O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZÁŽITEK Z TEPLICKÉHO OBCHOĎÁKU PDF Tisk E-mail
Středa, 30 září 2015
Musím se s vámi podělit o jednu z mých zkušeností z obchoďáku OC Olympie Teplice. Nejsem sice zastánkyně dětských koutků, ale nezbylo mi nedávno nic jiného, než mého neposedného šestiletého syna tam na chvilku umístit, abych v klidu mohla nakoupit nějaké potřebné zboží.

 

 

 

 


V tom dětském koutku si už navíc hrálo pár malých dětí, ale bylo mi řečeno právě ústy jedné z pracovnic, že jsou tu teď jen samé holky. Moje reakce: ,,No, a jaký je v tom problém, vždyť jsou to jen malé děti!''

 

K mému údivu mi ale ta hlídací slečna naznačila, že jsou to navíc samé arabské děti a poněkud jiné mentality. Moje odpověď na to byla: ,,No, a co jako?“

 

,,Ale váš kluk je blonďáček a oni s tím mohou mít problém, můžou mu ublížit, a my s tím nemůžeme nic dělat.'' Dodala zkroušeně.

 

Svého syna sice od narození vedu k tomu, aby se nebál a nenechal si nic líbit, ale i tak jsem pro jistotu u té hlídací pracovnice zanechala své mobilní číslo, kdyby se něco přeci jen událo… Během půlhodinového nákupu jsem neměla žádný klid ani pohodu, a i když se synkovi nakonec nic nestalo, zřejmě si užil své... Takže ten strach hlídacích pracovnic byl oprávněný.

 

 

 


 

 

 

Kam jsme to až proboha dopracovali? Mám se v rodných Teplicích bát o své dítě už i v dětském koutku? Je totiž například už i na takové maličkosti názorně vidět, že výchova místních arabských dětí, je už od samého začátku vedena k nevraživosti k naším dětem.

 

A tak si říkám: není právě toto náhodou čistý rasismus, diskriminace a utlačování lidských práv?

 

Zaslala wendy

 

 

 

Komentáře (151)add feed
... : Mikin
K cemu konkretne doslo ?
září 30, 2015 04:22
Taky by mě zajímalo, : Ketrin
co se konkrétně stalo. Tohle tajnosnubné naznačování a spiklenecké pomrkávání je fakt k smíchu. Opravte mě, jestli se mýlím, ale mám dojem že Wendy už má vnoučata, nikoli šestiletého syna, takže to nejspíš zkopčila z nějakého fakt "kvalitního" webu.
Ale třeba se vrátí Lenka1 a vysvětlí nám to! smilies/grin.gif
září 30, 2015 07:12
Ketrin, : Míša šíša
to koluje po FB. A místo té poslední věty, kterou upravila Wendy nebo Kudlanka Veliká, je v originále:

At mi tohle kurva nějaký sluníčkář vysvětlí!! Není tohle náhodou rasismus, diskriminace a utlačování lidských práv, už od útlého věku dětí? Lidi ozbrojte se, policie a politici nás neochrání a bude hůř. Teplice jsou dál než v prdeli!!!. Nemusíte sdílet nelajkujte, ale prosím věďte své potomkly proti této ješitné ideologiii jménem ISLÁM!!!!!!! Děkuji za přečtení.

smilies/wink.gif
září 30, 2015 07:26
Aháá! : Ketrin
Já jsem se od FB "přátel", co druhým zasírají hlavy podobnými věcmi dávno odstřihla, takže to neznám, ale tento dodatek vše vysvětluje, takže díky! smilies/grin.gif

září 30, 2015 08:19
Docela pěkné pojednání : Sidon
o Islámu je tady - https://www.youtube.com/watch?v=1Bxj1r7BbJg

Ta diskuze u článku "Co bude dál?", nějak chřadne, tak se tady zase možná trošku "rozhoří".

smilies/smiley.gif
září 30, 2015 08:54
Ach jo, ach jo... : d@niela
takže je to obyčejnej spam....
Ok, dám to pryč...
září 30, 2015 12:40
A proč, Daní? : Ketrin
klidně to tu nech, je to dobrej studijní vzorek, chybí jen umlácení lopatičkou, pardon - konvičkou.
smilies/wink.gif
září 30, 2015 12:52
D@nielko : vlk
buď v klidu, skutečnost a pravda je vždy první postřelenou a mrtvou v každém konfliktu smilies/grin.gif
září 30, 2015 13:35
... : mia I
tady konkrétně jsme se nedozvěděli co se stalo. Ale o podobným upozornění už jsem slyšela od synovce. Před několika lety si naplánoval singl výlet na kole po Anglii. Obnášelo to cestu autobusem do Calais, nalodění a pak opět bus. Bylo to v době exodu cikánů do Anglie. Tehdy mu úřednice cestovky taky na rovinu řekla , aby si čtvrteční termíny nebral, že to jezdí naši romští spoluobčané.

Zpět k článku - když se člověk podívá na Teplický deník , těch problémů je tam dost a dost. I Wendy tam má někde na severu ženatého syna a vnoučata. smilies/wink.gifJediný čeho se muslimové bojí je čokl a z nich nejvíc bojových plemen.
září 30, 2015 13:44
mia I : mamča
"Jediný čeho se muslimové bojí je čokl a z nich nejvíc bojových plemen."

Nevíš, jak to mají naši "muslimští bratři" s kočkama ? Mám 4 kousky, co by každého mohly umazlit k smrti smilies/cheesy.gif, jeden kocour je abnormálně aktivní "alergén", takže téměř každý kdo se s ním pomazlí, má hned slzy v očích a nudli u nosu. Někteří se i dusí...
K tomu si psa pořídit nemůžu, ani nebojovýho. smilies/grin.gif
září 30, 2015 15:05
... : mia I
smilies/grin.gif
září 30, 2015 15:33
mamčo, to neva, ty máš bojovýho kocoura... : Myška
Něco jako bojový plyn v biobalení smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
září 30, 2015 16:59
Myška : mamča
Tak já to pojmu tak, že jsem vlastně držitel biologické zbraně. smilies/cheesy.gif
září 30, 2015 17:43
Nojo, napětí je potřeba udržovat. : Krakonoš
Asi taky napíšu nějakej článek. Třeba jak mě v průjezdu znásilnila muslimka a přiškrtila mě při tom hidžábem. Teda né že by se mi něco takovýho stalo, ale stát se mohlo! smilies/shocked.gif
září 30, 2015 17:56
tak ona je to slátanina i bez toho dodatku od Míši Šiši, : bb.
ale s ním ta blbost autora spamu vynikla ještě více. Obzvlášť pěkná je tato věta:

Během půlhodinového nákupu jsem neměla žádný klid ani pohodu,

Tak buď se nebojím, že by holčičky umlátily mého chlapečka a svěřím to hlídací slečně s tím, že snad proboha zabrání maličkým muslimečkám, aby mého blond anděla nakopaky do kolene nožičkou v růžových ponožtičkách.
Nebo se bojím, i když vlastně nevím čeho, pak určitě nenechám syna o samotě tam, kde tuším nebezpečí, i když vlastně nevím jaké.

Ale jelikož jsem blbej autor spamu, tak mi ty nuance nedojdou a protože se fakticky nic takového nestalo, ale chci navodit dojem, že jo, nebo že by mohlo, tak tu ptákovinu korunuji
a i když se synkovi nakonec nic nestalo, zřejmě si užil své


souhlas s Ketrin, nakonec je zajímavé sledovat, co to s čtenářkami udělá

P.S. ano, Wendy syn, pokud mě paměť neklame, má holčičky a žije v Mostě. Ale teoreticky by to mohla napsat Wendy dcera o svém synkovi, pokud má kluka (a Wendy tedy vnoučka), což nevím, jen tím chci říct, že ze strany Wendy nemuselo jít o úmyslné šíření spamu :-) (pokud to dostala ve verzi bez dodatku, který cituje Míša šíša)
září 30, 2015 18:07
Krakonoši :) : bb.
že bychom navrhli Daniele, aby vyhlásila literární soutěž o nejlepší protimuslimský škvár? ani by to nedalo moc práce, stačilo by probrat tématické diskuze uplynulého půl roku, z každé vytáhnout pár citátů a poskládat to pod sebe..
září 30, 2015 18:09
Musím : wendy
se omluvit Daniele - nakonec poslala jsem jí to a ona sama uváží, zda to sem dá nebo ne. Ono se to tedy možná vůbec nestalo, že. Poslala jsem to, protože mám nepříjemný osobní zážitek s muslimy a toto mi nepřipadalo tak strašně nepravděpodobné. Já se občas do něčeho namočím.
V našich médiích zcela nedávno uvedli, že ve francouzských školách asi nebudou moci vařit francouzským dětem vepřové, protože muslimské děti to uráží. No, jsem zvědavá, kam až to dopracujeme. Já sama z toho trochu obavy mám. Pokud vy ne, je to vaše věc. A není to o šíření zbytečné paniky, je to o faktech, nic víc, nic míň. Tak dobrou. smilies/cheesy.gif
září 30, 2015 22:35
... : bb.
stane se
možná by bylo bývalo lepší, kdybys prostě popsala svou vlastní nepříjemnou zkušenost, než přeposílat tohle
říjen 01, 2015 00:15
Zrovna kulturní vobohacení : Krakonoš
typu "vepřový je fuj" by mejm dětem ve školních jídelnách vůbec nevadilo - i můj masožravej kluk ho považuje za podřadný maso a radši cokoli jinýho. smilies/grin.gif Zmizení vepřovýho masa z dětskýho jídelníčku bych považoval spíš za pozitivum. Navíc bysme konečně mohli v Letech zavřít ten prasečák smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/wink.gif.
(už se těšim na podebraný reakce smilies/wink.gif )
říjen 01, 2015 00:49
souhlasím, i tak se vepřového sní až moc, z jídelen by mohlo zmizet okamžitě, : bb.
vepřo knedlo zelo můžou nahradit plátkem kuřecího se zeleninou al dente, dobře ochucenou, k tomu klidně plátek celozrnného chleba, nebo bramborovou kaši, aby toho zdraví nebylo na fastfoodové děti moc.
A co jiného z prasete? řízek? segedín? pokud to někomu chybí,tak to můžou rodiče uvařit o víkendu doma.
říjen 01, 2015 01:31
No, tak i školní strava by měla být vyvážená a pestrá, a tak nevidím důvod vyřazení jednoho druhu masa. : Myška
Pokud mohu soudit dle jídelníčku školní kuchyně kde se stravuje externí vnuk, tak vepřové maso mají zhruba tek často jako kuřecí.

Jeden důvod by tu byl - zase trochu vlézt do řitního otvoru muslimům. Jak je vidět, jsou jedinci, kterým se něco takového nepříčí.


