O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZE MĚ PŘECI NIKDO BLBCE DĚLAT NEMUSÍ PDF Tisk E-mail
Pondělí, 02 prosinec 2019
Tak proč to furt na mě zkoušejí? Zase včera v televizi. Asi půlhodinová hádka mezi Babišem a Fialou, proč je superhrubá mzda špatná, nebo dobrá. A kdyby jen to. Její zrušení že by bylo devastující, ekonomiku přímo zničující. A jak tomu mám já blbec, kurnik, vůbec rozumět? Vím jen, že ten pojem kdysi nějak prosadil soudruh Tlustý (ODS), jako takovej výchovnej prostředek pro dělnej lid.

 

 

 

Aby jako lid na vlastní oko viděl na výplatních páskách, co si vydělal, ale co z toho nedostane, protože to za něj musí zaměstnavatel odvést na dani a na zdravotním a sociálním pojištění. No dobře, když to musí bejt, ať se teda dělnej lid pokochá a vede ekonomický diskuse nad vejplatníma páskama, když soudruh Tlustý myslí.

Sice to nikomu neprospěje, do kapsy nepřidá ani halíř, ale taky neublíží. Takže o nic nejde, i když si osobně myslím, že je to kravina, vůbec nevěřím, že by to dělnej lid zajímalo. Aspoň teda mě nikdy nezajímalo, kolik jsem si virtuálně vydělal, ale vždycky jen to, co mi reálně přišlo do kapsy. 

 

Proč je ale kolem toho tolik keců, tomu nerozumím. Zřejmě mi teda něco uniklo. Tak jsem rozklep Wiki:

 


Výsledek obrázku pro SUPERHRUBÁ MZDA

 

"Superhrubá mzda vychází z hrubé mzdy zaměstnance, ke které se přičítá zdravotní (9 %) a sociální pojištění (25 %) zaměstnavatele. Superhrubá mzda je přesným účetním nákladem zaměstnavatele na zaměstnance.

Pokud by žádná ze stran neplatila státu žádné daně ani odvody, mohl by zaměstnavatel přesně tuto celou částku vyplácet zaměstnanci, aniž by to pro zaměstnavatele mělo oproti současnému stavu jakýkoliv negativní finanční efekt.

 

Jedná se pouze o jiný název metody výpočtu daně ze mzdy".

 

 

 

Takže neuniklo. Skutečně jde furt o to samý, jen jinak nazvaný. V těch jinejch názvech pro totéž se postupně orientuju, např. už vím: Rom je cikán, farmář je statkář, vagína je ... atd.).

Ale co má se změnou názvu téhož společnýho totální zničující devastace ekonomiky?
A třeba i má: 

 

"Roku 2018 předložila opoziční ODS návrh na zrušení superhrubé mzdy a její nahrazení 15% daní z hrubé mzdy. Premiér Babiš ale prohlásil, že návrh je nereálný a způsobil by výpadek příjmů státního rozpočtu ve výši 75 miliard korun".

 

Jenomže - proč mi teda kurnik nikdo neřekne, jak může změna názvu nějakýho pojmu, nebo způsob výpočtu odvodů na daň a pojistné, způsobit devastaci ekonomiky? Proč se půl hodiny ve veřejnoprávní, tedy i mojí, televizi, žvaní, bez sebemenšího vysvětlení, v pojmech, který jsou mi nesrozumitelný, a myslím, že se moc neodchyluju, jsou nesrozumitelný i dalším 99ti procentům posluchačů?

  

Já v tom sice nějak vyčuchávám, že za těma vzletnejma slovama jsou čachry s daněma, ale proč to teda neřeknou na rovinu, o co se jedná? A neřekne to ani Fiala v opozici, ani Babiš v pozici! 

 

-----------------------------------------------------

 

Anebo todle: Globální dluh.


