O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

UČENÍ - MUČENÍ - I PRO KANTORY PDF Tisk E-mail
Úterý, 09 duben 2019
Výsledek obrázku pro retro školaJak se tak toulám Facebookem, narazila jsem na stránky, kde si vylévají své srdce učitelé. Ne, budete se divit, nepíše se tam o malých platech, ale o těžkostech s učením. Následující příspěvek tam napsal třicetiletý učitel přírodovědných předmětů. S elánem se vydal do školy, ale se smutkem to nakonec vzdal… Vysvětluje to jistou frustraci a naštvanost učitelů, kteří chtějí učit moderně a nemůžou. Ono se totiž zdá, že "učit dobře" pořád ještě na řadě škol s konzervativní tradicí není vůbec normální.


 

 

 

Po několika zkušenostech s frontálně vedenými zkostnatělými základkami jsem se upnul k představě, že vrcholem mé pedagogické kariéry bude dostat se na místní elitní výběrové gymnázium, kde budu moci skutečně rozvinout svou tvořivost. Den otevřených dveří byl pro mě proto vítanou příležitostí, jak zjistit o jediném gymnáziu na našem malém městě více podrobností.

 

„Nebereme, právě naopak. Budeme propouštět, slučujeme třídy,“ odpověděl ředitel na mou otázku, zda náhodou – vzhledem k rozšiřování nabízených oborů – nebudou potřebovat posily.  Nevadí, chytil jsem se tedy skupiny rodičů a nechal se provést školou. Už zpočátku mě silně zarazilo to množství seniorů v učitelském sboru. Zástupkyně důchodkyně, dějepisářka důchodkyně, notně ošoupaná výtvarkářka zjevně už několik let přesluhovala, fyzikář mezi padesátkou a šedesátkou. Ne že bych chtěl nějak věkově diskriminovat, ale opravdu nemohli ty vyučující namíchat napříč věkovými kategoriemi? Anebo jsou na tomto gymnáziu pouze senioři?

 

Vtom jsme vstoupili do jakési učebny, kde zrovna postarší matematik vysvětloval jednomu z rodičů koncept zdejší výuky:

„A to jste vzal kde, že má škola žáky bavit, milý pane? No?“

„Je to základ vzdělání, přece.“

„Vůbec nevíte. Vás snad nějaké logaritmy a integrály baví? Mě snad baví derivace? Jistěže ne. Ale učit to musím, protože je to potřeba. Škola není o zábavě, je to nevděčná dřina. Ale dřít se musí, pokud chceme něco dokázat. Život není jen o tom, udělat si pohodu!“

Nevěřil jsem svým uším. Někteří rodiče obrátili oči v sloup a raději odešli do jiné učebny. Tohle má být oficiální prezentace školy lákající nové potenciální studenty?

 

 

Výsledek obrázku pro retro škola

 

Učitelce, která byla této scény svědkem, jsem položil velmi asertivní otázku ohledně Hejného matematiky. Asi jsem ale píchl do vosího hnízda:

„Ne, ne, ne… kdepak, takové blbiny my tu nevedeme. My chceme studenty připravit k maturitě. Takové ty alternativní metody jsou určitě hezké, ale tady jsme normální škola a nemáme na ně čas.“

Už už jsem chtěl školu opustit, ale nedalo mi to a skočil jsem ještě do přírodopisné učebny, kde rodiče a další zájemce vítala asi pětačtyřicetiletá vyučující. Konečně někdo mladý!

„Projektová výuka? Ne, ne, tak to tady vůbec neděláme.“

„Za celou dobu středoškolského studia ani jeden projekt? Není to škoda?“

„No ale my na to nemáme čas! Víte, kolik toho potřebují k maturitě? Nemůžeme plýtvat časem na nějaké projekty.“

 

Byl jsem tak konsternován, že jsem neměl sílu (a ani důvod) argumentovat. Připadal jsem si jako v 80. letech za hluboké normalizace. Odešel jsem na čerstvý vzduch, aniž bych si prošel všechny učebny a zamyslel se: má učitel v rámci českého školství vůbec kam utíkat? Není lepší to raději celé zabalit a najít štěstí třeba v průmyslu?

 

V současné době ve školství nepracuji.

