O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JAK PUNTÍKOVÁ HLEDALA PRÁCI... PDF Tisk E-mail
Středa, 27 květen 2009

Já se kdysi, již jako padesátnice, ucházela o místo v jedné německé právnické firmě. Německý JUDR mi dal překlad z češtiny do němčiny a vice versa - přeložit novinový článek z angličtiny do němčiny. No, a pak řekl, že mě bere a nabídl mi zákonem stanovený minimální plat. Tehdy asi 2,000,-- .

 

 

 

 

 

 

 

     Tak jsem se ho zeptala, jestli budu dělat uklízečku, nebo co - protože to, co mi nabízí, je plat pro nekvalifikovanou sílu. A on řekl, že bych seděla někde vzadu za bukem a psala a překládala, ale na asistentku že von potřebuje někoho representábl, neb mu tam choděj klienti, který krásu vyžadujou. "Ale to jich teda moc nemáte, že jo?" zeptala jsem se. "Warum?" zařval JUDr. "Mrkněte se někdy do zrcadla",  řekla jsem mu a odkráčela středem. Myslím, že tIhle neřádi si takto léčí komplexy.

 

 

     Pak jsem zase byla o místo u jedný americký firmy: přijal mě Amerikánek, mladší než moje děti a dal mi vyplnit dotazník na jednu stránku a že se za půl hoďky vrátí. Tak mu říkám, aby chvilku počkal, že to mám hned. Podala jsem mu vyplněný formulář a von, že je to divný, že tam nemám žádnou chybu...Pak mi řekl, že tohle je zatím nejlepší angličtina, co tady slyšel. Ale že voni jsou mladej kolektiv... Tak jsem se ho zeptala, jestli si myslí, že jsem stará. No to von říct nesměl - je to žalovatelný - tak řek , že ne. Tak mu povídám "Já jsem mladá, vy jste mladej, kolektiv je mladej - kde vidíte problém?" Řekl, že mi tedy zavolá - a od té doby se neozval....

 

     Když jsem po matuře nastoupila do svého prvního místa, tak jak jsem z matiky propadala, tak jsem si pomocí kalkulačky NISA spočítala, kolik přesně dní mi zbývá do penze - a stejně jako kriminálníci ve vězení, či branci na vojně jsem si odpracované dny pečlivě odškrtávala. Za pár dní mi bude šedesát, v důchodu budu třetím rokem a makám jak barevná; ne snad z potřeby seberalizace, nýbrž, abych nechcípla hlady. Živím totiž telefon, mobil, počítač, satelit a dévédéčko a krom toho ještě dvě kočky a psa. Pokud mi stát cosi přihodí k důchodu, tak okamžitě zvedne ceny za proud, léky, vodu, atd. atd. Takže, když jde všecko dobře, jsem na tom stejně jako před tím.

 

 

    Ježdění do práce mě ničí a proto hledám práci pokud možno v leže... Ale zatím se nic nenaskytlo. Takže se ráno v šest soukám do busu a dojíždím do zaměstnání, kde celý den šaškuju u počítače. Opravdu bych věděla o lepší zábavě... ale jaksi není čas. Podle mě stát doufá, že těžce pracující dělníci, rolníci a pracující inteligence vychcípají ještě před odchodem do důchodu a stát tak ušetří. Ale to maj smůlu!!!! My jsme zocelení a něco vydržíme!!!

 

 

     Nás totiž zocelili komunisti.

 

Alena Puntík

 

 

Komentáře (98)add feed
Alenko : Alena P-H
aspon, ze se clovek muze smat - pac jinak by musel brecet. Jak mas nad 40 jde to s vyhlidkami na nove zacatky dolu vodou. A pritom si myslim, ze je to dobry vek - deti jsou velke, tim padem nebudou nemocne, nebo aspon nepotrebuji maminku cist pohadky, aby jsme je udrzeli v posteli. Hlava jeste funguje slusne, zkusenosti take nejsou k zahozeni. A pak uz taky vime, co chceme a nejsme nezodpovedni, teda vetsinou... smilies/wink.gif No ja tech plusu vidim jeste o moc vic...ale...
Jedinej problem je, ze na tu praci vleze jsme uz fakt asi "priomsele"...ale tam zkusenosti taky vselicos vynahradi, nebo?... smilies/grin.gif
Jo, clovek se musi smat i kdyby na chleba nebylo, ze jo.
květen 28, 2009 06:44
Puntíkatá, : Vodoměrka
super! Tak jsem se po ránu pobavila... smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif Nejvíc mě dostala ta práce vleže... o jedné bych věděla... hahaha... ale to až večer do dvaadvacáté.... smilies/wink.gif
květen 28, 2009 07:06
Proč by si měli léčit komplexy? Proč neřád? : NČ
Řekl docela jasně, že za SVÝ prachy potřebuje do SVÝ kanceláře mladou atraktivní kočku, jako doplněk na koukání pro svý klienty (docela ho chápu). Co je na tom probůch špatnýho, že někdo si sám rozhoduje o tom, jak naloží se svejma prachama?

květen 28, 2009 07:07
to jistě : alena bodka
ale požaduje-li kvalifikovanou práci - měl by za ni zaplatit
květen 28, 2009 07:44
Jasně, nýče, : Vodoměrka
ale přitom ještě požadoval sílu, která bude ve skrytu kanceláře dělat kvalifikovanou práci, tudíž jí měl zaplatit taky, a těch koček na reprezentaci ať si tam pořídí třeba dalších pět... ale zaplatit měl za práci, ne za ksicht... a těm kočenkám teda za ksicht... nebo spíš za poprsí a tak...
květen 28, 2009 07:49
Ale co je komu do toho? : NČ
Chtěl sílu za 2 tisíce a je to jen a jen jeho věc, jestli ji za ty prachy sežene. Když nesežene, tak připlatí nebo se bez ní obejde. To je zákon nabídky a poptávky, tržní princip.
Já zase naopak musim znát svou cenu, která je taky daná zákonem nabídky a poptávky. Když jinde dostanu víc než 2 tis, nebudu se s nim bavit a půjdu tam, kde dají víc. Ale proč bych měl o něm prohlašovat, že je zakomplexovanej neřád?
květen 28, 2009 07:58
kdybys viděl jak vypadal : alena bodka
prohlásil bys to taky. A chlap , kterej prohlásí, že ti za práci nezaplatí, neb nejsi dost krásnej - neřád je.
květen 28, 2009 08:02
K té práci vleže : mamča
Kdysi jsem prohlašovala o svém nejstarším potomkovi, že je vyloučeno, aby se někdy v životě živil prací, a když, tak jediné pracovní místo přicházející v úvahu by bylo "zkušební technik v továrně na válendy a spací pytle".
No, a světe div se, živí se docela slušně jako OSVČ (geodet), tudíž žádné leháro.

