O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

BREJLE, VY MRCHY, KDE JSTE? PDF Tisk E-mail
Pondělí, 24 červen 2013

Tak s tímhle se vám musím svěřit, přiznat se k jedné z mých mnoha vad, nectností, k ošklivé bradavici na mém charakteru. Ano, charakteru, protože ztrácet brejle je už moje typická charakterová vada. Nosím je od osmi let. V osmi jsem totiž dostala dětskou obrnu, ze dvou třetin těla ochrnula a dokonce byla první, kterou léčili penicilinem...

 

 

 

 

 

 

 

       Tehdy se to jmenovalo krystalický penicilin a rodiče museli podepsat reverz, že když to ze mne udělá zombie, tak za to doktoři nemůžou. Ale ty obří injekce, kterých jsem dostávala několik za den, zabraly. Byla jsem v nemocnici půl roku, léčba byla spíš středověké mučení, ale jak říkám, zabralo to. No, nebudu se rozepisovat o způsobu léčby, to snad zas jindy, ale - prostě ten penicilin mi hooodně zhoršil oči. Po návratu do školy jsem měla minus 4,5 dioptrie...

 

       Takže nejen anorektická  "padavka", ale i "brejloun". (Při návratu domů jsem měla sotva patnáct kilo v necelých osmi létech. Hubenej dlouhánek, stačilo do mne lehce strčit a hned jsem sklopkou žuchla na zem. A ty tehdejší brejle.... Čímž se dostávám k meritu věci: já už je tenkrát nerada nosila; ne, že by mi vadilo vidět a rozeznávat lidi kolem sebe, ale nechtěla jsem vypadat tak hrozně. Tudíž jsem je velice často odkládala.

 

       Zkoušela jsem čočky, ano, sotva to hodný pan profesor Wichterle objevil, už jsem je měla, byla jsem jednou z prvních, dokonce přímo od něj. Bohužel, mně s nimi oči přecházely do rudých tekoucích krokodýlích. Nešlo to a nešlo, ať jsem si zvykala, jak chtěla, oči si nezvykly. A tak jsem si občas nechávala dělat okuláry nové a nové... Mám jich doma slušnou škatuli.

 

       Před dvěma roky jsem začala vidět mizerně, paní doktorka konstatovala šedý zákal a já absolvovala operaci a vyfasovala očka s umělou čočkou.  Bez brýlí dnes vidím celkem dobře, nemusím je mít "furt", což je ovšem pro mne onen věčně padající Damoklům meč, či přímo šutrák úrazu. Mám totiž čočky nastavené tak, že na vzdálenost cca 70 cm vidím přesně (tj. vzdálenost k monitoru PC), na bližší kouk musím mít brýle na blízko (navléknout niť, atd.) a na vzdálenost "kouk na tv" musím mít brýle na dálku. 

 

      Když meju nádobí nebo jsem v kuchyni, vyhovuje mi vzdálenost počítačová, takže je "odkládám",  když něco šiju, mám na nose ty druhé, rovněž "odkládám",  stejně jako když jsem u PC - atd. atd. A tak několikrát za den řeším zoufalou otázku:  kde jsem je zase nechala?

 

     Přiznám se - byly už v lednici, pod pračkou (zapadly tam, po odložení při vlezu do vany), v květináči na lodžii (sázela sem kytí), v knihovně na knížkách, mezi kořením, v šuplíku s doklady, v botníku, vedle DVD... ani si už nepamatuju, kde všude jsem je jen v poslední době našla.

 

      Dnes jsem je - po dvou hodinách usilovného hledání - objevila mezi matracemi v posteli. Šla jsem si včera lehnout dříve než Jirka. A když jsem si vzala knížku na dobrou noc, odložila jsem je na jeho polštář. Já si je tam dávám vždy, když on tu není, to už je zvyk,  jenže - teď tu je, a tak, když přišel a žuchnul s sebou do kanafasu, brýle zapadly. Byly hodné, že alespoň ucouvly, mohly také zůstat pod ním :-))).

 

      Slibuju, že si fakt seženu tu tkaničku, co se s ní brýle věší na krk. Ale když to taky není to pravé ořechové...

 

 

 

Vážení spolubrejlovci,

také máte podobné potíže?

