O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

A TAK SE ZVOLNA ZLIKVIDUJEME? PDF Tisk E-mail
Středa, 28 prosinec 2016
Image result for svazek klíčů pngKdyž v listopadu 1989 nadšené davy zvonily klíči, všichni tvrdili, že je to zvon svobody. Kdyby tehdy někdo špitnul, že tam slyší i falešné tóny, tak by ho dav ušlapal. V roce  1918 měla Československá republika svou modlu T. G. Masarykam v roce 1989 byl naší ikonou Václav Havel. Dnes už jen pán Bůh ví, co v jeho projevech a činech byla romantická vize a co nepravda…

 

 

 

 

 

 

 

 

 Každému z té doby zůstalo v paměti něco jiného. Vzpomínám například na tehdy osmiměsíční holčičku, ležící na dětském oddělení na Bulovce, kterou po té příšerné populistické amnestii znásilnil a zavraždil právě propuštěný pedofilní recidivista. Pamatujete, že? Psalo se to všude… Nebo - jaký asi měli pocit čeští uprchlíci ze Sudet, když se v roce 1990 náš pan prezident Havel omlouval sudetským Němcům, že jejich poválečný odsun „považuje za hluboce nemorální čin“?

 

Stejně tak prohlašoval, že „Již nikdy nevstoupíme do žádného paktu“. Ale už v listu The New York Times z listopadu 1993 horoval pro vstup Česka do NATO a tvrdil, že „NATO není nepřítel Ruska, ale jeho partner a přibližování jeho hranic k Rusku není přibližováním nepřítele, ale naopak přibližováním pásma demokracie a prosperity“. Pak, 29. dubna 1999, však pro francouzský deník Le Monde prohlásil, že „Během zásahu NATO v Kosovu nikdo nemůže popřít, že nálety, bomby, nebyly vyvolány ze zištných zájmů. Jejich povaha je výlučně humanitární.“  

 

To jen úvodem. K "politice a ekonomice". Pěkně velkým polínkem do ohně pod naší prosperitou prý je neviditelná ruka trhu, která řídí naši ekonomiku. Ale ani náhodou. Tu u nás řídí zatraceně viditelné ruce těch, kdo si z ní chtějí udělat Stolečku, prostři se a Oslíku, otřes se. A aby se stoleček prostíral doširoka a oslík třásl se jak v zimnici, je třeba nejprve zničit nezávislost národních ekonomik a učinit z nich jednu globální nepřehlednou obludu. A pro tento cíl potřebují neviditelnou ruku ovládající politiku. Protože právě tímto způsobem, přes politiku, se formuje ekonomika a ze spojení obou se rodí neskrupulózní nadvláda.

 

 

 

Related image

         A tak všechno, co Češi kdy vymysleli a vyrobili, bylo postupně degradováno na neprodejný šunt. Nikdo ve světě prý už nestojí o naše nákladní tatrovky, motorky, sigma pumpy, letadla, obráběcí a textilní stroje, sklo a bižuterii. Zavírají se továrny a místo nich otevírají montovny. Postupně zjišťujeme, že jsme tak neschopní, že si ani neumíme načerpat minerálku ze své země, ani nahnat pitnou vodu do vodovodních trubek… Ještěže se najdou „jiní, co za mírný bakšiš“, to pro nás udělají.

 

Po průmyslu přišlo na řadu zemědělství a naše potravinová soběstačnost. Nejprve byly všude informace, že celá desetiletí jsme jedli jedovaté potraviny. Ale, kupodivu,  s námi se těmi jedy trávili autobusy plné Rakušáků luxujících cukrárny ve Znojmě a dalších jihomoravských městech? A kolony Němců, kteří se v Karlových Varech či Mariánkách, cpali kachničkou se zelím a vzdychali Mein Gott, ta kachna voní po kachně?

 

A tak nakonec, přátelé, uvažujte - čemu vlastně potřebujeme "naše" zemědělství? V Maroku je brambor a jahod nadbytek, v Chile a Jihoafrické republice je tolik hrušek, že se pod nimi lodě prohýbají. Na Novém Zélandu zas mají jablek jak mravenců. Po Evropě bloudí kamiony s tunami kuřat, prasat a skotu, a my bychom se měli mořit nějakou samovýrobou? Vždyť mléko je navíc nezdravé a jogurt dnes dokážeme udělat i z bramborového škrobu. Atd. atd.

 

Zásadou likvidace národa je ustupování podobným požadavkům. A označování opravdových hodnot za měšťácký přežitek staré Evropy.

JIŘÍ OTČENÁŠEK

(kráceno - tj. vynecháno jen

pár až moc nespisovných slov :-)))

P. S. Ta novozélanská jablíčka tam sbírají čeští brigádníci :-)))

 

 

 

Komentáře (102)add feed
Nádherné a pravdivé. : alka..
Počkejte až se Mikin vyspinká.Toho šlehne.
prosinec 29, 2016 07:33
Proč je to kráceno? : Míša šíša
Kde si mohu článek přečíst celý?
prosinec 29, 2016 07:33
Alko, : Míša šíša
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
prosinec 29, 2016 07:34
Ale dámy, co bych šlehal. : Mikin1
Priznivci zadratovanejch hranic, smradu a teplicka, nebo vyjedenejch kramu u me vyvolaji leda tak usmev. smilies/smiley.gif
----------------------------
Mam kamarada kterej za komousu spolecne s par dalsimi nadsenci vyrobil a prodal pod hlavickou Svazarmu 2 horkovzdusne balony rocne. Dnes je vlastnikem treti nejvetsi fabriky na horkovzdusne balony na svete. Konkuruje i tim, ze si jeho fabrika vyrabi i vlastni tkaninu a dovede pomoci computeru navrhnout a vyrobit behem nekolika dni treba balon ve tvaru stredovekeho hradu nebo lahve skotske whisky.
To, ze se porad najdou ve svobodne spolecnosti jedinci kteri budou az do konce zivota jen plakat a vzpominat na "stare dobre casy", s tim prd nadelame.
Pan Havel mel pravdu. Ten hnusnej rezim neznicil jen ekonomiku. Nejvetsi skody nadelal v hlavach lidi...... smilies/tongue.gif
Ale to je prave na demokracii a svobode to krasny.
Stare komouse nezavrela, ale odsoudila k zivotu ve slusne zemi, se slusnym socialnim zabezpecenim.
Kde muzou s plnych brichem a dobrou lekarskou peci bolestne kvilet a narikat az do smrti. smilies/grin.gif
prosinec 29, 2016 08:09
Mikine : zuza
nic není černobílé... Ty jsi si nikdy asi nepostěžoval na poměry v Kanadě a vše je tam jenom růžové.. Vlastně všude ve světě jen lidé jásají a jsou šťastní!!!!!!!

Jenom Ti hnusní zadrátovaní Češi, zdegenerovaní, jsou Ti co si stěžují. To snad ani nemyslíš vážně. To je jenom poznámka, opravdu s Tebou nebudu dál diskutovat a ani odpovídat. Rozebírej si co chceš, ale nezapomínej že do vlastního hnízda....
prosinec 29, 2016 08:49
Míšo-šíšo, ono to není kráceno významově :-) : d@niela
spíš jsem vynechala jen nějaké ne zrovna "slušné invektivy", tedy buď slovíčko, nebo ho mírně zeslušnila.
prosinec 29, 2016 09:38
... : Jelena
Diky Mikine. Zdroj tohoto článku je kde? Který pan Otčenášek to napsal?
Tady je ten článek trošku jinak...
http://www.rukojmi.cz/clanky/2307-cesko-sebe-samo-likviduje-uz-25-let

Je to tendenčně napsáno a plně to zapadá do současného stylu, že se lidé se stejným názorem setkávají (většinou virtuálně) a vzájemně se utvrzují ve svém názoru. Žádná snaha o objektivitu.
prosinec 29, 2016 09:39
Naprosto : Lenka1
perfektní. Souhlasím s každým slovem.

Ale nezoufejte - my sice Západ nedoženem, ale vypadá to, že Západ brzy dožene nás......aneb kdo seje vítr, sklízí bouři....chichichi
prosinec 29, 2016 09:46
Jeleno, jistě jsi si všimla, že jsem pouze vynechala pár vulgarismů. : d@niela
Ano, přesně podle významu slova tendenčně = zaměřený, projevující úmysl, stranící, je to článek o názoru.

Myslím, že po tom vynechání několika "více naštvaných" slov, není důvodu, abychom s jeho obsahem nesouhlasili.

Nevím, co v něm podle tebe není pravda. Napiš, budu ráda!
Mj. vzhledem k tomu, že téměř pamatuju dobu, kdy kamenné uhlí teprve kvetlo, tak si pamatuji i věci, které se nyní zas až tak moc nepíšou. Tedy např. "důvěrnosti" o těch, co se dejme tomu stali později státníky.

A pamatuju tedy i amnestii, kdy bylo propuštěno kvantum vězňů.
Podle statistiky Institutu pro kriminologii a sociální prevenci bylo v lednu 1990 na základě amnestie propuštěno 12.600 odsouzených a 1200 obviněných. Během roku 1990 k nim přibyli ještě vězni, kteří se dostali na svobodu díky zkrácení trestu. Pokud jde o Československo jako celek, dosáhl počet osob propuštěných na amnestii zhruba 23.000.