říjen 01, 2015 06:13
Myško, co k tomu říct? : Nona
Snad jen to, že jak pravil Sobotka v Máte slovo: co se týká uprchlíku, ČR postupovala dle zákona. Ostatní země se jich koukaly rychle zbavit a poslat směr Německo....
V tomto se Sobotkou souhlasím, dle mého byl postup správný. Jen by je neměli zadržovat tak dlouho (tuším 2 měsíce?)....
Chlapci imigranští aspoň poznali realitu, že u nás z velké části ani "kuře zadarmo nehrabe"... (placení si pobytu apod.). Za nesplacené dluhy by po nás už šel exekutor....
říjen 01, 2015 07:26
Mně se líbí, že se u nás postupuje dle zákona a myslím, že i ta možná doba zadržení je správná. : Myška
Moc se mi líbí, že i toto zneatraktivňuje naši zemi v očích nechtěnců. Jen tak dál.
říjen 01, 2015 07:31
tak vepřové teda zrušíme i my : zapomněnka
protože není zdravé... To přece není jen o vepřovém - to je o vnuceném omezování a ustupování. Doufám že moje reskce není podebraná, to spíš tvoje, Krakonošíku, jsem v klidu, já řízky prostě jen ráda. No a jen mi bb nepředepisuj, co mám a nemám posílat. A o uveřejnění rozhodla Daniela.
No, jak jsem psala - kdo se vůbec nebojí, komu to nevadí, prosím, nebudu přece nikoho přesvědčovat. V Holandsku ruší školy hodiny plavání. V Německu se žádá zrušení Pivních slavností, protože muslimy uráží. Jsou to jen maličkosti, smeťte je ze stolu, co je nám po tom, že. Vím, že to určitá skupina lidí zde bude zlehčovat. I celá společnost je tímto rozdělená, takže je to normální, proč by zdejší vzorek populace měl jednat jinak ? Mě to nerozčiluje ani moc neudivuje. Jen - tyto dvě kultury asi nemají šanci na klidný společný život. FAktů už je dost a dost.To není šíření paniky, tak to prostě je.
A ten zážitek - seznámila jsem s jednou zahalenou muslimkou, u nás jsou vysoké školy a pár studentů a studentek tu máme z této kultury. Parkrát jsme se potkaly a popovídaly si, byla milá. Pak přišel den, letos, kdy jsem šla v šortkách, tričku a bosa po naší louce za barákem, vede tudy i zkratka ke kolejím. Venčila jsem našeho pejska. Potkala jsem ji opět. Vše v pohodě - až do okamžiku, kdy se přihnal její bratr (jak mi stačila povědět), řval na ni, že se nebude scházet s polonahou "píp", která svým chováním - viz ustrojením, uráží jejich Boha, náboženství a co já vím všechno, málem ji utrhl ruku jak ji táhnul rychle pryč. Do té doby to bylo v klidu - takových žen přece u nás chodí ! Teď tu ale muslimů přibývá a taky vidí, že si mohou mnohé dovolit, že jim zde všichni - raději- ustoupí. Aby je nepopudili. Stoupá jejich agresivita, to jsem chtěla sdělit. Nic víc, nic míň. Konzultovala jsem tento zážitek s jedním kamarádem, orientalistou. A bych vás nerozčílila, nebudu psát co mi na to řekl. A to není rasista a kulturu Blízkého, Středního i Dálného východu miluje.
Jak řekl Voltaire - "Nesouhlasím s vaším názorem pane, ale budu dělat všechno pro to, abyste ho mohl svobodně hlásat !" Zde se hbohužel člověk setká s ironií, zlehčováním, výsměchem, místo uvedení faktů opozice. Je to škoda. Nenašla jsem výčet kladů. Nemám nic proti pomoci potřebným - jen nechci islamizaci Evropy. A zapomněla jsem se přihlásit, už jsem nějak odvykla, tak jsdu na opisování znaků. Tak se tu mějte a nepomlaťe se tu. Allah s vámi.
říjen 01, 2015 08:38
... : mia I
a co taková krvavá tlačenka? smilies/grin.gif U nás jednomu jehovistovi ji strčili mezi dva chleby, nechtěně si kousl, jej ten úpěl.

Co by říkali muslimové na šlapku v mini s pejskem na vodítku?? smilies/grin.gif
říjen 01, 2015 08:50
PS.: : wendy
ne, nevěděla jsem že to může být spam. Vážně ne. Ale -jestli se každé kritické slovo o islámu bude brát jako protimuslimskmé štvaní, tak nazdar bazar.
říjen 01, 2015 08:51
mio, jde o to, jak by byl pejsek velký a jak by se choval. : Myška
Takový sebevědomý a možná tak trochu agresivní dobrman nebo rotvajler by šlapce v mini jistě dodal větší grády než jorkšír...
říjen 01, 2015 08:57
Wendy, brzy zřejmě bude. : Myška
A tady už startuje předvoj, který chce být a je papežštější než papež.
říjen 01, 2015 08:58
Jé, Wendy, : Vodoměrka
ahoooooj... musím tě pozdravit... už jsem tě dlouho neviděla a nečetla... smilies/smiley.gif
Tak teda - zdraví tě jedna olomoucká babička smilies/grin.gif smilies/wink.gif
říjen 01, 2015 09:03
wendy : mia I
ono se to odrazí ve volbách. V Rakousku už se uprchlíci do voleb promítli, promítne se to všude.

Jinak ono to vepřové možná nebude tak jako tak. Nebude ani hovězí. Bylo sucho jaké už dávno nikdo nepamatuje. Zemědělci nemají tudíž krmení pro hovězí na zimu, prodávají postupně pod cenou dobytek. Vepřové už v Čechách z velkochovů zmizelo ve velké míře - nerentabilní. Brambory letos jako korálky. Co bude - bude, jak jinak, z dovozu. V jaké kvalitě a za jakou cenu z dovozu?
říjen 01, 2015 09:03
nazdárek Vodomrěrko ! : wendy
Tak další babička, to je sqělá zpráva. Babičky jsou pozřeba...gratuluji. Co máš ? Naší Naty už bude 8 a Fildovi 3. V příštímn článku napíšu, jak se uvedla do první třídy a malý do školky...
No, mio, kdyby se nikdo nedíval, třeba bychom se divili. Vzhledem ke vztahům mezi ženamui a muži v muslimské kultuře. Ještě před 5 lety v Turecku nám vysvětloval průvodce, že třeba co se sňatků týče, mimo velká města tam je ještě jakýsi středověk. Ale to je jejich věc, jejich zem. Co se dotýče zeměedělské produkce - naproti chalupě máme menší farmu, paní krmí už dlouho koupeným senem.. Trochu zelené normální trávy máme jen mezi ohništěm a příkopem, tak má trochu pro králíky a mlsnou kozu. A houby nejsou skoro taky.
Myško - uvidíme. Ráda bych se mýlila, mýliti se je lidské...
říjen 01, 2015 09:56
A proč nenapíšeš? : Krakonoš
A bych vás nerozčílila, nebudu psát co mi na to řekl.

Rozhodně jsou zajímavější autentický zážitky a autentický názory, než nějaký spamy jpp.
Uvědom si, že tak, jak zjednodušeně vnímáme my muslimskou komunitu, tak ještě mnohem víc zjednodušeně vnímaj voni nás. Zkus si představit, že si vobrázek vo naší kultuře uděláš na základě toho, čím se navenek nejkřiklavějc prezentuje, což je popkultura. A ještě ti to zjednodušení vylepší kázání nějakýho duchovního. Napadlo tě někdy podívat se na nás zvenku? Podívat se na videoklipy, kde se ženský chovaj jako ku*vy, filmy, kde jedinou hodnotou je někoho vobrat a nacpat si bachor? Podívat se zvenku na společnost, kde sehnat chlapa, kterej by chtěl mít rodinu, starat se vo ni a bejt s ní celej život , se začíná rovnat malýmu zázraku? Voni z nás maj taky strach, tak jako my se zjednodušeně bojíme, že nám uříznou hlavu, voni se zjednodušeně bojej, že rozvrátíme jejich hodnoty a rodinnej model. Jasně, nikdo je sem nezval, řekneš. Nezval. Ale jsou tu, byli tu a vždycky už tu budou. Nikdy nebudou souhlasit se zrovnoprávněním žen ve svý kultuře, protože mají - voprávněnej - strach, že by to vedlo k rozpadu jejich tradiční rodiny. To se nebude líbit, tahle věta, ale bohužel i křesťanská kultura si tímhle prošla a v dobách, kdy i pro nás byla tradicí velká a soudržná rodina, naše ženy prostě žádnou rovnoprávnost neměly. Ty dvě věci spolu souvisej, jenže tohle je taky politicky nekorektní, tak vo tom nemluvíme. Já jsem zastáncem rovnoprávnosti, ale na druhou stranu nebudu dělat, že tenhle důsledek moderního pojetí svobody každýho člověka a jajího nadřazení nad jakejkoli celek nevidím.
Taky voni použijou jakejkoli náš exces pro propagandistický podložení svejch strachů a názorů. A tak můžeme vidět rozhovor s muslimským tatínkem, kterej svý holky nepustí na školní vejlet. Protože někde se stalo, že se z vejletu nějaký 13-14letý holky vrátily těhotný - a to von prostě nedopustí. A už mu nevysvětlíš, že to je naprosto výjimečnej exces a že pravděpodobněji je na tom školním vejletě zabije blesk. A tak bohužel platí, že voni často naše ženy v mini považujou za děvky. Za co myslíš, že by naše ženy považovali naši vlastní prapradědové, kdybys je z dnešní doby poslala na vejlet třeba do 19. století? Tolik ke vzájemnýmu strachu.
Píšeš, že nikde nejni výčet kladů. Nejni, nemůže bejt - skoro žádný klady nejsou. Možná nám někde s něčim pomůžou, vezmou práci, vo kterou naši nestojej, to může bejt klad. Byl by velikej klad, kdybysme si v konfrontaci se svejma a jejich strachama uvědomili, jak málo z tý naší slavný křesťanský kultury zbylo, a začali jsme hledat cestu, jak svou vlastní kulturu znovu najít a zvednout z prachu. Protože ten neživotaschopnej sobeckej "popšoubyznys" (užij si, nevaž se, vodvaž se, nejdůležitější jsou zážitky, adrenalin, smrt nudě...), kterej Západ prožral jako rakovina a kterej pronikl do rodin a partnerskejch vztahů, to nejni dobrej směr pro přežití dalších staletí. To, že sem přichází jiná kultura, je samozřejmě zátěž a zdroj hromady problémů, tak jak chceš vytvářet výčty kladů. Když ti povodeň vyplaví bratrance a von se ti do domu nastěhuje i s rodinou, těžko budeš psát nějaký výčty kladů, ale uděláš to pro něj. A to je bratranec, přesto to bude zátěž.

Řeknu to drsně - bohatství Západu, a tedy i naše, by nikdy nebylo takový, nebejt kolonií, drancování a zásahů do vokolního světa. Nemusí se tahle teze nikomu líbit, je to bohužel tak. Kdyby si celý ty staletí Evropa hrála jen na evropským písečku a spolehla se jen na svoje vlastní zdroje, vlastní píli a byla pouze soběstačná (jak říkají mnozí snílci vo soběstačnym Česku), nebyla by dnes velmocí a neexistovaly by USA ani Austrálie. To, co se děje dnes a bude dít patrně i v dalších desetiletích a staletích, je důsledek. Dluhy se vobčas platit musej, i když ne každej si to myslí.

P.S. Strčit krvavou tlačenku jehovistovi do chlebů, to může udělat jen nekulturní ****. Ale je to přece dobrej džouk, tak proč to neudělat?
říjen 01, 2015 09:58
Wendy, : Vodoměrka
máme Ellinku a má už rok a čtvrt... je moc šikovná a chytrá a bude to asi pěkný čertíček... a všechno kolem si tak vážně a zvídavě prohlíží... příští léto si bude s tetičkami hrát na pískovišti... holčičky jak schůdečky... Gabča má už 7, Pavlínka 4 roky... toto letí... smilies/smiley.gif
říjen 01, 2015 10:04
Krakonoši, pokud se muslimům naše kultura a vůbec způsob života v Evropě nelíbí, nemusejí sem houfně ani jednotlivě migrovat. : Myška
Pokud mně se nebude líbit jejich kultura a opravdu nelíbí, tak se necpu a nikdy cpát nebudu do jejich země či zemí.
Takže pokud vyhodnotili, že Evropa je dobré místo k jejich životu, tak proto, že zde nejsou ty podmínky, před kterými prchají. Ale místo, aby svůj život, zvyky, kulturu, přizpůsobili zemím, od kterých očekávají přijetí, pomoc a podporu, tak tu svou kulturu přinášejí a chtějí ji zde implementovat. Nevidí, že zároveň s implementací své kultury sem zavlékají i to, před čím prchají. Očekávají, že se hostitelé podřídí hostům. Bez boje získávají a chtějí získávat to, co se bojem v minulých stoletích nepodařilo. Daří se jim to proto, že Evropa, my, jsme povýšili humanismus nad pud sebezáchovy a pomoc cizákům nad pomoc vlastním. A to je špatně, to nám - Evropě - zlomí vaz.
říjen 01, 2015 10:28
Holky - babičky - uživejte se vnoučátek! : Myška
Já mám sice jen externí, ale i to stojí za to a jsem moc ráda, že je mám.
říjen 01, 2015 10:30
Nojo, Myško, : Krakonoš
ale to bys po muslimech chtěla, aby to byli nějaký sluníčkáři. A to voni nejsou. smilies/smiley.gif
Já si myslim, že pokud si ještě dokážeme vzpomenout, co to ta naše kultura je, že si ji vobhájíme a ubráníme. A v tom možná vidim ten přínos - že konečně budeme muset začít.
říjen 01, 2015 10:41
ale no tak, Zapomněnko : bb.
(to je wendy?) - nic nikomu nepředepisuju, napsala jsem, že se stane (že člověk nechtěně přepošle spam), a mně přijde lepší popsat svůj vlastní nepříjemný zážitek než přeposlat cizí, který koluje facebookem a zdůvodnit to tím, že jsem sama měla nepříjemnou zkušenost, o kterou se ale nepodělím. Toť můj pohled na věc, jinak je mi šumák co kdo přeposílá Daniele.
říjen 01, 2015 10:51
Nerozumím, Krakonoši, tomu, "...ale to bys po muslimech chtěla, aby to byli nějaký sluníčkáři." : Myška
Je na místě se přívalu nechtěnců bránit. A přehodnotit míru humanismu, a uvědomit si, že vždycky musí být na prvním místě vlastní národ a před občany jiných zemí občan naší země. Aby ta naše kultura nezanikla.
říjen 01, 2015 10:51
Myško, zase demagogie, : bb.
vyložit si konstatování, že ztráta vepřového z jídelníčku školních jídelen by nám nevadila, tak, že nevadí lezení do řiti (ani nevím vlastně komu, kdo Francouze nutí zrušit vepřové ve školních jídelnách a zda vůbec - odzdrojováno nebylo)
Pokud nějakou změnu budu považovat za prospěšnou, nebudu ji odmítat jen proto, že ji inicioval někdo jiný než Čech nebo křesťan :-))

