O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

PŘÍLIŠ DRAHÁ HORVÁTOVÁ PDF Tisk E-mail
Pondělí, 21 červenec 2008

 Po dlouhé době, dlouhých tahanicích spatřil světlo světa film BATHORY. Slovenská filmová producentka Deana Jakubisková-Horváthová však prý zažila v Česku strašné příkoří: zatímco slovenské ministerstvo kultury jí na film přispělo částkou 25 milionů korun, české ministerstvo jí darovalo pouhopouhých sedm milionů. Prý hrůza!

 

 

       Další peníze do projektu nalila Česká televize. Respektive - my, televizní koncesionáři, jsme nedobrovolně darovali soukromému rodinnému podniku Jakubiskových dalších 35 milionů korun. Přesto si paní Horváthová velmi uraženě stěžovala... A co bude dál? Bude-li film ziskový - kam či komu půjdou penízky? Nu, jak jinak - do jejich kapsy.


     Myslím, že zisk by se měl nejprve vracet do státního rozpočtu, teprve po navrácení státních dotací by si na své mohli přijít "tvůrci". Bathory je megalomanský "velkofilm". Měl jsem možnost ten film vidět, a podle mého osobního dojmu je to naprosto béčková záležitost.

 

     A tak si říkám:

 

proč mají Češi přispívat byť i jednou korunou

na zahraniční filmy o cizí historii?

 

Kolik dáme Hollywoodu na příštího Bonda?

 

Kolik jsme přispěli na natáčení Johanky z Arku,

která se točila z velké části u nás?

 

 

     (Pokud vím, tak naopak producent Johanky nasypal několik stovek milionů sem a dostal jen slevu na daních...)

 

      Předpokládám, že ČT nebude platit za odvysílání filmu, ale nedokážu posoudit, jestli se jí to vyplatí. Stát by ale nikdy neměl pro filmy poskytnout čistou dotaci, vždy by to měl být podíl na produkci včetně podílu na případném zisku. Podporovat kulturu je nutné, ale podporovat milionáře? To je výsměchem ostatním. 

 

 

Flori@n

 

 

 

