O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...
Kontakty
Napište nám |
Poradna Kudlanky |
Právní poradna |
Související články
Přihlášení
Anketa
NEBOJME SE BANKOVNICTVÍ |
![]() |
![]() |
![]() |
Středa, 24 duben 2019 | |||||||
![]()
Za tuto službu přece platíme, a to v podobě úroků, poplatků a dalších plateb. Problémem může být právě psychologická stránka věci. Nejenže bankovní a pojišťovací služby a produkty nepůsobí jako klasické zboží, tudíž se i my pak méně cítíme v postavení standardních zákazníků, ale navíc při fyzickém (osobním) poptávání finančních služeb máme vždy proti sobě prodejce (zprostředkovatele, úředníka), který bude vždy z definice věci ve výhodnějším postavení z hlediska znalostí, informovanosti, připravenosti a také psychiky.
V takové situaci pak platí nepřímá úměra – čím déle s poradcem sedíme a probíráme různé možnosti, tím hůře se pak říká „ne, potřebuji si to v klidu doma rozmyslet“. Jinak řečeno, roste pravděpodobnost, že si koupíme produkt, který jsme původně ani nechtěli, nebo který rozhodně není na trhu ten nejvýhodnější.
A stejně jako u standardního nákupu kontrolujeme účtenku a její jednotlivé položky, a když jsme se zbožím nespokojeni či nefunguje, jdeme jej reklamovat, totéž činíme i u finančních služeb a produktů. Kromě samotné reklamace lze zaslat stížnost i na ombudsmana dané banky (pokud jej finanční instituce má), manažera kvality či ředitele oddělení péče o zákazníky nebo se poté obrátit na specializovanou instituci – Finančního arbitra ČR.
TIP: v případě naší úspěšné reklamace dostaneme zpět nejen to, co bylo předmětem sporu, ale můžeme požádat i o proplacení účelně vynaložených nákladů, jako například znalecké posudky či právní rozbory.
Pro plastický pohled zde uvedu příklad, kdy byla stížnost (ani vlastně nešlo o reklamaci) naopak zcela mimo mísu. Jeden klient si stěžoval bance, že se mu někdo naboural do jeho internetbankingu a provedl mu tam nějaké transakce. Popsal bance stav věci, ale té se to moc nezdálo. Klientovi zase přišlo, že banka nekoná, vyhýbá se odpovědnosti, a tak se obrátil na televizi, aby mediálním tlakem stížnost popostrčil dopředu. Společně poté naběhli do banky a jali se řešit útok na klientův účet. Když na místě klient provedl přihlášení do svého internetbankingu, bylo všechno v naprostém pořádku. Jak je to možné, ptali se klient i redaktor? Nakonec se ukázalo, že se klient místo přihlášení se do svého internetového bankovnictví omylem několikrát dostal na demo účet banky, který měla na svém webu na ukázku. I to se holt stává... ukázka z knížky Patrika Nachera
|
< Předch. | Další > |
---|