O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MÁM CHUŤ VRAŽDIT! PDF Tisk E-mail
Úterý, 04 září 2007

 I když nejprve jsem měla chuť na salát... Ale od začátku: včera v podvečer jsem si ve zdejším blízkém supermarketu, bývalé delvitě, dnes bille, koupila mj. i dva hlávkové saláty. Obchod se trochu pozměnil vzhledově i cenově, ale nakonec jsem usoudila, že kvůli tomu, abych ušetřila pár korunek a kupovala za minulé ceny, nebudu chodit na druhý konec zdejšího městečka.

Nákup jsem doma uklidila, tedy i ony saláty, které jsem si naplánovala na dnešní den.

 

 

 

      Před chvílí jsem jeden vyndala ze spodní přihrádky lednice, odlomila ty nejošklivější listy a salát vejpůl rozkrojila... Ano, a tehdy, v té chvíli, mě opustila chuť salátová, kterou vystřídala ona vražedná.

 

     Říká se, že do žen a do melounů nevidíš. Přidala bych ještě jedno - ani do salátů. Chápu, že "někdo" si přál, aby saláty vydržely vzhledné co nejdéle, ale bohužel, asi neplánoval, aby vydržely i ve stavu jedlém: srdíčko a hodně hodně listů okolo - všechno nacucané vodou a hlavně solidně prohnilé... Nemá cenu, abych vám to tu fotograficky dokumentovala; jak vypadá takhle odpudivý polní produkt asi všichni víte, nebo si to umíte představit.

 

     Že jsem vyhodila peníze za dva saláty? Že za ně vyhodilo peníze ještě plno dalších lidí? To ty, kdo je pořádně promáchali ve vodě, asi nezajímá. Nebo, že by se báli, aby někdo nevyhodil je?

 

d@niela

 

 

P.S. Neměla bych si osázet balkón? Pro jistotu?

 

 

Komentáře (34)add feed
a kdyby nebyly shnilé, byly by už dozajista hořké... : bb
bohužel, byli jsme zvyklí na jeden druh zboží do jednoho dodavatele za jednu cenu - salát v obchodech buď nebyl vůbec, nebo ovadlý, i ten zmizel rychle, neb ne všichni měli zahrádku a ti co měli, pěstovali kde co...zvykli jsme si rychle na pohodlí nákupů všeho pod jednou střechou za pár babek, zvykejme si tedy i na to, že za pár babek kvalitu pokaždé nekoupíme...co není nasáklé vodou (aby to mělo buď výdrž nebo váhu), je nasáklé konzervanty, umělými barvivy aj. bohužel
září 04, 2007 12:36
si přihřeju polívčičku :) : bb
za kvalitu se platí, v důsledku se vyplatí - platilo to za našich pradědečků, platí to i dnes...jen bohužel často na tu kvalitu není, pak vezmeme zavděk šuntem a musíme s tím počítat...proto jsem dala na Nástěnku odkaz na zářijovou Meduňku, je tam moc pěkný výklad o biopotravinách, o souvislostech, důsledcích...bohužel v online verzi není zatím přístupný, možná bude přístupný až "zestárne" a vyjde další číslo, nebo ho naskenuju a pošlu mailem
září 04, 2007 12:41
to je všechno moc hezké, bíbí - ale: : d@niela
chápu, že v nějakém malinkém krámečku nebudu kupovat nic, od čeho budu chtít kvalitu. Ale ve velkém supermarketu, kde se předpokládá velký obrat, a tedy i čerstvost zboží, to snad požadovat můžu. To zaprvé.
Za druhé - kde tedy mám jídlo nakupovat?
Zahrádku nemám, zahrádkáře žádné neznám, stejně jako nemám blízkého "venkovana". A takových nás je asi většina...
Ono není špatné vědět, CO je zdravé, ale hlavně je důležité vědět, KDE to zchrastit...

