O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

EXTRA ŠKOLY PRO EXTRA DĚTI PDF Tisk E-mail
Neděle, 16 září 2007

 Už se ve školách hákuje na tvrdo, jestli se ovšem v našem reformovaném školství dá o nějakém hákování mluvit. Když v roce 2002 ministryně školství Petra Buzková umístila svou holčičku v placeném Francouzském lyceu, vzbudila tím jako zarytá odpůrkyně školního řadu spoustu negativních emocí. Paní ministryně byla znalá a ovšem velice dobře věděla, co činí.

 

 

 

 

     Pro své dítě chtěla jen to nejlepší a klesající úroveň českého školství odhadla naprosto dokonale. Jde z reformy do reformy a výsledky jsou zcela v souladu s oblíbeným rčením, podle kterého je každá změna změnou k horšímu.

 

     Rovněž zpěvačka Lucie Bílá miluje svého syna Filípka nade všecko a udělá pro něj cokoliv. Velmi dbá na jeho vzdělání a ročně platí soukromé Mezinárodní škole v Nebušicích (kam chodí od první třídy) přibližně půl milionu. Za první třídu na základním stupni zaplatila 18 600 dolarů, což je necelých 400 tisíc korun. Každý následující rok si škola účtuje o pět procent víc. Střední škola ji tak vyjde celkem na osm milionů.

 

     Ale to jsou jen dvě děti celebrit. Jinak takových škol už je víc a jsou  plné... jenže nejsou pro děti, jejichž rodiče na to nemají, pochopitelně. Škoda, určitě by hodně rodičů rádo věnovalo svým dětem to lepší, nejlepší...

 

 

 

Chodí (nebo chodilo) vaše dítě

do nějaké podobné soukromé školy?

Oč jsou podle vás

tyto školy lepší než státní?

 

 

Franta Bouška

 

 

 

Komentáře (34)add feed
... : weer
dnes se angličtina, a slušně a dobře, učí na každé slušné jazykové škole, státní...je to jen její věc s vážně pochybuji, že se mu za ty prachy dostane o tolik lepší vzdělání než na normální slušné škole...spíš bych řekla naopak, v celku. S kým a s čím tam přijde do styku?se životem jak je asi těžko...inu, mám spíš pocit, že ta škola tyhle lidi hezky holí-


září 16, 2007 23:48
tak takový úvodník udává tón další diskuze, nemýlím-li se? : bb
Protože ten rodič, jehož dítě chodí do takové školy, protože rodiče raději než do lamborgini,dostihových stájí, fotbalových klubů apod. investují do vzdělání svých dětí, sem raději nenapíše, protože ten úvodník mezi řádky vyjadřuje názor a tím trochu určuje tón následující debaty. U nás pojem "celebrita" má lehce hanlivý přízvuk, je to prostě celebrita s uvozovkami a každopádně někdo, kdo k penězům přišel celkem snadno, skoro bez zásluhy, oproti "slušnému pracujícímu člověku".
Přitom v těch školách nejsou zdaleka jen potomci celebrit, ani "celebrit", ale lidí, kteří svým podnikáním, prací nejen hodně vydělali, ale taky k mnohému dobrému přispěli, taky jsou tam děti diplomatů, pracovníků ze zahraničí, vyslaných sem na omezenou dobu, aj. aj.
Kam jinam by měli své děti dát? Do školy, kde se učí jen v češtině, angličtinu vyučuje bakalář s ročním jazykovým kurzem, do školy, která má počítače z roku raz dva, na internetu si akorát učitelé vyřizují maily, interaktivní tabuli znají jen z reklamních letáků, v jídelně se vaří blafy, protože za těch pár šupů lepší kuchařky neseženou a tělocvična je už pátým rokem skoro v havarijním stavu, jelikož na ni nemá škola peníze? Kantoři si odučí to, co mají v přípravách psaných před 15 lety a těch 28 dětí v jedné třídě jim leze na nervy, takže od 20. srpna mají žaludeční neurózu a tiky v oku? smilies/smiley.gif

