O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

LÉTA ŠEDESÁTÁ A DALŠÍ - 4 PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 07 březen 2013
Přejít na obsah
LÉTA ŠEDESÁTÁ A DALŠÍ - 4
Strana 2
Strana 3

Střípky vzpomínek na šedesátá léta od Vinohradské vodárny... Skončila Šakalí léta a do Československé republiky zavál čerstvý vítr ze západu. Sílu nabíral už koncem let padesátých od celosvětové výstavy v Bruselu Expo58. Z období temna jsme vstoupili do zlatých šedesátých s novým životním stylem. Objevují se umělé hmoty, užitné předměty mají nové tvary, v obchodech šťastní jedinci kupují televizní přijímače i první tranzistoráky.

 

 

 

 

      Na ulicích staré Tatrovky začínají nahrazovat Spartaky a místo Spartaků se už sporadicky objevují i Octavie a Felicie. Objevují se pro nás dosud neznámí spisovatelé a filmoví tvůrci. V roce 1960 Karel Gott odešel z ČKD a začal se věnovat zpěvu. Čs. rozhlas založil v roce 1960 své hudební těleso, Taneční orchestr Čs. rozhlasu (TOČR). Jeho základem se stala legendární externí skupina Studio 5 a charismatická osobnost uměleckého šéfa Karla Krautgartnera.

 

 

 

 

 

     Pionýrská redakce se proslavila spíše ostřejší kritikou, protože děti ve svých projevech neznají faleš, dovídaly se často věci, které nebyly právě v rámci střežené politické linie. Tak se Pionýrská jitřenka, jak se od roku 1953 pořady pionýrské redakce nazývaly, stávala průkopníkem „reportáže-pravdy“, i když samozřejmě většina pořadů byla silně v duchu doby.

 

 

 

 

      Při II. celostátní spartakiádě na Strahově (1960) „odvysílal“ z povelového stanoviště do lokálních amplionů seřadiště cvičenců rozhlasový technik ing. Josef Dašek několik melodií západní provenience. Následovaly personální sankce a zpřísněná opatření vedoucí k likvidaci všech soukromých snímků a nahrávek v rozhlase.


      Trnkův film Sen noci svatojánské byl prvním širokoúhlým loutkovým filmem na světě. Točit na tomto formátu nebyl autorův záměr, ale rozhodl o tom monopolní distributor filmů Filmexport. Točilo se na americký film, který však na Barrandově nešel vyvolat, takže filmaři posílali natočený materiál do Francie, kde fragment filmu vyvolali a poslali zpět.

 



 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]