O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

AŤ JIM TA KOZA CHCÍPNE!!! PDF Tisk E-mail
Pondělí, 10 listopad 2008

 Nedávno se tu diskutovalo o tom, jak jsou - na rozdíl od „našich Romů" vietnamští přistěhovalci pracovití, jak se jejich děti výborně učí, jak zapadli a až na nějaké ty excesy o nich ani nevíme. A ejhle - stačil požár pražské libušské tržnice a rozpoutal se další, tentokrát na českých webech. Požár xenofobní nenávisti, závisti a malicherných jedovatostí.

 

    

 

 

 

 

     Ano, jsou mezi nimi pěstitelé marjánky, prodávají levné věci pod všelijakými značkami, také mají svou "várku" kriminálních živlů - ale neporovnatelnou oproti jiným. Daně platí, protože jinak by jim Cizinecká policie neprodloužila vízum...

 

     Rozhodně je nechci nijak obhajovat a jak říkám, o jejich případnou trestnou činnost mi v tomto článku vůbec nejde. Chtěla bych však vyzdvihnout tu neskutečnou špínu, která se v nedávno uplynulých dnech vyvalila. Jako kdyby Česká republika chtěla kolem svých hranic postavit vysoký plot (takovou čínskou zeď), aby se k nám nikdo nedostal a nechal nás žít „naším českým životem".

 

     Vietnamci mají něco, co už našim obchodníkům občas chybí - chovají se slušně a úslužně. Jsou velcí dříči. Od časného rána do pozdního večera a každý den je vidíme - jedny a ty samé ve večerkách a jiných malých prodejnách. Myslím, že půlka národa si už od nich něco koupila. A zcela jistě neplatí to známé překvapení s hrůzou, pokud by vám Vietnamec řekl: "Dobrý den, sousede!"

 

d@niela

 

 

Komentáře (28)add feed
Po dlouhé době musím reagovat - : skaz
Dani, absolutně s tebou souhlasím. Před 11 lety skončil podnik, kde jsem pracovala a nějak nebyla nabídka míst, abych se mohla zařadit do pracovního procesu - no,byla jsem na pracáku a hluboce nešťastná. /1 měsíc/. Tehdy mne oslovila Vietnamka, která měla vedle obchůdek, jestli bych jí nepomohla zařídit kamenný obchod - výběr prodejny, vyřízení veškerých papírů, zajištění platných smluv a podobně. No,nikdy dřív, ani nikdy potom jsem neměla lepšího šéfa - byla jsem člen její rodiny a naopak.
Nikdy předtím a nikdy potom jsem neviděla nikoho tak dřít - já odcházela mrtvá po dvanácti hodinách, ona šla ještě prodávat do velkoskladu - na šest hodin. A ráno stála u nás před domem a vezla mne do nové prodejny, kde jsme společně stavěly nábytek a chystaly zboží. Byla jsem i v jejich velkoskladu - prodej od 21.00 - 03, šílené hemžení lidiček, každý vlekl pytel větší, než byl sám.
Byla jsem na jejich svatbě - úžasná záležitost. Pořád si myslím,že pokud by každý z nás byl schopen pracovat na pouhých 30% jako oni, byla by nejen naše ekonomika, ale i naše republika opravdu za vodou.
Tudíž - takové sousedy beru kdykoliv.

