak ho pronajímají (na inzerát), taky se ten pokoj pohybuje kolem 5 tisíc... když se člověk hodně snaží, tak se to dá sehnat i levněji, já takhle před 12 lety sehnala pokoj v třípokojáku (taky se 2 cizíma klukama) na metru za 2800... asi to šlo od té doby nahoru, ale kdo hledá, najde.
červen 19, 2017 19:00
Sandro : mia I
asi jsi nečetla pozorně. Náš hrdina z fejetonu přece pracuje , jenže načerno, k podpoře.
červen 19, 2017 19:58
... : bb2
Proto jsem hned večer psala, že je to fikce a něco jako fejeton. A když jsem si to tak v posteli četla z mobilu, řekla jsem si, že se strhne řežba kolem nemakačenků co lítají z podpory do podpory a že teda pro jistotu napíšu, jak to s tou podporou je. A že teda z mobilu nerada píšu víc jak tři věty..
No a ona je z toho polemika o bydlení v Praze :-)

Jo, jinak syn bydlel v 1plus1 (hezký pokoj a pidikuchyň s koupelnozáchodem pro hobity) na Žižkově, téměř u centra, za 11 tisíc. Byt hezký, okolí s atmosférou, do centra pěšky kousek, ale jak na zimu zavřel okna, byt zplesnivěl.
Teď bydlí v polovině mrňavého domku, mnohem dál od centra, ale poblíž MHD, za 5 700 včetně záloh na energie a služby. Druhou polovinu obývá majitel se ženou. Pronajímají si to s kamarádem, který pracuje v UK a do ČR jezdí sporadicky a část pobytu stráví na Moravě u rodiny. Syn zase často do USA a SRN a domů, takže se téměř nepotkávají. To vyhovuje synovým nárokům na soukromí. Jeden má pokoj v přízemí, druhý v patře, každý svou pidikoupelnu a v přízemí společnou kuchyň.

červen 19, 2017 20:59
kauci : bb2
platil u prvního na 2 měsíce dopředu, výpovědní lhůta 2 měsíce. Když se mu naskytla možnost bydlet tam, kde bydlí teď, dohodl se s majitelem, dobydlel měsíc a šel, kauci mu vrátili. Je fakt, že byt už páchl plísní a majitelům se asi hodilo mít ho prázdný a něco s tím rychle udělat. Ale i tak mohli trvat na dodržení smlouvy, ale byli vstřícní.
U současného platil kauci ve výši 1 nájmu, ale zase šel na doporučení toho kamaráda, který už tam bydlel předtím.
červen 19, 2017 21:04
... : Sandra
No jo, to jsem zapomněla zmínit, promiň. Takže je výhodnější žít z dávek, pracovat na černo a vodrbávat systém, než se živit poctivě prací. A to na základě čísel a skutečností, které neodpovídají realitě. Pořád se nesměju. Připomíná mi to takové ty kolující maily o tom, kolik desítek tisíc si vydělá cikánská rodina na podpoře. Nevím jestli se to dá chápat jako nadsázka, ale každopádně tyto zavádějící údaje vedou k frustraci lidí, kteří pracují a do toho systému daně poctivě odvádí. Když si pak přečtou o tom, jak někdo pracoval a měl se na oo, ale pak to vyřešil, začal parazitovat na systému a má se výborně...
červen 19, 2017 21:06
Sandro, : bb2
ani já se u toho nijak nepobavila, i když fejetony Franty Boušky mám moc ráda a zajásala jsem, když jsem ho tu viděla. Asi je to tím, že takových podobných textů jsem už četla dost. Satira se dá udělat skoro ze všeho a vždycky, v každém režimu, době, se najdou lidi, co si to užívají. Tím ale nemyslím zrovna pana Boušku, u něj je tohle asi výjimka potvrzující pravidlo.
červen 19, 2017 21:08
skáčeme tu mezi sebou :-) : bb2
ty píšeš Mie a já tobě
červen 19, 2017 21:09
bb, : Vodoměrka
jestli to nebude tím, že to není fejeton Franty Boušky...
červen 19, 2017 21:18
... : bb2
že by se chlubil cizím peřím? No to si na to nevybral nejlepšího ptáka :-))
červen 19, 2017 21:20
bb, : Vodoměrka
chodilo to dřív mailem, myslela jsem, že to prostě jen poslal Daniele a ta to zveřejnila jako už pár podobných věcí, co jí někdo poslal, se jménem toho, od koho to přišlo... jestli se mýlím, tak se panu Bouškovi hluboce omlouvám... a pořád mi to nepřijde dost vtipné, ať se snažím najít tu nadsázku i v interpunkčních znaménkách...
červen 19, 2017 21:33
... : bb2
Aha. Tak v tom případě doufám, že to tak je a Franta Bouska není autor.
červen 19, 2017 22:16
Alegorie : Pepa
Je jedno jestli je autor Bouška či Tonda Špalek. Je to alegorie na současný systém. Proto se cikáni mají tak dobře. Dovedete si představit ten mazec, pokud by veškeré podpory a mateřské, přestaly být vypláceny a jedinec by byl odkázán jen na sebe, jako to bylo před 100 lety?? Hodně jsme si zvykli.
V případě Boušky bych prodal barák a koupil byt v Praze. Můj známí prodává pěkný byt na Vinohradech za 3.5 melounu. (to neinzeruji jen konstatuji)
červen 20, 2017 02:03
Sandro : mia I
já jsem nikde netvrdila, že je výhodnější jednání zmíněné v článku, to jsi z toho podtrhla Ty. Jen jsem reagovala na Tvoji větu, že dotyčný nepracuje. On pracuje, jen načerno. Do polemiky zneužívání sociálních dávek se pouštět nehodlám. Na toto téma už se tu diskutovalo v minulosti často.

