O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

PRŮMĚRNÝ PLAT PDF Tisk E-mail
Pondělí, 01 září 2008

 Tak jsem četla, že průměrný plat je u nás, v naší české zemičce, nyní něco málo přes třiadvacet tiísíc měsíčně. Vzhledem k tomu, že se také cítím být docela obyčejnou, průměrnou ženskou, s průměrnou rodinou v průměrném bytě, že si  myslím, že svou práci odvádím dokonce víc než průměrně, chtěla bych vědět, kdo jsou ti, se kterými nás sčítají a posléze dělí, aby ten průměrný plat vyšel.

 

 

 

 

     Pracuju jako prodavačka v jednom Hypermarketu (mj. v oddělení ryb, takže si umíte představit, jak voním) a mám 55,- Kč hrubého na hodinu. Pokud by se mi něco nelíbilo, je hned za mně náhrada... Manžel se po zrušení jejich podniku (kde pracoval opravdu dlouhá léta) zaučil jako zedník a nyní má tak 60,- na hodinu čistého. A je rád, protože tady u nás (nejsme v Praze) si zas moc vybírat nemůžeme. Není totiž z čeho.

 

     Naše dcera pracuje jako zdravotní sestra ve zdejší nemocnici a má osmnáct hrubého. Jaké jsou její pracovní podmínky, to si jistě umíte představit. Není specializovaná sestra s vysokoškolským vzděláním a velkou praxí, je „průměrnou" ale dobrou a dobře pracující sestrou. Ta druhá nyní pracuje jako brigádnice u nás v obchodě na pokladně. Dostala 70,- na hodinu, ale je to zatím jen brigáda (než přijde ta, co je na mateřské), a pak bude hledat dál. Mj. středoškolské vzdělání s maturitou mají obě.

 

     Takže - kde jsou ti, se kterými jsme sčítáni? To je u nás tolik programátorů, výzkumných pracovníků, bankéřů, poslanců, senátorů atd.?

 

Markéta

 

 

 