 

d@niela

 

 

 

Komentáře (37)add feed
To věděli už Mach se Šebestovou, : mamča
že brýle se bez brýlí špatně hledají.
Brýle nosím asi 10 let. Napřed jen na čtení. Ty jsem zapomínala všude možně, ale naštěstí jsem měla tak slabé čočky, že mi stačila délka rukou. Teď už mám brýle i na dálku, sice slabé, ale vidím s nimi líp nnež bez nich. Vyřešily to brýle bifokální (jak říkají moji synkové "bifekální" - že s nimi vidím dvakrát h...o).
Pak mě asi před dvěma lety přepadla marnivost a nechala jsem si udělat brýle multifokální. Jsou nádherný (od firmy MINIMA) sama jsem si vybrala tvar, zdobení, stranice, nosník, jinou barvu olemování bezrámečkových skel nahoře a jinou dole...no prostě ta sranda stála 25 tisíc Kč.
Průšvih je, že mi skla přesně na míru vyměřila promovaná optometrička, a ty brýle jsou silnější, než potřebuju. Občas si je zkouším, a když mě začne bolet hlava směrem k začínající migréně, tak ty krásné brýle se slzou v oku sundávám, ukládám do superextraspeciál pouzdra a pokorně se vracím ke svým starým bifokálům smilies/cheesy.gif.
červen 24, 2013 10:35
jo, : mura1
začínají mi růst ruce a začínám pomalu stát před problém "dvoje brejle". momentálně jsem ve fázi, že jsem schopná číst ze vzdálenosti 30cm, což vypadá jako normální, nikoli však pro nás, co jsme odjakživa ty písmena luxovali nosem.

na drobnou titěrnou práci si musím brejle sundavat nebo koukám pod nima. a jak je šero, nezaostřim už vůbec na nic.

40 je zřejmě magickej věk. páč od tý doby, ať vlezu do jakýkoli ordinace, dokror/ka mě vítá slovy "koukám 40 vám už bylo... naposled to pravila očařka a dodala, že mi teda nepředepíše tak silný brejle na dálku, jak bych potřebovala, páč bych pak neviděla na blízko...

bifokální brejle nechci a multifokální už teprva ne, bojím se, že si na ně nezvyknu (jsem blicí typ, nesnáším například trhání obočí nebo dělat cokoli jemného levou rukou, zvedá se mi okamžitě kufr). a nechat si udělat brejle za 10 litrů minimální cena, který mi velmi pravděpodobně budou ležet v šuplíku, na to jsem moc lakomá barka. vono trefit normální brejle je dost kumšt, jaktěživo jsem neměla takový, co bych přes ně viděla úplně dobře, natož multifokální.

naposled jsem vypsala soutěž na hledání mých brýlí tento víkend. v pátek prostě zmizly. v neděli je našla bramborka v koupelně nahoře na skříňce...
červen 24, 2013 10:52
mura1 : mamča
U multifokálních brýlí mi vadí hlavně ztráta periferního vidění. Ale dobře udělané bifokály mi naprosto vyhovují. Ta hranice mezi skly na dálku a na blízko musí přesně sedět na pohled nahoru = na dálku a pohled dolů = na blízko (nebo pro krátkozraké obráceně).
Já mám spíš problém, že mám moc dlouhé řasy, které mi "zametají" skla, takže musím mít brýle spuštěné jak Anton Špelec - ostrostřelec. smilies/cheesy.gif
červen 24, 2013 11:08
jenže já se právě bojím, : mura1
že mi je dobře neudělají. máma je má, a už po několikátý s nima bojuje. jednou se jí je podařilo vyreklamovat, což bylo fakt náročný, protože se dobře kontruje větou "ale ty brýle jsou udělaný dobře, jen si musíte zvyknout".

kromě toho já jsem zvyklá vočima dost rejdit a ztratit periferní vidění by mě taky dralo. zatím furt zvládám koukat přes ty jedny, pak teda holt budu mít dvoje, no...