Komentáře (29)add feed
... : Sandra.
Tuhle dámu znám osobně a vím, že jí nebylo stydno zůstat někomu dlužná... ale ať si ty prachy užije, když jí svědomí nepálí.
červenec 21, 2008 08:41
já s ní jednou slyšela nějaký rozhovor, : alena puntíkovaná
kde vykládala jak je to na Slovensku úžasný, jak jsou Slováci úžasný a jak my Češi jsme neschopný, a blbí a závistiví a jak tu nic nefunguje....ale toho redaktora vůbec nanapadlo zeptat se jí, proč tu teda vlastně žije?
červenec 21, 2008 08:48
Já popravdě vůbec nechápu, proč : Myška
dostala nějaké dotace. Je to její (jejich) byznys, tak si měli půjčit, nebo seškrtat rozpočet. Vůbec nějak nechápu dotace na filmy. Asi jsem kulturní barbar, ale myslím si, že by se bez některých filmů diváci klidně obešli. Báthory jsem neviděla, neláká mě to. Četla jsem knihu od Nižnánského, a i když vím, že film je vlastně o něčem jiném, tak mě fakt neláká. A už vůbec se mi nechce přispívat ke zisku téhle povýšené dámy.
červenec 21, 2008 09:36
... : bb
mně dotace českých filmů ani do jiných oblastí české kultury nevadí, Uhersko je součástí i naší historie, ovšem Bathory není historický velkofilm, takže nevidím pro dotaci důvod
Jakubisko je jméno a určitá záruka, viz Tisíročná včela a Sedím na konári, ale v Bathory je to jen jeho odvar, ano, spíš než dotace by to měla být spoluprodukce
no a peníze - nevím o financování filmů nic a vím, že je všechno drahý, ale 330 milionů...za co? herci, kostýmy, exteriéry, interiéry - nic moc
červenec 21, 2008 09:51
shodou okolností jsem zrovna teď jela metrem : alena puntí
s kánmoškou, která na tom byla. Protože s manželem milujou Jakubiskovy filmy, nelitovali peněz a šli na to. Byla naprosto znechucená, protože film teda nic moc ale z každého zábněru bylo jasno, že hlavní slovo tam měla Deána. Prej děs běs. KamaRÁDKA USOUDILA , že jí nejspíš Juraj zahnul a tohle bylo odškodnění, jinak se to nedá vysvětlit. S Jakubiskem a jeho poetickým viděním to nemělo nic společného. Já na to teda nepudu. Čímž Vás nenabádám k témuž, aby mě Deána nakonec nežalovala. smilies/grin.gif
červenec 21, 2008 13:33
:-))))) aleno :-))) : bb
ty prostě ty zmetky zahejbaví dostaneš do každýho scénáře :-)))
Juraj zahnul, anžto se nudil, tak Deána Juraje zaměstnala a chlapec kmital, a basta :-))
červenec 21, 2008 16:25
... : bb
zahejbavý, ý, vý
červenec 21, 2008 16:26
to nebyl můj nápad, : alena puntíkovaná
já jen citovala kamarádku. ale asi máš pravdu...tohle dělal Jakubisko jasně za trest. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červenec 21, 2008 17:28
Především : Míša šíša
námět vyfoukli režiséru Troškovi, který se na zpracování Čachtické paní chystal už několik let, ale bohužel se mu nepodařilo sehnat dostatek financí.
červenec 22, 2008 08:49
Troška : Jej
Nevím, jestli by to od něj bylo lepší - dávno se vyčerpal u Sl.-seno-jahody. V pohádkách zásadně dělá z záporných postav blbečky, hrdinky mají do vtipnosti, nápaditosti a samostatnosti (jako například Popelka) hodně daleko. Hrdinové jsou zas podivně "hezcí kluci". A když čert hledá žížalu na dvoře v seně....
červenec 22, 2008 10:44
No to vážně nevíme, jak by to dopadlo, ale o to nejde : Míša šíša
Napadá mě podobný případ, kdy Menzl spráskal producenta Sirotka proutkem za to, že koupil práva na Hrabalovu knihu, podle které se Menzl již dávno chystal natočit film. A ve výsledku - dle mého mínění patří "Obsluhoval jsem anglického krále" mezi Menzlův nejslabší výtvor.
červenec 22, 2008 11:50
... : bb
kdo dřív přijde, ten dřív mele, a někdy ho to semele
červenec 22, 2008 12:46
Já osobně bych dotace : Valentýna
na točení filmů zrušila úplně. Nevím o tom, že v Hollywoodu by byly nějaké dotace na filmy a kolik jich tam natočí. Stejně mám pocit, že od roku 1989 bylo natočeno jen minimum dobrých filmů - možná tak 2 nebo 3. Všechny ostatní filmy za moc nestály a byla na ně škoda peněž. A přesně jak píše Flori@n, tak peníze jdou do kapes tvůrcům filmu a pokud bude film ziskový, tak žádnou dotaci vracet nebudou. Opravdu nevidím důvod podporovat milionáře.
červenec 22, 2008 13:05
zase jedna paní povídala plus trocha "seslkého rozumu" a výsledkem je informační šum, co se šíří dál : bb
dotace a granty samozřejmě nevracejí, však taky většina těch grantů je ze zahraničí, Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie je pouze přerozděluje, dotací ze státního rozpočtu je minimum, podléhají složitému výběrovému řízení a pokud já vím, tak na žádný český film nešla žádná dotace přímo ze státního rozpočtu, když, tak to jde z prostředků od EU, tzv. příspěvky a granty od ČT jdou na projekty, které se povinně odvysílají v ČT a každý film, nejen český, který něco dostal, odvádí z objemu vybraného vstupného bez ohledu na ziskovost, zase do St. fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie
červenec 22, 2008 13:21
... : bb
a jestliže dostávají dotace divadla a jiné kulturní projekty, proč ne film?? různé soubory by bez grantů nepřežily
červenec 22, 2008 13:24
jo, ale proč dotovat : alena puntíkovaná
film cizí země? Nebo se k nám Slovensko zase připojilo?
červenec 22, 2008 16:54
... : bb
jak cizí? je to koprodukce - ČR, SR, Maďarsko, Velká Británie
to není žádný soukromý projekt Jakubiskových :-) i když se to tak může zdát, protože všude je vidět a slyšet paní Horváthová a trošku pan Jakubisko, mluví o tom filmu jako by byl jejich,ale to tak dělají přece režiséři běžně, "nový Lynchův film", řekne se, a přitom David Lynch "jen" režíroval, hlavní producent koordinoval tok financí, které do toho ale vložili i další
takže Horváthová a Jakubisko nejsou majitelé filmu, ona je spoluproducent, ale takových filmů u nás bylo natočených víc, a není kolem toho takový poprask :-) tiše se ty filmy zadotovaly a přitom jméno režiséra, scénáristy nikomu nic neříkají
červenec 22, 2008 21:09
jo, to jo, o režisérovi není pochyb, : alena puntíkovaná