září 04, 2007 12:47
vždyť jo, souhlasím...kvalita se dnes nejen platí, ale i shání : ) : bb
taky si myslím, že čerstvost by měla být samozřejmostí a nejen ve velkém supermarketu, kde se předpokládá velký obrat, i v tom zapadlém krámku...jenže není, nepsala jsem, že to je dobře, ale že je to tak a zvykejme si...taky bych uvítala celodenní výběr stále čerstvých potravin nejlépe v bio kvalitě za rozumnou cenu...ale tak to nefunguje...ty čerstvé a kvalitní jsou dražší, proto je ne každý prodává, proto se trošku za nimi běhá...
září 04, 2007 12:56
lidi chtějí levné,levné,levné, aby měli na všechno : bb
i na dvd, i na lyže, i na moře, na šnorchl i na počítač, i na pivo, i na auto...a úměrně s cenou se snižuje i kvalita, pivo zn. Šumák od vedle není totéž co Prazdroj, Daewoo Matiz není bezpečné silné Volvo, gumový rohlík za kačku pade z hypermarketu není holt totéž co křupavoučký rohlík za 5-8 Kč z té malé pekárny na rohu..Když byly děti malé, nastal cenový skok po sametu a nebylo ani to levné, nebio a nenevímco zboží, bylo jen drahé, nic moc a malý výběr...dneska si aspoň můžu vybrat, zda bio nebo tesco value...
září 04, 2007 12:59
... : bb
hovězí tesco value je druhý den v lednici cítit, chutná bezbarvě, sní se ho víc a chuť masa žádná, i když je to roštěnec nebo svíčková...bio plátek stojí na kilo víc, ale stačí ho méně, aby se chuťové buňky uspokojily,a nemusí to být ani to nejlepší, i přední je chutnější, křehčí a dá se upravit ...
září 04, 2007 13:05
... : bb
bio uzeniny stojí tolik co maso i víc, ale my nejíme uzeniny po kilech, tak nám stačí občas, nakoupím zásobu, v lednici vydrží voňavé i víc než týden, a mají "plnou" chuť, není to jalový mokrý přesolený žvanec...taky už se nad tím mokrým žvancem nerozčilujete, že to není uzenina smilies/smiley.gif zvykli jste si a nevnímáte, že takhle přece salám ani paštika nechutnají
září 04, 2007 13:05
ok : Jasmina
kvalitni salat a ev. ovadly salat za rozdilne ceny,ok,i trochu ovadly salat se muze konzumovat ale shnile salaty se maji vyhazovat a ne prodavat v hypermarketech. Na to si lidi nezvykejte,radeji reklamujte.
září 04, 2007 13:15
bb : Jasmina
shnily salat nema nic spolecneho s Daewoo a Volvo,kvalitni uzenina a neslana-nemastna uzenina.
září 04, 2007 13:16
no můj názor je : Kamila
že ani nízká cena neomlouvá takovýhle salát. BB s názory na bio a dražší věci máš pravdu, ale to není to, nač Daniela "nadává". Tohle je úmyslné klamání spotřebitelů!
září 04, 2007 13:25
... : neonka
bb - biojablka z jižní ameriky na jejichž dopravu k nám do prodejny se spotřebuje o tuny paliva víc než při pěstování a dopravě u našich pěstitelů? Skvěle bio! Úžasně ekologické!
září 04, 2007 13:29
Neonko, to je ono... : d@niela
Ze zásady nekupuju (no, jen když není zbytí smilies/sad.gif) ovoce, které sem dorazilo z druhého konce světa. Je mi velice líto všech těch báječných stromů, na kterých je tolik báječného ovoce - našeho...
Mj. teď se zrovna psychicky připravuju na to, jak ukecat synka, aby mě odvezl za jednou kamarádkou pro bedýnku jablek. A moc se těším, že budu mít obyčejná zdravá jablíčka, která vyrůstala ve stejných souřadnicích (tedy skoro stejných) jako já smilies/grin.gif
září 04, 2007 13:43
mete pravdu : Jasmina
v Britanii lide taktez rikaji;my bychom si radi nakoupili "nase jablka" ale jsou 3x tak drazsi nez ta dovazena. Logiku v tomto systemu nevidim,ikdyz nepochybuji ze by mi to nekdo sahodlouze vysvetlil,proc jsou dovazene potraviny levnejsi nez tuzemske,proc se prasata odvazi do Italie do jatek a pak maso z nich zpet do Cech. Ale to neni pouze nas ev. system..ikdyz. Jeste v 90tych letech jsem cumela na vracevsti vietnamce do sve vlasti,nakupujicich kila a kila ryze,na otazku-v Cechach je levnejsi nez tam u nich.