Tady se už roky mluví o vaření ve školních jídelnách a celé ty roky je jedním z hlavních bodů oněch diskuzí omezení vepřového a přidání zeleniny a ryb. Já bych to, být rodičem školou povinného dítěte, jen uvítala. Ostatně, moje děti taky, vepřové nejí.
Já si na kotletě, řízku pochutnám, ale ve školních jídelnách se libová panenka nebo kýta moc neobjevují, a na segedínu s krkovicí nebo smaženém řízku nic zdravého fakt není.
říjen 01, 2015 11:00
Pokud si myslíš, bb, že se ve školních kuchyních vaří z vepřového masa pouze řízek nebo segedín, tak k tomu není co dodat. : Myška
A snad takových rodičů jako ty není zas tak moc, aby byli schopni ovlivnit, jestli se bude nebo nebude dětem podávat vepřové.
I když... já zase znám děti, kterým by vůbec nevadilo, kdyby se ve školní jídelně nepodávaly ryby a zelenina, protože to nejí. Nebylo by lepší vyjmout i tyhle potraviny? Nebo třeba někomu nechutná kuřecí..., a tak bychom mohli či mohly pokračovat dál. Já jsem pro tu pestrost.
A proto snahu o vyjmutí vepřového z jídelníčku ve školním stravování chápu opravdu jako úlitbu muslimským spoluobčanům.
říjen 01, 2015 11:09
Myško, ty jsi dubová palice, k tomu zase nemám co dodat já :) : bb.
beru na vědomí, že diskuze o stravování ve školách, která se vede mezi odborníky už řadu let, a kde vždy zaznívá méně vepřového, více ryb a zeleniny, byla vlastně přípravou na to, jak lézt mulimům do řiti

ano, i já znám děti, co by se bez ryb obešly (moje dcera například), přednost by daly například smaženému řízku nebo smaženému sýru s hranolkami, ale já se domnívám, že bychom si měli zachovat stávající systém, kdy školní jídelny vaří čerstvé teplé jídlo, a snažit se o změnu směrem ke zdravějšímu stravování
a je mi zcela u zadnice, jestli čirou náhodou podobné stravování neupřednostňují i muslimové
říjen 01, 2015 11:17
Hurá Krakonoši, tomu říkám diskuse : wendy
v mnohém s tebou souhlasím. Tak jako círtkev svatá katolická neopustí svůj základ, dogmata, tak muslimové jen tak nesleví ze svého současného společenského uspořádání. A nejen u nich doma. Proto jsem psala, že naše soužití v těsné blízkosti - no nevím nevím...Je také pravdou, že jsme kolonizovali co se dalo, využívali co se dalo, a ted se nám to vrací. Podívej se třeba na Súdán. Když odešli Francouzi a spol, jak to tam dopadá, a v dalších zemích. Rozbourali jsme jejich způsob života, jejich hospodářství. Másla máme na hlavě dost, vím. V Holandsku, vstřícném, mají problém třeba se Somálci, Nechtěji se uči jazyk, spolupracovat nic, jen chodí po táboře a vybírají od ostaních jakési výpalné. A to není spam, to je z životopisu mladé Somálky.
Evropa a Amerika žijí způsobem carpe diem a po nás potopa, duchovní stránka života se vytrácí v supermarketech...Odpověděla jsem jednomu pánovi na otázku, proč inmigranti k nám většinou nechtějí, co proti nám mají, že námi snad pohrdají, toto : oni nejsou zase vesměs tak vzdělaní a mnozí z nich ani nevědí, že nějaká Česká republika existuje ! To bylo v souvislosti s tím, že 9 z 10 syrských rodin odmítlo operace a léčení svých dětí u nás a chtějí radši do USA.
Takže to k tomu, že z jejich strany není tolerance a kompromisy nedělají."Ne, ruku vám nepodám, protože jste žena.." .když se na to podíváš poučeně - ano, není to jen pohrdání ženou, je to i ten strach. Výchova, obavy. Hsou oboustranné, ale ta druhá strana to bere dost hákem. I když zohledním všechny jejich relevantní důvody, stále nevidím důdvod rušit výuku plavání na školách...třeba.
smilies/shocked.gif
říjen 01, 2015 11:20
Zapomněnko : bb.
kdo se vůbec nebojí, komu to nevadí, prosím, nebudu přece nikoho přesvědčovat. V Holandsku ruší školy hodiny plavání. V Německu se žádá zrušení Pivních slavností, protože muslimy uráží. Jsou to jen maličkosti, smeťte je ze stolu, co je nám po tom, že. Vím, že to určitá skupina lidí zde bude zlehčovat. I celá společnost je tímto rozdělená, takže je to normální, proč by zdejší vzorek populace měl jednat jinak ? Mě to nerozčiluje ani moc neudivuje. Jen - tyto dvě kultury asi nemají šanci na klidný společný život. FAktů už je dost a dost.To není šíření paniky, tak to prostě je.


mě ale zajímají právě fakta, nechci podléhat panice proto, že někdo rozešle po netu poplašnou zprávu o tom, že v Holandsku ruší plavání
takže než bych se tím nechala rozrušit, tak bych chtěla vědět zdroj takové informace a dozvědět se z toho zdroje, že opravdu v Holandsku zrušili hodiny plavání a že to udělali kvůli požadavkům muslimů

Pokud by to tak skutečně bylo, pak bych si taky řekla - proč, proboha? Proč ten požadavek muslimů, pokud byl motivován jedině kulturními, náboženskými aj. rozdíly, prostě neodmítli, striktně a jednou provždy, a dodala bych, že naše socdemácká vláda něco takového jen tak neudělá, protože 1) tu skoro žádní muslimové nejsou :-), 2) vláda nedělá rozhodnutí proto, že jsou prospěšná a moudrá, dělá populistickou politiku a nechce ohrozit výsledek příštích voleb tím, že namíchne občana zrušením hodin plavání :-)
A že jak si to udělají v Holandsku, takové to tam budou mít, ale my to neovlivníme, tak proč se tím nějak rozčilovat?

ale hlavně bych nejdřív chtěla znát ten zdroj a ověřit si ty informace, jako všechny, než se jimi nějak víc začnu zabývat
říjen 01, 2015 11:28
A že se k vyjmutí vepřového : wendy
k této zdraví prospěšné aktivitě, přistupuje až teď, když to chtějí muslimové.
Myško, já znám kupu dětí, co nejedí to či ono. Nejlepší kuchař je hlad. Já bych jim ukázala ! Co ty na to ? obden koprovku ! na tu pamatuju ještě z naší školmní jídelny. Od té domácí se dost lišila, takže ji jím stále. No ale dneska máme kapoustnicu s klobáskou. Ac za cbvíli pakujeme a vyrážíme na prodloužený víkend. Má být krásně.
smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif
říjen 01, 2015 11:29
jo, a přistupuje se k tomu ? : bb.
víme to jistě, že se ve Francii zruší ve školách prasečí maso? a pokud se fakt ruší, je to kvůli muslimům, nebo se jen urychlil a završil dlouhodobější proces, podobný tomu, co se řeší ohledně jídelníčku ve školách tady?

říjen 01, 2015 11:35
bb, teď jsi demagog ty. : Myška
Méně vepřového není to stejné jako úplné vyřazení tohoto masa z jídelníčku. Chápeš ten rozdíl? A tak když napíšeš "souhlasím, i tak se vepřového sní až moc, z jídelen by mohlo zmizet okamžitě," není to totéž, jako "...že diskuze o stravování ve školách, která se vede mezi odborníky už řadu let, a kde vždy zaznívá méně vepřového, více ryb a zeleniny,...".

Za současné situace v Evropě vypadá souhlas s vyřazením vepřového z jídelníčku ve školních jídelnách opravdu jako ta již zmíněná úlitba muslimům.

Nejsem odborník na školní stravování, a budu se opakovat - pokud mohu soudit z jídelníčku již zmíněné školy, tak vepřové se nevaří častěji než kuřecí a tak zdraví a správný vývoj dětí není ohrožen ze strany školní jídelny, ale mnohem častěji rodiči, kteří svým dětem neodepřou ty nezdravé fastfoody a přemíru smažených jídel.

říjen 01, 2015 11:35
Tak už ne vepřové, ale prasečí maso, bb? : Myška
A co kravské místo hovězího? Budeme si hrát na přejmenovávání?
říjen 01, 2015 11:38
Musím sem zkopírovat, co jsem uvedla už pod jinou diskuzí : Míša šíša
Tak on to není spam, to bylo špatně pochopeno. Zážitek popsala nějaká Lucie Svobodová a uživatelé FB to "lajkují" a "sdílejí". Jenom jsem upřesňovala, že to není autentický zážitek Wendy.

Ahoj Wendy, ráda tě tu zase vidím. A těším se na článek o vnoučatech smilies/wink.gif
říjen 01, 2015 11:39
Myško, : bb.
rozdíl samozřejmě chápu, ale mně by fakt nevadilo ani to úplné vyřazení vepřového z jídelníčku. Je těžké, je tučné, obsahuje méně prospěčných látek než jiné maso.
A právě proto, že spousta dětí, tedy spíš rodin, se stravuje velice nezdravě, tak bych vítala, kdyby školy od mala, od mateřinky, vedly dětem jiným směrem. Ono to nebude nikdy ideální, vždycky to bude omezeno finančními možnostmi, ale každá dobrá troška se počítá.

Samozřejmě nemůže být vepřové zrušeno jen proto, že si to přejí muslimové (pokud si to přejí), to snad nemusím furt zdůrazňovat. Ale tohle je jako s těmi diskuzemi, co jsme tu kdysi vedli, o cikánech a sociálních dávkách.
Vás rozčilovalo, rozčiluje, kolik cikánů, kolik lidí zneužívá dávkový systém. Mně nerozčiluje to, že někdo využije zneužije systému, to je přirozenost, málokdo je tak uvědomělý, aby to neudělal, a dělají to nejen cikáni - ale rozčiluje mě systém, který to umožňuje, a který naopak pak nedá dost lidem fakt potřebným, nemocným atd.

Takže v tomhle případě - mě nechávají zcela v klidu požadavky muslimů (jsou-li nějaké, nevím, reaguju teď na to co tu padlo), prostě jsou to lidi a chtějí "to svoje". Ale nenechá mě v klidu to, jak se k tomu postaví vláda té které země, tedy hlavně naší země.

Jsem třeba proto, aby se na školách vařilo dvojí jídlo, běžné a bezmasé. Přibývá lidí, co maso nejí a vedou k tomu i svoje děti, spousta dětí nikdy o maso nestála (pamatuju si z dětství, jak učitelky nad některými stály a nutily je dojíst maso, a ti chudáci převalovali v puse kus flákoty a zvedal se jim žaludek, nebo si pamatuju na špenát a v něm plavající kousek vepřového, způlky tlustého, já snědla jen špenát a bramborové knedlíky, maso ne). V tom případě si vyberou všichni.

Pokud tu změnu budou iniciovat třeba muslimové, nebo E.T., je mi to jedno, nevadí mi to, pokud to vyvolá diskuzi a rozhodnutí bude takové, aby to prospělo našim občanům, pokud se tím vyhoví i přistěhovalcům, pak je to v pořádku.
Pokud změnu vyvolají přistěhovalci a půjde proti zdejším, pak je to samozřejmě špatně.

