O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

BUCHTÁM VSTUP ZAKÁZÁN PDF Tisk E-mail
Pondělí, 22 duben 2013

Když jsem byla sedmileté děvčátko, vzali mě prarodiče na dovolenou do tehdejšího Sovětského svazu k moři. Zrovna v době, kdy se tam konala letní olympiáda. A když se někam sjíždějí sportovci z celého světa, je bezpečnost prioritou. Nikdo a nic se prohlídkám nevyhne, přestože se snaží tvářit, že je jen pomeranč.

 

 

 


      Babička jich s sebou vezla v příruční kabele snad pět kilo. Tedy těch pomerančů. Nádherných, velkých a oranžových. Asi se bála, že během těch čtrnácti dnů v zemi, kde zítra již znamenalo včera, dostanu kurděje. Čert ví, kde tenkrát tohle podpultové zboží sehnala.

 

     Úřednice na letišti za proskleným pultíkem se podívala na pomeranče, pak pohlédla na babičku jako kdyby se snažila v podšívce kabátu propašovat do země raketu středního doletu a zavelela: „Oloupat!“

 

     „Všechny?“ divila se babička, „Nestačil by jeden?“

 

     „Oloupat!“ zahulákala děžurnaja důrazněji a ostatní účastníci zájezdu se zachvěli hrůzou.

 

      Babička začala loupat pomeranče. Úřednice vzala jednu slupku a pečlivě ji zkoumala pod lupou. Jejího zaujetí hledáním teroristických stop převlečených za vitamíny ve zbytcích ovoce ovšem babička využila. Svlékla jeden pomeranč, nevinně se usmála na ženu v uniformě, snaživě jí přistrčila slupky a další tři neoloupané pomeranče při tom nenápadně šoupla zpět do kabely.

 

      Při následném letu jsem musela těch několik znehodnocených plodů sníst, protože „by se zkazily.“ Zbytek cenných zásob ovšem babička zachránila, bezpečnostním procedurám navzdory.


      Na tuhle příhodu jsem si vzpomněla před pár týdny, kdy jsme se s dětmi a mužem vydali do jedné nejmenované arény na jednu nejmenovanou megašou. Nikdy předtím jsme nebyli ani na megašou a už vůbec ne v aréně, takže o pravidlech vstupu jsme neměli zdání. Vím, neznalost neomlouvá a než někam vlezu, mám si nastudovat návštěvní řád. Neudělala jsem to a očividně jsem nebyla sama. 

 

     Jakmile jsem u vchodu zahlédla hromady odstavených lahví a sáčků s proviantem, věděla jsem, že je zle. Kvůli dětem mám totiž pití a jídla vždycky plný batoh, protože dítě kvílící „Já mám žízééééň!“ je vtíravější než reklama na jogurt s živými breberkami.

 

 

 

 

 

 


      Dvoulitrovku vody ani nemělo cenu zapírat, byla prostě moc vidět. Pak došlo na sušenky. Když jsem však stěhovala na polici domácí tvarohové buchty se švestkami, můj muž to už nevydržel a zkusil pro ně s přísně vyhlížející ochrankou vyjednat výjimku. Ale strážce byl neoblomný. Buchty nesmějí překročit bezpečnostní rám.

 

      „Tak to tedy ne!“ rozzuřil se muž. „Maminka se s tím peče a my to tady vyhodíme?“ podíval se s despektem na hromadu ostatních opuštěných poživatin, které nebyly hodny toho, aby dělaly mým buchtám společnost. „To je radši hned sníme,“ dodal.

 

     Takže pět minut před začátkem představení jsme blokovali vchod a snažili se do sebe nasoukat „maminčiny buchty“. Jenže děti jako na potvoru zrovna hlad neměly. Příslušníkovi ostrahy naštěstí došly nervy dříve než manželovi a na chvilku se otočil. Jakmile  nás přestal sledovat ostřížím zrakem, shrábl manžel okousané buchty do igelitky, všichni jsme předstírali plnou pusu a byli jsme konečně vpuštěni.

 

      Buchty byly zachráněny, ale pití jsme si museli jít o přestávce koupit k jednomu  z povolených stánků. Konečně jsme pochopili, v čem tkví nebezpečnost balené vody. Ve víčku. „Rána do hlavy zavřenou flaškou prý víc bolí,“ odpověděl manžel lakonicky na můj tázavý pohled, proč nedostal ke čtvrtlitrovce i uzávěr.


     Neberte prosím předcházející řádky jako nejapné stěžování na bezpečnostní pravidla. Naopak, jsem za ně vděčná a pokud o nich vím, s ochotou se jim podvoluji. Procházím bezpečnostní rámy, zouvám si na letištích boty a zuřivě hledám na dětech cokoliv kovového, když při kontrole hvízdají. Dokonce si myslím, že by bezpečnostní předpisy neměly být pro srandu králíkům.


     Každopádně, když už nějaká pravidla jsou, nemělo by být tak snadné je porušovat. Když jsme o přestávce dojedli naše tajně pronesené buchty, otočila se na mě paní sedící před námi: „Nechcete víčko?“ „Jak to, že vám ho dali?“ divila jsem se. „To je naše pití. My jsme zvyklí, stačí lahev dobře schovat...“

 

 

MARKÉTA HRDOUŠKOVÁ

 

 

 

Komentáře (80)add feed
... : deeres
Tady nepůjde o bezpečnost. V první řadě,jako vždy,jde o peníze. Hladový a žíznivý divák si pak nakoupí předražené zboží přímo v aréně.
Nedovedu si dost dobře představit, jak bych mohla někoho napadnout buchtou. smilies/grin.gif
duben 22, 2013 08:19
já mám ten dojem, že spíš, : Puntíkatá - jméno jem zadala, sakra
jak ty buhty voněly, dostala na ně ostraha chuť. A tkový švestjový buchtx nikde u stánku nekoupíš, že jo.
duben 22, 2013 08:36
takové akce ať si strčej, : Petronila
víte kam.


Považuju to za nehorázné a ponižující omezování osobní svobody a myslím si, že cílem vůbec není bezpečnost, ale to, aby si tam lidi kupovali předražené jídlo a pití.

Když takto nehorázným způsobem omezují něčí osobní svobodu (kdo to kdy viděl, aby mi lezli do osobních věcí, abych mohla na akci, kterou jsem si sama draze zaplatila), tak nejlepší řešení by bylo hlasovat nohama a na takové akce vůbec nechodit.
duben 22, 2013 10:04
Obávám se, : mamča
že bych žádala vrácení vstupného a se svými buchtami bych vyrazila za jinou kratochvílí.
Mají vůbec členové "ochranky" k podobnému jednání oprávnění ?
duben 22, 2013 10:53
.. : kolemjdoucí
předpokládám, že do divadla si berete řízky se salátem....
duben 22, 2013 11:48
souhlasím : mia I
s kolemjdoucím. To fakt někdo neumí vydržet pár hodin bez žvance?? A buchty no to už je fakt nářez.
duben 22, 2013 12:29
Kolemjdoucí, : Petronila
mezi divadlem a megašou, ať už je to koncert nebo zápas, vidím několik docela zásadních rozdílů.

Ale bez ohledu na ně jsem ještě nezažila,abych v divadle musela obracet naruby kabelku, jestli tam nějakej ten řízek se salátem přeci jen neschovávám.

Tobě ten filcuňk nepřijde ponižující?
duben 22, 2013 12:32
A co diabetici, co musí striktně pravidelně jíst? : Myška
Radši aby nikam nechodili, že...
duben 22, 2013 13:23
... : bb2
Kvůli dětem mám totiž pití a jídla vždycky plný batoh, protože dítě kvílící „Já mám žízééééň!“ je vtíravější než reklama na jogurt s živými breberkami


Umím si představit, že na akci pro děti, kde je pět osm tisíc lidí, někdo nechce kupovat dětem předražené jídlo ani pití, většinou navíc pochybné kvality, přeslazené limonády, hamburgery, nejdražší sladkosti.
Pokud nejsou z Prahy a okolí, můžou dostat děti po cestě hlad právě až na místě, v autě se každý nenají, někomu je za jízdy všelijak...Navíc funguje reflex, že ve chvíli, kdy děti spatří jiné dítě jíst, dostanou hlad, chuť. Taky můžou mít z různých důvodů určitý stravovací režim.

My na výlety s dětmi taky brali jídlo a pití. Je fakt, že na jakékoli představení jsme brali nanejvýš malou lahvičku vody do kabelky, spíš jako pojistku pro nějakou nehodu, kdy by bylo potřeba namočit kapesník. Jinak jídlo a pití bylo předtím nebo potom. Mrňata batolata, co tahle pravidle ještě nemusí chápat, jsme na delší akce nebrali, a na kratších nebyl problém, i batole vydrží hodinu dvě bez mezi jídly.
Hodně je to otázka výchovy. Čas k jídlu, čas k dílu, říkávala babi.
duben 22, 2013 13:36
... : bb2
no, ale dneska se běžně jí i v kině, a tím jí nemyslím nějaké cucání do pusy, ale pěkně litřík koly v kelímku, mísu brambůrků politých instatní omáčkou z pípy, k tomu z kabelky vytažený sáček smaženého kuřecího z KFC...aby snad náhodou během 2hodinového filmu neumřeli hlady.
duben 22, 2013 13:41
ahoj...... : doktor
.....ahoj,doby minulé se nedají s dneškem srovnávat.Výlety,jízdy vlakem atd,byly pro děti a některé dospělé povelem mít hlad,chuť,kručení i žízeň.Ovšem divadlo,koncert,výstavní síně jsou chrámem a v chrámu se nehodí šustit ani pytlíkem.Jinak berte život s humorem a dík za bezva příběh.
duben 22, 2013 13:48
MEgašou uritě netrvá jen dvě hodiny . : Puntíkatá - jméno jem zadala, sakra
A ten, kdo má doma děti, ví svoje.A soudíc, podle odstavených sáčků s proviantem, Markétiy děti určitě nebyly jediné .