taky máte, brejlouni, furt zapatlaný skla? bych to mohla pucovat imrvere, by mě zajímalo, co z těch očí plivu...
červen 24, 2013 11:24
.. : kolemjdoucí
tak já to mám podobně jako Daniela, s tím rozdílem, že i na tu počítačovou vzdálenost mám brejle. Takže troje a aby to nebylo jednoduché oboje troje jsou "cylindry". Jedna sada doma, jedna v práci...lepší už to nebude.
červen 24, 2013 11:32
mura1 : mamča
Zapatlaný skla ráno pokapu Jarem a umeju pod tekoucí vodou. Hned vidím jako orel :-).
červen 24, 2013 11:35
kolemjdoucí : mamča
Na PC používám "obnošené" brýle, co jsou o dioptrii slabší než ty, co mám na blízko. Na vzdálenost cca 70 cm jsou akorát.
Taky mám brýlí celou sadu :-). V práci, doma, na chatě, v autě, v domečku...a pak ještě hromadu "nouzovek", což jsou většinou ty slabší - už odložené, ale v nouzi dobré.
červen 24, 2013 11:38
hele, to je taky muj óbr problém... : d@niela
furt, furt... já už si myslela, že ty moje brejle jsou z nějakýho šmejdu, co vyloženě přitahuje mastnotu, prach a já nevimcoeště...

jo, a zlatej Jar, jenže já meju furt, rozhodně víckrát denně :-)
červen 24, 2013 11:40
Ja jsem : Aloda
svoje nejlepsi leta stravila u optika a v cekarne ocare. 3 deti, brylate - co rict... Dcerce lovila ucitelka brejle z VC - jak se tam dostaly? Dokazaly (deti) padat primo na usta stylem, ze se detem nic nestalo - ale bryle v pytli. A tehdy jeden ocar pro asi půl milionu lidi - cekani desive a optik jakbysmet. Ted vyhoda - ja bryle nepotrebuju, ale nosim je jen jako maskovani a deti se staraji samy
červen 24, 2013 11:43
Aloda : mamča
Já měla obrýlené dítě jen jedno. Zato měl brýle s okluzorem (kvůli tupozrakosti) a byl malý a drobný. Ve školce se stal vítaným terčem fyzicky vyspělejších spolužáků a brýle nosil 2x i víckrát do týdne domů v hrsti. Měli jsme pro něj celkem troje brýle, jedny u optika (než mu vybrousili cylindrické sklo, chvíli to trvalo), druhé v záloze a třetí měl na nose.
Na nová skla měl nárok jednou za půl roku, což nepokrývalo karamboly. Až mě to naštvalo, a účet jsem donesla mamince toho kluka, co našeho Martina otloukal. Dost se divila, když jsem od ní chtěla tehdy 300,-Kč.
Tenkrát moc velký výběr dětských brýlí nebyl, natož pro mrňouse s obličejem jak pětník. Až když šel do školy začaly se dovážet kovové obroučky.
červen 24, 2013 11:53
taky mám děti obrýlované : mura1
teďkonc už všechny. první chytla brejle bramborka, která po mně zdědila astigmatismus, zakoncentrovanej asi tak 3x. brejle má od úplnýho malinka a nesnáší je :-) postupně, jak rostla, dostala se z 8 dioptrií na 3 a tvrdí, že bez brejlí vidí dobře. moc by chtěla čočky, co my jich vyzkoušely a žádný jí nesedly.

poslední pokus o pořízení čoček probíhal asi takto:
"dobrý den, co pro vás můžeme udělat?"
"dobrý den, chtěly bychom tady pro slečnu čočky."
"jasně, není problém, hned to bude, ať se slečna tady posadí, změříme, vybereme..."
následuje měření a minuta ticha.
"můžu se zeptat, už jste někdy nějaký čočky zkoušely?"
další měření a další minuta ticha.
"no, to asi bude problém..."

