O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VŠECHNY DĚTI DO BĚŽNÝCH TŘÍD? PDF Tisk E-mail
Neděle, 05 září 2010

 Čtyři české základní školy už jsou "férové". Získaly doklad, že nabízejí individuální přístup a snaží se integrovat znevýhodněné děti, především romské a handicapované. Certifikát Férová škola jim udělila nezisková organizace Liga lidských práv. Téměř neučí frontálně (což znamená, že učitel stojí před tabulí a děti sedí v lavici, pozn. red.), mají skupinovou výuku nebo se chodí učit ven.

 

 

 

 

     V osnovách je etická výchova, kdy si povídají o mezilidských vztazích. Je důležité si totiž uvědomit, že pro některé děti není důležité umět násobilku nebo vyjmenovaná slova, že je pro ně přínosnější umět pracovat s penězi, naučit se chovat na úřadě nebo umět řešit konflikty mírovou cestou.

 

 

      Pošlete Romy do běžných škol, zvláštní na rok zavřete, vyzvala Čechy organizace Amnesty International.  Člověk v tísni zas navrhl předškolní kluby - kde by se romské děti kromě poznávání barev či různých komunikačních a sociálních dovedností během docházky  naučily ráno vstávat a po sobě si uklízet. Přínos by to mělo i pro rodiče: ráno by museli dítě v určitou hodinu někam odvést a dát mu svačinu.

 

     Je to nutné a bylo by to přínosné - protože na školní výuku předem nepřipravené děti jsou pak ve třídách krajně neukázněné, nevydrží 45 minut v klidu, neustále vyrušují, hlasitě vykřikují nejtvrdší vulgarismy, na napomínání a pokyny učitelek nereagují, takže tím trpí výuka v celé třídě.

 

 

 

     Průšvih je, když navíc absolutně postrádají základy sociálního chování, neumějí si utřít zadek, mluví jen špatně česky, neznají mýdlo, nevydrží v klidu - klidně v hodině vstanou, vezmou si něčí svačinu (aniž by tušily, že je něco špatně)... atd. Nakonec (objektivně) na konci roku nesplní požadavky na postup do vyšší třídy. A to vše jen proto, že nebyly na vstup do školy a na školní kolektiv připraveny.

 

     Nelze vidět nic špatného na tom, když se dětem, které zaostávají v jakémkoliv směru, společnost snaží pomoci ve speciálních školách. Je to lepší, než je hodit přes palubu, což by se muselo v běžné třídě vzhledem k tempu výuky zákonitě stát. Je špatné, že si jejich rodiče tuto výhodu nedokážou uvědomit a hledají za tím jen rasizmus a diskriminaci.

 

     Je to jednoduché - na startu mají všichni stejnou šanci  - takže pokud dítě zvládá nároky výuky, chová se způsobem odpovídajícím  věku a nemá závažné kázeňské problémy, patří do normální školy i kdyby bylo zelené. Pokud toto nezvládne, je to problém, který je nutno řešit.  

 

Jak je to ve třídách, do kterých chodí vaše děti?

Máte zkušenosti s problémovými dětmi?

Zažilo vaše dítě nějaké nepříjemnosti či snad i šikanu od spolužáků?  

 

Tereza

 

 

Komentáře (39)add feed
Hanebná je snaha zlikviidovat speciální školství. : Milan
Speciální školství je projevem humanity. Ve speciální škole mohou i intelektově slabší děti zažít úspěch a nic nemotivuje ke vzdělávání víc než právě úspěch. Naopak chodit do školy a být stále poslední, stále a pořád na chvostu, je mimořádně deprimující.Žádný dospělý nebude chodit do práce, kde bude každý den od pondělí do pátku a tak dál celý rok ten nejposlednější, kde bude stále vidět, jak je oproti ostatním nedostatečný. Dospělý může odejít - ale dítě ne. Dítě to musí pořád snášet; proto to musí být dospělí, kteří zaostávajícímu dítěti pomohou a umístí ho do kolektivu sobě rovných, kde bude mít šanci také vyniknout, aspoň v něčem.

A nejde jen o intelektově zaostávájící, jde také o slabozraké, neslyšící, immobilní a lecjak jinak postižené děti. Pro ně byly zřízeny zvláštní školy a pomocné školy, a pak byly zlikvidovány. Byly tedy zřízeny praktické školy, a i ty byly vzápětí zlikvidovány. Nyní se vede útok i proti speciálním školám a je to skutečný zločin proti lidskosti.

Podobně, na druhém konci, se vede neustálý útok proti víceletým gymnasiím - i nadanější děti je snaha zglajchšaltisovat a nacpat do jednotných škol stejných pro všechny, jen aby se úroveň vzdělávání se nejvíce snížila a samotný proces vzdělávání se stal pro děti co nejnepříjemnější.
Co je v pozadí a kdo vlastně proti diversifikaci základního školství bojuje?