Takže odpovědi:
Ne, moje děti nechodí a nechodily do soukromé školy základní ani střední, jen do jazykové.
Jedno dítě chodí na gymnázium, to už je lepší, má dobře vybavené učebny, moderní počítače, speciální jazykovou učebnu, i tu interaktivní tabuli, dokonce zrekonstruovanou tělocvičnu a jídelnusmilies/smiley.gif A slušné profesory. Nikdy mu asi nedá ty možnosti, co škola typu Nebušice nebo Open Gate, tak jako nějaká Kalifornská západní střední ne to co Eton College, ale dá mu slušný start a s tím ostatním se prostě bude muset poprat.
Střední škola, na kterou šla dcera, protože ji v prvním kole nevzali na gymnázium, byla provinční po všech stránkách, odborníci do praxe z ní rozhodně nevyšli a ke studiu na VŠ nepřipravila vůbec. Takže jsme po maturitě zaplatili roční jazykovku a přípravku na přijímačky, v úterý zahajuje na univerzitě. Až tato v podstatě soukromá příprava, která stála rok času a nějaké peníze, prolomila řetěz českého školství - základní škola na vesnici, která přizpůsobuje výuku těm nejslabším, okresní střední škola, která jede podle svého osvědčeného zastaralého systému, takže děti, které z ní vyjdou, nejsou připravené na nic, leda na práci sekretářky v JZD.

A v tom je má odpověď na druhou otázku - domnívám se (zkušenosti nemám), že tyto výše zmiňované a jim podobné školy jsou prostě lepší v tom, že poskytují lepší vzdělání – lepší ve všech směrech. A zcela jiné možnosti svým absolventům. Samozřejmě, ne všechny, ale vybírat a rozvažovat se musí u všeho, že.
Mít na to peníze, poskytnu tohle svým dětem taky, proč ne? Když k tomu vede touha po kvalitnějším vzdělání dětí, ne snobismus, má to smysl. Obzvlášť v dnešní době, kdy děti ze základních škol mají jen jednu školu na výběr, když neuspějí hned v prvním kole, berou co zbude a to už většinou nestojí za moc.

září 17, 2007 00:06
... : bb
hm, a kde jsou ty slušné státní jazykové školy, kde se slušně učí angličtina?
v našem KRAJSKÉM městě jedna státní jazyková, kapacita 850 žáků, a dítě, které by tam z naší obce (a přilehlých 15) chtělo jezdit, by muselo od první třídy zvládnout jít v 6 hodin z domova na autobus, dojet 40 km, vystoupit, dojít z nádraží ČSAD na tramvaj, jet přes celé město, vystoupit, dojít v ranním městském provozu do školy. Odpoledne si to zopakovat, a při odpoledním vyučování, které bývá na druhém stuni 2x týdně, domů přijet ČSAD ve 20.00 (mezi 14.45 a 18.45 nic nejede).
Na zdejších základních školách učí angličtinu kantoři, kteří ji měli kdysi na fakultě, a teď to dohánějí v jazykových kurzech. O ostatním - vybavení škol atd. jsem psala v předchozím.
září 17, 2007 00:14
nojo, bb : mura
to je dan za zivot v obci strediskove (ktery sis mimochodem nemohla tuhle vynachvalit) smilies/wink.gif

ad buzkova: nemam ji za zle, ze jeji dcera chodi na francouzske lyceum, ale mam ji za zle, ze chtela zrusit osmileta gymnazia, zavedla na viceletych gymnaziich dvoje prijimacky (abychom tu "elitu" srovnali trosku do late) a PRI TOM jeji dcera chodi na elitni skolu

mam za zle grossovi, ze rok po akci "buzkova a francouzske lyceum" demonstrativne vyprovodili 1. zari sveho prvnacka k sidlistni skole (za hojne asistence novinaru a fotografu), ... a 3. zari dcerunka ve vsi tichosti nastoupila do british international school

jo, kdybych na to mela, tak moji milackove nepochybne take navstevuji nejakou elitni skolu, nejlepe eton :-)

protoze na to nemam, hledam alespon mezi statnimi nejakou s dobrou povesti a vysokou uspesnosti absolventu pri prijimackach na vysokou skolu (a protoze tez dbam jako lucie bila na jejich vzdelani, investovala jsem do nich misto penez cas a sprtala se s nima na prijimacky)

ad dotaz franty bousky: myslim, ze soukrome stredni skoly (az na vyjimky) u nas lepsi nez statni nejsou. u nas (na rozdil od nektereho zahranici) jsou soukrome stredni skoly odkladistem deti, ktere se nedostanou na statni (a vim, jako zaslouzila matka, byvala ucitelka a kamaradka ucitelky z nekolika soukromych gymnazii, o cem mluvim). tou vyjimkou je nekolik "specializovanych" skol, kde sice zaplatite krvave skolne, ale stejne musite projit narocnymi prijimackami (napr. budanka nebo gymnazia, kde se vyucuje castecne v cizim jazyce apod.)