červen 24, 2013 11:55
mura1 : mamča
Jestli "bramborka" je ta holčička, cos jí sem tůhle dala na fotce, tak jí brýle moc sluší. Dneska už se dělají tak pěkné obroučky i pro děti, že bys jí měla přesvědčit, že krásné brýle jsou spíš ozdoba - něco jako šperk.
Jukni se třeba na www.minima.cz a vraž do ní pár tisíc za bezrámečkové brýle. Dělají třeba i s různými výměnnými barevnými stranicemi a nosníkem (ke každým šatům jiné brýle snadno a rychle), s dírkami, do kterých jdou zacvaknout lesklé kamínky...no prostě je to paráda, né protetická pomůcka. Občas mívají i akce - třeba 1 1 zdarma, tak můžeš obrýlit celou rodinu se slevou.
A hlavně, za zvednutí sebevědomí těch pár (tisíc) korun za brýle stojí. Jako kompenzaci třeba zase koupíš lyže z bazáru smilies/wink.gif. Ty potřebuje párkrát za rok, zatímco brýle nosí na obličeji každý den.
červen 24, 2013 12:28
já to mám už vymakaný : šestka
Já mám pro jistotu brýle všude,kde bych je mohla potřebovat. V kabelce, na stole, vedle WC(mám tam rozečtenou povídkovou knihu) na digestoři(to abych nespletla chilli se skořicí), v autě, (ty mám specielně upravené na lorňon-nemohu pustit volat oběma rukama, tak za ucho dám jen jednu nožičku-když potřebuji vidět, jestli jsem nepřekročila rychlost).Ale je to marný, je to marný, je to marný. Zase hledám a k tomu mám nepříjemný pocit na hlavě. Sáhnu do vlasů- dvoje brejle do sebe zaseknuté.
červen 24, 2013 12:33
já to mám podobně jako šestka : Puntíkatá
dostihla mě stařecká dalejotrakost, kterou jsem podědila po mámě a babičce. Na dálku vidím jak rys, ale na čtení bych potřebovala delší ruce. Dneska brýle nejsou levná sranda....ale vyzrála jsem na to tím, že si kupuju "jednorázovky". Mám dva a půl dioptrie, takže ty koupím v každé lékárně, drogerii a tak. Optik si právě uplivuje, ale brýlemi, které jsem rozsedla, rozšlápla, či jinak ztratila bych přehradila Vltavu. A uvážím-li, že slušný obroučky stojí okolo dvou tisíc....Takže - jedny brýle počítače, jedny u postele, jedny v koupelně, jedny v kuchyni, jedny v kabelce, jedny v tašce, co mám doklady a peníze, jedny po kappsách....když jedny ztratím, což se periodicky stává, mám v zásobě další....a při nejbližší cestě do lékárny zaakoupím ještě jedny.
Náhdou, mají tam pěkné obroučky - teď mám plastové s čevenýma nžičkama....a stodvacet korun za brýle není čístka, skrz kterou by se někdo střílel. Protože jak nemůžete číst...je to průšvih.Jo a u Viuetnamce stojí brýle - v nouzi nejvyšší asi čtyři pětky.
červen 24, 2013 12:50
Jsem divná... : Giota
protože mám jedno oko (od mala) dalekozraké a druhé krátkozraké. Takže zatímco manžel natahuje ruce a na televizi si šoupe křeslo stale dál a dál od ní (zatím mu obývák stačí), plus používá také brýle, já si vystačím bez nich. Potíže jsem měla, když jsem se píchla do oka, a měla ho po operaci zalepené.
Mám ale horší prostorové vidění (což dokazuje i ten úraz oka)a v nynějším provozu si za Volant už dávno netroufnu sednout...
červen 24, 2013 13:57
Mam bryle pouze na cteni, plus 1 : Bara
i kdyz je to podle me docela malo, tak jsem bez nich uplne nemozna. Take jsem je porad hledala, obcas zapomnela doma, atd. Koupila jsem si u optika hezky zlatobarevny a stribrnobarevny retizek na bryle. Mam je ted porad na krku. Vubec mi to nepripada babske nebo staromodni, hlavne je to prakticke!
červen 24, 2013 14:02
tak teď mi právě Jirka donesl pytlík s tkaničkami, : d@niela
co mají na konci očka na uchycení nožiček brejlových...
Pokud si na to zvyknu, tak si koupím asi taky něco hezčího :-)
červen 24, 2013 14:24
Pracuji v optice : Ester71
takže všechny Vaše problémy znám a chápu smilies/smiley.gif
Úsměvných i těch méně úsměvných příhod je celá kopice.
Jednou přišla paní, že jsme jí "ty brejle nějak španě udělali, protože přes ně vůbec nevidí!" Milé brýle byly tak špinavé, že jsem se vůbec nedivila. Vzala jsem je do ultrazvuku, umyla pod tekoucí vodou a vyleštila. Překvapení, které nastalo po nasazení brýlí, snad ani nejde popsatsmilies/smiley.gif.. A prý co s nima bylo smilies/smiley.gif. Řekla jsem, že to je výrobní tajemství, ale že by to občas chtělo umýt. Naštěstí měla smysl pro humor i chápavá byla smilies/wink.gif..