Mám za to, že za těmito akcemi jsou především dvě skupiny lidí:
1. Podnikatelé v oboru školství a jimi zaměstnávaní učitelé jsou velkými kritiky diversifikace školství, protože dokud u nás existuje diversifikované základní školství veřejnoprávní, není zde dostatečný prostor pro podnikání v tomto oboru. Bezplatné školství pro nadanější děti znamená, že jim rodiče tyto děti nesvěří do jejich škol za úplatu. Stát je pro ně nepřekonatelnou konkurencí. Proto chtějí státní VG zrušit a zlikvidovat také speciální školy, aby všechny děti byly nacpány do jedněch tříd bez ohledu na jejich schopnosti - a aby tak byli jejich rodiče, jsou-li dostatečně finančně silní a mají-li dostatečnou rodičovskou lásku, nuceni v zájmu rozvoje svých dětí dávat je do soukromých škol, které by v tom případě mohly nejen slibovat, ale i skutečně poskytovat náročnější výuku.

Tedy chtějí dostat situaci na úroveň Anglie, USA, Francie apod., kde děti bohatých mají dobré vzdělání a ostatní jsou téměř nevzdělaní.

2. Další skupinou bojovníků proti diversifikaci základního školství jsou totalitaristé - fašisté, nacisté a marxisté. Urputný a neutuchající povyk je ze strany lidí s totalitářským myšlením, kteří povyšují stát nad občana a dožadují se toho, aby se jedinec podřizoval celku. Zcela v duchu všech tradic fašismu, nacionálního socialismu i marxisticko-leninského socialismu považují rodiče za rušivý element výchovy "nového člověka" a když už dnes nemohou příliš omezit vliv rodiny na výchovu, chtějí rodině aspoň zabránit ve výběru vhodné školy.
Chtějí jednotné vzdělávání, aby všechny děti slyšely stejná tvrzení a byly vystaveny stejné manipulaci, proto také mnozí z nich požadují jednotný obsah vzdělávání (osnovy, stejná skladba předmětů, různé "ministerské příručky" apod.) Děti musí být vychovány spolu a stejným způsobem, aby si zvykly na to, že mají v "očích státu" stejnou hodnotu a stejně se mu musí podřídit a pracovat pro něj. Údajné (a falešné) blaho celku je stavěno nad blaho jedince.
O zájem dětí těmto lidem samozřejmě vůbec nejde, i když se jím ohánějí. A svoboda rodičů je jim jako muleta před býkem.


Všichni rozumní rodiče by měli být velmi obezřetní a měli by s důrazem na to, že jsou také voliči a daňovými poplatníky, nejen hlídat a bránit dosavadní diversifikaci základního školství, ale prosazovat u jimi zvolených politiků větší diversifikaci a diferenciaci tak, aby o vzdělání všech dětí bylo postáráno s řádným přihlédnutím k jejich individuálním možnostem a schopnostem.