Ale já myslela, že tyhle základní fakta se nemusí pořád opakovat a vysvětlovat, že tohle je už jasné...
říjen 01, 2015 11:46
myško, my občas říkáme kuřecí, slepičí, a někdy drůbeží, : bb.
a někdy říkáme vepřový řízek a někdy prasečí maso, maso z prasete
to je z doby, kdy jsme mívali v rodině, v příbuzenstvu, zabíjačky, a v mrazáku bylo maso z divočiny - srnčí, kančí, daňčí, maso z prasete, maso z králíka
takže jsme si udělali takové nějaké zkratky - "nedávej v mrazáku ryby k ovoci, dej je vedle prasečího"

S léty se to vyvinulo jinak, zabíjačky už téměř nikdo nedělá, u nás doma se taky masa jí daleko méně, divočinu už vůbec ne, králičí jen muž a já s trochou sebezapření, a dcera, co jí maso, má k vepřovému odpor a říká jen "prasečí".

to fakt nemá s islamizací nic společného smilies/grin.gif
říjen 01, 2015 11:51
bb, mně je úplně jedno, kolik a jaké maso máte v mrazáku, kdo jaké maso jí, ii to, jak jednotlivým druhům masa v rodině říkáte. : Myška
Výraz prasečí maso mne akorát udivil, protože jinak jsi velmi akurátní a proto použití zrovna tohoto výrazu není náhodné.

Zse se budu opakovat (pokolikáté už?), vepřové maso do našeho jídelníčku patří. A pokud je podáváno s rozumem, ne denně, nijak zdraví neškodí. Není ani těžké, ani příliš tučné, protože dnes (vlastně už dlouho) se prasata nevykrmují do velké váhy, a chovají se převážně masná plemena, u kterých tuk příliš nenarůstá. Je to dost patrné, když půjdeš koupit syrové sádlo na vyškvaření. Málokdy mají trochu vyšší, spíš mají nízké.

Většina školních jídelen už déle vaří dvě až tři jídla denně, děti mají na výběr, nezřídka je to třetí jídlo bezmasé.


říjen 01, 2015 12:10
jo aha, takže ta otázka nebyla otázka, proč tomu říkám prasečí, ale jen rejpnutí? : bb.
ok, pak tedy nechceš diskutovat, neptáš se, jen vykřikuješ za účelem si rejpnout, o mé odpovědi nestojíš, nemusím tedy reagovat, beru to tak, že diskutovat chceš s jinými. V pořádku.
říjen 01, 2015 12:17
Ahoj míšo šíšo : wendy
článek vložen - je to jen takové babčkovské poslintání, sbnd to udělá trochu dobré nálady. smilies/grin.gif
říjen 01, 2015 12:21
No bb, diskutovat o tom, proč říkáš prasečí místo vepřového : Myška
považuju za diskuzi o ničem (napsala bych o ho.ně). A o tom diskutovat fakt nebudu...
říjen 01, 2015 12:22
Wendy, : Míša šíša
babičkovské poslintání je nám tu potřeba. Potřebujeme zase pro změnu něco milého, neutrálního, abychom se tu vzájemně nepokousali. smilies/grin.gif
říjen 01, 2015 12:30
když nechceš odpověď na otázku, pak otázky nedávej : bb.
a vyhneš se tak diskuzi o tom, nač se ptáš. Jak prosté.
Těžko můžeš čekat, že pokaždé rozklíčujeme, jestli se skutečně chceš ptát, nebo jen vykřikovat uštěpačné poznámky.
říjen 01, 2015 12:30
"Výraz prasečí maso mne akorát udivil" : jednababi
Vidíš... mý děti jeden čas s potěšením používaly výraz "maso sviní" nebo "sviňský" smilies/grin.gif

říjen 01, 2015 12:33
Možníá jsi to nerozklíčovala jenom ty, bb. : Myška
A tak jsi nám sem napsala sondu do vašeho života s masem smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif.
říjen 01, 2015 12:33
jednababi, : Myška
to mě vůbec neudivuje.
říjen 01, 2015 12:35
Petr Žantovský: Oč jde muslimům v Evropě? : Alena2
Muslimové v Evropě prostě chtějí zvláštní práva, bez ohledu na to, co si o tom myslí okolní majorita. Žádná jiná komunita – židovská, budhistická atd. podobné požadavky a nároky na zvláštní práva nemá a neuplatňuje.
http://www.rozhlas.cz/plus/nazory/_zprava/petr-zantovsky-oc-jde-muslimum-v-evrope--1444136
říjen 01, 2015 12:52
myško, no ano, to je možné, že jsem se spetla, když jsem si tyto 3 otázky vyložila jako otázky : bb.
Tak už ne vepřové, ale prasečí maso, bb? : Myška
A co kravské místo hovězího? Budeme si hrát na přejmenovávání?
říjen 01, 2015 11:38


čili propříště si to tedy rozklíčuju jako ostatní, jak říkáš - že opět jen vyštěkáváš pro nic za nic
říjen 01, 2015 12:52
Ne, bb, já se směju, : Myška
jak se rozčiluješ a co kolem naprosté hlouposti naděláš smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif.
říjen 01, 2015 13:02
Myška - "to mě vůbec neudivuje" : jednababi
Pročpak ne?
Pozor - to není rejpnutí, ale dotaz.
říjen 01, 2015 13:08
otázka pro bb : vlk
a zdechlé ptáky jíte? Já jen, že je to plné antibiotik, masokostní moučky (já vím, je od roku 91 u nás zakázaná, ale ... :-) a chemie. Ale děti to mají obzvlášť rády, dcera taky? smilies/smiley.gif
říjen 01, 2015 13:12
jednababi, : Myška
protože děti mají různé nápady. Taky mám dva kluky.
říjen 01, 2015 13:13
Vlku, : Míša šíša
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 01, 2015 13:17
Myško, to sis špatně vyložila, : bb.
nerozčiluju se. Zkonstatovala jsem, že jsem se spletla, když jsem se domnívala, že se ptáš, ty ses neptala, což jsi mi potvrdila.

tyhle ptákoviny, že se někdo jako ptá, pak když se mu odpoví, tak on se jako diví, proč se mu odpovědělo, jelikož se vlastně neptal, a nakonec se tomu všemu jakože směje a diví se, proč se diví ten, co odpovídal - to jsou takový blbiny, co tu občas někdo předvádí,
no tak proč ne ty, žejo.

říjen 01, 2015 13:31
vlku, zdechliny nejíme, : bb.
pokud ses ptal na tohle.

Dcera nejí maso z prasete, maso z kuřete ano, jinou drůbež jak kterou - pokud tě to zajímá.

Pokud jsi chtěl být jen jakože vtipnej, tak můžeš být spokojen, Míša šíša to ocenila.
říjen 01, 2015 13:34
k drůbežímu ve školních jídelnách, : bb.
tak pokud nekupujou drůbež z Polska, u které byl snad zjištěn vyšší výskyt obsahu antibiotik v mase, tak by neměl být problém, protože nejen masokostní moučka, ale i prodej drůbežího s atb je u nás zakázán

mrkla jsem teď na web, tak namátkou:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1085792-drubezi-v-cr-testy-na-antibiotika-prevazne-ustalo
Větší riziko pro českého zákazníka se skrývalo ve vepřovém mase z Belgie, v němž veterináři odhalili lék proti parazitům Levamisol. Jak toto maso chutná, vědí spotřebitelé ve Středočeském, Jihočeském a Libereckém kraji.

říjen 01, 2015 13:41
to jsem pochytil : vlk
od vegetariánů, ani tak říkají všemu masu, prý je z mrtvol - zdechlin. To jen abych dokreslil, jak snadno se dá sklouznout do extrému, a udělat se sebe blbce.
U nás kuře nemusíme vůbec, je to suché, bez chuti, možná skelet na polívku, když je chřipajzna, je dobrý. My rádi rybičky. Jinak doporučuji místo špekáčků na ohni plecko obalené v paprice, ožehnout v ohni na prudko ze všech stran, aby se rychle zatáhlo pak cca 3 minuty nad ohněm. I děcka mlaskala smilies/smiley.gif
Naše děti už jsme naučily konečně i na steaky (ale pravé, odleželé). Pamalu začínají chápat rozdíl mezi babišovým blátem a masem.
říjen 01, 2015 13:49
... : mia I
tady u nás svýho času byl chov kuřat. Kdo chodil chytat (vyskladňovat z hangáru na náklaďák) nebo člen družstva si mohl koupit vykrmené kuře za dvacku. Tak jsme brávali 5 až 10 kuřat, když byly děti malé, s doma vypěstovaným bramborem a zeleninou byl oběd za hubičku. Nikdy jsme je ale hned nezabíjeli. Ještě jsme je vždycky čtrnáct dní krmily, aby jak se říká vyšly ze směsí, které nejsou zrovna o. k.

Jednou jsme se rozhodly, že si brojlery vykrmíme sami. Nepodařilo se nám to. Tohle co tu je , jsou druhy vyšlechtěné na konzumaci hormonů, takže ty naše nedomrlé chcípáky jsme ovařili a sežral je vlčák. Takže to co je v obchodě je většinou vyhnané hormony. Příbuzný vozí drůbež u jednoho jihočeského zpracovatele a sami drůbeži moc nedají, asi ví proč nebo se jim to už přejedlo.
říjen 01, 2015 13:57
vlku : mia I
Babišův Agrofert má ale skoupené tady u nás kdeco vč.pozemků, přijedu k příbuzným na Vysočinu a ono je to nemlich to samý, taky říkají že tam všechno skoupil smilies/wink.gifholt impérium.
říjen 01, 2015 14:01
kuře je dnes : vlk
asi tak na úrovni májky z konzervy. ale je to levné a dětem to svinstvo chutná, tak co. Rodiče jsou rádi, že dítě jí alespoň něco. V KFC a McD. nic jiného stejně nedostane a ještě to krvavě zaplatí ...
říjen 01, 2015 14:02
... : mia I
Dost mi překvapilo, když mi kuchařka ze školy říkala, že dětem už se nedává do polévek čerstvá zelenina, ale zamrazená zelenina z Mochova a to po celý rok.
říjen 01, 2015 14:06
Když jsme u kvality jídla... : Vodoměrka
Málem jsem brečela, když jsem srovnávala kvalitu jídla na dovolené s jídlem u nás... projeli jsme si Balkán a fakt jsem nechápala...
říjen 01, 2015 14:07
Mio, : Vodoměrka
samozřejmě, nasypat do kotle celý pytel nakrájené zeleniny je lepší a levnější než cokoliv jiného... a podle toho to taky vypadá a chutná... nikdy to nebude jako z čerstvé zeleniny... bohužel... stejně jako Vitana dodává školám ve velkém všechna ta ochucovadla...
říjen 01, 2015 14:09
Pavli : mia I
souhlas.
říjen 01, 2015 14:12
to pak už prefabrikovaná gastronomie : vlk
jídelna nakoupí oloupané brambory, koncentráty polívek a omáček v prášku, sušenou nebo zmrazenou zeleninu a je uvařeno smilies/grin.gif
A Pohlreich místo aby takové vaření nazval sra...kou, tak ždíme city a hluboké lidské příběhy. Dopadl jak to jídlo z prášku.
říjen 01, 2015 14:14
Tak já jsem byla svědkem : Míša šíša
a není to tak dlouho, jak u školní jídelny skládali zásoby, mezi nimiž byly takové ty asi desetilitrové sklenice plné nějaké omáčky - snad rajské. Takže kuchařky se zřejmě překvalifikovaly jen na ohřívačky hotových "pokrmů".
říjen 01, 2015 14:33
Míšo šíšo, : Vodoměrka
a byla to omáčka nebo jen velké balení rajského protlaku? U nás teda rajskou vaří z protlaku, hotovou ji nekupují...