Vyslechl jsem z rádia a proto jsem pak též zalistoval tiskem:

 
"Na konci letošního roku by měl globální dluh podle odhadu IIF překročit 255 bilionů dolarů. To představuje v průměru 32 500 dolarů (zhruba tři čtvrtě milionu Kč) na každého ze 7,7 bilionu obyvatel planety. Zároveň to odpovídá více než trojnásobku ročního výkonu světové ekonomiky, napsala agentura Reuters.

USA a Čína se na nárůstu globálního dluhu v prvním pololetí podílely více než 60 procenty. Samotné vládní dluhy letos podle IIF přesáhnou 70 bilionů dolarů, zatímco loni činily 65,7 bilionu. Za jejich růstem stojí zejména stoupající zadlužení federální vlády USA, píše CNBC"
.

 

Výsledek obrázku pro GLOBÁLNÍ DLUH 2019

Jediný, co jsem z toho pochopil, že Zeměkoule (Globus) dluží asi už hodně peněz.
Jenže, jak teda, kdo teda, tomu glóbu (zeměkouli), každýmu obyvateli, půjčil tři čtvrtě miliónu Kč? Co si za to bere za úroky? A když glóbus přestane splácet, odkud a kdy přijde exekutor?

 

 

 

Tak takový bezvýznamný blbosti mě často napadají, když slyším bombastický slova s bombastickejma zprávama.

Sorry jako! Jestli je to tak odborný, že to mozek obyčejnýho člověka není schopen pojmout, tak proč si ty svý kydy nenechají na nějaký svý odborný konference a lezou s tím do rádia, televize, novin?

Osobně spíš ale zastávám názor, že jestli nějakej princip nelze vysvětlit krátce, stručně, srozumitelně, jde vždycky buď o neschopnost vysvětlujícího, anebo o kravinu, navenek se jen  učeně tvářící.

 

Brejden všem, NČ.

(P.S. s tímhle taky nemusíte souhlasit,

v tom případě napište vy, jak to podle vás má být...

- pozn. red.)

 

 
 

Komentáře (28)add feed
... : *deeres*
Jenže, jak teda, kdo teda, tomu glóbu (zeměkouli), každýmu obyvateli, půjčil tři čtvrtě miliónu Kč?


Ono je to celkem prosté, ty papíry, kterými dnes platíme, bývaly dříve bankovky kryté zlatem, či jinými aktivy. Byly doby, kdy jste si bankovky za to zlato mohli směnit. Uniká kontrola nad tím, co si kdo a kde tiskne, mají to v ruce banky, které si hodnotu toho papíru mohou navyšovat, v případě české koruny snižovat (tzv. intervence ČNB, umělé snižování koruny, na kterých jsme prodělali gatě).
A tak dlužíme za vytištěné papíry, bez hodnoty pokryté skutečným aktivy. Dluh mají vlády, firmy i domácnosti ve formě různých půjček. Půjčky musí někdo servisovat, samozřejmě banky, nebankovní úvěrové společnosti, leasingové společnosti, faktoringové společnosti, karetní společnosti i Kellnerův Home Credit.
Pokud se půjčka proinvestuje a zhodnotí pro růst HDP, tak je to dluh, který je v pořádku, co v pořádku není, že všechny ty hodné instituce, co vám půjčí, si jednak za to nechají zaplatit, protože nic není zadarmo a půjčují cizí peníze. Vaše peníze, z vašich účtů, protože dnes už vás nikdo za práci hotově nevyplatí.

Pro ty, co chtějí být chytřejší:
https://www.svobodny-svet.cz/2276/penize-a-banky-1-3.html

