O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

POPLATKY ZA PSA PDF Tisk E-mail
Pondělí, 26 listopad 2007

 K tomuto zamyšlení mě inspirovala dnešní ranní příhoda. Bydlím v bytě na malém sídlišti na okraji největšího moravského města. Mám dva velké psy, se kterými samozřejmě chodím na vycházky. A protože je jeden již čtrnáctiletý a méně pohyblivý, a protože ráno potřebují jít ven oba, je ranní procházka krátká a v podstatě jen po sídlišti. Vždycky s sebou nosím igeliťáky a po svých psech uklízím.

 

 

 

 

 

    

     Nelíbí se mi totiž chodníky a trávníky poseté exkrementy. No, a dnes, jak jsme se tak vraceli domů, potkali jsme známou, taktéž bydlící na stejném sídlišti, taktéž mající velkého psa. Její fenka si ulevila na trávníku u našeho domu. Když se ona paní neměla k úklidu, nabídla jsem jí igeliťák, což odmítla se slovy, že si přece platí 750 korun poplatek za psa, tak proč by uklízela. A ještě jsem dostala vynadáno, že se starám o něco, do čeho mi nic není.

 

 

     Nejdřív jsem byla naštvaná, protože tihle bezohlední majitelé nám, slušným pejskařům, dělají jenom špatné jméno, ale potom jsem se nad problémem zamyslela trochu hlouběji.  Za jednoho psa v bytě se platí 750,--Kč, v domku 400,--Kč, důchodci pak polovinu. Proč jsou majitelé psů postiženi poplatkem za provozování svého koníčku? Proč nejsou tedy stejným způsobem zpoplatněni majitelé koček, králíčků, případně další čtyřnohé „havěti"?

 

 

 

 

Za co vlastně platíme?

Není to jen relikt nedávné komunistické minulosti, kdy bylo vlastnictví psa považováno za znak luxusu?

A není na čase nazírání na vlastnictví psa změnit?

 

 

     A nebo dobře, plaťme, ale dostávejme za to adekvátní úklid ulic a veřejných prostranství. Vždyť nekvalifikovaných lidí,  registrovaných na Úřadu práce je dost, a tuto nenáročnou práci by mohli vykonávat. Dlužno říct, že na místní radnici je možné si vyzvednout papírové!! sáčky na exkrementy. Ale to podle mě není řešení.

 

 

 

Co na to říkáte vy,

pejskaři i nepejskaři?

 

Myška

 

 

 

Komentáře (46)add feed
... : bb
tak já platím za psa i na vesnici, 300 bez reptání, i když úklid veřejných prostranství si zajišťují vždy ti, kteří poblíž toho prostranství bydlí, obec žádné lidi ani techniku na úklid nemá, ale zase jednou za rok zařídí veterináře, který přijede a naočkuje psy za směšný peníz asi 30 nebo 50 Kč, kdyby lidi museli jet do ordinace v krajském městě, projeli by 3x tolik...ve městě jsme platili taky, tam to beru tedy jako naprostou samozřejmost
beru to tak, že město přispívá na provoz psího útulku, tam se dostanou jedině svěřenci/opuštěnci pejskařů...
ale za ty kočky by se mělo platit, aby bylo na plošné očkování a kastraci toulavých koček
za králíčky a ostatní zvěřinec ne, když to mají lidi doma ve svých akvárkách, klecích apod.

listopad 26, 2007 23:47
Myško, : strejda
té babě s čubou bych zvýšil poplatek 750 x délku exkrementu v cm.
Jinak chválím Tvé pytlíky.