 

zdroj: facebook

 

 

 


Komentáře (24)add feed
... : kyttka
Tak to je drsný čtení. U syna na základce je naštěstí docela fajn a většina učitelů učí moderně. Pokud chce někdo referát jen napsat, může. Pokud udělá počítačovou prezentaci, má k dispozici počítač a stačí, když má materiál na flešce a odprezentuje to. Úkoly mají pevně dané, takže všichni ví, kdy mají odevzdat češtinu, kdy matiku atd. Na víkendy dostávají úkoly jen dobrovolně, mohou za ně postupně nasbírat známku. Škola spolupracuje se ZUŠkou, takže pokud mají děti například koncert, mohou úkol nebo písemku udělat jindy. Zvlášť oceňuji výuku dějepisu. Neučí se jen hromadu letopočtů, ale souvislosti. A syn má báječnou třídní učitelku. Ve třídě jí převažují kluci, puberta s nima cvičí, ale ona je vždycky dokáže ukočírovat. Přitom vypadá jak jejich o pár let starší ségra. Jsou zapojení do nějakého Ekoprojektu pro školy a v občance mají i finanční gramotnost. Víc než memorování tam učí přemýšlet, rozebrat problém z více stran.
duben 09, 2019 05:49
... : NČ
Dnešní reformní návrhy považuju za dost zcestný. Takový to: proč se učit "a" plus "béé", to celý na druhou ..., když to nikdy nebudu k ničemu potřebovat? No jasně, že nebudu a s dnešní technikou už vůbec. Jenže fakt myslím, že o to ani tak nejde. Škola by jistě měla naučit přemýšlet v souvislostech, to jo. Ale mimo to taky překonávat překážky(!!!), lenost a ve výsledku to pak nějak ohodnotit. Jinak řečeno, vysvědčení není jen o znalostech, ale taky o schopnosti, porvat se s problémama na určitý úrovni.
Jestliže teda nezvládnu např. základy algebry, sotva pak můžu zvládnout nějaký zaměstnání, kde mě sice algebra nečeká ani náhodou, ale VŽDYCKY mě čeká nutnost zvládnutí problémů jiných, neznámých, s kterejma se ovšem sotva můžu porvat, když jsem se nedokázal porvat ani s "a" plus "béé", to celý na druhou …".
Brejtro všem.
duben 09, 2019 05:52
... : Anděla
Nedivím se, můj syn chodí na základku se stejnými problémy. Bohužel je to pro nás jediná volba široko daleko a tak musí.
Učitelé umějí velice důrazně a vytrvale protestovat proti nízkým platům, ale proti kurikulu se nebrání. Přestože je obsahově zastaralé, zbytečně nabobtnalé, nezajímavé. Je to totiž jednoduché. Žádná invence, žádná nejistota, minimální přípravy. Omlouvám se té hrstce pravověrných a troufnu si tvrdit, že většina praktikujících učitelů jsou "vyšprtaní jedničkáři", kteří si přáli titul, netroufli si na nic jiného, tak zvolili peďák. A co si budeme namlouvat, je to nejlehčí VŠ v Čechách. Možná právě proto, že toho po učitelích tolik nechce. Didaktika zastaralá, učební osnovy se od jejich pobytu na ZŠ, SŠ příliš nezměnily. Snad je že byli zrušení prvoci (syn je v učebnici pořád má) a Pluto.
Bohužel se ve vysoké míře naplňuje pravidlo: Kdo neumí, učí.
Děti to nebaví, narůstají kázeňské problémy, ale ať, oni tu svou káru táhnou dál. Zneuznaní, chudí, urputně upozorňujíc na to, že mají v rukou budoucnost národa.
A ti, co umí, mají chuť udělat školu pro děti zajímavou a přitažlivou, tak to nedávají díky žárlivým, natvrdlým kolegům a díky tomu, že obsah učiva je přeplněný hovadinami, kterých je tolik, že naprosto nenechávají prostor pro jinou práci s dětmi, pro rozvoj jejich schopností a dovedností, pro možnost zaměřit se na slabší, pro možnost nechat děti pracovat samostatně. A víte proč? Protože by se to všechno nestihlo!
A já na to: Potěš koště!!!
duben 09, 2019 05:58
... : Anděla
... : NČ
Dobré ráno. Přes svůj názor výše souhlasím. Ale pokud se podívám na základní školství, což mě tedy teď nejvíc zajímá, je toho opravdu moc. Hlavně si nikdo neuvědomuje, že na základkách spolu studují budoucí popeláři, zedníci, prodavačky spolu s budoucími právníky, lékaři, inženýry. Je to naprosto nerovný vztah, kdy první skupina uvedených jede na 3 - 5, druhá na 1 - 3 max. Víte, jak je to pro ty první frustrující? Za celých 9 let naprosté minimum úspěchu?
Jsou základy, by neměly minout nikoho, ale jsou věci, které jsou naprosto zbytečné. Že jsem nikdy ve svém životě (mám VŠ humanitního zaměření) nepoužila (a b) na 2, budiž to se může stát, ale co rozhodně nikdy nevyužiji je určování rozdílu u podmětu nevyjádřeného a neurčitého. Naprosto výuku těchto zvěrstev nechápu. Čeština by děti měla naučit pravopis, lásku ke knihám, chuť číst, probouzet fantazii, umět mluvit o přečteném. Ostatní je k ničemu. A co jestli je věta podmětná, předmětná nebo jaká? Větný rozbor? Já prostě opravdu nevím, k čemu je to využitelné. Třeba se pletu a je to důležité, ale ještě jsem nenašla nikoho, kdo by mi řekl k čemu.
duben 09, 2019 06:08
... : NČ
Nojo, Andílku. Jistěže je frustrující, bejt ve všem na chvostě. Mělo by to ovšem bejt taky motivující! Je ovšem snadnější, kdejakýho lempla nechat lékařem označit nějakym z mnohých "dys..." a je vystaráno.
S tím, jak´s popsala výuku češtiny naprosto souhlasím. Smysl toho drilu jsem nikdy nechápal, ale holt jsem to musel překonat. Právě o tom, o překonávání, jsem psal vejš. Málokdo má takový štěstí, že budoucí zaměstnání mu bude jen samou zábavou, bez nutnosti učit se novejm, strašně nezáživnejm, věcem. A pozdějc, na vysoký škole, i budoucí stomatolog musí zvládnouz např. anatomii ruky, kterou nikdy k ničemu nebude potřebovat.
duben 09, 2019 06:26
... : *deeres*
Českému školství hrozí kolaps. Důvod? V posledních letech totiž pedagogická populace výrazně zestárla. Aktuální čísla ukazují, že nejvíce učitelů má více než 50 let, téměř třetina dokonce překročila věk 55 let. Počet mladých do 35 let přitom neustále klesá a mladí absolventi pedagogických fakult se do učení příliš nehrnou. Praha a jižní Morava nejvíc v ohrožení.