Teď už schází jenom zrušit hotovost a mají nás všechy pod palcem.
prosinec 02, 2019 09:20
... : NČ
Jo, Deer. Dík. Chci bejt chytřejší, tak se do toho odkazu pak pustím. Ovšem tak prostý mi to nepřipadá.
Kdo jsou ti "oni", co nás budou mít všechny pod palcem?
prosinec 02, 2019 09:37
... : *deeres*
Všechny ty peněžní ústavy, které obchodují s našimi prachami, které nám spravují. My jim za spravování našich peněz platíme poplatky, úrok v lepším případě kopíruje inflaci, ale už někde došlo i k záporným úrokům. Zatím jsem neslyšela, že by naše peníze, které díky kartám jsou prakticky virtuální, někomu půjčovaly bezúročně.
Vlastně se také můžeš stát "oním", stačí si koupit státní dluhopisy. Ale ty budeš ještě pak rád, když dostaneš svoje peníze, ponížené o inflaci, nazpátek. Pokud by opravdu došlo ke zrušení hotovosti a my na rozdíl od Rakouska, jí uzákoněnou nemáme, tak se nejspíš nebudeme stačit divit.
Švédsko už má nakročeno.

Konec placení v hotovosti? Podle Mezinárodního měnového fondu věc, o které by se mělo uvažovat. Ekonom Štěpán Křeček z BH SECURITIES pro Globe24.cz varuje před zdánlivými výhodami.
„Zrušení hotovosti by bankám umožnilo zavést záporné úrokové sazby, proti kterým by se lidé nemohli bránit výběrem peněz. V praxi by tak záporné úrokové sazby znehodnocovaly úspory, což by
nutilo lidi k navyšování spotřeby,“ vysvětluje ekonom principy bankovních úrokových sazeb, které si všichni uživatelé bankovních produktů ne vždy uvědomují.


[url=Zdroj: https://globe24.cz/byznys/66215-konec-papirovych-penez-ekonom-varuje-pred-zrusenim-hotovostnich-plateb]Zdroj: [url]https://globe24.cz/byznys/66215-konec-papirovych-penez-ekonom-varuje-pred-zrusenim-hotovostnich-plateb

prosinec 02, 2019 13:16
... : *deeres*
Tak ještě jednou, tady to máš celý, ale odkazů proč se držet placeni cash, by se našlo víc.

https://globe24.cz/byznys/66215-konec-papirovych-penez-ekonom-varuje-pred-zrusenim-hotovostnich-plateb

Zatím hotovostí se nesmí zaplatit závazky nad 350.OOO- Kč, ale třeba Na Florenci, market Manifesto, bral jenom placení kartou. Protože tím porušovali zákon, tak vymyseli obezličku, že sice můžeš zaplatit hotově, ale musíš si hotovost u nich vybrat ze svojí karty.
prosinec 02, 2019 13:25
... : Giota
Superhrubá mzda znamená, že platíme daň z příjmu i z těch peněz, které jsou odváděny na sociální a zdravotní pojištění. Po jejím zrušení by se zase platila daň z příjmu pouze ze základu a byla by tedy nižší.
prosinec 03, 2019 03:53
... : Josef Kouba
Objevil jsem následující vysvětlení termínu „dlužní úpis znějící na majitele“: „Dlužní úpis znějící na majitele se vyskytuje v podobě pevně zúročitelných, nebo variabilně zúročitelných dlužních úpisů znějících na majitele. V případě pevně zúročitelných dlužních úpisů znějících na majitele se jedná o půjčky právnických osob, jež je využijí k financování svých investic. Tyto výpůjčky mají různou podobu, která se liší podle podmínek, splatnosti, měny nebo emitenty. Při pevně zúročitelných dlužních úpisech znějících na majitele kupuje investor výpůjčky ve výši sta procent. Obdrží kupon, jenž zahrnuje i zúročení získané půjčky. Výpůjčky s kuponem s nulovým záznamem během doby splatnosti nejsou vázány žádnými úroky. Dojde-li před koncem splatnosti k jejich prodeji, obdrží prodejce méně než sto procent. Byly-li by prodány podobě splatnosti, následuje platba ve výši sta procent. Variabilně zúročené dlužní úpisy znějící na majitele jsou podrobeny zúročení doby splatnosti. Úroková sazba se orientuje podle pravidel finančních trhů jako LIBOR nebo EURIBOR...“
Pochopili jste to ? Potom vám gratuluju ! Já totiž ne. Vysvětlení bylo záměrně sepsáno tak, aby se mu nedalo porozumět. Podobné to je i s naším daňovým systémem. Prostě ho máme svěřit „expertům“.
prosinec 03, 2019 04:00
... : NČ,,,
Jo, Gioto, tak nějak jsem to taky cejtil. Vadí mi, když se půlhodinu žvaní o nějakym pojmu, aniž by ten pojem byl předem několika slovama uvedenej.
----------------
K tomu Globálnímu dluhu - dík všem za snahu, ovšem, chtěl jsem vědět jen jedinou věc: Kdo je věřitel?
prosinec 03, 2019 05:17
... : Mikin4
Veritel globalniho dluhu neni jeden. Jsou to ti, kto ty penize pujcili. Banky, soukrome osoby, vlady, nejruznejsi typy fondu...
prosinec 03, 2019 08:19
... : *deeres*
Malý příklad USA. Na více než 19 biliónovém dluhu v podobě amerických státních dluhopisů (v amerických dolarech) se ostatní státy podílí zhruba jednou třetinou. Které země vlastní největší objem amerických státních dluhopisů?
Bermudy
65,9 miliard dolarů
Rusko
74 miliard dolarů
Kanada
81,4 miliard dolarů
Jižní Korea
86,7 miliard dolarů
Německo
93,5 miliard dolarů