(A omlouvám se za četnost svých příspěvků neb:
Ráno jsem odvezl ženu dolů a jsem tu zase kůlem v plotě,
do hospody je daleko,
venku fouká a sněží jako na Sibiři,
samotnému se mi spát nechce
a mám tu Starou mysliveckou. Tolik na vysvětlení.)
listopad 26, 2007 23:58
psa nemám, : dess
asi by se mnou nevydržel. Ale hodně o tom přemýšlím, mít kámoše, kterého nebolí hlava, nekrafe, má mě rád a bez výjimek a podmínek...
listopad 27, 2007 00:53
Tvrdit, že platím poplatek za psa, : mamča
aby za ty prachy po něm někdo uklidil h...a, mi přijde stejně logický, jako chtít za daň z nemovitosti spravit barák. Když platíte stočný, taky chcete, aby někdo chodil po Vás splachovat WC ?
Pejskaře co uklízejí chválím. Škoda, že je jich pořád málo, zejména na sídlištích kde je hustota psů na metr čtvereční největší.
listopad 27, 2007 07:55
to bb: kocky : silkworm
nevim proc bych mela platit za kocku, je cely den doma v byte, kadi do kockolitu, ktery vynasim ja, nehrozi od ni ze nekoho pokouse, ockovani platim ze sveho... tak at zpoplatni kocky na vesnici, jenze to by pribylo toulavych vyhozenych kocek... jinak nic proti pejskarum, pokud uklidi po svych milaccich at si jich chovaj treba osm, jen at necuraj ve vytahu a nesmrdi ho..a pod okny
listopad 27, 2007 09:08
Největší moravské město vybírá za psy jen 750,- Kč? : Vodoměrka
My v Olomouci platíme ročně tisícovku... a to nám technické služby ze sídliště úspěšně odstranili nejméně dva odpadkové koše na psí exkrementy, u kterých bývaly i sáčky na to ono, v místech, kde se venčí nejvíce psů. Což jsem nepochopila, protože u nás na sídlišti je stále více těch, co si po svých hafanech uklízí.
listopad 27, 2007 09:15
Ondyno na procházce : wendy
jsem viděla pána, kterýžto neuklidil po svém pejskovi. Též jsem mu nabídla pytlík a on utekl. NAštěstí mi nezačal nadávat, to by ve mně bouchly saze a křičeli bychom na sebe jak na pavlači v Itálii, za což bych se pak třeba trochu (ale jen trochu ) styděla, ale na hrubý pytel hrubá záplata! V sobotu jsme šly s Lukynou pro noviny a zase - malá holka se psem a taky nic. Protože to bylo malé dítě a já se tvářila výhružně, tak to ta holčina uklidila. Ale to jí mají poučit rodiče, že si má vzít pytlík a uklidit to, no ne ?
Jinak myško, poplatky za cokoliv nejsou relikty komunismu, nýbrž výdobytky kapitalismu. A pes je luxusem v Číně. Souhlasím s tebou v tom, že na pracáku je dost lidí, kteří by mohli uklízet, a ne jen toto. Já bych všechny zdravé a schopné lidi poslala na dobu určitou uklízet na VPP, stát za ně platí pojistné a dává jim podporu, tak ať za to něco odvedou. ALe věř mi - člověk se nechá radši vyřadit z evidence než by šel dělat tuto potupnou práci - očistu města. Stále se kouká na to, co by tomu řekli lidi - ale jak v čem, že...
listopad 27, 2007 09:44
... : deli
A co takhle poplatky za lidi, ti umí udělat podstatně větší a naprosto nerecyklovatelný bordel než psi...
listopad 27, 2007 11:02
silkworm : bb
samozřejmě, že za všechny kočky, my taky platíme za psa na vesnici, kocoura máme a platila bych taky
psala jsem proč platit - stejně jako u psů, neberu to jako poplatek za úklid hromádek, ale jako daň ze psa, která se použije třeba na psí útulek apod.
Přála bych si, aby se to odrazilo i jinde, třeba v příspěvcích na pomocné psy apod.

listopad 27, 2007 11:58
deli : bb
za sebe, za lidi přece platíme - daně
i z těch daní se uklízejí ulice
copak u vás v obci, ve městě, ve čtvrti nepřistaví kontejnery na nebezpečný odpad, na objemný odpad, na obnošené šatstvo atd? neuklízejí ulice? no a proto, aby to tam mohli přistavit, uklidit atd., platíš daně z nemovitosti a poplatky za odpady