květen 28, 2009 08:19
alena bodka : mamča
Nojo, no, dneska nestačí umět, chtějí k příslušnému pracovnímu místu vizáž Miss čehokoli, věk tak do pětadvaceti, pracovitost asiatů a zkušenosti padesátnice. smilies/grin.gif
květen 28, 2009 08:21
... : Sandra.
Hm, zrovna nedávno jsme se bavily s kámoškou a její mamkou, že pro ženu není skoro nikdy ideální věk, kdy by měla nastoupit do práce a zaměstnavatelé po ní skočili. Sotva dodělá výšku, nemá praxi a navíc je tam riziko, že sotva se zapracuje,odejde na mateřskou. Pak skutečně na mateřskou odejde, když má víc dětí, je x let doma pak jí zase nikde nechtějí, protože má malé děti. No a sotva děti povyrostou, už zase není dostatečně mladá...
květen 28, 2009 08:23
Ale Ale no. Přijmi vomluvu! : NČ
Jo von ti za práci nezaplatil? No tak to byl fakt šmejd šmejdů!
Já měl zato, že tě nechtěl přijmout na místo, na který potřeboval atraktivní koťátko.
květen 28, 2009 08:52
A ty myslíš, : Míša šíša
že se snad Alena hlásila na inzerát: "Přijmeme atraktivní koťátko?"

květen 28, 2009 09:02
Nemáš to jedno? : NČ
Když existujou blbý zákony proti všem možnejm diskriminacim, tak to prostě takhle napsat nemohl.
Ale jednal s ní uplně narovinu, řek jí voco mu jde, řek jí, proč vona nevyhovuje, dokonce jí nabídl možnost přivýdělku na jinym postu, a zřejmě nabídl tolik, kolik si mohl nebo chtěl dovolit za tu práci platit. Jestli to je moc nebo málo, to je přeci už věc druhý strany. Ona na to nepřistoupila; dobrý, konec.
Proč ale zakomplexovanej neřád?! A nějak jsem fakt z prvního článku nevyčet nic o tom, že by pro něj ona udělala nějakou práci a on jí za práci nezaplatil. To až pak někde v diskuzi to je napsaný.
Nebo jako bych měl o každý ženský, která mě nechce, prohlašovat, že je zakomplexovaná kráva?
květen 28, 2009 09:15
Ha-ha-ha : Míša šíša
A najde se vůbec taková? smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 28, 2009 09:25
Díky : mia
za ranní porci smíchu.Nejvíc mě rozesmálo to Warum?Ten musel být rudý vzteky.. smilies/cheesy.gif Je dobře,že se Alča nedala.Seděla jsem vloni v restauraci ve Vlašimi,kde jak známo je jedna větší strojírenská firma.Za chvíli přišli k objednanému stolu mladí manažeři z téhle firmy k jednání,málo přes třicet jim mohlo být.Jo to byste se divili,jak mluvili.Ač jsem jim v pár argumentech dala za pravdu,ve většině jsem si říkala-Jo chlapci,Vás bych chtěla vidět tak za 15-20 let jestli byste se za svoje řeči nezastyděli.
květen 28, 2009 09:27
Jasněže nenajde. To byla otázka tzv. řečnická : NČ
.
květen 28, 2009 09:28
Myslela jsem si to. : Míša šíša
..
květen 28, 2009 09:38
úplně dokonale to napsala Sandra. : ivanka
Jo, bohužel, je to tak.
V tomhle jsme diskriminované.. Pánové jsou totiž "kluci" až do smrti.
smilies/grin.gif
květen 28, 2009 09:40
Mio, : Míša šíša
myslím, že se nezastydí ani za těch 15-20 let. Tihle hoši to mají posazený poněkud jinak.
květen 28, 2009 09:41
Ivanko, : NČ
nejste diskriminované. Když mě někdo nechce, tak se mu přeci nebudu vnucovat!
Je to jeho firma, jeho majetek, jeho riziko krachu, jeho právo svobodný volby zaměstnanců.
Vždyť máš uplně přesně stejnou možnost jako on. Mít svou firmu a obklopovat se zaměstnancema přesně podle svejch představ a nezaměstnat starýho JUDra s vopiččim ksiftem. Nebo mu nabídnout místo písaře za dva litry. Když ho nevezme, tak nevezme.
květen 28, 2009 09:54
... : mia
A kdo je dáma na fotografii?Ilustrační foto nebo Alča nebo kdo?
květen 28, 2009 10:01
pán : Petronila
byl netaktní hovádko, Aleno. Dobře jsi mu to řekla, smilies/grin.gif na hrubý pytel hrubá záplata.

Jasně že má právo vzít si do své firmy za svoje peníze třeba fialovýho Marťana s puntíkama, ale kvůli tomu se ještě nemusí chovat jako křovák. smilies/angry.gif
květen 28, 2009 10:13
né to nejsem já : alena bodka
on miv inzerátu nabízel práci za T E N K R Á T !C ! ! patnáct tisíc měsíčně...o atraktivitě tam nebyla zmínka - vyžadoval jen výbornou angličtinu, němčinu popř. další jazyky. Když jsem dělala ty testy - tak t na mě kouka a viděl, že nejsem astraktivní kočička. A pak mi řekl, že mi tu práci dá, ale za plat nekvalifikované úklízečky- ys tyx říkáš, že to není šmejd? Kdyby mi dal těch patnáct, co slibovat v tom inzerátu, tak věř, že budu klidně sedět i ve sklepě. A já se mu nevnucovala..já ho poslala kamsi. Na zacházení s lidma jak s dobytkem nemá právo nikdo - i kdyby mu patřilo dvacet firem. - je tu krásné heslo - teda ty znaky, co mám opsat :prdmo
květen 28, 2009 10:16
Když to beru ze svého hlediska, : wendy
tak nabídnout za kvalifikovanou dvojjazyčnou sílu plat 2000, to už není zákon trhu, ale to je nebetyčná drzost. Že proč by to nezkusil ? No, i kdyby vypadal jak Marlon Brando nebo ve svých nejlepších letech tak tohle by přehnal. Jo, pokud má na to, aby si platil figurínu do výlohy zdatnou pracovnici na práci, klidně. Pokud na to nemá, ať nemachruje. Co je na tom nepochopitelný ?
smilies/wink.gif
květen 28, 2009 10:19
Zapomněla jsem že to tu neotiskuje znaménku plus : wendy
takže to mělo být mezi tou figurínou do výlohy "plus" tu paní na skutečnou práci.
Všem krasavicím zdar. Nazdar.
smilies/wink.gif
květen 28, 2009 10:21
Wendy! : NČ
Nabízet 2000 nemá se zákonem trhu nic společnýho, to je jen nesmysl! Zákon trhu nastoupil ale hned poté. Vona tu nesmyslnou nabídku, zcela tržně, vodmítla. Tak ježiš, voco furt jde.
Teda, osobně o těch dvou litrech pochybuju - tak blbej snad nejni nikdo, natož podnikatel. To je spíš nějaká fabulační nadsázka. Nebo se mohlo jednat o nabídku za pár hodin tejdně nebo za překlad určitýho množství stránek, co já vim.

