O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

SLEPICE V NOUZI - 1 PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 04 únor 2016
Máte zlý sen. Zdá se vám, že jste v telefonní budce. V budce bez oken, s minimálním osvětlením, zato maximálním smradem. Prostor sdílíte s dalšími deseti lidmi. Jste tam téměř od narození, už skoro dva roky, nemůžete odejít. Stojíte na drátěné kleci, bolí vás nohy a celé tělo, nemáte možnost se ani protáhnout.

 

 

 

 

 

Strašně se nudíte, můžete jen jíst, pít a snít o svobodě a volném pohybu.

 

 

 

 

 

Jednou se dveře náhle otevřou. Vidíte denní světlo. Mhouříte oči a radujete se, že přichází svoboda. Lhostejná ruka v rukavici vás ale popadne a hodí do klece v autě. Na vás padají další... Brzy je vás tam tolik, že se skoro ani nedá dýchat.

 

Auto se rozjíždí. Koukáte po ostatních. Vidíte strach a otázku: Kam nás to vezou? Po nekonečné cestě se dveře auta s rámusem prudce otvírají. Jatka!

 

Chcete utéct, není kam. Další surová ruka vás věší za nohy na hák. Visí vás tu stovky hlavou dolů. Dopravník s háky se začíná pomalu rozjíždět...

 

 

S leknutím se probudíte. Jste doma, v bezpečí svého bytu. Naštěstí to byl jen sen...

 

 

x x x

 

 

 

 

 

Je to možná trochu sugestivní úvod článku.

 

    Vězte ale, že pro  miliony ještě mladých slepic z vajíčkových velkochovů toto není jen zlý sen, ale realita. A my, konzumenti, často děláme, že o tom nevíme. Nebo možná jen nechceme vědět...

 

    Pojďme se společně pokusit to  změnit. Pojďme se přestat tvářit, že to nevíme. Pojďme zařídit, aby alespoň některé z těchto slepic se po dvou letech života dostaly někam, kde je budou mít rádi, a nebo ještě lépe, aby jich tolik vůbec v (klecových) velkochovech nemuselo být.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Možností, jak to udělat, je tolik a některé jsou velmi snadné!

 Nekupujme vajíčka od slepičích vězňů…

 

 

Pokud nechcete ta z klecových chovů, nekupujte vajíčka, která mají jako první číslo v natištěném kódu číslici 3. Upřednostňujte vajíčka s označením 0 nebo 1 (ekologické a volné chovy). Ano, jsou dražší, ale i kvalitnější. Trh je otázkou nabídky a poptávky. Pokud přestanou tisíce rodin kupovat vajíčka z klecových chovů, velkochovy přestanou mít pro taková vajíčka odbyt a omezí počet slepic v klecích.

 

Je důležité se vždy řídit kódy na jednotlivých vajíčkách, nenechte se oklamat slogany a obrázky na obalech vajec. Obrázky sluníčka, trávy, proutěného košíčku, jsou jen reklamní trik. Slepičky z velkochovu se nikdy se sluncem ani s trávou nesetkaly.

 

 

0 – vejce z ekologického chovu – objekty s výběhy, navíc bio krmení

1 – vejce z volného chovu – objekty s výběhy venku

2 – vejce z halového chovu – tisíce slepic namačkaných ve velkých halách, obvykle bez oken

3 – slepice v klecích, kde pro každou slepici je prostor nepatrně větší než formát papíru A4

 

 

Jen málo lidí ví, že existuje možnost, jak dát slepičím otrokyním druhou šanci. Vykoupit je z otroctví je vlastně úplně snadné. Velkochovy vyřazují nosnice ve chvíli, kdy přestávají stíhat předepsanou snášku. Děje se tak obvykle kolem 18. měsíce jejich věku, v době přepeřování. Jsou pak nacpány do kamionu a odvezeny na jatka. Provozovatele chovu opravdu nezajímá, že slepice se mohou dožít i více než 10 let, že po přepeřování by zase začaly snášet, že mohou snášet ještě několik let...

 

V době vyřazování (tak pěkně transportu na smrt říkají) je možné si ve většině velkochovů tyto slepičky zakoupit. Cena za zachráněnou slepičku se pohybuje kolem 30 Kč. Je potřeba si zjistit velkochov a kdy je možné slepičky získat. Obvykle to bývá na jaře a na podzim…

 

 

 

 

 

Další informace co nejdříve!

 

 

PETR DOBRÝ,

Koordinátor místní skupiny Střední Čechy
Hnutí DUHA - Friends of the Earth CZ

psáno pro Pravý domácí časopis

 

 

      

Komentáře (68)add feed
fakt jsou ty haly taky strašnýíto. : Ája
už nějakou dobu zásadně nekupuju vajíčka s 3 na začátku - právě proto, že je mi slepic hrozně líto. Usoudila jsem ale, že já taky nežiju podle svých představ, nemám vilu se zahradou, ale mačkám se v malometrážním nájemním bytě, takže zase slepice se nemusí nutně mít líp než já a že hala je přijatelný kompromis v rozporu "dražší vejce x snesitelné podmínky pro slepice". A teď se dočítám, že i haly jsou dost zoufalé? Je to fakt pravda..?
únor 05, 2016 00:01
divný překlep.. "íto" v nadpise = ?? : Ája
pardon :-)
únor 05, 2016 00:03
haly : bb.
jsou různé, aby se vyplatilo pořídit, udržovat halu a slušně se uživit, je třeba velká produkce vajec. Proto se do haly dává co nejvíc slepic, takže je to lepší než klec, ale pořád to není jako v malometrážním bytě :-) Je to jako by v bytě o 40 metrech bydlelo 20 lidí.
Haly v naprosté většině nemají okna - taková hala je levnější na pořízení i údržbu, hlavně je výhodná tím, že chybí zdroj přirozeného světla a je snadno možné pomocí umělého osvětlení regulovat slepicím noc a den. Den je delší, rychleji přibývají vejce.
Slepice si škubou peří, navzájem si vyklovávají hřebínky, oči, pelichají, nemůžou přirozeným způsobem hrabat, nežijou zdaleka tak, jak vídáme na venkově u chalup, pár slepic s kohoutem spokojeně hrabou na zadním dvorku, ve výběhu..
Slepice v halách neznají slunce, trávu, nemají dost volného pohybu a jsou uměle přetěžovány.
Ale jo, je to mnohem lepší než klec. Klec je čisté týrání, kdo jí vejce z klecového chovu, ten se aktivně podílí na týrání zvířat.
U halového to tak katastrofální není. I když já mít slepice, tak bych je tak žít nenechala.

únor 05, 2016 00:17
... : bb.
Ono je to vidět i ve výrazu těch zvířat. Když si vyhledáte "halový chov slepic" a mrknete na obrázky, pak na tu slépku vpravo nahoře, musíte to vidět. Šílenství, zoufalství x spokojenost.

Ze mě vegan nikdy nebude, asi ani vegetarián (ne, Krakonoši, kdo jí ryby a jen výjimečně jiné maso, to není vegetarián :-). Ale když už to jím, když už chci, aby mi to zvíře posloužilo jako jídlo, tak kvůli tomu nemusí být předtím celý svůj krátký život týráno, žejo.
únor 05, 2016 00:22
... : bb.
Den je delší, rychleji přibývají vejce.

to jsem napsala špatně, den samozřejmě není delší, ale delší je období, které díky umělému světlu jako den vypadá, protože se to běžného časového úseku například dvou dnů a dvou nocí vměstnají tři dny a tři noci
únor 05, 2016 01:42
... : deeres
Já to neměla číst, za chvíli už nebudu jíst vůbec nic.
únor 05, 2016 09:33
Tak : Lenka1
se přiznám, po přečtení článku jsem se šla podívat do lednice, co mám za vejce - a na samotných vejcích kód začínající číslem 3 a na krabici jak pro blbý ještě napsáno "vejce z klecového chovu".