Já myslím, že podstata fejetonu je jinde. Vidím problém v ceně práce u některých profesí, náklady na dojíždění na směnný provoz do práce atd., pak jak se říká v součtu nuly od nuly pojde. Plus mi přijde nespravedlivé, že v některých "profesích" stát nedbá na výběr daní, nedokáže si posvítit na určité skupiny obyvatel, kde utíkají miliony. Naproti tomu jinde lidé neošidí nic, zaplatí do poslední koruny daně, pojištění. Když vezmu takovou prostituci (už jsem to tu také zmiňovala) vervus pokladní v marketu. V kolik musí ta první vstávat, jak složitě kolikrát dojíždět do práce, práce o svátcích a kolik jí zbude? Taková prostitutka potřebuje , jak říkával kdysi jeden můj starší kolega v práci, jen drobet toho mejdla a vody. A kolik ze svého příjmu odvede státu?? Kolik profesí, kde zrovna nejsou nízké příjmy jde cestou "hele chceš vyúčtování bez papíru, rozuměno daňového dokladu, bude to za 3 litry nebo s papírama za 3, 5 litru". Atd. atd.
červen 20, 2017 07:31
... : mia I
omlouvám se - překlep - samozřejmě mělo být v kolik musí ta druhá (pokladní) vstávat...
červen 20, 2017 07:33
mio, : Míša šíša
vypíchla jsi podstatu sdělení Franty Boušky, ať už je to jeho autorský článek či nikoli. Fakt by mě nenapadlo, že někdo toto sarkastické dílko bude brát vážně a Bouškovi radit, jak si sehnat bydlení, nebo se pohoršovat nad nepřesností cifer či nad zneužíváním sociálních dávek. O tom to fakt nebylo...
Potěšila jsi mě, že se tu našel aspoň někdo, kdo to pochopil. Holt šumavské zdravé ovzduší působí na mozek blahodárně. smilies/wink.gif smilies/grin.gif
červen 20, 2017 07:52
Míšo : mia I
pro zajímavost jsem se podívala na aktuální nabídku práce pro chlapa na pracáku v našem obvodu. Tak takový zámečník nabízejí hrubého 13 200 Kč až 16 400 Kč. Ale pozor . Garantují 12 000 Kč hrubého, zbytek tvoří až 40 procent prémie, ty samozřejmě vyplatit zaměstnavatel nemusí. Kolik je z 12 000 hrubého čistý příjem?? Přitom nároky nemá zaměstnavatel úplně malé, chtějí řidičák B skupiny, uvítal by i řidičák C a E, svářečský průkaz,.. No když vezmu v úvahu, že dojíždění za tisícovku měsíčně autobusem odečtu od čistého příjmu , tak kolik tomu zámečníkovi zbude?? Co když zaměstnavatel chce přesčasy, řekne "hele kamaráde dnes potřebuji , abys tu byl déle" ,a ten dotyčný je z lokality, kam už autobus pozdě odpoledne nejede. Tak se na autobus spoléhat nedá,
je zapotřebí vytáhnout auto z garáže a zase je to o nějakou stovku měsíčně víc na výdajích. Lze se pak divit, že někdo jde raději na pracák a dělá načerno (jako je to ve fejetonu).. Není to v pořádku, ale složenky je platit třeba, jíst je třeba, ..