Komentáře (85)add feed
mas peknou predstavivost : ivci
zapojit vyzkumne pracovniky mezi ostatni vyjmenovane, to je velmi zkreslene..
září 01, 2008 15:13
neznám nikoho, : alena puntíkovaná
kdo by tenhle průměrný plat bral. Včetně mého syna, který je počítačový grafik. I ten bere míň. Tak mi řekněte, kdo tedy vlastně za ten průměrný plat dělá a kde je možno ho získat - resp. který podnik takto svým zaměstnancům platí?
září 01, 2008 15:17
ivci, já to tam jen tak plácla - : markéta -tahle
oni ti výzkumáci berou taky míň?
září 01, 2008 16:12
Platy? : Dolin
Víte kolik je u nás bank? V každé cca 6 odd. Každé odd. má svého ředitele který bere zhruba 150 tis. hrůbého. Každý má své 2 - 6 vedoucích referátů a ti berou cca 70 tis.
Nepočítám 4 členné představenstvo s ročními platy 10mil. roční odměny zhruba ve stejné výši. Dále dozorčí rada, správní rada. Smluvní strany (hulibrci z jiných bank).
Teď si to znásobte a máte tu „chybějící temnou hmotu“. Dále vedení ministerstev, nadnárodních společností, energetických akciovek, etc. Tihle všichni produkují NIC. Čili dělají hovno. Celých 40 let nám ve škole o nenažranosti kapitalistů lhali. Asi.
září 01, 2008 16:32
Mily Doline : Mikin
ano, lhali nam. A vyraz "nenazranost kapitalistu" ti uz jak se zda v hlavicce zustal natrvalo.
Podivej, ono je to vsude ve svobodnem svete stejne. Platy urcuje trh. Ja ziju v Kanade, pracuju jako ridic tezkych stroju na silnici a vydelam 28/hod. Moje manzelka je ucitelka a vydela 35/hod., bankovni manager jeste asi o dost vic. Kolik, to nevim. On me to nerekne. V kazdem pripade nezavidim, protoze skutecnost ze nepracuji ve skolstvi nebo v bankovnictvi je jedine moje rozhodnuti.
Zaplat pan buh, ze uz nesedi nekde na politbyru soudruzi kteri by mohli rozhodnout o tom, ze hornik bude brat dvakrat vic nez doktor.
Protoze ja bych k takovemu doktorovi nesel........
září 01, 2008 17:20
Mikine, souhlasím - ale: : markéta -tahle
nevím, jak je to u vás, ale já prostě lepší práci neseženu. Mám ekonomickou školu, umím dva jazyky, ale: jsem už starší ochechule. A to se moc nenosí. Manžel, to jsem psala, dělal opravdu specializovanou práci, ale podnik zrušili, tak co - teď se snaží alespoň jako zedník. Taky už je pán v letech. Ale svou původní profesi by mohl dělat z fleku a dobře, jenže tady pro něj prostě místo není. Ano, mohli bychom každý jet někam jinam a třeba pak se občas někdy vidět.
Prostě už oba nejsme "budoucnost společnosti".
září 01, 2008 18:01
Mikine : mimi
Doktor je autorita má skvělou pozici a úctu.Horník se fyzický nadře a ničí si zdraví,ale nikdo mu peníze nepřeje.Možná by sis měl sfárat.Obě profese by měli být ohodnoceny.Taky třeba uklízečky WC by měli brát podstatně víc.Ne každý je vzdělavatelný a nemůže si dovolit zaměstnání jako poslání.Víš kolik lidí se fakt nadře za minimálku.Kapitalisti jsou v celé republice domluvení a platí všem stejně podle profese a je to tolik,aby se pracující slušně najedli a přežili do další výplaty.No a když se zvedne ninimální plat hned se toho využije a zvedne se nájem ,nebo něco jiného a jsme tam kde jsme byli.Od tohoto dna se obyčejný člověk nemá šanci odrazit.
září 01, 2008 18:06
Mimi, to si děláš srandu? : Gréta
Peníze vznikají tak, že je ochoten někdo za tvou práci zaplatit. Když budu podnikat, neberu peníze nikde jinde než od toho, kdo můj výrobek koupí. Uklízečce a dalším svým zaměstnancům pak zaplatím tolik, jak mi k mému výrobku přispěli - čili jak moc důležití pro mě jsou.
Má-li někdo specializaci, která je pro mě potřebná, zaplatím mu daleko víc, abych o něj nepřišla. Uklízečka na WC to s dovolením není, i když její práce je jistě nepříjemná.
Tady pak máte ty ředitele bank - kdyby jejich práci umělo dělat víc lidí, byla by méně placená. Ale ono ji moc lidí dělat neumí smilies/cheesy.gif
No a s tou "domluvou kapitalistů" je to směšné. Podnikat může, kdo chce.
září 01, 2008 18:28
Umění dělat ředitele banky. : Dolin
Gréto, ve vší úctě ke vzdělaným lidem tvrdím, že funkci ředitele banky zvládne kdejaký idiot. Je to především politická funkce. Ten bankovní systém běží sám. Pouze se reguluje. Na to je tým specialistů tzv fianančních analytiků. Ti zas tak dobře placení nejsou. Ale mají obrovskou zodpovědnost. Ředitel banky nemá zodpovědnost žádnou. Prostě když se změní představenstvo a stane se nepohodlným, odebéře se pumpovat si prachy v jiném finančním ústavu.
Kapitalismus v letech 50tých až 80tých po kterém jsme všichni tak toužili je zcela jiná káva, než to globalizované vyplungrování zeměkoule které nadnárodní molochy uskutečňují od roku 90. Na tehdejší kapitalismus jen smutně vzpomínají i němci a jiní.
září 01, 2008 19:20
Dolin: : opas
Jste trochu pozadu. V bance náhodou dělám. Na pozici vývojáře interních systémů mám teď 60k měsíčně roční bonus (letos cca 250k). Nikdo z kolegů nemá méně než 50k. Můj šéf dostává cca 100k bonus(cca 500k). Šéf divize si přijde na cca 250k a člena boardu jste odhadl přesně.
Ovšem asi ve 200 lidech zajišťujeme provoz útvaru, který bance ročně vydělá kolem 5 miliard hrubého zisku. Takže každý výpadek provozu je obrovský průser a podle toho se své práci věnujeme.
Prodavačce někdo řekne co má dělat, zedníkovi taky. Když občas něco podělají, někdo to zjistí a opraví. Když něco poděláme my, píše se o tom v novinách.
Nevýhoda zase je, že si musím třeba platit lidi na údržbu domu, sám to nestíhám. I teď mám v druhém okně otevřenou práci. A mám i větší běžnou režii, nemůžu jet do práce v rezatým Favoritu a odrbaným tričku.
Obecně jsem ale spokojený, hlavně mám bezvadnýho šéfa.
září 01, 2008 19:45
Tak jsem si představil, : Krakonoš
jak se všichni ti kapitalisti z celý republiky sjedou na sjezd kapitalistů (nebo to možná dneska řešej na dálku pomocí řetězovejch mailů - nepošleš to dalším deseti kapitalistům a do rána zkrachuješ smilies/grin.gif) a jak se na ty chudáky vobyčejný člověky, co se nemůžou vodrazit vode dna, domlouvaj: Hele, já jim příští měsíc přidám, ale ty jim koukej zvednout nájem a poslat mi půlku na účet. smilies/grin.gif Já myslím, že sem taky docela vobyčejnej člověk, ale na dně nejsem, dělám sám na sebe, protože něco umím, něco, vo co je na trhu práce zájem, takže si můžu říct slušný peníze. To, že něco umím, je jenom výsledek mýho rozhodnutí v mládí, že se něco naučím, když už do těch škol chodím, takže jsem některý svý spolužáky sejřil a voni na mě pokřikovali z vokna hospody, že na pracovní úspěchy se v důchodu nevzpomíná. No, dnes bych na ně, kdybych byl svině, mohl pokřikovat zpátky, ale je mi jich spíš líto, těchhle mejch věčně nas*anejch a věčně neúspěšnejch bejvalejch spolužáků. Ale startovní čáru jsme měli stejnou a voni v tý makovici taky něco měli, nebyli určitě nevzdělatelný.
září 01, 2008 19:52
Ještě něco : opas
Termín "Obyčený člověk nemůže tohle a nemůže tamto" je blbost. Štěstí nepřijde samo, musí se mu naproti. Vzdělávat se, chovat se příjemně a kultivovaně, snažit se sám šanci vyhledat a chytit.
Někomu to nevyjde i když se bude hodně snažit, ale tomu, kdo to sám vzdá to nevyjde zcela určitě.
Ne každý má IQ 150, nebo figuru modelky. Kamarád nemá ani jedno, tak si začal vydělávat výrobou posuvných vrat na zakázku. Jiný má zase umělecké kovářství, další se zase naučil ve svém volnu bosonožství (úprava kopyt bez podkov) a zcela tak změnil profesi.
září 01, 2008 20:02
Teď jsi uhodil hlavičkou na hřebík. : Dolin
Čéče, Krakonoši, víš, že nejsi daleko od pravdy. Tedy, ti úplní hovnaři jako šéfové bank apod. na sjezd nejezdí. Maj vysoko do žlabu a chodí tzv do práce. Ale vopravdoví kapitalisti jako David Rockefeller a taky náš knížepán Karl Fürst zu Schwarzenberg ti se vobešlou a svolaj Bilderberger Group. Tam se domluví, jak ti jejich hovnaři mají řídit tu lůzu dole.
září 01, 2008 20:13
Marketo : Mikin
Ja proti tomu co jsi napsala nic nemam. Myslim si, ze ten oficialni prumer v zadne zemi nikdo nema, protoze ho zvedaji platy tech, kteri si proste umi vydelat hodne nebo meli kdysi davno stesti a vybrali si spravnou profesi.
Muj prispevek byla reakce na Dolina a jeho neuveritelnou naivitu. Mimi a jeji sjezdy kapitalistu uz ani radeji komentovat nebudu........
září 01, 2008 20:24
... : bb
plzeňský Prazdroj zveřejnil průměrný plat zaměstnanců BEZ započtení manažerských, je to 28 000 za loňský rok, hrubého
známý, nástrojař (soustružník nebo frézař, už nevím) pracuje ve Škodovce, kromě stravenek a 5 týdnů dovolené má v průměru čistého 25 tisíc, s prémiema, víkendama, nějaký přesčas - ČISTÉHO
jeho syn pracuje tamtéž, vyučený něco elektro, jezdí se Škodovkou po světe montovat jejich zařízení, rodinu nevidí třeba 2 měsíce, ale mobily, net, skype fungují skoro všude, bez cestovních náhrad průměrně 30 tisíc čistého, ale míval i víc, když byl třeba 3 měsíce v Austrálii, v Číně
manžel neteře, absolvent obchodní akademie, pracuje v malé firmě, založené dvěma IT nadšenci před cca 5 lety, vytvářejí a spravují webovky a další spoustu podobných záležitostí, Praha, 28 000 čistého průměrně
ona neteř, vyučená prodavačka, v malém obchůdku v Praze prodává keramiku, 13 tisíc čistého, střídají se taky s úklidem prodejny
známá, vyučená kuchařka, pracuje na 2 směny a montážní dílně v pobočce malé firmy ze SRN, dělala jsem jí daně, tak vím, že měla loni průměrně 11 500 čistého
její manžel šéfkuchař oficiálně 16 čistého, neoficiálně dalších 10 k tomu
kamarádka, gymnázium, účetní na 6 hodin v Mostě, 11 tisíc čistého
příbuzná, čerstvě v penzi, nevyučená, přivydělává si uklízením, Kladno, čistého 42 Kč na hodinu
švagrová, 45 let, SŠ, personální ředitelka většího podniku v Mladé Boleslavi, čistého kolem 28 tisíc - říká
její bratr, vyučený nástavba - maturita, pracuje ve Škodě MB, průměrně čistého říká stejně jako jeho sestra, takže 28, k tomu dostal výraznou slevu na nákup auta, před 3 roky
náš starosta, neuvolněný, pracující jako mistr, odměna 12 000 hrubého :-)
moje dcera, studentka VŠ, na brigádách: pokladna Tesco 65 hrubého na hodinu, prodej v trafice 45 čistého na hodinu, výpomoc v zahradnictví (hrabání trávy, úklid apod.) 55 hrubého na hodinu, to všechno od 16 do 20 let, teď brigádničí u nás v kanceláři, drobné kancelářské práce, úklid, je přeplácená a má příšerně dlouhé obědy :-)
září 01, 2008 23:49
Bože Greto ty píšeš jako bys opisovala nějakou brožurku : wendy
pod názvem "Jak šťastně a spokojeně vykročit do kapitalismu". Jistěže všichni nemají stejnou startovní čáru, to nemají v žádném systému. Nakonec rovnost se minulému režimu i vytýkala, že.
Jistěže ten průměr zvyšují ti s milionovými a statisícovými příjmy, všichni si to umíme spočítat. Ale, oni by ti lidičkové s nižšími příjmy možná nebrblali tolik kdyby viděli, že ty vysoké příjmy jsou zasloužené. Že jsou za něco a ne někdy, opakuji někdy, za nic - za zásluhy, podvodně apod. Tomu se říká nemorální zisky. A z druhé strany spektra - ne vždy si za svou platební nedostatečnost člověk může sám a jen sám.