Ach jo, tohle jsem nevěděla - nebo spíš jsem se o to nikdy nezajímala. O to víc se stydím, když kouknu na ty moje opeřený chuligány, jakej tady mají veget (zrovna dostali čerstvý jablko a hlávkovej salát a právě teď vřískají na hrazdě a jeden se snaží přeřvat druhýho), no nic......

Začnu to hlídat a tyhle vejce už taky nebudu kupovat, když to jenom trochu půjde.
únor 05, 2016 09:40
Vybírám : Milene
vždycky vejce CZ2. Ale vůbec nevím, že bych někdy viděla CZ1. Hodně se k nám vozí vejce z Polska, Německa, ze Španělska. Před vánocemi byla vejce z Lotyšska. smilies/shocked.gif Když se nám podaří sehnat vajíčka domácí, tak si je považujeme. A okamžitě z nich děláme míchaná nebo naměkko, já nejradši volské oko. Do pečení nebo na vaření jich je škoda.
únor 05, 2016 11:21
Já tyhle humánní dobrosery miluju, ať jsou z Hnutí DUHA nebo jiní ekoteroristé. : toulavej
Doufám, že ve druhým díle přijdou na řadu mořský ryby. Ty jsou totiž na tom při popravě mnohem hůř, protože je vyhodí z vody, ty malý ze sítí, ty velký za zabodnutej hák v tlamě a nechají je pomalu dusit se na vzduchu. Ty malý nahrnou do podpalubí polomrtvý a umřou bez umrtvení udušením ve velké vrstvě na sobě, předtím jsou ale hodně poranění tím necitlivým zacházením, jak z výšky padají na plechovou podlahu a nikdo jim rány neošetří. Hnus. Do těch velkých, taky bez umrtvení, jak by se slušelo ve věku humanismu, sekají sekáčkem, dokud se hýbají. A pak je porcují i když předtím žádnej zvěrolékař je nevyšetřil, jestli už jim nepracuje mozek ani srdce. Hrůza, citlivej člověk se při tom musí otřást. O zabíjení třeba humrů ve vařící vodě při jejich plném vědomí netřeba dál pokračovat. Nebo jak divoké šelmy ve volné přírodě trhají a pojídají své živé oběti, naprosto skandální a nikdo prosím s tím zatím nic nedělá! Ptám se, JAK JE TO MOŽNÉ???!!!

Myslím, že soudruh koordinátor místní skupiny se drží moc při zemi, takhle všeobecné dobro pro všechny Přátelé Země neprosadí. Samozřejmě, měl by požadovat veškerý zákaz zabíjení zvířat, lidi můžou jíst rostliny. Jedna a půl miliardy muslimů se musí vyžívat v podřezávání a vykrvácení živých zvířat bez umrtvení kvůli halal jídlu, mělo by se to okamžitě na Zemi zakázat! Nehumánní zvěrstvo nelze tolerovat! Měl by ale taky požadovat zákaz kácení stromů bez umrtvení. Jsou to ŽIVÉ organismy, což je dokázáno, neboť rostou a usychají (umírají) – kolik milionů živých stromů takhle umírá jenom v našich lesích každý rok, kolik na celé planetě. Lidstvo se přece bez dřeva obejde, kde je jaký humanismus, nechte proboha stromy žít, nic vám neudělaly, nezneužívejte toho, že se nemohou bránit, jako ty slepice!
Na závěr malá rada – když máš koordinátore potřebu dělat na Zemi dobro, ZAČNI U LIDÍ, kteří to potřebují a nikdo jim nepomáhá . . . třeba u starých, kteří nikoho nemají, je jich dost, aby ti to vyplnilo celej tvůj volnej čas a budeš fakt PROSPĚŠNEJ.
únor 05, 2016 12:07
sKORO VE VŠEM MÁŠ PRAVDU, : palouch
Ale stejně jsi "drahoušek", jak tu hezky říkají takovým duševním eunuchům.

Prostě ty budeš tohle všechno raději tolerovat? A co děláš ty, pro staré, kteří nikoho nemají?
Jenom "mlátíš prázdnou slámu". Proč například, místo svých výletů po Americe a jinde nedáš ty peníze nějakým chudákům?

Ale jo, víno pij a vodu dál kázej.

únor 05, 2016 12:33
toulavej : Lenka1
částečně máš pravdu. Nicméně vidím rozdíl mezi zabitím zvířete před tím než ho sním (to srovnání s divokými zvířaty, které to jinak neumějí, je trapné) a týráním od narození do smrti, i když to jde i jinak - byť za cenu nižších zisků.

P.S. Ty tzv. halal porážky (a košer u židů) bych taky zakázala.
únor 05, 2016 12:35
teda toulavej, : bb.
takovou snůšku blbostí bych od tebe nečekala.
Psal jsi to vůbec ty..
únor 05, 2016 12:38
taky zírám... : d@niela
a taky jsem tohle nečekala. smilies/angry.gif
únor 05, 2016 12:54
Podle titulku jsem nejdřív soudil, že jde i DDRbábu : NČ
.
únor 05, 2016 13:45
opr. "o" : NČ
lzvho
únor 05, 2016 13:47
palouchu, nejsi jedinej, kdo závidí, že jezdím do Americe a neopomene to vhodně použít. Jezdi taky, ať si chytřejší. : toulavej
Jezdím za svý. Co dělám se svýma prachama je moje věc, komu je dávám a podporuju ho, taky, máš zbytečný starosti. Myslet si vážně, že nekupováním vajec s trojkou zlepším život milionům slepic na světě, je na úrovni tak šestiletýho kluka, ne dospělýho člověka. Já nekupuju vejce žádný už asi 30 let, teď nevím, dělám to dobře nebo špatně vůči slepicím? O svou mámu jsem se staral mnoho let, stejně jako jsem pomáhal své bytné, já mám odslouženo, jsem rád, že máš o mě starost. Rozdávat peníze chudákům nebudu, nemám jich nazbyt, platím daně. Zřejmě jsi dost naivní, asi máš blízko k takovým koordinátorům, tak by byla ztráta času ti vysvětlovat, jak by měl vypadat žebříček hodnot rozumného člověka. Je hezký se dojímat nad nešťastným osudem hospodářských zvířat, které člověk používá pro svou spotřebu, aby je využil, snědl, aby sám zůstal naživu. Tyhle hloupé představy mají lidé odtržení od reality. Jistěže můžeme pěstovat hospodářská zvířata mnohem humánněji, jenom si pak jídlo z nich chudí nebudou moci koupit – to pak ale nebude moc humánní :-)

Tady totiž nejde jenom o slepice, drůbež, z tohohle pohledu jsou na tom podobně i ostatní hospodářská zvířata. Já jsem ze vsi, chodil jsem pomáhat mámě krmit býky a jalovice, já znám, jak vypadá taková výkrmna, na rozdíl od ekoteroristů z paneláku s humanitním diplomem, kteří to viděli v tv nebo na internetu.
únor 05, 2016 14:36
... : mia I
tak jsem se podívala na stránky Petra Drobného i odkaz na Fb stránku Slepice v nouzi a nevěřím svým očím. Jedna paní tam háčkuje oblečky pro opelíchané slepice. Ve svým věku jsem viděla už leccos, ale co je moc je moc. Slepice má obleček.

Vidím to trochu jako toulavej. Na střední škole jsme byli na exkurzi v tehdejším Vajaxu a i ve zpracovně kuřat v Mirovicích. Je to už sice čtyřicet let, ale pořád vidím, jak slípky věšely za pařáty na háky, projely přes elektřinu a pak celý proces až do mrazírny. Zápach neskutečný. Od té doby se v tomhle moc nezměnilo. Takže ano, nic pěkného.