A tak je to všude ve světě, každý dluží každému a zároveň i půjčuje, jsou i státy, které už všechno prožraly a vzhledem k růstu HDP si jenom půjčují a půjčky nezhodnocují. Tři z pěti největších ekonomik EU mají zadlužení přes 98 % svého HDP (Itálie, Francie, Španělsko).

https://www.finance.cz/525889-dluhy-evropskych-statu/
prosinec 03, 2019 08:52
... : doktor
deeres děkuji,ale jsem v dúchodu a starej,tak už nad tím moc nemuruje.Jsou hezčí věci k mudrování i když vím,že toto téma nás může položit ekonomicky. Hezký den.

prosinec 03, 2019 13:51
... : Mikin4
Nejvetsi zadluzeni na osobu ma (nebo alespon jeste nedavno melo) Japonsko. Ale tam jsou nejvetsimi veriteli japonsti obcane.
Na tom prudce rostoucim dluhu USA je ostudne to, ze k nemu dochazi v dobe prosperity a vlady republikanskeho prezidenta. Tedy udajne republikanskeho, protoze republikani se az donedavna chlubili svou vetsi fiskalni odpovednosti. Po tomhle panovi prijde potopa...
prosinec 03, 2019 17:13
... : NČ
O tohle se musím podělit. Zrovna teď jsem z rádia vyposlechl, v souvislosti s auditní zprávou EK o Babišovi.
Cituju doslova, dokud si to ještě přesně pamatuju: "Jde o tajný dokument, který má Český rozhlas k dispozici".
Ještě mi někdo chce tvrdit, že v Česku není sranda? Smajly nechám na jukón, já bych se jima musel u(po)tapetovat.


prosinec 03, 2019 17:48
... : Mikin4
Kdyz uz se zde mluvi o dluzich - zajima me, zda pan premier tech 451 milionu ktere ukradl taky vrati?
--------------------------------
Co se tyce nadpisu clanku, tak ten fakt nema chybu. smilies/grin.gif
prosinec 03, 2019 18:52
... : d@niela
Hele, vyhrála jsem!!!

