O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JEŠTĚ O ROMECH: PDF Tisk E-mail
Středa, 18 srpen 2010

 Francie už zrušila přes padesát nelegálních romských táborů na svém území. Do konce srpna chce poslat zpátky do Rumunska a Bulharska na sedm stovek Romů, kteří byli ve Francii bez patřičných dokladů. Úřady tak plní nařízení vlády z konce července zlikvidovat na 300 nepovolených tábořišť ve Francii, které jsou podle prezidenta Sarkozyho zdrojem kriminality. Stát k tomuto účelu objedná charterové lety.

 

 

     Francouzský ministr pro imigraci Eric Besson v rozhovoru pro rozhlasovou stanici RTL však připustil, že vyhoštění Romové se mohou za chvíli zase vrátit zpátky, protože je to jejich právo jako občanů členského státu EU...

 

 

A nyní o tom známém HOAXU:

  

     Romské menšině se dostalo pozornosti ve světě internetu: mailovou komunikací se totiž začala šířit falešná řetězová zpráva, tzv. hoax, která tvrdí, že nepracující Romové, kteří celý život do sociálního systému nevložili ani korunu, dostávají důchod počítaný z průměrné mzdy. Tato informace se přes maily rychle rozšířila a dostala se dokonce do žebříčku TOP 10 českých nejrozšířenějších hoaxů.  Přestože ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) se proti textu ohradilo s tím, že není pravdivý, Češi ho pořád přeposílají dále.

 

      Důchody v Česku se totiž odvíjejí od doby pojištění a výše příjmů. Aby měl pak občan vůbec nárok na důchod, musí mít splněnou potřebnou dobu pojištění. Tuto dobu však může získat pouze výdělečnou činností. Pokud tedy někdo celý život nepracoval, a je jedno, zda jde o Roma, Číňana či Čecha, nárok na penzi nezískává. Samotná výše důchodu se pak skládá ze základní a procentní výměry. Výpočtový základ pak značně ovlivňují redukční hranice odvislé od výše příjmů. Pokud není splněna potřebná doba pojištění, která je jednou ze základních podmínek pro přiznání starobního důchodu, nemohou starobní důchod dostat.

 

      Romští spoluobčané nejsou při výpočtu starobních důchodů nijak zvýhodňováni ani znevýhodňováni. Platí pro ně stejná pravidla jako pro všechny klienty českého důchodového systému. Nepracujícím lidem, kteří pouze pobírají dávky, se tak důchod z průměrné mzdy rozhodně nepočítá. Člověku, který po celý život nepracuje a pouze pobírá sociální dávky (míněny např. dávky pomoci v hmotné nouzi, dávky státní sociální podpory, apod.), nemůže vlastně nárok na tento důchod vzniknout, neboť nezískal potřebnou dobu pojištění, která je nejméně 25 (do budoucna až 35) let.  

 

     Detailní informace o důchodech najdete na webu Ministerstva práce a sociálních věcí na adrese http://www.mpsv.cz/cs/3 a rovněž na stránkách České správy sociálního zabezpečení, která v praxi rozhoduje a vyplácí většinu důchodů v České republice, konkrétně na http://www.cssz.cz/cz/duchodove-pojisteni/.

 

Flori@n

 

 

 