září 06, 2010 07:41
Moje děti naštěstí s problémovými dětmi, tedy s cikány, do třídy nechodily. : Myška
Integrace dětí, které patří do "blbšulky" do normálních škol a tříd je hloupost, která se vymstí té většině normálních a neproblémových žáků. Díky těmto "koulím na noze" budou stahováni k úrovni těch nejhorších, a úroveň jejich vzdělání bude markantně zaostávat za dětmi ze tříd, které měly to štěstí, že jejich třída není "fér".
Když rodiče, sami absolventi pomocné školy, nejsou schopni naučit děti běžným hygienickým návykům (protože je taky nemají), nenaučí je jazyk národnosti, ke které se hlásí, a další dovednosti běžné pro většinovou populaci, je něco moc špatně. A oddělení těchto dětí do zvláštních, tedy pomocných škol je logické. Pseudohumanisti z AI a Člověka v tísni by si měli tyto problémové děti rozebrat a zkusit je vzdělávat. S největší pravděpodobností by je brzy vrátili a žádné další žvásty na toto téma neplodili. Pokud by se z této zkušenosti vzpamatovali...
září 06, 2010 08:04
Pokud se škola bude snažit : wendy
a doma děti vidí co vidí.. uf, je to běh na hodně dlouhou trať- dospělé nepřevychováš. Slepá ulička. To není neochota respekovat cizí zvyky. To je katastrofa.
smilies/wink.gif smilies/tongue.gif smilies/tongue.gif
září 06, 2010 09:06
no, nevim..... : Mikin
Jeden muj kamarad tady v Dawsonu ma holcicku s Down syndromem (mongoloidni). Ta je ve tride s normalnimi detmi, ale ma pridelenou vlastni asistentku. Ucitelka nebo ucitel si tuhle asistentku pochopitelne obcas "vypujci" na pomoc ostatnim detem, ktere maji potize treba se ctenim. Neni to idealni a stoji to hodne penez, ale funguje to.
Pomocne skoly maji take vyhody, ale podle meho nazoru se nahazenim ruznych dusevne postizenych deti do jednoho pytle s cikanaty vytvori takove male ghetto, ze ktereho neni uniku.
Kdybychom tady v zemi imigrantu hazeli deti pristehovalcu do nejake "blbsulky" jen proto, ze neumi anglicky, nebo nemaji hygienicke navyky, to bychom pekne dopadli....
září 06, 2010 09:14
Mikine, ale u nás to není problém přistěhovalců. Naopak, přistěhovalci, tedy Vietnamci, dbají na výchovu a vzdělání svých dětí. : Myška
Najímají jim české chůvy, děti umí při nástupu do první třídy perfektně česky a ve škole patří k premiantům.
Problémové děti, o které tu jde především, tvoří z drtivé částui cikáňata, narozená v ČR rodičům hlásícím se k české národnosti, absolventům české školy, byť pomocné. Absence hygienických návyků je problém a velký.
září 06, 2010 09:28
Smutné na tom je, : mamča
že Zvláštní škola byla vymyšlena pro děti pomalejší, dlouhodobě nemocné nebo s různými drobnými vadami, pro které by nemohly děti navštěvovat školu Základní. Že se to zvrtlo, a třídy jsou plné Cikánů, je pro ty ostatní děti tragédie.
Pak je ještě zvláštní skupina škol, např. pro slabozraké, špatně slyšící, Jedličkův ústav, apod. Tam ale skutečně chodí děti postižené, a mají tak šanci dosáhnout kvalitního, i navazujícího vzdělání.
Řekněte sami, dali byste svoje už tak znevýhodněné dítě (např. s lehčí formou autismu, nebo ADHD) do třídy mezi nevychované a agresivní Cikány ? A kam tedy s ním ? Do "normální školy" a k němu raději asistentku ? Jak dlouho budete bojovat, aby vám asistentku dali, a stejně je to dítě vyloučené z kolektivu, protože pro ostatní je "divné".
Přitom Zvláštní (nyní Speciální) škola má skvělé osnovy, učebnice plné obrázků a ve třídě maximálně 15 dětí. Děti se tam učí opravdu jen to základní a potřebné k životu. Kdyby Zvláštní škola byla opravdu jen pro děti, které tam dle psychologů patří, byla by to pohádka.
Pak vyvstává otázka, kam s Cikány ? Udělat jim Cikánskou školu, by nejspíš byla diskriminace. Ale jestliže v ZŠ nestačí a deptají kantory i spolužáky, tak co s nimi ?
Za totáče aspoň museli chodit do školy, a stát to jistil tím, že měli oběd ve ŠJ zadarmo, pokud ten den přišli do školy. Ale nebyla to zase diskriminace těch ostatních ?
Např. matky-samoživitelky pro své děti tyhle výhody neměly.
září 06, 2010 09:32
Tak mě napadá, že dříve byly tzv. vyrovnávací třídy při normálních ZŠ. : Myška
Tam se přesouvaly děti, které nestačily na výuku v normální třídě, ale neměly diagnózu na školu pomocnou. Takže, diskriminace, nediskriminace, zase bych to zavedla, a dávala tam děti nejen cikánské, ale i bílé, které prostě na učení dle běžných osnov nestačí.
září 06, 2010 09:37
Myško, : mamča
vyrovnávací třídy pomáhaly především dětem s různými vadami typu dyslexie, dysgrafie...a další. Jenže končily čtvrtou třídou, a návaznost neměly žádnou. Do páté třídy šly děti už do "normální" třídy ZŠ, a s puncem "blbečka z vyrovnávačky". smilies/angry.gif
září 06, 2010 09:54
Já bych v první řadě : wendy
zakázala dělit děti na cikánské, polynézské nebo české, a trvala na rozdělení podle jiných kritérií.
smilies/wink.gif
září 06, 2010 09:55
Mysko : Mikin
vsak ja vim.... A idealni reseni neznam. Jen mam hruzu z toho rozdelovani "ty pujdes do normalni tridy, tvuj o trochu pomalejsi bracha do blbsulky". Protoze pochybuju, ze ti co se tam jednou ocitnou, najdou cestu ven. A nejen z pomocne skoly, ale z celeho toho zpusobu zivota.....
září 06, 2010 10:10
wendy : mamča
Mně osobně je fuk, jestli jsou děti bílé, červené, zelené nebo jiné. Hodnocení pro vstup do školy by mělo být : zralost pro vstup do kolektivu a to nejen fyzická, ale i společenská a intelektuální. Jestli si někdo myslí, že škola je tu od toho, aby učila děti v 1. třídě základním hygienickým návykům, tak je na omylu. Škola je vzdělávací instituce, a na běžné společenské návyky jsou MŠ.
Pokud vím, existovalo už spousta "programů" na začlenění Rómských dětí. Od MŠ, které byly zadarmo, po různé "přípravky, nulté ročníky, apod.".
Jenže problém je s dospělými, kteří jsou líní tam své děti ráno v 8 hodin vodit. Většina těchhle programů "podané ruky" skončila po pár měsících, kvůli absolutnímu nezájmu dospělých.
A to se tam ty děti mohly naučit jak správně mluvit Česky, tak hygienické a společenské návyky. K tomu tam měly stravu zdarma.
Tak kdo je pak v tomhle státě diskriminován ? Nepřizpůsobiví (jakékoliv barvy) nebo matky co nemůžou sehnat MŠ pro své děti, a to ani tu drahou - soukromou ?
Zatímco na druhé straně zejí prostory pro děti nepřizpůsobivých prázdnotou, a kvalifikované pedagožky nemají do čeho píchnout.
září 06, 2010 10:11
Já vím - píšu to stále : wendy
co si děti přinesou z domu a co doma stále vidí - a jak budou asi tyhle děti vychovávat svoje děti, že ? To je běh na hodně dlouhou trať - protože kdo četl Terezu Boučkovu - ani sebelepší výchova nepomohla ! Tělesně nebo duševně postižené děti, to je další, jiná kapitola.
A tak i když píšu - a píše se - nerozlišovat na cikány a ostatní, nakonec se to stejně vystříbřuje stále stejně...zůstává stejná grupa - proto se už podvědomě rozlišuje. Přenosná zkušenost.
smilies/wink.gif
září 06, 2010 10:34
Knihu Rok kohouta : Aneli
jsem četla a bylo pro mě nepochopitelné, jak mohla na úkor vlastního syna pořád ty dva adoptované omlouvat. Že k nějakým opravdu účinnějším opatřením nepřistoupila ještě předtím, než se to tak vyhrotilo.
A další věc, která mě u nás udivuje, je to, že stát za činy nezletilých dětí nepostihuje jejich rodiče. Kolikrát jim všechno projde, než sociálka zasáhne. Jak je možné, že do ZŠ nastoupí dítě, které si neumí utřít zadek? To s ním nikdy nebyli u doktora, nikdo si ničeho nevšiml? To do svých 6-ti let to dítě jakoby neexistuje?? A když už do té školy nastoupí a je naprosto neschopné se o sebe postarat a rodiče selhávají, tak jak to, že v té rodině zůstane? Já vím, že mámu a tátu nelze nahradit, ale k čemu jsou rodiče, když se o dítě vlastně vůbec nestarají? Vždyť už jen z hlediska budoucího života toho děcka by ten DD byl lepší.
září 06, 2010 11:30
Opět nemám čas číst všechno, : Krakonoš
takže jen rychle, skončil jsem někde u první Myščiny reakce:

Úroveň vzdělání nezávisí na přítomnoti problematickýho dítěte ve třídě, ale jen a pouze na kvalitě kantora. Nejhorší propad v kvalitě svýho vzdělání zažila moje dcera po absolvování primy na nejmoenovaným gymnáziu, kdy s ní do třídy nechodilo jediný cikáně (rozuměj na českým internetu automatický synonymum pro problematika rozvracejícího výuku), pouze několik snaživejch a motivovanejch Vietnamců. Bohužel učitelé v některých předmětech poskytli dětem takovou míru "svobody", tj. nic po nich nechtěli, že její přechod do sekundy na náročnějším ústavu v Plzeni znamenal prospěchovou katastrofu a nutnost zásadního doučování - byla naprosto dokonale pozadu v matematice a anglině, např., přestože primu končila s jedničkama (!!!) z obou předmětů.
Navopak synek chodil a chodí i teď vždy do třídy s minimálně 3 Cikánama, z nichž často některej byl skutečně problematickej, vo problematickejch Češích, z nichž jeden skončil za brutální agresivitu vůči spolužákům v nějakým ústavu, nemluvě. Přesto měl štěstí na kantorky, který si aspoň v mezích tý bídy, jaká ve školství panuje, uměly poradit a naučily, takže jeho znalosti jsou velmi dobrý, jeho školní motivace pořád slušná (pátá třída).
Takže - jsem pro integraci slabších, zavostalejch, postiženejch, jánevimjakejch dětí do normálních kolektivů, ovšem jen za těchhle podmínek:
V takový třídě bude učit Kantor(ka), ne zamindrákovaná nána, která se v týhle profesi voctla vomylem. Kantor bude mít v rámci svýho pedagogickýho působení možnost udělit adekvátní trestm což v případě nepříklad sprostýho a agresivního chování žáka vůči němu znamená i facka přes hubu. Výuku ve všech, nejen problematickejch, třídách bych klidně monitoroval kamerou se záznamem, aby v případě řešení spornejch a konfliktních situací byl jednoznačnej podklad pro to, kdo byl iniciátorem, kdo nezvládl svou roli atakdál. Záznam by byl zabezpečenej a nebylo by možný do něj nahlídnout jindy, než v případě sporu a jen zůčastněnejma stranama, vedením školy a případným vyšetřujícím vorgánem. Poskytnutí záznamu médiím by bylo trestný. Používání vlastní techniky k záznamu výuky učitelem nebo žákem nepřípustný. Mobily po dobu výuky uložený pod zájkem (to jsem ale totalitářská svině smilies/grin.gif), nevim, na co by je tak asi mohli žáci potřebovat.
No ale takhle to nepůjde, páč je to proti všem úmluvám vo právech a je to prostě středověký a necivilizovaný a nehumánní, takže prostě úroveň vzdělání půjde dál dolů, zavostalejm dětem se nijak účinně nepomůže, protože jim nepomůže ani blbschule, ani rozvrácená výuka v normální, leč nekompetentně vedený třídě, a úpadek vzdělanosti společnosti bude vesele pokračovat. Zároveň bude narůstat procento nepřizpůsobicejch parazitů, protože jediná šance, byť ne nijak závratná, je neprodukovat, je právě kvalifikovaný podchycení dětí s tímhle problémovým potenciálem v nejútlejším věku. Až vyčórujou první autorádio, je na nápravu pozdě. Jsem v tomhle bohužel pesimista.
Jo a teď mi padlo voko na maču vejš: Společnost samozřejmě může říct: My vás nebudeme učit to, co vás měli naučit rodiče. Ale tím problém jen zhorší, pokud tyhle děti nechá napospas jejich prostředí, má 100% jistotu, že z nich budou jen paraziti, kriminálníci, rozkladný elementy. Protože nejsou žádný možnosti, jak z nevhodnýho rodiče udělat vopak, to nejde ani násilím. Když se pokusí těm dětem kvalifikovaně pomoct, může těch 100% snížit. Třeba jen málo, ale snížit a tím ukázat aspoň některejm dalším cestu. Jiný řešení, než se vo to pokusit, nejni. Zbejvaj rezervace a tábory, jaký navrhujou v Maďarsku. Žádná další možnost nejni.
Takže jsem asi pesimistickej idealista smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
září 06, 2010 11:33
Tak to zase JÁ, : Máňa z Počernic (dolních)
JÁ JÁ JÁ bych zase zařídila, aby se všichni lidi měli rádi, aby se nekradlo, neloupilo, aby všichni dodržovali dopravní předpisy, aby byli všichni zdraví, bohatí, aby se nerozváděli...
To koukáte, jak mi to pálí!
září 06, 2010 11:50
Krakonoš : mamča
"...nejsou žádný možnosti, jak z nevhodnýho rodiče udělat vopak...".
Ale jsou, jen se nevyužívají. Dříve bývalo zvykem, že za dítě zodpovídali rodiče. Aspoň v době, kdy já jsem chodila do školy. (Jasně, bylo to už dávno). Pokud jsem rozbila okno, rodiče byli povinni zjednat nápravu. A škola ponechala na nich, jestli otec vezme okno a zanese ho ke sklenáři, a mně vypráší kožich, nebo už budu dost velká na to, abych okno nechala zasklít sama a zaplatila to z kapesného.
A jestliže to fungovalo u rozbitých oken, proč ne u ostatních věcí ?
Principem je, že rodiče ZODPOVÍDAJÍ za své dítě, tedy i za jeho docházku a přiměřené chování ve škole.
Jestliže jsou rodiče vysmátí, nezodpovědní a kašlající na své děti na jejich budoucnost, a současně jsou to pobírači dávek, je třeba jim odebráním dávek tuto povinnost připomenout. Pokud nepomůže ani to, po dávkách jim odebrat i to dítě.
Nemyslím si, že různé "pasťáky" nebo v lepším případě Dětské domovy jsou ideální řešení, ale zaručují těm dětem aspoň civilizované prostředí, pravidelnou stravu, čisté oblečení...a možnost se např. vyučit řemeslu.