Jednou tu byl pán, kterému brýle zachránily život. Při rybaření se mu zasekl háček o něco ve vodě a jak pán vší silou tahal, utrhl vlasec, na kterém bylo olůvko. Milé olůvko vymrštivše se rychlostí neuvěřitelnou, jalo se milého pána praštit přímo mezi oči. V tom mu naštěstí zabránily brýle, takže to skončilo jen brýlovým hematomem pod oběma očima. Ale když mi to pán vyprávěl, myslela jsem, že smíchy spadnu pod stůl. Smáli jsme se tomu tady hodně dlouho..

Když je řeč o dětech a jejich frekvenci výměny brýlí, mám tu pár zákazníčků, kteří mě navštěvují celkem pravidelně, že "ono se to nějak pokřivilo, ani nevím, jak se to stalo" smilies/smiley.gif
Pak sem chodí chroničtí ztráceči, pro které jsou levňuchy od Vietnamců tabu, právě třeba kvůli cylindrické vadě.

Nejlepší na mytí je opravdu Jar a doleštění mikrofází. Jar musí být ovšem bez glycerinu, protože ten sice dělá dobře pokožce rukou, ale čočky ho moc neocení a funí se a funí..

A nakonec multifokály.. Je pravda, že je určité procento lidí, které si na ně nezvykne, ať dělají cokoliv. Pak je sorta lidí, kteří je tady nasadí a už nesundají. A pak je skupina, která si musí déle zvykat, někdy až měsíc, a pak taky v pohodě. Pokud vadí absence periferního vidění, je bifokál dobrým řešením, dá se udělat i trifokál, kde jsou tři ohniska. Ale o tom všem by se dalo psát a psát a psát.

Já tedy zatím brýle nepotřebuji, ale zato mám obrýlenou celou rodinu. Od rodičů, přes manžela, švagrové, sourozence, až po děti..
Když jsem měla možnost udělat mojí mamce brýle za výhodnou cenu, ptala jsem se jí, jestli by je chtěla. Její odpověď "no jistě, že bych chtěla, na záchodě ještě žádný nemám" svědčí o tom, že nejste sami (y), kdo neustále hledá a že brýlí není nikdy dost smilies/cheesy.gif..
červen 24, 2013 15:01
jo, Danielo, : Ester71
šňůrka na brýle je nejrychlejší způsob, jak si je rozbít. To se tak nosí na krku, občas se o něco zavadí, něco přimáčkne a na průšvih je zaděláno smilies/smiley.gif
červen 24, 2013 15:02
... : deeres
Moje dcera,nejen že má každé oko jiné barvy, ale jako dítě měla rozdíl mezi pravým a levým okem 4,5 dioptrie. Aby nenosila jogurtovky, nechávali jsme jí dělat plastové čočky počítačem v Německu. Tam to uměli vyrobit tak, že obě strany pak byly téměř stejně těžké a brýle jí netáhly k jedné straně. Ta sranda nás vždy při nových brýlích přišla na 10 až 15 tisíc korun.
Když jí bylo 25 let, šla na operaci nejmodernějším laserem, zaplatila jenom o něco málo víc, než jsme dávali za brýle a vidí jako rys.
A já sice už pořádně nevidím ani na blízko, ani na dálku, ani na střední vzdálenost a protože mne nebaví neustále hledat, kde mám brýle, tak mám jednu poličku a tam je mám vyrovnány, jen si vybrat. Když nějaké náhodně najdu po bytě, šup s nima zpátky na poličku. Nakoupeno v Holešovické tržnici, jedny bratru za padesát kaček.
červen 24, 2013 17:22
... : Mikin
Ja videl vzdycky jako rys, ale pred nekolika lety jsem zacal potrebovat brejle na cteni. Tak jsem je zacal kupovat v "dolar store". Vetsinou fakt za dolar...
Praktickymi zkouskami jsem v tom obchode u stojanku s brejlema zjistil, ze potrebuju dvojky na cteni a jednicky na televizi. Ale vsichni znami me presvedcovali, ze musim k optometristovi, ze ten me odborne prohledne a doporuci ty spravne bryle. Jinak si pry zkazim zrak. Tak jsem vyhodil u optometristy stovku, on me 20 minut vedecky zkoumal a testoval a pak me rekl, ze potrebuju dvojky na cteni a jednicky na televizi.....
červen 24, 2013 17:57
vau, to jsem si početla... :-))) : d@niela
a jsem moc ráda, že v tom nejsem sama smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Jinak, Esterko,

- díky moc za radu, dost možná, že je mám tak zablemclý tím "lepším Jarem" ...