Nebo další nabídka z ÚP - lékaři, kterého lákají do naší okresní nemocnice nabídne pracák jako zaměstnaneckou výhodu možnost parkování v areálu nemocnice. To je opravdu trapnost, že jim to není blbý tam vůbec napsat.
červen 20, 2017 08:11
mio, : Míša šíša
jojo, přesně o tom to je.

O takovém zaměstnaneckém benefitu slyším poprvé. Fakt luxus smilies/cheesy.gif
červen 20, 2017 08:57
Holt musí zámečník hledat dál : Krakonoš
a nevzít nejnižší možnou nabídku z úřadu práce. Stačí si rozkliknout nabídku třeba v Ústeckým kraji, což fakt nebude ten nejbohatší region, a najdeš místa pro vyučenýho chlapa kolem 20 tisíc i vejš. A to je přitom jasný, že na úp nejsou ani zdaleka všechny volný místa. Snažit se, snažit se, snažit se, říkal velkej učitel všeho dělnictva. Von teda říkal učit se, ale snažit se je ještě důležitější. smilies/wink.gif
červen 20, 2017 09:01
Míšo šíšo, : Vodoměrka
u nás ve fakultce je to také s tím parkováním v areálu... a je to opravdu benefit, protože parkovacích míst je málo a zaparkovat v okolí je někdy umění samo o sobě... věřím, že v nějakých menších městech to asi neznají... v bývalém zaměstnání, kde jsem pracovala před mateřskou, bylo parkování v areálu umožněno jen vyššímu managementu... běžný úředník neměl šanci se za bránu dostat... smilies/wink.gif
červen 20, 2017 09:19
Krakonoši : mia I
jj. Jasně snažit se, o tom žádná. Ale tak když ses tu před časem oháněl tou nabídkou práce krmiče u dobytka u Vás v regionu, dal bys svoji paní ke kravám, když je to takové terno? Děláš svoji práci, děláš ji předpokládám dobře, ale nebuď tak akurátní. Ve stavebnictví jsem se pohybovala, mám stavaře v rodině, vím kolik se toho tam dá načerno udělat. Ono se Ti to pak snadno radí, to Ti jde opravdu dobře.

Nebo když jsi tu zcela bezostyšně zastával léčitele, že jejich pětistovka na hodinu je zcela normální peníz. Kolik těch léčitelů, kineziologů, regresních terapeutů a já nevím čeho všeho dává klientovi daňový doklad? víc bude těch co shrábnou penízky načerno vydělané hezky do šrajtofle. Toto je další skupina, kromě zmíněné prostituce, kde by měl stát zacílit fest a jít tvrdě po daních.
červen 20, 2017 09:26
No jasně, : Míša šíša
vyučenej zámečník si udělá rekvalifikační kurz třeba na elektrikáře, nechá manželku s dětmi na sušicku, s kámošema si pronajme byt na ústecku (nebo se k někomu nastěhuje do kvartýru, aby si nemusel sám nic pronajímat), o víkendech si zajede cca 300 km (krát 2) podívat za rodinkou a za dvacku hrubýho bude vysmátej až do konce svých dnů.
Ano, Krakonoši, to jsi vlastně jen okopíroval satiru F.Boušky. smilies/grin.gif

"Snažit se" je určitě důležité pro celý náš život, ale ono taky platí jedno staré okřídlené rčení, že snaživej blbec je horší než třídní nepřítel.
červen 20, 2017 09:30
Vodoměrko, : Míša šíša
to chápu, vím, že to bývá problém. Ale fakt jsem to ještě nikdy neviděla napsané jako benefit, proto mi to přišlo úsměvné. Ale je pravda, že já nějak zvlášť pracovní nabídky nepročítám, spíše náhodně. Takže asi to už je normálka.
červen 20, 2017 09:34
Za mě to shrnuly Míša a mia : Lenka1
Nemám co dodat.

Snad jen zopakuju to, že za to, že je dnes v některých regionech a v některých profesích výhodnější být ofiko nezaměstnanej a makat načerno může primárně tenhle podělanej sociální stát a tupí voliči.

Požadavek na zaměstnance - věk max. 25 let, alespoň jedna VŠ, nejméně dva světové jazyky, alespoň 20 let praxe, flexibilita (kašlat na rodinu a bejt furt v práci), ochota dělat přesčasy zadarmo a a to vše za úžasných 12 kk brutto.