Vsadili jsme se totiž, že se na ten nadpis Mikin nachytá, že ho stoprocentně nenechá bez odezvy....
No, není to nádhera?

prosinec 04, 2019 08:02
... : *deeres*
Já už jsem pomalu došla do bodu,kdy už zoufalé jůkonské vykřiky přeskakuji a nečtu.
prosinec 04, 2019 09:00
... : *deeres*
Ještě v roce 1983, kiaždý truhlík si mohl v tabulce, podle své kateorie a výše platu najít kolik zaplatí na daních. Platl zákon č. 76/1952 Sb., o dani ze mzdy. Předmětem zdanění byly podobně jako dnes mzda a funkční požitky , zdanění nepodléhala nemocenská, důchody a přídavky na děti. Systém daňové konstrukce neznal celkový roční příjem občana, na rozdíl od dneška se u nás zdaňovalo měsíčně.
Postupně docházelo k tomu, že , kdo neuměl alespoň trochu počítat, musel se spolehnout na mzdovou účetní, že mu při odvodu neudělá nějakou chybu. A pravidla, která platila včera, tak už dnes najednou neplatí. To je to šavlování s tím, jaký základ se má vlastně danit.
Možná si vzpomenete na dobu, kdy náš nejlepší ministr financí, tolik soucítil s důchodci. Šel tak daleko, že okradl i pracující důchodce, kdyzrušil daňovou slevu pro pracující penzisty. Protože invalidní důchody nejsou nijak horentní, tak opatření nejvíce postihlo tuto skupinu.