le podle toho, co vykládá Horváthová, to jejich soukromý podnik je. a o české účasti na něm se nevyjadřuje dvakrát lichotivě.
červenec 22, 2008 23:00
:-( : Sipik
Ach aki ste na nas zli. My sme sa nechceli oddelit, my Vas mame radi, len sme drzali huby, lebo to je zaporna vlastnost Slovakov. A Jakubisko aj s Deanou su sice neskutocne afektovani, ale zase podla mna je to super reziser aj ked jeho spracovanie Cachtickej panej mi akosi nesedi s historiou.
červenec 22, 2008 23:05
co to povídáš????? : alena puntíkovaná
nechtěli??? Vždyť jste se trhli, jen sem vlezl Hitler a byli jste jeho nejlepší kámoší. Až když vám po válce hrozilo, že z vás bude slovenská sovětská republika, tak jste se fofrem zas připojili. Pak šel Husák do háje, tak začla "válka" o pomlčku, o hvězdičku..pořád jsme poslouchali, jak vás vykořisťujeme, jak vám ubližujeme, jak vás vydíráme, jak vás utlačujeme. Fakt se nám ulevilo, když jste se trhli podruhý. No a teď zas posloucháme, jak je to blbý, že jsme vás opustili a že u vás to nikdo nechtěl. My jsme to nechtěli, vy jste to nechtěli...tak kdo to teda vlastně chtěl. Upřímně řečeno, já jsem nakonec ráda, že se tak stalo. JUá pán, ty pán, nemáme jeden druhýmu co vyčítat a když mě lapěj pochybnosti, Deána Horváthová mi je zas vyvrátí. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červenec 22, 2008 23:47
Aleno, : bb
vždyť je to jen mnoho povyku pro nic
tak Horváthová někde něco řekla o tom, že dostali na film od ČT jen málo - no a?
ona je nedostala do kapsy, ona ty peníze na natáčení sehnat musí a sehnala je, já nevím, jak jste si představovali, že se financuje film, kde se vezmou ty peníze, kdo zainvestuje film, o kterém se dopředu nikdy neví, jak bude úspěšný? bohatí podnikatelé, bohaté firmy, a zbytek jde z grantů, ale ty granty získat není snadná práce, a přesvědčit kohokoli, kdo sedí na penězích, aby dal právě na ten "můj" film, to už vůbec ne - nebo vy byste poslali na nějaký film pár stovek s tím, že se vám určitě vrátí pětkrát? já teda ne :-) No a oni (Jakubiskovo jméno a její nelíná nevymáchaná huba) ty lidi, firmy přesvědčí. No bože, tak dostali od ČT 7 milionů. Děti ze škol na to půjdou zdarma nebo za symbolický peníze,a je to.
Každý nový ministrův pohůnek dostane novou kancelář, sekretárku, auto, počítač, noutbuk, mobil, mění se nábytek za statisíce a utrácí se horem dolem - a vás popouzí pár milionů na film? mě ne.
červenec 22, 2008 23:52
... : bb
Aleno, ne všichni Slováci chtěli odtržení, ne všichni fňukali že je utlačujeme. Nebo - ty jsi sem snad zvala sovětskou armádu k dočasnému pobytu? Nezvala, že, ale stalo se.
červenec 23, 2008 00:01
mně nejde o tyx prachy : alena puntíkovaná
ale o ty její kecy, jak jsme jim /tj. jí a Jakubiskovi/ házeli klacky pod nohy a jak je to tu blbý a jak tu nic nejde...proč to teda točili tady?? K tomu pozvání...mně bylo v té době dvacet, takže jsem nikoho ani pozvat nemohla...ale Bilak je na tom pozvání podepsanej. A co se mu stalo? Nic. Je na Slovensku, což je jiná země a tam mu nic nehrozí. Možná, že to rozdělení nechtěli naprosto všichni, ale těch, co to chtěli byla naprostá většina. Není to tak dávno, kdy se to stalo a já se na to moc dobře pamatuju. No, tak dobře, stalo se. Tak proč teď brečej, že jsme je vopustili a že jsme se na ně vykašlali a že zapomínáme Slovenštinu...no jo, zapomínáme...neslyšíme ji. Já osobně ji nezapomněla, ale lidi řádově od dvacet let mladší už nerozumějí. Jinak, jeden můj velice vzdálený příbuzný, žijící v Bratislavě (jeho matka - původem z Uhlířských Janovic - se na Slovensko vdala), co od malička jezdil na chatu k mé tětě a napůl žil tady, napůl v Bratislavě, mi o tětině pohřbu před několika lety, sdělil, jak jsou rádi, že se nás (teda Slováci Čechů) zbavili. Tak jo, jsou rádi, my jsme taky rádi...ta co zas maj? A pak slyšíš Deánu, jak v český televizi, co do ní sypala prachy vykládá, jak tu trpěla příkoří a jak jsme hnusný a neschopný, tak je to možná divný, ale mě při tom na jen tak maně napadlo, proč je teda tady? Nebylo by jí lépe jinde, tak, kde všecko bezchybně funguje a kde jí nikdo ubližovat nemůže?
červenec 23, 2008 01:12
Alenka : Sipik
Nerada idem do tejto debaty smilies/angry.gif ale napriek tomu, ze vacsinou s Tebou suhlasim, tak tentoraz nie. Zopakujem, ze bohuzial sme narod tichych blbov, ktori si hubu pri nepravostiach nikdy neotvarali a aj do zamatovej revolucie ste nas potiahli Vy, aj ked potom sme sa s radostou pridali. Ale to neznamena, ze sme sa od Vas chceli odtrhnut, tak tu nemut hlavy ostatnym. Ja si to totiz tiez dobre pamatam. Bola to politicka dohoda medzi Meciarom a Klausom a rozdelili sme sa napriek nesuhlasu vacsiny naroda. Vznikli tym dva politicke piesocky, co je viac ako jeden a o to tu slo. Ano, su tu aj magori, nacionalisti, ktori su presvedceni ako dobre sa stalo, ale ti neznasaju vsetkych okrem seba. Mozno ste fakt boli odrezani od diania u nas, ale ver mi, ze inteligentni ludia za Vami smutili. smilies/undecided.gif Pre nas ste totiz bratia, aj ked Ty to asi vidis inac.
červenec 23, 2008 07:19
... : Sandra
Jéžišmarjá, blbá Jakubisková někde něco plácne a na Kudlance bude za chvíli Česko-Slovenská válka:-)
červenec 23, 2008 08:54
ježišmarjá, teď to zas vypadá, : alena puntíkovaná
že nenávidím Slováky (a ze všeho nejvíc ty s brabečkem), což není pravda. Vlastně máš pravdu, je to jako s tim zatraceným radarem...nikdo ho - krom Parkanový - nechce. Je nom je mi to líto, protože tady nikdy žádné národnostní třenice nebyly. Lidi se vdávali a ženili mezi sebou a bylo to v pohodě. A vždycky je lepší žít ve větší zemi než v menší. Ale fakt je, že takhle jsme obě země snažší kořistí pro kohokoli.
červenec 23, 2008 09:28
... : bb
ale o ty její kecy, jak jsme jim /tj. jí a Jakubiskovi/ házeli klacky pod nohy a jak je to tu blbý a jak tu nic nejde...proč to teda točili tady??