Někdo je morálně na výši natolik, že bude dělat oficiálně a třít bídu a nouzí. Jeho volba, když ho to hřeje u srdce a má ze sebe dobrej pocit. Většina lidí dává přednost tomu, aby v klidu zaplatili složenky a mohli si a rodině občas něco dopřát. Takovej ten normální život.
červen 20, 2017 09:47
Míšo, : Krakonoš
Ústecko jsem dal jako příklad hodně zoufalýho regionu, protože kdybych sem dal pracovní nabídky z Plzeňska, tak bys řvala, že v jinejch regionech ale takový nabídky nejsou. Tady už jsou firmy tak zoufalý, že si věšej na zdi plakáty "Přijď k nám dělat za 25k na dobu neurčitou". Zámečník fakt za 12k brutto dělat nemusí. Nikde. Jestli to není úplně nepoužitelný kopyto. Za lepší prachy sežene práci pomocnýho nekvalifikovanýho dělníka kdekoli.
Ale klidně si tu dál fňukejte, jak je zle a nejni práce. Vždyť to je takovej váš foklór a bez toho byste neměly hezkej den. smilies/wink.gif
červen 20, 2017 10:35
Krakonoši, : Míša šíša
ujasněme si to. Já tu neřvu a ani nefňukám. Dost dobře nerozumím, respektive mi to nepřijde normální, proč s Mikinem používáte takové výrazy jako kvílet, hýkat, řvát, ječet, fňukat atp. Vždyť všichni jen němě píšou na klávesnici...

Prosím tě, neber to tak vážně. Bavíme se tu čistě hypoteticky, tudíž na tvoji zmínku o práci v Ústí jsem doplnila, že to pro zámečníka ze Sušice asi nebude zrovna to pravý ořechový. Stejně tak bych mohla zareagovat, že výhodná práce v Plzni nemusí být to pravý ořechový pro horníka z Karviný. Proč se ale pořád přebíjet nesmyslnými argumenty, když se nejedná o reálné postavy?
A ohledně té výhodné práce v Plzni - opravdu je to tak skvělá nabídka? V tom případě už bude místo zcela určitě obsazeno, ne?
No, tak ony ty supermarkety asi budou taky strašně zoufalý, když ty svoje úžasný nabídky pracovních pozic věší na zdi. Proč se tom proboha nikdo nehrne, když je to tak skvělé místo?
červen 20, 2017 10:51
Mimochodem : Míša šíša
jsme s Miou netvrdily ani jedna, že zámečník musí jít dělat za 12 klacků hrubýho. Mia to zmínila jen jaké jsou také nabídky na trhu práce a že po takové nabídce asi právě zrovna nikdo neskočí.
červen 20, 2017 10:53
Myško : mia I
přesně tak. Zmínila jsem to jako příklad ceny práce, která může také v české kotlině být. Nehledě na to, že člověk s takovýmto příjmem a rodinou nakonec stejně skončí na sociálce se žádostí o nějakou dávku , třeba na bydlení. Někdo se na sociálce tou žádostí musí zabývat, ten někdo se musí také zaplatit.. Přitom jak píšu, na druhé straně je spousta profesí, kde si lidi vydělávají a nedaní své příjmy, veřejně se o tom ví a nic.
červen 20, 2017 11:07
... : bb2
se pohoršovat nad nepřesností cifer či nad zneužíváním sociálních dávek. O tom to fakt nebylo...
Potěšila jsi mě, že se tu našel aspoň někdo, kdo to pochopil.

Tak Mia taky uvedla nepřesné cifry na pravou míru ;-) asi proto, že i pochopený text s pochopením toho, že se autor snažil o vtip a nadsázku, nemusí pobavit. Pokud vtip stojí na faktech, která nesedí, pak se podstata vtipu jaksi vytrácí.

A ohledně té výhodné práce v Plzni - opravdu je to tak skvělá nabídka? V tom případě už bude místo zcela určitě obsazeno, ne?

Ano. Kdyby to byla tak skvělá nabídka, bylo by místo obsazeno. Ale nejspíš není. Sehnat dobrého řemeslníka - ano, dnes se zaměstnanci shání - za 25 tisíc hrubého je totiž velký, velký problém. Co řemeslníka, prostě šikovného schopného a hlavně zodpovědného člověka, který bude u práce myslet, nevím jak to přesně říct, tak nějak i za roh, který bude promýšlet kroky a následky. Takový většinou má IČO, dá se dohromady s podobně založeným kamarádem, bývalým spoluučněm, bratrancem...a jedou jak fretky.
Člověk, co jsem popsala, si běžně vydělá kolem 30 čistého.