K těm výzkumným pracovníkům - po revoluci bylo jasné, že se budou výzkumáky likvidovat, nebylo žádoucí aby se zde vytvářely "objevy" to je znamením konkureneceschopnosti a tu nemají zavedení výrobci rádi. Takže jsem zbaběle prchla na pracák, neb jsem usoudila, že ten bude už věčný... a synka zavlekla na ekonomku, tedy obchodku. Dnes sedí v té proklínané bance, a dělá něco podobného jako opas. Na peníze si stěžovat nemůže, ale trpí tím rodina - moc doma nepobude a má doma takové malé krásné sluníčko. A jsme u toho - buďto se zařadí mezi další potenciální stěžovatele, ale bude doma, nebo - doplňte si sami. Tak to tady chodí a buďto si na to zvykneme nebo se z toho zblázníme. Nevím zda je to dobře nebo ne, prostě to tak JE. Takže tak. Jak prosté.
smilies/wink.gif
září 02, 2008 07:02
Trochu se tu zaměňují : David
pojmy průměr a medián. Průměr je hodně ovlivněn extrémně vysokými platy, není to "nejběžnější plat" (za minulý rok je to 24 604). Medián je taková hodnota, že polovina lidí má plat nižší než medián a ta druhá polovina naopak vyšší (za rok 2007 je to 20 90smilies/cool.gif. Viz http://www.czso.cz/csu/2008edicniplan.nsf/t/490025E1FE/$File/310908A01.pdf
září 02, 2008 07:54
Tyhle smajlíky :'( : David
Ten medián je 20 908 Kč.
září 02, 2008 07:55
Ať už se tu dějí jakékoli nepravosti, : David
pravdou je, že zdravý pracovitý člověk, který se nevykašlal na vlastní vzdělávání a něco smysluplného umí, si peníze vydělá.
Oproti jiným koutům světa je tady učiněný sociální ráj.
A že jsou firmy, které podle vás dávají některým lidem nesmyslně vysoké platy ? To je přece hlavně problém těch firem, že plýtvají svými prostředky - jsou to jejich peníze, tak mě nemá co zajímat, co s nimi dělají. Jediný motiv, který mě napadá, je závist ...

září 02, 2008 08:05
Netvrdím že se tu máme špatně : wendy
ale tvrdím, že ne všichni si za svoji nedobrou situaci plně mohou. Davide, pracuju 17 let na zaměstnávání zdravotně postižených. Některé bych vyřadila rychlostí třista z místa protože nechtějí dělat. Být na místě ostatních bych nepřála nikomu.
Firmy přeplácející své zaměstnance - netýká se to jen s.r.o, apod. ale i akciovek a peněz státních. Kromě toho vidíme, jak některé soukromé firmy (které mi nepřísluší krizizovat), ke svým penězům přicházejí. Ne všechny košér. Existuje stále něco, jako dobré mravy. Máme to i v zákoně. Takže závist do toho nepleť já se mám jak prase v žitě, v životě jsem se neměla líp.
září 02, 2008 08:25
... : Sandra
No tak Davide, tuším, že to, že někdo dělá u soukromníka a ten mu dává hříšně vysoké peníze (jsou- li tací) moc lidí nežere. Žere je třeba to, že si ze svého platíme spoustu politiků, kteří se rozhodně nepředřou a jejich platy výrazně zvyšují ten průměr. Když mají celý den sedět na schůzi, tak hekají do televize, že už tam musí sedět už "od rána" (jako by to bylo něco mimořádného, ostatní lidé sedí od rána v práci každý den), Bém si odjede na dva měsíce na dovolenou a nikomu nechybí, všechno se obejde bez něj- takže co tam asi tak dělá, když tam vůbec nemusí být, že? A další takoví napříč politickým spektrem. O senátorech, o kterých je slyšet jen před volbami do senátu ani nemluvě...
Ale já jim ty prachy nezávidim, dělat bych to nechtěla ani za milion, kdo se hrabe v ho*nech, ten se umaže...ale já také nežiji z ruky do huby a nemusím přemýšlet jestli si můžu dovolit koupit dětem na svačinu pribiňáčka, kdybych celý den makala od rána do večera a stejně musela řešit takovéto otázky, tak tohle je přesně to, co by mě štvalo.
září 02, 2008 08:27
Jo jo, : David
tak to je jiná - jak se bavíme o státním, je to SAKRA naše věc. My jsme totiž jejich zaměstnavatelé, ne poddaní. Jak mizernou práci tihle naši zaměstnanci odvádějí asi není třeba popisovat.
Proto se vždycky osypu, jak má do něčeho vstoupit erár. Stát je ta nejhorší firma. Čím méně nás bude otravovat, tím lépe.
září 02, 2008 09:09
šmarjá co to je? : Kamila
některý názory mě teda upřímně děsej - jakože žádné vedení nic nedělá a je tudíž přepláceno, že horník se nadře, ale peníze mu nikdo nepřeje - no to se mi snad zdá! Připomíná mi to historku mého známého - líčil mi, jak v Jihoafrické republice přepadli pána u bankomatu a ten, co ho přepadl argumentoval tím, že proč tomu chlápkovi maj lízt z bankomatu prachy a jemu ne???
A ano, vyjímám státní, tam se mi taky otvírá kudla v kapse!
září 02, 2008 09:27
Ona se z profese horník stala profese zprofanovaná : wendy
znáš heslo Já jsem horník a kdo je víc, že ? Na druhou stranu je fakt blbý, aby ti chlapi fárali v míře neztenčené až do 65 nebo 70 let věku...No a to vedení, jak které. Jak soukr., tak státní. Idea, že všechno musí být soukromé ? I všechny, i fakultní nemocnice ? I vysoké školy ? Musím se poptat u svých zahraničních přátel, jak to je u nich doma.
září 02, 2008 09:48
Snadra na to kápla - : Gréta
zkuste si vy stěžovatelé představit, co byste museli pro vyšší výplatu udělat.
Například přestěhovat se, zvýšit si kvalifikaci, být v práci mnohem více, přijít o svůj klid a čas, vzít si půjčku a jít do rizika podnikání, nebo se i začít chovat o dost drsněji a používat nečestné metody. To všechno jde, ale není to příjemné.
Pokud se do těchto věcí některí lidé pustí a vy ne, je jasné, čím za vyšší výdělek zaplatili.
Taky pracuju v bankovním sektoru a mám dobré peníze i na kratší úvazek - jen díky tomu, že jsem kdysi vystudovala ze zájmu neperspektivní teoretickou matematiku, a vida, našla se místa, kde se dost hodí. Můji nadřízení mají mnohem víc peněz - ale taky zodpovědnost, nervy a málo času.
září 02, 2008 09:49
Gréto : Kamila
ano přesně... dobrá místa nepadají z nebe a člověk si ho považuje. A asi jo, mohla bych se hnát za lepším, vejš a dál, ale mám dítě, chci s ním být - takže kariéra přiměřeně, přiměřeně... ale někdy je to schýza!!
září 02, 2008 10:06
My nejsme snad ani stěžovatelé : wendy
jen se snažíme na věc dívat objektivně. Není každý podvodník ale taky není každý poctivec. Dokážeš přiznat aspoň toto ? Kromě toho každý nemá hlavu na studium, o matematice nemluvě. Kdybys nebyla tak nadaná, ale žena intelektuálně plachá, sama se dvěma malýma dětma, nebo pětapadesátiletá žena byť s akamdemickým vzděláním, nebo zedník po operaci páteře, to bys koukala na ty možnosti pracovního uplatnění. A mohla by ses kvalifikovat a stěhovat jako čert. Jo, puntíkovamá má recht s těma mladýma flexibilníma. Budiž jim přáno - ale i naši státní představitelé plně uznávají, že zde jsou zde skupiny obyvatel, které ne vlastní vinou mají postavení na trhu práce obtížné. A ti když už něco přiznají, tak to musí být do očí bijící. Ale někoho to holt netrkne. Praxe je praxe...
září 02, 2008 10:09
a zase - v Praze, nebo větších městech : alena puntíkovaná
je naprosto jiná situace než na venkově. Tady má třeba prodavačka devět-deset tisíc - víc ani korunu. A proč se teda nepřestěhuje do Prahy, do New Yorku či na Floridu? Jednak proto, že má děti a druhak taky proto, že si z devíti tisíc na byt v Praze - nebo kdekoli jinde, prostě ušetřit nemohla. Tady má aspoň střechu nad hlavou. Dojíždět denně hodinu tam a hodinu zpátky (a to nepočítám cestování po Praze) rozhodně není med. Vím o čem mluvím, protože JÁ do té Prahy denně jezdím. Kdybych ovšem měla rodinu a děti, tak bych prostě nemohla. Když totiž odjedeš ráno v sedm a vrátíš se v půl osmé večer, riskuješ, že ti z dětí vyrostou feťáci. Takže i kdyby ti lidi měli tři vysoký a uměli deset jazyků - je jim to k ničemu, pokud žijí v mjístě, kde práce prostě není. I kdyby si otevřeli firmu - místní nemají peníze, aby mu za služby, nebo za zboží zaplatili. A je přesně tam, kde byl před tím.
září 02, 2008 10:21
No a původně šlo o ten platový průměr. : Gréta
Tak si prosím uvědomte, že jsou i lidi, co mají firmy nebo 14 hodinovou pracovní dobu nebo práci v Praze nebo lukrativní obor, ale zase nemají čas na rodinu nebo žádnou srandu v životě. Tak s těmahle lidma se průměrují ty platy. Ono je taky všeho do času, nikdo není mladej flexibilní do smrti a práce taky může velmi rychle nebýt.
Kamilo, mám to stejně, ambice tři děti = přiměřeně a schíza smilies/cheesy.gif Ale už mě to přechází, asi přestávám být mladá smilies/cheesy.gif
září 02, 2008 10:53
No jo, ale co s tím ? : David
Jsou dva pohledy:

První říká, že je třeba přinutit ty úspěšné a solventní, aby odevzdali státu co nejvíc peněz, aby z těch peněz stát mohl živit ty neúspěšné.

Ten druhý zase říká, že je třeba nechat lidem co nejvíc jejich poctivého (zdůrazňuji) zisku s tím, že pak půjde nahoru celá ekonomika a ti méně úspěšní se tím výtahem vyvezou nahoru také.

Pod pojem "méně úspěšní" nespadají nemocní a postižení - o ty se stát má postarat, to je jedna z jeho základních funkcí.

Já jsem stoupencem toho druhého pohledu, ačkoliv ten první vypadá na první pohled jednodušeji. Háček je v tom, že ždímáním úspěšných se tlumí jejich chuť vydělávat další peníze a odvádět daně - proč nepřesunout potom raději firmu a pracovní místa někam jinam ? Celou ekonomiku to hezky udusí a dopadne to tak, že ti neúspěšní na tom nakonec budou ještě hůře. Státu navíc zůstává za nehty příliš mnoho peněz. Touto cestou se vydala třeba Francie nebo Německo.
Irsko zkusilo tu druhou možnost - spolu s investicemi do vzdělání se mu díky tomu podařilo stát se za pár let z nejchudší země EU tou
skoro nejbohatší. A méně úspěšní Irové na tom jen vydělali - na "podřadné práce" tam dnes mají nás a Poláky, Irové berou pouze lepší džoby.

září 02, 2008 11:04
Irská cesta je super : wendy
budu volit stranu, která ji bude chtít realizovat..to oni to u nás nevidí, to co vidíš ty ? Podezřelé...
Jo stálá 14ti hodinová pracovní doba - to je normální ? Není, že. Ale je to taky z praxe. Tím nadšená teda nemůžu být. Gréto, přesně o tom čase v závislosti ne platu jsem psala - syn má taky pracovní dobu delší než 8 denně, volil dojíždění aby se uplatnil na trhu práce, nikdo mu na maloměsto místo dobře placené na zlatém podnose nepřinese - a je to na úkor toho, že se uvidí málo se svojí malou dcerkou i se ženou. Kompromis? Možná? Tvrdá realita ? Určitě. To je ta svobodná volba totiž. Právě jen tohle, pokud se chceš živit poctivě.
Davide, první cesta jen na nic. Souhlas. Jde spíš o to, rozdělit nebo určit přesně to, kdo je neúspěšný a proč. Jenže my jsme asi idealisté. Praxe bývá pěkná divočina.
září 02, 2008 11:24
Vždycky mě moc potěší, : saffron
když si přečtu, jak se mám dobře - jako státní zaměstnanec- málokdo se má líp jak já. Všichni musí v práci pracovat, jen já nic nedělám a beru za to obrovský prachy. Taky se dozvídám od okolí, že mám i třináctý a snad i čtrnáctý plat - to mě vždycky moc potěší, protože moje každodenní zkušenosti i výplatní pásky tím pádem lžou a mě je hned veseleji.........
září 02, 2008 12:13
No právě Wendy, : Gréta
syn se musel rozhodovat. U nás je to taky - manžel by strašně moc chtěl bydlet na venkově, ale co tam s prací? No tak bydlíme ve městě. Kdybysme pracovali v Praze, peníze by byly lepší (aspoň moje), ale životní styl naší rodiny by se zase zhoršil. Takže kompromis je to vždycky. Prostě nejde mít spoustu času, zajímavou práci, dobrej výdělek, plnej barák dětí, krásný životní prostředí a Národní divadlo za rohem.

září 02, 2008 12:18
Ale ovšem : David
budu volit stranu, která ji bude chtít realizovat..to oni to u nás nevidí, to co vidíš ty ? Podezřelé...

Ovšem, že to vidí. Jenže se na to blbě lákají voliči. Výsledky se totiž projeví tak za 5-10 let a to je na politiky moc dlouhá doba. Jednodušší je dát všem na pastelky a pak si to zase potichu vybrat zvýšením daní.

Jo stálá 14ti hodinová pracovní doba - to je normální ?