To je pro start do samostatného života šance na lepší život, pokud ovšem dítko po dosažení plnoletosti neprchá rovnou do náruče své původní rodiny.
září 06, 2010 11:54
krakonoši, myslíš to dobře, : wendy
ALE - 1/kde brát takový kantorky/kantory a 2/ kdo omezí nedotknutelnost dětí ve školách ? Aha. Vidíš to asi jako já : 1/ nedostatek 2/ nikdo.
Kromě toho lidé jsou různé už od dětí. Je faktem, že kvůli tomu se nevykašlu na ty nenapravitelné a naučitelné.
Takže - zaplať bůh za snížení procenta....
smilies/wink.gif
září 06, 2010 12:19
oprava : na napravitelné : wendy
smilies/wink.gif smilies/smiley.gif smilies/sad.gif
září 06, 2010 12:19
Krakonos : Aloda
ma podle me pravdu. Zaklad chovani a jednani musi dite dostat z domova, od rodicu. Nektere navyky se uz nedaji naucit, lepe recenoo dostat pod kuzi , to fakt musi rodice. Ale nedavala bych odebrane dite do decaku, ale do adopce.Ale hned jako miminka. A rodice takovych deti makat - nemakas, nejis. Jak se rika, cim vic se s hvezdou mazes, tim vic smrdi.
A co se ucitelu tyce - dobrej kantor je zaklad vzdelani, ne vychovy. Snad by se mohli i najit a odmenit kdyz je mene deti, kantoru je dostatek, ale take je financne rozlisovat podle jejich schopnosti. Vim, neni to snadne, ale myslim, ze ne nemozne.
září 06, 2010 12:55
Pokud je dítě delší dobu v kojeňáku : wendy
odkázané na uspěchané "tety" poznamená jej to většinou na celý život. Proto bych také preferovala rychlé adopce, bez zbytečného a někdy trapného papírování. Má se jednat především v zájmu dítěte ? Má. Jsou v pořadníku prověření rodiče? jsou. Tak co.
smilies/wink.gif
září 06, 2010 13:20
Jenže jak v okamžiku porodu poznat bezpečně, že rodina nebude schopna vychovat dítě? : Myška
Tyto rodiny se odebrání dětí budou bránit, protože děti jsou pro ně nezanedbatelným zdrojem příjmů, a ještě větším, když se v rámci rodiny dohodnou na pěstounské péči za účelem většího vejvaru od státu.
září 06, 2010 13:35
Návrh : Prsasvlík
Co takhle počátkem srpna děti kvalifikované jako nemající dostatečné sociální návyky pro první třídu poslat na měsíc do lágru, kdy by je v sedm budili, nutili je čistit si zuby, věnovat se koncentrované aktivitě, slušně jíst, mluvit česky a mýt se... Můžou to nazvat skautským táborem...
září 06, 2010 13:55
Adopce takových dětí : mamča
je trest na adoptivní rodinu. (Viz např. Rok kohouta).
Mám kamarádku, co adoptovala postupně dvě cikánské holčičky z kojeňáku, ve věku cca 1 rok. Holčičkám se dostalo důsledné a láskyplné výchovy, s přihlédnutím k jejich možným schopnostem, jako taneční a hudební kroužky, apod. Až do puberty to šlo. Malý problém byl jen v tom, že starší dcerka měla IQ v pásmu podprůměru, takže 2x opakovala třídu, ale chodila na normální ZŠ.
V pubertě se začaly silně projevovat geny po předcích, a kamarádka by zasloužila svatozáž za to, jak se s tím vypořádala. Obě děvčata se vyučila na soukromých učilištích, na státní jim chyběla vytrvalost a učitelům trpělivost.
Jedna z nich dostala byt po babičce, a rodiče jí dále financují nájem a četné dluhy. Druhou mají stále doma, pracovat nikdy nebude, teď si pořídila dítě, o které se rodiče rovněž starají.
Nedělejte si iluze, že adopce tyhle děti změní. Jen se místo na stát přisajou na adoptivní rodiče.
září 06, 2010 13:58
A kolik rodin by bylo ochotno adoptovat cikánské děti? : Myška
Asi moc ne...
září 06, 2010 14:01
jojo, Pepo, : Krakonoš
jestlipak víš, že neléčená deprese může člověka dohnat až k sebevraždě? Já bych to nepodceňoval...
září 06, 2010 14:20
musely by se udělat radikální změny : Krakonoš
nejen ve školství, ale i v sociálním systému (navázání vyplácení všemožnejch dávek jen na posílání dětí do škol a účasti na veřejně prospěšnejch pracech, bez toho ani fň, například) a v trestním právu (3x a dost například), jak už se tu vo tom mockrát diskutovalo. Prostě bez nějakýho druhu sociálního inženýrství to asi nepude, selhávající společenský mechanismy těžko nahradí volná soutěž, to píšu při vědomí, že to teda nejni "pravicovej" názor. Jediný vopravdu pravicový řešení při selhávání společenskejch pojistnejch mechanismů by bylo nastolení pravidel "divokýho západu" - vlezeš na můj pozemek / šáhneš na můj majetek = můžu tě beztrestně zastřelit. A všechny nechat chodit vozbrojený. Ale to se mi zdá tak nějak ještě horší, než sociální inženýrství. A koncentráky taky zrovna nemusim.
září 06, 2010 14:28
Vo Pepovo deprese se strachovat netřeba :-) : Máňa z Počernic (dolních)
To von jen občas užasne nad hospockejma kydama IV. cenový skupiny "Já bych...", vydávanejma za hluboký moudrosti a za znalost řešení všech problémů lictva.
Tak na zdraví, a ať slouží :-)))
září 06, 2010 14:43
taky přidám jen své teorie, protože životaschopné ekonomicky únosné řešení neznám : bb2
Jsem pro integraci jakýchkoli problematických dětí do běžných základní škol, odlišila bych to třídou, bez blbých názvů jako vyrovnávací, speciální.
Když i tak dospělá žena, jako je Myška, používá slova jako "blbšulka"...