Komentáře (36)add feed
Máme tu pár takových lidí bez nároku na důchod, podotýkám že obojí barvy pleti : wendy
zůstávají v evidenci, protože jen ta zakládá nárok na případné sociální dávky z Magistrátu, o kterých se píše v článku výše. Takže - budou tu registrováni do smrti...jednomu z nich je už skoro 70 let.
Je potřeba uvádět věci na pravou míru, a nezakládat zbytečně další ohniska nenávisti. Ono stačí už to, co pravdou je.
srpen 18, 2010 14:01
ano,o tom jsem někde psala, : babička Věra
ale já to nedostala v mejlu,já to našla někde na internetu.Tenkrát jsem brouzdala a hledala vše co se starobního důchodu týká a co vše budu potřebovat.Na nějakých stránkách né bulvárního typu.Už nevím kde,smazala jsem to když jsem zjistila že to z těch stránek bylo odstraněno.Nevím,ale mám dokonce pocit že to bylo na stránkách nějaké státní instituce.
No a samozřejmě mělo to obrovský ohlas.
srpen 18, 2010 14:33
... : HankaG
Myslím že to u mnoha z těch cikánů to vždy končí u toho “zázračného”slova a to je práce. Ačkoliv oni mají právo existovat ve Francii bez víza, na dlouhodobý pobyt musejí žádat o pracovní povolení. Většina z nich je tedy ilegální. V Cechach jsou to občané ale znovu tu myslím jde o to “zázračné”slovo: práce..
Mimochodem mnoho článků píše že ačkoliv nepopírají nutnost zásahů ve Francii, přirovnávaly jejich brutalitu k Hitlerovým zátahům na Židy

srpen 18, 2010 15:29
... : Ceskymo1
"Francouzský ministr pro imigraci Eric Besson"
a ja cetla "Francouzsky ministr pro legraci" smilies/grin.gif smilies/grin.gif - a pak me napadlo ze by to byla skvela zeme, kdyby takovyho ministra mela smilies/wink.gif
srpen 18, 2010 16:58
Já bych na místo ministra pro legraci v ČR : wendy
navrhovala Karla Šípa...
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
srpen 19, 2010 08:25
Tak to beru, toho bych nechala pak ve funkci na doživotí :-) : d@niela
je úžasnej, poměrně nenápadnej, žádná extra celééébryta...
srpen 19, 2010 08:33
Tak ve Francii už pochopili, vypadá to, že i v Itálii (ruší snad tábory u měst), možná i jinde v Evropě. : Myška
Teď jen čekat, kdy to dojde k nám, dojde-li...
srpen 19, 2010 08:38
Hlavně je inteligentně a neuřvaně vtipnej : wendy
a statečně nese narážky na svoji mladou ženu a malého synka... smilies/wink.gif
srpen 19, 2010 08:39
Wendy, prosím, mohla by ses mi ozvat na mail? : Myška
Potřebovala bych radu z oblasti, na kterou jsi odbornice. Pokud svolíš, prosím Danielu, aby ti dala moji mailovou adresu, nechci ji tu zveřejňovat.
Díky.
srpen 19, 2010 08:48
je to tahle? Nezapomeň, že jsem sklerotyk :-)))) : d@niela

srpen 19, 2010 09:02
Dani, : Myška
a k čemu se ta fotka vztahuje?
srpen 19, 2010 09:15
Myško, ta fotka se asi vztahuje k tomu, jaké budou další možnosti vyexdpedování cikánů : wendy
letadla jsou drahá...

Napiš si Daniele o moji adresu a rovnou mi napiš, ju ?
smilies/wink.gif
srpen 19, 2010 09:28
Wendy, díky : Myška
moc moc.
srpen 19, 2010 09:33
diskriminace : dalenka
U nás v ulici romové na diskriminaci kašlou...Maj svý firmy a celkem slušně prosperují. Kopali nám základy na bazén a jeli jako draci. Pracovní nasazení by jim mohli závidět i Japonci. Naopak za polem v osadě berou diskriminace děsně vážně, věnují se jim odborníci a přesto k nám několikrát v noci zavítali s cílem nás nebo sousedy okrást.
srpen 19, 2010 13:32
Někdo jezdí na dovolenou (a ještě placenou!!!) do Kanady, někdo do Francie :-))) : Marek
Každý vypovězený dospělý Rom obdržel "humanitární pomoc k návratu" 300 eur (7500 korun), dítě 100 eur (2500 korun). Vyhoštění hrozí v budoucnosti podle komentářů dalším tisícovkám Romů v zemi.

