O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

HAZARD - OMEZENÍ? PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 30 červenec 2015
Vláda ve středu schválila trojici návrhů zákonů regulujících nově hazard v Česku. Pravomoci obcí v povolování heren by měly být silnější, zavede se povinná zavírací doba heren i limit pro hráče. Návrh zákona zakazuje automaty v restauracích a barech, zvýší se také zdanění hazardu. 


 

 

 

      Současný předpoklad - podle ministerstva financí - je, že dodatečný výnos daně z hazardních her bude přibližně dvě miliardy korun. Vedle zdanění hazardu návrh zvyšuje také sankce za porušení pravidel. On-line bude vidět, kolik peněz se na kterém přístroji prohrálo. To se bude sledovat i podle hráčů, takže konkrétnímu člověku po překročení stanoveného limitu systém neumožní další hraní.

 

 

 

 

     Norma, která by měla platit od ledna 2017, zavádí povinnou přestávku po dvou hodinách hry i povinnou zavírací dobu heren od 03:00 do 10:00. Dále omezuje počet automatů na určitém území, zakazuje automaty v restauracích a barech a některým lidem neumožňuje na nich hrát. Týkat se to bude třeba lidí v osobním bankrotu nebo příjemců dávek pomoci v hmotné nouzi. Hlídat to má speciální monitorovací systém.

 

       Ministerstvo financí také přijalo tvrdá opatření proti kvízomatům, tj. technickým zařízením, kdy před zahájením jsou hráčům pokládány jednoduché otázky. (Kolik má ruka prstů? 5, 6, 7 nebo 8? - Tak, a můžeš hrát...)

 

 

 

     Jenže - takový na hazardu či chlastu závislý sebeničící se blbec nezhyne ve škarpě, jak by mu nejspíš příslušelo, a jeho rodina nejpůde žebrotou - jsme totiž společnost humánní. Takže jestli někdo svou závislostí na hazardu zničí sebe a svou rodinu, spadne on i ta rodina do solidární sociální sítě, placené z prostředků těch, kdož pracují a platí řádně daně.

 

     Jak skončily podobné "dobroserské" (fakt zajímavé slovíčko :-))) regulace, víme všichni. Prohibice ve 30. letech v USA byla živnou půdou pro mafie, se kterými je problém dodnes. Stalinský zákaz alkoholu vedl k jeho černé výrobě a smrti statisíců lidí. Jednznačně - kdo chce hrát a baví ho to, ten to dělat bude a zničí si život; lhostejno, zda bude někde nějak registrován, případně to projede v černých hernách. A - pokud chceme zabránit prohrávání sociálních dávek, zrušme je.

 

 

 

 Myslíte, že se opravdu povede

regulovat hazard?

 

 d@niela

 

 

 

Komentáře (50)add feed
nelíbí se mi slovo "dobroser" : Petronila
a jeho zneužívání lidmi, kteří si myslí, jak úžasně nejsou "nad věcí" (nemyslím Tebe, Danielo). Stejně tak jako móda nadávání na humanitu.

Pro mě za mě, ať si každej se svými penězi naloží, jak uzná za vhodné, a třeba zhyne uchlastáním ve škarpě. Ale za SVOJE. Jakmile se octne v záchranné síti státu, tak by ten stát měl mít právo trochu kecat i do toho, za co ty prachy nás všech utratí. Neřkuli když jsou na něm závislí další lidi, třeba jeho děti.

Takže za mě - to, že nebude umožněno hrát někomu, kdo pobírá dávky od státu, nepovažuji za nic dobroserského, ale za ekvivalent toho, že kdo platí, ten poroučí. Vím, že do průšvihu se může dostat kdokoli z nás a že nikdo z nás si nemůže být jist, že se nestane příjemcem dávek, ale když už ze společných prostředků někomu solidárně přispívat (což je v pořádku), tak bych si osobovala právo dohlédnout na to, že ty prostředky půjdou primárně na zajištění jeho základních životních potřeb (abych to pak nemusela dotovat ještě jednou, pokud on třeba peníze určené na bydlení a jídlo pro svou rodinu prochlastá a prohraje).

Úplně do detailů to ohlídat asi nepůjde, a taky by asi bylo blbý nadiktovat příjemci dávek, že si nesmí dát ani jedno pivo, protože mu to jde ze společných prostředků, ale klidně bych byla třeba pro to, aby se část dávek určená na nájem nedávala do ruky příjemci dávek, ale posílala přímo pronajímateli. Slušnému člověku, který by se jen dostal do potíží, by to snad nemuselo vadit, protože by ten nájem stejně zaplatil, a hazardní hráč nebo ožrala by se tak aspoň tak snadno nedostal na ulici.