listopad 27, 2007 11:59
bb, : deli
to nějak nechápu, jakože když platím daně, tak můžu dělat venku bordel, odhazovat pet lahve apod? On to z těch mých daní přece někdo uklidí.
Pak je to to samý jako když platím poplatek za psa, taky můžu spoléhat, že to někdo uklidí.
Aspoň tak jsem tu poznámku myslela. Nevím jestli jsi to tak pochopila.
listopad 27, 2007 19:34
No deli, můžeš : wendy
ono to je na každém z nás, jak se budeme chovat. A podle toho to pak tady bude vypadat..a vypadá.
smilies/angry.gif
listopad 28, 2007 08:07
Vodoměrko, : Myška
myslím, že každá městská část to má jinak, ale nejsem si jistá. No mě se 750,-- nezdá nijak málo. Poplatek je podle mě nesmysl. Ale pokud by se výrazně zlepšil úklid všech veřejných prostranství, a to nejen od psích exkrementů, ale od všeho nepořádku, nevadil by mi. Ale nesouhlas s poplatkem ještě nikoho neopravňuje k tomu, aby se choval jak hovado - celkem by mě zajímalo, kdyby ta známá bydlela v rodinném domku, jestli by svého psa nechala venčit před svým domem, a jak by reagovala na cizí psy, trousící jí hromádky pod oknem.
listopad 28, 2007 09:07
deli : bb
naopak, právě za to, že platíš daně z nemovitosti a jiné, a poplatky za popelnice, máš kam ten bordel dát a nemusíš ho skladovat za domem, na zahradě, nebo házet tajně v noci do parku, a taky se nebrodíš hromadami listí, hlíny, štěrku, vajglů, protože to čas od času někdo zamete, shrabe, spláchne kropicí vůz..stejně tak ty psí hromady čas od času vyluxuje houňocuc, a čím méně si uklízíme po sobě a svých psech, tím více peněz na úklid veřejných prostranství jde obecního rozpočtu a tím méně na jiné věci..stejně jako v domácím rozpočtu
listopad 28, 2007 10:08
Nevím, proč by se neměla platit daň ze psa, : Eva
když už ten, chudák stát, má stále ukrutně málo peněz (jestli on blbě nehospodaří smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif), takže je nucen nám zdanit úplně vše, ač to daní mnohdy nenazývá: př. jíš? daň, bydlíš? daň, máš televizi? daň,ty i darebáku kouříš a piješ? velká daň, topíš si? to chce daň, pracuješ? daň, pracuješ i ve volném čase- daň pro dědice. Zvláště to poslední mne v nedávné době již podruhé "velmi pobavilo": naši nikdy neměli tedy vůbec nic zadarmo, a když už teď nejsou, tak nemáš na výběr, zda zaplatíš povinně notáři a odhadci který sepíše 2 stránky takové procento z majetku,že si fakt říkám, že se naši měli snad raději, s prominutím, kopat celý život do zadnice. Teď je šlángrem daň ekologická,(že jim to trvalo, než na ní přišli) a to se budeme divit, co vše pod ní nezahrnou (např. se vážně uvažuje, že bychom mohli platit povinně "daň z plochy střechy", kdy nám spočítají, kolik teoreticky, lhostejno, zda to dělat budeme či nebudeme) si můžeme přilepšit do domácnosti dešťovou vodou. Politiku už začínám chápat jen jako absurdní závody o vymýšlení nových daní smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
listopad 28, 2007 11:00
Jojo, jestli on ten stát blbě nehospodaří, Evo... : wendy
a takoví ho vedou borci. Kdyby to vedli tak, jako kdyby se starali o svůj majetek ! Ale když o tom tak přemýšlím - oni to vlastně tak vedou. Výlučně tak. A jen co zbyde, smrknou na věci veřejné. To je jako ti rádcové z Pyšné princezny. Přesně tak. A král Miroslav v nedohlednu, jen Mirek s gulama.
listopad 28, 2007 11:22
wendy : mamča
Máš bod !
Krále Miroslava by to chtělo, ale kde ho vzít ?
Zatím to na naší politické scéně vypadá jen jako hra "škatule hejbejte se z místa na místo, pozor teď !"
"Teď" nastává v době voleb a vybírat není z čeho. smilies/cry.gif
listopad 28, 2007 11:42
já tedy nevím, jak hospodaříte doma Vy, : Eva
ale já, kdybych furt neměla peníze (ne, že by se mi to dříve občas nestávalo), tak bych koukla, jestli nemám někde černé díry, kde mi "mizí", že jsem asi něco blbě odhadla, někde si moc dopřávám a pak nemám na věci nezbytné.
Ale to je pro stát asi moc "hlubokomyslná" úvaha smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
Wendy, mamčo, aj. z Vašich příspěvků úplně nahlas jásám,jak to umíte nanést smilies/wink.gifdíky za Vás.
listopad 28, 2007 11:52
Eva : mamča
Že jo ? Já když slyším o "porcování medvěda", tak žasnu. Kdybych měla dluhů jako náš stát, tak nebudu rozdávat, ale budu šetřit, abych se z toho vyhrabala.
Jenže páni politici se musí ukázat i ve vesničce, kde mají rekreační pastoušku, tak si k ní nechají udělat asfaltku až na dvůr, no a při té příležitosti se tou silnicí pomůže i pár sousedům, co mají to štěstí že mají dům vedle páně poslancovy rezidence.
listopad 28, 2007 12:07
Pěkně si tady postěžujeme... : wendy
ale z čeho je mi smutno, a stává se mi to v poslední době, třeba ve frontě u kasy nebo na zastávce busu, že lidi začnou nadávat na poměry. Nahlas, a před úplněm cizíma lidma. Jsou rozčarovaní, otrávení. A to je škoda a je to bohužel dost vypovídající. No a koho budu volit to bych taky ráda věděla....
listopad 28, 2007 12:12
... : Míša šíša
No, když mohl vzniknout nový vládní výbor "pro slaďování rodinného a profesního života", jemuž šéfuje slečna Talmanová, mohl by také vzniknout "Výbor pro slaďování psího a lidského života". (Tomu by zase mohl třeba šéfovat malý Nikolas.) Že by se tam jako těmito vámi zmíněnými problémy mohli zabývat. A poplatky ze psů by byly rázem zefektivněny.