září 17, 2007 00:49
mura : bb
já si ho chválím pořád, ovšem psala jsem i o nevýhodách života na venkově
jenže s tou jedinou státní jazykovkou se to netýká jen vzdálených obcí, to se týká i dětí z města
o kvalitní výuce angličtiny, natož v angličtině, a vůbec o kvalitní výuce, do které se promítne směr, kterým se ubírá vývoj společnosti, si na státních školách můžou nechat zdát
září 17, 2007 01:09
bb : mura
kazda skola je predevsim o kantorech. tudiz nekdo ty lidi musi nejdriv zaplatit a po te vychovat (nebo nejdriv vychovat a po te zaplatit?) muj otec uci na pajdaku a co tam chodi za material, radeji nehovorit... :-)
září 17, 2007 01:14
jo, vidíš, Mura, šprtání na přijímačky na střední : bb
já chodila na jazykovou základní školu, nebyla soukromá (jako tehdy žádná), ale přísně výběrová, ve druhé třídě na doporučení třídní ze ZŠ jsem absolvovala jakýsi test, od třetí jsem tam chodila a když jsem v osmičce dělala přijímačky na gympl, rodiče o tom věděli jen když podepisovali přihlášku, a já si ani nevzpomínám, že bych se na ty přijímačky nějak učila, na všechno nás perfektně připravila škola,
s jazykovými znalostmi ze základky jsem vystačila až do maturity
a tak nějak si to představuju na těch tzv. "elitních" ZŠ
zatímco my dvě se s našimi dětmi na přijímačky více či méně připravujeme
září 17, 2007 01:17
mura :)) : bb
nojo, kam mají chudáci jít, když dneska se všude žádá aspoň bakalář, jelikož se ví, že absolventi SŠ nic moc...a kde sehnat nejsnáz titul bakaláře? na pajdě smilies/smiley.gif

září 17, 2007 01:24
bb : sasas
i ja chodila na jazykovku. v praze byly tenkrat 2 s anglictinou a vseobecne se vedelo, ze i mezi nimi jsou rozdily. nasvih byl velky a protoze bylo z ceho vybirat, bylo to pak pri vyuce znat. taky si troufnu tvrdit, ze tam byli lepsi kantori, protoze to byla prestiz ucit na takove skole a reditel si mohl vybirat (jako dneska najdes lepsi kantory na gymplu nez na zs).
jedna z nich je elitni do dneska a do dneska je na ni nasvih, deti se hlasi 3x vic nez prijmou.
tenkrat jsme meli oba jazyky 5 hodin tydne, to uz je sakra znat. pri dnesni jazykove dotaci 3 hodiny tydne - a to, prosim, i pro skoly s rozsirenou vyukou jazyku - nemuzes cekat zazraky. na te vyse zminene jazykovce si rodice ctvrtou hodinu natvrdo plati.
zatimco ostatni jazykovky jsou jazykovky jen podle jmena (osobne mam zkusenost s 3 - jako matka i jako ucitelka). jediny rozdil mezi "jazykovkou" a beznou skolou je v tom, ze na na jazykovce je prece jen jakysi vyber - protoze, neni to dite, kdo se ve 2. tride rozhodne, rozhodnou to samozrejme rodice. a jaci rodice? "ambiciozni" a majici starost o vzdelani a tudiz je zde predpoklad, ze detem bylo do vinku dano.
se tridou, ve ktere ti chybi ti tri "rychli traktoristi" se samozrejme lepe pracuje, tempo je sviznejsi a zbyde ti cas na nejaky nadstandard.
ucila jsem na skole, ktera tez mela v nazvu "s rozsirenou vyukou jazyku", ale byl to pekny hybrid - vzdy v rocniku 2 tridy jazykove, 2 bezne a 1 dyslekticka. fakt to byl rozdil. co vsechno jsem v tech jazykovejch stihla: pripravu na prijimacky, zajimavejsi a slozitejsi priklady, souteze... zatimco v bezne tride se ty 2 holcicky, co se hlasily na gympl, holt musely starat samy, proste nebyl cas. a to jsem jeste svevolne neprobrala vsechnu latku 9. tridy, usoudila jsem, ze komoly kuzel fakt umet nemusej. za sve velke vitezstvi povazuju to, ze v 9. rocniku 90% tridy umelo pocitat se zlomky (v 7., kdy jsem je dostala jako tridni to umelo cca 25%, nekecam).