O tom, že se tu téměř nic už nevyrábí, že dovážíme i jablka! - to je také blud?

Napiš!

prosinec 29, 2016 09:52
Zajímalo by mě, : Lenka1
jestli ti, kdo s článkem nesouhlasí, dokážou objektivně vyvrátit některý z faktů v článku uvedený.

Tak co konkrétně není pravda?

Že nám naši vlastní vodu prodává fr. Veolie?

Že jsme přišli prakticky o všechny továrny vyrábějící zboží, o které byl kdysi na Západě zájem?

Že se u nás, a to k tomu ještě na orné půdě (!), staví zas.aný montovny, kde naši lidi dělají za třetinu mezd, co berou lidi na Západě u stejné firmy?

Že lančmít pro Němce má víc masa než lančmít pro český trh - taky od stejné firmy?

Že dneska na každým jogurtu, kterej nestojí sklenička 25 korun, stojí napsáno, že obsahuje bramborový škrob, dop.dele

Tak co konkrétně není pravda?
prosinec 29, 2016 09:57
Lenko, : Míša šíša
tak například tvoje poslední tvrzení není zcela pravdivé. Některé jogurty neobsahují bramborový škrob, ale geneticky modifikovaný kukuřičný škrob. smilies/grin.gif smilies/wink.gif
prosinec 29, 2016 10:04
Dani, : Míša šíša
dík za objasnění. Ach, ty vulgarismy... smilies/grin.gif
prosinec 29, 2016 10:05
Jelena to napsala správně - tendenční článek, nabízející pouze negativní pohled na polistopadovou dobu. : Myška
A mnohá zkreslení.
Tak zrovna - proč se zde skoro nic nevyrábí? Důvodů je víc, jedním z nich je, že po sametu se tak nějak najednou zjistilo, že výrobky, dosud vyráběné, jsou zastaralé. Na východním trhu, kam byl před sametem orientován vývoz z ČSSR, to tak moc nevadilo, ale jakmile jsme se otevřeli světu, tak byly nekonkurenceschopné. Dalším důvodem je, že se globálně stěhují výroby do zemí, kde je levnější pracovní síla. A proč je třeba levnější pracovní síly? Protože jinak jsou výrobky drahé, a nikdo by je nekoupil. Každý přece koukáme na cenu.
A tak by se dalo pokračovat, ale přiznám se, že se mi nechce zas a znova vypisovat, co už bylo nesčetněkrát zde na Kudle řešeno.
prosinec 29, 2016 10:07
O jaké době píšeš, Lenko1? kdy bylo to - kdysi? : Myška
Že jsme přišli prakticky o všechny továrny vyrábějící zboží, o které byl kdysi na Západě zájem?


Lanšmít - tak ho nekupujte. Musíte ho mít? Tím, že výrobek nekoupím, a nekoupí ho nikdo, tak dám výrobci dost jednoznačně najevo, že pokud mi chce svůj výrobek prodat, musí ho změnit tak, aby ybl pro mne dostatečně atraktivní. A to neplatí jen o lanšmítu, ale i o jogurtech a dalších výrobcích. Proč by výrobce nevyráběl levně z podřadných surovin, když to prodá?
prosinec 29, 2016 10:14
Tak jsem si to přečetla celé : Míša šíša
na odkazu od Jeleny. Až na jeden vulgarismus (bože, jak výstižný!) od paní Olgy jsem tam nenašla nic závadného. Že je to tendenční? No ale samozřejmě. Proč by taky nemělo být? Když bude psát názor někdo jiný z druhého spektra, také to bude tendenční.
prosinec 29, 2016 10:16
Myško : Míša šíša
Tak zrovna - proč se zde skoro nic nevyrábí? Důvodů je víc, jedním z nich je, že po sametu se tak nějak najednou zjistilo, že výrobky, dosud vyráběné, jsou zastaralé. Na východním trhu, kam byl před sametem orientován vývoz z ČSSR, to tak moc nevadilo, ale jakmile jsme se otevřeli světu, tak byly nekonkurenceschopné.

Tohle ale nemyslíš zcela vážně, že ne? Nebo mají lidi opravdu tak krátkou paměť, že zapomněli, proč zmizely české fabriky? Ach jo.
prosinec 29, 2016 10:23
Míšo šíšo, myslím. Bohužel. Ani mně se to nelíbí, ale vidím to tak. : Myška
Kdysi výborný strojírenský průmysl, jehož základy byly položeny ještě za Rakouska a který se rozvíjel za první republiky, těžil z minulosti po druhé světové válce. Asi dvacet let to stačilo, a pak začal ztrácet dech. Po sametu byl nekonkurenceschopný. Náš textilní průmysl byl dobrý, ale stejně jako textilní průmysl v dalších státech Evropy (i těch, které nehnily čtyřicet let pod taktovkou komoušů), zlikvidoval extra levný dovoz textilu z Číny a jihovýchodní Asie.
A tak dál...
Něco zlikvidovali noví majitelé fabrik. Bylo jasné, že fabriky stát musí
rozprodat. Co by s nimi dělal?

Voda - Veolia a další zahraniční firmy, co skooupily vodárny - to byla vellká chyba státu, že vodu pustil z rukou.
prosinec 29, 2016 10:38
Myško : Lenka1
k těm fabrikám ti to už napsala Míša. A k tomu lančmítu - moje celoživotní prokletí je v tom, že vidím věci v souvislostech dřív než ostatní přeslabikují zadání.

Prokletí tomu říkám proto, že když čtu názory jako jsou ty tvoje, tak si říkám, oč máte jednodušší život. Bez urážky.
prosinec 29, 2016 10:40
... : mia I
já mám čerstvý zážitek ze včerejška. Byla jsem po velmi dlouhé době s dcerou nakupovat. Prošly jsme několik obchodů, ale vybrala jsem jen pár kousků ve slevě pro vnoučata. Vůbec nic na sebe mi nezaujalo. Nejsem nijak náročná, ale to co dnes nabízí mnoho obchodů byla za komančů partie (partiové zboží). Předně mi zaráží dnešní gramáž látek. Všechno je to tenké, téměř průsvitné. Přestože jsou některé modely určeny i silným nebo dokonce obézním ženám, jsou to tenké průsvitné pytle, které tloušťku ještě více zdůrazní než aby ji zakryly. Druhá věc je střih, vypracování. To je prostě děs. Mj. šité pouze dvou nitkou namísto trojnitky. Barvy ponuré, málo vzorů, převážně jednobarevné věci. Plno bot jsou papíráky s tvrdou podrážkou na jednu sezonu. Prostě kvantita na úkor kvality. Nevím, třeba takový Jitex, OP Prostějov to byla úplně jiná liga. To jen takový dojem ze včerejška, který není vůbec nejpodstatnější z toho co je psáno v článku.
prosinec 29, 2016 10:44
Když si pak přečtu : Lenka1
např., že je naprosto normální dělat za 12 tisíc brutto, že je jedno, kolik člověk bere, hlavně že pracuje, protože slušný člověk pracuje, protože se to má, no tak takový člověk si pak těžko může dovolit koupit kvalitní a tím pádem drahé potraviny. Tím pádem má i výrobce odpadu pro náš český trh odbyt a tím pádem ho nic nenutí ke změně.


Byla jsi to zrovna ty, kdo tad yonehdy tvrdil, že kdybys byla bez práce, šla bys klidně do Lidlu a přitom by ses rozhlížela po jiném zaměstnání. Když jsem ti na to napsala, že je to utopie a taky jsem ti vysvětlila proč, tak debata skončila. A o tom to všechno je. O těch souvislostech.

Proto taky naše současná věrchuška tolik tlačí na inkluzi ve školství - protože debilům se lépe vládne. Svoje parchanty do budoucích pomocných škol pochopitelně posílat nebudou.

To k těm souvislostem.
prosinec 29, 2016 10:45
Výše uvedený komentář : Lenka1
byl pro myšku. Skočila tam mia než jsem to stihla dopsat.
prosinec 29, 2016 10:51
mio : Lenka1
jistě, že to není nejpodstatnější. Ono samo o sobě by se dalo říct, že každá z těch věcí, o kterých jsme se bavili, je marginálie, ale všechny dohromady skládají mozaiku obrovského průseru, do kterého jsme se dostali.

Plyšák byl obrovský podvod, mocní si rozdělili kořist, plebs sehrál roli užitečných idiotů a určitá vrstva se napakovala. A když už nebylo co rozkrást a "výhodně" rozprodat, tak se začalo krást na dluh.