Ale na to si stěžujete většina těch,co tu chtějí něco podniknout,třeba by přitom i dali vydělat jiným lidem,firmám, že narážejí na zbytečné překážky, byrokracii, amatérství, švejkovinu. I ta naše pověstná schopnost improvizace se vytrácí.
K tomu pozvání...mně bylo v té době dvacet, takže jsem nikoho ani pozvat nemohla...

nemohla a nechtěla bys ani kdyby byli starší, přesto se to stalo, stejně tak odtržení SR nebylo přání všech Slováků, možná ani většiny, já prostě národní kolektivní vinu neuznávám :-)ani u Němců, běžný občan o ničem nerozhoduje, zmetci i dobří jsou všude
červenec 23, 2008 10:24
Já se také vsunu do této debaty. : strejda
Sipik má pravdu pravdoucí. To bylo rozdělení bez souhlasu většiny obou národů. To byl boj o státní koryta. Nic víc. Já jsem na protest jezdil asi 5 let s nálepkou CS na autě. Když mě zastavili policajti, ptali se, jestli jsem nezaspal dobu? Já říkal, že tímto pouze skromě protestuji. Oni se usmáli a řekli, tak protestujte dál. smilies/grin.gif Auto jsem pak prodal i s nálepkou.
Jenže - jistě si pamatujete na slovenské TV pondělky nebo na dvojice hlasatelů zpráv. Mně to nedělalo a nedělá problém, slyšet film ve slovenštině. Vždy se mi líbila ta zpěvná, ale spisovná slovenština, zvláště však v ženském podání. To je totiž velký rozdíl. Avšak dneska? Dnes už malé děti slovenštině vůbec nerozumí. A to jen proto, že tu bylo příliš mnoho "vyvolených" a ambiciózních - tehdy rádoby politiků z obou národů, ale málo míst pro všechny. Tehdy jsem to nazýval přímo zradou. Ale už jsem si zvykl.