co mi na dnesnim skolstvi vadi je, ze predepisuje desne kvantum znalosti a neni vubec cas na jejich procviceni a zaziti. k cemu sakra je 15tiletymu cloveku znalost pristavku, kdyz pise perly jako obyli a ochrancy (posledni dobou se obcas pohybuju na netu v prostredi, kde je prevazne zastoupena mladez cca 12 - 20, a co jsou schopni napsat, normalne ja ziram). k cemu je absolventovi zs znalost goniometrickych funkci a komoleho kuzele taky presne nevim, kdyz neumi pocitat se zlomky a resit slovni ulohy. stejne tak ty jazyky. za meho mladi bylo jasne schema - clanek nova slovicka, gramatika a jeji procvicovani, preklad. dneska, kdyz chci s ditkem procvicovat jazyk (neb je ponekud natvrdlejsi), nevim, co. v ucebnici zadna cviceni, ani naznak, co z gramatiky se probira, misto toho spousta obrazku s bublinama a stoji to nekrestansky peniz (ta ucebnice). vsechny moje deti chodily na "jazykovku". po prestupu na vicelete gymnazium, kde zacinaly s jazykem zase od zacatku, behem pul roku umely vse, co se pred tim 3 roky na te jazykovce ucily. chlapeckovi jsem v seste tride (tj. po 3 letech vyuky) vtloukala do hlavy pravidla tvoreni anglicke vety, koukal na me jak z jara. tou dobou uz prece nad necim takovym nelze premyslet, to ma mit procvicene a zautomatizovane.

ze nejsnaz titul bakalare ziskas na pajdaku, je fakt. je to velmi smutne.