květen 28, 2009 10:33
... : mia
Stejně se mi líbí,jak Alenka vyřešila situaci s grácií.Přijde mi nesmyslné,jak se dnes všude klade důraz na vzhled,jakoby kvalita člověka se odvíjela od skutečnosti jak vypadá v obličeji.Ta přemrštěná snaha o dokonalý vzhled,nevím,nevím.Něco jiného je upravenost na tu by člověk měl dbát.Ale nějak nerozumím těm plastikám,honění se ve fittnes centrech,zkrášlování na všechny strany,na titulních stránkách časopisů počítačem tváře upravené k dokonalosti.Jaký máte názor Vy?
květen 28, 2009 11:04
NČ, Ty se tady rozčiluješ, : mamča
jako bys byl ten šéf odmítnuvší Alenu, Ty sám. smilies/cheesy.gif Nebo to je mužská solidarita ? smilies/wink.gif
Alča to podala s humorem, nikomu se žádná újma nestala, tak co řešíš ? Že si ulevila a nelichotivě ho nazvala ?
Ty si nikdy neulevíš, když máš pocit, že s Tebou chce někdo vyje.at ? smilies/grin.gif
květen 28, 2009 11:06
Mio, : Petronila
já si myslím, že když má člověk sám sebe rád a mají ho rádi i ti, co ho obklopují, nemá tohle zapotřebí.

Zoufalá snaha vypadat pořád na pětadvacet, nemít nikde ani deko navíc apod. je IMHO výsadou vnitřně nejistých lidí, kteří chtějí vyloučit i jen náznak toho, že se k nim někdo zachová jako ten blbec k Aleně, protože si myslí, že by to na rozdíl od ní neustáli.
květen 28, 2009 11:07
Alča píše své vyprávěnky jako malé literární dílo. ne jako dotazník : wendy
možná ty 2 litry byly za zkrácenku. Ovšem jednání některých zaměstnavatelů-rychlokvašek je na pár facek, to je taky fakt. Dehonestující. I v tržním hospodářství se mohou dodržovat určitá pravidla slušnosti. Ovšem nařídit to nelze.
Lze říci, že žena-ideální adept na práci by neměla být starší 35 let, vypadat na 25, mít velké děti a 30 let praxe...
smilies/wink.gif
květen 28, 2009 11:37
Ale mamčo, jasněže o nic nejde : NČ
Prostě mi přišlo líto, že je někdo nazvanej zakomplexovanym neřádem jenom proto, že má na vzhled budoucí podřízený spolupracovnice jiný požadavky, než splňuje důchodkyně.
No ale on zakomplexovanym neřádem je u A. stejně chlap i každej z jejích chlapů. Nutno bylo a doposud je nutno ho úkolovat jednoduchejma a ihned kontrolovatelnejma pokynama, dávat mu pravidelně žrát a občas pochválit.
květen 28, 2009 12:05
No dyť jo : Míša šíša
S důrazem na "jednoduchý pokyny". Složitý by žádnej chlap nepochopil.
A dávat žrát ne pravidelně, ale jen za odměnu. To je vlastně ta občasná pochvala.


Milane, hééč, taky umim perlit. smilies/grin.gif
květen 28, 2009 12:30
Míša šíša : mamča
smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
Moji mužové jsou za stručné a jasné pokyny vděčni, protože když od nich něco chci, řeknu to holou větou, stručně a jasně. Když to budu okecávat pět minut, tak ztrácejí pozornost. smilies/grin.gif
Budiž omluvou, že všichni jsou zaměření technického, takže je zajímají parametry, a ev. termíny, a na romány kolem práce si moc nepotrpí.
květen 28, 2009 12:39
Jasně mamčo : wendy
to je to starý známý - pokud bych si přála, aby muž vynesl koš se smetím, vrazím mu tento do ruky a pronesu úlisným hlasem : "Běž vyhodit to smetí, drahý". Ale v žádném případku komentáře o tom, že co neudělám to není, nikdo si koše nevšimne kdyby přetékal apod.
smilies/wink.gif
květen 28, 2009 12:47
Wendy, no a jak jinak? : Petronila
Kecy o tom, že co neudělám to není apod. považuju za zbytečné prudění, které stejně nepovede ke kýženému výsledku a všichni zúčastnění se akorát naštvou.

Nemám ráda hraní na uhadování myšlenek, naštvané špulení ve stylu "něco jsi mi proved a sám musíš přijít na to, co". Na to nemusím být chlap.
květen 28, 2009 12:54
Mamčo :-) : Míša šíša
Ten můj vydrží s pozorností 2 věty. Takže musim bejt hodně stručná. smilies/grin.gif
květen 28, 2009 13:20
nojo Holky : alena bodka
uznávám, že tohle bylo na Nýčeho moc složitý.
květen 28, 2009 13:23
Nechtěl jsem takhle přímo. Ale jsa jmenovitě vyzván, tak co se týče složitosti chápání: : NČ
Já spíš bych řek, že je složitý pro určitej (záměrně nepíšu, jakej, abych se nedotk) typ ženskejch pochopit, že na manekýnu je jim uplně nanic znalost jazyků, když je, chudinky, pánbů neobdařil ničim jinym než jen těma jazykama a hemeroidama.
Namísto pochopení se začnou dovolávat antidiskriminace, Kocába, Havla, Uhla. Nejraději by si vynutily ústavní zákon, že každá módní přehlídka musí bejt prezentovaná nejmíň 50ti procentama bab přes padesát roků a přes sto kilo.
květen 28, 2009 13:38
jenže : Kamila
v inzerátu nebylo nic o manekýně, nýbrž o znalostech jazyků právěže... ale já tuhle diskuzi stejně nechápu, dyk ten článek je prostě sranda, výňatek z dosud nesebraných Spisů Alenky Tečkované. A s jednoduchýma pokynama souhlasím - a souhlasí a s nadšením vítá každý normální chlap.
květen 28, 2009 13:44
Nč : mia
Jasný,že si může vybrat koho chce do firmy,na to má svatý právo.Ale na co mu tam je náká mladá vizuna s pilinama v hlavě?Tady by měl spolehluvou sílu.Mohl být korektní a říct to jinak.je smutný,že nějaký to kilo navíc člověka hned degraduje.
květen 28, 2009 13:48
jenže Kamilko : NČ
ale už nic. Dožaduješ se něčeho, co by bylo zase furt dokola, to už jsem psal v 9.15. Prostě trvám na tom, že jestli z těch dvou byl někdo zakomplexovanej, tak to docela určitě nebyl ten zaměstnavatel. A chápu, že se to někomu nelíbí, naopak si libuje v představě, jak mu to nandala.
To jsou takový ty Poháry útěchy pro poražený. No tak teda, když je to těší....

květen 28, 2009 13:52
mio, Naprosto s tebou souhlasim! : NČ
Jenže do toho, koho on si vybere, ani tobě ani mně vůbec nic není.
květen 28, 2009 13:56
Nč : mia
jasný.Já jen,že jak dneska někteří krátkozrace uvažujou.Takovej nákej starej pazour si vezme do firmy mladou reprezentativní a nakonec na půl její práce musí najít dalšího člověka.Neříkám,že vždy to ani náhodou,ale bývá to tak.Jeho věc to je jasný.
květen 28, 2009 14:02
Tak vám sem hodím něco zajímavýho : Míša šíša
...jsou národy, a jejich dost, kde jsou obézní ženy považovány za krasavice a vyhledávány, jsou to národy, které zpravidla netrpí nadbytkem potravy a taková žena má dostatek podkožního tuku, aby vydržela případné období hladu a měla v těle dost tuku na to, aby nehladovělo ani její dítě. Takové ženy byly vyhledávány především u lovců a sběračů. Tam byla žena obalená tukem skutečně zachránkyní života.Nebyl totiž každý den svátek a mamuta chlapci ulovili jen jednou za čas, případným zajíčkem nebo veverkou celej kmen neakrmíte...byla to prvobytně pospolá společnost. No a pak začalo stěhování národů, míšení genetických výbav atd. Proto jsou ženský takový, jaký jsou - krásný a úžasný - v očích toho, kdo je miluje.