Já jsem se be zásob proviantu na jakoukoli akci s dětmi, jít neodvážila.Pravda, nikdy jsme nebyli na megašoou - tenkrát niic taového nebylo. Při představení se obvykle nejdelo, ale o přestávce, nebo po představení no. a jelikož ve všech kulturníc h chrámech je bufet s občerstvením, svědší to o tom, že ne všechny děti jsou "vychované".

Mělas Markéto odvézt své děti k Bíbí, ona by ti je už postavila do latě.
duben 22, 2013 14:03
Puntíkatá : mia I
Zbytečně do bibí ryješ. Kdyby si každý přinesl uzlík buchet, to by asi ta aréna vypadala, nadrobeno, upatláno od povidel. Však víme co někteří lidé dovedou, když to po sobě nemusí uklízet. A jak píše doktor, jsou prostory, kam jdu za zážitkem a ne se futrovat.
duben 22, 2013 15:28
aleno, čti pořádně : bb2
Umím si představit, že na akci pro děti, kde je pět osm tisíc lidí, někdo nechce kupovat dětem předražené jídlo ani pití, většinou navíc pochybné kvality, přeslazené limonády, hamburgery, nejdražší sladkosti.
Pokud nejsou z Prahy a okolí, můžou dostat děti po cestě hlad právě až na místě, v autě se každý nenají, někomu je za jízdy všelijak...Navíc funguje reflex, že ve chvíli, kdy děti spatří jiné dítě jíst, dostanou hlad, chuť. Taky můžou mít z různých důvodů určitý stravovací režim.

Přečti si to ještě jednou pomalu a snad pochopíš, že za nakrmení hladového dítěte bych do latě nikoho nestavěla, jen vidím rozdíl mezi nějakou zábavní akcí a půldenním výletem do přírody. Nevím, jakou představu máš o megašou, ale tady v Čechách to obvykle znamená 90 minut čistého času - obzvlášť, když je to něco pro rodiny s dětmi.
Chápu, že lidi berou na takové akce i batolata, když jim nemá kdo hlídat a nechtějí kvůli tomu ošidit větší děti. Tím pádem když se krmí mimino, musí mít možnost i to větší dítě, když dostane chuť. Ale to se snad dá spravit něčím malým, co nedrobí, nesype se z toho cukr a nehrozí umatlání dětí i dospělých tvarohem a švestkama.

Jsme lidi, ne krávy, snad nemusíme kudy chodit, tudy přežvykovat. Když byly moje děti malé a jelo se na nějakou akci typu cirkus, divadlo pro děti apod., tak jsme většinou měli jídlo sebou a najedli se někde venku, nebo v autě, podle počasí. Nebo jsme si na jídlo zašli někam před nebo po akci.

Článek beru jako fejeton od bloggerky, kterou moc ráda čtu. Jinak to brát ani nelze.
Nebo ty si, Aleno, opravdu umíš představit situaci, že se třemi dětmi a mužem ucpeš vchod do sazka arény, protože vás nevpustí ochranka, tak se prostě nacpete těma buchtama, i když děti nemají chuť a za vámi se štosuje fronta, ale ty i muž se budete cpát těma buchtama, dokud to nebude ochrance trapné (vám ne, vy byste futrovali furt..?) ? Nene, nevěřím smilies/smiley.gif
duben 22, 2013 15:46
... : Sandra.
Myslím, že bb nemá zájem stavět cizí děti do latě a na tom, co napsala nevidím nic špatného. Mám zájem jít na určité místo/ využít nějakou službu, tam mají nějak nastavená pravidla a já mám na výběr a) se podřídím, za b) zkusím to nějak očůrat a když se mi to povede, tak si budu gratulovat, jaká jsem borka c) prostě se jim na to vyprdnu. Já většinou volím možnost a, pokud o službu stojím, nebo c, pokud mi to za to nestojí. Jasně, že propašovat lahev s pitím na kulturní akci není tak náročné, jako třeba propašovat pistoli do letadla, kontrola je povrchní, práva mají jen omezená, ale je to skutečně nutné? Jako chápu, že Markéta o tom nevěděla a bylo jí líto buchty vyhodit- ale ta paní, co pašuje pití- není jí to trapné? Kolik tak mohla ušetřit, 5 korun, 10 korun... S vlastním jídlem a pitím by se nemělo na spoustu míst, do dětských center, na některé diskotéky, kulturní akce, i v kině píší, že by se mělo konzumovat výhradně jídlo a pití u nich zakoupené. A stejně to lidi znovu a znovu zkouší, když je někdo z personálu upozorní, tak se s ním hádají do krve.
Obdobně třeba nechápu lidi, co konzumují jídlo a pití v obchodě před zaplacením. Nedělají to jen vyloženě malé děti, dělají to i dospělí. Asi by po cestě k pokladně zemřeli hlady...
duben 22, 2013 15:52
Sandro : mia I
napsala jsi to velice dobře. Buď respektuji nastavená pravidla nebo sedím doma zadku. My to máme poměrně blízko do Německa, mohla bych tam jezdit častěji než jezdím. Ale abych tam někde courala s igelitkou a řízkem a vnímala útrpné pohledy Němců, to radši jedu jednou za čas, ale dopřeji si to co Němec a pak už na korunu nekoukám. Nebo prostě jedu za krátkým zážitkem, stačí mi pití a sušenka a nebudu se tam znemožňovat nějakým taháním krajíců z tašky. Podobné je to i s tou arénou.
duben 22, 2013 16:05
bb, doktore, : Petronila
jenže tam vůbec nejde o to, aby lidi v "chrámu" nejedli, to by tam nebyly stánky s jídlem a pitím, tam jde o to, aby si lidi byli nuceni koupit to "jejich" předražené a hnusné.

Já jsem odpůrce jedení v kině (dnešní trend popcornů a koly mi dost vadí), ale na druhou stranu mi přijde naprosto nehorázné, aby na akci, která není primárně o jídle (tedy není to tak, že by si člověk přinesl vlastní pití nebo jídlo do hospody, to by mi taky vadilo) někdo prohlížel lidem jejich osobní věci a zabavoval jim JÍDLO.

bb, sandro, ne, rozhodně by mi nic takového trapné nebylo, trapné by mi naopak bylo nechat se někde takto potupně šacovat.

Proč by mi mělo být trapné vzít si vlastní svačinu třeba do dětského centra, kde zaplatím okolo dvou stovek za dítě a totéž za dospělého? Sice se to tam oficiálně taky "nesmí", ale to, co tam prodávají, je předražené, přeslazené, smažené a hnusné. Nechápu spíš tu drzost, s jakou si něco takového diktují.

Konzumace v obchodě před zaplacením mi taky vadí, ale z jakého titulu myslíš, Sandro, že Ti má kdo co zakazovat, aby sis přinesla vlastní jídlo na KULTURNÍ akci, kde se jídlo PRODÁVÁ (tedy akce není primárně o jídle a není to ani o tom, že by tam bylo zakázáno jíst úplně, to bych chápala a respektovala)? O čem jiném to je než o zvůli organizátorů, kteří neváhají narušit osobní zónu hosta a nemístně ho otravovat jen kvůli tomu, aby z něho vymačkali ještě pár fufníků navíc?
duben 22, 2013 16:09
Petronilo : mia I
šacování samozřejmě v pořádku není. Ale ti lidé nejsou nuceni si kupovat jídlo od pořadatelů. Jak píše bibí, podobné akce netrvají většinou déle jak dvě hodiny a za tu dobu ještě nikdo bez jídla neumřel. Není si třeba nosit jídlo ani své ani kupovat od pořadatelů.
duben 22, 2013 16:20
... : Bara
Nevim, mozna to tahle kontrola prehnala, at uz z jakehokoli duvodu....Ale vsechno pokazili lidi sami, tyhle kontroly by byt nemusely, kdyby napr. fotbalovi fanousci jednoho klubu nehazeli plne piksly coca-coly po fanouscich druheho klubu, nebo po hracich. Ono dostat takovou ranu "konzervou" nebo rachejtli do hlavy nebo obliceje, tak o to zrovna nestojim, casto jsou ohrozeny i slusni divaci a deti. V extremnich pripadech, kdy zase clovek debil, nekde klidne polozi batoh s vybusninou, nebo propasuje do letadla, atd. Je to smutne,ale asi se takovehle kontroly stanou beznou zalezitosti, takze priste s tim pocitat.
duben 22, 2013 16:22
mio, : Petronila
to přece není o tom, že by někdo bez jídla umřel.