To píše tisk, zpráv o tom najdete spousty. Pro ty nadané, aby nebyli frustrováni tu jsou víceletá gymnázia. Pro ty alternativce tu jsou školy, jako třeba česko-anglická škola, která učí podle metody Marie Montessori, různé spoukromé základní školy, jako třena Riverside School Prague, kde výuka probíhá v angličtině a je založena na britsko-americkém způsobu výuky. Děti se tam sice nenaučí základy matematiky ani českého jazyka, ale umí zaškrtávat ve vytištěných seznamech body: ano, či ne, nebo je správně A, B,C? Dělají i ty projekty a hlavně se tam dětem vštěpuje sebevědomí.
Dobré jsou také Waldorfky. Mám známou, která na Waldorfce v Jinonicích učila, ta tvrdí, že si tam děti mohou prakticky místo učení dělat to, co sami chtějí a mají problém s kázní a tak raději odešla na jinou soukromou školu.
Podle toho, co si tady můžete přečíst, waldorfka vypadá zajímavě, jenže z ní vychází sebevědomí nedoukové.
http://iwaldorf.cz/wald_ped.php?menu=ped-owa
duben 09, 2019 09:24
... : doktor
Mám-li být upřimný,myslím,že učení mučení je pro kantory to správné rčení.Učit puberťáky,kteří o vzdělání netouží a kantora ignorují,musí být velice flustrující.A tento nešvar právě připravovaná novela neodstraní,ale udělá ve školách i mezi učiteli ještě větší maglajs.
duben 09, 2019 12:28
... : Fox
Pro Andělu: nejsem učitel a když se mne moje školou povinné děti ptaly, proč se mají učit, co je podmět, co přísudek, co předmět a co je příslovečné určení, tak jsem se musel zamyslet. A víte, co mne napadlo? Je to kvůli učení se cizím jazykům, které mají jiný (ale pevný) slovosled, než má poměrně benevolentní čeština. Typickým příkladem je angličtina, kde když budete mluvit stejným slovosledem jako v češtině, budete dělat významové chyby. V angličtině si musíte nejdříve rozmyslet, co chcete říci, a pak můžete zformulovat gramaticky správnou větu, které ostatní správně porozumí.
Jinak souhlasím s NČ, že absolvování některého stupně školy nehovoří jenom o penzu znalostí, které člověk získal, ale také o tom, že byl schopen úspěšně vyřešit problémy, které před něj škola postavila, a tudíž má určité předpoklady, že bude schopen řešit problémy podobného typu i normálním životě.
duben 09, 2019 15:19
... : Anděla
... : Fox
Já se tomu nebráním, jenom mi prostě vadí, že je toho tolik. Slovní druhy je dobré znát. Ale opravdu znát. Myslíte si, že dítě, které z nich dostalo 4. je zná? Ne, nezná. Ale učiteli to stačí. Dál se tím nezabývá. Hnací motor není naučit, ale sdělit a oznámkovat. Pokud je důležité, aby se to děti učily, měly by to umět. Pokud stačí známka 4,5, neumí stejně nic, proč se to tedy učí? Ale to jen na okraj.
Podmět, přísudek, příslovečné určení. OK. Ale umíte vysvětlit (a je to pro vás důležité)příslovečné určení zřetele? Přípustky? Rozlišit PU příčiny a účelu? A proč?
Již mnou výše zmiňovaný podmět nevyjádřený a neurčitý? Proč?
Myslím, že základní školství je proto základní, aby poskytlo základy. Sorry, ale toto za základy už nepovažuji. Co se potom učí jazykozpytci na gymnáziích? Gymnázium mám vystudované, takže vím.
duben 10, 2019 05:54
... : NČ
A tak, ono to je podobný, jako třeba autoškola. Já jsem se před padesáti lety musel na zkoušky učit, co je předstih zapalování, rozdíl mezi zážehovyxm a spalovavím motorem, planetový soukolí v diferenciálu … Ti kantoři jsou zvyklí tohle učit celej život, tak jedou dál, dokud s nima někdo nevyběhne.
Podle mě se znalost jazyka, pravopysu i gramatyky, nejlíp získá čtením (ne ovšem čtením esemesek).
duben 10, 2019 07:45
... : toulavejV
Tak předně, třicetiletý učitel určitě nemůže vědět, jak se učilo v 80. letech, protože se v té době ještě nenarodil.
Hejného výuku neznám, ale pochybuju, že se dají derivace nebo integrály učit jako zábava, protože to potřebuje dril. Rozebráním problému z více stran se v matematice ke správnému výsledku nedostanete, pokud nemáte základy, jak se derivuje nebo integruje.