Evo, jak jsi poukázala na svůj způsob hospodaření, tak ten jsme zvyklí používat my obyčejní lidé. Stát nechce setřit, stát na to jde z druhé strany - chce mít vyšší příjem. Ovšem zdá se mi, že to řeší poněkud nešťastně. Například tuhle jsem poslouchala v rádiu rozhovor s panem Julínkem a redaktor se ho ptal, zda si myslí, že poplatky u lékařů a za recept zlepší finanční situaci ve zdravotnictví. Pan Julínek odpověděl, že tyto poplatky stav českého zdravotnictví neřeší, že jsou pouze prvním krokem před reformou. Ovšem co jsem se pak zase dočetla, tak tento první krok znamená pro každou nemocnici přijetí nových administrativních pracovníků a investování 3 - 4 miliónů do software. Tak to jsem zvědavá na ty další kroky, neřku-li pak na celou reformu.
listopad 28, 2007 12:38
o tom jak hospodaří stát (blbě), ten článek není, : bb
je o poplatcích za psa, proč a zda. No a můj postoj k poplatkům je takový jak jsem psala. Nevadí mi. Vadí mi, když ty platby nejsou vidět tam, kde bych čekala - na silnicích, ve školách, v útulcích pro psy, atd. Ale o tom ten článek nebyl. Pro mě je to jako s charitou, nevymlouvám se na to, že kus koláče sežerou pořádající a adresáti dostanou méně nebo nic. Že něco spolyká organizace a chod je jasné, a vybrat si solidní důvěryhodný projekt taky. A pak už je jen na mě, jestli vyšetřím měsíčně tu dvacku, stovku nebo nic.
listopad 28, 2007 12:41
... : bb
stejně tak u poplatků ze psa neargumentuju sousedovic korelou nebo vajglama na ulici, protože to první dělá binec jen doma v kleci a v útulcích se neobjevuje, to druhé uklízí lidi v barevných vestách s koštětem v ruce, nebo vysavačem přes rameno, případně zametací kropicí vůz - který platíme taky z našich daní...proč bych zavedla poplatky za kočky (i za ty naše na vesnici) jsem napsala nahoře - na očkování a kastraci toulavých, aby toho tolik nešlo na triko dobrovolníků
listopad 28, 2007 12:44
... : bb
a nebudu se vymlouvat ani na stíhačky, které nepotřebujeme a zaplatily by nám zdravotnictví na x let, natož očkování toulavých koček...prostě to tak nefunguje, stíhačky jsou, prachy ne, krafáním to nezměním a na ta zvířata peníze někde obecní rozpočet vzít musí, když je nevybere na poplatcích, ubere je z opravy kostela, z chodníku před sámoškou, z příspěvku MŠ aj.
listopad 28, 2007 12:47
... : MAKI
No tak my v Brně platíme ročně 1.500,- a včera na domovní schůzi jeden věčně ožralý penzista navrhl, že ti, co mají psa, by měli platit vyšší nájem, protože chodí venčit a tím pádem používají častěji výtah...
listopad 28, 2007 13:04
bb : mamča
Zpoplatněním koček by se jen docílilo toho, že by vzrostl počet koček vyhozených na ulici. Já sama mám kočky dvě, můj syn dva kocoury a tchýně taky dvě mourinky. Všechny naše kočky (až na jednu) jsou nalezenci nebo útulkáři. My, i většina našich přátel - kočkomilů nezapomíná na ty útulkové a pravidelně přispívá menší finanční částkou na veterinární péči, krmením, kódy z krmení Whiskas, (které sháníme všude možně, protože naše kočky to nežerou) za které útulky dostávají krmivo. Chodíme na umísťovací výstavy koček a kupujeme si v charitativním krámku potřeby, ze kterých mají útulky prospěch.
Proč bych měla ještě platit daň, když se naše kočky nepohybují po veřejných prostranstvích, ani nikomu nezpůsobují újmu. Sousedi v domě o našich kočkách vědí jen díky tomu, že je každý víkend vynášíme v přenoskách do auta, a vozíme je ven.
Kdo chce, ten už dávno útulkům přispívá.
listopad 28, 2007 13:15
Míša šíša : Eva
"No, když mohl vzniknout nový vládní výbor "pro slaďování rodinného a profesního života", jemuž šéfuje slečna Talmanová, mohl by také vzniknout "Výbor pro slaďování psího a lidského života". (Tomu by zase mohl třeba šéfovat malý Nikolas.) Že by se tam jako těmito vámi zmíněnými problémy mohli zabývat. A poplatky ze psů by byly rázem zefektivněny."
To je výborný nápad
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
Normálně se vykašleme na Nikolase, ten už je zajištěný až až a podáme to spolu jako grant z EU smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif To má, bohužel, obrovskou šanci uspět! Tak se ozvi, ať domluvíme podrobnosti smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
listopad 28, 2007 13:34
A jak to má sladěný Talmanová ? Dobře. : wendy
Tomu říkám pravý člověk na pravém místě !
Ta noticka ze schůze mi něco připomněla : jeden brsnil v našem domě nechtěl, aby na listopadovou brigádu šli lidi, kteří jsou pracovití a chodí na brigády když je potřeba něco udělat stále. Od začátku. A důvod ? Že prý se pak říká, že v baráku pořád dělají JEN oni...to je blbec k večeři, co ? Kdepak, práce s lidma je vyčerpávající... smilies/cheesy.gif
listopad 28, 2007 15:18
Wendy, prosím Tě, : Eva
copak ty si opravdu NEVZPOMÍNÁŠ??? že jsi, svého času, obdržela TAKÉ od EU pár desítek miliónů, abys dokázala KONEČNĚ "sladit rodinný život s profesním"??? smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif

Já se ti divím, vždyť to je u nás úplně standardní postup smilies/cheesy.gif

To je pak práce s lidma, vyčerpávající, nevděčná smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif

Jinak poměry u Vás v domě jsou také kouzelné...
listopad 28, 2007 15:54
bb, : deli
proboha, popelnice se neplatěj z žádný daně. Ty si platíme každej měsíc v poplatcích za užívání bytu.
Jaký daně platěj bezdomovci, kteří dělaj tady u nás největší bordel? Kolik lidí např. v Praze platí daň z nemovitosti?
Otázky, samý otázky... a tvoje odpovědi jsou, v tomhle případě, poněkud mimo.
listopad 28, 2007 18:39
deli : bb
a ty blbě čteš, viz moje 28.11. v 10.08 : deli : bb
naopak, právě za to, že platíš daně z nemovitosti a jiné, a poplatky za popelnice
Jinak my například neplatíme popelnici každý měsíc v poplatku za užívání bytu, ale chodí nám domů jednou ročně složenka z OÚ, hehe.
Bezdomovci stejně jako marodi a děti daně neplatěj, daně se od starého Říma a Egypta platí z majetku, příjmů, výdělku, a platí se z nich i ten bordel po bezdomovcích, například.
Kolik lidí platí v PRaze daň z nemovotisto nevím, nejsem z Prahy a nezajímá mě to, pokud to zajímá Tebe, máš na tu informaci ze zákona právo, tak se ptej na příslušných místech. Stejně tak se můžeš ptát, jakým způsobem se ta daň pak rozděluje a co se z ní platí.
Princip daňové správy je starý jak lidstvo samo a VŽDYCKY byl, je a bude k někomu míň spravedlivý, tak to je a nic s tím nenaděláme.
Pořád jsi mi ještě ale nijak nezdůvodnila, proč neplatit poplatek ze psa ?