Mně vadí sám ten fakt, že mi někdo leze do batohu, aby se přesvědčil, zda tam nemám nějaké jídlo.

Na letišti to dovedu zkousnout, ale na koncertě? Ty tam ten ponižující moment fakt nevidíš?
duben 22, 2013 16:22
... : Bara
Ale ty buchty na tom pekaci vypadaji nadherne, óoooooh verim, ze se rozplyvaji na jazyku.
duben 22, 2013 16:25
Petronilo, : bb2
nemám ráda omezování a nerada omezuju druhé. Takže, když už teda tu scénku z fejetonu budeme brát za skutečnou, kdyby se přede mnou zasekla rodinka ve vstupu proto, že si před vstupem nepřečetla pravidla, která obvykle formou jednoduchých značek u vchodů do takových arén bývají, a začala by se cpát jídlem jen proto, že je líto jí ho vyhodit, tak bych požádala ochranku, ať rodinku odvedou stranou, tam si dojí dlabanec a pak si holt vystojí znovu frontu. Kdyby tenhle dokrmovací zásek udělal každý z těch, co své jídlo prostě odvezdali, tak se celá akce může zrušit.

Spousta lidí do nevinně se tvářící petky od toniku schová alkohol. Co dokážou přiožralí fotbaloví fanoušci jsi možná už slyšela, a jak k tomu přijde táta s klukem, co se přišli podívat na fotbal? Pitomci si donesou petku plněnou naředěným kečupem nebo hořčicí a baví se tím, že tím po sobě stříkají.
Když dáš možnost těmhle pitomcům nosit si něco svého, co si levně pořídili, tak bude problém. Když dáš možnost konzumovat jen to, co si na místě koupí a není to levné, tak to zkonzumují a je klid.
A co má dělat ochranka u vchodu, rozlišovat podle věku, výšky, sympatií, ochutnávat, jestli buchta je buchta nebo je mezi buchtama zabalené i něco jiného? no tak se to holt zatrhne všem.

Drobné pochutiny v kině mi nevadí, asi že jsem byla zvyklá od mala hodně chodit do kina s rodiči, kamarády, a k tomu patřila nějaká ta italská směs, nebo arašídy. Ale z domova mám zažité pravidlo, že se to sní během týdeníku (tehdy), a pak už se nešustí, nemlaská, nejí, ale sleduje film. Sladký teplý popcorn, co dělají v kinech cinestar,mi chutná. Doma si takový neudělám, jinde ho nekoupím, tak když jdu do kina, koupím si ho. To nejmenší balení, k tomu kelímek kafe, zkonzumuju to během reklam a ukázek, takže při sledování filmů už nikoho neruším chroustáním - mně to taky vadí, proto si sedáme daleko od ostatních lidí.
Ale běžně vídám lidi, co z tašek tahají balíčky kfc a celý film prožerou. Na sedadlech a pod sedadly po nich zůstávají mastné drobky a rozsypaný popcorn.

Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. A jak píšou nade mnou, když se mi pravidla nelíbí, nemusím na tu akci chodit. Já bych radši nešla, než bych se u vchodu honem nacpala buchtama s tvarohem, co jsem si donesla v ranečku :-))


Lidi se nechovají všichni slušně a tak, jako ty nebo já,
duben 22, 2013 16:28
.. : kolemjdoucí
Mně vadí sám ten fakt, že mi někdo leze do batohu, aby se přesvědčil, zda tam nemám nějaké jídlo. Na letišti to dovedu zkousnout, ale na koncertě?
taky zajímavé. Mě teda ještě jít na koncert s batohem nenapadlo.
duben 22, 2013 16:31
Petronilo : mia I
také se mi to nelíbí, ale jak píše Bára , bohužel to co se dnes děje na podobných akcích si asi taková opatření vyžaduje. Navíc mají asi pořadatelé nepříjemnou zkušenost s tím co lidé dokáží zaprasit s doneseným jídlem, nevím.
duben 22, 2013 16:33
Petronilo, : bb2
ad ponižující moment na koncertě - jednak nevíme, zda šlo o koncert, ale i kdyby, tak nešlo o komorní vystoupení Evy Urbanové, to by asi nebyla megašou pro děti. A právě proto, že pořadatelé vědí, že na takové akce si lidi donesou leccos, co nemusí být ostatním nejen příjemné, ale ani bezpečné, tak tomu zabrání.

A jak jsem psala už Aleně Puntíkaté - megašou nebývá delší než 90 minut, natož ta z těch vhodných pro menší děti, a já jsem názoru, že rodinka si může dát sváču předtím a potom, a během akce snad přežijou.
duben 22, 2013 16:35
Já nikde neříkala, že : Puntíkatá
se musí jíst ausgerechnet při představení, ale určitě to mělo aspoň jednu přestávku a taky konec, kdy se mohly děti najíst,,,,a kam mezitím dát to jídlo? Podle mě by mohlo klidně zůstat v tašce, nebo v baťohu....podle mě šlo skutečně o zvýšení tržby v kiosku.Je zajímavý, že buchty jim vaděj, zatímco velké kelímky s popcorem ne.Jinak mi přijde schůdnější ucpat ječícímu dítěti pusu kouskem buchty, než ho nechat do konce megašou ječet.Ale jak řela Bíbí, všechno je jen otázka výchovy. Její děti jsu totiž vycepované tak, že se od samého narození až dosud, neodvážili kníknout - natož ječet. Pořadatelé nejsoou ani policie, ani celníci a nemají právo se hrabat komukoli v tašce, u matky s malejma dětma jistě nepřipadá v úvahu podezření, že s sebou mezi buchtama vleče pistoli, či atomovej graqnát.
duben 22, 2013 17:15
no : Kamila
tady jde evidentně o Sazka Arénu, dnes - asi - Toshiba Aréna. To šacování je dost hrozný, u vchodu halda deštníků a podobných věcí, vevnitř tolik stánků s občerstvením, že prostě nemůže odolat nikdo. A že říkáte bez jídla... no, když je tam třeba hokej nebo fotbal, tak to k tomu jistě patří. Abyste z toho nedělali "chrám", protože to chrám fakt není. Tenhle podnik je čistě o nenažranosti majitele...
duben 22, 2013 19:32
Aleno Puntíkatá, : bb2
proč by dítě školního věku mělo na akci pro děti určenou celou dobu ječet hlady???
až tak, že mu bude nutno ucpávat pusu (třeba buchtou)?

duben 22, 2013 19:48
Kamilo, : bb2
tyhle arény za chrám určitě nepovažuju, nemám je v oblibě, ale když už tam jedeme, třeba na Apassionata show, tak beru pravidla jaká jsou.
duben 22, 2013 19:51
.. : kolemjdoucí
Dva pravnici sli na veceri. Porucili si kazdy kavu a vytahli sendvice. Servirka pribehla a povida: "Panove, tady nesmite konzumovat vlastni potraviny!" Oba pravnici se na sebe jen podivali, pokrcili rameny a vymenili si sendvice.

duben 22, 2013 19:53
Alenko, k právům pořadatelů : bb2
Pravidla akcí určuje pořadatel. Pokud v rámci toho chce, aby u vstupu ochranka prohlížela zavazadla, tak na to má právo a ty máš právo odmítnout, a on má právo tě následně na akci nevpustit. Možná pak budeš mít právo požadovat zpět vstupné, ale to si nejsem jista, protože zakoupením vstupenky obvykle akceptuješ obchodní podmínky, což se někde drobným písmem nachází napsáno. Ale jak říkám, to už si nejsem jista, možná že bys uspěla.

duben 22, 2013 19:54
kolemjdoucí : bb2
:-))
duben 22, 2013 19:54
ale jistě bíbí : Kamila
já s tebou nejsem vepři :-)
Já tam taky občas chodím, ta jejich pravidla už znám a zařídím se podle toho... ale chápu, že lidé mohou být zaskočeni a tak úplně se jim to nelíbí, hlavně když pro některé z těchto věcí opravdu není důvod...
duben 22, 2013 21:27
Nooo, : Krakonoš
diskuse se nám trochu zasekla na tom, co je to megašou a jak dlouho trvá a dá-li se přežít bez jídla a pití.
Tak já bych si dovolil dát jinej číklad, pánprésor:
Supermegafestival Colours of Ostrava, pár let tomu nazad. Vedro jak sviň. Nejdete tam na hoďku, ale na celej den. Protože z podobnejch akcí víte, že abyste nechcípli žizní, budete bojovat v docela děsivejch frontách vo skutečně nechutně předraženou balenou vodu nebo pívo, tak si vezmete flašku vody s sebou. To samý s jídlem - já jdu na festival poslouchat muziku a né trávit hodiny ve frontách na stáncích se žrádlem, který ani konzumovat nechci, protože se domnívám, že příliš neprospívá mýmu zdraví, a nechci bejt jako jeden náš nedávno zemřelej president, kterej si svý zdraví vědomě poškozoval pálivým gulášem, daňovejm poplatníkům a všem slušnejm lidem natruc. smilies/grin.gif Samozřejmě - pet lahev s vodou, jabko, namazanej krajíc, vše zabaveno "z bezpečnostních důvodů". Chování vochranky tak hnusný a arogantní, že jsme tam další roky už nejeli. Nešlo vo žádný bezpečí, šlo vo nasmlouvaný gastroslužby a jejich vejvar, to je jasný (chleba jako zbraň byl použitej pouze ve slavný povídce Š&G "Branné cvičení naší školy" - a to byl tříkilovej bochník; jinej historickej případ atentátu krajícem nebyl doloženej smilies/wink.gif).
Vod tý doby volim variantu c - kde maj pravidla na hov*o, tam nejezdim, i když je program miliónovej. Naštěstí jsou i jiný akce, kde nikdo neprudí a neleze nikomu do baťohu (ano, kolemjdoucí, na festivalu má člověk většinou na zádech baťoh. Malej ale šikovnej. Na pláštěnku, svetr, lahev s vodou a třeba kus chleba.) Vono to vstupný nejni nijak malý, aby mně za to někdo musel dávat vochutnat pocity přistiženýho pašeráka heroinu na německo-dánský hranici. smilies/angry.gif
duben 22, 2013 22:09
krakonošu : kolemjdoucí
máš samozřejmě pravdu. Já si jenom pod pojmem "koncert" představuju něco trochu jiného. Akce toho typu, o kterém píšeš nenavštěvuji a ani po pravdě netuším, že i na takových se ochranka chová tak, jak popisuješ.
duben 23, 2013 09:29
Kamilo, : bb2
však vím, že nejsme vepři :-)