Napsala to Alena 28.8.2006 v jednom komentáři. No není to skvělý?
květen 28, 2009 14:15
Jo mio, : NČ
když se tohle děje ve státnim podniku nebo jiný státní instituci (a že se to děje téměř hromadně!), tak je to jasná sviňárna!
Jenže za svý vlastní prachy, když na to má - někdo kočičku navíc, někdo fáro za dva melouny, někdo denně krocana s mandlema na pomorančích... Sice se to mně osobně jeví jako blbost, ale je to jen jeho věc za jeho prachy. Jestli ho to dovede třeba až ke krachu - zase je to jen jeho věc.
květen 28, 2009 14:25
Nč : mia
to je jasný,že za svý peníze si každý může držet ve svým kšeftě třeba přebytečný lidi ze známosti a ty druhý na něj dělají a nesmí pípnout,protože marná sláva jejich chlebodárce platí toho přebytečnýho člověka ze svých zdrojů,o tom není pochyb.
květen 28, 2009 14:29
ivanka : kolemjdoucí
píše
V tomhle jsme diskriminované.. Pánové jsou totiž "kluci" až do smrti.
což mi připomělo Věru Chytilovou:
No jo. Mužský.
Ti nestárnou.
Šediny je zdobí, brýle jim svědčí, vrásky jsou sexy.
Žádné křečové žíly.
Žádná celulitida.
Žádné klimakterium.


A pak z ničeho nic zdechnou.

květen 28, 2009 14:46
Mio, se mi fakt nelíbí to - "druhý na něj dělají a nesmějí pípnout..." : NČ
Pokud ten podnikatel není přeci uplnej vůl (což asi není, protože kdyby byl, neudržel by se), tak má svý lidi vytížený. Tohle snad je nějaká pověra, vzniklá někdy za dřívějšího režimu, že nějací zaměstnanci jsou nuceni pracovat za nějakýho jinýho.
U soukromníka je to tak, že každej pracuje sám za sebe, dělá dohodnutou práci za dohodnutou mzdu. A může mi bejt uplně ukradený, že třeba kolega dělá míň práce za víc prachů (teda - jakoby že já na něj dělám). Do toho mi nic není, já ho nezaměstnávám ani neplatím. Jestli se cejtim nedostatečně oceněnej, nic mi přeci nebrání pípnout, ozvat se. Ale nic nenutí zaměstnavatele aby na mý pípnutí dal. Jenže ani mně přeci nic nebrání odejít od něj a jít tam, kde mě oceněj líp, když teda tady jsem nedoceněnej. Pokud mě ale nikde líp neoceněj, pak ovšem tady nejsem nedoceněnej a můžu tak akorát držet hubu.
květen 28, 2009 14:50
Nčí : mia
Prostě někdo mě hodně blízkej pracuje /slusně ohodnocený/ ve firmě,kde si zaměstnavatel drží pár kamarádíčků ze známosti,mají jinej pracovní režim než ostatní.lidem to bylo občas jedno a občas mezi sebou nadávali.A já říkám tomu mně blízkýmu člověku,At se Vám to líbí nebo ne,on je v právu /zaměstnavatel/.Takže já de facto s Tebou Nč souhlasím,jen se asi blbě po netu chápem.
květen 28, 2009 14:55
Mimo debatu : Míša šíša
Tak už vim, jak si Puntíková plete lidi. http://www.kudlanka.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=572&Itemid=33

Jeeežžžiššši marjááá, skoro jsem umřela smíchy.
květen 28, 2009 15:02
NČ diskriminace. : Dáša
Nemohu s tebou souhlasit. Jestliže hledám pracovnici na určitý post, měly být jasné požadavky. Jenže podle zákona napsat, že žena má být do 22, krásná a ochotná roztáhnout nohy nejen pro šéfa, ale i pro jeho známé, je považováno za diskriminaci těch, které neodpovídají požadavkům. Diskriminace není, když se na místo sekretářky /opravdu sekretářky/ přihlásí kočka, která má problémy s psaním na PC a není přijata. Ale diskriminace je, jestliže přijímá sekretářku, znalou chodu kanceláře, perfektně píšící na PC, ovládající veškerou kancelářskou techniku se státnicemi ze 3 jazyků a nepřijme ji, protože se mu nelíbí její vlasy. Stručně: diskriminace je, jestliže si dám požadavky a odmítnu někoho, kdo těmto požadavkům vyhovuje, ale nesplňuje něco, co si netroufnu do požadavků dát.
květen 28, 2009 15:28
Dášo : mia
no a co by pak dělala všechna ta děvčata s chlupatou /jak říkávala kdysi moje kolegyně/maturitou?? smilies/grin.gif smilies/grin.gif
květen 28, 2009 15:35
Dášo: skvěle! : Míša šíša
Teď už by to mohl pochopit i NČ smilies/grin.gif
květen 28, 2009 15:36
o čem se to tu pořád.... : bb
ovšemže si šéf může vybrat své lidi podle svého. Ovšemže může nabídnout peníze podle svého uvážení. Ale - ve všech směrech inteligentní šéf chce především, aby mu firma klapala a podle toho vybírá lidi. Takže když chce atraktivní koťátko na repre - zaplatí si kotě na repre. Když chce schopnou pracovnici se znalostmi jazyků, přijme A ZAPLATÍ i starší dámu s nadváhou, pokud je čistá a přiměřeně upravená. Protože ví, že když si ji dobře vybere a normálně zaplatí, bude makat jak čert, nebude koukat na minutu kvůli vyzvednutí dětí z MŠ, nebude lítat na očkování, rovnátka, paragrafy, svoje kontroly si vyřídí ráno po sedmé nebo v pátek odpoledne a udělá co on potřebuje.
A když chce inteligentní, schopnou, jazyků znalou a navíc manekýní vzhled, tak musí hodně, ale hodně připlatit. Takže si myslím, že právě takovou chtěl a obával se, že by Alenka to místo za 15 vzala ráda a přitom by "jen" pracovala, proto "nabídl" nepřijatelný plat a doufal, že udělá co udělala - odmítne to, aby ji nemusel nedejbože vzít.

