O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZNÁSILNĚNÁ ARABKA PDF Tisk E-mail
Neděle, 25 listopad 2007

Určitě jste slyšeli či četli o potrestání znásilněné Arabky. O tom, jak to všechno prý bylo, píše Polárka: Osmnactileta dívka mela pred svatbou, si chtela u sveho byvaleho pritele vyzvednout  fotografie; mela strach, ze by  ji mohly zdiskreditovat v ocich nastavajiciho  manzela. Zavolala mu proto, a setkali se v obchodnim centru. On ji pak vezl domu.

 

 

 

     Jenze je prepadl po ceste gang,  prinutili pritele, aby odjel na opustene místo, kde divku i jejiho partnera sexualne zneuzili. Divka byla znasilnena 14 krat! Kdyz se vratila domu, zbil ji ještě jeji mladsi bratr, protoze tímto znasilnenim zneuctila celou rodinu.

 

      Soud argumentoval tim, ze kdyby se divka nechtěla sejít se svým bývalým, nic takoveho by se nestalo. Tam zena muze byt sama s muzem jenom za urcitych okolnosti. Za prve: nesmi s nim byt sama bez jineho muze, ktery je jeji primy pribuzny (otec, bratr, stryc).  Byt sama je mozne jenom v mistech verejne pristupnych, jako nemocnice nebo obchody a pod. Zrovna tak si nesmi sednout do auta, pokud tam neni nekdo z velmi blizke rodiny. Ani bratranec neni dostacujici. Takze podle zakona oba, ona i jeji pritel,  prekrocili zakon islamu a zakon Saudske Arabie. Arabsky se to rekne  Al khuluah Al geer Shareeah a na to neni zadny urcity trest, ale je na soudci, jak je potresta."

 

     A teď vysvětlení pro nás, co nechápeme tamější tradice: Divka je Saudi Shia, nasilnici jsou Suna. Muj znamy, ktery je nahodou take Saudi Shia, se mi to snazil vysvetlit po saudsku. "Ja ti reknu proc bude potrestana. Ano byla znasilnena sedmi muzi, to je pravda, ale duvod trestu je, ze byla v aute s nekym, kdo neni jeji primy pribuzny.  Byla tam sama s cizim muzem a za to je potrestana, ne za to ze byla znasilnena. Dostala trest 90 ran, ale odvolala se a novy soudce se domnival, ze jeji trest neni dostatecny a tak ji trest zvysil na 200 ran a sest mesicu ve vezeni. "Ja ji vidim nevinnou. Byla panna, s tim klukem nic nemela, jak ji muze nekdo trestat?"ptala jsem se. Jsme v muslimske zemi a jsme Arabove!" „Nebyla dost potrestana znasilnenim? pokud vubec nejaky trest by byl treba?" 

 


 

 

     

     Ono je to všechno hodně děsívé... Saudi Shia jsou Arabové, kteří dodržují tradice, nad kterými Evropanům tvrdnou rysy.

 

    Například na těchto fotkách je obřad, pro ně - pro Araby Saudi Shia - běžný - pro muže je ctí se poranit na hlavě, tak, aby co nejvíce krve bylo vidět - a je jedno, kolik danému "muži" je let...

 

 

 

 

 

    

 

 

    

     Všimněte si např. výrazu maminky, která s dranžírákem v ručce řeže na hlavičce rituálně svého tříletého synka...   Žijeme jinde, dodržujeme jiná pravidla. Jejich pravidla jsou pro nás absolutně nepochopitelná. Stejně, jako asi jsou ty naše nepochopitelná pro ně.  

 

 

 


 

      Ale zpět k oné dívce a jejím dvěma mužům - bývalému příteli a současnému manželovi:

 

      "Normalne za znasilneni je trest smrti, ale ne v tohle pripade. Nasilnici odejdou s tresty mezi dvema a deviti lety.  Soud tak rozhodl, protoze pry u toho nebyl dostatek svedku.  Manzel divky chce jit  k soudu jeste jednou. Je to velice nebezpecne, je to bud a nebo. Jestlize prohraji, muze dostat dostane divka trest jeste horsi. Cenim to, ze stoji stale pri ni. Řekl,ze je je to nejsladsi a nejhodnejsi divka, jaka existuje a ted je to zlomena zena. Nikdo ji nedal sanci se obhajit, prokazat svoji nevinnost nebo vylicit, jak se stala obeti mnohonasobneho  brutalniho znasilneni. Jedna se s ni jako s  krininalnikem".rika zoufaly manzel. Bohuzel, divka je Shia a nasilnici jsou Suna. V Saudske Arabii Shia jsou velice nechtena minorita. I tohle hraje v tomle pripade velkou roli. Divka pozadala saudskeho krale o slitovani: "Myslete si, ze jsem vase dcera"

 

     "Nedoufej prilis", rekl mi muj saudsky znamy.

     200 ran! Da se to vubec prezit? Kdo chape vyrok soudu? Ja ne.