lidem se nedivím, že se jim to nelíbí a zaskočí je to, ale bojkotovat (kdybych teda ten fejeton brala vážně :-) tím, že do dětí, sebe a manžela honem narvu napečené buchty, aby nepřišly nazmar, i kdyby se nám kufry měly zvedat, a tím zaseknu frontu za sebou...No, je to fejetonové smilies/smiley.gif
duben 23, 2013 10:07
Krakonoš, : bb2
jasně, to je úplně jinej číklad, panprésor :-) my do Boskovic, Hradišťa, na Loket,nebo do Hrádku taky s jinou výbavou.

Tady je řeč o "megašou" pro rodiny s dětmi v aréně. Čistého času to bude maximálně 90 minut, víc ne. To se dá bez jídla a pití, nebo s pár mandarinkama v tašce, zvládnout.

Na druhou stranu, kdyby se uprostřed "megašou" strhla bitka mlaďochů, co se přiopili propašovaným alkoholem, než by je ochranka vyvedla, tak by udělali trošku bordel, pár dětí by se dostalo do strkanice,jak by s nima rodiče utíkali pryč od "narušitelů pořádku", pár dětí a babiček by utrpělo šok, panika, chaos - tak budou pořadatelé rozneseni na kopytech, že se nepostarali o bezpečnost.
duben 23, 2013 10:12
... : bb2
no a že se nesmí brát na některé festivalové akce svoje jídlo a pití, aby si pořadatel namastil kapsu, to snad nikoho nepřekvapuje, ne? tady se na kulturu zadarmo nehraje už hodně dlouho, zpeněžuje se úplně všechno, tak proč ne tohle
Je to jen otázka nabídky a poptávky, kdyby lidi nepřišli, tak by se tohle možná změnilo, ale oni chodí i tak, tak proč by to pořadatel měnil, byl by sám proti sobě.
duben 23, 2013 10:16
to mi připomnělo diskotéky : bb2
v době, kdy jsem na ně v 15-18 chodila - v klubech pití hlavně nealko, alko mimimálně, spíš něco míchaného, k jídlu brambůrky, křupky, možná nějaká tatranka, to už nevím

když před 7-10 lety jezdila dcera,překvapilo mě, že se tam jí jak v hospodě, podávala se tam grilovaná kuřata, steaky, klobásky, hamburgery, smažák s hranolkama...a mládež trochu tančila a hodně papkala a papkala
duben 23, 2013 10:19
bb, : Krakonoš
tak si představ třeba povinnou kozumaci jejich jídla a pití ve vlacích, v autobusech, na trajektech.... To by byla paráda, kdybych si ve vlaku nesměl sežrat rohlik, ale musel jít povinně do jídelního vozu a dát si nějakou bagetu za kilo. smilies/wink.gif (Taky bych to moh tu hodinu dvě vydržet, bez rohliku a bez pití, žejo, bych udělal dopravci radost smilies/grin.gif)
V tom vlaku, autobuse, na lodi - a na tom festivalu či v aréně - jsem proto, že jsem si zaplatil lístek. Já už jsem jednou za tu kratochvíli zaplatil (a ne málo - to nejni žádná kultura zadarmo!) a žrádlo s pitim je služba navíc, kterou nejsem povinnej využít. Její vnucování a hlavně neurvalý bránění zákazníkovi, kterej si za návštěvu místa zaplatil, napít se vlastní vody považuju za hnusný a nefér. Ale naštěstí máme tu svobodu volby, jak jsem psal, takže na místech, kde se k zákazníkům takhle chovaj, mě prostě neuviděj. A komu to neva, ať si tam klidně chodí. smilies/smiley.gif
duben 23, 2013 12:35
no právě, : bb2
že nikdo nikoho snad nenutí, aby si tam to jídlo kupoval, ne? Znáš to, bez peněz do hospody nelez. Když nemám na večeři v hospodě, najím se doma nebo z toho, co jsem si vzala sebou. Ale nosit si vlastní jídlo a jíst ho tam nelze, to jsou zase jejich pravidla. Nikdo mě nenutí tam chodit.

U nás v hospodě se na taneční zábavě, co pořádá Sokol, vydělá na vytočeném pivě a pití, na vstupném nic moc,to pokryje leda tak náklady na akci.
Jasněže nakládaný hermelín, tlačenka a točené pivo tam vyjdou mnohem dráž, než kdyby si lidi donesli svoje. Nedonesou, styděli by se. Buď na to mám a jdu, nebo nemám a nejdu. A nebo se najím předtím a dám si jen pár piv, na co mám.
Když se mi to nelíbí, zdá drahé, vadí mi, že na mě chtějí rejžovat, jinde je to levnější nebo jsou míň nenažraní... tak tam nejdu. V čem je furt problém?
duben 23, 2013 12:49
prosím, nezlobte : Iris
se na mne, vím, o čem je tahle debata, ale přivedla mne k dotazu, který je možná mimo mísu, ale zase ne tak moc smilies/wink.gif

V sobotu pojedu poprvé na "operu" v té dnešní moderní podobě. Tedy na přenos z jeviště Metropolitní opery v NY, když už k nám na sever také ta akce dorazila a jedná se o Händela, superstar.

Že si nemám brát jídlo ani pití, to vím. Slyšela jsem, že si tam o přestávce i něco slavnostně dáme. smilies/cheesy.gif
Ale poraďte moji milí a zkušení, třeba bb - co si mám vzít na sebe???
Omlouvám se za vyrušení a předem moc děkuji za odpověď, vaše iris smilies/smiley.gif
duben 23, 2013 13:01
bibí : mia I
u nás přesně tak. Neumím si představit, že bych si k nám na ples přinesla pití nebo jídlo. Předpokládá se, že když jdu na ples, nechám personálu vydělat. Jestli je to dražší tak prostě půjdu v sezoně na jeden ples méně, ale nebudu se tam ztrapňovat nějakým štracháním a vyndaváním jídla nebo pití, bylo by mi stydno.
duben 23, 2013 13:14
duhová bohyně : kolemjdoucí
duben 23, 2013 13:42
Kolemjdoucí, : Iris
díky, kdo rychle dává, dvakrát dává smilies/wink.gif
já jsem myslela přesně na něco takového, ale bojím se, abych tam nebyla sama a k smíchu...jeden neví. Ale když je lístek za 300 Kč se slevou, tak to asi nebude jen obyčejné kino, že? Hodlám si to užít a nechci, abych byla rušena pocitem, že jsem blbě oblečená. smilies/smiley.gif
duben 23, 2013 14:11
No tak vo návštěvě hospody : Krakonoš
snad není nutno mluvit, i idiot chápe, co je jejím účelem a že tam nelze konzumovat donesený. Ples je taky dost jinej typ společenský události. Proto jsem použil příklady jiný. Nebo teda ještě lepší příklad: KINO.
Ani v kině, kde se tradičně konzumuje předraženej popcorn se stejně předraženou colalokou, nejni žádnej problém vypít si svou vodu z donesený petky, nikdo vás za to nevyvede ze sálu a nebude vám tvrdit, že smíte jedině to jejich.
A hlavně - nikde, ani na tom plese, ani v kině, jsem nezažil nějaký vochranky, filcuňk kabelek a zabavování donesený vody. Jasně, že když jdu do hospody (na večeři, na pívo, nebo na taneční zábavu), nic si tam neponesu. Tady se ale mluvilo vo dost jiným typu akce. Na ples nechodim s malejma dětma, který budou ve vedru mrčet, že chtěj napít nebo najíst a který mi neuvěřej, že to maj 90 minut vydržet, páč to říkala teta bb na kudlance. smilies/wink.gif Statečná teta bb by v takový situaci šla bojovat do fronty vo 0,5 l Dobrý vody za 45,- Kč místo poslouchání muziky, kvůli který na akci přišla. Strejc Krakonoš by sáhl do baťohu pro vodu svojí, ze studně natočenou. Teda jen v tom ideálním případě, že mu bylo dovoleno projít přes borce v černým mundůru s vysílačkou proklatě nízko bez šacování. Asi tak. smilies/cheesy.gif
duben 23, 2013 15:10
... : aveva
Iris, nevím jak u vás, ale když na přenosy oper chodím v Praze (do Světozoru nebo do Oka) většina návštěvníků je oblečená víceméně všednodenně. Na druhou stranu, když půjdete slavnostněji, nemyslím si, že se na vás někdo bude dívat skrz prsty.
duben 23, 2013 15:20
Krakonoši, : bb2
statečná teta bb několikrát psala, že žízeň malých dětí na akci typu "megašou v xy aréně pro rodiny s dětmi" by řešila malou lahvičkou vody a možná sušenkou s mandarinkou v kabelce, nikoli RANCEM BUCHET, KTERÉ BY U VCHODU FOFREM NARVALA DO RODINY.