...který platíme i my na vsi, co své psy venčíme na svých dvorech, zahradách, a na loukách za vsí, ne na chodnících nebo v parku, a jak už jsem kdesi na Kudlance psala, toulaví psi se tu nevyskytují, i ti, co nám tu projíždějící vysadili z auta, našli v některé domácnosti nový domov, takže ani na psí útulek ta daň nejde.. přesto jsem s těmi 300 ročně smířená, protože vím, kolik to celkem udělá v obecním rozpočtu, až se to sejde ode všech pejskařů, a že pak zbude třeba 5 000 na Mikulášskou besídku MŠ, místo 2 000, nebo na autobus do divadla pro důchodce apod. Za psa ve městě jsme platili taky.
Ale to jsem odbočila - pověz důvod, proč by se neměl platit poplatek ze psa ve městě?
Já třeba chodím několikrát měsíčně kolem parčíčku v centru velkoměsta, kde je několik cedulí se zákazem venčení psů. V tom parčíku nepotkáš maminky s hrajícími si dětmi, i když je tam malé pískoviště a lavičky, nanejvýš tam vozí kočárek. Zato tam potkám pokaždé dva tři pejskaře, jak venčí. A neuklízejí. Ve městě často vidám uklízeče silnic, zametače chodníků, luxovače listí a psích hromádek, i tak musím chodit po městě s hlavou ohnutou, abych nešlápla do... A taky přispívám pravidelně drobnou částkou na psí útulek v tom městě, ačkoli moji psi útulek nikdy nepotřebovali a potřebovat nebudou. Tak proč myslíš, že by se neměl platit poplatek za psa?
listopad 28, 2007 23:42
... : bb
já jsem teda s poplatkem za držení psa srovnaná, jen bych ráda, aby se udělalo víc prostor, kde by lidi ve městech ty psy mohli venčit, a neomezovat tím nepejskaře, nenutit jiné lidi chodit v psím hnoji... ne jeden velký venčící park na město, ale v každém bloku menší ostrůvek zeleně, ohražený, s 10 patníky, hromádkou písku a jedním košem na posbírané hromádky...
jinak bych držení zvířat neomezovala, spolužití se zvířetem je prospěšné všem, obzvlášť rodinám s dětmi
akorát bych od toho poplatku zcela zprostila důchodce, protože takový vykrmený ratlík je často jediný důvod, proč ta stará paní ráno vstane, oblékne se, vyjde s ním na vzduch, potká sousedy, prohodí pár slov, zajde do obchodu a odpoledne vytáhne paty na sluníčko...

Takže já v podstatě s poplatkem za psa nemám problém, pokud ho někdo má, tak by mu mohlo pomoct, že to funguje na podobném principu solidarity jako zdravotní pojištění - princip je to dobrý, protože my zdraví produktivní přispíváme na léčení těch, co jsou na tom hůř
Samozřejmě, pak je otázka toho hospodaření s takto získanými penězi, to už je průšvih. Přesto kvůli tomu nejsem pro zrušení povinného zdr. pojištění.
listopad 28, 2007 23:51
No ty ses rozepsala.... : wendy
jako vždycky je to v lidech. Někdo uklízí, někdo neuklízí. Někdo na městkých úřadech bere úplatky ve velkém, někdo jen poctivě pracuje. Já taky radši věnuju svoje poplatky z nemocenského pojištění na ty, kteří to potřebují, a radši jsem zdravá. Taky radši buzeruju neuklizeče psích hovínek a platím za pejska. Za chvíli se třeba bude i za vzduch a to se pak vzbouřím...
listopad 29, 2007 06:45
Evo, neobdržela, : wendy
tedy obdržela, ale prostřednictvím svých zástupců ve straně a vládě. Něco má Talmanová, něco ostatní, co já vím...sranda je, že tohle chtějí řešit grantem a administrativně.
listopad 29, 2007 07:40
Wendy, : Eva
řešit to grantem je logický, protože u toho je naprosto zaručeno, že vůbec nikoho nezajímá,naopak, je na obtíž, jestli to má nějaký výsledek! A náhodou to vím jistě a zaručeně (pro zde přítomné šklíbily) A blbě se mi z toho poznání chvíli spalo smilies/smiley.gif
listopad 29, 2007 09:53
Devcata, copak dan ze psa, : Ceskymo
ale pred ctyrmi roky sem prijeli dva serifove ve dvou autech a pockali si tu 4 hodiny na myho muze, jenom aby mu mohli dat pokutu za jednu moji slepicku, ze prechazela ulici mimo prechod! Museli jsme pak 4x k soudu, dokonce jsme dostali verejneho zastupce, zkratka cela ta sranda stala nas okres nekolik tisic dolaru - stejne to nakonec museli zahodit i s tou puvodni pokutou na 54 dolaru. Taky dobrej absurdistan, co?
Jinak dan ze psa je asi 15 nebo 20 dolaru kazdy dva roky, to neni tak hrozny... no ale ty slepice, vite vy, jak je takova volne lozena slepice nebezpecna? Co kdyby nekoho pokousala??? Taky tu prej branila doprave - projede tu asi tak 4, 5 aut denne - bydlim v mrnavy vesnicce asi o sto dusich...