Mluvčí organizace Rom Europa podle AP označil repatriaci za bezúčelnou, protože vypovězeným nic nebrání se vrátit. "Někteří byli vráceni sedmkrát nebo osmkrát, přičemž pokaždé dostali těch 300 eur," podotkl.

Balkánští Romové jsou ve Francii letitý problém. Veřejnosti vadí zvlášť jejich žebrání, úřady hovoří o obchodu s lidmi a o jejich využívání zločineckými organizacemi. Dnešní zpráva AFP uvádí, že zahraničních Romů je ve Francii asi 15.000!!!
srpen 19, 2010 19:54
No jo, no, svoboda pohybu v rámci Schengenu něco stojí. : Myška
Možná by bylo dobré ty celnice znovu zavést i s celníky. Mně by to nevadilo, pokud by nepřibyly ostnaté dráty kolem naší republiky.

srpen 19, 2010 20:00
akorát mi někdo vysvětlete : alena puntík
proč jsme nebyli o této možnosti /důchodu vypočteného na základě sociálních dávek/ nebyli informování včas a proč jsem teda musela až do důchodu makat jak zběsilá? Mimochodem, s těmi sociáoními dávkami to bylo trochu jinak...nárok měli JEN Romové.Když zemřel otec mých dětí, tak důchoďáku trvalo třičtvrtě roku, než mým dětem spočítal sirotčí důchod. Na žádnou podporu v nouzi, jsem ovšem neměla nárok, protože můj plat přesahovqal o Kčs 13,50 životní minimum. A jinak jsem se dověděla, že na podporu mám nárok tehdy jsem -li a) Romka, b) léčící se feťák, c)propuštěný vězeň, d) víc jak rok nezaměstnaná. A to vše jsem se dověděla z úst pracovnice sociálky na Praze 1. Má snad Praha1 nastavena jiná pravidla, než ostatní obvodní úřady, platí vůbec nějaká pravidle obecně, nebo to závisí na tom, jak se příslušný pracovník vyspí, nebo jak jste mu sympatický?
srpen 19, 2010 20:41
Než jsem začala dělat v bance, : alena puntík
byly moje děti dvakrát na táboře ve Žloukovicích./RaJ 1, kde jsem před tím, tábor neměl/. Tento tábor pořádala sociálka Praha 1. Za každé dítě jsem platila tři stovky - což se platilo všude. i když ten tábor pořádal podnik, kde jste byli zaměstnáni. Takže to bylo v pořádku. Nicméně, když se k nám dostavila sociální pracovnice, aby mi předala příslušné papíry, viděla mě a moje děti, tak se ptala, zda nejsme Romové. Já řekla že né, že jsme měli jen jugoslávské předky. No a ona řekla, že je to škoda,že by děti měli ten tábor zadarmo a že bych dostala poukaz do dětského domu, kde bych pro každýho dostala kompletní výbavu zdarma /tedy, tepláky, trenýrky, trička, tenisky, holínky, pláštěnky a tak/. Takhle jsem musela lítat jak slepice po celé Praze a shánět výše uvedené, aby děti vůbec na nějaký tábor mohly odjet. Takže, jestli je tady někdo těžce proti jakékoli diskriminaci, jsem to PŘEDEVŠÍM já.
srpen 19, 2010 20:53
alena puntík : mamča
No sákryš ! Když už máte to štěstí a jste permanentně opálení, to jsi nemohla říct, že teda tak trochu Rómové jste ? smilies/wink.gif Třeba byste dostali pár kaček aspoň na ty trenýrky... smilies/grin.gif
Dneska se např. při sčítání lidu, můžeš přihlásit ke které národnosti chceš. Na úřadech to asi nebude jiné.
Jenže jako "Romka" s odpracovanými 40ti a více lety, by jsi byla za raritu. smilies/cheesy.gif
srpen 20, 2010 10:54
alenko, : bb2
důchod se nevypočítává ze sociálních dávek :-) ani cikánům ne. Když nemají nárok na důchod, což nemají, pokud nepracují a neodpracují potřebné roky, tak dostávají ty sociální dávky. Kdybys nepracovala do 60, dostávala bys je taky, opravdu :-)) ale nevím, když jste doma jen 2, jestli byste z toho vyžili. Kdyby vás doma bylo 12-15, to už by něco hodilo :-)
srpen 20, 2010 17:18
Nojo, někdy úplně šílím z těch hoaxů... : d@niela
V poslední době se asi chovám dost neurvale:
když něco podobného dostanu - jako že mi jich chodí týdně balík - tak vždy kliknu na ODPOVĚDĚT VŠEM
a pak jim všem napíšu, jaká je to blbost, odkážu je na www.hoax, případně tam ještě vždy zkopíruju KONKRÉTNÍ VYSVĚTLENÍ té dotyčné ptákoviny.
Ale - že by to pomohlo? Dostávám to furt a i furt od těch samých lidí...
Takže občas, jako v tomhle případě, to dám extra... ach jo.