O šacování tašek statečná teta bb psala, že pravidla akce určuje pořadatel a když se to tetě bb nelíbí, tak tam nejde. Jít tam a vykřikovat tam co si o tom myslí by jí přišlo stejně smysluplné, jako nosit dříví do lesa.

Statečná teta bb nebrala děti na akce hladové, takže by bez většího jídla nevydržely,
a hlavně, když už to teda tak pitváme smilies/grin.gif kynuté sladké těsto, to jsou jen rychlé cukry, po nich budou ty děti brzy zase hladové a navíc jim tak vystřelí energie, že se jejich rodiče následující hodinu buď zblázní, nebo děti zabijou, a ten koncert si stejně neužijou smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Mé děti ve věku 8-10 let, což tak nějak děti autorky článku jsou, nepořvávaly na akcích hlady tak, aby nám zkazily zážitek. My je krmili průběžně :-)))

...a jinak vážně - furt trvám na tom, že je to o výchově. Rodičů, samozřejmě. Vychovaný rodič má normální dítě, co si spíš užije zážitek, než žvanec.
duben 23, 2013 15:29
... : bb2
Ke kinu - jo, nikdy jsem s tím neměla problém, já si nosím v kabelkách skoro pořád vodu, jsem zvyklá popíjet průběžně během dne, jinak na mě sedne žízeň večer a na noc vypiju rybník.
Svůj malý popcorna a malé kafe vypiju během reklam a ukázek. Je to prostě moje malá pochoutková úchylka.

K šacování - kelímek popcornu nikoho nezabije a do kina chodí lidi opravdu za jiným účelem, než na "megaakce", kde holt musí být jiná pravidla. Že se na tom rejžuje, o tom žádná, ale tak můžete to nebrat, nebo sepsat petici, nebo akceptovat.
duben 23, 2013 15:35
Iris, : bb2
malé černé, co ti radí kolejdoucí, nic nezkazí, jen aby ses necítila přeoblečená - to jsem zažila dvakrát, byly to dva obří rauty krátce po sobě, různí lidé a my si tam mezi těmi barevnými saky, havaj košilemi připadali jako kůly v plotě, druhý vhodně oblečený pár byl v prvním případě majitel německé matky s manželkou, v druhém francouzský majitel s manželkou, trčeli taky do daleka, nikdo se k nim a k nám nepřibližoval...:-). Od té doby už mě nepřekvapí asi nic.
U nás se chodí v běžném denním, sukně a halenka nebo černé kalhoty s bílou košilí (v tom jsem šla já) budou až až, nevypadá to moc ani vedle chlapa v riflích, takže jsme byli oba v pohodě ;-).
duben 23, 2013 15:44
Iris : kolemjdoucí
nějak mi ušlo, že se jedná o kino. Já jsem jenom zaznamenal to "na operu". Tak to asi spíš podle bb.
duben 23, 2013 16:12
No a vo tom to je, takže jsme nakonec došli konsensu: : Krakonoš
by řešila malou lahvičkou vody a možná sušenkou s mandarinkou v kabelce

Na těch Coloursech a taky zjevně na megašou z úvodního článku bys totiž "lahvičku vody, sušenku i mandarinku" prostě vodevzdala gestapákovi u brány. Samozřejmě pokud bys tam byla poprvý a měla to naivně v kabelce. Zkušený matadoři si ty věci pronesou důmyslně ukrytý v šatstvu a jeho tajnejch záhybech (vodolal jsem pokušení zmínit tělesný votvory smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif).
K dotazu "co na sebe" nic nemám, páč tomu nerozumim. smilies/cheesy.gif Krásnej nadcházející večer!
duben 23, 2013 16:31
. : toulavej
nejdříve ta diskuse vypadala dost vážně, ale konec byl už vysloveně zábavnej. No a kolemjdoucího právníci neměli chybu, tenhle druh humoru mám rád :-)
duben 23, 2013 16:44
Krakonoši, : bb2
Na Coloursech jsem nebyla, tam jezdila dcera, taky do Trutnova, já spíš ty co jsem psala...ale sorry, na akcích typu Colours apod. nemá podle mě dítě do 15 let co dělat, leda tak hodku na čumendu.
No a protože "megašou" vhodné pro rodinky s dětma fakt nezaberou víc než hodinu a půl, tak bych to vyřešila tím nakrmením a napojením dravé zvěře před a po akci. Dítě, které ještě nevydrží hodinu a půl bez jídla, ať už proto, že je mrňavé, nebo proto, že je zpovykané, prostě na takovou akci nevezmu. Jsem holt drsná matka :-)

jo, tu lahvičku s vodou mi z kabelky ještě nikdy nikde nevyndali, asi že malou kabelku v podpaží mi nekontrolovali, třeba na té Apassionatě v aréně...asi tam nebylo tak drsné gestapo, jako já jsem drsná matka :-)
duben 23, 2013 19:12
bb, : Petronila
promiň, ale evidentně jsi vůbec nepochopila, oč tu jde.

Tady se přece vůbec nejedná o to, kdo jsme jak drsní rodiče a jak jsou naše děti ne/vychované, že ne/vydrží půl hodiny bez jídla a pití.

Tady se jedná o to, co velmi přesně popsal Krakonoš - že ti někdo vnucuje naprosto nesmyslná pravidla a nepřípustně vstupuje do tvého osobního prostoru jen proto, aby tě v podstatě donutil nechat ještě další nestydaté peníze v jeho areálu.

Fakt je, že stanoví-li si pořadatel nesmyslné podmínky, tak na jeho akci nemusím chodit. Já to tak dělám, ale divím se, kolik lidí je jako ovce na to ochotno nejen přistoupit, ale ještě to obhajovat a zpochybňovat někoho, komu to vadí, pochybovat o správnosti jeho výchovy atd.

Vůbec nejde o to, že bychom snad nevydrželi dvě hodiny bez buchet. Fakt mi nedělá sebemenší problém nejíst v divadle, na koncertě, nenosit si do hospody vlastní gábl, a obecně respektovat vcelku logická pravidla, která mě nijak neurážejí.

Záleží na FORMĚ, a ta je v tomto případě otřesná. Proto bych na akci, o které vím, že se to tam dělá, prostě nešla, protože obě varianty - nechat se šacovat kvůli sušence a půllitrové petce (ano bíbí, ani to by ti správně neměli nechat), anebo to někde schovávat, aby to nenašli - mi přijdou nedůstojné ba ponižující, ale bylo by mi líto, že kvůli pro mě nepřijatelným a zcela nesmyslným pravidlům neuslyším pěknou muziku.
duben 23, 2013 23:25
Petronilo : mia I
ale tohle je chyba lidí, že se nechají nedůstojně prošacovat a jdou příště na akci zase. Jedna věc jsou bezpečnostní pravidla, která chápu u různých sportovních utkání. U situací jako je Krakonošova je to naprosto zbytečné. Stejně tak nechápu důchodce, kteří jsou masírováni na různých nakupovacích zájezdech a jedou příště zase.

Ale jinak platí, že člověk by se na některých akcích neměl chovat jako buran a když už na nějakou akci jdu, vyčlenit si na to finance, dát vydělat pořadateli a ne lovit kdeco z batohu, všude nadrobit, ale hlavně ušetřit..
duben 24, 2013 07:04
Petronilo, : bb2
pcohopila, ale to jsme snad vyřešili hned, ne? Aspoň já to psala už někde nahoře, před pár dny - když se mi nelíbí pravidla akce, tak na ni nejdu. Další možnost je začít o tom, co se mi nelíbí, komunikovat s pořadateli, vysvětlit, proč se mi to nelíbí a proč na jejich akci příště nepůjdu. Já to tady tedy takhle přesně nepsala, protože v tu chvíli jsem si už dělala trošku srandu, a napsala jsem, že můžete sepsat petici ;-)

Já fakt nevím, co furt řešíte - ano, je nedůstojné nechat si prohrabat vnitřnosti (skoro) kvůli tomu, abych tam nedejbože neměla propisku a řízek.
Mně se to nestalo, NIKDY, ani v aréně, baťohy s jídlem nenosím a do kabelky mi nečučeli. Na akcích, kde jsme si jídlo brali, se zase chovali pořadatelé, resp. ochranka u vstupu, trochu jinak.