Zdůrazňuji, že za problematické dítě považuji každé, ať je to nevychovaný špinavý cikánek, nebo Čech po mozkové obrně. Retardované dítě bez soustavné práce a pomoci rodičů, asistentů a odborníků, čímž se jejich zaostalost částečně vyrovná, si v běžné základní škole ani neškrtne. Bez této práce, pomoci a přípravy si některé z nich také neumí, nebo nemůžou utřít zadek, umýt ruce, sníst jogurt, aniž by okolí při pohledu na ně zvracelo. Že všechny postižené děti nejsou hodné, laskavé, smířlivé, komunikativní a kontaktní, víme. Lehce retardované děti jsou vzdělatelné a vychovatelné. To se zkonstatovalo a šup s nimi do běžných škol. A ačkoli takové lehce retardované dítě má IQ pod 70, klidně chodí do školy s malými génii, funguje to a prospívá to dítěti i jeho zdravějším spolužákům. ALE JEN JEDNO, DVĚ.

Problém je právě v tom množství. Když bude ve třídě 1 lehce retardované dítě, výuku to nenaruší. Když bude ve třídě 5-10 takových dětí s asistenty či bez, tak nejmenší potíží bude to, že si učitelka vyřve plíce, aby ji přes "šepot" asistentů a jejich klientů a harašení jejich pomůcek bylo slyšet. Další drobná potíž - dřív či později se přirozeně vyvine systém pro zdravé a pro "ty druhé" - a "ti druzí" budou mít furt nějaký výhody, nemusí umývat tabuli, dělají bordel, ale my to po nich uklízíme...a tolerance, empatie, soucítění atd. jsou v prčicích. Protože děti se nepřetvařují a dají najevo, co jejich kolektiv unese. Jednoho slaboučkého ano, pět už ne. Když nenajdou odezvu ve škole, začnou si děti stěžovat doma. Následně se přirozeně začnou bouřit rodiče.