A jak vidno, najdou se pořád lidi, kterým to přijde normální.


prosinec 29, 2016 10:56
... : mia I
jj. Že jsme nesoběstační v potravinách , které jsou strategickou surovinou, jsem tu už na Kudle opakovaně psala. Přitom průser by to nebyl, pokud bychom měli např. nějaké výrazné nerostné bohatství , které bychom mohli nabídnout protihodnotou. Což není. Máme tu nedaleko poměrně velkou fabriku na zpracování dřeva. To už jsem tu také psala na Kudle , jak jsme jeli s mužem okolo ní. Všude kolem fabriky lesy napadené kůrovcem. Muž povídá "takhle stačí rok, dva a budeme mít kůrovec i u nás". Proč?? Protože naše pěkné dřevo se vyváží nastojato do ciziny a sem se na zpracování dováží z kdejakých lokalit (Slovensko, Ukrajina,..)i dřevo napadené škůdcem. Máme v plno obcích drahé nevzhledné betonové lavičky z dotací EU (samozřejmě, že část nákladů financují obce jak jinak) zatímco by se za nepoměrně menší náklady nechaly udělat ze dřeva z obecních lesů.. Kocourkov. A to hlavní, plno lidí z těch uzavřených textilních fabrik skončilo na pracáku, s nimi šli do loje dominovým efektem i obchodníci, služby..
prosinec 29, 2016 11:11
mio, a myslíš, že by se v dnešní konkurenci Jitex, OP prostějov a další kdysi ikony našeho textilního průmyslu, prosadily? : Myška
Já myslím, že ne. Zboží by bylo drahé. To, co popisuješ přece není problém jen naší republiky. To je výsledek globalizace, výsledek toho, že jsme na evropský trh pustili zboží z Asie zatížené jen malým clem...
Mě to taky štve. Když zavzpomínám na trička po sobě a sestře, vyrobené u nás z kvalitní egyptské bavlny, které jsem nosila já, pak sestra, pak moji dva synové a na tričku se nepustilo ani jedno oko, nevyskytla ani jedna dírka a tričko má dodnes oblečené plyšový medvěd, když si vzpomenu na kvalitní boty, které sedly na nohu a nedělaly puchýře, s kvalitní koženou stélkou, kvalitní dětské boty, které nohu držely a neničily klenbu,...

prosinec 29, 2016 11:11
Myško : mia I
to je právě to, co píše Lenka. Drahé je pro lidi, kteří vydělávají těch 12 tis. zmiňovaných výše Lenkou. Cena práce a daňové zatížení je problém. Abych jen nehanila. Samozřejmě, že třeba počet aut v domácnostech se rapidně zvýšil, dneska má auto v obci téměř každá domácnost, někde i dvě. Ona je to i nutnost, kvůli dojíždění. Zdravotnictví taky nemáme vůbec špatné...
prosinec 29, 2016 11:17
je to jen můj dojem a nebo jste i vy zaznamenali, : Nona
že se časem jaksi mění receptury (či co?) třeba u pečiva? Na vánoce jsem se předzásobila a nakoupila běžný chleba do mrazáku. Po rozmražení byl drobivý a nechutný.... a přitom jsem chleba zamrazovala běžně..... To samé další pečivo: šátečky plněné marmeládou, jsou nechutné, neboť marmeláda je škrobem zahuštěná "ovocná" šťáva asi bez ovoce, šátečky plněné ořechy, nejsou plněné ořechy, ale mokrou sladkou strouhankou..... klasická kynutá vánočka, kterou jsem dříve kupovala, je dusivá nafouklá hmota, naprosto nechutná.....
Snažím se doma maximálně vařit a péct, ale kdo to má stíhat při zaměstnání??.... nejsem žena v domácnosti.....
smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif
prosinec 29, 2016 11:35
To jsem si zas jednou : Michal
v komentářích počet. O tom jak byl náš česnek a jablka zaostalý, o tom jak jsme museli rozprodat pivovary a cukrovary ze stejného důvodu.
Potíž je v tom, že jsem žil dlouhé roky v USA a neměl jsem zavázané oči a tady je nemám taky.
Věřím, že lanšmít je v Německu lepší, ale vím, že ten český fujtajbl lepší než SPAM v USA. Mimochodem, víte proč se spamu v poště říká spam? To přišlo z armády, kdy jim cpali k jídlu to, co nikdo nechtěl.
Ale, když porovnám platy a ceny tenkrát a teď, jsme na tom líp. Počítejte za jak dlouho člověk vydělal na televizi. Jeden měsíční plat to nebyl. A dál a dál.
O Havlovi mi neříkejte radši nic. Copak nikdo nevidí, že ta slavná sametová revoluce nebylo nic jiného než převrat pod heslem "my vám to dáme a vy nám nic neuděláte"?
Když slavnému prezidentovi došly marky v šupleti šel položit kytičku k Palachovi, zavřeli ho a hned tu byla sbírka na ubohého disidenta. Mohl bych psát dál a dál o jeho a jeho spolku vyvolených a jejich způsobu života, ale nebudu. Kdo má poslouchat co by se na mne sesypalo.
prosinec 29, 2016 11:59
Michale : mia I
samozřejmě, že na spotřební zboží se vydělá daleko dříve než kdysi, to nikdo nezpochybňuje. Kolik ale vydrželo tehdy a kolik dnes ? První automatka mi vydržela 17 let, nyní mám už čtvrtou v pořadí.První sedací souprava nám vydržela 25 let, druhá už je po pár letech jako ta první po 25 letech používání. Sporák, kupovaný jako II. jakost za komanče sloužil dlouhých 32 let, sakra bytelný, žádný tenký ohebný plech jako na tom novém.

Objektivní by bylo srovnat platy a srovnat i položky, které jsou na rozdíl od spotřebního zboží nezbytné - elektřina třeba podražila v naší domácnosti cca 12krát a to jsme tu už jen dva namísto dřívějších pěti , přitom si bedlivě hlídám noční proud, na něj peru, žehlím, příp. vysávám či vařím. Dále srovnání ceny pohonných hmot, jízdné,.. Jinde v domácnostech bude určitě vysoká položka bydlení, léky,.. Co mi teď přišlo absurdní je poplatek za revizi rok starého kotle ústředního topení. Ten první vydržel 25 let, taky jeden socialistický "držák" v naší domácnosti.



smilies/wink.gif
prosinec 29, 2016 12:24
mio, : Míša šíša
jak popisuješ svůj zážitek s nakupováním, tak to znám u své maminky. Má nekonfekční postavu, je hodně malá (158 cm), a i když je štíhlá, má širší ramena a boky. Nesežene na sebe oblečení, aby se jí líbilo, aby to nebyl hadr, aby jí sedělo a aby nebylo nemožného střihu. To samé s botami (má vysoký nárt) - když na sebe koupí boty, které jsou pohodlné a navíc se jí i líbí, rovná se to zázraku. Několikrát už prohlásila, že je to stejné jak za komoušů, že už se zase musí "shánět".

My občas zajedeme na nákupy ošacení do obchodního domu Garhammer v německém Waldkirchenu, je to asi 25 km za hranicemi od přechodu Strážný. Když pominu to, že tamní nakupování je zážitek (přístup prodavaček, možnost dát si během nákupů občerstvení zdarma včetně třeba i sektu), tak vždycky jen čumím na ten rozdíl tady a tam. A vidím, jaké šunty jsou nabízeny v našich obchodních centrech, a co je nabízeno Němcům. A tím nemyslím jen značkové hadry, ale i obyčejnou konfekci.
V Garhammeru běžně vidím nakupovat německé seniory a připadá mi to super. Vždyť i starší nebo starý člověk by měl mít možnost se hezky a zajímavě obléknout. U nás mi to připadá, že je všechna móda dělaná jen pro mladé a ti starší si můžou koupit leda tak nějaký hnědý nebo šedý hadr z nekvalitní látky.
prosinec 29, 2016 12:53
Nono, : Míša šíša
zaznamenali. smilies/wink.gif
Já už nejedla dobrej rohlík ani nepamatuju. Onehdy jsem si v malém pekařství koupila rohlík, který vypadal fakt křupavě. Ale ta hmota... hnus.
prosinec 29, 2016 13:01
Míšo : mia I
díky za tip. Koukám, že má Garhammer výborný recenze na Googlu, chválí tam pán přístup k zákazníkovi jako Ty. Zprvu jsem se zarazila, spletla jsem si Waldmunchen s Waldkirchenem. Jinak s Tvojí maminkou se ztotožňuji, zase člověk musí shánět. smilies/wink.gif
prosinec 29, 2016 13:09
Prosím nežehrejme : Jelena
Danielo, nevím, co na to říct, ale česká jablka se tu koupit dají. Dokud tu lidé budou kupovat šizené jídlo, budou ho tu v obchodech mít. I ten slavný palmový odboj vyšuměl, škoda.... A vyrábí se to, co je konkurenceschopné, to například oblečení z OP Prostějov rozhodně nebylo, i když bylo kvalitní.
Pozoruji, že se s valnou většinou zde názorově rozcházím a to čtu Kudlu už hezkou řádku let. Kdy jste si naposled třeba koupili české skleničky? Já si je kupuji a často, protože, jak říká paní Zázvorková, aby měli skláři co žrát, ale asi to neutáhnu :-) V obchodě IKEA je nekoupíte a přitom třeba Ikea odebírá skleněné komponenty od sklárny Kavalier (postavenou na nohy zahraničním majitelem).
Pana Havla si velmi vážím a mrzí mě, kdo je teď na hradě. Ale některé věci změnit nemohu, tak pracuji na těch ostatních a dělám vše pro to, abych se já a lidé v mém okolí měli dobře. Ale dá to práci a taky spoustu času.
A vezměte to takhle, za posledních 2000 let, měl se někdy někdo tak dobře, jako my teď? A myslím právě dobu po revoluci, ať pravou či nepravou, je to teď lepší.
Přeji ti Danielo a všem tu na Kudle ať se vám v roce 2017 dobře daří smilies/wink.gif


prosinec 29, 2016 19:08
Jeleno : mia I
já myslím, že tu lidé nežehrají , že by se měli nějak jo špatně. Ani já ne. Taky si vážím toho, že už dávno nebyla válka. Jde ovšem také o to uvědomit si, že si sice nemáme úplně nejhůř, ale nelze pomíjet výši státního dluhu.