Pokud by se mi to stalo, to co se píše ve fejetonu, tak bych tu nedůstojnou situaci neřešila ještě nedůstojnějším způsobem (a k ostatním ve frontě bezohledným), rvaním buchet do sebe, manžela a dětí.
hehe, už ta představa, jak tam stojíme, soukáme do sebe buchty a lítají nám drobky od pusy, je strašná :-))

Co víc k tomu, proboha, mám ještě říkat? Jsou i jiné akce, kam bych pro ten zážitek třeba i šla, ale pro atmosféru, prostředí, ožralé fanoušky apod., tam nejdu.
Stejně jako jsem přestala chodit na jiné akce, ze kterých se stala snobárna. I to je pro mě nedůstojné a ztráta času.

Tady pro mě byla dvě témata - u prvního (počínání pořadatelů motivované dílem zájmem vyhnout se potížím a dílem ziskem) jsem se moc nezdržovala, víc jsem se zaobírala tím, že někteří považují za nutné krmit děti během hodinu a půl trvající akce, aby tam celou dobu proboha neječely...to mi přijde taky, v jistém smyslu, nedůstojné, být takovým rodičem...

Ještě něco mám vysvětlit, nebo už je to jasné?
duben 24, 2013 09:53
... : bb2
na akcích kde jsme jídlo sebou měli, nebo kam jsme si jídlo brali
...pokud vám to urvalo oči, tak si je přišijte režnou nití, příště vydrží víc ;-)
duben 24, 2013 11:16
bb : Iris
neurvalo, musím se nad sebou zamyslet.. smilies/wink.gif
duben 24, 2013 12:17
bb, : Petronila
mně ale připadají buď blbé nebo nedůstojné všechny čtyři tyhle situace:

- otočit se na podpatku a odejít (a nevidět tu akci a navíc Ti propadne lístek)
- nechat se prošacovat a odevzdat proviant
- nechat se prošacovat a proviant někam dobře schovat, aby ho nenašli
- nacpat se buchtami u vchodu.

To, zda někdo krmí či nekrmí děti, považuji za zcela irelevantní. Nevíme, o jakou akci šlo, já si to představila jako celodenní záležitost, jak popisuje Krakonoš ten fesťák. Tam taky považuješ v pořádku v podstatě nutit lidi, aby tam stáli dlouhé fronty na předražené pití a předražené jídlo, které jim třeba ani nechutná (protože celý den bez pití a jídla nevydrží ani dospělej)?
duben 24, 2013 12:30
... : bb2
Všechny čtyři situace mi připadají dost nepříjemné na to, bod 1 mi přijde přijatelný, pokud za cenu několika ztracených stovek uchovám svůj pocit osobní důstojnosti, a současně by mi např. bod 2 a 3 přišel asi snesitelný, pokud bych mermomocí chtěla na akci jít.
Čímž chci říct, že tohle nelze obecně posoudit a tím pádem říkat, že každý, kdo se jakékoli podobné akce zúčastní, ztratil svou lidskou důstojnost.

Tohle je byznys, účelem je zisk, součástí akce je prodej suvenýrů (plakáty, disky, odznáčky...) a jídla a pití, to vše samozřejmě za vyšší ceny.
Na horách taky platíme předražené jídlo a pití, pojem horská přirážka pochází už ze socíku. V letovisku u moře bývali Češi, co si vybalovali z igelitek paštiky a řízky, zatímco ostatní turisté šli na večeři do hotelové restaurace v rámci své plné/polopenze. Češi byli v pohodě, nebo nebyli a pak se s jídlem schovávali, cizincům to přišlo nedůstojné až směšné.
My, dokud jsme neměli na jídlo v restauraci, tak jsme si zajistili ubytování jiného typu, levnější, a obstarávali si jídlo sami. To zase bylo pro nás "důstojnější" než snášet útrpné pohledy movitějších cizinců. Ale každý to má jinak.

Se známými občas pořádáme soukromé akce, kde se hraje a tak, a pár lidí zajistí jídlo a pití, na které se složíme určitou částkou. Někdo sní a vypije víc, někdo méně. Náš syn vegan je tam obvykle o zeleninovém salátu se zeleninovým salátem a pro změnu si dá zeleninový salát, případně s chlebem smilies/wink.gif zatímco pár jiných kluků "sežere krávu". Přišlo by mi však divné argumentovat, že pro nás je to předražené, a proto na akci sice přijdu, ale donesu si svoje jídlo, neb mne to vyjde levněji.

Lidi, co pořádají tzv. megašou, to dělají pro zisk, je to byznys jako každý jiný, jako ten, co produkuje výrobky, jež vydrží o den déle, než je záruční lhůta, a my se toho byznysu účastníme tím, že si ten výrobek pak koupíme znovu - a nebo neúčastníme, pokud ho nahradíme použitým, nebo si rozbitý opravíme.

Zrovna tak můžeme, ale nemusíme podporovat byznys pořadatelů zábavních akcí a na jejich podniky chodit, nebo nechodit, případně se je snažit očůrat a do podpaží schovat balíčky s jídlem.

Co kolem toho víc pitvat?

Ad hladové děti a festivaly - děti do 15 let na festivaly typu Open Air aj. nepatří, to je můj názor, se kterým nemusí každý souhlasit. Byla jsem na mnoha akcích včetně festivalů, dcera na nich strávila asi tři léta po sobě, tak vím, co se tam děje. Dokud byla součástí týmu kolem jedné skupiny, takže bydlela ve VIP stanovém městečku, bylo to v pohodě, pak jednou spaly s holkama v "běžném" stanu a do rána měly prořezaný stan, ukradené oblečení a pro samé radosti těch, co si na akci propašovali svoje pitíčko a byli na drát, se holky nevyspaly hrůzou, co se ještě stane.

Takže dítě na festival ne. Na akci pro děti ano, pokud na to mám. Pokud na to nemám, koupit mu tam drahé jídlo, je tisíc a jedna možnost jiných, levných a dobrých zábav pro děti.
Dcera na festival jezdila s penězi, jídlo si z domova brala jen na cestu do autobusu a do auta, na tom skutečně šetřila, na festivalu už by ho stejně neměla kam uložit a zkazilo by se, protože festíky jsou v létě a bývá vždy, i když se počasí nepovede, moc teplo na to, aby někde ve stanu v alobalu ležely obložené chleby.

Co vím, tak se živila smažákem, haluškama se zelíma, opečenou klobásou apod., a nebylo to nic, co by jí za ty dva tři dny zruinovalo. Nejdražší je chlast, no ona nechlastá a to, co tam s holkama popily (ne že by byly abstinentky) ji taky neporazilo. Kdyby jo, tak by tam holt nejela. Ona taky zastává názor, že bez peněz do hospody nelez :-)
Vím, že na festivalech bývají i děti, a docela malé, jejich rodiče považuju za rodičovské blby, co si neumí nic odepřít, musí všude být i za cenu, že sebou vezmou batole.
duben 24, 2013 16:53
Přemejšlim, : Krakonoš
jak si vůbec někdo může dovolit bejt takovej křupan a skrblik a vzít si do autobusu nebo vlaku chleba se sejrem, buchtu vod mámy nebo petku s vodou. Dyk dopravce to dělá kvůli zisku, chce si taky vydělat a nevychovanej cestující ho takhle za pomoci řízku vod babi voch*ává. Místo toho, aby šel pěšky nebo jel na kolobrndě, když mu teda ceny v jídelnim voze nevoněj.
(Přemejšlim dál, jak dlouho by asi vydržely jezdit Jančurovy žlutý busy, kdyby u nástupu sličná slečna Monika každýmu šácla baťoh a vyhodila mu petku se slovy: "Tak to né, panáčku, koupíš si pěkně naši palubní vodu - z bezpečnostních důvodů!" Jenže Jančura nejni idiot, tak ho nic takovýho samozřejmě nenapadne, ani kdyby si náhodou přečetl Kudlanku.smilies/wink.gif )
A to je asi to poslední, co k tomu krásnýmu thématu mám. smilies/grin.gif
P.S. Petronilo, díky moc!
duben 24, 2013 17:36
Krakonoši, nepřemejšli, vždyť se těm jejich pravidlům přizpůsobuješ víc, než já : bb2
teda pokud na ty akce chodíš s vlastním jídlem schovaným v trenkách, v podpaží nebo tak něco lidsky důstojného :-)
Kdybys to nedělal, dal hlasitě najevo, že se jejich pravidlům odmítáš podrobnit, proto jejich akce bojkotuješ a nechodíš tam, sehnal pár dalších takových, tak by se možná něco změnilo a lidi by si na ty akce mohli nosit vlastní vodu.
I s rizikem, že někdo si místo vody přinese vodku, ožere se a udělá brajgl, který se spořádaným návštěvníkům nebude líbit a budou se ptát, jakto, že tomu ochranka nezabránila.

Z jídelního vozu ve vlaku by cestujícího s vlastním jídlem asi taky poslali do pryč. Jako kdyby si přinesl svoje jídlo do hospody.