Stejné to je/bylo by s nevychovanými nepřipravenými cikánky. Jeden není problém, normální učitelka to zvládne a zvládnou to i děti, když je kantor šikovně povede, tak se ho ujmou a pomohou mu dohnat. Když jich dostane ve třídě 3,5 a víc, bude průšvih.

Ze své rodičovské zkušenosti - děti měly ve třídách na ZŠ takové problematické děti, byly ze smíšených a bílé české rodiny, kupodivu čistě romské rodiny jsou u nás úplně v pořádku. Ty děti naštěstí chodily předtím do zdejší MŠ, která se ZŠ úzce spolupracuje, takže základní návyky je naučili tam a škola už řešila "jen" to vzdělání. Zvládlo se to proto, že ve třídách právě byly vždy jen po jednom, po dvou a že měly tu základní přípravu z MŠ.

Kdyby takových dětí bylo ve třídě víc a přišly tam bez předchozí přípravy z MŠ, ani kantor ideál by to nezvládl, Krakonoši.

Takže integraci do běžných škol ano, žádné samostatné "ústavy", ale tak jako existují výběrové školy, podpořila bych 1) provázání povinné předškolní přípravy dětí v MŠ s pobíráním dávek (přídavky, mateřská na mladší dítě, cokoli), a 2) výběrové třídy.
Ve větších školách to tak fungovalo, ne? aspoň na mé základce ano, byla tam A, B, C, D - podle počtu dětí - v A byli nejlepší, atd., z déčka se chodilo na zedníka.
Problém je bohužel u venkovských malotřídek. Tam frčí integrace jako hrom, učitelé, jelikož nejsou ideální, ale obyčejní, jsou i pohodlní a doma mají zahrádku, rodinná pouta a králici, tak učí podle nejslabších. Schopnější pak dopadnou jako Krakonošova dcera, na gympl se bez domácí přípravy nedostanou a prvákem bez pomoci prolezou s odřenýma ušima.
To znám taky z vlastní zkušenosti, zatímco moji rodiče nevěřícně zírali, protože nás na gympl připravili na základce tak, že jejich účast na mém vzdělání od příjímaček na gympl přes maturitu až přijímačkám na vysokou spočívala v podpisu příslušných dokumentů a placení nutných výdajů. To první dnes s plnoletostí odpadá, většinou, protože rodiče mohou darebné spratky živit, ale nesmí jim koukat do známek bez svolení, neb by to narušovalo jejich práva:-)
Mimochodem, jak tohle funguje u vás, dávají vám děťátka ochotně přístupová hesla k elektronickým indexům, záznamům o docházce atd.? Naše ano, ale oni vědí, že by jinak odešli z domu z kufříkem a šátkem buchet :-)

Mikine:
Pomocne skoly maji take vyhody, ale podle meho nazoru se nahazenim ruznych dusevne postizenych deti do jednoho pytle s cikanaty vytvori takove male ghetto, ze ktereho neni uniku.

Jo, ale jak k tomu přijdou ti lepší?

Čili můj názor, rada - integrace do školního systému s odlišením různými třídami v rámci ročníku. Méně dětí do tříd, více kantorů do škol. To chce víc peněz, proto jsem nahoře psala, že to jsou teorie:-)
Názvy jako speciální, vyrovnávací apod. zrušit, nejradši bych zavedla i uniformy a jednotné pomůcky, které by kupovala škola a rodiče jen zaplatili. Jednotné osnovy s přesným odlišením pro děti ze tříd a, b, c, d. Je zbytečné učit dítě, které je manuálně zručné a má tak na tříletý učební obor témuž, co dítě, jež má na gympl a vysokou

září 06, 2010 14:49
No - a zatrím se budou draze učit takové skvosty : wendy
jako psát děti jakousi kurzívou. Proboha, když se naučily psát psacím písmem děti doteď, proč najednou ten humbuk ? Nejsem přesvědčena o tom, že současná úroveň civilizace toto písmo nutně potřebuje.
O uniformách se už uvažovalo. Zlikvidovalo by se předhánění se dětí ve značkovým rouchách a škorních. Asi lobby značek byla lepší než lobby uniforem...
smilies/wink.gif
září 06, 2010 15:39
Školní uniformy? A jaké? : Milan
Já bych hlasoval pro maskáče švýcarského typu, ale se stojáčkem. A místo klasických kanad černočervené "šarky". Kožený opasek s cvočky, armádní nůž s čepelí 24 cm, pro první stupeň 18 cm.