Jenže - někteří lidé prostě "nečtou"...
srpen 20, 2010 17:32
s tím nic nenaděláš, Danielo, oni čtou, ale vidí jen to, co chtějí :-) : bb2
a když Alenka, Myška a pár dalších jdou jak ohaři jen po důkazech o protěžování cikánů, tak si je prostě najdou, i kdyby čert na koze jezdil :-)
srpen 20, 2010 17:37
Tak pozor bb2, neber si mne do úst laskavě, v souvislosti s hoaxem o důchodu. : Myška
Protežování cikánů existuje, s tím nic nenaděláš, i kdybys stokrát opsala, že ne, a nechala to dvěstěkrát podepsat rodiči.
Viz. rabování v severních Čechách - rabující Poláci jsou ve vazbě, a hrozí jim až osm let na tvrdo. Kdežto rabujícím cikánům hrozí mírnější trest, a nejsou ani ve vazbě - dle médií.

srpen 20, 2010 18:16
pohov, myško :)) : bb2
právě jsi potvrdila co jsem napsala, opakování se dokolečka dokola v tomto případě není matkou moudrosti, tak jen dodám, že si tě do úst vezmu kdykoli se mi bude chtít reagovat. Vypínám teď počítač, takže další žlučovitosti si přečtu až příště, čau :-)
srpen 20, 2010 18:23
bb2 - takže pravda jsou žlučovitosti? : Myška
Taky názor...
srpen 20, 2010 18:29
K hoaxum : Giussi neprihlasena
Jednou jsem dostala od kolegy v praci taky ten skupinovy email, ktery varoval zeny, aby se chovaly obezretne pri tankovani bezninu a pred nastoupenim zpet do auta se podivaly pod auto, jinak ze jim muze nekdo useknout nohu. Ze se pod auta zen, kdyz jdou zaplatit schova nejaky zloduch a jak nastupuji, tak jim tu nohu hezky usekne. No zdalo se mi to jako dost velka hovadina, tak jsem zahledala na internetu a samozrejme to byl znamy hoax a nic podobneho se nikdy nikde nestalo.

Tak jsem to taky do toho emailu okopirovala a poslala tomu seznamu zpet a vite, co mi ten kolega odpovedel??? Ze by to poslal znovu, i po te informaci, ze je to hoax, protoze obezretnosti neni nikdy dost. No, tak to uz jen zbyva, nejlepe v pracovni dobe, vymyslet ruzne dalsi hovadiny a malo uvertilne situace a rozesilat, aby se nam vubec nic a nikdy nemohlo stat...
srpen 20, 2010 19:28
bb, : Sinix
že se ti chce se s nimi dohadovat. Škoda času a energie. Místní xenofobní grupa je právě důkazem, že zprávy Amnesty International o diskriminaci Romů jsou - bohužel - pravdivé. Holt naše názory předbíhají dobu nejméně o 100 let.