Tyto znaky opište: blbte


smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červenec 31, 2015 00:54
bezvýhradný souhlas s tím, co píše Petronila : bb
se vším, co píše

že se výraz dobroser objeví v diskuzích a to hlavně od lidí, kteří o skutečné dobročinnosti můžou leda tak povídat, mě nepřekvapuje
že ho hned opíše Kudlanka a použije do titulního článku k diskuzi kudlanka, to mě překvapilo nemile
červenec 31, 2015 03:07
Regulovat hazard se může podařit, ale jen do určité míry. : Myška
Určitě bych zavedla zákaz hraní pro lidi, kteří pobírají jakékoliv dávky od státu postihovala bych nějak citelně překročení tohoto zákazu. Měl by se najít nějaký mechanismus, jak to kontrolovat a eliminovat, třeba tak, že se bude těmto lidem pomoc vyplácet v poukázkách. Ale i ty jsou směnitelné za peníze, takže by se rozběhl obchod s poukázkami, leda že by byly na jméno...
Tato problematika je dost složitá, a jak víme z minulosti, stačí výherní automat přejmenovat na kvízomat, a jede se dál.

červenec 31, 2015 07:15
Vidíš to, Daní? : Míša šíša
Cenzor nikdy nespí! Tak bacha na "ošklivá" slůvka.

bezvýhradný souhlas s tím, co píše Petronila:

a třeba zhyne uchlastáním ve škarpě. Ale za SVOJE.


To je zajímavé, že na jinou skupinu lidí nemáte stejný metr. Kam se najednou ztratil humanismus a láska k bližnímu svému?
červenec 31, 2015 07:15
Líbí se mi to omezení otvírací doby. : jednababi
Vzhledem k hustotě nonstopů na mý časně ranní trase domov-práce tiše doufám, že se omezí i počet individuí, který na ní potkávám.

červenec 31, 2015 07:56
Petronilo : Justík
OT: jen nadávání na tu humanitu. Dokud byla humanita vykonávána většinou v tichosti se snahou pomoci, nebylo proč nadávat. Ale co vše se pod tímto pojmem schovává v dnešní době? Vždyť to není móda , ale upozorňování na to, co se děje. To samé má za sebou "ekologie" a věci s ní související. "zemědělství", farmy a ostatní pojmy... VŠE co potřebovalo pomoci a začaly tam proudit peníze veřejnosti a správně informovaní se tím začali velice dobře živit.. Já taky nesouhlasím, co vše se pod to schová a "nadávám" na "humanitu, ekologii, zemědělství" a to jsem (myslím) spíše zemědělsky založený člověk z venkova milující krajinu, zvířata i bližního svého.. Jenže to co se děje má s výše zmíněným společný pouze název.. A možná 50% peněz (když budu optimista) , co se nestihnou rozkrást...
červenec 31, 2015 09:01
míšo šíšo, : Petronila
na jaká ošklivá slůvka? A které konkrétně z těch, co jsem použila, považuješ za ošklivé? SVOJE? nebo "uchlastání"? smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif
červenec 31, 2015 09:10
já čekala reakci :-))) : d@niela
a ještě večer jsem se snažila najít definici slova "dobroser". Že by to byl opak "zlojeda", které slovíčko vyprodukoval K. Janeček?

Osobně si myslím, že dobroser je člověk, který (při špatné znalosti určité věci) koná dobro, respektive si myslí, že to, co koná, je dobré, ale ve výsledku je to průser...

Kdežto Janečkův zlojed je člověk, který jedná čistě účelově pro svůj domnělý prospěch a je ochoten vědomě způsobit jakékoliv škody okolí nebo společnosti.