Takze nejakej grant na sladovani rodinnyho a profesniho zivota me vubec neprekvapuje.
listopad 29, 2007 18:19
Tomu říkám důslednost v dodržování zákonnosti.. : wendy
a to až ad absurdum. Ne že bych vám to přála, ale stejně mě to trochu potěšilo..že se neblbne jen u nás.
listopad 30, 2007 08:04
Tak mam takovej napad, : Ceskymo
co kdybych zazadala o grant na prevychovu a trenink slepic - to aby se naucily prechazet vyhradne na prechodu! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Kdyz na ten celosvetovej Absurdistan koukam (velmi malokdy, radsi), tak si myslim, ze by to melo uspech... smilies/cool.gif
prosinec 01, 2007 04:31
úřady ždímají : RUDY
Obce,města mají jen peníze z poplatků a nic zpět neinvestují.Kdyby jen polovinu
dali na úklid výhradně úklid po psech nikdo by nenašel žádný výkal.Aještě jedna
nespravedlnost v bytech a panel.zástavbách(i když pes pomalu neviděl ulici)platí
daleko více než v rod domcích a přesto jsou někteří přímo přes ulici a tam venčí
své psi na procházce i v parcích.Není proti tomu žádný argument k pochopení.
Jek uvádím vysoké poplatky sezacelují díry v rozpočtech to je celé,ani pořádně
nejsou podporovány útulky,kde by si mohli psi a kočky z poplatků žít na vysoké NOZE !
březen 20, 2008 13:12
Poplatek ze psa ze zásady neplatím : Petr Mašín
Poplatek ze psa zásadně neplatím, protože bydlím na kraji vsi a máme velkou zahradu, navíc psa venčíme na polích nebo v lese, takže v žádném případě neznečišťuje obecní veřejný prostor (ulice, náves, obecní zeleň). Tento poplatek chápu logický ve městech nebo velkých obcích, kde je třeba regulovat počet psů, jinak by jich každá rodina měla několik a chodníky a zelené plochy by byly plné výkalů. Opačný případ je ten, že máte statek 2 km od vsi, kolem Vás jen pole, louky, lesy. Za co byste měli platit obci? Čím Váš pes zatěžuje její rozpočet nebo životní prostředí? To by bylo jen jakési "výpalné". Můj případ se blíží tomu statku. To, že kdysi tento zákon takto nějaký id/iot vymyslel a pak ho i jeho úpravy další spousta id/iotů, posilněna z našich daní dotovanými alkoholickými nápoji v parlamentním bufetu schválila, přece neznámená, že budeme dělat voly. Ostatně za vola se neplatí, rovněž tak za kočku, krávu, koně, hada, osla apod. Objevil jsem, že kromě za psa se v tmto kocourkově ze zákona platí už jen za "domácí porážku prasete" Zajímalo by mě, jistě to MFČR má evidováno, kolik tak asi ročně je těch porážek zdaněno a proč? To za chvíli budeme platit za to, že máme na zahradě jabka? Teď ještě k pejskům. Říká se "Pes, přítel člověka". V našem Absurdistánu spíš platí "Pes, nepřítel našeho státu". Stát z části našich daní zajišťuje naši bezpečnost. Když se k našemu příbytku přiblíží neznámé individum, pes zpravidla štěká, některý kouše, některý obojí. Takže vlastně částečně plní roli státu, zajišťujícímu naši ochranu a nic za to nechce. Teď si představte, kdyby na konci měsíce policajt - pochůzkář přišel domů a řekl: mámo, děti, ode dneška nebudu domů za svou práci nosit peníze, ale naopak maminka ze svého platu bude obecnímu úřadu platit "poplatek z policajta" To jen takové přirovnání, ale smutné je, že v případě pejsků je to pravda. Tím jsme si názorně ukázali, že "poplatek ze psa" je v mnoha případech naprosto neodůvodněný, teď ještě rozebereme, proč platit za psa a ne za jiné zvíře. Tím se zákon stává v podstatě rasově diskriminačním, to je podobné, jako kdyby při vstupu do hospody Cikám musel zaplatit, bílej nemusel, nebo obráceně. Nebo kdyby stát vymyslel daň za to, že máte doma štafle. Ale za žebřík už byste nemuseli platit nic. Mluvil jsem o polatcích ze psa s jednou poslankyní a jedním senátorem, ale jim to připadalo tak nepodstatné a neměli čas ani chuť se s tím dál zabývat, takže to bylo máchnutí naprázdno. Nezbývá, než to poslat všem poslanců, senátorům a samozřejmě tisku. Třeba se něco změní. Jsem ochotný platit obci třeba za to, že zainvestuje lepší vozovku v naší ulici nebo zlepší osvětlení, udělá dětské hřiště apod., ale za to, že mám psa? Nikdy! I kdyby to měla být třeba koruna za rok. Z principu.