Možná že učit pomocí plnění různých projektů může být pro žáky zábava, ale URČITĚ jim to nepomůže správně vyplnit didaktický test v maturitě, když je takhle maturita státem nastavená. S přesně vyžadovanou odpovědí, které je vyžadováno!, nikoliv volné vyjádření vlastních znalostí.

Je dobře, že tento mladý člověk není učitelem. To, s jakým despektem se dívá na starší lidi s bohatými životními zkušenostmi, o nichž se mu ani nezdá, je velmi, u učitele, zarážející . . . Bůh nás chraň před jemu podobnými hlupáky, co by chtěli učit jiné, ale sami by to potřebovali.

Na druhou stranu něco zkostnatělého ve školství je. Malýho, třetí třída, učí Britskou angličtinu, kterou se mluví jenom v Anglii. Místo aby se učila Americká angličtina, kterou mluví zbytek světa a je jednodušší – třeba místo I have to se učí I have got to. Tu Britskou ať se klidně doučí na střední . . .
duben 10, 2019 12:42
... : mamča
I vysvětlení, jak funguje derivace může být legrace.
Jednou nám náš šílenej matykář vyprávěl ftip :
Jde takhle funkce a potká derivaci. Derivace povídá : Uhni mi z cesty, nebo tě zderivuju. A funkce se řehtá na celý kolo : Tak to máš smůlu, já jsem totiž e na x-tou.
Matykář se smál, my jsme se smáli...čemu se taky můžou lidi (teda matematici) smát.