OK, tak jaký je podle vás význam tohoto novotvaru?
pište, vysvětlujte...
smilies/wink.gif
červenec 31, 2015 09:42
Petronilo, : Míša šíša
to nebylo na tebe. smilies/wink.gif
Viz reakce Kudlanky veliké nade mnou.
červenec 31, 2015 10:26
Tahle věta : Michal
by měla zaznít hodně nahlas a já s ní bez výhrady souhlasím.
to, že nebude umožněno hrát někomu, kdo pobírá dávky od státu, nepovažuji za nic dobroserského, ale za ekvivalent toho, že kdo platí, ten poroučí.
Vlastně s souhlasím s Petronilou. Jen si neumím představit jak to provést, jak to kontrolovat. Nenapadá mně nic jiného než upravit
Pro mě za mě, ať si každej se svými penězi naloží, jak uzná za vhodné, a třeba zhyne uchlastáním ve škarpě. Ale za SVOJE.
Ať si prohraje a prochlastá svou podporu, (kontroly by byly tak drahé a elektronické zabezpečení ještě víc) ale pak už mu nedat nic. Ať se jde pást.
A k Danielině komentáři chci dodat, že oba termíny se nakonec spojí a vyjde z toho charita která vybírá a většina toho zbude na vlastní administrativu a odměny vedení. Viz třeba United Way v USA, která rozdělovala vybrané peníze dalším. Z každého vybraného dolaru šly dál 3 centy!!! Zbytek na administrativu a hlavně na miliony jejího předsedy. Byla to nezisková organizace!!! Všechno co zbylo si na konci roku rozdělili aby nemuseli platit daně.

Takže abych odpověděl na úvodní otázku: Nepovede, jako se nepovedla prohibice, jako se nedají kontrolovat drogy a prostituce. To nejde, nefunguje to nikde na světě.
červenec 31, 2015 11:29
michale, : Petronila
mně je jasný, že to asi nejde, ale je to blbý vůči dětem toho gamblera.

To, že z dávek se bude platit automaticky nájem rovnou, by snad šlo...
červenec 31, 2015 12:01
Petronilo, : Michal
dobrý nápad, zaplatit nájem, oddělit peníze pro rodinu a poslat je přímo jim. Ale jak, to netuším.

červenec 31, 2015 13:47
Michale, co takhle : jednababi
místo peněz oddělit lempla? smilies/smiley.gif
červenec 31, 2015 13:49
jaký je význam novotvaru dobroser?? : bb.
copak vy nevíte, proč ho používáte?

dobroser je složenina, dobroser sere dobro. Použíte tenhle patvar v článku o snaze regulovat hazard, herní automaty, je přinejmenším nesmyslné.

Mimochodem, před pár lety jsme tu o diskutovali o herních automatech, jejich množství a velmi snadné dostupnosti a o tom, jaký tragický dopad má gambling na lidi.
Všichni byli pro nějakou regulaci, pro nějaký způsob, jak ulevit rodinám postiženým hráčem tak, aby je hráč neobral o všechno.
Mohli jsme se bavit o tom co má smysl, co ne, co je účelné, co kontraproduktivní.
Ale určitě ani jednou nepadlo nic o tom, že kdo je proti hazardu a je pro jeho omezení, ztížení dostupnosti, je dobroser.
O cenzuru ošklivých slovíček rozhodně nejde, nemám a nikdy jsem neměla problém s drsnějšími výrazy tady ani jinde, pokud byly na místě. Podle mě v tomhle případě tenhle patvar na místě nebyl, nevystihuje podstatu věci. Uchlastat se je výraz na místě, protože vystihuje podstatu problému. V tom případě je úplně jedno, jestli napíšeme pil se, chlastal, propadl alkoholu.
To je pro Danielu.

Míše Šíše nemá smysl vysvětlovat svůj postoje, neb o to nestojí, co se vrátila na Kudlanku, tak se jí nechce debatovat, ale jen někam zapíchnout žihadlo, dloubnout, jakože humorně a s úsměvem, a pak čekat na reakci. Což je samozřejmě legální způsob zábavy, ale není to k diskuzi :-)

červenec 31, 2015 14:24
dávky formou naturálií : bb.
jsou podle mě dobrý způsob, aby se zabránilo zneužití. Stravenky a jiné poukázky na jídlo, základní potřeby, příspěvky na nájem adresně majiteli nemovitosti, atd.
Pak bych neprotestovala ani proti vyšším dávkám, v určitých případech, ale opět v naturální podobě.
Proč se na tom dávno nepracuje, to netuším.
červenec 31, 2015 14:27
tohle : bb.
Jenže - takový na hazardu či chlastu závislý sebeničící se blbec nezhyne ve škarpě, jak by mu nejspíš příslušelo, a jeho rodina nejpůde žebrotou - jsme totiž společnost humánní. Takže jestli někdo svou závislostí na hazardu zničí sebe a svou rodinu, spadne on i ta rodina do solidární sociální sítě, placené z prostředků těch, kdož pracují a platí řádně daně.