Ale jak říkám, až bude nejhůř, utečeme na Balkán... smilies/grin.gif
říjen 01, 2015 14:36
Vodoměrko, : Míša šíša
nikde jsem se tak dobře nenajedla jako právě na Balkáně, ať už to bylo v Bulharsku, Řecku, Srbsku nebo v Černé Hoře.
říjen 01, 2015 14:39
Míšo šíšo, : Vodoměrka
no však jo... přesně tak... maso bylo fakt maso... zelenina zelenina... ovoce ovoce... olivový olej, bylinky, žádná dochucovadla, ochucovadla, zahušťovadla a podobně...
říjen 01, 2015 14:53
Jojo : Míša šíša
a hranolky se tam nesypou do friťáku ze sáčku z mrazničky, ale čerstvé brambory se oškrabou, nakrájejí a osmaží na pánvi. To jsem fakt viděla na vlastní oči, když jsme se v Černé hoře seznámili s makedonskými kuchaři jedné tamní hospůdky. Všechno pěkně růčo a všechno právě teď čerstvé.
říjen 01, 2015 15:27
Já se jenom : Sidon
pochechtávám, když vidím, jak se ti dva kocóři štengrujó. Jedna z Brniska a druhá z Réhradu. Ale počkéte Vy dvě rodačky, až tam budete mít tu TTIP, to teprv bude to pravý vořechový. Většina těch "lahůdek" z Ameriky bude jenom GMO a ani nebudete moct proti tomu ceknót, protože voni si klidně zakážó, aby se to to na ty výrobky psalo. Však von už Vám to Mikin vysvětlí, že co je z Ameriky, to je to nejlepší na světě. A NIKDY JINAK !!!

smilies/grin.gif
říjen 01, 2015 20:39
Když to budeme chtít v našich hospodách takhle: : Krakonoš
no však jo... přesně tak... maso bylo fakt maso... zelenina zelenina... ovoce ovoce... olivový olej, bylinky, žádná dochucovadla, ochucovadla, zahušťovadla a podobně...

a hranolky se tam nesypou do friťáku ze sáčku z mrazničky, ale čerstvé brambory se oškrabou, nakrájejí a osmaží na pánvi. To jsem fakt viděla na vlastní oči, když jsme se v Černé hoře seznámili s makedonskými kuchaři jedné tamní hospůdky. Všechno pěkně růčo a všechno právě teď čerstvé.

a budeme vochotný za to zaplatit, tak to takhle budeme mít. Některý hospody už takhle fungujou. Problém je, že českej strávník chce hlavně polední menu za 69 a je mu úplně jedno, co za tyhle nesmyslný prachy dostane za s*a*ku na talíř. Vo tom konečně je taky ten Pohlreich. Když člověk vidí, kdo nám v těch hospodách vaří, tak si radši uvaří sám.
říjen 01, 2015 23:43
Sidone, : Petronila
co prosím? smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif víš vůbec, co to znamená TTIP? Podle toho, co píšeš, máš o tom myslím docela zkreslený představy. Myslíš, že nám rázem nadirigujou, že nebudeme smět nakupovat potraviny odjinud než z Ameriky? smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

A vůbec, on Tě/nás někdo NUTÍ kupovat si nekvalitní potraviny? Nebo nejsou žádný jiný k sehnání?

Nejsou snad na trhu i ty kvalitní, a to v tak širokém výběru, o jakém se nám nikdy předtím nesnilo?

Samozřejmě kvalita taky něco stojí, a jak říká Krakonoš, polední menu za 69 s ní není úplně slučitelný.

Samozřejmě že se prodávají i nekvalitní laciný kšunty, na který hamba plít, ale část českých spotřebitelů vyžaduje právě láci, tak čemu se divíme?

A dokud budeme ochotní chodit i do hnusnejch hospod a nechávat tam svý prachy, tak co je motivuje, aby se měnily, i kdybychom se po straně, jak je naším dobrým zvykem, unadávali (když tam příště zajdeme zas)?
říjen 02, 2015 00:40
a ještě jsem se chtěla zeptat, : Petronila
co strašnýho se vlastně stalo tomu chlapečkovi v těch Teplicích?
říjen 02, 2015 00:45
Me nahodou v Cesku chutna. : Mikin
I to veprovy mam rad. Nejlevnejsim vecem v restauracich i obchodech se ovsem vyhybam. Clovek dostane za co si zaplati.
Ted kdyz Sidon rozkryl dabelsky plan americkych imperialistu se ovsem zacnu asi bat. On to Sidon musi vedet, protoze Halo noviny nebo Sputnik by nelhaly.
říjen 02, 2015 00:53
Sidone, ty jsi tak trochu jak ti nechtěnci v Evropě? : Myška
Kopeš do těch, co tě přijali a poskytli ti azyl. Proč?
říjen 02, 2015 07:10
Krakonoši, : Míša šíša
vypadá to, že nesleduješ toho Pohlreicha moc pozorně. Nesčetněkrát tam totiž padlo, že všechny ty polotovary, šunty z prášku a umělá dochucovadla vyjdou restauraci daleko dráž než když si to udělají sami z čerstvých surovin. Zkus si to propočítat zrovna na těch hranolkách - kolik tě budou stát koupené mražené a na kolik tě vyjdou, když si je uděláš sám z čerstvých brambor.
Spíš je to o lenosti a neumětelství, což je v těch Pohlreichových pořadech vidět taky.

Nevím, jestli do "českých strávníků" zahrnuješ sebe nebo koho, ale já například na polední meníčka nechodím, ať už stojí 69 nebo 150 Kč.
říjen 02, 2015 07:30
syn je vyučený kuchař, : Nona
mistrová v kuchyni je učila používat dochucovadla typu Vegeta či Podravka. Do těsta na bramboráky sypali jakousi "Bělku", prý aby brambory nezhnědly. Šťávy k masu či vývarové polévky se připravovaly zásadně z prášku...... to je jen výčet, o všem nevím.....
Je smutné, že mistr odborného výcviku, který má učně naučit a své zkušenosti předat dál, v podstatě "zaseje to špatné". Syn tuto práci dělal naštěstí jen krátce, na netu a v TV sledoval všechny pořady o zdravějším vaření (vč. p. Pohlreicha) a pak se konečně naučil vařit správně......
říjen 02, 2015 07:57
Je pravda, že fůra lidí má v poledne na výběr - buď meníčko, nebo něco studeného - pečivo a salát, salám, atd. : Myška
Protože nemají podmínky na to, aby si z domu donesené jídlo někde od rána do oběda uchovali a pak někde ohřáli...
říjen 02, 2015 08:07
??? : wendy
Petronila 00.45 - ty jsi přece docela chytrá ženská - tys ten zásadní moment nepochopila, viď...
říjen 02, 2015 08:32
Von ten Sidonem zminenej TTIP : Mikin
neni ani tak o GMO potravinach, ale spis o tom, ze vznikne obchodni blok kterej bude predstavovat 60% svetoveho HDP. A proti kteremu budou kluci z BRICS vypadat jako nuzaci se zaplatou na zadnici.
A tak dal velky bratr v Kremlu povel ze muz s kozenou brasnou nesmi projet a soudruzi se snazi.
S tema GMO potravinama je to ovsem vazny. My je tady v Kanade zereme se Sidonem a Pepou uz pres 30 let a meli byste videt, jaky to na nas zanechalo nasledky.
říjen 02, 2015 08:39
;-) : Míša šíša
My je tady v Kanade zereme se Sidonem a Pepou uz pres 30 let a meli byste videt, jaky to na nas zanechalo nasledky.

No, někdy si fakt nelze nevšimnout... smilies/cheesy.gif

Néé, nic ve zlym, to se jen tak samo nabídlo. smilies/wink.gif
říjen 02, 2015 08:44
Myško, : Sidon
Sidone, ty jsi tak trochu jak ti nechtěnci v Evropě? : Myška
Kopeš do těch, co tě přijali a poskytli ti azyl. Proč?

říjen 02, 2015 07:10


Nevím, jak mě chceš srovnávat s "nechtěnci" v Evropě ?! Každý, kdo se chtěl přistěhovat do nějaké země, musel napřed tu zemi požádat o přijetí a čekat, jestli ho dostane. Vidíš v tom nějakou podobnost s těmi nechtěnci ?
Jinak, já nekopu do těch, co mě přijali (já nežiju v USA!), ale vadí mi, jakých špinavosti se američtí jestřábi po celém světě dopouštějí. Myslím, že jsi dost inteligentní a poznalas to sama taky. Ať si ten Tvůj postižený kámoš z Yukonu kváká co chce.

smilies/cool.gif
říjen 02, 2015 08:48
Miso siso, : Mikin
Vsak jsem to tak myslel. Kdybys nas holka videla, politovala bys nas. smilies/wink.gif
říjen 02, 2015 08:48
Sidone, že bych si to spletla? : Myška
Kde teda žiješ, ať nezpůsobím nějaké další faux pas?


říjen 02, 2015 08:58
Mikine, taky nic ve zlým :-) : Myška
My je tady v Kanade zereme se Sidonem a Pepou uz pres 30 let a meli byste videt, jaky to na nas zanechalo nasledky.

smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 02, 2015 08:59
Mikine, : Vodoměrka
My je tady v Kanade zereme se Sidonem a Pepou uz pres 30 let a meli byste videt, jaky to na nas zanechalo nasledky.


no vždyť jo... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif
říjen 02, 2015 09:04
Já pro Mikina : Sidon
žádný slitování nemám ! Zastává se největších zkurv.synů na světě, přestože se tito zúčastnili obou světových válek, ale zla napáchali a páchají daleko víc.

Jinak s těma GMO potravinama je to tady zatím ještě OK, v tom smyslu, že je to uvedeno na obalu, takže to člověk nemusí kupovat. V USA však chtějí některé potravinové řetězce, aby se nemuselo psát vůbec. To je ovšem velmi "přívětivý" přístup k zákazníkovi, není-liž pravda ?

Ono se dá ale vařit a jíst zdravě i za levnější peníz, když víš, kam jít co koupit a nemusí to být zrovna organic. Jenže v některých lokalitách nemáš na vybranou.

smilies/cool.gif
říjen 02, 2015 09:04
četla jsem, : wendy
že se pracuje na pěstování obilovin, které se nebudou moci dál používat jako osivo, to se bude muset každoročně nakupovat u vybraných prodejců...
říjen 02, 2015 09:31
Ještě k těm : Sidon
GMO rostlinám a produktům z nich. Jestli to na Yukonu "žerou", to nevím a je mi to fuk, ale já se tomu snažím vyhýbat. Konzervy kupuju jen velmi zřídka, většinou nějaké ryby, nebo rajský protlak, ten protlak prý je jen ze zralých rajčat, ale kdoví. Nejhorší a nejrozšířenější potravinový doplněk a "vycpávka", je kukuřičný škrob, syrup, či mouka. A ta kukuřice je v drtivé většině GMO. Jenže ona je tam u té kukuřice ještě jedna "křivá válka", tou je molekula kukuřičného cukru, která je prý nějak větší a tělo ji nedokáže dost dobře zpracovat a tak ji ukládá do různých částí těla. Všimli jste si "některých" lidi ze Států (a je jich dost), jak mají "poeticky" vytvarované postavičky ? Je to hlavně z jídel ve Fast Food restaurantech a Afro-Ami na to trpí nějak víc. Jenže, je těžké se těm kukuřičným srágorám vyhnout, je to skoro ve všem a taky se s tím krmí veškeré zvířectvo - krávy, prasata, drůbež i ryby. A nejenom tím, někteří farmáři taky rozemelou chcíplé, uhynulé kusy dobytka a dají to do žrádla těm svým kravičkám, které potom prodají do supermarketů. Oprah Winfrey měla dokonce soud s několika texasskými farmáři, kteří ji soudili za ušlý zisk, jež jim způsobila tím, že nechala na své šou vystoupit jednoho farmáře, který tyhle praktiky prozradil a lidi pak nechtěli kupovat hovězí. Ale vyhrála to. Jo, když jde vo prachy, tak spousta lidí je schopna všelijakých podrazů a špinavostí. Stavovská čest a profesní hrdost už existuje jenom ve starších knihách a filmech. Možná, že se ještě někde vyskytuje, ale ti její nositelé a producenti to určitě nemají lehké. Všechno je to jenom o povaze člověka. Kdo má tak trošku "sviňáckou" povahu, ten se nějakou stavovskou ctí nebude zabývat, kdo je v jádru poctivec, tak nejspíš ano, ale zase jen potud, co mu podmínky dovolí, protože se chce a musí taky uživit.

smilies/cool.gif
říjen 02, 2015 09:44
wendy, : Petronila
upřímně musím přiznat, že jsem ten zásadní moment fakt nepochopila.