- s tý tkaničky mi už několikrát žuchly. Byla jsem v Baumaxu pro nějaký járofky, taky jsem se dívala na kytičky a radila se s tamníma zahradnicema, skláněla se ke kytičkám a pak mezi nima brejle lovila. A to ještě díky těm holkám zahradnickejm, který mne na zapadlý brejle upozornily, TAM bych je fakt nehledala...

Každopádně - tento týden si nechám dát potřebná skla do nějakejch starších brejliček, abych taky nezažívala tyhle truchohry.

Ještě jednou všem díky - sdělená starost, poloviční starost a číst si o průšvizích jiných, to je taková útěcha... smilies/cheesy.gif
červen 24, 2013 18:02
Já taky něco mám. : Michal
Když mi udělali první bifokální brejle, v "moderní" Americe byly s čárkou uprostřed. No a tím pádem jsem si neviděl pod nohy. Nasadil jsem brejle a vyšel z krámu. Na zemi červená čára která je vždy na obrubníku chodníku a značí zákaz zastavení. Tady nebyl obrubník, jen ta čára, jenže já to neviděl a udělal krok dolů, jako ze schodu. No, zastavil jsem vleže na zemi, válel jsem se tam jako mrcha.
červen 24, 2013 19:43
Mooje maminka měla taky brýle na čtení, : Puntíkatá
jedou jsem k ní přišla a ona si stěžovala, že musí na oční, že se jí zhoršil zrak a že na to čtení hůř vidí. Já na ně kouknu a ty brejle byly tak zamatlaný, že to vypadalo, že tam má mléčný skla. Tak jí říkám :"No jestli vůbec něco vidíš PŘES TOHLE, tak máš zrak jak rys a brejle nepotřebuje. Tak jsem to vzala Jarem - a matka mi prohlédla a mohla si v klidu číst. Ale lepší než Jar je pěna do koupele. Já si totiž ve vaně čtu a několikrát mi ty brejle spadly do vody - a nebudete mi to věřit.....kam se hrabe Jar.
červen 24, 2013 20:10
tak tohle téma se povedlo:) : Ester71
Michale, když někomu dávám poprvé víceohniskové brýle, vždycky jejich nositele nabádám, aby si je vyzkoušeli nejdřív v prostředí, kde to dobře znají. Právě kvůli tomu, aby mi zákazník neskončil vleže na silnici hned před optikou. Je tam dost silný provoz a nerada bych někoho měla na svědomí smilies/smiley.gif
Alenko, moje mamka měla na pracovních brýlích v kuchyni dokonce kus knedlíku. Moje srdce krvácelo, když jsem to viděla. Taťka zase nosí brýle, které vypadají, jako kdyby prošly těžkými boji, ale to je dané tím, že on je ten, co má ty pudy. (Slova mé dcery o tom, že kdo si nechává staré věci, má shromažďovací pudy)..
Mikine, to máš štěstí, že máš na obou očích stejné dioptrie, protože to má opravdu málokdo. A tím, jak se zdokonalují vyšetřovaí technologie, ubývá i lidí, kteří nemají astigmatickou (cylindricko) vadu.
Jak říká můj kolega v práci - neexistuje perfektně vidící člověk, ale jen špatně vyšetřený pacient
A ještě dodatek - brýle z tržnice určitě udělají dobrou službu, pokud se nepoužívají na dlouhodobější koukání. V optice jsou přeci jen čočky vycentrované přesně podle potřeb nositele, což u kupovaných hotových nehrozí ani omylem smilies/smiley.gif. Určitě nikdo jejich používáním neoslepne, ale na bolesti hlavy si může zadělat raz dva...
Přeji všem krásný zbytek večera, jdu si číst. (Zatím bez brýlí, ale jak psala mura 1, čtyřicítka je magický věk, a může se stát, že zítra už budou třeba smilies/wink.gif)
červen 24, 2013 22:30
... : .bb2
40 je zřejmě magickej věk. páč od tý doby, ať vlezu do jakýkoli ordinace, dokror/ka mě vítá slovy "koukám 40 vám už bylo... naposled to pravila očařka