ps. vidis, vidis, chodila jsi na jazykovku, gympl jsi udelala levou zadni a pak sis poridila mimino. ja si ho poridila ve tretaku na vejsce :-) meli vasi radost? nasi teda nemeli :-)
září 17, 2007 08:52
sasa, : bb
souhlas se vším co píšeš
naši a radost z miminka v mých 19? zkolabovali smilies/smiley.gif)) "jsi moc mladá, on moc starý, není pro tebe dost dobrý, pro to jsme tě nevychovali, proč jsi chodila na jazykovku, na balet, na keramiku, na hodiny anglické konverzace, na přípravku ke státnici, abys lépe kojila??"...atd. atp. smilies/smiley.gif táta mlčel a dlouho se mnou moc nemluvil, což byl hrozný trest, protože to trest být neměl,
září 17, 2007 13:01
Mám neklidné dítě : Alex
Mluvíte tady o úrovni škol z hlediska vybavenosti kvalitních učitelů, interaktivních tabulí.... a co lidský faktor?
Můj dnes již druháček s diagnózou z pedagogicko-psychologické porady - neklidné dítě, vystřídal během prvních 3 měsíců školní docházky 3 základní školy. Už u zápisu nám nastávající třídní učitelka říkala, že se na našeho budoucího prvňáčka informovala a že snad to spolu zvládnou... Nechápu jak se informovala, nejspíš vystopovala chování mého o dva roky staršího a "hodnějšího" syna.
Evidentně si však paní třídní učitelka s mým prvňáčkem nesedli a v okamžiku, po mnoha mých návštěvách ve škole během velmi krátkého období, kdy mi do telefonu řekla, že když si s ním neví rady, bude mi každý den telefonovat, co zas ve škole prováděl (udělal kuličku z modelíny a házel s ní, lehnul si na podlahu a chtěl, aby ho poslala za dveře a ona ho tam tedy poslala(co s ním jiného), syn byl u všech spolužáků borec...) jsem se rozhodla ho umístit do jiné základní školy, protože pověst mého prvňáčka šla celou školou a když se řeklo jeho jméno stávaly učitelům hrůzou vlasy na hlavě.
Ani v druhé škole jsem ho nenechala, protože paní ředitelka ovlivněná hodnocením té původní paní učitelky třídní mi přednesla nesplnitelné požadavky, které podmiňovaly docházení mého dítěte do jejich školy.
Předestírám, že jsme z velkého města.
Naštěstí jsem se dozvěděla o vesnické škole v blízkosti našeho města, kde jsou za každé dítě vděční, protože mají probém se svým počtem školáčků udržet trojtřídku.
Nevím, jestli to je výjimka, ale úroveň této vesnické školy byla lepší než ve městě, můj syn byl pozadu a museli jsme se doučovat.
Během toho jednoho roku se ohromě sklidnil, protože učitelé na této vesnické škole mají k dětem přístup lidský, né jen profesionální.
Jak jsem se dozvěděla, neklidných tětí přibývá a malé školy s malým počtem žáků ve třídě se ruší. Také učitelé neumí s těmito žáky zacházet a poradit si. Ono je velmi jednoduché mít rád hodné dítě...
Úroveň školy není podle mě v nové jídelně nebo interaktivní tabuli, ale v přístupu lidí, jejich lásce k dětem a schopnosti a ochotě je motivovat k výuce.
září 17, 2007 13:02
... : bb
a máti mě honila plácačkou na koberce, že na tu půlnoční půjdu, i kdybych v tom ledovým kostele měla potratit...no legrace na place smilies/smiley.gif
mimčo až ve třeťáku? naši by tě tehdy za mne vyměnilismilies/smiley.gif dost dlouho jsem měla na talíři Olinku K. - ty ještě utíráš zadeček a ona už píše diplomku...než se Olinka K. rozešla s klukem, co ji držel na vejšce, zhroutila se a po návratu z psychiatrie konečně odtrhla od despotického otce, co ji nutil ke studiím :-))
září 17, 2007 13:04
Alex, samozřejmě, : bb
jen si ale uvědom, že to hodnotíš z pozice maminky, která má problémy jiného druhu...pak uvítáš malotřídku s malým počtem dětí, s paní učitelkou, která není příliš náročná, o to je laskavější, trpělivější, a věci jako interaktivní tabuli fakt neřešíš...zatím, než malý povyroste a ta tabule by mu moc věcí, coby dyslektikovi třeba, usnadnila