No, naštěstí doby pokročily, fialová saka a tenisové ponožky zmizely a i křupani se už většinou naučili, že fešnou repre si můžou zaplatit i na pár hodin týdně, jsou na to special agentury, ale pokud chtějí kvalitní práci, rozumný přístup, loajalitu, stabilitu, nepřehnané nároky na plat a disciplínu v krvi, tak vzdělaná dáma s praxí nad 50 je pro ně ideální. Hormony vybouřené, na krafání u kafátka půl pracovní doby ji neužije a do důchodu daleko. V kancelářích různých šéfů poslední roky vídávám po jejich boku takové dámy dost často.
květen 28, 2009 15:46
Že by taková malá rafinovanost ? : wendyzdomu
Dělává se to běžně tak, že se řekne - je více zájemců, vyrozumíme vás. Ale možná to byl vážně jen křupan...
smilies/wink.gif
květen 28, 2009 16:37
Můj druhý muž byl taky právník : alena puntíkovaná
ten zas odmítal mít za písařku mladou holku - vždycky chtěl staroun bábu - říkal:"Sedí, maká, nikde se necourá, nevolají jí fřajeři, není možnost, že by otěhotněla - ale hlavně: Ví si se vším rady.Na reprezentaci jsem tu já - Pan Doktor!" Mně to přušlo rozumný
květen 28, 2009 16:50
mimochodem, kdybyste tenkrát toho chlapa viděli : alena puntíkovaná
tak se jednotně přihlásíte do soutěže o Miss - tak byste si vedle něj přišly krásný. Já teda nevím, jak vypadá Nýče - já viděla než ty kolena a ty nejsou v kvádru vidět - možná othle je přesně to, co se ho nejvíc dotklo. Nicméně pěknej chlap obvykle nemá potřebu obklopovat se krásnejma mladejma holkama, aby ukázal jak je žádoucí....
květen 28, 2009 16:53
aleno : Kamila
ty kolena na tý fotce přece nebyly jeho smilies/grin.gif smilies/grin.gif ... jakože fyzicky... jsem se do toho zamotala.. nepatřej jemu ale tý jeho... ehm... kamarádce? Slovo přítelkyně jsem napsat nechtěla smilies/wink.gif
květen 28, 2009 16:57
Ali : mia
A dělalas někdy tlumočnici?Nebo prováděla turisty?
květen 28, 2009 17:01
no Kamilo : alena puntíkovaná
to by pak ledacos vysvětlovalo -
květen 28, 2009 17:19
ne - ale : alena puntíkovaná
pracovala jsem jako recepční, za přepážkou v cestovce, v bance na směnárně, atd. atd.- vyždycky jsem vyhledávala práce, při kterých je člověk ve styku s lidmi - teď dělám opět recepční - v hotelu, kam jsem původně dojížděla, abych naučila jeho zaměstnance anglicky. Teď jsem po dvou nočních smilies/grin.gif
květen 28, 2009 17:21
Míšo šíšo : Ivča
myslíš,že se dají na území ČR najít ještě nejací lovci a sběrači????Teda myslím takoví,co preferují ženy s dostatkem podkožního tuku??? smilies/wink.gif
květen 28, 2009 17:50
to víš že jo : alena puntíkovaná
teda nevím co lověj nebo sbíraj - ale oplácané ženy je přivádějí do extáze smilies/grin.gif
květen 28, 2009 18:07
Ivča : mamča
V ČR nevím, ale moje bývalá kolegyně - velmi prostorově výrazná, si jezdila ještě s podobně prorostlou kamarádkou zvedat sebevědomí do Řecka. Řekové právě jim věnovali tolik pozornosti, že tvrdila, že poprvé v životě se cítily být žádoucími krasavicemi, a né vysmívanými tlusťoškami. smilies/wink.gif
Takže milé dámy, která máte pár desítek kil navíc, hurá v létě do Řecka... smilies/cheesy.gif
květen 28, 2009 18:16
Nedá se nic dělat, : Krakonoš
ale musím pomoct nýčemu v jeho věcný a skoro se mi až chce říct pravicový smilies/wink.gif argumentaci:

V 95. roce jsem se ucházel vo místo projektanta - statika v Metrostavu v Praze a nabídli mi nástupní plat 4000, páč jsem měl dlouhý vlasy. Tak jsem se stejnou poznámkou, že vopravdu nežádám vo pozici uklízeče hajzlů, vodešel. Ale neměl jsem potřebu psát články vo diskriminaci mániček, protože jsem byl schopnej pochopit, že je naprosto jejich věc, koho si mezi sebe pustěj. Našel jsem si firmu, kterou zajímalo, co umím, ne co nosím za účes. A bylo.
Mimochodem, Aleno, divím se jedný věci: Neustále se to vo tobě dozvídám, že jsi fenomenálně jazykově vybavená, z tvejch příspěvků za ty roky mám pocit, že v ČR, co se jazyků tejče, nemáš konkurenci. Pak mi ale vůbec nejni jasný, proč takovej schopnej člověk dávno nepřekládá na živnostenskej list a není za vodou - jedna A4 překladu vod voprávněný vosoby už v těch devadesátejch stála asi 6 litrů. Proč máš zrovna ty potřebu někde poníženě prosit vo nějaký zaměstnání? Boha!
květen 28, 2009 18:23
hele Krakonoši vy jste voba jak pominutý : alena puntíkovaná
já nepsala o diskriminaci mániček nebo čehokoli - jen jsem popsala své zkušenosti sd hledáním zaměswtnání - ten článek sestavila Daniela z různých příspěvků, které jsem v různých dobách napsala jako reakce na různá témata. I já jsem naščla zaměstnavatele , kterého zajímá co umím - jen jsem popsala, co se mi stalo, to je vše. Odpověděla jsem tehdy na inzerát, byla jsem pozvána k pohovoru, udělala jsem jazykové testy a nakonec mi bylo řečeno, že mi zapráci nezaplatěj, neb nejsem dost krásná a pán co mi to říkal rozhodně žádnej krasavec nebyl. Bylo to asi před víc než deseti lety, já to místo nevzala a našla jsem si něco jínýho. VŠECKY ŽENSKÝ CO TU JSOU TO NAPROSTO BEZ PROBLÉMŮ POCHOPILY!!!!! Jediný dva chlapi, co tu jsou s tím mají problémy. Začínám mít pocit, že ty pověsti o velkém logickém mužském mozku jsou opravdu značně nadnesený. Jo - a ten podnik - ta právnickákancelář ausgerechnet tomu pánovi nepatřil. Já nevím proč jste se chytili oba zrovna tohohle - o tom přece vůbec nebyla řeč. Nejsem fenomenálně nadaná, ale dostatečně, abych zvládla práci o kterou se tenkrát jednalo. Prostě jsem - v reakci na něco, o čem tenkrát diskuse byla, vylíčila co se stalo mně.
květen 28, 2009 19:46
Znám několik lidí : wendyzdomu
kteří jsou velice dobře jazykově vybavení, ale protože jsou už starší, mají prostě problémy se zaměstnáním.- A jak zde už jinde bylo psáno, ne každý může nebo chce podnikat. Můžete to prosím pochopit ? Netvrdím, že mám celoevropské zkušenosti, ale za těch 18 let v oboru...to co se stalo puntíkované, je jen jeden ze střípů z mozaiky. A co ?
smilies/wink.gif
Napíšu ostpu a jěště něco a pošlu to konečně.
Tak ještě nurjt
květen 28, 2009 20:06
krakonoš-skutečně mužská úvaha. : Dáša
Krakonoši, mánička je něco, co dává charakteristiku člověku. Ten člověk se ostříhá, svlékne džíny a vezme si oblek, vyndá náušnici, vyčistí nehty a může se jít ucházet na stejné místo. Pravděpodobně bude přijat, protože podnik má snahu působit dobrým dojmem, takže dredy nebo dlouhé vlasy u mužů tuto "podnikovou kulturu" narušují. Odmítnutí přizpůsobit se podnikovému přepisu dává majiteli nebo manažerovi na vědomí, že ten člověk je problematický. To se týká i vědomostmi a praxí přetékající ženy, která by přišla v riflových odrbaných kraťasech a korzetu žádat o místo sekretářky vedoucího pracovníka. Tady se nedá mluvit o diskriminaci, zejména pokud by ten nově přijatý měl reprezentovat podnik. Něco jiného je, jestliže přijde do firmy člověk, který má požadované vědomosti, schopnosti, vystupování, ale je starší než si představoval muž, který ji přijímá nebo má jinou národnost. Z toho plyne, že třeba u modelky určitě nebude diskriminace, když nepřijmou ženu ve věku 50 let, na předvádění mladé módy. Jestliže ji ale nepřijmou do účtárny, přestože má požadované znalosti i praxi, potom to diskriminace může být.
květen 28, 2009 20:12
Ale ale, Dášenko, : Krakonoš
jestliže přijde uchazeč vo technickou profesi, kterej prakticky nepřijde do styku se zákazníkem, slušně voblečenej (já měl voblek a kravatu) a čistej včetně těch vlasů, pak by mělo bejt jediným kritériem pro jeho přijetí to, co umí, případně jak je schopnej týmový spolupráce. Zřejmě jejich personalista měl podobný názory jako ty, inu, jsem rád, že jsem v tý firmě neskončil, byl jsem ve svejch zaměstnáních vždycky maximálně spokojenej smilies/wink.gif Jak řikám - je to jejich právo, víckrát už jsem se s tím v životě nesetkal, přestože ty dlouhý vlasy mám dodnes a budu je mít do smrti.
Navopak úplně rozumím tomu, že když někdo chce někoho na repre pozici, kde na něj budou zákazníci vidět, bude jeho zevnějšek a to, jestli je "hezkej" prostě hrát možná i větší roli než to, co dovopravdy umí. Tak to prostě je a já v tom nic diskriminačního nevidím. Prostě reprezentovat můžou jenom reprezentativně vypadající vosoby - to nejsem ani já, ani Alenka s tečkama. Teď de jen vo to se s tím smířit, že jo. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