Až bude chtít pan Janžura vydělávat na cestujících víc, tak jim tu vlastní vodu zakáže, a pak holt nejspíš přijde o cestující.
Tak jako by o návštěvníky přišli pořadatelé všech megašou. Ale jak se zdá, zatím o ně nepřijdou, když je nebojkotuje ani Krakonoš smilies/smiley.gif


duben 24, 2013 18:37
jinak souhlas, : bb2
téma je to krásné, tvarohovo švestkové :-)
duben 24, 2013 18:38
... : bb2
jak si vůbec někdo může dovolit bejt takovej křupan a skrblik a vzít si do autobusu nebo vlaku chleba se sejrem. Dyk dopravce to dělá kvůli zisku, chce si taky vydělat a nevychovanej cestující ho takhle za pomoci řízku vod babi voch*ává.

v busu se prodává jídlo? já teda v busu nejela, ani nepamatuju, tak se možná pletu, ale pokud ne, tak pak není opět co řešit - při dálkových jízdách třeba do ciziny, trvajících skoro celý den, je pochopitelné, že lidi chtějí jíst a nevystačí s kafem z plastového kelímku.
Jinak se snad v busu jíst nemusí, nebo to už se netýká jen malých dětí, co nevydrží hodku a půl bez krmení, to už i dospělí po dvou hodinách bez jídla ječej, jo? :-))
duben 24, 2013 18:44
bb, : Petronila
proč pořád mluvíš tak trochu pohrdlivě o tom, že "někdo nevydrží dvě hodiny bez jídla"?


O tom to celé přece není. Pokud na té akci není zakázáno jíst nebo se to dle obecně uznávaných pravidel nehodí (divadlo při představení), tj. ostatní lidi tam normálně konzumovat můžou, jediný rozdíl je ten, že oni by konzumovali, co si tam koupili, já to, co jsem si přinesla, tak i kdybych cítila potřebu jíst co pět minut, tak si o tom chci rozhodnout JÁ SAMA, nikomu jinému do toho nic není.

A pro jistotu, aby se toho někdo nechytil - nemluvím o restauracích, kde je to jídlo důvodem, proč tam jdeš, a jediným zdrojem jejich výdělku.
duben 24, 2013 20:24
Tak vidím, že ještě musím přidat pár informací, : Krakonoš
páč bb neví mnoho vo veřejný dopravě a navíc má problémy s pochopením psanýho textu (resp. číst pouze informace v něm vobsažený, nikoli si fabulovat svý vlastní), což jsem myslel, že je doména jiný zdejší kolegyně...smilies/wink.gif
Takže:
1. návštěva jídelního vozu a konzumace tam prodávanýho zboží zatím nejni při cestování vlakem povinná. Takže ve vostatních vozech vlaku si můžeš konzumovat co chceš, kolik chceš, jak často chceš bez vohledu na původ potravy či nápoje (proto vodpadá fakt bizarní myšlenka nošení si svýho řízku do jídelního vozu - proč by to proboha někdo dělal?).
2. V autobusech pana Jančury, jinak tedy Student Agency, se - ó podivme se! - prodávají nápoje a drobné pochutiny typu voplatky, voříšky, čokoládový tyčinky apod. (Kromě toho je v ceně jízdenky základní teplej nápoj - káva nebo horká čokoláda a možná čaj) Děje se tak na všech linkách, takže i třeba na hodinový trase Praha - Plzeň. (Až bude dělat stevarda bb nebo někdo s podobnejma názorama, můžou se cestující těšit místo kávy na poučení, že normální a slušně vychovanej člověk to tu hodinu vydrží bez jídla i pití, což je zcela jistě nadchne a vodměněj to hlasitým potleskem ve stoje smilies/grin.gif) Takže by mohla bejt konzumace vlastní müsli tyčky nebo vlastní vody chápaná jako poškozování prodeje palubních pochutin a nápojů, nicméně není tomu tak, protože tahle firma zatím neztratila soudnost a navíc se pohybuje v konkurenčním prostředí, kde se pokažený jméno nevobnovuje vůbec snadno - Jančura si přijít vo cestující nemůže dovolit. Kvalitních a velkejch festivalů či megašou asi nejni zase tolik, aby je podobný excesy mohly připravit vo diváky v tak citelným počtu, že by to byl pro ně existenční problém.
3. Krakonoš vydrží bez jídla docela dlouho, ale zejména v teplejch dnech nevydrží bez vody ani ty dvě hodiny. Je totiž špatně vychovanej. Pro případný reklamace můžu poskytnout kontakt na svý rodiče. smilies/grin.gif
4. Krakonoš nikde, v žádným příspěvku, nepíše nic vo tom, že na akce s dementníma pravidlama chodí vopakovaně a dokonce tam v trenclích něco pašuje. Krakonoš napsal, že na Coloursech ho vochranka nas*ala natolik, že tam byl ten rok poprvý a naposled, ačkoli hudebně by mu jinak ta akce velmi vyhovovala. Doplním ještě, že si Krakonoš (stejně jako vobrovská spousta návštěvníků ten rok) taky hlavní vorganizátorce festivalu stěžoval mailem, takže se tý dámě dostala velmi intenzivní zpětná vazba. Vodpověď byla ve stylu "jinak to nejde", takže asi vazba moc nezafungovala. Pokud se mi donese, že už se tam probrali a fungujou jinak, zase tam vyrazím.
5. Vožrat se a dělat bordel může libovolnej návštěvník libovolný akce, kde se prodává alkohol, což jsou všecky festivaly i megašou (a pravidelně se tak taky děje). To nemá se zabavováním petek s vodou (nebo jablek a sušenek) nic společnýho. Vočekával bych, že tohle budu muset vysvětlovat někomu podstatně míň chytrýmu, než je bb.
6. My tady letos pořádáme taky folkovej festival, budeme mít i svý vobčerstvení. Přesto návštěvníky nebudeme u vchodu šacovat a co si k nám do areálu přinesou, nechť si s radostí zkonzumujou, nemáme s tím žádnej problém; my jim každej rok nabízíme tak dobrý zákusky a kafe za tak mírný ceny, že se na to těšej celou zimu a vo vodbyt se nemusíme starat žádnejma podpásovejma či ponižujícíma metodama.
7.HOWGH
smilies/smiley.gif
duben 24, 2013 21:53
Petronilo, : bb2
to není pohrdání, to je trocha ironie a trocha srandy, protože mi to, že se řeší, aby se "svobodně" všude u všeho mohlo jíst (a že já jím ráda a dost a jsem mlsná koza) připadá legrační, u dospělých směšné. S tím se smiřte, já jsem jistě legrační v jiných ohledech.

V tom prostředním odstavci se prostě neshodneme. I kdybych dala tisíc příkladů, viz výše, tak prostě svoboda krmení se je ožehavé téma :-) Nákup vstupenky je v podstatě uzavření obchodní smlouvy, kdy přistupuji na pravidla dodavatele (pořadatele akce). Nikdo mne nenutí na ten obchod přistoupit. Když si to zboží koupím, tak ale se vším všudy, i s tím drahým obalem, ačkoli by mi stačil sám výrobek zabalený do novin, a zbytečnou ozdobou, kterou nepotřebuju. Víc k tomu nemám co dodat.
Schovat si jídlo do ponožek a pak ho tajně za bukem vybalit a sníst, mně by to za tu úsporu asi nestálo. To se fakt radši najím předtím a potom, a na delší akci, kde bez jídla nevydržím, nepojedu.

Nejsem z "branže", ale co vím, tak na zábavních akcích se vydělává právě na "přidružené výrobě", na občerstvení, pití, pivu, tretkách. Nikoli na vstupném, to sotva pokrývá náklady na realizaci, většinou, a často jsou nutní i reklamní sponzoři, u větších akcí.

U nás v Horní Dolní se takové zábavní odpoledne pro rodiny s dětmi, pořádané Sokolem (hasiči, myslivci, klubem žen...) bez dotace sponzorů a obce neobejde.
Na čem vydělají, to je prodej uzených klobás, vytočené pivo. Nikdo si na ty akce nenosí svoje jídlo a pití.
Velké akce točí jiné peníze, ale jinak je to přece úplně stejný princip. Podle mne. Podle vás ne.


duben 24, 2013 22:04
Krakonoši : bb2
moje děti Student busem jezdí, tak mám přehled co se tam prodává, a být tam zaměstnaná, neboj, nikomu bych nic nezakazovala. Jsem dost lhostejná k tomu, co si kdo dělá, jí, říká, myslí, pokud to neomezuje mne. Nebo, chceš-li, respektuju svobodu druhého v maximální možné míře (to zní asi lépe než "jsem lhostejná", že..).

Ale - a nebo právě vzhledem k tomu, co jsem psala výše - kdyby majitel student busu ve své vlastní firmě stanovil nějaká taková pravidla, tak ať si o nich budu myslet cokoli (vždycky se nejdřív snažím pochopit, najít v tom nějaký smysl) - budu je respektovat. Což znamená, že pokud se s nimi ztotožním, budu jeho služeb používat dál, pokud mi budou vadit, dám mu o tom vědět, pokud je nesnesu, nebudu jeho služby využívat.