září 06, 2010 15:44
ze sve kratke ucitelske praxe : mura1
muzu potvrdit, to, co pise bb: 1 - 2 deti "zaintegrujes" bez problemu, z 5ti si pujdes hodit masli. meli jsme ve skole 2 jazykove tridy, 2-3 bezne a 1 dyslektickou v kazdem rocniku, a ta dyslekticka se po 7. rocniku rozpustila do te bezne. tudiz se razem v kolektivu objevili dalsi cca 4 zaci, u nichz zhusta dyslexie byla ta lehci diagnoza. a byl to docela srumec.

Mimochodem, jak tohle funguje u vás, dávají vám děťátka ochotně přístupová hesla k elektronickým indexům, záznamům o docházce atd.?

daji. ale priznavam, ze jsem je uz pred lety okamzite nekam zasela a znamky ani dochazku jim nekontroluju. omluvenky si sami nepisou, ty pisu ja a prospech tak nejak prubezne na pozadani hlasi. chlapci. devcata, dokud tedy jeste byla stredoskolackami, se nemusela kontrolovat vubec, ta predlozila pouze 2x rocne vysvedceni a byla pochvalena smilies/smiley.gif trosku si na to devenky zvykly, takze se ted ani moc neobtezuji hlasit, ze maji nejake zkousky a ze je udelaly...
září 06, 2010 15:48
jen krátce moje zkušenost : Míška
mám kamarádku,učitelku, ve zvláštní (speciální) škole. Ve svých třídách učí maximálně osm dětí a to minimálně 90% romských. Ani romské rodiny nestojí o tzv. integraci svých dětí
do běžných ZŠ. Věty typu " pani učitelko, vemte ho", rozhodně nejsou nic ojedinělého.
Já sama mám syna s vážnějším tělěsným handikepem a od MŠ jsme se snažili (úspěšně) o integraci. Syn po zvládnutí ZŠ právě nastoupil na střední. Je to boj, škola je bariérová a možností málo. Často potkáváte bariéry i v lidech. Ale co je podle mne důležité - možnost volby. Chci speciální školu, můžu, chci základní školu, můžu. Ne, musím.
Jiná věc je, že učitelky se speciální aprobací přichází o práci a že problémové romské děti, které nestojí o integraci, budou velkým problémem na ZŠ.
září 06, 2010 17:22
No Miško : wendy
bylo to krátce, leč výživně...,
smilies/wink.gif
září 06, 2010 17:41
bb2 : Mikin
Ja s tebou skoro ve vsem souhlasim. Hlavne v tom, ze jedno problemove dite se da zvladnout, 5 nikoliv.
Na tvou otazku odpoved nemam.
Jak k tomu prijdou ti schopnejsi, kdyz je brzdi ti mene schopni...... jak k tomu prijdou ti, co chodi do prace, kdyz musi zivit nefachcenky.....
Nevim.
Muj kamarad, mistni zubar Helmut me na takove otazky vzdycky odpovida: "kde jsi prisel na to, ze je na svete nejaka spravedlnost?"
září 06, 2010 17:51
Milan : ladybird
Tak mám chvílemi pocit, ne eNČé se nám vtělil do Milana. Milane tvoje nápady jsou krátkébřitké a vtipné a bohužel pro dnešní situaci ve školství realiscky vystihující smilies/angry.gif smilies/cry.gif smilies/sad.gif
září 06, 2010 18:25
sociokulturni znevyhodneni : hermína
Lidi - povinna skolni dochazka byla zavedena v roce 1774.

Co je to za lidi, ze se za 236 let nedovedli naucit mluvit, cist, psat a pocitat a jsou i ve 21. stoleti porad tam, kde jsou? Pro ktere jsme vymysleli dokonce novy nazev (Romove) a termin "sociokulturne znevyhodneni" - a stejne je jim to platne jak mrtvemu zimnik
září 07, 2010 00:33
Lejdy. : Máňa z Počernic (dolních)
Milanovy poznámky jsou neporovnatelně vtipnější a kvalitnější než by zvládl trapnej NČ, kterej dokáže jen remcat a urážet.
září 07, 2010 07:31
Mikine - pravdu má zubař - spravedlnost není z tohoto světa : wendy
a každé nastolování dopadlo špatně.

Sociokulturní znevýhodnění tu je - ale každý se s ním musí vypořádat nebo odejít. By měl...a vo tom to je.
smilies/wink.gif
září 07, 2010 09:44
Za totáče v tom měli jasno : alena puntík
září 09, 2010 16:23
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]