Ale jako vesnický člověk vidím i realitu. Užitkové zvíře tu prostě vždycky bylo od toho, aby člověk nezahynul. Pokud tohle nechci, musím jíst luštěniny, bezmasou stravu. Pokud nechci vajíčka z klecového chovu, tak holt musím sáhnout do peněženky a vysolit za vajíčko zhruba 6 - 8 kaček. Protože ty náklady budou prostě někde jinde.

Dost dobře nechápu, proč má někdo tendenci zachovat slepici do deseti let, jak je psáno v článku. Taky ji musím něčím krmit, ze vzduchu živa nebude a odčerpávám z přírody zase jiné zdroje, ne? To si ekologové neuvědomují? Nejvíc mi dojímá, jak se jedna paní na těch FB stránkách pohoršuje, že někdo tu vynošenou slepici na venkově zabije a naplní mrazák. To je opravdu úroveň malého děcka.
únor 05, 2016 15:23
bb, : toulavej
představ si, že by se to stalo, co si koordinátor Dobrý přeje, že by lidi přestali kupovat trojku a dvojku na vejcích. Rázem by nebyla poptávka, klecové výkrmny by neměly odbyt a našlo by se i dost zájemců o to postarat se o všechny nyní přebytečné slepice ještě těch 8 let na dožití – už tady je jasně vidět, že koordinátor neví nic o slepicích – žádná, opakuji ŽÁDNÁ slepice se nedožije 10 let, naše nejstarší chcípla ve volném (ekologickém) výběhu na dvoře s dobrým krmením v 6ti letech. KAM by se všechny ty miliony teď volných slepic vešly? a nikomu už by nezáleželo na tom, jestli snáší nebo ne, jen by je všichni krmili ekologickým krmivem, protože nic jinýho by si za svou dosavadní službu lidstvu samozřejmě nezasloužily :-)

To jsou takový do nebe volající kraviny od hloupých lidí. O tom, že by se všechno jídlo několikanásobně zdražilo a chudí by na to neměli, jsem se už zmínil. Jenomže tohle koordinátorům nevadí nebo nedochází – hlavní je totiž zachránit slepice, ne lidi. Já vím, nerozumím tomu, co by mohl pochopit takovej duševní eunuch? :-)

Ten příměr s rybama je v principu stejnej - proč je to blbost? – není na tom něco pravda?
únor 05, 2016 16:29
toulavej, představuju si to, tak co by se stalo: : bb.
velkovýkrmny v halách by nemusely být zrušeny a nikdo by nemusel slepicím budovat wellness ani šít oblečky (hezké, Mio :-), ale:
- velkovýkrmové haly by musely místo například (a teď si čísla cucám z prstu) 10 000 slepic mít v jedné hale 2000 slepic
- místo umělého zkracování a prodlužování dne umělým světlem by musely držet normální denní a noční dobu,plus dejme tomu v zimě, kdy je brzy tma, prodlouženou umělým světlem o pár hodin, aby se o slepice dalo normálně postarat
- v halách by musela být okna zajišťující ve dne přísun denního světla

To je vše. Jistě by bylo dobré, aby u hal byl i oplocený výběh, aby drůbež mohla být vypouštěna ven, a jsem si jista, že to by taky nebyl problém zákonem ošetřit a není to nic, ale tam bych nebyla tak striktní.

A dala bych tomu čas, aby se vejco velkobyznysmeni mohli připravit - takže nějakou lhůtu např. 3 roky. Ono je to tedy v ČR jedno, tady i kdyby byla lhůta 10 let, tak to stejně začnou Češi chystat 3 měsíce před koncem lhůty a ještě řvát, že o tom nevěděli a nestihnou to :-) ale to už jen na okraj.

Tři jednoduchá opatření - méně slepic na m2, zrušit násilné členění dne na více dnů (kvůli častější snůšce), čemuž pomůžou okna na přívod denního světla, a za třetí - tu halu obehnat pletivem, aby slepice mohly občas ven a téměř přirozeně žít - hrabat, pást se atd. To snad není nic strašného, když už ta zvířata chceme jíst, nebo jíst jejich vejce, tak se o ně trochu postarat. Jak jsem psala včera: když už to jím, když už chci, aby mi to zvíře posloužilo jako jídlo, tak kvůli tomu nemusí být předtím celý svůj krátký život týráno, žejo. A slepice v hale týraná je

Pokud jde o odchyt ryb, je to stejné jen v případě, kdy jde o ryby chované uměle v sádkách (snad používám správný výraz, nevyznám se..), namačkané natěsno. Pokud jde o ryby lovené v moři, tak ty ryby žili zcela přirozeným způsobem života, to je rozdíl oproti slepici v hale. Já vím, že slepice není divoké zvíře, ale to neznamená, že musí přežívat jak sardinka a trápit se, aby někdo měl vejce za 3 Kč místo za 7.

Pokud jde o samotné usmrcování ryb, tak to je, jak popisuješ, podobně kruté jako zabíjení zvířat na jatkách, slepic, prasat i skotu. A vím, že tak jak autor článku se angažuje u slepic, tak jsou jiní, co se snaží změnit podmínky lovu ryb.

O krabech ve vroucí vodě už tu kdysi padlo pár slov, nechápu lidi, co si můžou pochutnat na krabovi, když ví, že předtím ve vroucí vodě krutě trpěl, slyšeli hrabat klepeta, jak se snažil dostat z vařící vody ven.
Jak jsem psala už mockrát, já si na mase pochutnám, ale byla bych velká, velká svině, kdyby mi nevadilo, že to zvíře nebo ryba předtím velice trpělo, než se mi dostalo na talíř.
A pokud je někdo k tomu lhostejný a zůstane i potom, co se mu dostane informací, tak bude lhostejný i jiným věcem a v extrémních situacích bude nebezpečný i lidem, protože k nim bude stejně tak lhostejný, necitlivý, jako k jiným živým tvorům. Jediné, co mu v tom zabrání, bude strach z možných následků, trestu, ale pokud mu to nebude hrozit, a to v extrémních situacích nebude, tak se nebude ohlížet vpravo vlevo.

Nebýt těch "ekoteroristů", "dobroserů", lovily by se dál velryby a to velmi krutým způsobem, například. Neurážej lidi, o kterých víš jen hodně málo tím, že je nazveš dobroserem. To tě není hodno a jestli to tak budeš dělat, jsi stejnej jako Strejda.

Mimochodem, my jsme doma vejce téměř nekupovali, měli jsme od babiček a od sousedů z chalupy, a i tak s nimi máma velmi šetřila, neplýtvala, nastavovala vodou atd., prostě jak byla zvyklá z domova a udělat si celá rodina po dvou třech míchaných vejcích k snídani, to byl výjimečný luxus, protože prostě tolik vajec jsme nemívali.

Tím chci říct, že pokud budeme tolerovat rozežranost lidskou za cenu utrpení zvířete, je to velmi, velmi špatně.

Podívej se na fotky slepic z klecí, z některých hal. Je to důsledek lidské rozežranosti a necitlivosti a toho, že byznys má přednost před životem. Ono se to pojídání vajec z vystresovaných, trápených slepic odrazí i jinde. Když už tedy někomu nestačí pouhý fakt, že zvíře trpí, aby si on mohl dát volský oko a ještě mu zbylo na cigára.

Pokud ti to přijde v pořádku, nejsi v pořádku ty. Sorry.
únor 05, 2016 17:11
chyby : bb.
tam budou, píšu narychlo, jen teď krátkým pohledem vidím "ryby žili", ale to se nedá nic dělat, tady jsem v kecacím kroužku a mluvím, nepíšu povídky ;-)
únor 05, 2016 17:13
... : mia I
toulavej, taky nám už ve třech letech padají, deset let jsem nikdy neslyšela. A že jsou odrbané , to jsou odrbané i v malochovu. Chybí jim vitamíny a ty se musí dokoupit. To žádná adopce slepic s háčkovaným oblečkem nenapraví. Jedna paní z té Fb Slepice v nouzi dokonce nalakovala slepici fialovým lakem pařáty, aby byla fešanda (Bohnice mají vycházky, mi to tak přijde).
únor 05, 2016 17:13
v tomhle se pleteš: : bb.
O tom, že by se všechno jídlo několikanásobně zdražilo a chudí by na to neměli, jsem se už zmínil.