Od toho jsou odbory a zákoník práce. Že se u nás na právo kašle, to je ovšem jiná kapitola. V právní džungli se těžko může konat nějaký rozvoj ekonomiky.

září 02, 2008 12:30
Ano to beru Gréto : wendy
musíme se zřejmě plošně smířit s tím, že ti, co nedosáhnou z jakéhokliv důvodu na vzdělání, budou na tom biti. Ovšem všichni nemohou mít VŠ, někdo ty ulice zametat musí. Že bychom jednou byli takovou zemí, kde tyto práce budou vykonávat chudí přizpůsobiví z třetího světa ? A až pokrok dosáhne až tam..? No nic, nechala jsem se unést.
Davide, hlavním cílem kapitálu je tvořit další kapitál, kapitalismus je nastaven na tvorbu zisku. Bohužel někdy za každou cenu, ale to je jiná kapitola. Zaměstnavatelé hledí na odbory skrz prsty, někde je přímo zakazují, mluví se i o tom, že bude zrušen ZP. Tak je tomu i v USA, jak mi o tom psal kamarád. Zaměstnavatel má možnost vyhodit na hodinu z odůvodněním i bez důvodu nejen lempla, ale i pracanta, když se mu to hodí. Ale zase tam platí i stvrzení dohody jen podáním ruky, tak to si tady nedokážu už vůbec představit, v té právní džungli. Podívej se jen na tu pracovní dobu. Nelíbí se ti 14 hodin makat ? nemakej. Za dveřma je dvacet dalších, čerstvých. Proto je nezaměstnanost, na něco zdravá - lidi si práce váží (někteří), na něco na prdlajs - snižuje cenu práce.
září 02, 2008 12:55
Líbilo se mi přirovnání : carie
když já mam kuře, ty nic, tak průměrně máme každý polovinu kuřete. smilies/cheesy.gif
září 02, 2008 13:22
Achjo : Ambra
V tabulce platů, na kterou tu poukazoval David, mě nejvíc zaujal propastný rozdíl mezi průměrným platem mužů a žen - ten rozdíl činí téměř 7 tisíc měsíčně, ve sloupci medián 4,5 tisíce. To mě tedy vytáčí víc, než že manažeři v bance berou třeba 150 tisíc.
září 02, 2008 14:57
No tak to ne. : Krakonoš
"Nelíbí se ti 14 hodin makat ? nemakej. Za dveřma je dvacet dalších, čerstvých." Tak to tady rozhodně neplatí. Teď nemluvím o pokladní v supermarketu, což je bohužel profese, kterou může dělat naprosto každej, i člověk s psychiatrickou diagnózou, poruchou osobnosti atd., tudíž na takový místo bude určitě nával - sem mířej všichni, který už se na nic jinýho fakt nehoděj.
Ale v případě jakýkoli jen trochu kvalifikovaný profese, kde je potřeba něco umět, je situace na českým trhu práce přesně vopačná, lidí, který uměj svoji profesi, je nedostatek a firmy to moc dobře vědí. V ČR je nezaměstnanost mezi lidma ochotnejma a schopnejma pracovat naprosto minimální a firmy zoufale sháněj kvalifikovaný lidi, včetně řemeslníků, protože prostě nejsou. Takže za dveřma žádnejch dvacet nečeká, takhle to fungovalo možná v roztomilý knížce Neználek na Měsíci.
září 02, 2008 16:20
já bych řek´, že odborník v určitý žádaný profesi, může mít stejně smůlu, když žije v regionu, : toulavej
kde tu profesi už nikdo nepotřebuje, protože podnik, kde se dala využít, zkrachoval třeba. A podobnej podnik je na druhý straně republiky. Ale tak daleko nemůžeš dojíždět nebo se přestěhovat, když nemáš jistotu, že ten podnik třeba za chvíli nezkrachuje taky. A tys kvůli tomu zpřetrhal všechny rodinný svazky. Volný byty nejsou, abys svůj prodal a najal si, koupil jinej v jiným místě, když ten plat není zase tak obrovskej. Takže, když žiješ ve špatným regionu vzhledem ke tvý profesi, je to problém a můžeš být chytrej jak chceš. Nějakou práci seženeš, ale jen podprůměrně placenou.
září 02, 2008 17:16
Pak je nezbytný se rekvalifikovat. : Krakonoš
Když se nemůžu/nechci stěhovat a vo mojí profesi není zájem, musím tu profesi změnit. To je docela jednoduchá rovnice. Nebo má nastoupit taťka stát a vytvořit pro mě nějaký pracovní místo v tý mý nikým nechtěný profesi? Takhle ještě funguje nějaká ekonomika?
A volný byty na prodej jsou, takže pokud mám i já co prodat, mám v případě ochoty stěhovat se z poloviny vyhráno. Horší je, pokud jsem doteď bydlel třeba v regulovaným nájmu - v tu chvíli se ta tahle skvělá výhoda mění v kudlu v zádech.
září 02, 2008 17:52
Krakonoš : mamča
Sice to není můj případ, ale zkus prodat 3 plus 1 v OV třeba v Ostravě nebo Mostě, kde není práce, a koupit si za to třeba jen garsonku v Praze, kde ta práce je ? smilies/grin.gif

Můžeš být třeba skvělý automechanik, podnikající v "chudém" regionu. A není to o tom, že by lidi nepotřebovali spravit auto, ale pokud Ti platí husou, vajíčkama, nebo jinými naturáliemi, protože peníze nemají, tak nutně musíš tu živnost zavřít. Protože vajíčkama daně, elektřinu, plyn....nezaplatíš.
září 02, 2008 18:55
Já snad sním! : Krakonoš
Já jsem z chudýho regionu, jestli víš, co to sou Sudety a jak to tam vypadá. A fakt jsem tu neviděl jedinýho automechanika - a že jich tu hezky prosperuje dost, kterak si nechá platit vajíčkama - ty mě asi rozpláčeš! smilies/grin.gif smilies/grin.gif A stěhování z Mostu do Prahy - hahaha, čekal jsem přesně takhle extrémní příklad jako oponenturu. To vopravdu všichni, kdo hledaj práci, musej vodejít do Prahy? A co s nima ta Praha asi bude dělat? Postaví jim stanovej uprchlickej tábor? Fakt se v týhle zemi nedá žít jinde než v Praze? Bohajeho! Co maj říkat lidi z těch cca 80% chudších států než jsme my?
září 02, 2008 20:34
Krakonoš : To jsem ráda, že jsem Tě rozplakala, konečně projev lidskosti. : mamča
Já jednoho takového automechanika znám. Zavřel živnost v malé obci u Javorníku. A taky jednoho kováře z Mladoboleslavska, co mu lidi platí v naturáliích. Ten zatím ještě funguje, ale už aby si zavedl vedlejší obchod se zemědělskými komoditami. smilies/cheesy.gif
Netvrdím, že všichni musí jít pracovat do Prahy, ale na venkově pořád slyším : "Jó, vy Pražáci, vy se máte !" A přitom každý druhý "Pražák" je z Moravy. smilies/grin.gif
září 02, 2008 20:43
mamčo, : bb
A taky jednoho kováře z Mladoboleslavska, co mu lidi platí v naturáliích. Ten zatím ještě funguje, ale už aby si zavedl vedlejší obchod se zemědělskými komoditami


to mi přijde naprosto normální, že když neuživí jeden projekt-práce-živnost, tak se změní, nebo přidá jiný, lukrativnější - kovářství asi nikdy nebude zlatý důl, prodej zemědělských komodit ke kovařině je náhodou dobrá kombinace, zákazníci z příbuzných oblastí, takže se rozmnoží. Náš kovář to má taky spíš jako hobby a živí ho opravy zemědělských strojů.