Kterej to byl?
říjen 02, 2015 09:55
Mysko, v poradku. : Mikin
Jsem rad, ze me nekdo polituje. smilies/smiley.gif
Jak vidis, ty GMO potraviny si mezi obetmi nevybiraji. Kdyz vidim byvalyho uprchlika pred komunistama vykrikovat ze Americani jsou nejvetsi zkurv.syni na svete, rikam si ze by se to svinstvo melo fakt zakazat. Nez nam vsem narostou dve hlavy a zacnem znovu chodit do lampionovejch pruvodu. smilies/grin.gif
říjen 02, 2015 09:57
Wendy, : Sidon
to už dávno existuje, největší podvodníci v tomto odvětví, firma - "MONSANTO", to tak praktikuje už delší dobu, že prodá farmářům obilí, které lze zasít jen jednou, to, co potom sklidí už zasít nejde. Teda jde, ale nic se z toho neurodí, takže farmář musí zase na další rok koupit nové zrní, které mu však dá úrodu zase jen jednou. To je ten vynikající americký systém ! Podívej se do do Google, jací jsou ti MONSANŤÁCI vykutálenci. Už se s nimi i hodně lidí soudilo, ale málokdo vyhrál, jsou to z čubkypotomci. Na Ukrajině už zakoupili nějakou půdu, kde hodlají ty své produkty pěstovat a zásobovat Evropu. Tak se máte na co těšit.
říjen 02, 2015 09:59
Sidone, : Petronila
rozumím tomu správně, že

- jsi před časem emigroval do Ameriky
- teď tvrdíš, že Američani jsou největší - píp -
- nadáváš na běžence, že je nikdo nechce a že je od nich ošklivý, že si určitě nedokážou vážit zemí, které je přijmou?


říjen 02, 2015 10:03
No však my už se těšíme.. : wendy
Já to četLA V Benjeminu Kurasovi, toho asi znáš. No a stýčka Googla použiju taky. Dík za info.
Tak my teda tu chakupu prodávat nebudem, abychom měli aspoň svoje brambory. Světu mír !
říjen 02, 2015 10:04
Jojo, : Sidon
na hlupáky, blázny, malé děti a opilce nemá cenu reagovat. To, co říkám o Amíkách, řeknu klidně i o tobě.

"Ostatně, trvám na tom, že Kartágo musí být zničeno!!!"








(Amerika je Kartágo, Mikin je Kartáginec.)
říjen 02, 2015 10:06
Sidone : mia I
smilies/grin.gif smilies/grin.gif Mikin to už sice sice napsal, že žerete v Kanadě 30 let to a to, ale někdo stále tápe, kde že to žiješ smilies/grin.gif smilies/grin.gif tak prosím, je to KANADA
říjen 02, 2015 10:10
Petronilo, : Sidon
mám takový dojem, že rozumíš máločemu. Jinak, pleju len, pleju len...
říjen 02, 2015 10:12
Sidone, : Petronila
to je možné, taky proto jsem žádala o vysvětlení smilies/grin.gif.

Když nevím, tak se zeptám, ne? smilies/wink.gif
říjen 02, 2015 10:14
Sidone : mia I
co Kanada a hokej? chodíte??
říjen 02, 2015 10:27
Mio, : Sidon
zapomnělas na otazník. smilies/wink.gif

Já jsem se to snažil tajit, ale práskač z Yukonu to na mě provalil. Ten yukonský Don Quijote v zápalu boje s jeho komunistickými, nebo náckovskými mlýny, je ochoten v zájmu "spravedlnosti", odhodlání a zápalu pro "dobrou" věc, vykecat cokoliv. Ano, je to Kanada. Malým paradoxem je skutečnost, že mě vlastně na Kudlu dostal on, ačkoliv to vlastně bylo kvůli Aleně-Polárce, která mě osočila v jednom svém komentáři a uvedla i mé jméno, protože se domnívala, že jsem ten, pro ni "nevlídný" komentář, psal já. Daniela to pak musela uvádět na pravou míru, že to psal jiný autor. Ale to už je trošku dávno.
říjen 02, 2015 10:34
Mio, : Sidon
promiň, Ty mi vykáš ? Já su už sice starší křemeňák, ale myslel jsem, že se tady většinou tyká.
No, na hokej jsem chodíval dřív, když tady ještě hrál Petr Nedvěd. Znal jsem se s ním, jeho mámou i bráchou Jardou. Teď už mě to tak neláká. Když hraje Kanada -Česko, tak fandím Česku, ale jinak samozřejmě Kanadě.
říjen 02, 2015 10:43
Sidone : mia I
je to těžkej kalibr viď? já se bavila jak při čtení dikobrazu, že po větě 30 let ... ještě vzejde takový dotaz. Ale zase dobrý, že se neuvažovalo třeba o Vietnamu smilies/wink.gif
říjen 02, 2015 10:44
... : mia I
myslela jsem Vy - Ty a Pepa
říjen 02, 2015 10:48
Mio, : Sidon
to ještě všechno může přijít. Akorát si nějak nésu jisté, že by už pšed 30i lety byly nějak víc rozšířené GMO potraviny. Já se tomu vyhýbám, tak nevím, ale jak vidět, nějaký následky to mít může. Když jsi někde, kde nemáš vyhnutí, tak musíš brát to, co je. Ale i tak si nedělám žádný iluze o stravování někoho, kdo se dokáže celý víkend krmit jenom chlebem s oříškovým máslem (peanut butter) a ničím jiným.
smilies/cheesy.gif
říjen 02, 2015 10:57
Mio, : Sidon
Pepa žije kousek ode mne, asi 65 kiláků. A jestli chodí na hokej, to nevím, ale myslím, že ne. Abych Ti řekl pravdu, ono je to mnohdy lepší v Pubu(hospodě), než na tom stadionu. V té hospodě je daleko lepší nálada a atmosféra a vidíš všechno do detailu a několikrát. Akorát to kanadské pivo by mohlo být lepší, americká piva jsou totální srágory, až na pár vyjímek.
Jenže já se teď (na asi sedm hodin) odmlčím. Adios !
smilies/wink.gif
říjen 02, 2015 11:05
ad burákové máslo : Míša šíša
Když mi ho brácha před mnoha lety poprvé přivezl z Ameriky (dnes se dá běžně koupit i u nás), tak jsem si říkala, co je to za odpornej hnus. Taky mi přivezl čokoládové bonbóny s burákovým máslem (už se u nás taky nechají koupit) a to mi chutnalo jako zvratky (fakt - nekecám). No a zase moje dcera se po tom může utlouct. smilies/grin.gif Takže proti gustu žádný dišputát...
říjen 02, 2015 11:09
Sidone : mia I
já si zase všímám jedný věci. A to jak se mění postavy třeba za těch 30 let. Nedávno byla nějaká výstava socialistických svatebních šatů a část lidí tedy spíše žen se pozastavila nad tím, jak ty dřívější šaty mají úzký pas. Dnes spousta mladých holek má pneumatiku kolem pasu. Dřív tlustá holka měla spíš silné boky, stehna, pořád slovanský typ. Dneska tady plno mladých holek připomíná právě ty Američanky, taková ta ne zrovna pohledná hrouda sádla, která se navíc velmi špatně obléká i se na ni hůř shání šik oblečení vhodné k mladému věku. Ale to je právě těmi jinými stravovacími návyky.
říjen 02, 2015 11:10
Mio, : Míša šíša
to máš teda pravdu. Občas chodíme z práce na takový večerní babinec do jedné restaurace. Je tam mezi námi několik opravdu mladých holčin kolem dvacítky a co si myslíš, že si objednávají k večeři? Smažený sýr, smažený řízek nebo nugety. A k tomu smažené hranolky. V té restauraci dávají hrozně velké porce na takové ty obrovské talíře. Já teda nejsem žádné tintítko, ale dokážu sníst slabou polovinu, zatímco děvčata to slupnou všechno a ještě si pak objednají zmrzlinový pohár nebo palačinky se šlehačkou. Tak si jen tak v duchu říkám: holky, vy budete za pár let vypadat... No, dvě z nich jsou opravdu tlusté už teď. smilies/smiley.gif
říjen 02, 2015 11:19
Tak tos mi mio připomněla jeden postřeh : wendy
jezdíme každoročně na adventní zájezdy Německo-Rakousko, skoo stejná sestava. Posledně tam byl nováček, nějká mladičká holka. Koukali jsme na ni a povídali si, že jestli je teda těhotná, tak má odvshu na ty naše puťáky. A před námi sedící paní se otočil a povídá : "Já jsem cvičitelka aerobiku a takovýhle postavy s povolenýma břichama mají dneska mladý běžně. Nelítají jako dřív po venku, ale v nevyhovující pozici čumějí do mobilů, tabletů a dalšídh krámů. Ceký dny. A to je výsledek, co vidíte. Žádný těhotenství."
Takže tak.
smilies/wink.gif
říjen 02, 2015 11:24
No, jo, tahle životospráva k tomu : wendy
hranolky, bagety, cola. Je to dobrý, jako mls, na cesty, a tak Ale skoro denně ? JE FAKT ŽE JÁ TŘEBA MILUJU KOZÍ SÝRY A TY NEJSOU ZROVNA MÁLO TUČNÝ. MÁM JE TAK 1 - 2X TÝDNĚ. (ALE MALÝ KOUSKY...)
Není nějaký fígl, že když omylem zmáčknu Caps Loks, aby sr mi celý text překlopil zpět do malých písmen ?
:-
říjen 02, 2015 11:29
Míšo, : Krakonoš
já vim, že mně musíš voponovat i v případě, že máme na věc vlastně stejnej názor. smilies/wink.gif Ale jedno si v tý kalkulaci neuvědomuješ:
Nesčetněkrát tam totiž padlo, že všechny ty polotovary, šunty z prášku a umělá dochucovadla vyjdou restauraci daleko dráž než když si to udělají sami z čerstvých surovin.