Jaké jídlo, prosím tě. Jaké jídlo? Nevím, kam se v průmyslově vyráběných potravinách dávají vejce, co vím, tak se používá jakýsi prášek, náhražka za vejce. Chleba, rohlíky, to je bez vajec. Těstoviny, ty levné, které kupují chudí lidé, jichž se zastáváš, jsou vesměs bez vajec.
Čerstvá vejce kupují domácnosti a cukrárny a malá pekařství co pečou z čerstvých, ne zmražených polotovarů. Tak pokud má někdo na zákusek 30 Korun, bude mít i 31.
Restaurace, ale taky to nebude tak horké, kam se dávají čerstvá vejce, do špaget carbonara a do palačinek?

Pokud ale opravdu jde o peníze, pak teda navrhuju klece, kde bude jedna slepice stát a druhá bude zavěšená za horní, krycí rošt. Tím se ušetří jeden prostřední rošt a jeden uzavírací mechanismus, dvířka. Úspora jak hrom. A jistě bychom ještě nějaký zdroj našli. Vlastně, teď mě napadá, proč do klecí po dvou. Mohou se udělat klece přes celou halu, dole stojící slepice, nad nimi visící.
A proč zvětšovat mezery mezi nimi, naopak. Nechť se výzkum zaměří na vývoj slepic bezkřídlých a beznohých. Zbudou jen trupy se zobákem a se zadkem, z kterého budou padat vejce.

Dala bych výkumu křídla, časem určitě přijdeme na samodorůstající kuřecí maso. Pověsíme velké kuře do ledničky, uřízneme prsíčka a do rána to doroste. Efektivní.

únor 05, 2016 17:23
mio, vaše slepice vypadají jako ta nahoře na fotce? ta z velkochovu? : bb.
slepice u mých rodičů a našich sousedů takhle tedy nevypadají, odrbané jsou jen minimálně, ne všechny a ne pořád. Jakmile se začnou okusovat, už se to řeší.
Naši jsou šetrní, neplýtvají, ale na zvířatech nesmyslně neškudlí.
únor 05, 2016 17:27
toulavej, mrkni vedle na článek Poznáte tuhle lahůdku : bb.
když lidi nebudou utrácet za takové předražené hnusy, kterými si zadělávají leda tak na zánět slinivky, tak jim zbude pár korun navíc na vejce a slepice tak budou moct být chované v normálních podmínkách. Normálních, ne v blázinci s oblečkem nebo pedikůrou.
únor 05, 2016 17:33
... : Bara
Vim, ze timhle problemem se u nas v NL nezabyvaji jenom aktivisti, ale i Ministerstvo zemedelstvi a urcite smernice a prikazy prisly i z Bruselu. Klece jsou zakazany a v halach je povinny pocet slepic na m2. Myslim, pokud se to dodrzuje a kontroluje, ze se udelal krok dopredu. Na drubezim mase je ted v obchodech novy napis - beter kip - lepsi kure.
Ovsem dat za to ruku do ohne nemuzu. Protoze uz jsem se mockrat presvedcila, ze lzou vsichni......
únor 05, 2016 17:35
Baro, : bb.
to víš, že se lže a podvádí, i v tomhle, jako jinde. Ale každý krok k lepšímu je dobrý.
únor 05, 2016 17:38
bb : mia I
naše slepice vypadají momentálně jako panenky, máme nakoupené nové. Pokud se začnou podobat těm na obrázku a už nenesou, což je zpravidla kolem třetího roku, jdou na zabití a sežere je vlčák našich známých nebo si je odvezl jeden vietnamský obchodník za flašku rumu, mysleli jsme, že taky pro psa, ale skončily v bufetu.

Jinak můj muž na slepice dbá asi jako Tvoji rodiče, ty nesmí dostat ani o minutu déle. Mně svěřuje krmení jen, když není doma. Musí být správně nadrolené brambory, správně obalené ve šrotu, dvakrát denně čerstvá voda.. Jéé u nás je péče o slepice věda. smilies/wink.gifUž jsme se kvůli nim i rafli. Myslím, že z toho dělá zbytečnou vědu.
únor 05, 2016 17:46
... : mia I
slepičí polévku totiž u nás nikdo nejí a slepici na paprice než uvařím bez tlakáče to by došel do Prahy.
únor 05, 2016 17:47
... : bb.
no tak vidíš
únor 05, 2016 17:55
... : bb.
S drůbežími polévkami je to u nás stejné. Mohli bychom ji mít často, protože když dělám něco z drůbeže, tak si ji hodně připravím, aby v hotovém jídle bylo jen to, co se sní, nebo nanejvýš kosti v pečínce. Z kachen, kuřat i hus před pečením odkrajuju křídla, biskupy, krky, odřezávám kůži. Kuře naporcuju a odstraním většinu hrudní kosti, atd. Takže je hodně ořezu.
Vařím to pro psy a kočky, a vývary ale zamražuju a používám do zeleninových polévek, pokud nemusí být vegan, na podlití masa, na uvaření rýže do rizota, do kari směsí apod.
Vařená slepice s omáčkou na paprice se u nás nejí. Dělám kuře, upeču ho na paprice s cibulí v troubě, naporcuju a z výpeku a z vývaru z mrazáku udělám omáčku. Do omáčky vkládám porce kuřete. Kuře před pečením téměř vykostím a naporcuju.
únor 05, 2016 18:01
bb : mia I
no to vidím, , že tu nějací truntilové zakládají účet na adopci slepic. Znám spoustu lidí , kteří si tyhle vynesené slepičky koupí, nechají je vyjít ze směsí, případně seberou nějaké vajíčko a pak je picnou na polévku. A nepotřebují zakládat žádný účet ani FB.
únor 05, 2016 18:06
... : mia I
já se divím, že těm lidem spíš nevadí, co ty slepice žerou. Moje spolužačka šla po maturitě do Výzkumného ústavu pro chov drůbeže do Uhříněvsi a říkala, že to byl děs, čím se krmilo. A vím, že kolikrát to není o moc lepší ani teď.
únor 05, 2016 18:09
... : Bara
Miluju kure na paprice. Na dobry silny kureci vyvar maji u reznika starsi, vynesene slepice. Jsou tezsi, maji takove oranzovo-zlute maso a sadylko, maso zustane tuhe, ale bujon je perfektni, dobry, vonavy...
únor 05, 2016 20:19
Ja jsem v techhle vecech spise neutral : Mikin
a v tehle debate me zaujala je zariva pitomost a agresivita osoby jmenem "palouch". smilies/shocked.gif
Ovsem vajicka kupuju od sveho kamarada souseda, ktery ma domaci chov. Ty vejce jsou sice drazsi, ale kvalitnejsi s krasne oranzovyma zloutkama. A ze se od slipky stara dobre to vim z prvni ruky, protoze on i jeho rodina porad nekam jezdi a praci na farme (slepice, perlicky, kone, divocaci, kralici) prebiram vetsinou ja.
S ochranci zvirat mam sve zkusenosti, nebot na me bylo uz nekolikrat zautoceno (nastesti jen slovne) za to, ze jsem traper. Pritom ty zviratka ktere morduju ziji cely zivot svobodne a diky pastim zvanym Conibear zahynou behem nekolika vterin.
únor 06, 2016 14:19
... : Mikin
Na druhe strane - kdyz bude z moralnich duvodu vic lidi kupovat vejce z volneho chovu, vyplati se nejruznejsim podnikatelum takove chovy zavadet na ukor tech klecovych chovu. Trh v praxi.
Ja nedavno dal z toho duvodu pri letu do Evropy prednost Egypt Air pred Aeroflotem. I kdyz ten Aeroflot byl o trochu levnejsi a nejspis i pohodlnejsi.....
únor 07, 2016 08:01
Mikine : mia I
ten článek má dvě roviny. Za prvé chov zvířat ve špatných podmínkách a za druhé adopce slepic a jejich dožití. Což mi přijde fakt jako příšerná ptákovina. To bude hnutí Duha za chvíli chtít peníze na účet Adopce dojnic, Adopce plemenných býků, Adopce plemenných kanců?? Berte si domů krávy, které už málo ve velkochovu dojí, ať mohou důstojně dožít a přiberte býka, který už málo skáče (pardon). Jak někdo může s takovou fantasmagorií vůbec vylézt. A soudě podle FB stránky Adopce slepic lidi na takové hovadiny slyší. Přitom možná ti samí půjdou poletí pozítří do Kauflandu pro levná vejce.
únor 07, 2016 08:29
Mikine, no nevím, jestli volba egyptské, tedy asi muslimské, letecké společnosti byla zrovna lepší volbou než ruský Aeroflot. : Myška
Mně je ten islámský arabský svět tak ekl, že se snažím vyhýbat všem výrobkům od tam pocházejícím, nebo tady araby vyráběným.
únor 07, 2016 08:37
Myško, máš mé sympatie. : strejda
Mně také... smilies/cheesy.gif
únor 07, 2016 08:47
Mio, : deeres
k těm odrbaným slepicím. Teta chovala vždy něco kolem deseti slepic, měla je na zahradě, v okolí ořešáku, správně krmené a opečovávané i kurník měly a staré také nebyly. Jako panenky ale vůbec nevypadaly. V kurníku nespaly, hřadovaly na ořešáku, nebo na jabloni a když se jim podařilo překonat plot, tak šly spát do úvozu na vysoký topol. Ke slepicím se jí vždycky podařilo dokoupit nějakého parchanta kohouta. Jednoho dokonce musela umlátit koštětem, protože, když sbírala vejce, tak jí zezadu napadl. A její slepice měly od něj odrbaná záda dohola. Nevím, jestli byla chyba v chovatelce, ve slepicích, nebo v kohoutovi, ale slepice jí setrvale zanášely. Co slepice, to plivník.Teta totiž pěstovala lenghornky a ty tak trochu ještě umí lítat. smilies/wink.gif
Podle tety, to, že slepice i bez oškubávajícího kohouta má pelichací období, je prý normální. Slepice tak provádí přípravu na Vánoce a v kurníku místo snůšky vajec, najdete jen snůšku peří a snůšku slepičinců.
únor 07, 2016 12:41
Ano, obháčkovaný slepice a možná pro někoho přes čáru. : d@niela
I když - pokud si pár těch strašlivě poničených slepic koupí někdo na chalupu, nějakou dobu se o ně stará, pipinky obrostou a sem tam dají nějaké to vejce - komu to ublíží? Těm, kteří si je za pár šupů koupili, to udělá radost. Protože oni udělali radost. Malou, ale přeci jen dali živým tvorům trochu pohody... A to v žádném případě není nic zbytečného.