Abych byla konkrétní - dceřin kamarád pracuje ve fabrice na výrobu barev jako údržbář. Běžná pracovní doba, žádné směny, výjimečně přesčas, volné víkendy. 5 týdnů dovolená, stravenky, kantýna na výběr 5 teplých jídel a dost potravin, které si za ušetřené stravenky lidi nakoupí, poukazy do bazénu, na masáže, výlety (zájezdy) s dopravou zdarma apod. Je vyučený elektrikář a pod 26 čistého nejde, 2x do roka má pěkné prémie.
červen 20, 2017 13:10
... : bb2
Je mu 30, nevím jak dlouho tam dělá, ale několik let už ano. Loni si pořídil byt 2plus1, bez půjček, měl našetřeno, bydlel dlouho u rodičů. Byt na venkově, takže velmi levně, ve městě by musel částečně s hypotékou. Auto má, do práce dojíždí asi patnáct kilometrů, v létě na kole. Byt zařizuje postupně jak došetří.
Za 12 tisíc by mu mohli políbit klobouk :-))
červen 20, 2017 13:14
. : Míša šíša
Pokud vtip stojí na faktech, která nesedí, pak se podstata vtipu jaksi vytrácí.

Ony vtipy nějak obecně musí stát na základech reálných faktů?? Jo, aha.
Tak to bych se opravdu asi málokdy zasmála...

No nic, pokud někdo chce vše brát smrtelně vážně a do detailu to rozebírat, je to jeho věc. Pro mě je toto téma skutečně už vyčerpané.
červen 20, 2017 14:06
už zase? : bb2
Takže pro tebe tedy takhle:
POKUD vtip stojí na faktech,

červen 20, 2017 14:19
už zase? : bb2
Takže pro tebe tedy takhle:
POKUD vtip stojí na faktech,

červen 20, 2017 14:19
pardon, ale : bb2
odesílám komentáře stále stejným způsobem už 20 let, poslední dobou se tady na kudlance někdy zobrazí 2x
červen 20, 2017 14:20
pardon, ale : bb2
odesílám komentáře stále stejným způsobem už 20 let, poslední dobou se tady na kudlance někdy zobrazí 2x
červen 20, 2017 14:20
Jako co už zase? : Míša šíša
To jako na tebe nesmím reagovat, zatímco ty na mě ano?

Ten článek opravdu nestojí na tom, jestli mateřská je (nebo byla v té době, kdy byl článek napsán) 3800 Kč nebo 3630 Kč. Rozdíl 170 Kč je stejně naprosto nepodstatný.
Autorovi doporučuju, aby příště napsal nějaké vtipné pojednání třeba o slepicích, to je takové neutrální téma. Hlavně ale ať si předem zjistí fakta, jestli slepice za týden snese 5 vajec nebo 7. Mohl by být hnán k odpovědnosti za podávání zkreslených informací a nikdo by se pak vtipu nemohl zasmát.
červen 20, 2017 14:34
ne, to ne, : bb2
už zase? : bb2
Takže pro tebe tedy takhle:

POKUD vtip stojí na faktech,


Napíšu POKUD vtip stojí na faktech a ty na to: Ony vtipy nějak obecně musí stát na základech reálných faktů?? Jo, aha.

Hádáš se o nesmyslech.

červen 20, 2017 14:44
... : bb2
Podstatou toho fejetonu jsou fakta o tom, jak snadné je žití se sociálními dávkami, které jsou tam vyčíslené a podmínky získání vyjmenované.
Jenže ta čísla i podmínky jsou jiné, není to zdaleka tak snadné, takže tím se základ pro satiru jaksi vytratil.

červen 20, 2017 14:49
. : Míša šíša
Hádáš se o nesmyslech.

No vidíš, přesně to samé si já myslím o tobě. smilies/grin.gif
červen 20, 2017 14:54
ale já se tu s tebou o ničem nehádám, to sis při té své škorpivosti nevšimla,že? : bb2
Napsala jsem věcně, proč ten text nepovažuju za povedený, vtipný fejeton. Uvedla jsem důvod - POKUD vtip stojí na faktech...atd.
Ty ses toho chytila a opáčila to svoje Ony vtipy nějak obecně musí stát na základech reálných faktů?? Jo, aha.