září 02, 2008 22:58
Chachá Krakokonošíku, rekvalifikace : wendy
ty asi moc koukáš na televizi. Já zase jednám se zaměstnavateli....no lidi s VŠ nebo žádanou profesí problém nemají. Víš kolik bych potřebovala učitelů jazyků, švadlen, zedníků a hlavně svařečů ?! Ale rozhodně situace není taková, že člověk pracovat toužící bez větších problémů, tak jak to líčíš ty, odpovídající práci nachází.
Musím ti oponovat ohledně pokladních v marketech, tvůj postoj je poněkud nadřazený, ne ? ty nakupovat nechodíš, ty je nepotřebuješ? ty nad nimi je ohrnuješ nos ? A s psychodiagnozou tam může dělat jen málokdo, těch lidí, ten cvrkot, ty prachy, to je na budku i pro psychicky zdravého jedince. Kromě toho musíš dobře slyšet, vidět, být psychicky odolný, mít v pořádku páteř a záda...Nechci se rozhodně zastávat lemplů, to nikdy, ale ty mě fakt připadáš teď právě jako pohádkář, asi se víc vyznáš v tom Neználkovi. Nechci tě urazit, ber to jako legální diskusi. Do téhle problematiky vidím dost.
září 03, 2008 07:02
Kristepane, to není nic nadřazenýho, : Krakonoš
znám osobně holku (a mám ji rád, jaký pohrdání?) s diagnostikovanou schizofrenií, která tu práci dělala, protože jinde neměla šanci. A znám několik mentálně retardovanejch, který to dělaj (asi je na to nějaká dotace, protože jsou samozřejmě výrazně pomalejší). Chtěl jsem tím říct, že to je pozice, ve který je NAPROSTO KAŽDEJ OKAMŽITĚ NAHRADITELNEJ (stejně jako třeba uklízečka), ale to neznamená, že těma lidma pohrdám, nepodsouvej prosím - pak se jistě neurazím smilies/smiley.gif.
A znovu musím opakovat - zdravej, průměrně bystrej a průměrně šikovnej člověk, kterej je ochotnej na sobě dělat a přijímat v životě změny, nemusí v týhle společnosti třít bídu s nouzí a je to jenom na něm. Ve svým okolí nemám jedinýho člověka, kterej by tohle moje tvrzení vyvracel. Tolik zase můj legální příspěvek.
září 03, 2008 11:38
Dotace ? Bejvávalo ! : wendy
teď už se dávají příspěvky jen na nově zřizovaná místa, to jest místa navíc. Před takovým zaměstanavatelem, který je zaměstná, docela smekám.
Opakuješ to pěkně, ale neplatí to stoprocentně, nakonec jako všechno. Máme v evidenci pár šikovných, ještě bystrých, vzdělaných, a určitě ochotných, ale je jim přes padesát a mají smůlu. Například. Tak a jdu na oběd, Neználku. Z knížky si pamatuju ještě Všeználka, Strakáčka a Knoflenku. Pěkný čtení.
září 03, 2008 12:41
wendy: : opas
Schopní lidé mzdu nedostávají, ale vyplácejí.
září 03, 2008 13:11
komupak asi vyplácí mzdu : alena puntíkovaná
náš nejschopnější a nejchytřejší politik?(jméno si doplňte)
září 03, 2008 13:50
Ano, opas, schopní : wendy
i všeho schopní...sorry, nehážu všechny podnikatele do jednoho sáčku. Úsměvná noticka. Doufám, že tím neinzeruješ myšlenku, že všichni kdo pracují za mzdu, jsou neschopní, tak trochu troubové, tak trochu neuspěšní... smilies/cheesy.gif
září 03, 2008 14:08
wendy: : opas
Doufám, že tím neinzeruješ myšlenku, že všichni kdo pracují za mzdu, jsou neschopní, tak trochu troubové, tak trochu neuspěšní...

Nikoli, ale pokud je někdo šikovný, tak nepotřebuje nějak moc hledat, kdo by ho přijal. Uživí se i sám, nebo s kamarádem.
Třeba: http://podnikani.idnes.cz/zamestnani.asp?c=A070619_768530_zamestnani_hla

září 03, 2008 18:26
opas : "hodinový manžel" je prima označení. : mamča
Pod tímto pojmem si nepředstavuju domácího kutila, ani sexuálního obšťastňovače, ale starýho "Homolku", povalujícího se v teplákách u televize s láhví píva u ruky. smilies/cheesy.gif
Takový by měl těch min. 150,- Kč za hodinu válení platit. smilies/grin.gif

Ale nápad pronajímat kutily i mimo vlastní domácnost, je dobrý. smilies/wink.gif
září 03, 2008 19:35
no - to je dobrej nápad : alena puntíkovaná
přemýšlím, co bych v tomto smyslu mohla dělat já - opravit nic neumím, uklízím nerada. ale mohla bych dělat "profesionální kámošku" třeba. Přišla bych dala kafe a kecala a kecala a kecala - to umím perfetně a na jekékoli téma. Osamělá žena, která by měla trauma z toho, že je večer v tichém bytě sama, by po dvou hodinách á 150,.. Kč měla vykecanou díru dohlavy a byla by ráda,že jsem vypadla a ona má konečně klid. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
září 03, 2008 19:41
alena puntíkovaná : mamča
To není nic objevnýho. Profesionální společnice fungovaly už v minulém i předminulém století.
Dneska movité dámy dávají přednost profesionálním společníkům, co ovšem nemají v náplni práce sexuální atletiku, ale galantnost alá Oldřich Nový. Jenže normální pracující ženská nebo důchodkyně si holt musí na podobnou službu napřed našetřit... smilies/cheesy.gif
září 03, 2008 20:27
... : bb
moje babička byla za mlada poslána rodinou na zkušenou do Prahy, na byt, stravu a kapesné do rodiny pana notáře, aby se stala společnicí paní notářové, to obnášelo kousek sekretářky, kousek vrby, kousek psí pečovatelky (vařila pekinézovi žloutkový krém s piškoty, například), chodila s paní na nákupy, k tomu jí platili nějaký kurz
asi se jí to dostalo pod kůži, protože ačkoli vyrostla v tvrdých podmínkách hospodářstí na Vysočině, zůstala v ní až do smrti noblesa, vkus a jemnost, přitom šetrnost, pečlivost, hospodárnost. S paní notářovou se navštěvovaly a dopisovaly si celý život.
září 03, 2008 21:28
Tak tak, bb : wendy
naše babička tomu říkala KINDRŠTUBE (PIŠ JAK SLYŠÍŠ, SLYŠ JAK PÍŠEŠ, NĚMECKY NEUMÍM ) a má to něco do sebe stále, přesně jak píše i mamča.
smilies/smiley.gif
září 04, 2008 07:46
Jé... : lila
přiznávám, že paní Alenku Puntíkovanou bych si ráda
jako "profesionální kámošku" objednala a určitě ty dvě
hodiny by nebyly ztracené, ale pobavila bych se, zasmála,
něco dozvěděla......dejte vědět, pokud byste tohle zkusila...
(hi hi).

