O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

GIMLI GLIDER PDF Tisk E-mail
Pondělí, 20 říjen 2014
Přejít na obsah
GIMLI GLIDER
Strana 2
Strana 3

 

 

 

 

 

Kapitán také ke své hrůze zjistil, že se snižující se rychlostí před přistáním klesají i otáčky nouzové turbíny a letadlo se dá hůře a hůře ovládat. Největším problémem byla ale příliš velká výška. Příliš velká pro přistání na začátku runwaye, příliš malá na okruh. Díky nemožnosti použít vztlakové klapky a vzduchové brzdy zůstala kapitánovi jediná možnost. Pokusit se o takzvaný side slip. To je manévr, který používají jen piloti malých sportovních letadel a větroňů.

 

Bob Pearson naklonil pomoci aileronu svůj boeing prudce doleva, jako by chtěl zatáčet. Ale zároveň šlápl na pedál kormidla doprava. Doleva nakloněné letadlo tedy pokračovalo v letu rovně, ale jakoby bokem. Tím pádem se značně porušily jeho aerodynamické vlastnosti a letadlo ztrácelo prudce výšku. Cestující na právě straně byli celkem v pohodě, protože viděli jen modré nebe. Pasažérům na levé straně se naopak naskytl nepříliš příjemný pohled dopředu na přistávací dráhu, ke které se jejich letadlo řítilo zdánlivě volným pádem.

 

Někteří proto začali hlasitě křičet hrůzou.

 

Runway byla naštěstí volná, protože závody skončily a závodníci i diváci se bavili, opékali maso a popíjeli pivo. Tedy - úplně volná nebyla. Byli na ní dva malí kluci na kolech, kteří si tiše se blížícího obrovského letadla všimli jako první. Bohužel, místo toho, aby jednoduše vypadli na stranu, propadli panice a snažili se letadlu ujet.

 

Kapitán těsně před přistáním letadlo srovnal a dvě hlavní podvozková kola dosedla na runway. Přední kolo se naproti tomu okamžitě zasunulo do trupu a čumák letadla narazil na beton s hlukem, který piloti později přirovnali k výstřelu z brokovnice. Kapitán Pearson neměl k dispozici zpětný tah motoru, proto brzdil tak prudce, že dvě z osmi pneumatik explodovaly. Předek letadla zároveň drhnul i o svodidlo, které tam bylo instalováno kvůli závodům.

 

Díky tomu se povedlo letadlo zastavit asi 100 metrů od obou kluků.

 

Protože z přídě letadla stoupal hustý dým, byla nařízena okamžitá evakuace. Boeing ležel čumákem na zemi, takže oba piloti i cestující v přední části šli po nafukovacích skluzavkách, které ležely téměř vodorovně, po svých, zatímco skluzavky v zadní části byly příliš strmé a u deseti cestujících, kteří po nich sjížděli, došlo k lehkým zraněním. Hlavně výronům končetin a odřeninám. Možnému požáru zabránili pořadatelé závodu s hasicími přístroji a drama bylo u konce.

 



 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]