P.S. Mám velikou a mnohonásobnou zkušenost s tím, že firmy, kde se ve všech pádech skloňuje zaklínadlo "firemní kultůra", stojej po vodborný stránce za pěkný ho...
květen 28, 2009 23:45
Jak píše Dáša, : Petronila
vidím rozdíl mezi něčím, co se dá změnit (vlasy, oblečení, kvalifikace) a co se změnit nedá (věk).

U toho, co se změnit dá, je IMHO v pořádku, když zaměstnavatel sdělí zaměstnanci, že právě kvůli tomuto ho nepřijal (jako zpětná vazba - a třeba Krakonoš si pak může vybrat, jestli mu ta práce za to ostříhání stojí nebo ne).

U toho, co se změnit nedá, je to podle mě zbytečné (jste pro nás moc starej), může to jen zranit a ničemu to nepomůže.

Jakožto pravověrný pravičák smilies/wink.gif si také myslím, že zaměstnavatel-soukromník má mít nezadatelné právo si za své peníze vybrat zaměstnance, jakého chce, třeba stoletého šestinohého růžového pantera se žlutýma puntíkama. smilies/grin.gif Je to přeci jeho riziko, jakým právem by mu do toho stát měl kecat a určovat mu, že někoho MUSÍ vzít, aby to nebyla diskriminace?

Naprosto chápu, že takové odmítnutí zamrzí, zvlášť je-li podáno hulvátsky jako v tomto případě, ale to samotné odmítnutí nelze zaměstnavateli nijak zazlívat - jsou to jeho peníze a jeho věc. Měl by snad mít povinnost zaměstnat i někoho, kdo má veškerou potřebnou kvalifikaci, je atraktivní, ale je mu na první pohled strašně nesympatický? Nutili byste ho k tomu? A pokud ne, byla by to taky diskriminace?

květen 29, 2009 00:11
Alena to ale za diskriminaci nepovažuje, jen za chování blbce :) : bb
já jsem už vlastně odpověděla v prvním komentáři, někdy dnes odpoledne, nahoře, a můj postoj je myslím jasný - ostatně i já jsem teď několik let v pozici toho, kdo si vybírá, ne toho, kdo se nabízí. A můžu potvrdit, že velmi dám na první dojem, jelikož se mi můj první dojem zatím vždy, i v nepracovních vztazích, potvrdil. Jde o pocit, jaký z člověka mám a ten nemá s vzhledem opravdu nic společného. Takže nesympatického člověka jen v nouzi nejvyšší, protože bych byla znepokojená tím prvním dojmem, byla bych pořád ve střehu, víc ho kontrolovala, což by mě ubíjelo, protože mi vyhovuje lidi si vybrat, dát důvěru a pak nechat konat. Výše napsané platí oběma směry, takže - když se ptáš - ne, nebrala bych jako diskriminaci, kdyby někdo, já, nebyl přijat pro nesympatie. To bych naopak velice chápala.
Ale to, čeho se dopustil ten právník u Aleny, považuju za hrubost, křupanství, ponižování lidské důstojnosti a podvod na člověku - uchazeči o práci. Protože i požadavek na krásu se dá do nabídky zaměstnání zakomponovat, aniž by se normální člověk urazil. Stačilo napsat "podmínkou perfektní angličtinu a reprezentativní vzhled". Když na to pan šéf pozapomněl a Alena mu nepřišla dost krásná a sympatická, tak měl sebrat zbytky svého vychování a sdělit jí, že požadavky na znalosti perfektně splnila a že jí, stejně jako ostatním zájemcům, do xx dnů sdělí rozhodnutí, zatím jen poděkuji, že máte zájem s námi spolupracovat, paní Aleno, pac a pusu.
Celý ten příběh beru přesně jak psala v reakcích - neřeší diskriminaci, jen vyprávěla o své srážce s blbcem při hledání práce :-)
květen 29, 2009 00:47
Aleno, neco podobneho jsem take zazila pred : Layla1
vice nez 10-ti lety. Ja byla mlada holka po skole, pan sef mi sdeloval pozadavky a pak nezapomnel dodat, ze si take vybira podle toho, aby bylo na co koukat. Pamatuju, ze on mi prisel strasne slizkej a kdyz jeste tohle dodal,tak jsem si rikala,to vis ze jo...krasavce...a stejne nabizel zalostne maly plat...