můj kluk uměl v 6 letech číst, aniž bych ho to učila, jednoduché počty zvládal, a ve třetí řídě porážel v soutěžích páťáky...my potřebovali něco jiného než pomalejší přístup
září 17, 2007 13:09
ale, ten potřeboval Péťa mojí kolegyně z práce, : bb
a měl "štěstí", dostal za třídní paní učitelku, která měla jakousi specializaci na děti s - tehdy se říkalo - LMD. Zvláštní třídu pro tyto děti neměli, nenaplnili by ji, ale zvláštní přístup měla zaručit právě ona. No ta specializace se projevila jen jakýmsi příplatkem k jejímu platu. Do její třídy směřovaly všechny tyto děti, aby nejpozději v druhém pololetí I.třídy dostaly žaludeční neurozy, noční pomočování, záchvaty plačtivosti atd.
září 17, 2007 13:12
... : bb
Řešil to i školský úřad. Děti odcházely, paní učitelka i další podobně založení učitelé zůstali. Ti učitelé, kteří přišli plni chuti a elánu něco dělat, třeba naučné výlety, školy v přírodě, soutěže, přípravky na přijímačky atd., byli vyštípáni a odešli, byl o ně zájem na jiných školách, dnes učí i na středních a gymnáziu. A děti dál jezdí na školní výlety do hypermarketu a multikina, je to pohodlné pro učitele, ještě si nakoupí, a levné, což je pro spoustu rodičů bohužel hlavní kriterium.
září 17, 2007 13:16
LMD : Kamila
se říká pořád, je to už celkem "klasická" diagnoza, pod kterou se právě vleze jak neklid - tj. hyperaktivita, tak různé dyslexie, dysgrafie atd... paní učitelka mého syna tuto specializaci má taky, také mají ve třídě tyto děti plus asistentku, která se věnuje tomu, kdo zrovna nestíhá. Ten přístup není sice všude stejný, ale přeci jen se to pomalounku lepší. Můj bývalý manžel tuto diagnozu měl také a ač IQ přes 140, chtěli ho dát do pomocné školy neb byl nezvladatelný. Na druhou stranu pokud vím už dnes zvláštní školy vůbec nejsou a pak tyto děti zdržují ty druhé... je to složité, to ano...
září 17, 2007 13:24
Kamilo, : bb
máš pravdu, říká se to tak i teď, i když se používá nověji jiný název - ADHD, proto jsem napsala "tehdy"...no prostě mluvíme o tomtéž smilies/wink.gif
září 17, 2007 13:32
bb : Alex
ale to není o tom, že by byl můj syn nomalý, naopak. Ani si nemyslím, že by potřeboval nějaký zvláštní přístup. A paní ředitelka z této malé vesnické školy interaktivní tabuli ani nechce, protože zastává názor, že děti mají vnímat očima, ušima a také prstama, ohmatat si např. kostru člověka, porovnat ji s tou svoji, prostě dítě zaujmout.
Ano, je pravda, že dětí v první třídě této vesnické školy bylo 8 a tudíž měla paní učitelka v hodině na každé čas. Tam kde je dětí 28 je to velmi složité.
A ještě musím napsat bb, že můj nejstarší syn je ve 2.ročníku na střední škole a tedy se školou mám už mnohaleté skušenosti a musím znovu napsat, že ve velké míře je to o lidech. Zatímco můj středoškolák na základce nenáviděl angličtinu a div, že prolezl a dostal se na střední školu, teď mu jde sama a má jí rád, protože ho učitelka umí zaujmout....
Znovu píšu, že vše je o lidech.
září 17, 2007 13:34
Alex, : bb
když jste během první třídy vystřídali tři školy, tak zvláštní přístup potřebuje. Prostě proto, že to co potřebuje, je v našem školství stále spíš "zvláštní přístup" než standardní postup. JInak by se uhnízdil v pohodě hned na té první škole.
Souhlasím, je to v lidech, ale v tom je právě bída státního školství, že systém dává velký prostor pro vlastní přístup lidí, i těch špatných, a když má dítě smůlu, slízne ten horší vlastní přístup. Viz učitelka angličtiny na ZŠ u tvého staršího syna.
září 17, 2007 13:46
... : bb
na kvalitní škole by neměla prostor