Věřím tomu, že by si spousta lidí koupila kvalitnější jídlo, kdyby jim na ně zbylo. Když vezmu zmiňovanou prodavačku v supermarketu za 11-12 tisíc čistého. Bydlení , doprava do práce, spoření si na důchod, spoření si pro případ nemoci a výpadku příjmu, kolik pak zbývá na to kvalitní jídlo? Kde jsou položky jako třeba nové brýle, zubař, různé opravy v bytě??

Když vezmu, že zatímco po revoluci jsem jezdila do práce za 7 Kč týdně tedy 28 Kč měsíčně, dnes to dělá cca 1000 Kč autobusem. Autobusem však bych jezdit nemohla , vzhledem ke směnnosti, nároku na přesčasy, tedy autem bych rozhodně projezdila 1500 - 2000 měsíčně. Bydlení počítám kolem 5000 tisíc (topení, elektřina, opravy), spoření na důchod, nenadálé výdaje, prostou matematikou dojdeme k tomu, že takové prodavačce na jídlo a drogerii zbude kolik? Kde je nějaká kultura, dovolená, zdravotní doplatky??

Když tu Míša zmiňovala Němce. Celkem vidím, že spousta německých důchodců si o víkendu šlape s hůlčičkami po horách, jezdí do lázní, v neděli si zajdou na oběd do restaurace.. Ti čeští si tak zajdou k Vietnamci, na akce do Kauflandu a v neděli na dechovku do kulturáku za padesátikorunu vstupného. Myslím, že spousta z nich přizná, že se má dobře. Protože Češi jsou skromní , generace dnešních důchodců vyrostla po válce, v padesátých letech zažila nesrovnatelně horší životní úroveň.

Co se týče Zemana,nevolila jsem ho a v televizi přepínám, když tam je. Nesedí mi, stejně jako mi neseděl KS. To že tu není člověk , který by oslovil převážnou většinu voličů, je problém. Ale třeba volby v Rakousku taky ukázaly , že mají podobný problém, tj. rozdělenou společnost. Já měla VH taky ráda, za mne nejlepší z těch pohlavárů po revoluci. Ale postupem času zjišťuji, že jsem byla naivní a některé jeho kroky nechtěně přehlédla, byly jiné vlastní starosti a problémy než sledovat politiku. Že se názorově rozcházíš s většinou není snad žádné neštěstí. Neštěstí je třeba nevyléčitelná nemoc, bezmoc.
prosinec 29, 2016 20:34
mio1, ty pořád srovnáváš ceny tehdy a nyní, ale nesrovnáváš výše příjmu tehdy a nyní. : Myška
Už před nějakou hodinkou jsem ti napsala příspěvek s odkazy na porovnání, po kterém voláš v příspěvku v 12:24. Čeká, až ho Daniela schválí s těmi odkazy. Tak snad jo...
Důchodci - moje maminka je v důchodu, je jí přes sedmdesát. S partou zhruba stejně starých přátel jezdí každoročně v létě na dovolenou, kdy si pronajímají vždycky nějakou chalupu, minimálně dvakrát ročně na vícedenní výlet na hory, kde bydlí a stravují se v penzionech a restauracích, a na nespočet jednodenních výletů po krásách naší vlasti. Na všech těchto výpravách platí jízdné, vstupné, jdou na oběd, ... Nemá tolik peněz jak němečtí důchodci, ale s trochou snahy to jde i u nás.
prosinec 29, 2016 21:54
... : Mikin1
Takze zahada vyresena, ty "internetove noviny Rukojmi" odkud clanek pochazi jsou opravdovy poklad. Hlavne clanky pana Olsera jsou vskutku puvabne. smilies/wink.gif
Souhlasim s Jelenou a Myskou. A jak napsala Myska, resili jsme to zde mnohokrat.
Pokud nekdo fakt zapomel na socialistickou vyrobu a nasledujici vymenny obchod poruchovych smejdu mezi komunistickymi zememi, tak je to jeho chyba.
Pokud se neco prodalo na zapad, bylo to vetsinou jen diky nizke cene. Ze se s tim prestalo je jenom dobre. Cim by se zivili ti chudaci v Bangladesi a kdo by dnes v Cesku delal za jejich platy?
Jestli pan Havel zmenil nazor na clenstvi v NATO, tezko mu to vycitat. Staci se podivat, jak se vede Ukrajine, ktera uverila slibum svych sousedu a do zminene organizace vcas nevstoupila.
A pokus se jablek tyce - verte nebo ne, ale ty novozelandske se dovazeji i do takove jablkove velmoci, jako je Kanada. On je totiz Novej Zeland na jizni polokouli a tudiz je tam zrovna leto a jablka dozravaji.
Teskne vzpominat na zimni fronty pred vykradenymi obchody Ovoce zelenina muze jen uplny masochista. smilies/tongue.gif
prosinec 29, 2016 22:14
Myško : mia I
příjmy tehdy a nyní , tehdy můj plat 1700-2700 čistá ruka, dneska beru v potaz při počtech těch 11 tisíc čistého plat prodavačky. Třeba uzeniny Procházka, které často bývají při marketech nabízí prodavačce 13 tisíc hrubého, uklízečka v nemocnici 11 tisíc hrubého. Aktuální info z pracáku, co jsem se schválně podívala. Co se z takového příjmu dá za měsíc pořídit ?

Já netvrdím, že čeští důchodci nikam nejezdí. Ale Tvoje maminka má starobní a vdovský důchod k tomu, to jsi zase neuvedla Ty. A mimochodem, to jak zmršili vdovské současné důchody je docela tristní. Znovu opakuji, že neběduji, já se zle nemám, ale jsou skupiny obyvatel, kteří žijí z ruky do huby a není to o tom, že by byli líní. Naopak, musí se sakra otáčet. Moje příbuzná šila dlouhá léta kabelky a peněženky, pak firma skončila , tak šla uklízet. Musela se sakra otáčet, aby nepřišla o práci, tak chodila do práce s bolavou nohou. Přišla nějaká mladá holka se stopkami, stopla jí za jaký čas uklidí a s bolavou nohou samozřejmě nesplnila normu. Tak holt jde do předčasného starobního důchodu, i její muž. Raději žít za méně peněz v klidu, než se nechat šikanovat. Ale kolik lidí i za ty mizerné peníze dělá, protože jiná práce v jejich regionu není. Ve velkých městech jako je Brno, odkud jsi nebo Praha je situace s prací odlišná, příznivější. Takže i pohled je odlišný, to je přirozené.
prosinec 29, 2016 22:32
Mio, a ten tvůj uváděný plat kdysi je za jaou práci? Taky prodavačky? : Myška
Můj pohled je samozřejmě odlišný od tvého, ale ne proto, že žiju v Brně a ty někde na venkově. Jestli si myslíš, že tady dobře placená práce čeká a volá na každého, tak jsi na velkém omylu. Je to práce sice více, ale spousta mizerně placené. Píšu obecně, ne jen o Brně.
Důchodci - stejně jako u nás, tak ani v Německu na tom nejsou všichni důchodci stejně a je jistě spousta těch, kteří na ty výlety nejezdí.
A nikde na světě, ani v socialismu, se neměli všichni lidi stejně, ale to snad víš. Nemají a neměli stejné příjmy. Když si vzpomenu na to, jak moje babička neměla za socáče důchod žádný a dědeček pár kaček, přestože celý život dřel v pracovním prostředí, které je dnes klasifikováno jako práce v riziku, ale tehdy to nikdo neřešil...
Jednoznačně mi ze všeho vyplývá, že se dnes máme nejlíp v celé dosavadní historii.
prosinec 29, 2016 22:57
Mysko, : Mikin1
presne tak. Kdyz porovnam zivot sve babicky ktera zemrela v dobe normalizace a zivotem mych ceskych kamaradu kteri uz jsou v duchodu, mam chut jit jeste dodatecne zkopat komunistum zadnice. smilies/tongue.gif
prosinec 29, 2016 23:08
Myško : mia I
ale já vůbec nevelebím socialismus, jsem ráda, že padl bolševik a můžu vyjet i jinam, mimo českou kotlinu, poznat kde se co jak dělá atd. Svoboda v tomto směru je pro mne vysoká hodnota. Ani netvrdím, že se máme špatně. Máme se dobře za cenu vysokého státního dluhu, který bude splácet generace našich dětí a vnoučat. A z čeho se bude dluh splácet, když tu prakticky výroba zmizela (textilky, sklárny, vše o čem je v článku řeč) a jsou tu jen montovny a nadnárodní obchodní řetězce? To se nám ta následující generace pěkně poděkuje smilies/angry.gif Budeš to i Ty, kdo bude hákovat do 65 nebo kolika do důchodu, který nebudeš mít jistý. Takže tak.


prosinec 29, 2016 23:13
A proto : Lenka1
když má někdo na výběr, jestli dělat blbce za těch 11-13 hrubého nebo brát dávky a makat načerno, tak naprosto chápu, že jednoznačně zvolí to druhé. Morálky se nikdo nenají ani nezaplatí nájem.

cit:
mam chut jit jeste dodatecne zkopat komunistum zadnice.