už se dávno děje

Už v minulých diskuzích na tohle téma jsme se shodli v tom, že smysl má řešit příčinu, pak budou i menší následky, které bude muset společnost taky nějak vypořádat.
Teď konečně je snaha o to, aby se řešilo od hlavy. Asi to nepůjde hned a možná se ukáže, že se na to musí jinak, ale konečně se s tím začalo něco dělat. Pozdě, ale přece.
A českého člověka napadne jen zase hledat na tom mouchy a nazvat to dobroserstvím.
červenec 31, 2015 14:30
bb, : Petronila
proti stravenkám apod. byly výhrady - které si myslím, že byly aspoň částečně na místě - jak k tomu přijdou lidi, kteří se dostali do maléru, aniž by chlastali apod., že by byli pomocí tohoto ocejchováni jako "socky" a nějaký dobrák by se jistě nerozpakoval jim to vpálit.

Ale možná by to bylo menší zlo, než že rodina alkoholika musí kvůli jeho nezodpovědnosti živořit...
červenec 31, 2015 15:12
bb, : Míša šíša
hlavně že máš jasno.
Já se na Kudlanku nevrátila, jsem s ní stále aspoň 10 let, možná i víc. Akorát jsem se určitý čas již nezapojovala do diskuzí (které ale stále čtu) právě proto, že se tu objevovaly dlouhé a mnohonásobné monology nejchytřejších z nejchytřejších, které nepřipouštěly nějaké názorové odchylky, neb hned bylo naznačeno, co je dotyčný oponent za hlupáka a pomýlence. Myšleno napříč spektrem - aby ses toho nechytla zase jenom ty.
Pokud něco mnou vyřčeného bereš jako píchnutí žihadlem, tak to žihadlo holt asi sedlo.

Jinak v postoji k hracím automatům a gamblerům jsem s tebou zajedno.
červenec 31, 2015 15:50
. : toulavej
Tak já bych třeba povolil hazard jenom v jedný okrajový ulici třeba krajskýho města, nikde jinde v kraji. Takže hráči by měli problém se tam dostat jak přes město, tak z jiných částí kraje ve všední den. Tím by se hraní omezilo, každej hráč registrovanej, každej svůj strop na den, bez registrace to nejde. Internetový sázení zablokovat, když umí zablokovat nepohodlný stránky Čína, dokážeme to taky :-). V Kalifornii si taky hazard nezahraješ a musíš počkat na víkend, až budeš mít volno zajet do Nevady. A jenom ti, co mají káru a na benzín :-) Tím se hodně nemajetných vyřadí z hazardu.
červenec 31, 2015 16:00
ne, nesedlo mi nic, píšu : bb.
jak (ne)diskutuješ
červenec 31, 2015 16:51
Petronilo, s ocejchováním : bb.
to tak může být, ale stravenky by k tomu neměly vést, stravenky dnes dostává v práci spousta lidí a dá se za ně koupit jen jídlo, ne cigarety, alkohol, takže by měly smysl.
Stravenky zdarma na obědy ve škole - taky by lidi okolo nic nevěděli.
Zdarma kupón MHD, nebo např. pro invalidy nabitá karta CCS na pohonné hmoty.
A příspěvky na bydlení adresně majiteli nemovitosti nebo poskytovateli služeb.
Tím by se hodně věcí vyřešilo.
Nemám odhad, jak by kvůli tomu narostla administrativa.
červenec 31, 2015 16:59
toulavej, : bb.
jo, to je taky dobrý způsob. Kdyby šel ruku v ruce s poukázkami na jídlo atd. místo peněz, myslím, že do dvou let by bylo po problému.