Mně se jenom líbí, jak tady největší xenofobistka Věra tvrdí, že vůbec není xenofobní smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Jak správně říkáš, ve skutečnosti je tvé argumenty vůbec nezajímají; neslyší je, ani nechtějí slyšet. No nic, užij si "diskuzi" s nimi...
srpen 21, 2010 17:46
pro Sinix : babička Věra
Mně se jenom líbí, jak tady největší xenofobistka Věra tvrdí, že vůbec není xenofobní smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif


Jestli jsi si nevšimla, tak tady, mám skromný článeček ještě na začátku.
To za prvé a za druhé, je to diskuse,tak nechte reagovat všechny,nebo pokud jsou diskuse na Kudlance výhradně pro několik osob, "velice inteligentních", od nás ostatních,tak to napište nahoru velkým písmem, že diskuse tady je jenom pro vás.

Pokud ovšem máte vůbec zdání o tom,co je DISKUSE,na rozdíl od rejpání,urážení,ztrapňování atd. DISKUSE je od slova diskutovat a v diskusi má každý právo na vlastní názor a zkušenost.

srpen 22, 2010 11:19
No nechci byt brana za xenofobni : Alena P-H
pac celej zivot ziju v zahranici a byla jsem prijata jako domaci.
Mimochodem - xenofobni je slovo, ktere oznacuje strach z cizincu - pakze by Vera byla xenofobni mela by fobii z cizincu coz cikani nejsou.

Bohuzel, mam s cikany velmi spatnou zkusenost a asi budu cikano-fobni. V jednom ceskem mestecku jsme se podvecer prochazeli s manzelem a diskutovali anglicky. Nacoz se kolem nas zacala stahovat skupinka cikanu a domlouvali se jak na nas nevedice, ze ja jim rozumim. Nastesti jsme narazili na otevrenou restauraci, kde jsme se "zachranili". Policajti nam pak vysvetlili, ze se na ulici nema mluvit anglicky pac je tam cikanska populace ktera se na zahranicni turisty specializuje.

Jsem rasistka, kdyz mi jinak nevadi cernosi ani Aziati apod ale na Cikany si davam majzla?
srpen 23, 2010 02:47
Cikáni. : Sidon
Ti naši předkové byli děsní rasisti smilies/smiley.gif

Patent císaře Karla VI. vydaný 22. ledna 1726 ve Vídni nařizoval pod přísnými tresty všem Cikánům bez výjimky opustit České království. Toto císařské nařízení bylo cirkulářem českých místodržících ze dne 12. března 1726 oznámeno do všech měst a všem příslušným úřadům, a kromě toho byly na hranicích vyvěšeny tabule s textem tohoto nařízení, a tresty, které na Cikány čekaly, zde byly vymalovány.

I. Všichni cikáni, kteří v královských českých dědičných zemích od kohokoliv dopadeni budou, ať považují se jako dříve za psané (vogelfrei).
II. Kdyby některý cikán při postihnutí dal se na útěk a nemohl být polapen, jest každý oprávněn jej hned (in loco) zastřeliti, aneb jakýmkoliv způsobem zabíti.

III. Byl-li některý cikán polapen, ať se ihned spoutá a dobře uvězní.

IV. Mužové cikánského plemene ať se ihned provazem utratí.

V. Silným, osmnáctého roku však ještě nedosáhnuvším cikánským klukům (Buben), pak všem dospělým ženským cikánské roty, ať kat v království českém uřízne pravé, v markrabství moravském, vévodství slezském a markrabství kladském pak levé ucho. Po přestálém tomto trestu musí každý cikán neb cikánka vystaviti a odpřisáhnout hrdelní revers, že se nikdy do dědičných zemí království českého nevrátí; po té ať je kat metlami mrská a za hranice té které země odvede.

VII. Kdyby postižení takovíto kluci cikánští, nebo cikánky ještě nějakého zločinu se byli dopustili, a nebo kdyby po prvním trestání opět do zemí království českého se vrátili, ať se jim ihned druhé ucho uřízne a ostatní svrchu uvedené tresty ať se při nich opakují.