listopad 10, 2008 22:26
díky Skaz : Jel
za tvůj úpříspěvek. Souhlasím s tebou a Danielou.
listopad 11, 2008 07:11
Určitě jsou i mezi nimi hajzlíci - kde nejsou : wendy
ale je to asi v obráceném gardu než u jiné menšiny, že. U nás už někteří Vietnamci zaměstnávají své prodavače, Čechy, a třeba starší paní to docela vděčně přijímají. Když jsme ted byli u mladých v Mostě, byla jsem něco nakupovat v malém kamenné krámečku, kde dřív prodával mladá bílá paní - vzdala to. Dneska je tam Vietnamská rodina, té nevadí že tam musí být celý den, nějak se prostřídají. Jsou milí a úslužní. ZAtímco naproti do baráku, kde bydlí cikáni, jen za ty 4 dny co jsme tam dleli návštěvou, přijela jednou sanita a dvakrát policajti. Při předminulé návštěvě tam zase jeden žárlivec podpálil byt sokovi v lásce, takže poliši hasiči. A taková to byla noblesní čtvrť, klidná, plná zeleně, důchodců a maminek s kočárky. Vietnamci jí na dynamičnosti nepřidali, vše ok.
MYslíte si, že kdyby nebylo placení daní vázáno na prodloužení pobytu, přestali by je platit ?
listopad 11, 2008 07:23
Já se přidám. : mamča
Můj muž (jako většina chlapů) nerad nakupuje, a oblečení už vůbec. Jednou ho potřeba nových svršků zavála na "Tržíčko" ve Strašnicích. Hned na kraji ho (jako váhajícího zoufalce) oslovila drobounká Vietnamka krásnou spisovnou češtinou a hlubokým melodickým altem - u nich velmi neobvyklý hlas. Otipla ho jedním pohledem, a domů se mi vrátil spokojený manžel, oblečený od hlavy k patě do padnoucích džín, solidního svetru, košile...ani na ponožky a spoďáry ta milá dívka nezapomněla.
Od té doby tam jednou za rok manžel zaskočí, a ona si ho ta dívenka pamatuje. Ví, co si koupil vloni, tak vybírá něco, co doma ještě nemá.
(Žádný vnucování, vlezlost typu "pane šuší, to dóbry").
Myslím, že pracují mnohem víc, a v mnohem horších podmínkách, než v jakých by byli ochotni pracovat Češi.
O jejich vzdělaných a cílevědomých dětech už se tu napsalo dost. U nás v domě bydlí pan učitel na penzi, a malé vietnamčíky si za úplatu bere do péče. Jeho svěřenci mluví krásně spisovně Česky, a několik jich už studuje na víceletém gymnáziu. Ti mrňousové mluví perfektně vietnamsky, česky, a časem k tomu ve škole přibývají další jazyky.
Myslím, že v tomhle je to "žluté nebezpečí", kterého se mnozí obávají. Ty děti budou velmi vzdělané, vytrvalé a ambiciózní. České děti tuhle cílevědomost většinou postrádají.
Ale rozhodně považuji Vietnamce za přínos téhle zemi. Přestože se u nás zabydlují teprve cca 30 let, ctí naše zákony a zvyklosti. Žádná "špecifika" ve vztahu k většinové společnosti nevyžadují.
listopad 11, 2008 07:56
Přidávám se k tomu, co tu už bylo napsáno. : Myška
Jen mě děsí jejich zvyk konzumovat psy, a hlavně je zabíjet velmi nehumánním způsobem - aby se do krve vyplavilo co nejvíce adrenalinu. Já vím, že i bílí i jiná etnika psy konzumují, nakonec, dříve to bylo celkem běžné u nízkopříjmových skupin obyvatel. Vietnamci i jiní Asiaté, pro které je konzumace psího masa běžná, by se měli přizpůsobit zvykům země, kde žijí. Já bych si v Indii taky nedovolila zabít a konzumovat krávu.
listopad 11, 2008 08:05
Jenom jestli : David X
nejsou Vietnamci špatným svědomím určité skupiny obyvatel, která si pořád jen stěžuje a natahuje ruce. A nemyslím tím jen onu etnickou skupinu snědší pleti.
Oni totiž každý den dokazují, že to jde. Že stačí makat, vzdělávat se, nespoléhat se na pomoc zhůry a úspěch se dostaví. I když máte špatné startovní podmínky.