Teď už jen aby byla vůle..Ono těch peněz proteče bednama dost a někomu pak budou scházet. Takže, přihřeju si polívčičku :-), to vidím jako s těmi soudy a soudci - musí tomu nahrávat i politické a společenské prostředí, pak je i zájem nová pravidla nejen uvést v život, ale taky dohlídnout na jejich dodržování.
červenec 31, 2015 17:03
Víš co, bb, : Míša šíša
vykašli se na to, jak já diskutuju nebo nediskutuju. Já ti taky nepředhazuju, jak diskutuješ ty, kdy po půl roce například zapomeneš, co jsi kdy napsala a píšeš něco jiného. Už ti to tu jednou řekla Mia, tak to nebudu a ani nechci připomínat. Ale ty mně dej taky pokoj, ju?
Hezkej víkend.
červenec 31, 2015 18:09
Vnucuje se mi srovnání : Michal
s Amerikou. Tam dávají food stamps, poukázky na jídlo a jsou to jen základní potraviny, CocaColu za to nekoupíš. Ovšem jsou to jen dolarové "bankovky" a obchod vrací drobné. Navíc jsou s tím zas výdaje, tisknout nové a fyzicky rozdělovat.
Naše Idaho šlo dál, kdo má nárok na podporu dostane debetní kartu a tam mu elektronicky každý měsíc přijdou peníze. V obchodech tedy platí kartou, ale zase jen základní potraviny. Stát má s tím minimální výdaje a pořádek je zachován. Z karty nedostane nikde hotovost, nemůže koupit alkohol.
červenec 31, 2015 18:12
jaký je význam novotvaru dobroser?? : jednababi
Tady by byla jedna definice
http://www.listyradnaroda.cz/clanek/351_dobroser-vtiravy-
červenec 31, 2015 18:39
Míšo Šíšo : bb
ale ale, ty o mně jo, já o tobě ne? nejsi tak trošku cimprlína? :-) jsme na diskuzi, tak holt diskutujeme.

nepsala jsem nic jinak než před půl rokem, není proč. Jen vám holt neservíruju všechno aktuálně, což taky není proč. Jestli se pak divíte že nevíte všechno a v souvislostech, nebo je něco jinak a vy to nevěděli, to mě nezajímá, nedávám na net aktuální CV, nic vám do toho není. A potom, co za bláboly tu předvedla Mia, vynechávám rodinu úplně.
červenec 31, 2015 18:48
jo, : bb
a taky samozřejmě přeju pěkný víkend smilies/cheesy.gif
červenec 31, 2015 18:50
Michale, : bb
taky myslím, že by našel způsob, ani bychom nemuseli hledat složitě jak, jen se poučit tam, kde to funguje
červenec 31, 2015 18:51
jednababi :)) : bb
chudák Daniela a její dobroser u omezení hazardu

kam na tyhle odkazy chodíte, lidi? ťuknu tam na kontakt a tam:
Vydavatel:
Česká Marketingová s.r.o.

Majitel:
ŘÁD STRÁŽCŮ KORUNY A MEČE S.E.
červenec 31, 2015 18:55
Já : Lenka1
si myslím, že sis na svou otázku odpověděla, Dani, sama - zejména v tom posledním odstavci.
červenec 31, 2015 19:16
A taky : Lenka1
si myslím, že použití slova "dobroser" v souvislosti s omezením hazardu bylo naprosto na místě.

Protože ty vaše představy o tom, jak to bude fungovat, jsou naprosto nereálné.

Stravenky, poukázky - asi žijete v nějakým jiným matrixu, že vám uniká, že tohle nefunguje neb příjemce poukázek je prodá pod cenou a pak ty prachy do bedny stejně nahází. Nebo koupí chlast a žvára.

Takže vyhodí se fůra peněz ze státního (no co, z cizího krev neteče) a vytvoří se zase prostřednictvím úřadů a neziskovek nějaká nefunkční zhovadilost, jako vždycky, nad kterou se za čas zavře voda.

K rodinám gamblerů - pokud nějaká nána roztáhne gamblerovi, je blbá a je to její problém. Pokud se gamblerství provalí v průběhu manželství (o žití na psí knížku nejde, tam se dluhy nedělí) a dotyčná se nerozvede plus nepodnikne další nutná opatření k záchraně sebe a svých dětí neb je přesvědčena, že ona je ta vyvolená, aby ho spasila a musí přece zachovat rodinu pohromadě - opět, je blbá a je to její problém.


Za chyby se v životě holt platí, tak to bylo,je a bude. Už mě nebaví poslouchat kecy typu, jak ti chudáci za to nemůžou a musí se jim pomoct.

Pomůžu třeba důchodkyni z našeho baráku, co blbě chodí, s těžkým nákupem nebo přispěju na zvířecí útulek, ale pomáhat blbcům, co si za to můžou sami, se mi ekluje.