Mj. a ano, je plno lidí, kteří mají i pár kusů dobytka na dožití. Přijmou staré hubené koně, kterým dají ještě nějakou dobu štěstí...

Stačí se jen podívat na netu. Když to neděláte vy, neodsuzujte ty, kteří to dělají.

Rozhodně - já už bych vejce "3" nekoupila ani za nic.

únor 07, 2016 12:46
Dani : mia I
prosímtě. Tohle odkupování slepiček je tu přece už léta. Moji příbuzní z Vysočiny si je odkupují pravidelně, stejně jako kamarádi z na jih od Plzně. I já, kdybych chtěla, zajedu si pro ně a seženu je. Jsou všude a ví se o nich. Lidé si tyhle vynesené slepičky koupí za 25. max. 30 Kč. Nechají je snášet vajíčka, pak si je udělají na polévku, na omáčku. To není nic nového pod sluncem.

Zatím jsi sem dala první část článku, ta druhá bude následovat. Já už si ji přečetla na oficiálních stránkách. Tam je FB stránka Slepice v nouzi a je tam číslo účtu, na které můžeš posílat příspěvek. Můžeš si přes nadaci koupit slepičky s přirážkou až sto procent, protože nadace Slepice v nouzi ty slepičky prodává za 50 kč a chce, abys je nezabila, nedala do polévky, nechala je dožít. Prý se slepice dožívá až deset let věku podle nich. Tak lidé v návalu euforie slípky kupují, kolikrát lidé bez absolutní zkušenosti s chovem zvířat, pomalu by to měli v paneláku na balkoně. Pak za to utratí peníze, přivezou je domů a spoustě lidí stejně chcípnou, protože slepice z velkochovu se absolutně nemůže dožít deseti let, to je žvást opsaný zřejmě z Wikipedie..

Nejsem bezcitná, ujali jsme se zatoulaného psa, kterého nikdo nechtěl a který rozhodně není žádný šampion s rodokmenem, právě naopak. Ale rozlišovala bych užitkové zvíře - slepice, králík, prase,.. tj. zvířata, která tu odedávna byla, aby měl člověk co jíst a zvířata jako pes, kočka, kůň, která nechám s naprostou samozřejmostí a láskou dožít v klidu a míru u domu.
únor 07, 2016 13:04
Já selka slepice nemám, : Milena.
poté, co mi po přestěhování krásné mladé kuřice (akorát se chystaly začít snášet) zlikvidovala liška. Slepice drží obě babičky, my dodáváme pšenici a dostáváme vejce.
Když slepice vypadá špatně, tak je z ní slepičí polévka. Po 2-3 letech se dokoupí několik kuřic z odchovny, aby se držel stálý stav.
Když slepice nenesou ani na jednom z obou dvorků (nebo málo, takže pro nás nezbyde), vejce kupuji a to buď od známé, pokud jí nesou, nebo tedy z obchodu ty "klecové".
Co se týče lidí, kteří se ujímají starých slepic, říkám si - když jim to udělá radost, že udělali dobrý skutek, tak co bych jim ji kazila?
Dokonce jsem četla o Angličance, co má z vyrobených oblečků pro slepice slušný byznys. Jsou horší věci, co mohou lidé páchat, než oblíkat své opelíchané slepice...
(velmi odbočím - andělíčci na plzeňské katedrále mají, až na toho dotýkaného, teď v zimě čepičky a šály. Že by jim bylo zima, je nesmysl, ale je to vtipné, milé, lidské)
Co se mě osobně nelíbí, jsou lidé, kteří zachrání starého obolavěného koně před jatkami a pak na jeho léčení žebrají na Facebooku peníze od jiných. Jednak kdyby si místo staříka pořídili mladého koně s PP, nemusel by na jatka jako neprodejný ten mladý, a za druhé - chci-li mít dobrý skutek, a zachraňovat zvířata, měl bych to dělat za své peníze.
Nevadí mi tedy propagace "adoptujte staré slepice", vadilo by mi, kdyby tu někdo ze záchranářů sděloval číslo účtu a chtěl přispět na krmení, aby jich mohl zachránit více.
O posvátných kravách v českých chovech nic nevím, u skotu asi platí, že končí život na jatkách, než že by u někoho umřel stářím, už proto, že krávu doma pohřbít nesmíte a kafilerka stojí skoro 5000 Kč. Takže 99,99% chovatelů raději nechá krávu porazit, i když by nakonec za maso, použitelné pouze pro psy, nedostal skoro nic. Koza nebo ovce je menší a tam bych nechat ji dožít považovala za možné.
U koní je situace jiná, přece jen, je to zvíře - společník člověka, ne pouze maso. Pokud s koněm strávím 10-20 let, tak ho dát jako starého pryč je dost nevděčné. Koně lze doma pohřbít...máte-li vhodný pozemek, takže je reálné si jej nechat až do jeho konce. Staré psy také nestrkáme do útulků na dožití. Přesto jsou v ČR útulky pro koně, většinou vykupují týrané koně a pak je buď využívají, nebo dávají k "adopci", což je většinou prodej, protože útulek potřebuje mít peníze na další výkup koní. Zabavování týraných koní je totiž složité - pak péče o koně jde na účet obce, a kůň se rychle tzv. "prokrmí" - tedy že náklady na ustájení jsou vyšší než cena koně. Takže když obec zabaví třebas i relativně zdravého koně v hodnotě 20 000 Kč, tak každý měsíc bez léků bude jeho ustájení stát 3-5 tisíc. Než se vyřídí formality a kůň se může vydražit, obec do něj vrazí spoustu peněz. PROTO tolik případů, kdy úředníci raději "nevidí", že někdo má v obci hladové týrané koně. A proto ti, co chtějí pomoci, jdou za tím blbcem, co si nekoupil na zimu krmení, koně od něj koupí a vykrmí tu kostru do původního tvaru koně. Jenže - blbec si na jaře koupí nového koně :-(
Levného, starého, hlavně že bude použitelný pro práci.
Takže nakonec i tito záchranáři jen podporují, proti čemu bojují.
Jestli to platí i o těch slepicích? Na to si odpovězte sami.