listopad 11, 2008 08:20
Ano ano : wendy
i já peníze všem těm, kteří je získali poctivým způsobem, jenom přeji. Ať začínali od malého krámečku nebo si dali patentovat svůj vynález, nebo nás obohacují svým uměním. Vážím si jich, a mají to zasloužené. Ti ano.
smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
listopad 11, 2008 08:49
Daně platí, protože jinak by jim Cizinecká policie neprodloužila vízum... : Sandokan
"Daně platí, protože jinak by jim Cizinecká policie neprodloužila vízum..."
Tak za tohle bych ale ruku do ohně nedal!
listopad 11, 2008 08:57
vietnamec : Sipik
My sme mali na vyske spoluziaka Thana z Vietnamu. Na matematike uplne exceloval. Raz pocital na tabuli nejaky priklad a matematikarka ho stopla: Prosim Vas, je to dobre, ale rozpiste to, lebo henti debili to nechapu.... ( a mala pravdu smilies/undecided.gif )
listopad 11, 2008 09:23
Naprostej souhlas : NČ
Závist neschopnejch impotentů dokáže bejt bezmezná!
Navíc - kecy o únicích tržeb značkovejch firem jsou absolutní blbost! Protože ten, kdo si koupí Najkový ketsky v tržnici, ten by si je nikdy nekoupil za desetinásobek ceny ve značkovym kšeftu. Takže Najka tržnice nepřipravěj ani vo korunu, euro, dolar, či libru. Přitom, většině případů se oboje "najky", originály i vietnamský, dělaj v těch samejch fabrikách, těma samejma lidma a z těch samejch materiálů.
Jinak, myslim, že požár v Libuši byl kočičí pomstou střelcovi a šéfovi vybíračů vejpalnýho.
listopad 11, 2008 09:45
nebýt sekáčů a zejména Vietnamců : alena puntíkovaná
tak chodím nahá. Co se týče tzv. falšnýách značek" - nikdo není tak hloupej, aby si myslel, že si na tržišti za pár kaček kupuje pravé adidasky - ale!!!ony mu vydrží stej si ho taky ve značkových obchodech koupí.Ti, co kupují oblečení a obuv u Vietnamců - prostě nikdy značkové věci kupovat nebudou, i kdyby tu stokrát ty Vietnamce zakázali - protože na to prostě nemají peníze.Jinak já osobně bych nedokázala makat od nevidím do nevidim, v mrazu, vedru, dešti - a ještě být úslužná, ochotná a milá. Jinak ve Zlatnické, kde bydlí můj syn, je Vietnamská večerka - tedy večerka - oni mají otevřeno už od rána - do deseti do večera. Vždycky jsou příjemní, ochotní, ceny tak o korunku dvě dražší než v super hypek - ale vcelku mírné, když uvážíte, že to máte přes ulici a nemusíte se nikam vláčet. Mají všechno, hlavně nádhernou zeleninu a ovoce, vždycky tam zaskočím, když jedu od synka, protože to mám pak kousek k Masaryčce na tramvaj a nemusím se vláčet s nákupem přes celou Prahu. Jo, když jste stálý zákazník - což já jsem - tak vám občas šoupnou nějaký dárek. /Což se mně u nás v krámě na Slapech, kde nnakupuju a bydlím přes dvacet let, ještě nikdy nestalo a zaručeně nestane/. Tuhle jsem od nich dostala igelitku plnou hroznového vína, podělila jsem všecky kamarádky a i tak mi dost zbylo - bylo vynikající. Jo a nakupuje tam i Chantal Poulain. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