Kdyby se pořád neutrácely veřejný prachy za podobný kraviny, tak by v tomhle státě bylo o dost líp, byly by prachy na zdravotnictví, školství, silnice, důchodcům, co makali celej život, by mohli zvýšit důchody na úroveň žití a ne živoření, mladí by nemuseli řešit jestli nejdřív šetřit na bydlení a pak pořídit rodinu, atd.

Nedávno jsem četla rozhovor s vyléčeným gamblerem - řekl doslova, že jemu osobně pomohlo si uvědomit, v jakejch sračkách je, až když přišel o všechno a skončil na ulici, když se s ním manželka rozvedla a vykopla ho. To je jediný způsob. Prostě nemilosrdně odříznout a nechat to něm. Buď se vzpamatuje nebo skončil.

Dokud furt budeme řešit, jak jim to ztížit, tak se budou pořád dokola a dokola vymejšlet neúčinný a drahý nesmysly, bude v tom utopenejch spousta peněz a výsledek bude jedna velká nula.

Akorát neziskovky si zase nahrabou, to jo.

To ať radši nacpou prachy do Klokánků, aby měly kde žít děti, který za to fakt nemůžou, že je tatínek gambler a maminka blbá, protože to neřešila a nechala rodinu spadnout na dno.
červenec 31, 2015 19:44
Lenko 1 : Michal
děkuju ti moc, otevřelas mi oči. Naprosto souhlasím, kaju se že jsem si nesložil věci dohromady jako jsi to udělala ty.
srpen 02, 2015 12:03
Jestli to : Lenka1
byla ironie, Michale, tak nechápu proč. Stejně jako NČ, říkám a píšu věci na rovinu, tak jak jsou. Černá je černá, bílá je bílá, blbci řeknu, že je blbec a ne sociálně znevýhodněný, nevychovanýmu spratkovi, že je nevychovaný spratek a ne hyperaktivní atd.

Nebaví mě všechno zaobalovat do růžovejch slovíček, aby to bylo všechno správně ťuťu ňuňu.

Ale tak nějak chápu, že svým úhlem pohledu do tohohle přehumanizovanýho světa asi nepatřím. No, co naděláš.

Zajímavý je, že spousta lidí právě ten přehumanizovaný a přecitlivělý přístup ke všemu pořád hájí a nezamyslí se nad tím, jestli to náhodou není hlavní příčina toho hlubokýho marasmu, ve kterým jsme.

Dokud lidi budou vědět, že stát se o ně postará a nenechá je padnout na dno, tak se to nikdy nezlepší. Gambleři stejně jako ostatní mají občanku a volební právo, tak za svůj život nesou plnou odpovědnost. Zrovna tak ženské, které se s těmihle individui dávají dohromady.

Jestli máš nějaký jiný názor na výše nadhozené téma nebo protiargumenty k tomu, co jsem napsala já, tak sem s tím. Ráda podiskutuju.
srpen 02, 2015 15:49
Lenko 1 : Michal
není o čem diskutovat, já to myslel naprosto vážně.
Jsou lidé kteří tam spadnou díky špatnému rozhodnutí třeba jak a kde investovat, prostě udělají někde chybu. Těm bych pomohl. Už v Americe jsem říkal - přiveďte mi toho kdo potřebuje opravdu pomoct odrazit se ode dna a myslí to vážně a já mu pomůžu. Sakra dobře vím, že (tam) práci nedostanu když nebudu mít adresu a telefon. Když nebudu mít oblečení které aspoň trochu odpovídá práci o kterou se ucházím.
Pak jsou lidé kterých "zaměstnání" je viset někomu na krku, prostě profesí bezdomovec.
Na konci řady jsou ti krátce ostatní. Záleží jen na nich do které kategorie se zařadí.
I takový gambler se může posunout do mé kategorie lidí kterým pomůžu, za určitých okolností, samozřejmě a na dobu stanovenou a přiměřenou.
Ale aby se stát staral a platil jak jsem je nazval profesí bezdomovcům rozhodně protestuju.
Bohužel to vidíme všichni kolem, sociální dávky jsou výhodnější než pracovat. Nevím jak je to tady v Česku, vrátili jsme se už jako penzisté, copak neexistuje omezení jak dlouho stát dávky vyplácí? Pokud neexistuje tak to je zásadní chyba.
srpen 02, 2015 16:08
Víš, Lenko, ony ty : jednababi
"ženské, které se s těmihle individui dávají dohromady"
se třeba daly dohromady s někým úplně jiným. Princ se totiž může proměnit v žábu než se naděješ.
srpen 02, 2015 16:15
jednababi, : Lenka1
ale vždyť o tom jsem taky psala. Když se něco takovýho provalí v manželství, tak je to právě ta ženská, která musí zachránit, co se dá a především ty děti! A ne donekonečna zachraňovat svýho miláčka a dávat další a další šance, až i s dětma skončí v azyláku nebo na ulici s miliónovejma dluhama na krku. Pak akorát brečí v televizi. Taková ženská, která tohle dopustí, prostě blbá nána je, na tom trvám.
srpen 02, 2015 16:21
Michale, : Lenka1
napsal jsi to sice jinak, ale v podstatě s tím souhlasím. Pochopila jsem, že jsi tady roky nežil a vrátil ses až teď, takže nemáš zkušenosti (nebo moc zkušeností) s tím, že cokoliv tenhle stát vymyslí, skončí jako totální zprasek zákona, na který se neustále vymýšlejí další a další novely, že už pak nikdo neví, co vlastně platí a utrácejí se nehorázné sumy peněz.