květen 29, 2009 02:18
jo Bíbí to vystihla naprosto přesně : alena puntíkovaná
v mém příspěvku nepadlo o nějaké diskriminaci ani slovo...pouze padlo slovo o tom jakej to byl vůl.A to bylo přesně to, co oba pány tak pobouřilo.
květen 29, 2009 04:07
mia : Dáša
Coby dělala ta děvčata... No přece to, z čeho maturovala smilies/grin.gif. A ty staré, nehezké případně neochotné mohou pracovat hlavou a rukama.
květen 29, 2009 07:07
Dášo: skvěle! : Míša šíša , to už by mohl pochopit i NČ : NČ
No, vidim, že mě máte za blba. Přesto a znova a už ode mě naposled!!!
Takže jsem tady hlavně Míše (ale i další) za blba proto, že kdybych třeba do svýho vlastního bytu za svý vlastní prachy potřeboval najmout uklízečku, hospodyni nebo vychovatelku pro děti, a nevybral jsem si starou Růženu ale mladou Jiřinu, protože mi byla Jiřina jednoduše sympatičtější. Fakt dost dobrej důvod, jak udělat z člověka blba proto, že si za svý prachy kupuje to, co potřebuje a to, co se mu líbí a nenechá si do toho kecat kdejakym spolkem starejch panen.
A pak by mě ta stará Růžena pomlouvala, protože talíře od ní umytý se přeci blejskaj víc než od tý mladý šmudly, takže já jsem zakomplexovanej neřád, protože jsem si ji nevybral!
Teda dámy, než TUHLE vaši filozofii přijmout, raději ve VAŠICH očích zůstávám nechápavym blbem. Přičemž předpokládám, že každej SOUDNEJ a NORMÁLNÍ člověk si obrázek o tom, kdo je tady tim nechápavym, udělá sám.
květen 29, 2009 07:32
krakonošu : kolemjdoucí
ale ty jsi asi nepochopil, že právě tohle
ty dlouhý vlasy mám dodnes a budu je mít do smrti

o Tobě vypovídá docela dost. A je spousta šéfů (nebo personalistů), kteří to dobře rozpoznají.
Ono se totiž spousta šéfíků obává podřízených, kteří nejsou dostatečně ohební....Je spousta míst, kde není ani žádoucí být příliš odborně zdatný, nebo nedej bože chytřejší než šéf.
květen 29, 2009 08:12
Krakonoši, dík za pomoc, leč tady zjevně marnou : NČ
Jo, mám pravicovou argumentaci, protože žiju v rádobypravicovym prostředí (chacha) a vyjadřuju se tedy k pravicovýmu prostředí.
Nesnášim takový ty kočkopsy - pravicový prostředí ale v něm zakomponovaný prvky pozitivních diskriminací, regulací, jánevimčeho (což se samože ovšem netýká strategickejch energetických monopolů, který regulovaný ceny mít musej, kdyžuž nemohly zůstat státníma).
Jinak ale levičákem jsem furt a bohdá už to tak doklepu.
květen 29, 2009 08:23
ale ale nc : mura1
nikdo prece nekritizuje duvod, proc judr alenu neprijal, ale zpusob, jakym to udelal
květen 29, 2009 08:33
kolemjdoucí : mia
Vypíchnuto perfektně.Známých kluk po maturitě nastupoval na místo a hned řekli,ano bereme,ale dlouhé vlasy musí být zkrácené.Mají jistotu,že přijímají člověka,který nesníží důvěryhodnost firmy a jistotu,že přijímají ohebného člověka.Dle mého soudu je to pokrytecké,ale dnešní doba je bohužel taková,že zaměstnavatel si může diktovat a možná je to i dobře na druhou stranu.Za komunistů měl nárok i kdejakej lempl na práci,což taky nebylo ideální.Co je dneska špatné,že si zaměstnavatel často myslí,že lidi jsou stroje a stres je pro mnohé v práci neúnosný.
květen 29, 2009 08:37
můro1 - to mě teda šálí zrak. Čtu, co tam je černý na bílym! : NČ
to teda zaprvé.
A zadruhý. Způsob byl přeci úplně v pořádku (za platnosti našich nesmyslných zákonů). Řek jí, že tam, kam on potřebuje, se ona nehodí. Nabídl něco jiného (pravdaže asi za málo, jenže o tom taky víme dost málo), což ona odmítla. Konec, fynýto.
Proč mu teda nadává do zakomplexovanejch neřádů? A proč svou, docela zbytečnou a celkem trapnou, urážku vydává za vítězství svýho ducha a za svý morální vítězství? Dost ubohá pomsta za zjevení pravdy a nepřijetí.
květen 29, 2009 08:47
NČ :-))) : Míša šíša
Já tě teda rozhodně za blba nepovažuju. To pozor!
květen 29, 2009 09:10
bb, : Petronila
o diskriminaci tady mluvila Dáša: " Ale diskriminace je, jestliže přijímá sekretářku, znalou chodu kanceláře, perfektně píšící na PC, ovládající veškerou kancelářskou techniku se státnicemi ze 3 jazyků a nepřijme ji, protože se mu nelíbí její vlasy. Stručně: diskriminace je, jestliže si dám požadavky a odmítnu někoho, kdo těmto požadavkům vyhovuje, ale nesplňuje něco, co si netroufnu do požadavků dát."

To je těžký. On do těch požadavků oficiálně dát NEMŮŽE, že by chtěl dejme tomu mladou holku, ale může to zaonačit tak, že si ji při přijímacím pohovoru stejně vybere. Takže v tomhle ohledu to není jeho chyba.

NČ - on jí řekl, že mu nepřipadá dost atraktivní, ona jemu řekla totéž. Proč je to od něho jednání na rovinu a v pořádku a z její strany "zbytečná a trapná urážka"?
květen 29, 2009 09:17
Ale Míšo, : NČ
jen o blbovi XY se vyjadřuju: "to už by mohl pochopit i XY". To pozor! To pochopí i blb.
Ale dobrý, hlavně že je pátek a doma čeká kozel.
květen 29, 2009 09:20
Nč : mia
Ty už bys zasloužil nějakou Popovickou věrnostní kartičku smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif At nám slouží,tak na zdraví smilies/cheesy.gif
květen 29, 2009 09:25
A zase umanutej :-) : Míša šíša
To, že někdo např. nechápe, jak se řeší kvadratická rovnice, nemusí ještě nutně znamenat, že je to blb.