Nejsou to jenom daně, když se podívate na fakturu za elektřinu , plyn, vodu, tak normální člověk z toho má v hlavě guláš a není mu vůbec jasné, za co všechno to vlastně platí.
prosinec 04, 2019 09:21
... : Mikin4
Coz o to. Me staci napsat kdekoliv v textu vyraz "ja myslim" a pan NČ reaguje slovy "ty nemas cim myslet".
Od cloveka s inteligenci houpaciho kone je to zvlaste roztomile. smilies/grin.gif
prosinec 04, 2019 15:59
... : Mikin4
Tedka jsem cetl, ze se pan premier statecne bije za ceskeho cloveka. Prohlasil, ze penize ktere ukradl Evropske unii Ceska republika vracet nebude.
To je sice hezke, ale nemel by ukradene penize vracet sam zlodej? smilies/cry.gif
prosinec 04, 2019 17:03
... : NČ
Ale já umím číst. A současně tě mám rád, sokolíku. Tak vůbec netuším, proč ti pravda a láska vadí.
prosinec 04, 2019 17:06
... : Mikin4
Vsak jo, proto se tak skadlime. smilies/wink.gif
Vysvetli to Daniele a zkus napsat konecne clanek o necem, cemu rozumis. Jako byvalej muzikant musis vedet spoustu veci o komunistickejch "prehravkach". Me a par kamaradum to kdysi v hospode vysvetlovali Krestan s Malinou (to jeste hrali u Poutniku), ale to uz je skoro 40 let a ja si to uz tak moc nepamatuju. Myslim to vazne...
prosinec 04, 2019 17:53
... : NČ
Ale jo, junáku. Přehrávek jsem zažil dost. S venkovskejma kapelama i s pražskejma a i se svojí u PKS.
Jedna přehrávka mi zvlášť utvěla. To bylo někde v Dejvicích. To tam byl s náma taky nějakej havlistickej Visací zámek, nebo Už jsme doma. Nevim přesně, ažtak se v těch havlokraválistech nevyznám. Porota byla samozřejmě komunistická a v čele zpěvák Karel Hála (ten byl často).
Ti nešťastníci začali, bylo to neuvěřitelně příšerný, a ten bolševik Karel Hála je skutečně na kolenou, fakt na kolenou, nekecám, upřímně prosil, ať si aspoň ty kytary naladěj. V těch temnejch komunistickejch dobách totiž byly k provozování muziky potřeba i uši. Kapitalistický elektrický ladičky byly komunistama zakázaný, přišly teprve o něco pozdějc.
Porota pak ty nešťastníky asi 5 minut nechala znova ladit, a pak mě osobně sám Karel Hála přišel požádat, jestli bysme jim mohli kytary naladit. A po naladění si ti neslyšící borci dokonce vyhráli nějakou třídu, že jako směli dokonce i veřejně vystupovat.
Jejich publikum dodneška lituju.
Tak to jen, žes požádal o nějakej děsivej zážitek z dob komunistickýho útlaku.
Nazdar, skautíku!
prosinec 04, 2019 18:33
... : Mikin4
No vidis NČ, jak zacnes psat o vecech kterym rozumis, hned to ma hlavu a patu! smilies/cool.gif
Jo ladicky, ty sice nebyly zakazany, to se pletes, ale zeme byla kvuli rudejm bratrum malinko pozadu... Dnes uz je zase vsechno jinak, ladicku stahnes zadarmo na mobil...
Ja tehdy slysel dobrou historku (i kdyz ne o "havlokravalistech") od Roberta Krestana. Tomu delala na prehravkach kvuli textum peklo jakasi textarka Ruzena Sypenova. Jiz tehdy genialnimu Šlachovi se tehdy povedlo najit jediny jeji text, ve kterem se pelo: "slunce nam bude svitit, svitit, svitit, nebude se dat chytit, chytit, chytit". Vyresil to tim, ze pozval Ruzenku do vinarny, tam ji ozral a ona uz pak byla povolna. Teda u prehravek myslim...
Jinak - vetsine muzikantu se po zruseni tehle komunisticke zvrhlosti, ktera slouzila velice casto k sikane velice ulevilo, protoze kdo umi, umi. A nepotrebuje na to bumážku.
Takze povez jinochu, proc jsi ty naopak zatrpknul?
prosinec 04, 2019 19:48
... : NČ
Ne, že by mě tvá pochvala těšila. Vždycky když mě pochválí *****, musím se důkladně zamyslet sám nad sebou.
"Většině muzikantů se po zrušení téhle komunistické zvrhlosti ulevilo"?
To teda nevím, jestli jich byla většina. Ale těm hluchejm se ulevilo docela určitě. Otázkou ovšem je, odkdy si hluchej smí říkat "muzikant". Pár takových se jistě v historii najde, ale ti nebyli hluší od narození. I tak ovšem dost pochybuju, že třeba takovej ohluchlej Smetana, by dokázal naladit kytaru.
prosinec 05, 2019 08:10
... : Mikin4
Jo, to byly doby... Kdyz chlapovi kterej napsal Hotel Hillary, Panenku anebo lepsi text k Telegraph Road nez je v originale radila komunisticka fiflena a on musel poslouchat...
Ta doba kdy si muzikansti ñoumove zili diky bumážce od komunistu jako slechta jezdici na zapad, ta doba pred 30 lety skoncila. A vadi to jen tem ñoumum. Jestli pak nekteri z nich museli jit pracovat, tim lip. smilies/wink.gif
Takze NČ - ptal jsem se proc jsi tak zatrpknul, diky za odpoved. smilies/grin.gif
prosinec 05, 2019 12:22
... : NČ
Za odpověď neděkuj. Já mluvím o muzikantech, kteří dělali muzoiku. Ty o ožralejch, snad už i tehdy sjetejch, "aktivistech", kteří s muzikou měli společnýho akorát to, že drželi v rukou hudební nástroje, o kterejch neměli ani ponětí, jak s nima zacházet (Plastic People za všechny).
Zdar!
prosinec 05, 2019 12:46
... : Mikin4
Vsak ja vim, NČ. S dobou nezaslouzenych privilegii prisel i konec tve kariery.
Hele - nam tady v Kanade komunisticti zlocinci nikdy nevladli, zpevaci a muzikanti zadne prehravky nepoznali a presto se nam urodilo:
Leonard Cohen, Gordon Lighfoot, Neil Young, Joni Mitchell, Brian Adams, kd Lang, Justin Bieber, Diana Krall, The Band, Rush, Bruce Cockburn....
smilies/grin.gif
prosinec 05, 2019 16:53
... : Mikin4
Pardon - preklep. S dobou nezaslouzenych privilegii odesla i tva kariera.
Zkratka a dobre - na co jste sahli, to jste pokazili a ted se jeste zlobite na lidi, kteri po vas ten chlivek cisti.
prosinec 05, 2019 17:18
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]