listopad 11, 2008 09:50
Jinak k tomu, co řekla mamača : alena puntíkovaná
přesně - ještě jsem neslyšela, že by Vietnamci vyžadovali extra školy pro své děti - jejich děti mluví česky lépe než některé české. A jsou velice pilné a učenlivé - protože chápou cenu vzdělání. Kvůli nim se tedy zvláštní školy a podobně zřizovat nemusí...tolik i k otázce rasismu Čechů. Oni na rozdíl od cikánů jiném rasy JSOU. a nezdá se, že by zrovna tohle někomu vadilo. Jinak mimochodem - cikáni ty psy jedí taky.
listopad 11, 2008 09:57
ano : Kamila
už dlouho se mi nestalo, abych ze srdce souhlasila naprosto se všemi komentáři! Je to celé přesně tak, včetně těch úžasných obchůdků. Ovoce a zelenina nedostižné, servis příjemný, ceny velice přijatelné. Chodím k nim občas i na oblečení a na boty a potvrzuji, že pokud člověk vybírá pečlivě, těžko najdete rozdíl mezi jejich a značkovými věcmi. Děti u nás na základce jsou zcela bezproblémové, pečlivé, dobře se učí. A strašně mi vadí lidé, kteří obchodníkům tykají, případně je jmenují hanlivě. Jsou to chudáci, kteří si na nich hojí své pochroumané sebevědomí.
listopad 11, 2008 10:28
Je fakt, že někteří Češi tykají z pocitu jakési nadřazenosti. falešné, a to je hloipé : wendy
ale oni ti vietnamčíci u nás dost tykají taky. Neznají rozdíl mezi VY a MY, ne ? Tím ty Čechy neomlouvám, jen si myslím, že že Vietnamci to nijak úkorně neberou. Když jsme jezdívali nakopovat do Polska, tak tam nám prodavači taky tykali.
listopad 11, 2008 10:36
wendy : Kamila
určitě máš pravdu. Ale ono je to slyšet z tónu, kdo tyká tak nějak bez postranních úmyslů a kdo tyká, protože se cítí jako velký pán...
listopad 11, 2008 10:39
Jo ten tón : wendy
ten se omluvit nedá, to ne. Blbci to jsou. smilies/undecided.gif
*****************************************
listopad 11, 2008 11:01
... : bb
Aleno, taky občas zajdu do večerky Vietnamců, v obchodáku dělám týdenní nákup a u nich koupím cestou z kanclu rohlíky a to co doma chybí, mají od 9 do 21, a i v 7 večer tam dostanu rohlíky. Zeleninu mají krásnou až moc, bude asi krásně vyhnaná a vyhnojená, ale to je supermarketová taky. Za obchodem, který je neustále vymydlený a uklizený včetně podlahy mají byt a malé dítě, ke kterému nastřídačku odbíhají. Jsou ochotní, zdvořilí, nevtíraví.
Je to pravé požehnání pro staré lidi z okolí, protože je tam osobní přístup a prodávající jim ochotně přiskočí na pomoc, nandají nákup do igelitky a otevřou dveře při odchodu.
A mě berou čerti skoro pokaždé když tam zajdu, to je tak 1-2x za 14 dní, a narazím na malá cikánčata, jak jedno hlídá, druhé třetí šmejdí a čtvrté jistí dveře, aby uvolnilo průchod. Vietnamci vědí oč jde, chodí za nimi a ptají se přeješ si něco, hledáš něco, potřebujete něco - ne, my se jen díváme, a všichni víme oč jde. Pak se zašumlujou, zavíří a jsou pryč. Nestihli by je ani prohledat a ani si to netroufnou, protože by na ně vyrazili jejich dospělí příbuzní a kdoví, jak by to dopadlo.