Nehledě na to, že moje poznámka byla jen takové škádlivé popíchnutí, myšlené ve srandě.
květen 29, 2009 09:25
Petro, protože on jí to řekl : NČ
jako pravdivé zdůvodnění nepřijetí. Pro něj byl její vzhled důležitej. Pro ni ten jeho ani náhodou.
květen 29, 2009 09:27
Jo mio, věrnostní kartička by se hodila! : NČ
Kozel už měl vlóni i nějakou soutěž. Snad se měly nějak posílat těsnění zpodšpuntů neboco. Tak těch bych nasbíral stovky. Mohl jsem vyhrát pravej nefalšovanej houbařskej nůž. Taky košik na houby. A hlavní cenou byl asi pro 10 pyjáků víkendovej pobyt v nějaký houbařský chatě (to by mě mohli vidět). Na to jsem nějak nezabral. Nehoubařim, v lese jsou klíšťata. Fuj! A mohl bych i zblbnout.
Někdo řiká, že pití leze do peněz. Blbost! Za vrácený flašky vždycky utržim majlant!
květen 29, 2009 09:56
Nč : mia
Bud rád,kdoví co bys tam v tom podroušeným stavu nasbíral za houby a jaký katastrofický důsledky by to pro Tě mohlo mít. smilies/grin.gif
květen 29, 2009 10:09
Jo NČ, a každý klíště čeká jen na tebe, až vkročíš do lesa. : Myška
A ty je tak zklameš!
květen 29, 2009 11:26
NČ : Dáša
Jistěže si můžeš vybrat tu, která je hezčí, ale myje hůř talíře. Solidní firma /aspoň naoko solidní/ to vyřeší tak, že všem, které sice myjí talíře dobře, ale svým zjeven nezkrášlují kuchyň napíše dopis, že litují, ale dotyčnou si nevybrali. Nejsou povinni zdůvodňovat proč. Mnoho našich firem nepovažuje za nutné dodržet aspoň tento projev slušnosti. Jestliže si majitel nebo manažer lidských zdrojů /dříve kádrovák/ uvědomí, že to, co dělá je v podstatě diskriminace pro věk, barvu pleti nebo pohlaví zájemce, tak to vyřeší takhle. Když je blbý, tak řekne ženské, že má malé dítě nebo je ve 30 na pozici uklízečky stará. Inteligentní manažer tohle ví a nevystaví se zbytečně podezření z diskriminace.
květen 29, 2009 12:27
Dášo, : Petronila
ale pak se nutně nabízí otázka, co je to vlastně diskriminace a do jaké míry je vlastně účelné a vhodné proti ní bojovat.

Tím, že si z několika vhodných a podobně kvalifikovaných kandidátů vyberu toho, který se mi líbí nejvíc, tak by se také dalo říci, že ze zcela subjektivních a iracionálních důvodů ty ostatní diskriminuji.

Také vnímám jako slušnost nevybraným kandidátům zdvořile sdělit, že bohužel na tuto pozici vybráni nebyli, a pokládám za nezdvořilé ty důvody nějak více rozmazávat. Ovšem nevidíš trochu pokrytectví v tom, že pohnutky toho manažera jsou naprosto totožné (nechce třeba ženu s dítětem, tak si ji prostě nevybere), ale pokud to nějak kulantně zaonačí, z diskriminace obviněn být nemůže, pokud to řekne na rovinu, tak může, i když míra diskriminace (nebo "diskriminace") je v obou případech stejná?
květen 29, 2009 12:48
Výsledek týž, forma jiná... : wendy
Je to přesně tak - jak jsem psala včera odpolko a vy se teď k tomu taky připojujete svým příspěvkem. Všechbno se dá zkrátka obejít a také se to obchází.
Taky mně naskakuje husí kůže z toho odlidštěného termínu, co je jako ze sci-fi roku 3350, a sice "lidské zdroje" ! To je přece děs jak z dob otrokářství. Aspoň mi to tak připadá, možná jsem moc přecitlivělá... smilies/wink.gif
květen 29, 2009 13:02
Nojo, tim, že jsem se rozhodl pro tu svou kolínkatou, : NČ
jsem vystavil bezprecedentní diskriminaci všechny ostatní ženy světa (nebo aspoň Žižkova). Měl bych jim dát ještě šanci, sám to tak cítím a nebyl bych ani trochu proti. Nechci bejt diskriminátorem.
Jenže ty mý kolínka o nějakejch šancích pro další nechtěj ani slyšet. Že prej by mě zmlátila. A ty ženšiny zmlátí taky. Takže je mi jasný, kdo z nás dvou diskriminuje.
květen 29, 2009 13:06
jo Wendy, u nás ani to ne. U nás jsou to HR : NČ
.
květen 29, 2009 13:17
nojo : Kamila
to je fakt, ejč ár, aby z tý češtiny a těch lickejch zdrojů moc nezbylo!
květen 29, 2009 13:35
Petronila : Dáša
Ano, máš naprosto pravdu, je to diskriminace, ale v tomto případě s ní nic nenaděláme, protože je neprokazatelná. Řekněme si to tak, jestliže naší vrcholní politici odkládají starší manželky a vyměňují je za mladé milenky, co chceme od podnikatelů.
Jedna firma hledala muže na určitou pozici. Manžel splňoval vše, na této pozici pracoval jinde. Ač to tehdy nebylo v jeho věku běžné, ovládal počítač, zvládal Word, Excel a přihlášku poslal, tak jak byl požadavek, mejlem. Nepovažovali za nutné mu odepsat. Časem se odjinud dověděl, že už tam někdo nastoupil. Mladý, tudíž perspektivní. Takhle se tam vystřídalo mladých, perspektivních několik. Po měsíci. Dcera, když hledala práci, několikrát chtěla počkat na odpovědi. Vedli jsme ji k tomu, že to se nedělá, pokud seženeš něco jiného, půjdeš jinam. Chodila po konkursech asi 3 měsíce. Holky se už znaly, protože se potkávaly ve stejném seskupení. Ze žádného konkurzu nedostala vyrozumění. Nakonec práci sehnala. S přímluvou, ale taky proto, že měla dělat na programu, na kterém uměla jen její předchůdkyně a ta tam už nebyla. A na kterém jsem v jiné firmě dělala já.
květen 29, 2009 16:47
Nojo, Dášo, ale tak to prostě je. : NČ
Zase se uplatňuje zákon nabídky a poptávky. Jestliže nabídka převyšuje několikanásobně poptávku, může si poptávající prostě a jednoduše vybírat. A přibrat si k výběru i kriteria, o nichž v zadání nebyla ani zmínka. Pokud tohle dělá výhradně za svý vlastní prachy, je vše OK. Ve státní instituci je to nemravnost, tam by jedinym kriteriem měla být efektivnost vynakládaných prostředků. Což je ovšem v praxi přesně naopak, protože: z cizího a ze státního krev neteče.
Neslušnost ovšem je, neodpovědět na nabídku anebo nevyrozumět o nepřijetí.
červen 01, 2009 13:59
článek je o tom, že autorka je stará a ošklivá : jar
a není s tím srovnaná.
první odstavec - ošklivá - jak jinak to chcete vykládat? Až do věty "Ale to jich..." jde o normální přijímací pohovor, první urážka je od autorky.
druhý odstavec - stará - ten chudák mladík jí nemůže do očí říct, že je stará (bylo by to žalovatelné), tak mlží - autorka to ví a přesto s ním hraje podivnou hru "tak to jsem teda mladá" atp. A to byl slušný a vlastně jí v rámci možností zcela korektně řekl, proč ji nechce. U dalšího pohovoru si už bude dávat pozor, protože se bude bát, že narazí na podobě zakomplexovaného člověka, a řekne to obligátní "je více kandidátů, ozveme se" a za týden zavolá, že ji nevybrali
červen 05, 2009 14:26
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]