Tak tak. Před sedmi osmi lety jsem měla při delším čtení a hlavně u počítače pocit unavených očí a rozmazaného vidění. Zatímco mi očařka vyšetřovala oči, tak sestra si zapisovala má data a hned mě upozornila, že To víte, za pár let vám bude čtyřicet, nemůžete počítat s tím, že budete číst celou noc jako ve dvaceti, prostě ty voči to nevydržej.
Nečetla jsem celou noc ani nepamatuju a už se mi to asi ani nepřihodí, ale tehdy ten akutní problém se zrakem vyřešila výměna starého monitoru ;-) Dostala jsem brýle na levé oko asi 0,75 dioptrie, na pravé snad čtvrtku, už to nevím jistě. Hezké lehké plastové bez obrouček, nožičky tenké světle fialové. Od té doby leží ve futrále, zatím jsem se bez nich obešla. V létě se cpu borůvkama, ty mám ráda a prý jsou dobré na oko, jednou za zimu vyzobu borůvkové dražé. Stix nebo tak nějak se to jmenouje, letos jsem zapomněla koupit a už to nechám tak, za chvíli budou borůvky :-)
Ale brzy na ta sklíčka asi dojde, vidění se mi zhoršilo, kde mi na počítači donedávna pořád stačila úroveň přiblížení 75-100%, tam si teď dávám 100-110, po delší práci i 125.
Časopisy a knihy čtu bez brýlí, ale to je na chvilku, na počítači jsem furt.
Nedávno jsem si zkusila zakrýt levé oko a přečíst nápis na jogurtovém kelímku ze vzdálenosti asi 3 metrů, a nic, mazanice. Pravé oko přečetlo. Takže na podzim asi přibude návštěva očního lékaře. Nojo, 45, co nadělám :-)

Dcera brýle nemá, bude asi po mně mít poměrně dlouho dobrý zrak. Šroubek měl brýle asi od 13, zhruba od 16 používá čočky, snáší je skvěle, naštěstí.
červen 25, 2013 10:38
Dani, dneska bych tě potěšila. : Puntíkatá
Bylo poledne, dostala jsem hlad a v lednici jsem měla zeleninový salát od včera večer. Tak, že si vezmu ten salát a sýrový rohlík - a v ledničce jsem měla ještě Magnézii.Z důvodu udržení rovnovány se musím opírat aspoň o jednu hůl, pročež mám k dispozici pouze jednu ruku. Takžže jsem pendlovala mezi stolem a lednicí, otvírala tu magnézii, nandávala ten salát - a zase tu mísu s tím salátem dávala zpátky do lednice, atd. atd. Když jsem ukončila příslušné tanečky, tak jsem si sedla k jjídlo - a protože, když si nepočtu, tak se nenajím - vzala jsem si k tomu časopis a zjistila jsem , ŽE NEMÁM BREJLE!!!! Tak jsem zase slezla a hledala a hledala...no, nebudu napínat...našla jsem je - v lednici!
červen 25, 2013 13:54
Od černého kašle co mě ve b3. třídě pottrefil : wendy
jsem brejlovec. Když se nosily ty hnusný brejle škaredý, co jiný za socíku nebyly (ale pan Wichterle taky bádal za socíku, kdy bylo všechno blbý, to je divný, co ?) tak jsem se ve škole poprala kvůli jednomu posměváčkovi, že nás až museli odvézt ze třídy na chirurgii, já s rozseknuou rukou, jizva dodnes, a on a rozbitou hlavou nebo co to měl, ale od té doby jsem měla pokoj. Dnešní brejle jsou krásný šperk na ksiftě. Předevčírem jsem si objednala nový, další krásný kus...a tgrnu hrůzou, kdy je ztratím, rozsednu nebo tak.
smilies/shocked.gif
červen 26, 2013 20:39
... : .bb2
No, to mně právě brejle jako krásný šperk na ksichtu nepřipadají, spíš jako přítěž. Navíc spousta lidí má úplně jiný výraz s brýlemi, než bez nich, a většinou k horšímu.
Tak proto se jim vyhýbám co to jde. Ale taky na mě brzy dojde, tuším. Snad aspoň chvíli vystačím jen s těmi na čtení.
červen 27, 2013 01:01
No a co čočky ? : wendy
Může se stát, že někdo je alergický a mít je nemůmže, já si zas nerada dávám něco přímo do očí, ale většina idí je snáší.
Že jsem na brýle zvyklá odmalička mi nějak nevadí a ty obroučky jsou dnes fakt hezké a ve velkém výběru, takže výraz neřeším. Taky si zvykneš.....
smilies/cool.gif
červen 27, 2013 08:26
brejle : mura1
No, to mně právě brejle jako krásný šperk na ksichtu nepřipadají, spíš jako přítěž. Navíc spousta lidí má úplně jiný výraz s brýlemi, než bez nich, a většinou k horšímu.