Můžeš začít v Bruselu, máš jich tam plnej Europarlament. A pak to vzít přes Německo (soudružka Merkelová, například) a plynule přejít do našich vod.

Aby sis na to pořídil nějaký kvalitní boty, možná se u vás v Kanadě ještě vyrábějí.

prosinec 29, 2016 23:18
... : Mikin1
Lenko, ja psal o komousich. To jsou ti kteri pred rokem 89 vsechno doprasili a ted se za staleho kvileni dozaduji platu a zbozi jako na zapade, ale cen jako na vychode. smilies/wink.gif
prosinec 30, 2016 01:31
Mikine, ti komouši díky "sametové," se válejí po nejkrásnějších světových plážích a chechtaj se nám. : Pepa
Já osobně považuji vše, co se děje ve světe po druhé světové, za velmi
pečlivě připravený plán na "převýchovu obsazených území".
To, co ve skutečnosti probíhá, je postupná převýchova a přeměna
obyvatelstva podpořená tím, že se ředí, míchá, mění. Zřejmě je to nutné,
aby všechny nespojovaly stejné kořeny a nebyli odolní proti indoktrinaci
nějakými tradicemi.
Co je zajímavé, tak v podstatě úplně všechny evropské země jedou podle
naprosto stejného mustru. Vítězové i poražení. Zříct se všech výhod,
které se za staletí dobyly. Importovat obyvatelstvo podstatně nižší
kulturní úrovně a jiných zvyklostí a kultur a barev pleti, případně
maximálně podporovat jeho množení. Maximálně narušit sebedůvěru
patrioticky myslících lidí, narušit všechny vztahy i spolupráci,
vytvořit národ individualistu, potlačit samostatné schopnosti a
disciplínu, všechny zaneprázdnit včetně náhle zaměstnaných žen, zrušit
či zdiskreditovat veškeré ideologické směry schopné zaujmout širší masy
(neustále se opakující mediální skandály se zneužíváním od duchovních,
jakákoliv autorita z lidu je vždy přirovnávána k Hitlerovi atd).



prosinec 30, 2016 06:58
Vskutku dabelsky plan, Pepo. : Mikin1
I svrzeni komousu a zamestnane zeny jsou jeho cast. smilies/grin.gif
prosinec 30, 2016 07:26
Pepo, ale to je výzva pro mladé! Neprznit naši rasu, náš národ, křížžením s nechtěnci. : Myška
Pak k žádnému ředění dojít nemůže. Ale budou všichni mladí Češi, Moravané, Slezané, natolik hrdí na svůj původ, že se ke křížení se Syřany, Eritrejci a dalšími nesníží? Bohužel, pro mnoho lidí je vlast skoro sprosté slovo a láska k vlasti taktéž, a hrdost na to, že patří k českému národu se jaksi nenosí. Je potlačována už ve škole ve prospěch kosmopolitnosti. To je špatně, určitá míra nacionalismu je prospěšná, kdyby nacionalismu, tedy vlastenectví nebylo, dávno by národy neexistovaly. Jenže existují i přes snahy v minulosti různě národy asimilovat... Vždyť i tady na Kudle je fůra těch, kteří vlastenectví neuznávají a tak nějak jím i pohrdají.
prosinec 30, 2016 08:00
Mio, tak co ten tebou uváděný příjem 1700 - 2700 Kčs? Za jakou je práci? Taky za práci prodavačky? Když srovnávat, tak férově. : Myška
Vidím, že ten můj příspěvek s odkazy na různá srovnání výdajů a příjmů za socáče a teď, zatím Daniela neschválila...
Já na rozdíl od tebe nejsem odborník na světovou ekonomiku, ale státní dluh mají snad úplně všechny státy. Fakt nevím, proč se tím tedy vzrušuješ a stahuješ kalhoty, když je brod ještě v nedohlednu. Můžeš se tím děsit, můžeš s tím děsit zde na Kudle, ale to je tak všechno. Teď máme úplně jiný problém, mnohem palčivější. Nechtěnce. Díky nim může být za víc či míň let Evropa zcela jiná než dnes. Nemusím psát proč, že, to jsme si tu na Kudle psali tolikrát, že se mi to nechce zase opakovat.
prosinec 30, 2016 08:13
Myško : mia I
já se tím až tak nevzrušuji, já mám své jisté. Možná se tím časem začneš vzrušovat Ty. Až místo odchodu do důchodu v 55 letech jako za komančů budeš hákovat deset let navíc.
prosinec 30, 2016 08:44
Mio, promiň, ale začíná to být tak trochu směšné. Jako by ti nějak docházely argumenty, či co...a tak vytáhneš alespoň poslední trumf o odchodu do důchodu. : Myška
Představ si, že o tom, v kolika letech půjdu do důchodu, vím moc dobře už od té doby, kdy prodloužení věku odchodu do důchodu bylo schváleno. Takže mě to fakt nepřekvapí a počítám s tím.
prosinec 30, 2016 08:58
Mio, můžeš mi tedy odpovědět, prosím, na prostý dotaz, který jsem ti položila už dvakrát bezvýsledně? : Myška
Tedy do třetice - ten tebou uváděný příjem 1700 - 2700 Kčs je za jakou je práci? Když už srovnání příjmu, tak za stejnou práci...
prosinec 30, 2016 09:04
Myško : mia I
proč by mi docházely argumenty?? výše státního dluhu je snad známá ne a o tom, kolik tu zaniklo fabrik , které vyráběly, se také ví. Jaké argumenty bys ještě chtěla? Ty mi pořád nějak podsouváš, že velebím komunisty a bývalou dobu. Aspoň mám ten dojem. Ne nevelebím, jen se mi nelíbí, že tu po revoluci šla spousta věcí do kopru. Měla jsem jinou představu.

Je dobře, že počítáš s tím, že budeš hákovat namísto abys byla paní svého času a užívala si zasloužený odpočinek za celoživotní práci. Takových uvědomělých lidí není moc. Navíc v 60 plus už má plno lidí zdravotní problémy a zvládnout stres a náročnost dnešní doby v práci pro ně není vůbec jednoduché. Holt jsi lepší. smilies/wink.gif
prosinec 30, 2016 09:07
... : mia I
práce v tiskárně. Prodavačka u soukromníka, kam jsme chodili na sváču měla zhruba stejně.
prosinec 30, 2016 09:10
Mio, jestli si myslíš, že by se v případě, že by se samet nekonal, neprodloužila doba odchodu do důchodu, tak jsi naivní víc, než jsem si myslela. : Myška
Prodloužila, jednoduše proto, že by na to zvyšující se procento důchodců neměl kdo dělat (jestli teď vytáhneš ten bájný dúchodový fond, kterým se zde někteří rádi ohánějí, tak budeš vedle jak ta jedle, protože důchodový systém tu byl a je průběžný). Hranice odchodu do důchodu by se musela prodloužit i za socialismu, protože důchodců by přibývalo, i když by se asi život neprodloužil tolik, jak nyní. Možná by se ta hranice neposunula úplně stejně, ale udržitelnost základního věku pro ženy 57 let, by byla utopie.
To víš, že by se mi líbilo to za pár let zapíchnout a užívat si volna. Ale stojím nohama pevně na zemi.
Ještě - nemyslíš, že by se tím, že by lidi chodili do důchodu ve věku jako za socáče, a tím se muselo na jejich důchody vynakládalt mnohem více peněz, než když se ho dožije mnohem méně lidí, tím víc navyšoval státní dluh??
prosinec 30, 2016 09:25
... : Mikin1
Jo, duvody zaniku socialistickych fabrik jsou zname a zadna konspirace v tom opravdu neni.
A co se odchodu do duchodu tyce - lide ziji diky "kapitalistickemu" zdravotnictvi v prumeru o 7 let dele, takze si musi na ten duchod o neco dele pockat.
prosinec 30, 2016 09:52
Myško : mia I
jasně, že když populace stárne , nějaká změna by byla nutná tak jako tak. Ale to, co si od toho současná vláda slibuje (od zvýšení věkové hranice pro odchod do důchodu) se stejně nenaplní. Člověk v 60 plus nemá už takový výkon, potřebuje častěji k lékaři, onemocní. Kdo ho v takovém věku zaměstná? Všichni jako OSVČ na vlastní triko rozhodně být nemohou, pořád bude vysoké procento zaměstnanců, kteří po 55, 60 letech věku budou těžko hledat uplatnění. Jsme čtyři kamarádky a máme chlapy ve věku 60 plus ani jeden chlap nedělá do té státem stanovené hranice. Tři zvolili předčasný důchod, jeden po operaci marodka, pak pracák pak důchod. Není to reprezentativní vzorek, třeba mužův bratranec v Praze dělá v kanceláři na tzv. procenta, potřebuje mít důchod takový, aby poplatil byt.