srpen 30, 2008 11:41
Poplatek za psa ano,ale stejný všem. : Jiřina Secká
Bydlím,dalo by se říct,ve velké vesnici Hlubočky.Značnou část bytového fondu ale tvoří sídliště a tady je jádro pudla.Obyvatelé rodinných domků platí za psa 100,-kč a obyvatelé bytových domů musí za psa platit 800.-kč ročně.Nevadí mi poplatky za psa,ale vadí mi tato dvojí sazba.Čím si"zaslouží" obyvatelé bytů v paneláku tuto"výsadu"?Paneláky nejsou obecní,jejich obyvatelé jsou vlastníky bytů a venčení psů tu probíhá na louce a v lese,který je 50m od domů.Proto se mi zdá,že slovo diskriminace je zde zcela na místě.Jen, na rozdíl od předchozího příspěvku,jsou zde diskriminováni obyvatelé bytových domů.Jediná věc můj vztek nad touto nespravedlností zmírňuje,a to že mám čtyřnohého kamaráda,který mě má rád.
červen 02, 2009 23:26
Poplatek za znečišťování chuligánům !!! : Jája
Bydlím v Ostravě vedle městského parku, denně tam dělají borčus všelijaké individua, všude rozházené papíry, rozbité sklo ... Hovínko od psa je to co tam nejmíň vadí .
Mj. policajti měli přehlídku a nechali celý park plný kobylinců !!!!!!
září 08, 2009 16:31
Zlodějina!! - poplatky za psy, autorské, za svoz odpadu,.... : Barry
Zdravím,
já nemám psa, ale ty poplatky za psy jsou provokace, okrádání a podvod. Člověk má platit za psa??!! Za to, že má domácí zvíře!?(spíše by se to mělo jmenovat poplatky na čištění chodníků od psích výkalů, což ale stejně musí dělat také pejkaři) Proč nemám platit za kočku a další zvířata? Co když ten pes bude celý život v bytě, stejně tak může být celý život v bytě kočka. Nevidím mezi nimi v tomto případě žádný rozdíl, co se týče možných znečištění a podobně. Nebo někteří lidé venčí kočky na vodítku, někdo by mohl namítnout, že kočka produkuje menší množství exkrementů, ale je snad někde stanovené minimální množství? Dále pak: proč mají platit jiné částky lidé v bytě a jiné v rodinném domku? A takto bych mohl dál pokračovat.
prosinec 27, 2009 23:55
POPLATEK ZA PSA? TO UZ MUZU PLATIT ZA VSE : M
POPKAEK ZA PSA? PROC? CLOVEK CHOVA NEBO SI PORIDI PSA, PROTOZE MA RAD ZVIRATA, ALE TO ZACHVILIMUZEME PLATIT I ZA TO, ZE SI KOUPIME KOLO, PROTOZE S NIM JEZDIME TAM KDE NEMAME A NICIME PUDU, PROC MA PLATIT TEN CO SI PO SVEM PSOVI UKLIZI, KDYZ PLATIM PROC BYCH UKLIZEL, POPELNICE SI CLOVEK TAKY PLATI A NEMUSI JE SAM ODVAZET NA SKLADKU, TAK PROC, SICE JE TO DIVNY STOVNANI, ALE V TEHLE DOBE JE TO UZ NEKOMU CELKEM JEDNO, NIKDO NEPRIJDE A NEREKNE, ANO PLATITE ZA PSA, TADY MATE PRO NEJ JIDLO NEBO JINOU VEC
únor 28, 2012 10:30
Poplatek za PSA : Jery
Poplatek za psa je podle mě jen vydírání majitelů psů. Jak je možné, že se ty poplatky tak liší v různých obcích? Majitel stejně musí po pejskovi uklidit pod hrozbou pokuty a stejně musí obci zaplatit. Vzal jsem si pejska z útulku, starám se o něj, má střechu nad hlavou a jídlo a teplo a ošetření...ale obec chce po mě 1500 Kč za rok. Ale psovi nic za ty peníze nenabízí. Navíc se mi změnil život, neustále nějaká omezení kam s ním nesmím ani s košíkem a je na vodítku. Přes zimu obec solila chodníky nadstandardně...takže pejsek nemohl ani chodit. Tak kdo týrá zvířata a je chamtivý po penězích?
únor 18, 2013 15:13
poplatek za psa : petys
proč??k veterynářovi jezdíme sami,jidlo kupuji taky sám,nic nám pro pejska nedavají,mám ho na svojem pozemku tak nevydím důvod proč platit poplatek.Ja jim taky zametám posyp po zimě před domem a nic mi nedavají.
březen 09, 2014 22:31
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]