září 17, 2007 13:47
... : bb
a obávám se, že bude čím dál hůř, nakonec, za 20-30 let, budou státní školy jen nouzovka pro nemajetné a my ostatní budeme dětem, vnoučatům od kolíbky šetřit na studia, aby měly dobré vzdělání smilies/sad.gif
září 17, 2007 13:49
bb : Alex
já jsem popisovala důvod, že jsme v 1. třídě skončili nakonec až v 3. ZŠ. Já jsem syna klidně mohla nechat na té první, ale neměla jsem na to nervy, byl to můj útěk za někým, kdo bude mít mého syna rád, i když zlobí. Kdo v něm vzbudí respekt k autoritám.
Každý den poslouchat semetriku, která si neví rady s klukem a mě tím napadá a ať já s ním něco dělám. Co? Já tam s ním nejsem. Já jsem, než jsme odešli kontaktovala pedag.poradnu, výchovnou poradnu - Čáp, kam dochází mimo jiné drogově závislý...
Skutečně z toho byla bublina v těch poradnách pro smích.

září 17, 2007 14:09
bb : sasas
sice prvni dite "az" ve tretaku, ovsem druhe dite ve ctvrtaku a treti se narodilo 14 dni po statnicich :-D

alex: kvalitni ucitel = lidsky faktor, ne?
tvuj syn fakt potrebuje malotridku nebo tridu s asistentkou. chapu, ze on za to nemuze, ty za to nemuzes, jsou to komplikace pro vsechny zucastnene a chapu take, ze z toho ucitelka leze po zdi. ono mit ve tride o 24 a vice detech 2-3 takove a z vyuky se stane "kroceni drave zvere". takovy zivejsi zacek totiz zcela vysyti jednu ucitelku. potom je asistentka k nezaplaceni.
v sedme tride na nasi skole zrusili dysklektickou tridu a zaky rozpustili do tridy bezne, do kazde 4. pul roku jsem z toho byla opocena az na pate. pak "cisti" dyslektici srovnali krok a ty 2 zbyvajici uz sli zvladnout.
září 17, 2007 14:16
... : Marie
Přečetla jsem si pečlivě všechny komentáře a je mi z nich smutno.Já totiž učím na 2. stupni ZŠ. Jen bych si moc přála, aby si každý mohl zkusit ve škole učit. Proč si myslíte, že každý rok školství opouští tolik lidí? Opravdu kvůli penězům jich tolik neodejde. Ale obyčejně stačí jeden rok a ideály mizí. Ale to se prostě musí zažít, to nejde vypsat. A ještě podotýkám, že ta tolik opěvovaná reforma školství také nařizuje, co žák musí umět, jen je jedno, kdy ho to naučíte. Ale čas, abyste ho to naučili a procvičili, tak ten není.Ještě žádný komentář se mi nepodařilo odeslat, snad se to nepovede ani teď.Jak se žije ve škole, to chce si to zkusit a pak debatovat.
září 17, 2007 19:43
marie : sasas
jo, ja jsem na druhym stupni zs ucila, na sidlistni skole. spis nez o uceni to chvilema bylo o kroceni dive zvere. ucila jsem 3 roky, pak jsem usoudila, ze staci. kdyby clovek bojoval jen na jedne fronte, ale kdyz se reditelka vzdycky postavi na stranu rodicu (ac nejsou v pravu), to jednoho otravi. jinak ucit me moc bavi, krotit divou zver me nebavi. kdybych to mela delat znovu, tak uz budu velmi peclive vybirat skolu.
jinak si myslim, ze s ucitelama se zachazi opravdu hnusne. ani ne tak v praze, ale tam, kde je vetsi nouze o praci - bezne je zamestnavaji na 10 mesicu a ty 2 prazdninovy jsou na podpore.
jenze kdyz ty ucitele nikdo poradne nezaplati, porad to budou delat prevazne holky, ktere maji spoustu idealu (a realita je rychle vyleci) nebo matky s malejma detma, kterym tahle pracovni doba vyhovuje. ne chlapi, co budou budit respekt, ale co musi zivit rodinu.
reknu ti, ze prvni tyden jsem chodila domu a brecela jsem. kdybych vedela, ze muzu dat hodinovou vypoved, byla bych to byvala udelala. pak jsem se v tom naucila chodit, po trech letech jsem prvne mohla rict, ze tam neni trida, ktera by me dostala. teprve az je vsechny znas od nizsich rocniku, tak mas pevnou pozici :-) kazdy rok v pripravnem tydnu jsme uzaviraly sazky, jak dlouho novi kolegove vydrzi. odpad byl dooost udesny.
a kdyz jsme diky souhre nahod zjistily, jake kdo ma na konci roku odmeny, byl to pro mnohe posledni hrebicek do rakve. pro me tedy osobne ano. velmi se me dotklo, ze asistentka na prvnim stupni (tedy nekvalifikovana sila - pomocnice ucitelky a druzinarka) ma 3x vetsi odmenu nez ja.
září 17, 2007 20:02
sasas : Marie
tak já jsem vydržela, ale opravdu jsem měla a mám kliku na vedení. Ve svém věku nemám problémy s kázní, ale po některých hodinách bych potřebovala hodinu volna. Nejvíc se mě dotýká, když nám závidí krátkou pracovní dobu. Ale laik těžko pochopí, že jen šest hodin učit, stojí takové vypětí, jak osmihodinová šichta v dolech. Ale jak říkám, to nelze bez vlastní zkušenosti pochopit.
září 17, 2007 20:41
nejsem ucitelka : Jasmina
ale chapu vas. Mne by zavreli.
To ale bych chtela pripomenout ze taktez ne kazdy ma na uceni vlohy-tedy onu prirozenou autoritu ackoliv si neumim predstavit nove nastupujici divku do tridy uz takovych osmaku,devataku,jak si tu autoritu vybudovat.
Fakt je take ze mnozi rodice tem ucitelum praci neusnadni,nebot ucitel ma ucit a ne vychovavat ale on prosim kolikrat musi jeste celit nevychovanym rodicum!!! Proto si myslim ze by si i ucitele zaslouzili onech plnych 2 mesice prazdnin.
Nechci zde vypisovat zakomplexovane ucitele,ano i to existuje.
Takze ucitel by mel byt hlavne vnitrne vyrovnany a pevny clovek,ktery ma charisma. Jsou ale i pripady ze ani to nepomuze....cim dal ti vice se ztraci respekt vuci jak starsim lidem,tak autoritam,globalne si za to pochopitelne muze starsi a stara generace ale neda se rici konkretne ze ten a onen za to muze.Proto vsem ucitelum do budoucna -pevne nervy a "bonne chance".
září 17, 2007 23:17
Marie, : bb
ale my nepsali o to, že učitelé na státních školách jsou špatní, mluvili jsme o konkrétních jednotlivcích a o státním školském systému, který dává prostor spíš pro ty méně kvalitní učitele, nebo pro ty, jak psala sasa - kterým vyhovuje pracovní doba, jistota pravidelného příjmu apod. Vím, že učit je náročné. Ochutnala jsem to, učila jsem dva roky angličtinu na 1. stupni na venkovské škole. Ale to jen potvrzuje co jsem psala nahoře - nejsem pedagog, ale škola neměla na angličtináře a byla ráda, že učí angličtinu aspoň někdo. Podle toho ta výuka vypadala a i proto jsem s tím po dvou ročnících přestala - dalších 10 let neučil angličtinu nikdo, pak si to na tři roky vzala bývalá ruštinářka, co mezitím dohonila pár lekcí v kurzu, a až od letoška mají angličtináře.
No takže mít ty peníze co Bílá aspol., taky dám děti na jazyky jinam, ne k nám, kde se angličtina učí v duchu hesla Z nouze ctnost.