V tomhle státě bohužel daňové zatížení a přebujelá státní správa dělají paseku. Pokud by se s tím hnulo, bylo by hned kde brát. Jenže to je utopie.
prosinec 30, 2016 10:01
Uffff - Myško, nějak pauzíruju... já napíšu odpoledne víc, ale dneska fakt stojím ne za bačkoru, : d@niela
ale za nevysypanej kontejner :-)))

Tak jsem tvůj příspěvek dala sem, se současným datem, aby to nikdo nemusel hledat.
Takže - nezlob se :-)
prosinec 30, 2016 10:59
Mio, : Milene
všude se ve světě se chodí do důchodu mnohem později.
V Německu v 65 letech, v Dánsku v 67, v Americe v 65 a hranice se bude také zvyšovat. Zvyšování důchodového věku není nic výjimečného. Zrovna toto bych vládě nevyčítala.
prosinec 30, 2016 11:06
Se nehádejte, holky : Lenka1
ono je to jedno, jestli 55 nebo 65. Stejně bude v tomhle věku fůra lidí nezaměstnanejch, tak budou doma tak jako tak. Vždyť je fuk, jestli ty prachy budou dostávat z červenýho pytle (důchod) nebo modrýho pytle (dávky).

A vzhledem k tomu, jak to překabátění komáři vedou, tak si troufnu tipovat, že ti, co budou celej život poctivě makat, přiznávat všechny příjmy a žít z ruky do huby, protože je to správné a protože se to má, tak stejně dostanou ho.no a budou si o ty dávky žádat taky, aby nechcípli hlady.

P.S. V chalífátu Džérmeny už padnul návrh zvýšit hranici na 75 let, aby všechny ty ubohé, vděčné a tiché připrdlíky uživili. smilies/grin.gif
prosinec 30, 2016 11:42
Milene : mia I
to dobře vím, že se chodí v cizině déle důchodu. Ale jsou tu dva podstatné rozdíly - 1. tam té práce je dostatek, 2. oni rozhodně nejsou ve srovnatelném věku tak uplouhaní jako Češi, takže jim nedělá problém i ve vyšším věku podávat výkon. Jejich příjem je dostatečný na to, co už jsem výše psala - např.v Německu mnoho lidí o víkendu nevaří, chodí do restaurace, jezdí na lázeňské léčebné procedury, má pomocnici na úklid, jezdí několikrát do roka na dovolenou. Jejich příjem jim to umožňuje. Kolik Čechů může vést podobný styl života a být tak svěží a pracovně zdatný i ve vyšším věku pokud už je někdo vůbec zaměstná?? Přitom je to k prdu, že se dole "mravenci" snaží ,když ti nahoře to rozfofrujou bez rozmyslu. Za Husáka měli všichni soudruzi základní vzdělání, dělnický původ, zdaleka nerozkrádali tak sofistikovaně jako ti dnešní .
prosinec 30, 2016 12:03
Danielo, : Myška
v pohodě. Aspoň to nezapadne. A jinak - chápu, přece nemusíš sedět 24 h u PC.
prosinec 30, 2016 12:18
Mio, ty snad žiješ v nějakém jiném, idealizovaném světě! Vzbuď se! : Myška
To, co píšeš v posledním příspěvku (ve 12:03), je už čistá demagogie. Prostě všichni se všude jinde mají líp než u nás, jinde je víc práce než u nás, není tak namáhavá jak u nás, atd. Bože!

Za Husáka měli všichni soudruzi základní vzdělání, dělnický původ, zdaleka nerozkrádali tak sofistikovaně jako ti dnešní . - a tak nebylo by lepší, aby ve vládě seděli j absolventi blbšulky? To by se asi nerozkrádalo vůbec, protože by na to neměli mozkovou kapacitu, že? Ty teda, Mio, dneska perlíš.

prosinec 30, 2016 12:26
... : mia I
vždyť to nemusíš číst , když jsou to podle Tebe blbiny. smilies/wink.gif Hele mne to co se děje, mrzí kvůli dětem a hlavně kvůli vnoučatům. Já už mám své z větší části odžito , neměla jsem se zle za bolševika a nemám se zle ani teď, nejsem náročná a potřeba je jen zdraví.
prosinec 30, 2016 12:32
Malá perlička z mojí aktuální brigády. : Lenka1
V Chanově těm opičákům město vybudovalo tartanovej fotbalovej stadión plus atletickou dráhu.

A jak jsem šla venčit psa, aby se taky trochu proběh a odpočinul si, tak jdu a koukám, že přímo uprostřed jedný z drah je ho.no. S velkou pravděpodobní lidský (ehm...). Protože kolem se válelo pár papírovejch kapesníků.

Bohajeho, ty opice se ani vys.at neumí aspoň do křoví.

Ale jo, budeme do nich furt cpát peníze a doufat, že je převychováme. Na tohle jdou mimo jiné taky daně z práce lidí, přesně jak o tom psala mia.






prosinec 30, 2016 12:33
Cikány jsme tu už řešili. Za cca 500 let, co se vyskytují na našem území, se je nepodařilo "polidštit". : Myška
Proč? Protože nechtějí.
A aby byl pokoj, tak se do nich cpe. Taky se mi to vůbec nelíbí.
prosinec 30, 2016 12:39
Mio, proč bych to nečetla? Docela se dnes bavím. Myslíš, že bys konečně mohla odpovědět na moji otázku? : Myška
Nebo je státní tajemství, o kterém zaměstnání jsi psala, když jsi uvedla příjem 1700 - 2700,-- Kčs, který jsi srovnávala s dnešním platem prodavačky 11000,-- Kč?
prosinec 30, 2016 12:42
Myško : mia I
trochu hloupá otázka, když jsem Ti na ni v 9.10 hod. odpověděla. Jestli se bavíš , tak se bav. Každý se holt bavíme něčím jiným. Já si zase libuju, že pokud se ve zdraví dožiju dalších let nebudu muset brzy vstávat a hákovat někde od nevidím do nevidím jako dnešní generace čtyřicátníků a padesátníků. Pokud bude ve starobním důchodu alespoň trochu sloužit zdraví, budu na rozdíl od Tebe a Tvých vrstevníků svobodnější a pokud budu mít chuť se mít lépe, udělám to tak, abych neživila nenažranou státní kasu.
prosinec 30, 2016 12:56
... : mia I
toť vše hezký zbytek roku a vše nej v roce 2017.
prosinec 30, 2016 12:57
první novoroční článek je na kudle - : d@niela
a budou i další... dovolí-li malej chlupatej nesmysl, kterej si chce hrát - a jemuž nedokážu odolat :-)
prosinec 30, 2016 14:09
Žila jsem : babi
Narodila jsem se až po válce,takže jsem žádnou neprožila a snad už neprožiju.Byla jsem zdravotní sestra a svou práci jsem milovala.Také svoji rodinu,manžela,děti ,rodiče a sourozence.Měla jsem hodně přátel,bohužel už někteří odchází na věčnost.Nikdy jsem se nehonila za mamonem,bídu jsme ale neměli.Já měla jiný žebříček hodnot,setkání se smrtí žebříček upraví.Proto nesrovnávám,co a jak bylo.Já jsem žila v krásné době a přála bych takový život i svým dospělým vnoučatům.
prosinec 30, 2016 17:02
Mio, moc se omlouvám, opravdu jsem ten krátký příspěvek v 9:10 přehlédla. Sypu si popel na hlavu. : Myška
Nějak ztrácím přehled, ty se do důchodu teprve chystáš? Já myslela, že už důchodový věk máš...
Já ti důchod přeju,i zdraví, aby sis ho stihla užít, protože neplatí úměra - čím dřív do důchodu, tím delší čas si jej užiju. A tvou jistou škodolibost vůči lidem, kteří mají do důchodu dál než ty, a tudíž hranici odchodu prodlouženou, nechápu. Nechápu, protože ty sama ses o to dřívější datum svého odchodu do důchodu nezasloužila. Závisí na tom, kdy se kdo narodil...
prosinec 30, 2016 17:05
Troufnu : Lenka1
si odpovědět za miu. Dle mého skromného názoru ta určitá škodolibost tak trochu vyplývá z toho, že nechceš pochopit, že tenhle stát je v kopru, ve všech stranách jsou zakonzervovaní komáři, kteří kradou jako straky a odserou to zase jenom ti obyčejní lidi, třeba i tím prodlouženým odchodem do důchodu.

Stejně jako jsem já tak trochu škodolibá vůči lidem, kteří třou bídu s nouzí, protože jsou poctiví až do morku kostí, i když mají jiné možnosti. A kteří se snaží svůj morální úhel pohledu vnutit i ostatním.

