O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VERONIČČINA KRATIČKÁ KARIÉRA PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 07 leden 2021
Je to už pár let, kdy jsem musela nedobrovolně začít od nuly někde jinde a někde jinak. Opustit dosavadní práci, přátele, bydlení, a netušila jsem, co počít se svým životem. Protože moje maminka celý život dělala průvodčí, stejně jako babička, rozhodla jsem se vyzkoušet také na vlastní kůži tuto profesi. Poslala jsem si životopis na nejstarší horskou železnici ve Švýcarsku, ne-li v Evropě, a byla přijata.

 

 

 

Horská železnice, která vede až na vrchol švýcarské královny hor „Rigi,“ je tzv. „zubatka“, patentovaná Niklausem Riggenbachem v roce 1863. Krom přenádherného výhledu si můžete vychutnat jízdu historickým vlakem, v hlavní sezoně jezdí navíc každou třetí neděli parní lokomotiva, která se prohání po vrcholku hory už bezmála 200 let. Není tedy divu, že tato atrakce je velmi vyhledávaná turisty a patří k nejnavštěvovanějším místům ve Švýcarsku.

 

Nafasovala jsem uniformu, pracovní boty, píšťalku, vysílačku a železniční dopravní předpisy o dvou stech stránkách. Pro někoho, kdo nemá ani řidičák, mohou být železniční dopravní předpisy oříšek, zvlášť když se musíte naučit výrazy, které neznáte ani česky, natož německy.

 

Na samostudium jsem měla dva týdny a zároveň jsem se učila profesi průvodčí historického vlaku i v praxi. Tento vlak totiž neslouží pouze k potěšení turistů, nýbrž rozváží zásoby do okolních hotelů, sváží odpadky,a přepravuje sedlákům krávy. A také rozváží poštu, neboť krom hotelů sídlí v horách několik sedláckých rodin, které pobývají na vrcholku hory Rigi nepřetržitě.

 

Jako jednu z prvních věcí, které jsem se učila, bylo manuální přepínání výhybek pomocí vysílačky a světelné signály. Na co nemám sahat, aby mě to nezabilo, tomu jsem se učila až mnohem později. Asi hrozba vykolejení vlaku byla důležitější, než můj život.

 

Jak jsem výše zmínila, vlak rozvážel i poštu, včetně pošťáka a jeho elektrického kola. Pošťáka jsme i s kolem a poštou naložili, vyvezli ho do půlky trasy, kde si většinu pošty vyložil a dále pokračoval i s kolem až na vrcholek, odkud poštu směrem dolů po kopcích rozvážel. Poštu, která byla určena pro sedláky v blízkosti jednotlivých stanic, jsme za pomalé jízdy roznášeli my. Strojvedoucí jen trošku přibrzdil, my jsme vyskočili, hodili dopisy do schránek u stanice a za jízdy zase naskočili. Ty objemnější věci a věci do vlastních rukou, měl na starosti pan pošťák. A k němu se váže i můj jeden z mnoha trapasů z tohoto mého kratičkého zaměstnání.

 

 

   
 

Jednoho krásného dne jsme opět vezli balíky spolu s pošťákem nahoru, kdy v půlce trasy pošťák rychle pomáhal vykládat svůj náklad, abychom odjeli ze stanice na čas. Já, celá rozrušená z toho, že máme zpoždění, jsem zapískala na odjezd a milého pošťáka nechala ve stanici a ujela mu nejen s poštou, ale i s jeho drahým elektro-kolem. Zapomenutý pošťák mával, jak na prvního máje, ale bylo mu to houbelec platné, protože mou pozornost neupoutal, a ani jeho hlasité volání nepřehlušilo zvuk stoletého motoru železniční mašinky. Zato dal podnět asijským turistům, kteří tento výstup mylně považovali za turisticky kulturní vložku pro umocnění horského zážitku a začali fotit ostošest. Blýskání fotoaparátů bylo tak mohutné, že zmátlo ruskou družici, která okamžitě změnila směr, horské a lesní ptactvo v okruhu pěti kilometrů náhle osleplo a já jsem dostala epileptický záchvat.

 

Když jsme dojeli do konečné stanice, všimla jsem si, že ve vlaku přebývají pošťákovy balíky i kolo, a došlo mi, co strašného jsem provedla. Vysílačkou jsem se spojila se stanicí níže a stotisíckrát jsem se omlouvala.

Nicméně to nebylo moc platné, stejně mě pár dní na to propustili.

 

No nic, profese průvodčí stejně nebyla nic pro mě.

       VERONIKA

 

 
Komentáře (4)add feed
... : *deeres*
I my jsme hornatá zem a proto také máme zubačku Tanvald – Kořenov – Harrachov. Když máma konečně po tátově smrtí získala stálé zaměstnání, bylo to v Ústavu sér a očkovacích látek na Vinohradech, na místě bývalé Orionky. Ta se přestěhovala do Modřan. Někdejší ÚSOL se přejmenoval později na SEVAC a stejně tak, jako ORION, po vítězné revoluci v 89. šel do kopru. Všechny pražské podniky měly tehdy své horské chaty, některé v provozu celoročně, kde pobyt byl za pár šupů. SEVAC měl hned dvě v Kořenově-Polubným a další v v Černých Voděradech. Ta poslední bývala pro zaměstnance v laboratořích v Bohumili u Kostelce nad Černými lesy, na Praze-východ. I ty se vloni strategicky prodaly.
Do Kořenova jsme s mámou jezdívaly vlakem, dojely jsme do Tanvaldu a odtud zubačkou do Kořenova.
V úseku Tanvald – Kořenov jde o jednu z posledních normálně rozchodných ozubnicových železnic v Evropě a také o nejstrmější železnici v Čechách. V roce 1992 ji Ministerstvo kultury prohlásilo za kulturní památku. Jen tak tak jsem stačila si párkrát projet trať, alespoň v tom krátkém českém úseku, protože v 58. roce byl přerušen provoz i na trati Tanvald-Kořenov. To byl totiž poslední úsek trati, který byl na českém území. Teprve v roce 1991 byl obnoven provoz na celé historické trati i mimo naše hranice. Po této trati v současnosti jezdí osobní vlaky Liberec – Tanvald – Sklarzska Poreba.
leden 08, 2021 13:42
... : Veronika V.
Derees: Koukala jsi na video? ;-) Tady bydlim.
leden 08, 2021 17:53
... : *deeres*
Hezký bydlení. Mám kámošku ta bydlí od tebe cca 100 km v Burgdorfu. Také se jí tam líbí, ale ještě raději se vrátí domů do Prahy, do Mariánek, na Benecko, nebo do Jizerek do Sedmihorek. Nemáme tak dramatické hory, ale zrovna Jizerky jsou nádherný. V létě jezdí cyklobus Krkonoše-Jizerské hory a tak se tam dá projet na kole nejkrásnějšími místy naší země.

https://www.kudyznudy.cz/akce/cyklobusy-v-jizerkach
leden 08, 2021 18:39
... : doktor
Deeres úžasné vyprávění a bezva zkušenost.Hezké odpoledne.
leden 09, 2021 11:59
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]