O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KAMIOŇÁKEM V AMERICE - 22. PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 20 únor 2014

Myslím, že už jsem vysvětlil, jak málo společného má tahle práce s romantikou dálek. Je to hltání mil, kdy mozek jede na volnoběh a mysl je upřena někam úplně jinam. Je po cestě spousta krásných míst, ale zastavit není čas. Obdivovat znovu a znovu to, co je vidět ze silnice, se nedá. Jsou samozřejmě výjimky a jednou z nich místo, o kterém už jsem se letmo zmínil, Arizonský Flagstaff.

 

 

 

 

 

 

     Městečko v horách, které by nebylo jinak ničím nápadné, kdyby ovšem nebylo právě tam, kde je. Na křižovatce dvou dálnic, jedna je pro zásobování Ameriky přímo kritická, Interstate I-40. Po ní vede snad většina dopravy Západ - Východ. Druhá je I - 17, méně důležitá, ale v zemi tak obrovských vzdáleností je důležitá každá silnice. Je jich tu mnohem méně než ve staré dobré Evropě, mnohamilové zajížďky, protože přímá silnice prostě není, nejsou ničím neobvyklým.

.

     Flagstaff v létě je překrásné místo, tolik připomínající domov okolními lesy, vonícími smůlou a houbami, které tu nikdo nesbírá - protože každý přece ví, že jsou všechny jedovaté, krom těch, co mají v obchodě, ovšem. Je to další oblast, ve které Amerika degeneruje, a není se proto čemu divit, když se v senátu ozve poslanec proti podpoře farmářů zcela "nevyvratitelným" argumentem: "Nač podporovat výrobu potravin, když je v obchodech všeho dost".

.

     V zimě je to místo hrůzy, které ale musíte projet, cesta jinudy nevede. Flagstaff leží v horách a tak se samozřejmě musíte nejdřív dostat nahoru, ale co horšího, pak taky dolů. Když to cestou do kopce začne klouzat, truck se zastaví. Možná ne tak snadno, možná při tom i spadne do příkopu, ale protože jede pomalu, v podstatě se nic moc nestane. Jízda dolů, to je ovšem jiná.

.

     Na brzdění je sice pět náprav s osmnácti koly, ale váha za vámi vás nemilosrdně tlačí. Já jsem se dost najezdil s velice lehkými náklady a to taky není výhoda. Přilnavost kol je menší a snáz to sklouzne. Člověk si zkrátka nevybere.

.

     Viděl jsem v zimě hodně trucků malebně rozsetých po krajině, pohled zblízka však zpravidla už tak malebný nebyl. Nepřidá to optimismu vidět těžké havárie, támhle někdo vylít ze zatáčky rovně do lesa, tady to někomu ujelo a trailer ho předjel...  I to se stane, a na místech, která vůbec nevypadají nebezpečně. Viděl jsem při sjíždění právě z Flagstaffu na kopci připravené vyprošťovací vozy, kdy jsem neměl na vybranou a musel jet, protože na dálnici nemůžu zůstat stát a čekat na jaro.

.

     Vezměte si jen tu mou Vánoční jízdu z minulé kapitoly. Já dodnes nechápu, jak je možné, že se mi nic nestalo. Na Flagstaffu jsem taky poznal, co je to blizard, kdy sníh už ani nepadá, protože prolétá kolem takovou rychlostí, že spadnout ani nemůže. Jel jsem asi 30 metrů za jiným truckem, viděl trochu jeho koncová světla, stopy v hlubokém sněhu na silnici však nebyly, vítr je stačil smést.

.

     Jedu za těmi světly a najednou se mi zdálo, že silnice vede jinam než jede on. Protože jsem jel pomalinku, mohl jsem zastavit. Jak jsem byl rád, že jsem to udělal! On se ve vánici spletl a sjel z dálnice. I to se stane v bílé pláni, kde jediným vodítkem jsou červené plastikové patníky, vzdálené od sebe tak daleko, že ve vánici není vidět od jednoho k druhému.

.

      Nevím, proč za těchto podmínek nezavřeli dálnici, tu noc si odtahová služba přišla na své. Ve státech jako je Arizona, Nové Mexiko a Texas, jsou na zimu totálně nepřipraveni, svého času neměli v celém Novém Mexiku ani jeden sněhový pluh a posypový vůz. Asi "co má co kdo v zimě courat venku".

.

     Mnohem lepší je situace na severozápadě. Zimy tu nejsou tak kruté jako na východ od Skalistých hor, právě díky horám, které nás kryjí od severu. Na zimu jsme tady vybaveni, nejen technikou, ale i tak prostými pomůckami, jako sněhové řetězy. Bez nich tu trucky na silnici v zimě nesmí.

.

     Má to svůj důvod, mnohem méně práce při odklízení vraků, o úrazech a mrtvých nemluvě.

.

MICHAL

.

.

>

 

Komentáře (3)add feed
Michale, : Mikin
pripomnel jsi me nejruznejsi (a nejhruznejsi) zimni zazitky z me kariery. Chvile, kdy clovek vybere krasnou suchou zatacku na vrcholu kopce a najednou je pred nim jen led a led. A on si uvedomi, ze jede prilis rychle.....
Na chvile, kdy jsem sam sebe proklinal za to, ze jsem nenasadil retezy. Na chvili, kdy jsem na zlodovatelem kopci ani nedychal, natoz abych se odvazil slapnout na brzdy a kdy jsem jen velice jemne simral trailer brakes, abych predesel "jacknifing". A v te chvili pitoma automaticka prevodovka kterou nektere z nasich trucku mely sama od sebe preradila a poslala me do smyku......
Ale nejlepsi byla pravotociva zatacka na vrcholu kopce u Bruins Creek smerem na Aljasku. Ta byla totiz prilis klopena a tak ji musel ridic projet pomerne rychle, jinak mu ujel zadek doprava a skoncil v prikopu. Jenze pak musel zase prudce brzdit, coz nebylo mozne. Ja ji jezdil vetsinou casne rano s 10-ti tunovym Western Star se sypacem, jenze ten sypal az za mnou....
Uffff....... nevim jak ty, ale ja jsem rad ze jsem se dockal konce tehle kariery bez opravdu vazne nehody.
únor 21, 2014 19:59
Mikine, : Michal
já to považuju za zázrak, taky se mi nikdy nic nestalo a kolikrát jsem si říkal že vše co můžu udělat je jet pokud možno pomalu a hlavně se rychle modlit smilies/cheesy.gif
únor 22, 2014 15:04
Trakařina. : Pepa
Znám dva chlapi kteří snad jezdili 30-40 let. Jeden z nich Honza Vondra, ten snad začal v sedmdesátém roce. Dlouho žil v Kalifornii a před několika lety se odstěhoval do Texasu. Na to musí být nátura.
Máte pravdu že to moc zábavné povolání není. Občas když jedu z táhlého prudkého kopce a vidím do lesa udělané takové výjezdy do protisvahu, při představě, že se tam musí s těmi tunami za prdelí trefit, mě poleje horko.
únor 23, 2014 00:43
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]