Proto, jak říkám a napsala jsem do prvního příspěvku, je to "dobroserství" - dobrý úmysl, který skončí průserem, aneb cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly.
srpen 02, 2015 16:24
"Když se něco takovýho provalí v manželství, tak je to právě ta ženská, která musí" : jednababi
mimo jiný platit dluhy za "miláčka", i když zdrhne i s dětma relativně včas.


srpen 02, 2015 16:46
Jo, : Lenka1
právě. A proto je nezbytný ten radikální řez udělat co nejdřív, dokud ty dluhy nejsou velký. Je rozdíl platit za debila 50 000,- a půl miliónu.

A taky, pokud s někým nejenom žiju, ale jsem za něj vdaná a mám s ním děti, tak bych taky měla mít přehled o domácím rozpočtu. Tak není možný, aby mi po dlouhou dobu unikalo, že se někam peníze ztrácejí a já neřešila proč a kam.

Proto nevěřím ani slovo z těch srdceryvnejch příběhů - "já to vůbec nevěděla a najednou klepali exekutoři a že dlužíme milión".
srpen 02, 2015 20:10
"tak bych taky měla mít přehled o domácím rozpočtu" : jednababi
Už ale nemusíš mít přehled třeba o půjčkách.
srpen 03, 2015 08:23
Zvedá se mi tady žaludek, bohužel.. : Zuzana Nováková
Překvapuje mě, jak nenávistné a radikální postoje zde panují. Všichni jsou ti nejchytřejší, co by nikdy neudělali sebemenší chybu a už vůbec by nikdá nehodili ani pětikorunu do bedny. No, nezbývá mi než vám všem vespolek popřát, aby se vám nikdy nestalo, že vaše dítě, váš partner nebo otec navzdory dobrému vychování a inteligenci této hnusné a nebezpečné závislosti propadne. A doufat, že jednou možná i v tomto státě lidé začnou o věcech přemýšlet do hloubky a brát se u politiků za to, aby se tu hazard zrušil, ne reguloval. To co máme u nás na každém rohu je jinde ve vyspělém světě naprosto nemyslitelné.
srpen 03, 2015 12:55
jo,jo : Anicka
a kdo rikal, ze zivot je fer. Zavislak si svoji nerest vzdycky najde. Vyrustala jsem v tom a zadna pomoc od statu. Mozna proto jsem se naucila starat sama o sebe a resit problemy bez cizi pomoci. A verte mi, socialni citeni, jak rika moje kamaradka, mam hodne vysoke. Vzdyt, co jsem videla bidy, za kterou si lidi nemohli, takova rakovina je pekna svine. I kdyz pacienti meli pojistku, ale ta vzdycky mela strop, takze byli nejen nemocni, navrch museli prodat i dum, a nekdy to ani nestacilo.
Proc lidi porad spolehaji na neci pomoc, nejlepe statu, odpovednost jim nic nerika? A vis Zuzano, ze ja si rada na masinkach zahraju? Nahodou je to legrace, ale vim, kolik si muzu dovolit prohrat.
srpen 03, 2015 14:46
Zuzano Nováková, : Lenka1
a už vůbec by nikdá nehodili ani pětikorunu do bedny

Ne, nehodila a nehodím. Taková blbost by mě nikdy nenapadla. A pokud by do toho spadl nějaký mně blízký člověk, tak platí, co jsem napsala výš.