červenec 23, 2008 23:58
Koukám, jak už to vidíme idealizovaně. : Václav Semerád
Když začaly prosakovat fámy o "možném rozdělení" Československa, nikdo tomu nechtěl ani věřit. Tenkrát v ČT vysílali jakoby "fiktivní" horrorovou reportáž z takového dělení: jaký by to byl průšvih, co by to všechno znamenalo: zadržování rukojmích, vlaků, střelba na hranicích, pak tahanice s kolkováním peněz (to pak skutečně bylo), závěr byl: lidi, buďte rádi, že to je jen fáma!

Jenže pak to začal Mečiar docela vážně prosazovat. A Slováci jeho stranu HZDS podporovali. Houfně a dodnes. To, že Klaus nakonec řekl, ať si tedy jdou, nebyl vůbec jeho výmysl. Říkejte si co chcete, zabránil tím dělení se střelbou, jaké postihlo Jugoslávii. Od našich bratov jsme to taky mohli čekat. Germáni by je s chutí podpořili, jako pomáhali likvidovat Srby a troubů na to bylo na Slovensku taky víc než dost. Vy se na to už nepamatujete? Pálili vlajky, na Havla (tehdy ještě i jejich prezidenta!) házeli vajíčka. To nebyli korytáři, ale ludia z ulice! Korytáři toho pak jen chytře využili. Znáte velice známé slovenské pořekadlo: Čecha do mecha, mech do Dunaja? Nebo: Česi peši do Prahy? Původ byl za Slovenského Štátu, při dělení ČSFR se to opakovalo. Na to už jsme zapomněli, co? V Čechách nebyla žádná snaha Slováky odstrkovat, však jich tu nakonec dost v pohodě zůstalo, Češi to měli na Slovensku horší. Havel měl při svém nástupu podmínku, že se do politiky musí vrátit Slovák Dubček, aby se zachovala parita. Ale vy jste chtěli svoji hvězdičku v Evropskej Unii, máte ji tedy.

Poslyšte, vy Slováci, dnes tedy máte přesně to, co jste chtěli. Rozdělení nechtěli Češi (proto se taky nekonalo žádné referendum), ale Slováci. Možná jste to nechtěli úplně všichni, ale rozhodně vás byla tak drtivá většina, že se dala precizně vyjádřit v procentech, kolik hlasů dostala Mečiarova HZDS. Takže nekecejte: žádná menšina korytářů, ba ani nesouhlasící, byť mlčící většina, nevyhovárajte sa! Něco podobného dnes slyšíme od Sudeťáků, jak byli skoro všichni proti Hitlerovi, ale Henleina jich svobodně podpořilo 98%. Udělali jste to taky tak svobodně, tak dnes nebrečte a hlavně nelžete.

Mimochodem, cedulku (CS) mám na autě dodnes a nikdo mě nešikanuje, abych ji sundal. Naštěstí zkratku (CS) ještě nikdo jiný neobsadil a doufám, že neobsadí. A až to auto půjde do šrotu, cedulka mi zůstane. A to je dobře. A taky jsem rád, že jsme si ponechali vlajku, ačkoliv Slováci dlouho štěkali, že si musíme (!) vymyslet jinou. Oni ji ale opustili, oni tuhle vlajku veřejně pálili, my ne. Jen bych vám chtěl připomenout, že si ledacos pamatujeme a nikdo to dneska nebude překrucovat, jak se kdekdo snaží. Sudeťáky počínaje, Slováky konče. A těm Čechům, kteří zapomněli, bych to taky jemně připomněl.

To, že jsme blbí úplně stejně, že si do čela volíme stejné grázly a podvodníky, to je úplně o něčem jiném. Ale mandát na radar ODS nedostala, protože ho ve volebním programu neměla, zatímco Mečiar se s tím: Dosť bolo Prahy! nijak netajil. Tak teď nelžete!

Mimochodem, mám Slováky i v příbuzenstvu a už jsme si to takhle vyříkali. Nakonec, co mohli dělat? Pravda se dá zapírat, ale nikam to nevede. Tak aspoň nazývejme věci pravými jmény.

Nejsem ani pro opětovné sjednocení Československa. Slováci už dvakrát zradili, jejich návrat by byl hodně velkým pokrytectvím. Ať si to tedy řídí sami, je to tak lepší. I pro nás. Trochu mě mrzí, že se naše děti budou jednou se Slováky domlouvat anglicky. Ale možná ne, s Poláky se taky jakž takž domluvíme a to jsme s nimi společně nežili.
červenec 31, 2008 07:27
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]