Ačkoli jsem nic takového nepsala. Tohle dělají lidi, co se chtějí dohadovat za každou cenu a dohadují se o blbostech.
- the end -
červen 20, 2017 15:06
ale já se tu s tebou o ničem nehádám, to sis při té své škorpivosti nevšimla,že? : bb2
Napsala jsem věcně, proč ten text nepovažuju za povedený, vtipný fejeton. Uvedla jsem důvod - POKUD vtip stojí na faktech...atd.
Ty ses toho chytila a opáčila to svoje Ony vtipy nějak obecně musí stát na základech reálných faktů?? Jo, aha.

Ačkoli jsem nic takového nepsala. Tohle dělají lidi, co se chtějí dohadovat za každou cenu a dohadují se o blbostech.
- the end -
červen 20, 2017 15:06
:-) : Míša šíša
ale já se tu s tebou o ničem nehádám


To víš, že ne. Ty píšeš věcně, zatímco já se tu hádám asi jen sama se sebou (protože k hádce musí být vždy mnimálně dva).
Jak že ti to napsala ta Lenka? "Ano, všichni víme, že co děláš ty, je NĚCO ÚPLNĚ ALE ÚPLNĚ JINÉHO než když to samé dělá někdo jiný."
Do kamene tesat. smilies/grin.gif
červen 20, 2017 15:41
Nemohla se ti, bb, : Krakonoš
pos*at myš? Někdy začne házet místo kliku dvojklik. Nevím teda, jestli se dá dvojklikem donutit ten systém přidat komentář dvakrát. Zkusím to. smilies/smiley.gif
červen 20, 2017 15:45
hmm, : Krakonoš
tak dvojklikem to asi nebude, nebo neumím dvojkliknout dost rychle...smilies/wink.gif
červen 20, 2017 15:45
hmm, : Krakonoš
tak dvojklikem to asi nebude, nebo neumím dvojkliknout dost rychle...smilies/wink.gif
červen 20, 2017 15:45
Joooo! : Krakonoš
teď se mi to povedlo. Je to myší.
červen 20, 2017 15:46
... : bb2
no vida, a já si říkala, že to bude tím starým strojem, co tu do něj mydlím. Dík :-) ulovím si novou myšku. A zatím zkusím klikat pomaleji ;-)
červen 20, 2017 16:05
Krakonosi, : Mikin3
a vis ze s tema remeslnikama je to velice podobne i u nas? Kazdy kdo neco umi si muze vybirat a je na tom platove velice dobre.
Jedinej rozdil je v tom, ze se tady na lidi kteri se zivi praci svych rukou nikdo nediva zpatra. To je v Cesku takovej pozustatek socialismu (viz jedna pani, ktera me tady opakovane zduraznovala ze jsem "cestar"). smilies/smiley.gif
červen 20, 2017 16:40
Von ten socík napáchal škody na "vobou stranách". : Krakonoš
Intelektuálové tu často koukaj na lidi pracující rukama jako na "lopaty", "rádiovky" a šmahem je hážou do jednoho pytle s nálepkou "pitomci". A "dělnická třída" zase velmi často vopovrhuje až k nenávisti vzdělanejma lidma (jenom takový to debilní "vystudovali za naše peníze", ačkoli ty lidi vobvykle do systému za svůj zbejvající život po studiích vodvedou násobně víc). I proto radši žiju na vesnici, tady se vzájemně docela dost potřebujeme, takže si žádnej luxus třídní nenávisti nemůžeme dovolit. Tady u nás je atmosféra dobrá a lidi si sebe vzájemně spíš vážej, než by se nějak vymezovali podle "vrstvy".
červen 20, 2017 17:37
Krakonosi, : Mikin3
jo. Taky jsem to slysel z obou stran.
Manzelka ma 3 universitni tituly, ja zadnej ale jeste na to jaksi neprisla rec. Me se v techhle diskusich obvykle vybavi klasicka veta: "s vojakmi netančím. Ja som úradníčka".
červen 20, 2017 20:02
nevím, jak vy : vlk
ale já teď vystudoval za svoje peníze, učňák mne stál cca 40.000,- Kč a rozhodně nestačilo jen vysolit prachy.

Maturita nebo státnice byly proti průběžným (5×) a závěrečným (písemná, praktická, ústní) zkouškám brnkačka.

Jen teď nevím, jestli jsem blbej intoš nebo lopata smilies/smiley.gif
červen 21, 2017 09:19
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]