O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...
Kontakty
Napište nám |
Poradna Kudlanky |
Právní poradna |
Související články
Přihlášení
Anketa
JAK MOC SMÍ REKLAMA LHÁT? |
![]() |
![]() |
![]() |
Neděle, 19 únor 2017 | ||||
![]()
Klamavá reklama by se zjednodušeně dala definovat takto: o zboží nebo službě se uvádějí nepravdivé údaje proto, aby spotřebitele přiměly k nákupu, obvykle na úkor konkurence, přičemž bez klamných údajů by produkt nekoupil.
Při posuzování toho, jestli je reklama klamavá, se podle občanského zákoníku zohledňují především (ale nejen) údaje, které reklama sděluje o:
Typickým příkladem klamavé reklamy je: Výrobce nebo prodejce v reklamě tvrdí, že budete díky jeho zboží štíhlejší, krásnější nebo chytřejší, ale produkt nemá vlastnosti, které by to dokázaly jakkoli ovlivnit. Třeba tvrdí, že když budete každé ráno snídat jeho křupavé müsli, určitě zhubnete, ale müsli bude ve skutečnosti obsahovat jen složky, které k hubnutí nepřispívají. Nebo když bude prodejce běžeckých bot tvrdit, že v jeho obutí zhubnete daleko rychleji než v jiném. V minulosti dostala firma za takovou reklamu tučnou pokutu a musela ji stáhnout – nezávislé testy totiž prokázaly, že její boty mají na hubnutí stejný vliv jako každé jiné.
Na klamavou reklamu si můžete stěžovat u České obchodní inspekce, která záležitost prověří. Pokud zjistí pochybení, udělí hříšníkovi pokutu. Odškodnění vám ale nezajistí. „Pokuta od ČOI může být udělena i v případě, že nedojde k poškození konkrétního zákazníka, stačí, když klamavá reklama existuje. Někdy není Česká obchodní inspekce ta pravá instance, je třeba si stěžovat jinde. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.
Na klamavou reklamu si můžeme stěžovat také u:
určitě znáte pár konkrétních reklam, které jsou opravdu klamavé -
napište je do komentářů :)))
d@niela
|
< Předch. | Další > |
---|