únor 07, 2016 13:35
Mileno : mia I
no pokud Ti vadí žebrání financí na adopci, tak to je právě tento případ. Daniela sem dala teprve první část jejich oficiálních stránek. Pokud si sama najdeš oficiální stránku Slepice v nouzi, tak tam máš samozřejmě barevně zvýrazněno číslo účtu, na které můžeš přispět. Zachraňují, ale nejsou soběstační, žádají o finanční dary plus mají ze slepiček marži.
únor 07, 2016 13:44
Je mně špatně - : Myška
http://zpravy.idnes.cz/ceska-vlada-zaplatila-za-cesky-v-pakistanu-vykupne-fw9-/domaci.aspx?c=A160207_134430_domaci_pku#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

Nadpis zdejšího úvodního článku se skvěle hodí, protože náš stát za dvě slepice "v nouzi" zaplatil šest milionů dolarů.
únor 07, 2016 15:04
... : deeres
Také jsem to právě četla, docela mne nadzvedlo, že jsme zaplatili a ta druhá blbka chtěla zase zdrhnout, zadrželi ji až v Turecku.Nedokážu posoudit, jestli má opravdu tak vymytý mozek jejich ideologií, nebo je v tom něco jiného. Možná, že tam nechala dítě? Ale to všechno nic nemění na tom, že to jsou kravky a výkupné by měly splácet do konce svého života.
únor 07, 2016 15:38
Mysko, : Mikin
co se toho Egypta tyce, tam vysli pomerne nedavno lidi do ulic, kdyz jim islamiste zacali vnucovat ty sve pitomosti. Muslimske bratrstvo tam pozavirali a se sousednim Izraelem uz roky vychazi celkem dobre, narozdil od Rusu neohrozuji sve sousedy. Vis ze Aeroflot ma furt ve znaku srp a kladivo ? Chudacci nemaji penize na to, aby si zmenili logo, tak at si nas*rou.
S tim vykupnym s tebou souhlasim. Pokud se bude platit unoscum vykupne, bude se tenhle byznys vyplacet a unosu jen pribude. Na druhe strane mely ty holky dost smulu. Cesta kterou podnikly byla popsana v pruvodci Lonely Planet a byla az donedavna pomerne bezpecna. Akorat se doporucovalo najmuti ozbrojeneho pruvodce a to holky udelaly.......
únor 07, 2016 16:17
Z hospodarskych zviratek : Mikin
bych se zameril radeji na slusnejsi zachazeni s prasaty, ktere jsou mnohem inteligentnejsi nez slepice. Ale souhlasim s tim, ze nastal cas se chovat slusneji ke vsem zviratum. Nejaky ten vybeh, trochu vic mista a denni svetlo by potraviny zase tak moc nezdrazilo.
únor 07, 2016 16:21
Mikine, : Milena.
výběh svědčí všem zvířatům, nejen slepicím. Jsem ráda, že chovatelé už se nebojí nechávat zvířata na pastvinách, nejen ovce, masný skot ale třeba koně, nebo dojné krávy (mezi dojením), nebo alespoň dojné krávy v období stání na sucho (6-8 týdnů před otelením, kdy se nedojí a připravují se na další laktaci).


únor 07, 2016 17:45
Mikine, je fakt, že podrobnosti o znaku Aeroflotu nevím, nikdy mě nenapadlo se o to zajímat. : Myška
Ale furt mi ruská letecká společnost přijde nějak bližší než egyptská. Asi proto, že těm Arabům prostě nevěřím.

Holky neměly smůlu, holky byly prostě blbky. Ačkoliv vystudovaly vysokou školu a tak by se dalo předpokládat, že nemají hlavu jen proto, aby jim nepršelo do krku, se vydaly na cestu do nebezpečné oblasti, kde bylo a je nebezpečí jasně definováno. průvodce je jedna věc, vlastní rozum druhá. A zde ta druhá věc sakra scházela. Kdyby nás všechny nestály takovou spoustu peněz a nevrátily se, byly by ideální kandidátky na Darwinovu cenu... Naprosto nesouhlasím s tím, že za ně naše republika zaplatila výkupné. A to ještě nevíme, co dřímá v Humpálové, která se stala muslimkou, a jak píše deeres, utekla zpět. Má tak důkladně vymytý mozek nebo utekla za dítětem, které tam porodila? Kdoví...
únor 07, 2016 19:39
Mysko, : Mikin
ano, kdovi..... S tim vykupnym se shodujeme, s tim rozumem..... Me lakali pred lety nejaci backpackeri, at s nimi jdu na 5-ti denni trek na hranici Thajska a Burmy. Zepry prekrocime po lesnich stezkach nekolikrat hranice a ze se s karenskymi partyzany kteri tehdy tu oblast kontrolovali snadno domluvime. Je tehdy po delsim vahani odmitl a i presto ze se jim ten trek udajne povedl, nelituji. Nejspis zvitezil hlas rozumu, ktery obema holkam asi zrovna fakt chybel .
Ce se me na tom pripadu nelibi je to, jak se na ne vsichni vrhli, ba lidovy pan prezident by je chtel dokonce placat po mladych prdelkach. Po bitve je kazdy generalem.
Pritom se udajne tem holkam v guesthouse kde si tu cestu objednavali jeden z jejich kolegu - cestovatelu - smal kvuli tomu ozbrojenemu pruvodci. Pry to neni potreba.....
Podivej, jak kolikrat riskuji horolezci, jeskynari nebo treba vodaci. A jejich zachrana taky neni zadarmo.
V letadlech Aeroflotu jsou ty znaky hruzy a nesvobody na kazdem ubrousku, na kazde lzicce. Letuska me vysvetlila, ze je takova tradice. Kdyby mela Lufthansa ve znaku hakovy kriz, jo to by byl kvuli tradici kraval......
:-
únor 07, 2016 20:31
Milá Mio, : d@niela
já nevím, ale nikde jsem nepsala, že to bude všechno jen "otrocky" opsané... Takže je fajn, že jsi si to na jejich stránkách přečetla, protože to pokračování bude o něčem přeci jen trošku jiném...