Ale nebudu mlít o tom, jakej je to gestapák, když takle buzeruje lidi. Budu se zájmem, a nebo s nezájmem, přijde na to, sledovat, co to s jeho podnikem udělá.

--THE END-- smilies/grin.gif
duben 24, 2013 22:14
bb, : Petronila
my se fakt nechápeme, a už poněkolikáté opakuji, že Krakonoš ani já vůbec NEŘEŠÍME, "že bychom chtěli pořád, všude u všeho jíst", proč si to pořád myslíš a opakuješ a pořád dokola nám vyvracíš něco, co jsme nikdy neřekli?

Nedělá mi problém nejíst v divadle při představení (a dokonce si tam nenosím ani petky a sušenky ke konzumaci o přestávce, když chci, dám si něco v bufetu, když nechci, vydržím klidně i tří a vícehodinové představení). Ani ve snu by mě nenapadlo přinést si vlastní jídlo nebo pití do restaurace.

Ale ani v divadle, ani v restauraci mě kupodivu nikdo nešacuje.

Na zábavní akci v Horní Dolní si ráda koupím klobásu a podpořím tak pořadatele, když ta klobása bude normální klobása za přijatelnou cenu. Pokud ale bude stát stopadesát korun a bude černá jak uhel, tak nabudu podezření, že mě chce někdo oj.bat, a klidně si ten vlastní chleba s máslem vytáhnu.

Kdyby se na těch fesťácích prodávalo dobré jídlo za přijatelnou cenu, tak by návštěvníci přece neměli důvod tahat se celý den s těžkým baťohem. Ale když to tak není, tak se je do toho pořadatelé snaží touto pro mě naprosto neuvěřitelnou cestou natlačit.

Jako návštěvník akce mi nenáleží zajistit pořadateli zisk - za vstupenku mu řádně zaplatím, ale přece nebudu řešit, že musí prodávat předraženou vodu, aby si pokryl náklady! Nebavíme se o dobročinných akcích, myslíš, že různé ty arény a fesťáky jsou prodělečné a potřebují sponzory?

Souhlasím s tou částí, že tam nepůjdu, když mě to štve, nebo si budu stěžovat. Ale zatímco dopravce si mohu vybrat jiného, tu muziku třeba už kvůli gestapáckým metodám pořadatelů jinde neuslyším, a to by mě dost mrzelo.
duben 24, 2013 23:29
... : bb2
Ale já přece neříkám, že to o nutnosti mít všude zásobu jídla pro děti řešíte zrovna vy s Krakonošem. Když ses ptala, proč o tom mluvím tak pohrdlivě, tak jsem vysvětlila, že mi to přijde srandovní, ale ne, že to tak prezentujete zrovna vy dva.
Prostě jedna větev této diskuze byla o metodách některých pořadatelů zábavních akcí, a druhá o tom, zda a proč je nutné tahat sebou kromě dětí taky batoh buchet.
(...jo, už zase si z toho trochu utahuju)

Nevím, zda jezdíš někam na venkov a účastníš se některých těch venkovských zábavních akcí, já tu a tam ano, a můžu ti říct, že se najdou jak skvělá jídla za dobré ceny, tak klobásy bez chuti, opékané na přepáleném oleji - a u těch mi přijde moc i těch 40 kaček, nebo kolik to stojí (nevím, nekupuju to, nejím to). Na druhou stranu, když dostanu chuť, tak si tam koupím šíleně předražený grilovaný kuřecí nebo vepřový plátek. Když jsem na něj neměla, tak jsem si ho nekoupila.
Chleba s máslem jsem si nevytáhla ani tehdy, najedla jsem se před tou akcí, v tom to holt máme každá jinak.
Upřímně ti říkám, že když tě potkám na nějakém tom našem candrbálu, kterak si z igelitky taháš chleba s paštikou se slovy Jéééžiš, tolik?? ještěže mám z domova sváču...tak tě budu mít za výstřední milionářku, která si myslí, že si může dovolit všechno, nebo za křupana, obojí mi bude trochu úsměvu. Můžu ti akorát slíbit, že to na mně nepoznáš a nebude to znamenat, že tě komplet odsuzuju coby člověka.

Jako návštěvník akce mi nenáleží zajistit pořadateli zisk
tohle je zajímavá věta. Ono to náleží tomu pořadateli, proto se snaží si ten zisk zajistit. No a ty se s ním holt můžeš poprat, třeba..
že musí prodávat předraženou vodu, aby si pokryl náklady!
nepsala jsem, že si tou předraženou vodou kryje náklady, ale že generuje zisk, a jako správný podnikatel se snaží zajistit si ho co nejvyšší a nepřijít současně o zákazníky - zjevně se mu to daří, zákazníky má, a i přes ztrátu těch, co si propašujou vlastní jídlo, se mu to zjevně vyplatí. A o to mu jde. Až se mu to přestane vyplácet, tak to změní, asi.

Souhlasím s tou částí, že tam nepůjdu, když mě to štve, nebo si budu stěžovat. Ale zatímco dopravce si mohu vybrat jiného, tu muziku třeba už kvůli gestapáckým metodám pořadatelů jinde neuslyším, a to by mě dost mrzelo.
No. A co s tím teda chceš dělat?

Už mě to nebaví, tak končím :-)
(mně se stejně víc líbila ta druhá větev, o dětech, co furt řvou hlady)


duben 25, 2013 00:58
bb, Petronilo : Iris
sleduji všechny větve této debaty, chápu argumenty obou stran, vím, v čem každý z vás cítí problém a vůbec se nebudu pouštět do detailů.Píšete všichni smysluplně a logicky správně.

Jen si nemůžu odpustit poznámku - konkrétně ty buchty s sebou se mi zdají jako absolutní pitomost a pro ně pochopení nemám.Pořád mi to připadá, jako umělecká nadsázka paní Hrdouškové, to přece v reálu snad nikdo neudělá, aby táhl pekáč buchet s dvojí náplní.. smilies/wink.gif
duben 25, 2013 11:48
Iris, : Petronila
proč ne? Já svým dětem tahám buchty na sváču všude, pokud mám tedy zrovna napečíno.

Proč ne na celodenní fesťák (i když nevíme, jestli tohle bylo celodenní).

Když na to mám čas, tak mi to přijde mnohem zdravější než kupované sušenky a pod.
duben 25, 2013 12:10
ono aasi šlo o pár buchet : Puntíkatá
v pytlíku. Určitě nikdo s sebu nevláčel pekáč.Bylo čtyři nebo pět lidí, počítám-li správně. Nákup pohutin u stánku by jim jistě vyšel dráž než lístek celé megašou. Hlelďte, já si moc dobře pmatuju, kolik toho splivly moje DVĚ děti. Tři děti a manžel - nepočítáme-li markétu, pro ty mohl být obsah jednoho pekáče tak akorát. A pokud jsem dobře četla, jedli to o přestávce. Pokud by něco zbylo, dorazili by to doma. Máte-li tři malé děi, musíte sakra počítat každou korunu. A namazaný chleba, madarinka a podobně by určitě v tomhle množství nevyšly levněji. A stejně by jim to u vchodu sebrali.
duben 25, 2013 12:11
... : bb2
:-)))
duben 25, 2013 13:49
Krakonoši, : Míša 2
hlásím svůj postřeh z loňských Colours. Kontroly probíhají tak, že předložíš batoh, ochranka ho zvenčí osahá a pokud nenarazí na něco tvrdého ( myslím tím skleněnou flašku ), můžeš jít. Běžně jsme si s sebou nosili jak petku s pitím, tak, jsouce téměř z Ostravy, i celodenní jídlo. Jednou jsme tam potkali známé ze Žďáru v počtu 6 osob, tak jsme pro všechny nasmažili řízky a prošlo to. Buď si každoročně stěžovala spousta lidí nebo jsou tak tolerantní proto, že vidí, že i přesto, že si lidi nosí vlastí jídlo a pití, před všemi stánky jsou stejně pořád fronty. Tak jestli budeš mít chuť, můžeš vyrazit smilies/smiley.gif
duben 26, 2013 17:30
... : bb2
no vida :-) konečně pozitivní zpráva
snad nenamíchne moc lidí...
duben 26, 2013 18:30
Bomba! : Krakonoš
Člověk zvítězil nad SYSTÉMEM! smilies/grin.gif
Tak až na to našetřím, zase vyrazím. Možná tam pojedeme hrát s kapelou. Pa a díky za dobrý zprávy.
duben 28, 2013 20:28
Byla : Milene
jsem v sobotu v O2 areně. Žádné potupné prohledávání kabelek tam neprobíhalo, protože tam mají rentgen jako na letišti. Kabelku odložíte do košíku a pak si ji, po projetí tunelem,vezmete. Vodu a zbraně musíte potom vyndat. Někteří měli v zavazadlech, jak jsem viděla kapesní nože. Ty si vyzvedli po koncertě. Měla jsem v kabelce sušenky, které tam víceméně nosím pořád a na ně nereagovali.
duben 29, 2013 15:26
no, prosím : bb2
konečně někdo s podobnou zkušeností, v mé tašce po buchtách taky nikdo nepátral, když jsem tam byla
duben 29, 2013 22:59
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]