Můj názor je takový, že amorální zákon nezakládá žádnou morální povinnost jej dodržovat.
prosinec 30, 2016 17:38
Myško : mia I
já bych to škodolibostí nenazvala. Chtěla jsem ,aby sis uvědomila co jsi napsala Ty sama - "máme se dobře , jako jsme se nikdy neměli" , tak tu dle Tebe momentálně výbornou životní úroveň odsereš Ty tím, že budeš muset chodit o pár let déle do práce. Já půjdu do starobního důchodu v 61 , Ty budeš hákovat cca o 4 roky déle zatímco bys mohla vést svobodnější život - spát do kdy zrovna budeš chtít, jít kam chceš,.. Takže z nás dvou by to mohlo být volnější mně. Ty ten současný život na dluh odsereš z nás dvou víc. Holt jsi víc uvědomělá , mně to zase s..re kvůli dětem a vnoučatům. Už teď vidím, jak je nejstarší dcera z práce vycucaná a to není tak stará. Takový stres co je dnes v práci je šílený.

A je to stejně k ničemu, když se státní peníze rozkradou.
prosinec 30, 2016 17:54
... : Mikin1
Koukam, ze nekomu musi to vecne nadavani delat opravdu dobre. smilies/wink.gif Souhlas s myskou, zd se Cesi jeste tak dobre nemeli.
prosinec 30, 2016 17:54
ad Mikin : mia I
když rozprodám kdeco co ze svého majetku, naberu si kopu dluhů a pak budu užívat, utrácet , mohu možná také prohlásit, že tak dobře jsem se nikdy neměla. Otázka je, zda to je rozumné, předvídavé, jestli to není krátkozraké???
prosinec 30, 2016 18:07
Mio, jsi si jistá, že budeš svobodnější? Že svoboda je v tom, spát do kdy chceš? Co je to za měřítko míry svobody? : Myška
Ale když myslíš... Fakt nevidím smysl vysvětlovat ti, že spousta lidí, co jak píšeš, hákuje a bude hákovat do pětašedesáti, může vstát kdy chce, jít do práce později nebo pracovat z domu, a tak si ten, pro tebe zřejmě vrchol svobody, užívají už teď a není jim vzácný.
Ty ses prostě zasekla na tom, že teď a tady (v ČR) je špatně. Není. Máme se nejlépe v celé historii. Ale je marné ti to znovu psát a vysvětlovat.
A stejně tak je marné vysvětlovat, že snad všechny státy mají státní dluh. Nejsme výjimka.
Prodloužení hranice odchodu do důchodu je úplně přirozená věc, ať se nám to líbí nebo nelíbí. A bez ohledu na výši státního dluhu, protože se ta hranice posunuje v závislosti na prodlužující se průměrné délce života. Není v tom žádná věda ani konspirace. Prostě i na tvůj důchod budou muset vydělat ti mladší. A protože je důchodců čím dál víc (mimo jiné v důsledku lepší zdravotní péče a menší opotřebovanosti organismu oproti dřívějším generacím), musí se věk odchodu do důchodu prodloužit. A ta tvá škodolibost je opravdu směšná. Je to, jako by ses někomu vysmívala, že má velký nos. Chápeš, že ta tvá škodolibost je namířená i proti tvé dceři?

prosinec 30, 2016 19:25
Myško : mia I
je zajímavé, že Lenka hned pochopila co jsem chtěla říct, Tobě holt připadám směšná. Škodolibá nejsem, dělám si hlavně starost o děti a vnoučata, co je čeká. Nemá už cenu diskutovat.
prosinec 30, 2016 19:42
Mio, no vidíš, a já to tak černě jak ty a Lenka1 nevidím. : Myška
Nevidím ani žádné hrdinství v nedodržování zákonů. U nikoho a nemyslím si, že je správný postup - kradu, podvádím? No a co, oni taky!

Starost o děti a vnoučata máme asi každý, kdo je má. Tím, že se budeš užírat negativy, s tím nic neuděláš.
Není tedy lepší snažit se na všem vidět něco pozitivního, nenechat se ubít negativismem, a v příštích volbách se snažit zvolit strany, u kterých by mohl být předpoklad, že bude líp? Ale přiznám se, že nevím, jestli taková strana existuje.
prosinec 30, 2016 19:52
Mio : Mikin1
Ano, to bylo kratkozrake. Dluh ktery za 40 sve vlady nadelali rudosi v devastaci cele zeme a jejiho ekonomickeho i lidskeho potencialu se bude splacet jeste hezky dlouho.
prosinec 31, 2016 06:08
Abych jeste malinko rozvedl ten dovoz ovoce : Mikin1
Chile,JAR i Novy Zeland opravdu lezi na jizni pologuli a tak je zrovna leto a hrusky, jablka i dalsi ovoce tam zrovna zraje.
Neprilis bystry autor clanku by mel vyrazit do nejblizsiho sadu a presvedcit se, jak je to s urodou v Ceske republice ted, v lednu.
Treba by prestal psat takove blbosti.
leden 01, 2017 09:08
Mikine : mia I
teď ses teda ztrapnil , a dost. Odjakživa, už za mého dětství , kdy se ani nepoužívala žádná chemie, vydržely hrušky a jablka přes celou zimu. Říká Ti něco termín raná, polopozdní a pozdní odrůda??? Navíc je ještě letní odrůda jablek, ta zrají na Jakuba, v červenci. Takže o co go?? Od září do konce února bychom klidně mohli být co se týče jablek soběstační.
leden 01, 2017 09:27
Mikine : alka..
Spoj se s www.farmarubin.wz.cz a zeptej se kolik druhů českých jablek a hrušek mají na skladě a za kolik.Brala jsem tam jabka pro penzion až do května
leden 01, 2017 11:54
On se ztrapňuje pořád a rád. : Lenka1
Asi je to pro něj nezbytná nutnost, nemohl by bez toho žít.
leden 01, 2017 12:52
... : Mikin1
Cim to tedy, ze byly za komousu v zime prodejny s ovocem a zeleninou prakticky prazdne? Pamatuju, jak me jednou babicka poslala pro brambory, ja vystal dlouhou frontu a jakasi nerudna baba me hodila lopatkou do tasky par brambor. Na vahu se ani nepodivala. Babicka pak nestastne rikala, ze je tech brambor nejak malo. Ovoce Bylo v tom nasem kramu v zime jen obcas a velice mizerne kvality.
Takze jestli se tady nekdo ztrapnuje, jsou to lide kteri s plnym panderem vzpominaji na socialistickej svrab, bidu a vsi.
leden 02, 2017 07:16
mio : zuza
Mikin odešel nevím přesně v kterém roce, ale po celou dobu až do revoluce 89 se tady nic nezměnilo, vývoj tady prostě se zastavil.... zatím co jinde ve světě všechno bylo skvělé
leden 02, 2017 07:24
Nechci s tebou : alka..
diskutovat,ale ty vždycky něco plácneš.Nikdo tady neřeší pro kolik bambor jsi šel babičce. Tady se řeší současná jabka v naších sadech.
leden 02, 2017 09:47
Problém našich jablek asi je, že řetězce nabízejí za kilo takovou výkupní cenu, že není pro naše zemědělce akceptovatelná. : Myška
A tak řetězce nakoupí jablka, která k nám jedou přes půl světa, ale jsou levnější. Na ně si pořádně přirazí a je to.
Nechápu takovou obchodní politiku, nechápu, jak můžou jablka z Nového Zélandu být levnější než jablka zde vypěstovaná.
leden 02, 2017 10:26
Dováží se mrkev, celer, a další zelenina, které se daří v našem podnebí, a která se zde tradičně pěstuje. : Myška
Proč se to řetězcům vyplatí?
leden 02, 2017 10:29
brambory - tak mizerné brambory, co se prodávají v řetězcích, by se snad dřív neprodávaly ani jako krmné. : Myška
Kdo má to štěstí, že má brambory na zimu kam uskladnit, může si koupit na podzim někde u sedláka. my to tak děláme. Ale kdo je odkázán na celoroční kupování po troškách...
leden 02, 2017 10:32
Mysko, : Mikin1
to ja taky ne. Hlavne kdyz uvazime, ze je tam trhaji i cesti brigadnici, kterym se vyplati tam letet a netrhat doma.....
Co je dulezity, ze narozdil od toho krasnyho socialismu muzou lidi koupit detem jakekoliv kvalitni ovoce celej rok.
Takova navsteva supermarketu v zime musi byt diky pohledu na regaly plne nejruznejsiho ovoce pro komouse dost bolestna.
Pripomina me to osud singapurskeho komunisty, ktery byl za pokus o ozbrojeny prevrat odsouzen k dozivotnimu vyhnanstvi na malem ostruvku. Jenze ten ostruvek koupil nejaky developer a zridil tam zabavni park. A nas komunista zije dodnes v opravdovem pekle. Kapitalistickem Disneylandu. smilies/grin.gif
leden 02, 2017 10:40
Zuzo : Mikin1
Ja odesel v roce 82. A za tech 7 let se tam moc nezmenilo. Alespon ne k lepsimu. Bud rada, ze prisel sametak a trzni ekonomika.
leden 02, 2017 10:44
Myško : zuza
prosím, můžeš mi to přeložit? Opravdu v supermarketech je kvalitní zboží jak píše Mikin, nebo je to naopak? Já tedy tam nemůžu koupit kromě citronů nic, protože to všechno je nacpané chemií. Alespoň při mých vnímavých chuťových buňkách.
leden 02, 2017 11:53
Zuzo, co chceš přeložit? A proč ode mne? : Myška
Nechápu.