Tak - a všechno dobré, OK?
únor 07, 2016 20:36
Ale Myško, : Vodoměrka
co tě tak rozčiluje? Aspoň jednou šly peníze na dobrou věc...
únor 07, 2016 20:36
Dost možná, že si pamatujete na tuhle kravičku - jsou to asi 4 roky ... : d@niela
V Německu se podařilo chytit krávu Yvonne, která se od května potulovala po lesích a polích, žila dokonce se stádem jelenů. Kráva utekla chvíli před porážkou a veterináři se ji marně snažili lapit. Krávu nakonec toulání unavilo a sama se připojila ke stádu, které na svých cestách našla.
"Kontroloval jsem s dcerou ohrady a vtom jsem viděl Yvonne. Stála stranou a dívala se na stádo. Vypadala opuštěně," uvedl farmář Konrad Gutmann z obce Stefankirchen, který ji našel.
"Když nás viděla, začala se opět vracet do lesa," popsal. Kráva prý byla velmi nervózní. Veterináři ji odchytili, uspali a přepravili k majiteli.
Krávě nehrozí, že by skončila v klobásách, protože ji poté, co se z ní stala hrdinka, koupil od majitele podnikatel Gut Aiderbichl a hodlal jí poskytnout azyl na své farmě. Nyní se jí konečně dočkal.
Na její hlavu byla vypsána odměna 10 000 eur, což je v přepočtu 240 000 korun. Lidé se ji ale snažili chytit marně, vyhnula se všem pastem, které na ni nastražili.



Kráva Yvonne (vpravo) ve svém novém domově se svým potomkem

Kráva utekla 24. května chvíli předtím, než měla být omráčena elektrickým šokem a poražena ve vesnici Zangberg padesát kilometrů východně od Mnichova. Chytili ji u obce Stefankirchen, tedy asi 50 kilometrů od místa, kde utekla.
V Německu se stala senzací, zatímco jedni ji chytali, většina lidí jí v jejím útěku fandila. Dokonce vznikla "oslavná" píseň, která si mimo jiné dělala legraci z marného lovu.


únor 07, 2016 20:42
Danielo, : Mikin
na tu historku si pamatuju. A reknete vsichni - neni krasna? smilies/smiley.gif
únor 07, 2016 20:55
Vodoměrko, to myslíš vážně? : Myška
Dobrou věc si představuju úplně jinak, a mohla bych vyjmenovat fůru daleko lepších věcí, na které uvedený obnos mohl jít. Do kategorie "dobrá věc" zaplacení výkupného za dvě hlupky nepatří.
únor 07, 2016 22:11
No vidíš, Mikine, ty jsi nešel a to jsi muž a máš spoustu cestovatelských zkušeností. : Myška
Už jenom to, že jsou ženy a vydaly se samy do oblasti, kde má žena cenu menší snad než koza. To se pochopit nedá. Příměr s nebezpečnými sporty se mi nezdá úplně OK. Taky ty náklady na záchranu jsou někde úplně jinde.
únor 07, 2016 22:15
Mysko, : Mikin
holky byly mladsi nez ja a nejspis poslechly blbych rad. Tak jako se horolezec vyda na vystup, na ktery nema a jeste mu nevyjde pocasi. Nektere pokusy o zachranu takovych lidi vrtulniky jsou pekne drahe.
Me fakt znechutilo, jak tem holkam ktere prosly peklem lidi nadavaji......
Jo a ta cena nevesty je ve vetsine muslimskych zemi pekne vysoka. Rozhodne to neni cena kozy. Proto ti frustrovani chudaci kteri vi, ze si nikdy nezashookaji delaji takove hovadiny.
únor 08, 2016 04:22
Mikine, nepíšu o ceně nevěsty, ale o ceně ženy obecně, tedy i nemuslimky. Snad uznáš, že to je rozdíl. : Myška
Ony žádné nevěsty nebyly - možná až později, kdoví... Tu cenu jsem samozřejmě střelila, podle toho, jak se muslimská hovada chovají v Evropě k ženám. Nezlob se na mě, dvě samotné mladé Evropanky kdesi v islámské tramtárii, vždyť to si přímo koleduje o něco nepěkného. Jely do oblasti, které se vyhýbají chlapi...
Tebe znechutilo, jak jim lidi nadávají, mě znechutilo - co znechutilo, nas...o, kolik peněz naši zem stály.
Ještě jednou zopakuju - to srovnávání s nebezpečnými sporty mi nepřipadá úplně OK.
únor 08, 2016 06:22
Danielo, : Milena.
omlouvám se za polemiku, ale u fotky je titulek - Kráva Yvonne (vpravo) ve svém novém domově se svým potomkem... což se mi zdá divné. Dávali-li jí na jatky, tak nemohla být březí. A najednou je vedle ní 2 letá dcera???
únor 08, 2016 09:26
co si tak pamatuju, tak ten potomek byl snad malé telátko, když zdrhla. : d@niela
protože na "mateřské city" se ji také snažili ulovit :-)))
Za tu dobu, co jim zdrhala, se napsalo hodně rozmarných článků, takže pak už bylo jasné, že si tahle kraví dáma zaslouží ještě život.
A k té její dceři - asi ji hned po porodu telete poslali na jatka. Jinak - já se v tom absolutně nevyznám, co jediné stoprocentně chápu, je, že ona je savec, já jsem savec :-) plus nějaké ty "drobnější" rozdíly...
únor 08, 2016 10:23
Mio, ke slepicím : bb.
jak jsi psala
no to vidím, , že tu nějací truntilové zakládají účet na adopci slepic. Znám spoustu lidí , kteří si tyhle vynesené slepičky koupí, nechají je vyjít ze směsí, případně seberou nějaké vajíčko a pak je picnou na polévku. A nepotřebují zakládat žádný účet ani FB.

Vždyť o nic nejde, nikdo nikoho nenutí, aby na ty adopce slepic přispěl. V pořádku je obojí - ty lidi, co znáš, to nedělají proto, aby zachránili slepice ze špatných podmínek a dopřáli jim lepší život, ale proto, že jsou ty slípky za pár korun a oni je pak zkonzumují. Je to rozumné a vedlejším dopadem je to, že slepice se má na konci života lépe.
No a ti z článku dělají něco podobného ne za účelem získání laciného masa. Tímhle způsobem se zapojí i lidi, co nechovají drobné zvířectvo na jídlo, slepice na vajíčka.

Proč hned "truntilové", vždyť nedělají nic špatného a daňové poplatníky to nic nestojí, teda pokud nechceme dobrovolně přispět.
Je to rozhodně smysluplnější a užitečnější než se jen flákat od ničeho k ničemu. Většinu z nich to věkem přejde, protože je začne prohánět realita, rodiny, děti, ale něco z toho v nich zůstane a předají to dál svým dětem, kdyby jen to uvědomění si jak to chodí, že mléko v petkách nevyrábí stroj a co se musí dít, aby si v neděli mohli dát k snídani vajíčka na másle, kakao a k obědu řízek.
Jsou to malé krůčky a je mi jasné, že ne v každém to zanechá odezvu, ale i v tomhle je ochrana přírody, zdrojů, a mně je sympatické, že někdo o tom jen neremcá a prostě něco začne dělat. I když je to podle starších mudrů "truntil".

Ono to, co je pro tebe, pro mě nebo jiné samozřejmé a známé, pro jiné není. To je vidět i tady. Mně třeba je info o číslování původu vajec dávno známa, "trojky" si nekoupím, doma by se hodně divili, že jsem koupila ten hnus. Nemám problém uvařit upéct bez vajec a dát si k snídani míchaná vajíčka z klecového chovu je v naší rodině nemyslitelné, mně představa, že jím vejce od tvora, jako je nahoře na obrázku, krčícího se v pidi kleci na drátech, nedělá vůbec dobře. Vejce nejsou nutnost, tak když je chci, chci je v nelepší možné kvalitě, ne od tvora, co se trápil, žral kdovíco.
Informovanost souvisí samozřejmě i s tím, že mám v rodině vegetariána a vegana. Ale v naší rodině se tyhle věci věděly dávno před tím, než jsem tušila, že vůbec existují slova jako vegetarián, vegan.