září 18, 2007 00:21
na druhou stranu : bb
viděla jsem zblízka i učitelský sbor smilies/smiley.gif přijít v půl osmé do školy, o přestávce poklábosit s kolegyněmi, v poledne si zajít na oběd a po něm před odpolední šichtou opět půl až hodinka na kávu, 3x týdně do dvou doma, když některá omarodila, nebo její děti, zůstala bez výčitek doma, nějak se to odsuplovalo
selanka oproti práci v malé soukromé firmě, kde 1 člověk musí zastat objem práce za 2 a rozsahem činností za 5 lidí, zastupitelnost žádná a když si odskočí k zubaři, nahání to o neplacených přesčasech, aby stihl vše v termínu, výplata nemusí na účet vůbec přijít, nebo se zpožděním, období bez práce/zakázek střídá období přemíry práce, kdy se pracuje i o víkendu..a mít dva týdny dovolené v kuse je sen

září 18, 2007 00:26
Nojo, taky jsem byl výjimečný dítě : NČ
navrženej do extra školy pro extra děti. Tenkrát se neříkalo Extra, nýbrž Zvláštní škola.
Pak z toho sešlo (byli jsme nebohatá rodina). Dodnes to nesu úkorně! :-(
září 18, 2007 06:43
... : bb
jo, to se nedá přehlídnout
září 18, 2007 10:20
:-(((((( : NČ
.
září 18, 2007 11:23
učila jsem angličtinu na prvním stupni : alena tečkovaná
ana vyšší odborné škole. Na druhá stupeň a na střední školu bych nevkročila ani ozbrojená.Je to rizikový povolání a ty nervy vám nikdo nezaplatí. Puberťáci si myslí, že jsou v Amerie - ty seriály totiž neukazovali, jak jsou hodný, učej se jak blbý a snaej se. Tam ski studenti užívají radovánek, pojíšdějí si v autíčkách balej holky, choděj na dýzu a po barech, průšvihy za ně zaretušuje bohatej papínek, no tady už je to skoro taky tak. Mládenec nebo dívka neoděti ve značkové hadry, nemají šanci i kdyby měli mozek Einsteinů. Takže nějaká přiblblá učitelka, která se tam za pár korun snaží jim něco nalejt do hlavy, pro ně není autorita. No, co....tatíček jim zaplatí prázdniny v Emerice a tam se to doučej. Já když slyším"Skovíčka a gramatiku nepotřebuju, hlavně se chci naučit konverzovat." Já už jsem se naučila odpovídat, že to musí ten dotyný do kurzu řeči pro hluchoněmé - já mluvit bez slovíček neumim.Snad někdy nastane doba, kdy se budou dobré znalosti a vědomosti všude vyžadovat a taky yse za ně bude dobře platit.
září 18, 2007 17:58
no,Aleno : Jasmina
kdyz na to koukam treba zde v Belgii,kolik zde existuje center pro pomoc mladezi,jak je uplatnit,psychologicke pohovory,hry,animace,podpory,prispevky....
Je to snad uz takova politika tim jak rocne ze skol vyjdou dalsi a dalsi zajemci o praci.
Prace neni;teda je ale mnozi prece "tohleto " delat nebudou...jenze jsou zase jine pripady,kdy nekteri praci nesezenou a tak treba s vysokoskolskym diplomem by vzali i podradnejsi praci,jako u kasy v supermarketu-no nevemou je,protoze maj diplom....
tak jestli to neni delano umele tak aby vychazeli ze skol blbeckove,protoze oni zase daji praci ruznym edukatorum,animatorum,psychologum...co by delal psycholog kdyby se mladez citila zdrava,sebevedoma a plna elanu do prace?Co by delala socialka kdyby vsechny rodiny fungovaly ?
Vis co jich dneska je co delaj na socialce,co delaji detsku psychologii ci psy pro mladez?
Je je poznala z blizka,a reknu Ti,ze ti psychologove by sami potrebovali pomoc,radu,jak zit...celej system se uz tolik zkomplikoval,ze zdrave uvazujici clovek nemusi byt prorok aby mohl rict ze se to jednou poradne pose.e.
září 18, 2007 21:28
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]