O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...
Kontakty
Napište nám |
Poradna Kudlanky |
Právní poradna |
Související články
Přihlášení
Anketa
GIMLI GLIDER |
![]() |
![]() |
![]() |
Pondělí, 20 říjen 2014 | |||||||||||
Strana 3 z 3
Společnost Air Canada se napřed snažila dávat vinu pilotům a tak byl kapitán Pearson potrestán zákazem létání na šest měsíců a první důstojník Quintal zákazem na dva týdny. Oba se ale úspěšně odvolali a tak se brzy setkali na palubě boeingu 767 znovu. K jejich úžasu to byl jejich starý známý, opravený C-GAUN, mezi zaměstnanci i leteckými fandy už tehdy přezdívaný Gimli Glider, neboli kluzák z Gimli.
![]()
Výsledky vyšetřování daly hlavní vinu vedení společnosti Air Canada pro nedostatečný výcvik personálu, především kvůli odfláknutému přechodu na metrický systém. Oba piloti byli v roce 1985 odměněni mezinárodní leteckou organizací FAI diplomem za „Outstanding airmanship“ (vynikající pilotáž). Maurice Quintal byl v roce 89 povýšen na kapitána, kapitán Pearson odešel v roce 1993 do důchodu. Na nedávném setkání posádky a pasažérů po třiceti letech se vyjádřil, že chce být jednou pochován v Gimli.
Boeing 767, registrovaný jako C-GAUN, se vydal na svůj poslední let na vrakoviště letadel v Mohavske poušti 1. ledna 2008. Na palubě byli jako čestní hosté i oba kapitáni a tři z původních šesti letušek. Letadlo je pořád letuschopné a na poslední aukci bylo k maní za 3 milióny. Žádný zájemce?
A třešnička na dortu na závěr - celou situaci se pokusilo na leteckém trenažéru Air Canada ve Vancouveru zopakovat několik zkušených pilotů. Všichni do jednoho svá letadla při přistání virtuálně rozbili na kusy.
Jako zdroj jsem použil Wikipedii a pořad kanadské televize o leteckých katastrofách zvaný Mayday. Pokud jsem některé anglické termíny špatně přeložil, omlouvám se.
MIKIN Létat jsem začal až v Kanadě.
|
< Předch. | Další > |
---|