září 04, 2007 14:04
zrovínka včera jsem si : Inka
u souseda nasbírala nějaké padané malináče a udělala štrůdl. Byly dobrounké i jen tak na kousání. Dřív míval sad s různými ovocnými stromy a vše vždy prodal, teď by to ovoce ani nikdo nechtěl, raději je dovezeme odjinud, úsporná politika našeho státu.
Taky teď dozrávají malinostružiny ty mám moc ráda.
září 04, 2007 14:46
neonka, musíš používat mozek a vybírat české biopotraviny, : bb
a tím podporovat jak své zdraví, tak zdejší životní prostředí, tak práci našich lidí.
září 04, 2007 15:33
... : bb
jinak i to levné nebio se dováží za drahé peníze a letadly, takže když si můžu vybrat to, co se nu nás nepěstuje a běžně to kupujeme, banány, citrony, grapefruity, pomeranče apod. v bio a nebio kvalitě, volím samozřejmě ty první, protože 1) chutnají, 2) jsou zdravější
září 04, 2007 15:37
Inka, vidíš, naši to mají ty křížence na zahradě : bb
a mně to chutná nijak - nevýrazné, ani ryba, ani rak.
Ale možná mají jinou odrůdu?
září 04, 2007 15:38
Jasmína, : bb
u těch jablek ve VB to bude možná tím, že se dováží z oblastí s levnou pracovní silou, a/nebo z oblastí více dotovaného zemědělství
září 04, 2007 15:40
Kamilo, ale to s tím bohužel souvisí, : bb
protože v laciném hypermarketu si to klidně dovolí, tam se jeden nespokojený zákazník ztratí, a navíc se tam skoro 100% vrátí, jako se Daniela vrátí do té Billy, akorát si tam už nekoupí salát, ale zato utratí za spoustu jiných věcí, a oni to dobře vědí. Kdežto v obchůdku s bio potravinami, například, nebo výbornou kávou a čaje, se takový jeden nespokojený zákazník, zvyklý a ochotný platit za luxusní zboží, sakra pozná, když příště nenakoupí,
září 04, 2007 15:45
... : bb
a on nenakoupí, protože mu tam nedali tu kvalitu, luxus, jedinečnost, jakou za ty peníze právem čeká, a pro psí granule, šampon, salámy a jogurty jde stejně jinam...navíc udělá špatnou reklamu, a lidi si řeknou Za takový prachy a ještě šunt, to už tam nepůjdu...ale u toho hypersupermegamarketu lidi zabrblají a stejně přijdou, protože tam se prodává zboží, co oni potřebují k životu, jako toleťák, prací prášky, balená voda, pivo a vložky,a to lacino, jelikož s kamionovými slevami
září 04, 2007 15:47
daruji zaručeně bio jablka - i s červy : alena tečkovaná
zaručeně chemicky neošetřená. Vlastni sběr a odvoz nutný.
září 04, 2007 15:47
Jasmína, auto nebo salát, : bb
..že ten salát nemá být shnilý, to snad není třeba zdůrazňovat...ale jsou podniky,obchody,kde to nemůže nikoho moc překvapit, na něčem ty levné ceny musí ušetřit, obvykle tedy na lidech, důchodkyně nebo brigádnice s 8 tisíci čistého si holt zkaženého jádra salátu nevšimne, nebo "nevšimne"
co je nepřípustné u mercedesu, je normální u levnějších aut, a to i poruchy (shnilá srdíčka)
září 04, 2007 15:56
alenoT, a můžu si pro ně přiletět vrtulníkem? : bb
smilies/smiley.gif
září 04, 2007 16:05
na ja na : Jasmina
Maji nas v hrsti-hypermarkety.
Jak pises bb,potrebujes toaletak,savon atd.jedes tam no a pri te prilezitosti tam skoupis jak zeleninu,ovoce tak treba salamy.Protoze kdo ma dneska tolik casu aby zasel k reznikovi,pak k zelinari atd.
A jestlipak jsou v Cechach take trhy (ne jen vietnamci)kde nakoupis vse,-od masa pres zeleninu,ovoce,koreni,hadry,boty,kvetiny,masiny,zeleras tvi atd.?
září 04, 2007 21:30
... : Kráťa
Jasmíno, prosím Tě, v které zemi žiješ? (Myslím to vážně)