duben 10, 2019 17:17
... : Sidon
duben 10, 2019 22:04
... : mia I
u nás na základní školu kdysi nastoupili dva učitelé, kteří se rozhodli učit alternativně. Jeden dostal první třídu. Děti např. mohli posvačit kdy chtěly, při vyučování seděli všichni vč. učitele v kruhu na podlaze,.. Výsledek byl ten, že v květnu ještě děti nezvládaly celou abecedu. Pan učitel odešel dělat s koncem školního roku obchodního zástupce jedné tabákové firmy a děti s prominutím poserte se i s rodiči. Doháněli ve druhé třídě a to se zase střídaly díky mateřské dovolené u nich učitelky.
duben 11, 2019 08:26
... : mia I
za nás bývalo zvykem , že slabším žákům pomáhali v učení ti bystřejší. Učitelé nás k tomu vedli. Hráli jsme v 5. třídě 2 x divadlo, stmelovalo nás to. Nikomu nevadilo, že jsme namíchaní Andělo. Dnes bohužel by toto bylo k smíchu, že?
duben 11, 2019 08:29
... : mia I
jinak souhlasím s Nč. Někdy se v životě člověk musí učit i to, co zdánlivě nikdy nepoužije. Ani mne někdy nebavilo všechno se učit. Zvlášť matematiku jsem nemusela. Na druhé straně zeměpis, slohové práce z češtiny jsem milovala. Od toho je tu rodič, aby dítěti tohle vysvětlil. Vždyť i rodič musí chodit do práce, vstát a jít ať se mu chce nebo nechce, ať mu je nebo není zrovna do skoku, dělat práci, která ho vždycky taky nebaví, nenaplňuje.

