O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JAK MOC SMÍ REKLAMA LHÁT? PDF Tisk E-mail
Neděle, 19 únor 2017
Image result for reklamaUž mě to víc než štve. A tak přemýšlím: existuje něco – nějaký nadřízený orgán, který je možno kontaktovat, pokud je jasně vidět, že způsob prodeje (reklamy) jednoznačně využívá neinformovanosti zákazníků, případně jejich důvěřivosti? Nafukovat a přehánět se prý v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Nadsázka, příkrasy, přehánění – s tím se v reklamě počítá. Lhát a klamat ale prý nesmí. Kde je však hranice?

 

 

 

 

 

 

     Klamavá reklama by se zjednodušeně dala definovat takto: o zboží nebo službě se uvádějí nepravdivé údaje proto, aby spotřebitele přiměly k nákupu, obvykle na úkor konkurence, přičemž bez klamných údajů by produkt nekoupil.

 

     Při posuzování toho, jestli je reklama klamavá, se podle občanského zákoníku zohledňují především (ale nejen) údaje, které reklama sděluje o:

 

 

  • dostupnosti, povaze nebo provedení prodávaných produktů, jejich složení, výrobním postupu, datu výroby nebo poskytnutí, způsobilosti k určenému účelu, použitelnosti, množství, zeměpisném či obchodním původu, vlastnostech zboží včetně přepokládaných výsledků jeho použití, nebo výsledků provedených zkoušek a testů,
  • ceně nebo způsobu jejího určení,
  • podmínek, za kterých se zboží prodává nebo služba poskytuje,
  • povahy, vlastností a práv zadavatele reklamy – jako je jeho totožnost, majetek, odborná způsobilost, jeho práva duševního vlastnictví nebo jeho vyznamenání a pocty.

 

 

     Typickým příkladem klamavé reklamy je: Výrobce nebo prodejce v reklamě tvrdí, že budete díky jeho zboží štíhlejší, krásnější nebo chytřejší, ale produkt nemá vlastnosti, které by to dokázaly jakkoli ovlivnit. Třeba tvrdí, že když budete každé ráno snídat jeho křupavé müsli, určitě zhubnete, ale müsli bude ve skutečnosti obsahovat jen složky, které k hubnutí nepřispívají. Nebo když bude prodejce běžeckých bot tvrdit, že v jeho obutí zhubnete daleko rychleji než v jiném. V minulosti dostala firma za takovou reklamu tučnou pokutu a musela ji stáhnout – nezávislé testy totiž prokázaly, že její boty mají na hubnutí stejný vliv jako každé jiné.

 

     Na klamavou reklamu si můžete stěžovat u České obchodní inspekce, která záležitost prověří. Pokud zjistí pochybení, udělí hříšníkovi pokutu. Odškodnění vám ale nezajistí. „Pokuta od ČOI může být udělena i v případě, že nedojde k poškození konkrétního zákazníka, stačí, když klamavá reklama existuje. Někdy není Česká obchodní inspekce ta pravá instance, je třeba si stěžovat jinde. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.

 

Na klamavou reklamu si můžeme stěžovat také u:

 

  • Rady pro rozhlasové a televizní vysílání v případě reklamy vysílané v rozhlase a televizi
  • Státního ústav pro kontrolu léčiv, Ministerstva zdravotnictví a Státní rostlinolékařské správy v případech reklamy na léčivé přípravky, zdravotnické prostředky a přípravky na ochranu rostlin, pokud nejde o reklamu televizní nebo rozhlasovou,
  • Krajského živnostenského úřadu příslušného podle sídla nebo místa podnikání zadavatele reklamy pro všechny ostatní případy.

 

 

určitě znáte pár konkrétních reklam,

které jsou opravdu klamavé - 

 

napište je do komentářů

:)))

 

d@niela

 

 

 

 

 

Komentáře (7)add feed
To je úplně jednoduchý: : Krakonoš
Klamavý jsou naprosto všechny. A když s tím člověk počítá, může je ignorovat a nemusí si na ně stěžovat ani u zmíněnejch ouřadů, ani na lampárně. smilies/cheesy.gif
únor 19, 2017 22:41
Krakonoši, mne nejvíc štvou ty, : d@niela
které se snaží prodat nějaké šmejdy, tvářící se jako "léčivá záležitost". A tolik moc lidí na to skáče...
únor 19, 2017 23:36
... : Mikin 1
Ja si reklam vsimam jen v pripade novych vyrobku. Napiklad u televizoru OLED vidim, ze jsou konecne na trhu a za kolik. Ale to jestli jsou lepsi, to si zjistim jinde a jinak.
Tvrzeni vyrobcu bezecky bot nebo treba superlehkych zavodnich kol ze s jejich vyrobky rychleji zhubnete jsou maximalne k smichu. Ve vojenskych bagancatech nebo se sovetskym kolem Ukrajina zhubnete jeste rychleji. smilies/smiley.gif
Vyrobci mohou maximalne tak rici, ze s jejich vyrobky mate vetsi sanci na vitezstvi.
únor 20, 2017 04:50
Myslím si, že platí jednoduchá rovnice: : Krakonoš
Čím častější a agresivnější reklama, tím zbytečnější produkt propaguje. Jasně že celej marketingovej svět by mě začal přesvědčovat, že to je blbost, ale já jsem si mockrát ověřil, že věta "Dobrý zboží se chválí samo" je hluboce pravdivá.
Až jednou někdo např. vyvine skutečně účinnej preparát na hubnutí, nebude potřebovat reklamu vůbec žádnou - zpráva vo jeho fungování se rozšíří tak rychle, jak to žádná reklamní kampaň nedokáže.
S tím, že některý lidi jsou hloupí a skáčou na kdejakou blbost, kterou jim někdo vnucuje, s tím se podle mě nic moc dělat nedá. Všechny snahy společnosti chránit svoje vobčany před jejich vlastní blbostí mají jen jeden efekt - neustále utaženější, byrokratičtější a míň svobodný prostředí. Nikomu to nepomáhá.
únor 20, 2017 12:13
d@niela : doktor
Hahahaha,tak to vím o čem je řeč.Určitě jsem narazil na klamavou reklamu.Koupil jsem si přípravek z rostlin deštných pralesů ujišťoval mne že má paměť a soustředěnost bude o sto procen lepší.Těšil jsem se ,že budu chytřejší.No jak na sebe tak koukám jsem spíš osel.Místo abych jen mrknul do zrcadla,jsem vysolil za balení 650,- kč a jsem dál osel a to korunovanej. (hodilo by se spíše slovo VŮL,nechci být vugární.papapa ,mějte se.
únor 20, 2017 13:27
Klamavá reklama, : magdalenka
klamaví politici, klamavý tisk, klamavé banky, ach pane Kundero, imanologie je všude kolem a stále víc. Pravda už bývá neuvěřitelná, směšná.
únor 20, 2017 22:21
... : bb2
Reklamu si platí výrobci aby prodali svoje výrobky, nebo aby jich prodali víc.
Tohle stačí mít na paměti. Proto bych reklamu povolila do médií od deseti večer :-)

Pravdou je, že lidi dnes koupí cokoli, pokud se jim předloží, že bez toho budou dál žít nudný fádní udřený život, zatímco po koupi právě tohoto kousku se jim život otočí jak vývrtka ve flašce a budou pak dlouho, ne-li přímo navěky, šťastní až do nebes. To jak uslyší, tak jdou a nakupujou.


únor 20, 2017 22:24
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]