všem mejm dětem brejle slušej a mně taky smilies/cheesy.gif
červen 27, 2013 09:13
bb2 : Milene
Právě, že lidi vypadají bez nebo s jinak, tak já už bych brýle nesundala. Připadám si, že bez brýlí vypadám tak nějak divně. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Taky bych si klidně založila sbírku brýlí. Ale když jsou tak drahý. Ale přeci jenom se chystám na nový model. Jenže to zdržuje očař. smilies/sad.gif Ještě jsem se k němu neobjednala.
červen 27, 2013 13:56
zatracený očař - vyměnit ! : wendy
nebo rovnou zastřelit. smilies/cheesy.gif
červen 27, 2013 14:03
na očaře nemám nervy : mura1
v mé oblíbené optice je moc šikovná slečna a voči mi změří na počkání bez čekání, mezi 8. a 18. pět dní v týdnu a zdarma (když si tam pak koupím brýle). těch 150 korun, co by mi přispěla pojišťovna, kdybych se dostavila k očařce v době ordinačních hodin, které rozhodně nejsou do 18. do večera, po 6 týdnech na čekací listině, tak ty bezbolestně oželím.
červen 27, 2013 16:29
... : .bb2
Jít rovnou k optikovi mi přijde jako jít s bolavýma zádama rovnou do prodejny zdravotních korzetů, ať si to naměřej a něco vyberou. Jsem holt konzerva:-) Co kdyby se v oku klubala nějaká choroba, nikoli pouze vetchozrakost? Byla jsem u něj zatím jen dvakrát, poprvé před čtvrt stoletím a podruhé před zhruba 7 lety, tak když se mi zhorší zrak, nechám si pohlédnout do očí očařem. Když budu jen vetchozraká stařena, tak pak asi taky vystačím na několik let jen s optikem. Ale zatím jsem ještě nevytáhla ani ty svoje staré tříčtvrtky.
červen 27, 2013 21:44
hm : .bb2
Ale zatím jsem ještě nevytáhla ani ty svoje staré tříčtvrtky.

když se tu tak holedbám, jak furt vidím, tak doufám, že při tom nemám obočí vytažené až za uši, levé oko laškovně přimhouřené..
červen 27, 2013 21:48
Milé, uplakané dámy, : Wolfg
též vládnu zrakem tupého orla, ovšem jsou okamžiky, kdy i zahlédnu slunce. Proto jsem položil zvědavou otázku Mudr. Rusňákovi a to je nějaký expert přes kukadla. Pravil, že oko začíná stárnout kolem šestého roku. Rozumějte, čočka tvrdne a ztrácí akomodační schopnost. Pusťme takové oftalmo-starosti z hlavy, aby se nám tam vešly příjemnější zážitky.
Kdybych byl ženou a pojal touhu koupit nové brýle, rozhodně bych si s sebou vzal chlapa. A nejlépe nevlastního. My kluci dovedeme mnohem lépe posoudit, co vám sekne. A věřte, že dáma ve vhodných obroučkách je rázem čuprholka s nepominutelným sexappealem. Ovšem nevhodně zvolené brýle se stávají tlumičem téměř všeho hezkého.
listopad 03, 2013 20:25
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]