O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

FOTŘÍK - 28 PDF Tisk E-mail
Pondělí, 19 květen 2014
Přejít na obsah
FOTŘÍK - 28
Strana 2
Strana 3
Strana 4

 

 

 

 

 

     A jelikož po tělesné stránce je Čeněk v pohodě, dokonce podle příruček i napřed a z důvodu toho, že mé požadavky jsou ty největší a mým cílem je vytvořit Kalokagathii (tedy Antický ideál tělesné krásy a duchovní dokonalosti), je třeba toho malýho čiperu stimulovat i po stránce intelektuální. Má představa je, že do půl roku se domluví cizí řečí a zvládne malou násobilku.

 

     K tomuto cíli vede trnitá cesta přes zajeté dětské říkanky, přes "řekni táta" a přes "paci paci". Nejsem žádný troškař a denně zaplavuji Čeňka učivem a zajímavými poznatky. Čeho jsem si všimnul, tak jsou to právě ty dětské říkanky. Nevím, jestli jsem si toho nikdy nevšiml, nebo mi to přišlo v pořádku, ale drtivá většina z nich postrádá smysl a opírá se o zcela iracionální zápletku. Určitě nejsem žádný hnidopich, ale některé básničky jsou z hlediska výchovy, podle mého názoru, minimálně tristní.

 

     Pojďme se nyní podívat na některé z nich:



Běží liška k Táboru, nese pytel zázvoru
Honem, ježku, běž za ní, pober jí to koření
Ježek za ní pospíchá
Že jí pytel rozpíchá



     Pominu-li úplně naprosto nesmyslnou představu lišky, která se odkudsi táhne až k Táboru s pytlem plným zázvoru (k čemu je lišce zázvor a navíc plný pytel? Ha?), nelze přehlédnout naprosto nepokrytá oslava úskočného jednání, prospěchářství a cíleného pokusu o krádež panem ježkem. Chudák liška se táhne bůhví jakou dálku s pytlem plným zázvoru a úlisný ježek jí ho chce sebrat a dokonce hodlá použít i své bodliny. Jak tato říkanka plná násilí a oslavy loupežného přepadení může být prospěšná malému dítěti? Copak chceme z našich dětí vychovat gaunery? Za mě tedy této básničce dávám stopku.

 

A jedeme dál:

Měla babka čtyři jabka a dědeček jen dvě
Dej mi babko, jedno jabko, budeme mít stejně



     Taky žádná sláva. Nepokrytá propaganda komunismu a rovnostářství. Babka, coby úspěšná a hlavně schopná podnikatelka v zemědělství, je nucena se rozdělit s neúspěšným dědkem, který očividně nemá ty schopnosti, aby obstál v konkurenčním trhu jablkového byznysu. Vytváří se zde naprosto demotivující atmosféra a já nechci, aby měl Čeněk s touto filosofií, popřípadě rovnou s touto básničkou, cokoliv společného. Za mě tedy této básničce dávám taktéž stopku. 

 

     Můžeme se podívat i dále:


Když jsem husy pásala, zimou jsem se třásala
Teď už husy nepasu a zimou se netřesu



     Patrně vrchol na poli logiky. Pásl jsem husy a byla mi kosa. Teď už husy nepasu, takže mi kosa není. K tomu tak úplně není co dodat. Ve své podstatě neškodná básnička, která avšak nemá žádný potenciál. Možná pro ni v krajní nouzi někdy sáhnu.

 

 


 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]