Po dětech se chce dnes jediné, aby se učily (neznají fyzickou práci v domácnosti , kolem zvířat, kolem zahrady). A ještě to se zdá některým příliš.
duben 11, 2019 08:40
... : NČ
Jo, Mio. Co mi dneska se jeví nepochopitelný, to byla výuka dějepisu starověku. Takovej Eufrat a Tygris, Mezopotámie, vládce Solón.... Šprtal jsem to nazpaměť, nemaje ani potuchy, o čem to je, ale našprtal jsem. Pracně a úplně k ničemu, jen pro tu známku při zkoušení. I jsem se sám přihlásil, rychle, dokud to zase nezapomenu. Jinak mi to nedalo absolutně NIC. Přitom stačilo aby to kantor propojil se zeměpisem současným, ukázal na dnešní mapě s dnešníma názvama a dalo se to pochopit a umístit docela snadno. Jenže - to byly dva, zcela nesouvisící, předměty, každej úplně o něčom jinom. Proč, kurnik? Proč musím všechno zjišťovat až po dlouhejch létech?
Nebo ve fyzice takovej tranzistor, základ všech čipů. Našprtal jsem všechno o tom, prospíval jsem celkem slušně, ale skutečně jsem to pochopil až asi po 20ti létech. A přitom to bylo tak snadný: Trioda nikterak nezesiluje původní signál, jen ho kopíruje, úplně stejně jako páka, z jedný strany krátká a na druhý straně dlouhá, a to celý z externě dodaný energie vytváří velkou kopii toho malýho (nezesiluje původní, kopíruje ho ve větším). Atd. Proč to nešlo děckám říct a ukázat tak strašně snadno a zcela pochopitelně? Ono by se toho našlo …
Ovšem chemii, mocenství prvků a vzájemný krácení těch všech indexů ve sloučeninách 2,4,6, (ný, natý, itý, ….),to jsem nepochopil nikdy, stejně, jak šestiúhelný včelíny v chemii organický. A tak, nepolíben, i zemřu.
duben 11, 2019 10:20
... : alka..
Tu Mezopotámii a vše o čem mluvíš mi
duben 11, 2019 13:54
... : alka..
vysvětlil až letos jeden česky mluvící průvodce v Egyptě.Na to jsem čekala 50 let
duben 11, 2019 13:57
... : *deeres*
Tak to jsem asi měla kliku na základce na fyzikáře, matikáře i chemikářku, protože na střední ekonomce jsme chemii neměli vůbec a matiku s fyzikou jenom první dva roky. I přesto pět holek ze střední má dneska vysokou a ne všechny šly na ekonomku. Ale i na tu musely matiku sakra dohánět, hospodářské počty jim tam byly nanic.
Nevím, jak ostatní alternativní škola, ale zrovna ta Waldorfská je dost průser, když se pro dítě chce základ vzdělání pro některou průmyslovou vysokou školu. Umění pletení punčoch pro chlapce a zatloukání hřebíků pro dívky jsou jim pak k ničemu.
Že se tam děti učí na koberečku v kruhu by mně nevadilo, co by mně vadilo, je to, že nepoužívají žádné učebnice a vlastně ani systematicky knihy, ty pouze pro nějaký projekt. A tak jejich odchovanci začínají z ničeho , znovu vynalézají kolo a páku.
duben 11, 2019 16:11
... : NČ
Hm, Deer. Fakt divný školy. Něco málo jsem oi tom zaslech, snad prej torozvíjí osovnost, ale nevim. Je to takový divný!
Ono se bez určitýho základního drillu nedá moc stavět do vejšky. Některý věci jsou prostě daný a ty se musej strávit. To jsou zase ty axiómy; sotva něco počítat, když se tvrdym drilem nenadřu, že 2 a 2 jsou čtyři. Co jako na tom rozumem odvozovat? Tak to prostě je a musí bejt. A toho je hafo a na vyšších úrovních.
Taky pamatuju, jak jsme v hodinách zpěvu s učitelem Svobodou při každym začátku museli bez jakýhokoliv objasnění memorovat: fis, cis, gis, dis, ais, eis, his.... bé, es, as, des, ges, ces, fes. Totální kravina! Ale pozdějc mi to moc pomáhalo v muzikantskym životě. Přitom dost pochybuju, že to k něčemu pomáhalo třeba spolužačce Božce Pražákový, která si svou budoucnost už od devátý třídy založila na nádhernejch štíhlejch nohách a vydělala si s nima nepoměrně víc, než já svou muzikou.
Ale stejně, jistě, že na rozdíl od Božky Pražákový, která školní znalosti nikdy k ničemu nepotřebovala, myslím, nemaje krásný nohy a to ostatní, že určitý znalosti, schopnost se naučit i věci naprosto nezáživný, má svůj smysl.
duben 11, 2019 17:08
... : *deeres*
Výsledek těchto experimentů je ten, že někteří lidé pak věří, že placatost země je axiom.
https://www.idnes.cz/technet/veda/placata-zeme-mytus-kteremu-verime-i-v-21-stoleti.A160219_154720_veda_pka
Když to píše Terry Pratchet v Zeměploše, tak to musí být pravda. Jako zdroj svého tvrzení uvádí příhodu z přednášky o vesmíru známého vědce Bertranda Russella. Ten popsal, jak se Země točí kolem Slunce, jak rotuje a jak funguje rotace založená na gravitaci galaxie. Na konci tohoto semináře malá, stará paní vstala a prohlásila: “Co jste nám řekl, jsou žvásty. Svět je ve skutečnosti placka, která stojí na zádech obrovské želvy.“ Překvapený vědec se prý lehce pousmál a staré dámy se zeptal, na čem tedy stojí ta želva. Ta mu odpověděla, že je sice velmi chytrý, ale prostě jsou to želvy a basta!
Tak to je pak ten axiom a s tím už nikdo nehne! smilies/grin.gif
duben 11, 2019 17:26
... : NČ
Tak já s tím můžu i souhlasit. K čemu by byly letadla, když by stačio, se krapítko vznést a počkat, až se dole Země otočí sama. Ale takhle to nefunkuje, čili je potvrzeno, že celá theorie o kulatosti a otáčení Zeměkoule je blbost!
Nikdo ale zatím nevyvrátil theorii, že uvnitř Zeměkoule je ještě jedna, která je mnohem větší, než ta svrchní ….
duben 11, 2019 17:43
... : *deeres*
NČ, myslíš nějak takhle? To ajrolinky položí.
https://www.youtube.com/watch?v=Zkj8kqO1U_s&t=21s
Kdyby jenom to, těžko vyvrátit něco, co je pravda pravdoucí. Psal o tom už Verne a já to ve filmu "Cesta do hlubin země" s Brandonem Fraserem viděla na vlastní voči.
Pak je tu ale ještě Švejk,který tvrdil, že v blázinci s ním byl jeden , co mu vysvětloval, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna mnohem větší než ta vrchní.
A teď jsem na rozpacích, čemu mám vlastně věřit, může být v placaté zemi jako lívanec ještě koule? smilies/grin.gif
duben 11, 2019 20:07
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]