Vadí mi, že jim hodně lidí, tedy hlavně chlapi, tyká...jasně, ukaž mi to, hele podej mi to... Dělal to i jeden můj příbuzný, bylo mi trapně, tak jsem je představila, to je majitel obchodu a to je Václav, můžete mu říkat Vašku, když vám taky tyká. Vietnamce se rozchechtal, Vašek se šklebil, venku pak řekl, že si to vlastně ani neuvědomil, že jsou takoví malí a drobní a vypadají mladě :-) ale slečně v bance taky netyká,že. Přidala se i jeho žena, že jí to taky vadí, ale nechtěla se dohadovat. No a už prý netyká :-)
listopad 11, 2008 11:14
Já když : David X
přijdu do jakéhokoliv obchodu, tak slušně pozdravím a vykám.
Myslím, že je to pozůstatek z doby, kdy většina Vietnamců tady byli učni v mladistvém věku.
Cizímu dospělému člověku nemám co tykat, to je odporná demonstrace pocitu nadřazenosti (zhusta neoprávněného).
listopad 11, 2008 11:34
teda tykat jim by mě nikdy nenapadlo : alena puntíkovaná
když mi říkaj "dobrý večer, paní" tak mi asi taky netykaj. a taky neposílaj svý děti krást. Nehulákaj všude, jak svý děti milujou, ale pečlivě se o ně starají a vychovávají je. Nikde od nikoho nedostali byty, nebo něco jiného, na všechno si museli vydělat a koupit si to - a tvrdě zaplatit. a nikdo jim v létě ve spánku nekrade radiátory. smilies/cheesy.gif
listopad 11, 2008 12:50
Nejvíc jim tykaj dacani v teplákách : NČ
často sradlaví a přivožralí. A pancharti tak od 10ti let, zjevně vychovávaný smradlavejma dacanama v teplákách. Jen doufám, že ti Vietnamci to tak neberou, protože přesně ty jazykový rozdíly nechápou. Je to hnus.
Zrovna nedavno mi ale jedna žižkovská Vietnamka na muj protest proti ceně (byl ale neoprávněnej!) vpálila: "To teda pěkně kečáš". Aspoň byla sranda :-)
listopad 11, 2008 15:14
ono s tim tykanim : Polarka
moji kluci se taky nikdy nenaucili vykat. Vetsina lidi co k nam jezdi jsou trampove,vodaci, horolezci......a kamaradi. Takze na vykani si nikdy nezvykli. Ale nemysli to zle.....anglictina vykani nezna.
Jinak souhlas se vsim co tady bylo napsano. My tady....teda ne u nas, ale ve Vancouveru mame hlavne Cinany z Hongkongu. Slyslela ze se ted Vancouveru rika Honkouver. Tam ale pokud vim prijeli velice bohati lide.
listopad 11, 2008 16:18
to se pleteš Polárko : alena puntíkovaná
angličtina nezná tykání. V angličtině se pouze vyká - středověký výraz úpro ty jsi - tedy "thou art" již se několik století neužívá. Takože si - kočičko - všichni vykáte.
listopad 11, 2008 16:24
NČ tos mi úpřipomněl jednu historku : alena puntíkovaná
kdysi jsem pracovala jako recepční v malém hotýlku a jednou u nás bydlel kubánský inženýr - golog, který vystudoval v Brně, takže mluvil ještě slušně česky. Každý den ho vyzvedával jeho český kolega a vozil ho na jednání. Jednalo se o nějaký geologický výzkum za účelem výstavby čehosi na Kubě. Jednou se vrátili zpátky celý uchechtaný a vykládali mi, jak zase měli to jednání a dohadovali se, zda ten určitý úsek mají zařadit do programu, nebo nemají - až to rozťal ten Kubánec řka:"Vážený soudruzi, myslím, že nejlépe bude, když tento úsek půjde do p*dele" - a bylo vymalováno. On ten Kubánec mi pak vykládal, že si zaboha nemohl vzpomenout na výraz "odstranit"....no a tenkrát na tý koleji v Brně tam ty p-dele lítaly pořád a ve velkém množství, tak si chudák ani neuvědomoval, že je to sprosté slovo a že by hio neměl říkat. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
listopad 11, 2008 17:40
Aleno dobre tak si vykame.... : Polarka
ono se to vyrovnava tim, ze si rikame krestnima jmenama
listopad 12, 2008 15:37
Jo??? : Puntíkovaná
a jak budete říkat Obamovi? Baráku?
listopad 12, 2008 15:55
Jo, adekvátní našemu tykání je anglické - říkej mi Tome.... : wendy
JAk budou říkat novému prezidentovi to nevím, ale vím, jak se bude říkat Bílému domu : Black barak. smilies/cheesy.gif
listopad 12, 2008 16:12
Aleno Puntikovana : Polarka
ono zase v te angline to tak blbe nevyznismilies/smiley.gif A oni neznaji cestinusmilies/smiley.gif
listopad 12, 2008 16:56
Wendy : Polarka
smilies/smiley.gif)))))))))))))))))
listopad 12, 2008 16:58
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]