leden 02, 2017 12:48
O kvalitě : alka..
píše Mikin,Zase úlet.
leden 02, 2017 13:27
Právě jsem se vrátil ze silvestrovskejch cest, : Krakonoš
potkal se s fůrou zajímavejch, šikovnejch a kupodivu spokojenejch lidí, včera jsem si moc hezky popovídal s majitelem špičkový svíčkárny z Rožnova, která vyváží do celýho světa, votevřu Kudlanku a najdu vobvyklou povinnou "hodinku nenávisti" vůči polistopadovýmu vývoji. Já všem těm zapšklíkům jejich zapšklost vlastně přeju, dyť voni si ani nic jinýho nezasloužej. Už tu nejni jogurt, už neděláme cukr, tak jo, tak si těm pohádkám se špatným koncem věřte. Nakonec - poškozuje to vaše zdraví, ne moje.
Krásnej novej rok! smilies/wink.gif
leden 02, 2017 16:48
Danielo, ten článek je jedna velká demagogie. : toulavej
Protože Krakonoš mě má za demagoga občas, takže se vyznám :-). Článek používá polopravdy, takže vyjmenovat a vyargumentovat každou jednotlivost, každý tvrzení, by vydalo na několik stránek. Na to nemám čas a nemělo by to odpovídající efekt, protože bych stejně nevěřící nepřesvědčil.
Tak jenom jeden moment – jestliže je pravda, že u nás „téměř už nic nevyrábíme“, jak je možný, že máme nejnižší nezaměstnanost v EU? Čím se všichni živí, když u nás téměř 40% zaměstnanců pracuje v průmyslu a stavebnictví a tam téměř nic nevyrábíme? Jestli je ale myšleno nevyrábíme finálních výrobků, konkurenceschopných na světových trzích, tak o autech to asi neplatí. A neplatí proto, že jsme AZNP MB zprivatizovali, takže se její výrobky staly konkurenceschopné. Že nemáme moc jiných není vina doby po sametový, ale bolševický devastace za těch 40 let jejich vlády, která zlikvidovala konkurenceschopný výrobky z 1. republiky a uzavřela nás před náročným západním trhem. A že si někdo stěžuje na naše nízký platy a nízkou životní úroveň, za to může jen hloupost 46% hloupých voličů , kteří dali v r. 1946 hlas bolševikům. Bez takový podpory by tu nevládli. Rakousko má dvojnásobek HDP na obyvatele, než my, dokonce víc, než Německo. Mohli jsme na tom být stejně, nebo lépe. Před válkou jsme na tom byli lépe, jenže tam nevládl bolševik . . .

Tak na závěr, co si národ způsobil svou naivitou, z toho se taky musí sám vyhrabat. Jasně, odnesou to jiný generace než to způsobily, ale to je život, spravedlnost platí jenom občas :-).

Taky, všechno dobrý v novým roce, hlavně těm, co si to zaslouží . . .
leden 02, 2017 18:36
HODINKA NENÁVISTI? DEMAGOGIE? Proč? : d@niela

Odpověď na tyto dva komentáře, protože byla hodně dlouhá, dávám jako nový článek.
:-)))

leden 02, 2017 18:43
... : Mikin1
Hodinka nenavisti a demagogie?
Spis komunisticka sracka proti Havlovi, NATO, zapadu a volnemu trhu.
Nebo snad mluvime o jinem clanku?
Pokud si nekdo koupi ve svobodne zemi ten nejhorsi a nejlevnejsi smejd a zacne se slzami v ocich vzpominat na vykradene socialisticke kramy, jeho chyba.
Ja mel po precteni toho vytvoru i nasledujici diskuse velikou chut nabidnoutt mistnim soudruzkam zdarma zajezd do Severni Koreje, ale neudelam to.
At si to financuji samy.
Nebudou litovat. smilies/grin.gif
leden 02, 2017 19:25
Mikine, přidávám se - umíš něco jiného, než jen nadávat? : d@niela
jak vidím, tak jsi ten nově vložený článek, respektive mou reakci, četl a toto je zase tvoje velmi vtipná a slušná reakce.

To, co si tu lidé - myslím tím ti, co nemají dejme tomu 30 - 40 tisíc měsíčně, běžně v obchodech kupují, nevypadá na první pohled jako ten nejhorší a nejlevnější šmejd. Ale mnohdy to je.

Tak buď tedy rád, že ty to nekupuješ, a do obchodů v Čechách běžně nechodíš. Jo, a dobře, tak ten zdarma zájezd bych brala, ale když ses rozhodl jinak, tak naopak já si zajedu podívat na Yukon, jak je to tam dokonalé.... Ale budu si to financovat sama, neboj.

leden 02, 2017 19:50
Myško : zuza
protože Mikin diskutoval s Tebou a já to asi nepochopila, promiň, nebylo to nic osobního proti Tobě.
leden 02, 2017 19:57
Tendenční netednenční : wendy
Jsou tu prostě klady i zápory, a kdo ty zápory vidět nechce ten je prostě neuvidí.
Souhlasím s tím, že se máme dobře, i ti chudí zde - ovšem podle toho, s kým srovnáváme, že.
A za jakou cenu to je.
Bohužel si už nepamatuju, kdo to napsal nedávno - že ať se máme materiálně dobře, tak nám k tomu něco zde chybí a pociťujeme to a nezbavíme se toho. Kdysi se tomu říkalo "blbá nálada". Ať už ji vzbuzuje Veolie nebo zkorumpovaní politici...

Když už jsme u té politiky - víte proč letošní oslavy 17.listopsadu proběhly tak nenápadně ? No protože je Zeman trávil v Lánech.
smilies/shocked.gif
leden 03, 2017 14:33
Ano, wendy. : Krakonoš
A kdo nechce vidět ty klady, neuvidí je též. Z mý dlouholetý zkušenosti s lidma ovšem ti, kdož viděj jenom zápory (jako autor článku např.), jsou sobě i svýmu vokolí mnohem nebezpečnější, než ti, kdo maj růžový brejle. To právě z jejich řad se vedle sebevrahů rekrutujou všichni ti vostrostřelci z hospod, škol atd.
A to nemluvim votom, že už jenom soužití nebo spolupráce s věčně brblajícím pesimistou je za trest. A přitom tyhle lidi jsou zpravidla sami příliš neschopný a líný, aby jejich nespokojenost byla nějakým hnacím motorem ke zlepšení stavu. Takže tak.
leden 03, 2017 18:55
Hned jsem věděla : wendy
že na ty klady někdo upozorní...mluvím za sebe, a psala jsem tu několikrát, že vidím nejen zápory, ale i klady, a zlobí mě v životě jak ti, kdo vidí jen bílé, zrovna jako ti, kdo vidí jen černé. Tedy ti, kdo vidí jen plné krámy a cestování, na druhé straně ti, kdo akcentují jen fronty na banány a drát na hranici. Mimochodem - zase se nám tam pomalu vrací, že, i když z jiného důvodu než ten předchozí. Lidi jsou holt lidi...
Blbou náladu mívají nejen věčně brblající pesimisté, nevšiml sis ? ne pořád, ale mívají. A důvod k tomu bohužel je. Bez důvodu by to byla diagnoza.
No nic, jdu se dívat na historii skotských hradů - moje láska historická. Co za nádheru ti lidi dokázali postavit !!!
smilies/shocked.gif
leden 03, 2017 20:57
Wendy, teď si ze mě zkoušíš udělat kašpárka? : Krakonoš
Fakt? Fakt tě štvou zaslepenci vobou extrémů? A jako příklad uvádíš:
Tedy ti, kdo vidí jen plné krámy a cestování, na druhé straně ti, kdo akcentují jen fronty na banány a drát na hranici.

Tedy - obě tvoje "strany" jsou stále tatáž názorová skupina - dokážeš si to vůbec uvědomit aspoň ex post? Nikdy jsem si nevšiml, že by ses tu aspoň jedinkrát vohradila vůči někomu, kdo vidí současnost jenom černě, vždycky jen proti tomu, kdo takovýmu názoru voponuje. A nikdy sem zároveň nikdo nenapsal podobně jednobarevnej článek na vopačnou stranu, něco ve stylu: "teď je všecko super, problémy tu žádný nejsou, všecko je zalitý sluncem, vybudovali jsme ráj na zemi" a podobný blbosti. Vždycky a výhradně jenom tyhle slátaniny, jak je všecko na *****.
A já jsem nepsal vo tobě, psal jsem vo lidech, jako je ten podivnej pan Otčenášek. Tak nedělej potrefenou, já mám porád pocit, že máš na víc. smilies/wink.gif
Skotský hrady jsou super!
leden 04, 2017 01:04
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]