Zapomínáš na cenu lidský práce. Což je koneckonců v Česku vobvyklý, myslet si, že práce sama nic nestojí. V kuchyni restaurace, kde se všecko dělá poctivě a výrobou z čerstvejch surovin, musíš zaměstnat a pořádně zaplatit mnohem víc lidí, než jednoho ušmudlanýho blba za minimální mzdu. A v tu chvíli jsi s nákladama úplně někde jinde. Takže ty polotovary se do těch žrádel dávaj právě z finančních důvodů - nevochoty majitelů zaměstnat a zaplatit kvalitní lidi. Vono pak samozřejmě i to jídlo musí něco stát. Nevim, jak jinde na Balkáně, ale v tom Chorvatsku v libovolný hospodě to kvalitní jídlo z dobrejch surovin stálo min. 2x, ale spíš 3x víc, než by stálo v Česku.
Dobrou chuť, pokud právě vobědváte! smilies/smiley.gif
říjen 02, 2015 11:50
Krakonoši, : Vodoměrka
Chorvatsko bych vynechala, tam je všechno dražší než všude jinde... z mých zkušeností jinde na Balkáně je to přesně naopak... jídlo kvalitní... a levnější... mnohem levnější... a co mě zarazilo nejvíc, tak jak se tu kritizovali běženci v pěkném oblečení... ano, byli jsme v Albánii... sice se tam čas zastavil, ale co se i toho oblečení týká... žádné hrůzy z umělé hmoty z vietnamské tržnice... ve městech pěkné obchůdky s pěkným oblečením... i ti lidi, i ti chudí někde v horách vypadali mnohem lépe než vidím tady u nás... jo a maso... v masně tam prodávají fakt maso... čerstvé... žádné křehčené, žádné balené s půlkilem vody navíc... no, ono to chce se tam podívat a nebýt jen v hotelu na pláži... ale projet si to i tam, kde cestovky nenabízí pobyt...
Všeobecně, ceny za jídlo jsou srovnatelné jako u nás... akorát že tam jako maso dají opravdu maso a ne žádnou karikaturu masa... jasně, že něco je stejné jako u nás... v těch supermarketech prodávají stejné značky... i cena je plus mínus stejná jako u nás... akorát že chuťově je to dané zboží úplně někde jinde... a plus ty malé obchody a obchůdky a stánky, kde nakoupíš čerstvé výrobky přímo... to, co u nás ty velké super hyper markety zrušily... no, bohužel... dokud budou lidi ty hnusy kupovat, tak je superhypermarkety budou ve velkém produkovat... a kvalita jde pořád níž a níž... zatímco cena je vyšší nebo stejná (a když zůstane stejná, ubere se pár gramů na balení a je to) smilies/angry.gif
říjen 02, 2015 12:20
Krakonoši, : Míša šíša
neber to jako oponenturu, ale diskuzi. smilies/wink.gif
Cena práce: tak provozovatel platí personál stejně, ať už vaří, anebo stojí a kouří či se šťourá v nose. A že jich je takových dost. V té Černé Hoře například loupala a krájela brambory servírka, která byla dopoledne nevytížená.
Co se týká cen v Chorvatsku, tak tam je jídlo skutečně o něco dražší, že by ale 2x až 3krát? To snad ne, pokud tedy nechodíš do nóbl restaurací, anebo jsi nebyl třeba v Dubrovníku. Letos na ostrově Hvar v městečku Stari Grad jsme platili za telecí steak (2 fláky na talíři) s kopou hranolek 75 kun, což je asi 280 Kč (maso bylo skvělý!!!). Pizza jak kolo od vozu 40 kun, tj. cca 150 Kč. Ve vesnici Humac ve středu ostrova hovězí biftek s pečenými bramborami a čerstvým zeleninovým salátem 90 kun... fakt nevidím žádný zásadní rozdíl mezi cenovými relacemi u nás. A to ani nemluvím o takových malých konobách mimo města u silnice, kde se dá slušně najíst za ještě daleko nižší ceny. Co je tam opravdu dražší, tak to jsou ryby, ale na ty my do restaurací nechodíme, protože lovíme s naším domácím a sami si je grilujeme. Anebo nám domácí udělá chobotnici pod pekou či mušle po buzaru.
V Řecku jsme byli před pár lety a ceny tam byly stejné jako u nás - masové jídlo s přílohou 7-8 euro, je fakt, že tenkrát byl kurz eura trochu jiný. Jinak Bulharsko, Srbsko, Černá Hora - ceny podstatně nižší než u nás, takřka za hubičku.
říjen 02, 2015 12:37
Míšo : mia I
Krakonoš tu myslím nedávno psal, že vezme dceru letos k moři. Tak možná má čerstvé zážitky a třeba byli v dražší lokalitě.
říjen 02, 2015 12:49
... : Mikin
Ono je to vazeni vsechno o rovnovaze. Dobre i spatne jidlo v restauracich, supermarketech, farmarskych trzich. Vetsinou je ten pomer mezi cenou a kvalitou spolehlive voditko.
Kdyz prijde na problemy s nadvahou, hraje velkou ulohu i pohyb. Ja mam nad barakem prudkej kopec, na jehoz vrchol a zpet me to vezme asi tak hodinu. Psi se probehnou, me to zlepsi kondicku. Kdyz je nekdo tlustej a nestastnej tak ma byt rad, ze to muze svest na Ameriku a Monsanto. smilies/grin.gif
Co se mizerneho americkeho piva tyce, tu uzasnou myslenku pronesl nedavno i pan prezident Zeman. Skutecnost je takova, ze pivo koupite ve Statech za polovinu co v Kanade. Na urovni je to pochopitelne znat. Ale v te same prodejne nebo pubu je k dostani i vynikajicich americkych piv co hrdlo raci. Ja pil nejlepsi pivo v zivote nikoliv nekde na Plzensku, ale v L.A. na letisti. Myslel jsem ze je to z nejakyho malyho pivovarku, ale barmanka (stihla pani meho veku) me rekla, ze je to v Kalifornii jedna z nejrozsirenejsich znacek.
říjen 02, 2015 16:01
Krakonoši, přestaň nám tady kázat tu svoji omletou omáčku o muslimech. (říjen 01, 2015 09:58 ) : strejda
Právě tito „kazatelé“ morálky jsou pro republiku velmi nebezpeční. Vy jste a chováte se jako jejich spojenci. Vám vůbec nedochází, že to jsou jen vyžránci, schovávající se za chudinky, viz Německo, Rakousko, kde ten dobytek dokonce drží hladovku za kapesné 2000 Euro měsíčně kapesného. Ostatní - ubytování, zdravotní, vše mají hrazené. Tolik nemá ani Rakušák, který celý život odváděl daně.
Nám může být přece úplně jedno, jak oni nás vnímají. Oni tu chtějí být, oni tu chtějí žít, tak ať se laskavě přizpůsobí. My je tu přece nedržíme, my je tu ani nechceme. Nikdo je sem nezval, tak ať si to vyžere ta bláznivá Merkelová. Ty nám tady děláš přednášku o tom jak oni, chudáčci trpí, jak se dívají na naše filmy, videoklipy, na náš život všeobecně. Proč, proboha? Mě je úplně jedno, co si takovej šmejd myslí. Jestli tu ženy chodí v parném létě v mini a nalehko a pro ně jsou to kurvy, tak ať ten dobytek nadrženej táhne odkud přišel. To chceš, abychom my se jim přizpůsobovali či co? Abychom se chovali jinak, protože tu máme "hosty"? Abychom poslouchali a plnili ty jejich středověké nesmysly? Vy jste fakt slepí, že nevidíte, kam to celé směřuje. Tohle je jakýsi začátek. Oni mají za úkol islamizovat Evropu. Dochází ti to vůbec? Začalo to Šabatovou, jejím nekvalifikovaným rozhodnutím a čím to asi bude končit? Další požadavky přijdou, v cizině už je mají.
Jsou tři stupně islamizace.....
1) Muslimové jsou v malém počtu. Neustále poukazují na to, že jsou diskriminováni, dělají ze sebe chudinky, místy ale vystrkují „růžky“ a snaží se vydobýt si privilegia vůči ostatním.
2) Když jsou dostatečně silní začnou zabíjet své odpůrce (typický příklad je Charlie HEBBO).
3) Když přečíslí domorodé obyvatelstvo začnou pronásledovat a vraždit všechny nevěřící, kteří nekonvertují k islámu. 4. Nastává středověk, doba temna a pro ženy hrozná doba.

Tato země má přece svoji vlastní kulturu, vlastní identitu a přílivem imigrantů z muslimských oblastí o ni přichází. Mohla by být přeformátována. Krok za krokem, jako v západní Evropě. To je ta největší hrozba. K tomu si připočti růst kriminality a pokles životní úrovně, spojený s přílivem ilegálů a pochopíš, že EU se chová jako náš nepřítel. Proč s tímto nepřítelem zůstáváme v jednom svazku, v jenom bloku, to nechápu.
Tady tahají za nitky nadnárodní společnosti a přebohatí psychopati, jakým je třeba miliardář Soros.
Ten chce milion imigrantů ročně v EU. Tak tento psychopat nad hrobem chce ještě zničit Evropu islamizací a západní šmejdi mu v tom aktivně pomáhají, seč jim síly stačí. Viz Angela, stejně jako Hollande nebo připodělaný Sobotka, Dientsbier a další zrádci. To je naše nebezpečí, připodělaní politici. A proto je dobré, že se národ pomalu ale jistě uchyluje k lidem, kteří s tzv. imigranty a s celou islamizací zatočí. Už aby byly volby nebo to tu špatně dopadne.
říjen 02, 2015 19:45
Ahoj Mikine, : Lada
Pivo uz par let zaziva v US boom. Micra z poslednich dvaceti let se rozrostly regionalne a mistni jsou skoro v kazde ctvrti. Rozmohly se "growlers", toceny sebou domu a druhu, co vari, je skala od lehkych, pres lezaky, IPA (indicky "uzeny"), po portery a stouty (i cokoladovy). Vynikajici a cerstvy :-).
V Canade jsou zrejme vyssi dane na alkohol, proto vyssi ceny. Znamy si stale kupuje sudovou Plzen, vyjde levneji nez v Cechach. Ja jsem spise pivar a spatny slovo bych o zdejsim pivu nemohl rici. Molson a Labbats, jo bejvavalo.. :-).
No, a to Monsento, na ktery je jen podvodna "butterfly study", a GM ryze je z Filipin uz od 1973....he, he.

říjen 03, 2015 02:42
Presne tak, Lado : Mikin
jak prezident Zeman, tak i Sidon ponekud ustrnuli za vyvojem. Tech dobrejch piv jsou ted jak v Americe tak v Kanade spousty. Pochvaleno bud jmeno Allahovo..... smilies/smiley.gif
Mas pravdu, ve Statech jsou nizsi dane. Ale tyhle americky piva mely mene alkoholu, i proto ten rozdil.
Ted je vsechno jinak a je tomu tak i v Kanade. Trochu se bojim, jak si v takove konkurenci povedou importovana piva z Evropy.....
V kazdem pripade srandu vidim predevsim v tom, ze dokud v GM potravinach vedla socialisticka Kuba, tak to soudruhum nevadilo. Zatimco ted jim to vadi nesmirne. smilies/shocked.gif
říjen 03, 2015 04:11
.. : kolemjdoucí
Pivo uz par let zaziva v US boom
tak já si pamatuju, že už když jsem tam před dvaceti lety (ku*va to to utíká...) pobýval, tak kolega v práci byl členem nějakého spolku (asi přátel piva smilies/grin.gif) a do práce! mu posílali každý měsíc basu piv z různých malých pivovarů. Jako nepivař jsem se ale o podrobnosti moc nezajímal.
říjen 03, 2015 08:39
No a abysme tu neměli : Krakonoš
jen samý džihádisty a budoucí vrahy našich dcer, tak si sem dáme vodkaz na trochu jiný muslimy, takový muslimský sluníčkáře: http://mvslim.com/
الله أكبر
لا شيء سوى الأمة
smilies/grin.gif smilies/wink.gif
říjen 05, 2015 19:24
Krakonoši, : toulavej
když já mám těch sluníčkářů, ať jsou odkudkoli a nosí hadr na hlavě jakýkoli, už nějak dost. Otevřu článek a tam je: „V několika dánských městech se mají uskutečnit demonstrace na podporu uprchlíků a proti zpřísnění zákonů týkajících se přistěhovalectví.“ – evidentně sluníčkový názor. Ráno pustím tv, tam poslanec Niedermayer, bývalý viceguvernér NB, inteligentní člověk, říká bláboly o integraci migrantů, humanismu, otevřených hranicích, zásadách křesťanství a evropanství bla bla bla, jakoby ten inteligentní člověk chtěl ve jménu dobra pro všechny zlikvidovat svůj rod, svůj národ, svoji civilizaci. Opakuji – inteligentní člověk, ovšem bez pudu sebezáchovy svého rodu, národa, civilizace. A co s tím, když tak přemýšlí inteligentní člověk, k čemu je všechno vzdělání, aby měl jeden přehled a informace a mohl si udělat zdravý úsudek . Ani za několik set let se nám nepodařilo integrovat za velké peníze a velkého úsilí Cikány. Proč si inteligentní člověk myslí, že se nám integrace úplně jiné civilizace s úplně jiným žebříčkem hodnot může podařit – příklady a problémy ze západní Evropy ukazují, že se to nedaří, i Merkerová říkala, že multikulti selhal. A ani se nesnaží pronikání té odlišné civilizace do té naší zabránit, naopak ji vítá.

Takže, za mě sluníčkáře ne. Stačilo, když tu naivní lidé začali budovat socialismus, 40 let marasmu. Stačilo, když se bojovnice za světový mír přivazovaly ke vratům americké základny ve Skotsku, zatím co Sovětský svaz dělal plány na obsazení Portugalska. Stačilo, když se zelení přivazovali ke vratům Temelína nebo stromům s kůrovcem na Šumavě. Stačilo, když protlačili dotaci fotovoltaických elektráren za bilion korun na 20 let v ČR nebo biopaliv nebo zákaz levných žárovek a výkonnějších vysavačů v celé EU a jiných nesmyslů. Stačilo.

Stačilo, už toho dobra pro všechny, kteří si to ani nezaslouží a mnoho z nich ani nepřeje, bylo vážně dost . . . stačilo, sluníčkáři, když dobro, tak jenom pro vás, je nás hodně, co to vaše dobro nechceme. Stačilo.
říjen 06, 2015 11:25
Vlku, aha, : bb.
tak od vegetariánů to neznám, náš dříve vegetarián, teď pár let vegan, celkem bez masa asi 8-9 let, v době raného militantního vegetariánství kombinovaného s pubertou říkal Nebudu jíst mrtvoly a nebudu sedět u stolu s někým, kdo mrtvoly jí... :-)
Nechali jsme to být a ono ho to pustilo, jak to tak s mladistvým extrémismem bývá, dávno už je tolerantní, přesněji - informace o tom, co je nezdravé a proč a proč bychom neměli jíst to či ono, nám předal a občas ještě předá, ale už vzdal snahu nás předělat k obrazu svému.
My zase víme, že má v lecčems pravdu, že si konzumací mnohého na zdraví asi nepřidáme, a i když se toho úplně nevzdáme, tak se rádi necháváme ovlivnit. Jde to asi i s věkem.
Pořádný obří medium biftek mi stačí dvakrát třikrát do roka, ne jako dřív, kdy jsem bez masa nemohla být ani den. Složení jídla si hlídáme taky víc a víc, průmyslové potraviny omezujeme na minimum. Ale mlít doma mouku ze žaludů a bobů nebudu.