VII. Kluci cikánští neb cikánky jimž již jedno neb obě uši chybí, nebo kteří na zádech nějaké trestné znamení vypálené mají, ať se po dostihnutí a uvěznění mečem odpraví, jelikož se se vší určitostí dá souditi, že jsou nenapravitelní (Incorrigibilitaber).

VIII. Takovíto odsouzenci mohou se, což se jim milostivě dovoluje, z přisouzeného jim trestu odvolati a soud apelační může toho nebo onoho delikventa milosti císařské odporučiti.

IX. Aby se ale tato škodlivá cikánská sběř (dieses schädliche Zigeuner-Gesindel) co nejdříve právu dodána a úplně vyhubena býti mohla, tedy se všechněm obyvatelům vůbec, vrchnostem, úředníkům a rychtářům ale zvláště pod dole uvedenými tresty přísně poroučí a nařizuje, aby tuto sběř, kdyby jí někde, jmenovitě ale v lesích postihli, ihned nejbližším úřadům udali, ji schytati a právu odevzdati pomáhali. Kdyby ale některá vrchnost, některý úředník, rychtář neb kdokoliv jiný dle výkazů těchto nejednali a cikánům při jich potulování se jakýmkoliv způsobem pomáhali, propadají následujícím trestům: osoby zámožné zaplatí 100 dukátů; nemají-li po ruce peněz, zabaví a prodá se jejich majetek. Osoby chudé jiným způsobem se potrestají.

(Překlad J. K. Hraše: Persekuce Cikánů v zemích Koruny české v XVIII. století. SVĚTOZOR 1871, roč.5, č.2-4).



srpen 23, 2010 04:48
pro Alena P-H : babička Věra
máš pravdu, xenofobní tedy opravdu nejsem,protože mám hostel a 95%hostů jsou cizinci z celého světa a všech barev pleti. smilies/wink.gif

Nebylo to město Praha?Tady je to běžné a v létě maj cikáni(v 99,9%) žně z turistů.
No a pravda je,já nemám jedinou zkušenost s cikány,kterou bych mohla označit za pozitivní.

Rasista určitě nejsi!
srpen 23, 2010 09:13
Ano, už jsem to tu zmiňovala : wendy
je nedala celé jako ty...
smilies/wink.gif
srpen 23, 2010 09:15
správný přístup a fandím jim : babička Věra
srpen 23, 2010 09:18
Taky Francii a Itálii fandím. : Myška
Bohužel, to není dotažené, a cikáni se tam zase vrátí. Dokonce prý už někteří cikáni začali v tomtom směru podnikat - ty eura, která dostanou cikáni při repatriaci (Francie) lákají. A repatriovaní si frčí zadarmo letadlem, aby se v Bukurešti otočili na podpatku a putovali zpět do země zaslíbené pro další eura. Cikánské perpeetum mobile?
srpen 23, 2010 09:51
Myško,Francie jim : babička Věra
právě že dá to odchodné,ale Itálie jim nechce dát žádné peníze a vyhostit je(odvézt je).
Dobře dělaj,tak by to mělo být všude a se všema co zneužívaj sociální dávky toho kterého státu.
Ale vzpomínám na reakce italské(i francouzké i jiných) vlády,když si tam u nich cikáni stěžovali jak jsou u nás utlačovaní a nemaj žádná práva.To se do nás celá EU obula co to šlo.
No a jejda,už to není najednou utlačování,když se to týká jejich státu???????

Myslím,že pokud to jen trošku půjde,do země už si je zpátky nepustí,nebo aspoň většina už se tam nedostane zpět.
srpen 23, 2010 10:56
důchod : markéta Dz
nevíte někdo zajímalo by mě co bude pobírat a kolik(přibližně) člověk v důchodu který nikdy nikde nepracoval a nespořil si důchodové připojištění
duben 22, 2013 11:38
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]