září 04, 2008 13:53
lilo, mít vykecanou díru do hlavy za 2 hodiny, to bych moc neriskoval . . . : toulavej
:-)
září 04, 2008 15:23
Si z toho utahujete, : KITI
ale už řadu let vidím obrovskou "díru v trhu" právě v onom poskytování společnosti.
Záhy po plyšáku jsem snila a rozchodila vizi právě takového centra,kam by si lidé chodili odpočinout (čajovny,masáže, drobné osobní služby,po dobu pobytu matek s dětmi pochopitelně hlídání a příprava objednaného nákupu do tašek,aby ztrátu času rodina nepocítila).Byly by tam různé kulturní programy atd., ceny lidové, viděla jsem překrásnou bílou stavbu plnou světla téměř podobnou antickému chrámu, kde by byly zastoupeny všechny elementy včetně ohně, kde by mladé a příjemné dívky bez šminek a riflí oděny v bílé řízy či sárí :-) laskavě promlouvaly s návštěvníky a pečovaly o jejich pohodu a "duše", žádné gejšy by to ale nebyly. Možná by ani nemusely být až tak mladé a navenek krásné ;-).
Lidé by si tam chodili odpočinout a pro osamělé by byla šance zažít na chvíli laskavý zájem. Kdo má sociální cítění a občas se baví se staršími či postiženými spoluobčany, chápe. Tyto potřeby si myslím, že má ale dnes už téměř každý, stále častěji se setkávám s lidmi, kteří potřebují, aby jim někdo věnoval chvíli času a vyslechl je. Máme internet, mobily a lidé jsou stále osamělejší. A pokud je někdo vyslechne správným způsobem, rozhovor se neubírá ve smyslu nadávání na svět kolem, ale je plný pohody a obohacení obou stran. V klidu prodlít potřebují i uštvaní a zasekaní manažeři, i mládež, která je tak "špatná" jen proto, že na ni není čas. On totiž není čas právě na to podstatné, co nás dělá lidmi.
Jsem idealista, to vím a již tehdy mi bylo jasné, že by se to neuživilo a že by provoz musel být dotován státem (cha!), církví (cha-cha!) nebo soukromými sponzory (cha-cha-cha!) a že to zůstane jen snem, ale uznejte, že docela příjemným. Za ty roky jsem o své vizi mluvila se spoustou lidí a každý se při té představě tak nějak přihlouple usmíval (asi jako já, když to nyní píšu), rád by navštívil, ale většina by jen konzumovala. Znám pár holek, které jsou úžasné a které by byly schopné (promiňte ten termín) "pozitivně vyzařovat", všechny by to rády dělaly, nejsme ale mimo realitu a tak se jen občas potkáváme a záříme si tak nějak soukromě a pro své blízké, snad nám to vydrží až do konce.
Občas ve svých myšlenkách bloumám oním Domem harmonie, tam bych na stará kolena ráda také zašla a zde bych část svého zřejmě nikdy nepřiznaného důchodu nechala raději než nějaké necitlivé pečovatelské službě. Žijeme ale ve společnosti, kde být hodný má význam "hloupý", "naivní", "zneužitelný" atd. Všichni se většinou snažíme být frikulíny (pro neznalé free-cool-in) či zmrdy(terminus technicus,který není z mé hlavy). Tak alespoň bloumám světem reálným i virtuálním a tu a tam trousím své představy, jako právě nyní. Stejně si myslím, že z každé vynaložené energie se musí část zhodnotit, možná občas nějaké semínko vzejde. Tak se tu "na Kudlance" opatrujte, jdu s větrem dál...
září 04, 2008 18:17
to vůbec není špatnej nápad : alena puntíkovaná
ěřím, že by tam brzy bylo nabito......ale chtělo by to titititi - aspoň náa nákup těch bílejch říz.
září 04, 2008 23:50
KITI : Hlásím se jako zářič, ale až za dva a půl roku, : mamča
až půjdu do důchodu - dá-li PánBůh a dožiju se ho. smilies/wink.gif Bílou řízu si klidně spíchnu z prostěradla, a Ty zatím vybuduj ty prostory.
Pečovatelskou službu bych nezavrhovala, můj tatínek měl byt v Domě s pečovatelskou službou, a paní pečovatelky byly moc hodné ženské. Když jsem likvidovala pozůstalost po tatínkovi, všechno dokázaly využít pro další staroušky, a byly za všechno moc vděčné, ačkoli z toho samy neměly žádný prospěch. Bohužel jsou tyto "andělky" velmi špatně placené, takže to fakt nikdo nemůže dělat pro peníze, ale jen z lásky k lidem.
září 05, 2008 09:47
no, já už jsem v důchodu teď : alena puntíkovaná
zářit můžu z fleku. Řízu sice nemám, ale třeba postačí bílá noční košile s růžovejma kytičkama smilies/grin.gif
září 05, 2008 09:52
alena puntíkovaná : mamča
Ty si to záření zatím trénuješ na "Kudle", tak až KITI ohlásí, kam se máš dostavit zářit, tak už budeš mít praxi, a budeš nás-novicky, zaškolovat. smilies/cheesy.gif
Bílá noční košile s růžovejma kytičkama je důstojná varianta řízy z prostěradla. smilies/wink.gif

září 05, 2008 10:46
i ve vyučování mám praxi : alena puntíkovaná
svého času jsem též působila jako učitelka angličtiny na vyšší odborné škole. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif a s některými svými"dětmi" jsem dosud ve styku - internetovém.
září 05, 2008 11:16
omlouvam se za off-topic : David
treba Vas to jen zdrzi, ale nedalo mi to a musel jsem zareagovat na prispevky Aleny pod clankem Platit ci neplatit pod odkazem

http://www.kudlanka.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1501&Itemid=50

kde je uz diskuse mrtva, ale zajimal by me nazor vas vsech. Proto jsem si dovolil takto off-topic na nej upozornit.

Diky za vase reakce - predpokladam jiz v diskusi pod uvedenym clankem
--
David
září 05, 2008 11:16
re.off topic : alena puntíkovaná
no tak to ti řeknu přesně. Neříkám, že mají pořád platit jen chlapi, ale když po někom - tedy po dívce (ženě n ěco chtějí) tak by ji to ještě navíc neměli nechat zatáhnout. Ano, jsem pro rovnoprávný vztah..ale ten nevidím v tom, že budu za chlapa platit v restauraci. Až tě žena pozve - to jest ona vysloví pozvání - pak to taky zaplatí. jestližes pozval ty ji, tak to zatáhneš a nebudeš o tom diskutovat.Nevím jak vypadáš, ale podle toho, nmjak se projevuješ, tak se ženský o tebe moc nervou, co? Asi budeš " sameček samičku - a krmí ji. A jestli je ti líto za slečnu, či paní zaplatit kousek žvance, tak se na to vykašli a najdi si chlapa - nebo jdi do kláštera.
září 05, 2008 11:25
A ještě zdůrazňuji, že nemluvím o cghlapech obecn ě - ale o tom jednom jediném, : alena puntíkovaná
který je ještě po takové době na nervy z toho, že by snad měl někdy za někoho zaplatit.
září 05, 2008 11:35
koukám, že mi tam kus vypadl : alena puntíkovaná
asi budeš "dost opatrnej", aby ses náhodou o korunu nepředal. Jinak v přírodě to skutečně funguje tak, že uchází-li se sameček o samičku...atd-
září 05, 2008 12:17
re. AleninoRe.off topic : David
S tim, jak se o me zensky rvou jsem v podstate spokojenej ;-)
Neni mi ani lito za slecnu neco zaplatit a kdyz pozvu, ocekavam, ze budu platit ja, jak jsem ostatne napsal.

Prijde mi velmi povyseny ten pristup, ve kterem se tvrdi, ze slecna ma neco, co ten chlap chce a on proto musi platit...

Paklize ten chlap nema to, co chce slecna, nema cenu nikam chodit ani spolu byt.
Paklize to jsou penize, je to smutny... Jak pro toho chlapa, tak pro tu zenskou...

Myslim, ze je dobre taky posoudit, zda kdyz vyzaduji rovnocenny pristup, take dokazu byt rovnocennym partnerem. Pokud se neustale necham nekam zvat a nevlozim mezi to projeveni sve snahy prave o tu rovnocennost, pak to jen jen mlaceni prazdne slamy recma o rovnocennosti.

A alespon u me v takovem pripade mizi to, kvuli cemu jsem byl na zacatku ochoten pozvat slecnu do restaurace...

Ad priroda:
Vsechno se vsim souvisi, kde jsou plusy, tam jsou i minusy...
V prirode to take funguje tak, ze pri jinych situacich byste ji za priklad asi nikdy nedavala. Nejde prece vzit z nejakeho sveta jen jeden precedens a ostatni nebrat v uvahu.
Vztahy v prirodni risi je treba brat komplexne a potom jimi nejak argumetovat.
Myslim, ze zde na Kudlance jsem si mockrat precetl prave vetu: "Nechovame se prece jako zvirata, jsme lidi"

Nebyl bych az tak proti, kdyby to mezi lidmi fungovalo jako v prirode, ale se vsim, co k tomu patri.