Jo, extrémismus je blbej vždycky, byl by směšnej, ale ty dopady...

říjen 06, 2015 13:01
vepřové maso, libové, z kýty, : bb.
má 15x vyšší obsah tuku než kuřecí a o polovinu vyšší než hovězí z kýty, obsah bílkovin menší než hovězí kýta nebo kuřecí, nebo srovnatelný s předním hovězím.
Proto by mi vůbec nevadilo, kdyby se vepřové nahradilo králičím, drůbežím - z dobrého zdroje, samozřejmě, nebo českou rybou (nejen kapr, ale i kapr se dá vykostit).
To, že vepřové patří už pár desítek let na český jídelníček je pravda, ale my už nežijeme jako sedláci z 18.století. Možná i oni by si dali jiné maso raději, kdyby měli takový zdroj. Krávy se chovaly na mléko, slepice na vejce, ovce na vlnu (myslím malé domácí chovy). Prase jen na maso, navíc vykrmit ho dalo nejméně práce a dalo se vykrmit i v malém chlívku, nebyly potřeba výběhy, pastviny.
říjen 06, 2015 13:12
kuřata : bb.
se u nás dají koupit i dobrá. Hnusácké kuře z tesca za 45 korun za kilo, nebo snad dokonce za kus, už nevím, jsem kdysi koupila pro psy, a ani oni to nežrali.

Hormony jsou v celé EU pro jateční zvířata zakázané, zvíře léčené antibiotiky taky nesmí na jateční zpracování pro lidi, nebo musí uplynout dlouhá lhůta mezi podáním léků a porážkou a to ještě platí jen u něčeho.

Kuřata, co se tu prodávají, jsou šlechtěná na rychlý váhový přirůstek a jsou krmená speciálně vyvinutými směsmi. Ale nevím, jestli i tohle má dopady, jsem spíš nakloněna věřit tomu, že ano, že pro člověka je nejlepší jen to zcela přirozené, co vyrostlo nebo vyvíjelo se bez umělého zásahu. Že když se něco pozmění v genetické výbavě, co tam původně nebylo, nebo se odejme něco, co tam bylo, tak se to za pár generací odrazí třeba v tom, že konzumentovi narostou větší uši nebo rozpláclej nos :-) Ale třeba se pletu a hlavně, takhle pochybovat bychom mohli u všeho.
Ostatně, ta prasata taky nerostou v chlívku za chalupou rok.

http://video.aktualne.cz/dvtv/vanek-kurata-plna-hormonu-nesmysl-zijeme-v-mytech/r~b11eb5fc314c11e586d30025900fea04/

říjen 06, 2015 13:22
Pohlreich : bb.
v jednom pořadu "soutěžil" s kuchařkami školní jídelny. Už nevím v kterém pořadu, pravidelně jsem sledovala jen první sérii Šéfa na grilu, ostatní spíš náhodou a výjimečně.
Měl za to, že je nejen lepší, ale taky levnější uvařit tzv. boloňské špagety po domácku, tradičně, bez prefabrikátů, bez protlaků apod. Tak vařil po svém a kuchařky po svém, nakonec spočítali náklady, jen suroviny bez práce a energie, a jídlo kuchařek vyšlo levněji. Bohužel :-)
Ale zase mi přijde zbytečné vyloučit například rajský protlak, na něm přeci není z podstaty nic špatného, spíš je třeba se zaměřit na kvalitu, na zdroj, totéž u ostatních surovin pro vaření.
říjen 06, 2015 13:26
Petronilo, : bb.
ani já jsem ten zásadní moment nepochopila :-)
Co se stalo chlapečkovi nevím, podle článku myslím že lautr nic, že si jen jeho matka, ta paní z facebooku, o které psala Míša šíša, že je autorkou článku, prostě sedla ke kávě a vymyslela článek o tom, že by se něco mohlo stát, ale naštěstí nestalo, ale mohlo!! :-))
No a dobře tušila, že spousta lidí po přečtení neřekne hm, a o co jako šlo? ale hystericky nasdílí a přepošle..
Jak už jsem psala - pokud bych se bála, že se synovi něco může stát, ani párem volů by mě nedonutili ho tam nechat a jít si zatím nakoupit. Pokud ho tam matka nechála, pak se prostě nebála ničeho. Jen si to pak vymyslela a sepsala článek, protože doba a nálada takovým článkům dopřávají popularitu.
říjen 06, 2015 13:29
no, : wendy
nepochopila nepochopila, to nic. Ono v jádru věci nejde vlastně jen o toho chlapečka, že. Příběh má trochu přesah. To je ten zásadní moment. Ale myslím, že už bylo řečeno ode všech vše, tak nemá cenu se v tom dále rýpat.
Na závěr jen tolik, že jsem komunikovala s Tomášem Stárkem, členem managmentu dotčemého OC Teplice. Vyloženě mu to nebylo příjemné, ale přiznal, že k události skutečně došlo, že to není výmysl nějakého štváče. A že si arabské zákazníky musejí hýčkat - byznys je byznys.
smilies/cheesy.gif
říjen 07, 2015 20:14
To je jako u blbých : Ketrin
anebo v parlamentu.
přiznal, že k události skutečně došlo
Ptám se, a nejen já, už poněkolikátý - k čemu konkrétně došlo a co se konkrétně tomu chlapečkovi stalo. Konkrétně znamená fakta, ne pindy á la užil si své, ale například že ho ty arabské holčičky škrtily svýma burčičkama. Protože nic takového jsme se dosud nedověděli. Jen temné náznaky a pak se řekne, že už nemá cenu se v tom rýpat. Tak když jste to nakousli/y, tak to dopovězte, pokud teda máte co.
říjen 08, 2015 09:11
No, k čemu došlo... : Krakonoš
To je snad jasný, ne? Přece k události! Co na tom nechápeš? smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
říjen 08, 2015 10:07
Padlo zde, : wendy
že se to možná ani nestalo, tak jsem si to jen ověřila. Co je na tom ? A že to může být krůček ke změnám, které nastávají a které se nám nemusí moc líbit. To je vše, jen můj názor. (Můžu se mýlit a byl bych ráda kdybych se mýlila). Někteří jej sdílejí, jiní ne. Shoda se nevyžaduje přece. No a na 144 příspěvcích se už všichni vyjádřili dost jasně. Pokud si myslíte, že ne dost, klidně pokračujte, tady vám v tom nikdo nebrání. Ještě to tak, že. Jen jsem si za sebe dovolila napsat, že další rýpání už asi nemá cenu, bylo by to pořár dokola. Zase špatně...ale na to, že se nic nestalo, se tu prezentovalo názorů nabakuk. A to je vlastně dobře, psavci.
Tak a my se jdeme podívat, co dělají houby v lese.

smilies/cheesy.gif
říjen 08, 2015 12:01
Ty jo, : Ketrin
to je síla.
smilies/grin.gif
říjen 08, 2015 12:12
no já pochopila, že se něco stalo, ale nerozumím, proč nechceš napsat co :) : bb
Jaká událost? Proč to tajit?
ale přiznal, že k události skutečně došlo
nezpochybňuju výrok manažera natož tebe, jen mi přijde blbý psát v náznacích, že se stala událost, že to má přesah - ale nedodat jaká událost, co má přesah.

Teda, předpokládám, že ani ty ani pan Stárek nepovažujete za událost to, že matka odložila po dobu nákupu blond syna do hracího koutku, kde bylo několik malých muslimeček, a to že bylo celá hrůza, co jí nenechala po dobu nákupu v klidu. Že v Teplicích jsou Arabové se všeobecně ví, takže arabská mrňata v hracím koutku asi nepřekvapí, no a nic víc z článku nevíme.
A jak jsem už psala, pokud se teda tak bála, že se jejímu synovi něco stane, tak ho tam holt neměla nechat. Já bych se teda styděla dát najevo, že předpokládám, že cizí malé nezanedbané, pokojně hrající si děti v dětském koutku, navíc s dozorem, mohou mému dítěti ublížit, ale když už by mě to napadlo, tak bych ho tam prostě nenechala.

Jestli přesahem měl být sám fakt, že v českých Teplicích jsou muslimské děti..? no jsou, proč to víme, lázně - Arabové - peníze. Tak ať paní napíše kritický článek k jejich chování, pokud se chovají blbě. Proč to bere obloukem přes dětský koutek, batolata, syna..
No, ale když to za UDÁLOST bere i manažér OC, tak se asi není moc čemu divit.
říjen 08, 2015 13:27
Krakonoši :) : bb
náhodou nás Wendy pěkně napíná, je to docela napínavý a takový tajemný :-)
říjen 08, 2015 13:29
Tak naposledy : wendy
než se s islamisty přestanu natahovat. Prezentovala jsem tu svoje názory a obavy - ten přesah byl míněn tak, že se začínají dít věci, které Čechům, potažmo evropanům, možná začnou vadit. Komu to tak nepřipadá, tak to zcela pochopitelně tak nechápe a nechápe. No a vy jste tu prezentovali zase názory svoje a už to začíná sklouzávat k ironickým výlevům. Včetně toho, že manažer je asi blb. No ale - kdo seje bouři, sklízí vítr. Dobře mi tak. Jenže je sklizeno, atodolu už mám plnou...když je řeč o sklizni - kde jsou roky, kdy jsme na houby chodili s kosou ! pár hříbků a klouuků. Mělo by pršet.
smilies/cheesy.gif smilies/cool.gif
říjen 08, 2015 15:34
wendy, bez ironie : bb.
Obavám z vývoje rozumím, všichni chceme klid a nevím, co současná situace přinese.
Obavám matky, zda ponechat dítě zcela samotné v houfu cizích dětí s jinou mentalitou, návyky, nemluvících česky, někde v terénu, bych taky rozuměla.
Čemu jsem nerozuměla bylo a je to, o čem ten článek vlastně je. Skutečně, bez ironie.
Píšeš (píšete) - manažer potvrdil, že se příběh stal - ale jaký příběh..?
manažer potvrdil, že se událost stala - jaká událost..?
Příběhem, událostí popsanou v článku bylo to, že v dětském koutku si hrály malé arabky a jejich hlídačka upozornila evropskou matku, že by mohl být problém, protože je to (blonďatej) kluk.
Manažer následně potvrdil, že se tohle skutečně odehrálo...ale ono se přece nic neodehrálo. Jen si hlídačka dětí v dětském koutku pustila pusu na špacír ve smyslu, že by mohl být problém (který nakonec nebyl).



...mimochodem, domnívám se, že pokud manažer byl u toho, že hlídačka v dětském koutku upozornila na možný problém mezi malými arabkami a českým klukem, tak měl spíš hlídačku upozornit, aby nevyvolávala zbytečnou paniku u rodičů, když se nic neděje, a od toho, aby se nadále nic nedělo, že je tam ona, v případě problémů aby zavolala další lidi - manažera, kolegyně, někoho. Manažer, který potvrdí, že se něco stalo, ačkoli se nic nestalo, je opravdu podle mě zvláštní, manažeři musí zvládat náročnější situace a tohle přece nebyla žádná situace, šlo o několik arabských dětí a jedno české dítě, které si spolu hrály v dětském koutku a nikomu se nic nestalo..


Jinak že se věci mění, pokud tedy tohle měla autorka poplašně znějícího článku na mysli, to je pravda, mění. Před 15 lety by takové děti působily exoticky, před 30 lety působily exoticky děti odkudkoli mimo naši republiku, no a před 150 lety působil exoticky muž z vedlejší vesnice :-)
Jde o to, co nám ty změny přinesou - ale tím se autorka článku nijak nezabývá. Jen naznačuje, že se něco stalo, ačkoli se nestalo. No a manažer si v tom zjevně taky libuje, jinak si jeho reakci neumím vysvětlit.
říjen 08, 2015 16:33
Tak takhle to mám rád. : Krakonoš
Nedávno jsem vobjevil fenomén dánský a švédský kriminálky, tohle mi do tý nálady perfektně zapadá. smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
říjen 08, 2015 18:26
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]