Ad dovážená jablka - četl jsem někde takovou úvahu, že snad v některých oblastech světa rostou jablka "sama od sebe" - že se nemusí za jednu sezónu šestkrtát stříkat, dvakrát hnojit a nevím co ještě, jako třeba u nás. Že toho ošetřování je třeba jen třetina. Proto tam v těch zemích nespotřebují zdaleka tolik ropných produktů a nevyprodukují tolik CO ani s tou dopravou k nám, jako kdyby se ta jablka nebo nějaká zelenina pěstovala u nás.
Myslím, že je to docela dobře možné.

Ad super a hyper - je to otázka zvyku každého z nás. Naše rodina většinu věcí kupuje u "specialistů" - pečivo v pekařství, zeleninu v zelenině, boty v prodejně obuvi apod. Do takového toho krámu, kde mají všechno najednou, zajdeme tak jednou za měsíc. Ano, třeba pro ty minerálky - protože zrovna ten druh, co kupuji já, jinde v okolí nevedou. Ale i to asi ustane. Začínám se přeorientovávat na jinou, kterou, světe div se, prodávají ve speciálním stánku který slouží jen tomuto účelu. A potom v těch hyper? Tam jsou, kromě toho jednoho "všechnokrámu", jako je třeba Tesco v centru Letňany, vlastně už jenom malé, specializované obchody. Tu jedno obuvnictví, tam jedno hodinářství, onde hračkářství. Jen jsou pod jednou střechou.
září 04, 2007 22:29
Krato : Jasmina
v Belgii.
září 04, 2007 23:08
Kráťo, byla jsem na kursíku ekozahrady : Inka
a byla jsem z toho nadšená, prosazovaly se tam stromy ze semenáčků a pravokořenné, protože mají sice menší výsosnost, ale jsou letité, zatímco roubované stromy nemají takovou obranyschopnost proti nemocem a parazitům. Stromy se nemají střihat vůbec, střiháním se jen nutí k tomu aby zase vyhnaly spoutu proutků abys si měl co střihat, protože růst je jejich přirozenost. Takže Ti odpadne spousta práce.
Takovou jedlou zahradu já teď zakládám se stromy a rostlinami, které mají ovoce nebo různé jedlé plody po celý rok, moc se v ní nenadřeš a více si jí užiješ a odpočiněš si v ní. Najdou tam útočiště a potravu i jiní tvorové.
září 05, 2007 11:28
Inko, nejvíce mě zaujala Poslední věta Tvého komentáře. : Kráťa
Před několika lety jsem na "zahrádce" mé ženy zasadil několik ovocných stromků. Říkal jsem si, že oplocovat to nebudu, když je to hned u domu a na zahradě žije pes. Chyba - sežrali to zajíci.
Další rok jsem zasadil stromky nové. Zase jsem neoplotil celou zahradu, ale udělal jsem ohrádku kolem každého stromku. Asi na měsíc. Pak přišly srnky a sežrali celé korunky, takže zbyly jen holé klacky.
Pak jsem měl asi dva roky přestávku z důvodu úrazu. A pak jsem znovu zasadil, ohradil ... Načež napad sníh (2005/2006), z pod sněhu vylezli nějací hryzci či co a jak mohli chodbičkami ve sněhu výš a výš, úplně oholili kmínky až do metru výšky. Následně napadlo ještě trochu sněhu (asi na 130 cm), pak krátká obleva a zase přimrzlo, takže povrch sněhu trochu klesl a ztvrdl, takže po něm snadno běhali zajíci ... a ti přiběhli a kompletně sežrali korunky (i dřevo). Když sníh na jaře roztál, měl jsem v ohrádkách umělecky zdobené hoblované špejle.
A tak jsem poskytl potravu mnoha jiným tvorům. Akorát já neměl ani jedno jabko, hrušku ...
září 05, 2007 19:44
Srnky sežralY (... se stydím) : Kráťa