Ale podle ohlasů tady vidím, že článek splnil účel, několik lidí to hned vidí jinak a začalo přemýšlet o tom, co si koupí.
To je moc dobře a je výborné, že jsou lidi jako autor článku. I když je někdo nazve truntilama.
únor 08, 2016 11:45
Mileno, k žebrání o peníze na koně, : bb.
ono je otázkou, kolik koní, zvířat vůbec by se zachránilo, kdyby například bylo to "žebrání" zakázáno. Ty líp než kdokoli z nás víš, co stojí péče o koně, veterinář atd. Plno lidí si to nemůže dovolit, a nejen proto, že nemají dost peněz, ale prostě žijí jiný život, nemůžou si pořídit koně a postarat se o něj, ať už zdravého nebo k záchraně.
Ale mají koně rádi a přispějí rádi na to, aby se nějakému koni pomohlo. Nebo jinému zvířeti.

Pokud mě někdo nebombarduje osobně žádostmi o peníze, jen mi pošle třeba informaci o tom, že někde je takový problém a taková možnost řešení a pokud chci pomoct, je ten a ten účet, nebo tam a tam můžu dovézt krmení apod., tak mi to vůbec nevadí, naopak.

Je to jako u lidí, málokdo by mohl zaplatit třeba kompletní léčbu dítěte v zahraničí, ale když se lidi složí, tak to jde.

Nemyslím ani, že ti, co pomůžou zachránit koně, tím vlastně podporují nepřímo ty špatné majitele, co se o koně nestarají, protože ti si hned pořídí jiného a taky ho dovedou do špatného stavu. Oni by to udělali stejně, ve chvíli, kdy by ten první špatný kůň zemřel. Někdy na to ani nečekají a prostě toho koně nechají napospas osudu a pořídí jiného.

Mně jsou lidi, co pomáhají koním, zvířatům, moc sympatičtí. http://www.soszivotprokone.wz.cz/
únor 08, 2016 11:57
před vánoci byl na ČT2 dokument, : bb.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10802175125-moje-soukroma-valka/414235100011006-rok-pro-zvire/titulky?kvalita=ad

Pokud si to nepustíte, přečtěte si alespoň text v sekci Titulky. Ten kluk nedělal nic jiného, než že se postavil poblíž stánku, kde prodávali kapry na vánoce, a měl u sebe plakát s nějakým textem k ochraně zvířat. Den před svátky ho zmlátili, přerazili mu nos a protože to bylo komplikované, strávil 14 dní ve špitále.
Nikomu neublížil, neokradl, nežebral. Jen informoval, v klidu a slušně a bez vtírání.
V dokumentu mluví i jeho táta, "přespadesátník", taky ochránce přírody a zvířat.
únor 08, 2016 12:07
Ano, má milá "bíbí", proto sem takové články dávám. : d@niela
Aby se vědělo.

Je mi sympatický Petr Dobrý, že odešel z kanclu a místo, aby si jen někde válel šunky u moře, tak se "bláznivě" stará o zvířátka, breberky a jiné živočichy, co jsou někde daleko od naší pozornosti.

Nevybírá na deštné pralesy, ale stará se o věci a zvířata kolem nás - například prodává plno různých ptačích a netopýřích budek a různých domečků pro užitečných hmyz, které mohou bez problémů sloužit i půl století. Takové, co se "hodí" rorýsům, poštolkám, vrabcům, včelkám samotářkám … a co já vím ještě. (A to je jen jeden z mnoha jeho zájmů).

Je fajn, že má i zpětnou odezvu - lidé mu posílají fotky instalovaných budek a domečků a informují o dění v nich. Nechybí příběhy o tom, jak jejich děti díky jednomu hmyzímu domečku zjistili, že dění na zahradě je zajímavější než chatování na internetu nebo sledování televizních pořadů o ničem...
únor 08, 2016 14:15
... : bb.
to je hezké a má to smysl
únor 08, 2016 14:29
teď vidím, že se tu neprobíraly jen slepice :) : bb
Holky udělaly velkou blbost a stálo to dost peněz, ale Vodoměrce rozumím, záchranu života dvou mladých lidí považuju za dobrou věc. I když se do problému dostaly vlastní vinou, podceněním situace. No a co, takových lidí tu bylo, je a bude, necháme je napospas osudu? A jak budeme určovat, koho zachráníme a koho už ne. Tenhle přístup dřív či později povede k tomu, že se začne vybírat a někdo si bude osobovat právo výběru. Do krajnosti dovedeno, proč by se měly vydávat ročně stamiliony na záchranu života, léčbu lidí, kteří si přivodili úraz vlastní vinou, nedbalostí, nepozorostí, pod vlivem alkoholu.
Je to samozřejmě nebezpečný precedens, oni už vědí, že za rukojmí platíme.

Vidím to asi tak, že ty slečny by měly alespoň symbolickou pokutu zaplatit, a tím symbolickou myslím symbolickou vzhledem k zaplacené sumě, protože několik milionů dolarů nesplatí ani jejich vnoučata. Nebylo by k ničemu je uvrhnout do doživotních exekucí, čili zároveň je všechny nacpat do systému sociálních podpor.
Ale pokutu, kterou budou schopny zaplatit, klidně ve splátkách a klidně rozloženo na několik let. Procento z celkové sumy, splátkovat na deset let, bezúročně.

Ta pokuta by měla být pro takový případ přímo uzákoněná, stejně jako úhrada nákladů s repatriací, to proto, aby si podobné cesty lidi napříště dobře rozmysleli. Npříklad s tím, že každoročně vydá ministerstvo zahraničí seznam nebezpečných lokalit ve světě, do kterých se občané nebudou smět vydávat bez povolení MZ a pokud to přesto udělají, nebude k nim mít stát žádnou odpovědnost, pojedou na vlastní nebezpečí. Případné náklady spojené s jejich repatriací, následnou léčbu atd., budou hradit v plné výši (jako turista, co si nesjedná pojištění do zahraničí a vymlátí se na lyžích, že), a za porušení zákona zaplatí pokutu nejméne...nejvýše...Kč.

Ale řekněte, vy byste rodičům těch holek řekli, že je tam necháte, protože by to stálo hodně peněz?
Když si pak přečtou, že všichni občané ČR tak jako tak zaplatí více než 5 MILIARD za "nepovedený" projekt ruské elektrárny..Co je proti tomu 120 milionů.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/dily/

únor 08, 2016 23:03
... : Mikin
K pripadu tech dvou holek bych jeste dodal, ze jsem se kouknul trochu bliz na cestovani Pakistanem a zda se me, ze holky podstoupily podle vsech dosazitelnych informaci mensi risk, nez podstupuje kurak cigeret.
Ale kuraka lecit budeme. A nadavat mu do idiota ktery podstoupil zbytecny risk nas ani ve snu nenapadne...... smilies/shocked.gif
únor 09, 2016 05:38
K "žebrání" peněz na zvířata... : Milena.
V podstatě mi tedy nevadí, když lidi za své peníze zachraňují zvířata, a chápu, že někteří to dělají přímo, protože mají na to čas a prostory a jiní nepřímo, když to podporují finančně.
Spolků, přes které se dá pomáhat, je dostatek a tyto spolky mívají tzv. transparentní účty, takže zveřejňují, kolik dostaly peněz a na co to šlo.
Vadí mi soukromé snahy, tedy když někdo si např. pořídí koně starouška, a zjistí, že sice byl levný z hlediska pořizovací ceny, ale potřebuje veterináře dost často nebo pravidelně. A tak se snaží působit na city jiných, aby mu pomohli toto financovat.
Nebo když se soukromá osoba prohlásí za útulek, má ve stáji své zdravé koně plus tedy nějaké jako zachráněné. V podstatě má koně jako každý jiný, jenže se snaží přes toho nemocného vybrat dost peněz i na ty zdravé. Znám lidi, co takto drží víc jak 5 koní, jeden z partnerů je v invalidním důchodu, druhý nezaměstnaný. A žijou si dobře, jezdí i na závody. No nevím tedy, z čeho jiného by své koně živili, než z toho, co vytáhli z lidí.

únor 09, 2016 13:09
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]