Takže citový vydírání si nech pro hlupáky a hlupačky, na které zabírá. Jestli se ti z mých radikálních postojů zvedá žaludek, vem si tabletku nebo se vyzvracej, jak je libo.

srpen 03, 2015 20:31
Jo, : Lenka1
a chyb jsem v životě pár udělala a taky jsem si vyžrala následky. V životě mě nenapadlo svádět svoji blbost na okolí a zejména na stát a chtít, aby mě z toho stát vytáhnul.
srpen 03, 2015 20:34
Lenko, proč nedovedeš připustit, : jednababi
že nejsou (ani nemůžou bejt) všichni jako ty?
Lépe řečeno, proč jsou "ti jiní" pro tebe póvl?
srpen 04, 2015 06:59
jednababi, : Lenka1
Lépe řečeno, proč jsou "ti jiní" pro tebe póvl?

Kde jsem něco takového napsala? Proč máš pořád potřebu se do mě navážet?

Jediné, co jsem řekla, že jsem proti, aby na blbost jedněch dopláceli jiní. Co je na tom špatně?

Napíšu, že gamblery bych nechala spadnout na dno a tady se hned někomu začne obracet žaludek. Co to jako je?

To mám napsat - jé, chudáčci, oni za to vůbec nemůžou, tak jim budeme pomáhat a budeme pořád do nekonečna utrácet peníze daňových nevolníků za to, aby dotyční za sebe nemuseli nést odpovědnost.

Tak to sorry.

Nemám problém připustit, že nejsou všichni jako já. Ani nevím, proč by měli. Byla by to nuda, kdybychom byli všichni stejní.

A jestli sis ráčila všimnout, tak jsem napsala, že jsem za svoje chyby nesla plnou odpovědnost a nebrečela jsem, jak za to nemůžu a že ostatní, aby nebyli zrůdy na zvracení, tak mi prostě musí pomoct.

Takže fakt nechápu, co měl ten tvůj komentář znamenat.

Jedině, že ti přijde normální, že zodpovědní lidi jsou ti špatní a nezodpovědní hlupáci jsou v pohodě. No ale pak se nemůžeme divit stavu, ve kterým tahle společnost je.

V tom případě by stálo za to přehodnotit rovné a všeobecné volební právo, protože to asi není ten nejlepší nápad.
srpen 04, 2015 08:56
A ještě něco, : Lenka1
dokážu rozlišovat, kdo si za problémy může a kdo ne.

Nevadí mi živit ze společných peněz člověka, kterýmu ožralý hovado autem ujelo obě nohy.

Ale za to mi vadí přesně taková slepice, která má doma idiota, kterej naháže všechny peníze do bedny, ona to ví, nic s tím nedělá a pak brečí v televizi, jak je na dně.


Nebo taková - já nevím, kolik manžel vydělává, on drží kasu, nic mi neřekne, já dostávám příděly.

Nebo - jako jezdili jsme na drahý dovolený, koupili auto za mega, kupovala jsme si hromady šatů, nevím, kde na to vzal a nezajímá mě to.

Nebo taková, co si pořídí čtyři děti s idiotem, ačkoliv se jako idiot choval už během prvního těhotenství, ale ona doufala, že miminko ho změní - a čtyřikrát po sobě.

Sorry, ale pro takový lidi fakt soucit nemám.

To mám soucit s babčou, která, jak jsem napsala, blbě chodí, tak jí pomůžu s nákupem nebo i jinak, když můžu.

Tak jestli nemáš nic podstatnýho, tak mě radši nech na pokoji.
srpen 04, 2015 09:06
"Proč máš pořád potřebu se do mě navážet? " : jednababi
Aby byla rovnováha, Lenko smilies/grin.gif
srpen 04, 2015 09:25
Vážně : Lenka1
si o sobě myslíš, že jsi vtipná?

Tak jo, jasně jsi řekla o co ti jde, tak už se nebudu obtěžovat s odpověďmi na tvoje komentáře.
srpen 04, 2015 09:39
jednababi, : Petronila
tady se do ostatních může beztrestně navážet jen Lenka, která má velmi vysokou toleranci, pokud jde o "pravdy bez obalu", které ONA říká DRUHÝM, ale naopak velmi snížený práh citlivosti, když jí někdo vyjádří byť i jen zdvořilý nesouhlas, neřkuli že by jí také "bez obalu" poskytnul půjčku za oplátku. To by bylo kvikotu, jémine!
srpen 06, 2015 23:26
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]