září 05, 2007 19:47
... : bb
v žaludku tě hřál pocit, že ses zachoval skrz naskrz ekologicky :-)
září 05, 2007 23:16
Parametry potravin. : Pohraničník Bloguje
Já jsem někde slyšel,nebo četl,že ty levné potraviny (od jogurtů po uzeniny) v super/hyper marketech musí splňovat kromě nízké ceny jediné kritérium : nesmí být jedovaté... smilies/shocked.gif
Tak si jistě umíte představit,že to už nejsou potraviny,ale už jen poživatiny (se zavřením obou očí). Hrůza. >: S pozdravem: http://pohranicnik.bloguje.cz
září 06, 2007 08:25
no já plotit budu, : Inka
to bude Kráťo asi tou přírodní rovnováhou smilies/wink.gif. Oplocené to ještě nemám, ale na račata mi chodily bažanti, ale nijaké velké škody jinak nebyly. Ale stromečky co chci teď sázet také ohradím kolem dokola.
září 06, 2007 13:04
Něco se jíst musí nechcípneme hladem žije všechno i ten blbej salát : Nikísek
Wegetariánství je dost osobní názor,já sama jsem masožravec.I když ale nedokážu na vánoce ani klepnout kapra.Stejně jako nedokážu zabít a snít králíka kterýho mi někdo podá a,"řekne klepneš ho?"Mám s toho divný pocit hlavě v tom co si to zvíře myslí.Jeto pro mne asi tak,jako provás zabít svího domácího miláčka,hlavně když se mi to zvíře podívá viděšeně do očí.Já sama na vánoce utíkám ven když máma koupí kapra a zabíjí ho v kuchini.Já sním zvíře akorát když ho neznám a nevidím ho umírat...Mám dost blbej pocit!Hlavně když všichni jedí a já sedím u stolu u ribího fílé z mořský tresky??Prostě mi to před očima vadí,a asi zbaběle utíkám,před vražděním zvířat!Nesoudím zato jiné...je těžký to vysvětlit...Asi utíkám před vlastní vinou...Tak trochu si říkám já tu krávu nezabila!Nezabila jsem toho kapra ale bila jsem u jeho smrti!To je spíš pro mne horší.viděla jsem pár fotek z jatek jak to tam chodí,nevím ty fotky mi nevadí ale asi bi mi vadilo víc tam být,než se jen dívat na ty fotky!Je to jen názor,proti názoru a na založení citlivosti člověka...Mozná ti mnozí mne soudí,ale maso jím...a chápu lidi co ne,hlavně když jde o ten pocit.Je to život!"Něco se jíst musí,aby se přežilo.Tak je to na celím světě kitka je vlastně taky živá,roste rozmnožuje se a nikdo nesoudí že jsou rostliny vražděny.V podstatě bychom nesměli jís nic smilies/cry.gif smilies/cry.gif smilies/cry.gif smilies/cry.gif smilies/cry.gif
červen 23, 2011 17:16
Něco se jíst musí nechcípneme hladem žije všechno i ten blbej salát 2 : Nikísek
Všechno žije i pitomá paprika a jak se nám z toho žrádla dělaj boule za ušima,jako bychom žrali koninu,nebo vepřo.Jídlo je základem všeho života.Na světě se bojuje proti bezbráví lidí a vraždění řvířat aby byla snědena ale hodit živou kitku do popelnice není zločin,stejne jako sežrat salát???
červen 23, 2011 17:25
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]