Nejsem ani proti tomu, kdyz to mezi lidmi funguje tak, jak to je soucasne, tedy jinak nez v prirode, ale opet se vsim, co k tomu patri.

září 05, 2008 12:51
... : Milenka
Davide. Slečna musí mít to, co on chce, to je její největší deviza a taky to musí umět dávkovat po troškách, jako šafránu. Když tohle neumí, tak se jen diví a naříká s dítkem na jedné ruce a s hadrem a kýblem v druhé ruce.
Jo, chlapče, tak již život běží pár století. Vedly se kvůli tomu i války.
září 05, 2008 14:22
hahahaha : alena puntíkovaná
no to fakt nemá chybu!!! Takmilý Davide - teď si nech od Milenky vysvětlit, jak takový "rovnoprávný vztah" vypadá. Určitě to bude něco jinýho, než když si pozvěš děvče do bytu za účelem rovnoprávné soulože, tak že jí neuvaříš ani kafe. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Jak sis to patrně představoval původně.
září 05, 2008 14:46
... : David
Zajimavy nazor, holko, Milenko. Jestli je vas vice slecen s timhle nazorem, pak chapu ty neustale potize, ktere my muzi a vy zeny mezi sebou mame.

Doufam vsak, ze to muze fungovat i jinak.

září 05, 2008 14:50
Milenka má naprostou pravdu, ale ty potíže muž - žena pramení naopak z toho, že tohle většina neví. : toulavej
:-)
září 05, 2008 16:03
Jen jsem dnes jukla : Milenka
ale odpověď ti Davide nemohu odepřít, i když na mě již přítel v autě troubí před domem. Však chvilenku počká. O to víc bude rád, že přijdu.
Davide, je nás zcela jistě víc. Nevím, jak mnoho, vím jen, že udržovaná a žádoucí slečna nebo žena má TO, za co jsou mnozí muži ochotni dát cokoliv.
Ty však patříš do té menší skupiny mužů buď chudých nebo pro ženu vzhledově neakceptovatelných, že víš, že ti nezbývá nic jiného, než lovit mezi nepřitažlivými myškami, které samosebou na úctu, pozornost ani galantnost muže neměly možnost přivyknout a jsou ochotny i soulože s lakomcem.
září 06, 2008 09:19
:-) : David

září 06, 2008 13:17
obavam se, ze se dostavame k jinemu tematu.... : David
Ale budiz.
Pak by me zajimalo, kde je ta rovnovaha rovnocennost
kdyz tedy exituji muzi, co jsou ochotni dat cokoliv za udrzovanou a zadouci zene, jsou zeny, ktere jsou ochotny dat cokoliv za udrzovaneho a zadouciho muze?
Resp. co jsou ony ochotny nabidnout?
Mejme priklad - je udrzovany zadouci muz a udrzovana zadouci zena, kteri si padli do oka.
Muz je navic uctivy, galantni, ochotny, obetavy, iniciativni, neskrbli....
Ma zena pocit, ze krom toho, ze jsou oba udrzovani a zadouci, musi muz mit jeste tyto dalsi vyjmenovane vlastnosti, ab vztah fungoval, zatimco ona uz nemusi nic takoveho?

Ja totiz mam ten pocit, ze prave toto si zeny mysli.
A ptam se proc?
Paklize je udrzovana, zadouci zena, snad by ji mel vyhovovat udrzovany, zadouci muz?
září 06, 2008 13:30
no Davide, : alena puntíkovaná
taky prodávají nafukovací panny - a těm nemusíš vařit ani to kafe. smilies/wink.gif
září 06, 2008 13:34
... : bb
David nechce nafukovačku, ani kafe, David si chce poklábosit o vztazích :-)


září 06, 2008 16:26
Davide : mimi
Jde o to kdo koho víc chce.Jen výjmečně usilují o sebe oba stejně.
září 06, 2008 17:25
já mám pocit, že DFavidovi o žádný vztah vůbec nejde : alena puntíkovaná
jde mu o něco naprosto jiného ...a hlavně, aby ho to moc nestálo. Totiž, kdyby on byl ten "žádoucí a udržovaný muž" (už jen ten přiblej terminus technicus), gtak by ho vůbec nenapadlo podobné dotazy vznášet. Jinak - na to, aby měl úspěch u žern zdaleka nemusí být krasavec a bohatej - ale musí mít "něco" v sobě - a to on zjevně nemá. Jinak by se neptal. Ale věděl by!
září 06, 2008 18:15
Davide : mimi
Pokud nechceme být alkoholíci tak nechlastáme a pokud nechceš být kurevník tak jseš věrný.Davide proč máš potřebu kukat jinde?
září 06, 2008 22:25
... : mimi
Tak to jsem bouchla na jiné téma.
září 06, 2008 22:30
Si z toho utahujete, : KITI : JK
Tak tento příspěvek mne zaujal, podle mne by to realizovat šlo. Pokud o tom ještě uvažujete, můžete se mi ozvat. Nejsem expert ale možná bych Vám dokázala poradit, popř. nasměrovat Vás, jak na to. Posílám e-mail na sebe ale mám opravdu dost dlouhou reakční dobu - to se dopředu omlouvám.
Takže adresa je: Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
září 26, 2008 13:21
Že by závist? : Závist
Milí čtenáři, závist je ošklivá vlastnost, jsem ale přesvědčen, že v naší zemičce je to spíše o závisti těch, kteří vydělávají statisíce, či více měsíčně. Nejsem si jist, zda ve vyspělých kapitalistických zemích musí chodit do práce kvůlu tomu, aby mohli jako rodina jet například jet na 2 týdny k moři, nemluvě o tom, zda si běžný pracující člověk může dovolit takový plat, aby uživil manželku a děti, na které jinak není čas...že? Nemluvě o tom, zda si může dovolit obyčejný pracující člověk dovolit za běžný plat koupit každých 5 let nové auto, nebo využívat dalších výhod, které jsou ve vyspělých zemích běžné. A to nemluvím o tom, kdo si může dovolit stavbu nejdražších dálnich na světě, ani o tom, že by bylo na světě hned lépe, kdyby miliony obyvatel naší zemičky nemusely žít na hranici chudoby, či životního minima. Takže milí čtenáři, až příště budete psát o tom, že záleží na oné konkrétní společnosti, zda bude vyplácet nadstandardní mzdy některým vyvoleným a že to jsou jejich peníze, chtěl bych takového člověka vidět na opačné straně a zkusit práci za 50,-Kč/hod. Přeji krásnou meditaci všem.
květen 04, 2012 17:29
sestra a spol. : Aenigma
moje matka je zdravotni sestra (take pracuje v nemocnici) a bere 14.000Kc zaklad priplatky za vikendy, nocni a osobni ohodnoceni. ma vsak 24 let praxe. navic vystudovala obor pred transformaci, ktera probehla nedavno, takze je plne kvalifikovana sestra. co vim, tak nastupni platy byly i tehdy jeste sester (dnes se jedna o zdravostnicke asistenty, tim padem mene kvalifikovane osoby) 9.000Kc - a to v Praze, takze zadna slava. ale s odpracovanymi lety prijde samozrejme i navyseni. tento prispevek vsak nijak nezastira, ze nekvalifikovana ci minimalne inteligencne narocna prace (jak jsem psala vyse, zdr. asistent nemuze vykonavat vsechno jako sestra) je mene placena. navic male mesto je takrka zarukou nejen nizsiho najmu, ale i nizsich prijmu. studovat se da zadarmo i dalkove, takze dokud jsou holky mlady a nemaji rodinu (coz ve 20 take neni jiste), at si neco vystuduji - minimalne ta zdravotnice, pokud ji to bavi a chce to dal delat.
říjen 24, 2012 20:07
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]