 

Polárka

 

 

 

 

Komentáře (42)add feed
Na tom celém není hodno pochopení absolutně nic, : Eva
zase jen asi milióntý příklad lidského svinstva, tentokrát, pro změnu, ve jménu islámu.
listopad 25, 2007 21:33
Tohle není o islámu... : tippler
...pokud jsem to správně pochopil - holka je ze šíitské rodiny, ta banda byli Sunnité. V SA vládnou Sunnité. Pokud koukáte na zprávy, tak víte, že tyhle dvě skupiny se nenávidí a příležitostně vyvražďují (momentálně nejvíce v Iráku). Pak je naděje na nějakou spravedlnost minimální...
listopad 25, 2007 23:43
Saudi Shiove jsou naprosto normalni muslimove : Polarka
znam jich nekolik a jsou to strasne hodni lide. Trosku vic tradicni nez mozna jinde, ale tradicni je cela Saudska Arabie. Ja vim, diky medium jsou zobrazovani jak se tyraji a tece jim krev....Bohuzel pro normalni Shie tyhle fotky obehnou cely svet,ale to jsou opravdu vyjimky a naprosti fanatici, se kteryma saudsti Shiove vubec nesouhlasi.V Saudske Arabii se tohle vubec nedeje Normalne v tento den, (zavrazdeni Huseina, vnuka Mohameda ) jde pruvod lidi, kteri se pri chuzi biji v prsa. Bohuzel fotky ktere vidite obleti cely svet. . Saudi Shiove jsou v Saudske Arabii velice utlacovani, donedavna nebyli ani povazovani za Saudce. To jsou az ted za tohoto krale Abdullaha. Jinak mezi Shiy a Sunna neni moc rozdil. Modli se stejne 5x denne, jen kazdy Shia pouziva doma kamen na ktery klade hlavu misto na zem. Male rozdily jsou v pozici modleni. Saudska Arabie je zeme, kde za znasilneni je trest smrti.....tohle ale v tomto pripade nebylo pouzito. Proc? Saudska Arabie je zeme, kde plati znamosti.....a kdo ma znamosti na spravnych mistech tomu projde vsechno. Shiove jsou ti,ktere vyvrazdoval Sadam Hussein a nejenom on. Shiove jsou bohuzel jen obeti. A tahle divka je Shia.
Ale ani Sunna s timhle trestem nesouhlasi. Dostala jsem o tom cely dlouhy e-mail od Anne, moji pritelkyne zijici v Saudske Arabii, (Sunna) ktery zacina slovy : very scarey saudi judges not obeying islamic law! Velmi desive saudsti soudci neposlouchaji islamsky zakon!
V osobnim dopise mi pak napsala ze divka jeste trest nenastoupila a ze je dobre ze o tom mluvila, takze snad Saudska Arabie se neodvazi pod drobnohledem celeho sveta tohle udelat.Muj znamy Shia mi take rekl. "Fyzicky tech 200 ran prezije ale psychicky ne." Rany se nedavaji najednou ale po padesati v urcitem casovem odstupu, ne moc velkem. Takze.....budu pro vas sledovat jak to vsechno dopadne a dam vedet!!!!!


listopad 26, 2007 00:44
středověk neskončil, sředověk trvá : alena.tečkovaná
a u nich prostě středověk je - i podle letopočtu. Tadyto nebývalo o moc lepší. Před několika staletími......jde o to, jestli enrzdíl lidstvo nakonec přežije.
listopad 26, 2007 04:43
Quo vadis Earth ? : Sandokan
Mnoha mým vrstevníkům včetně mne připadá současný svět stále více zvrácený. Čím více jsou do dění zapojeny náboženství nebo jiné zájmové skupiny, tím hůř. Po tom, co lidstvo překonalo středověk se jeho novodobá podoba začíná vracet. Že by měl soudruh Lenin pravdu, že vývoj lidstva probíhá po spirále ... ?
listopad 26, 2007 06:48
pomoc : burika
Proboha, to je středověk, můžeme nějak pomoc? Vžyť to ta holka nepřežije.
listopad 26, 2007 07:08
Jiná země - jinej mrav (pro nás třeba nemrav) : NČ
Oni to tam tak mají, tak jim HLAVNĚ do toho furt nekecejme!
Já taky, doprde*e, neřikám sousedce, aby denně nemlátila manžela. Oni to tam tak prostě mají. Řek jsem jí to jen jednou, před časem, a málem jsem dostal přes dršku (vod něj). Ještěže nemám před domem svý vlastní WTC, klidně by mi ho rozmlátil ukradenym letadlem.
listopad 26, 2007 11:15
Ano - ta dívka přeci TAM ŽIJE - : dess
musí znát pravidla svojí země...
Když ty fotky byly nebezpečný, tak asi nebyly zas až tak nevinný. A stoprocentně věděla, co riskuje... Tady taky jsou zločiny, který se jen tak nepromíjejí.
No, a docela by mě zajímalo, jestli byla opravdu znásilněná každym dvakrát a ten její přítel taky, a co za to dostal on, že byl znásilňovanej. Mj. to znamená že to tedy byli setsakra výkonní násilníci a hodně dlouho je drželi... Nezdá se vám to trochu přitažený za vlasy?
No, a ona se pak vdá... Je divné, že si ji ten přítel po tolikerem znásilnění pak vzal za ženu - tedy v Arábii s těmi jejich pravidly. A teď ji ještě vystavuje nebezpečí, že dostane další větší trest.
Je to hodně divných věcí. Polárko, jestli tedy máš nějaké kontakty, zeptej se na to, ano?
listopad 26, 2007 12:15
Je to známá věc, že původní znění Koránu : wendy
bylo mužskými vykladači pěkně pokrouceno. Co zmohou ženy ? Podle té fotky se některé ani nesnaží. A některé to zase šeredně odnesou.
Jo, "kultury" se nemají míchat. Já bych se do těchto krajin nevdala ani za nic.
PAmatuju se na příběh jedné africké muslimky, také byla znásilněna, a měla za to být odsouzena. Protože to však mělo velikou celosvětovo publicitu, myslím že tomu unikla. Buďto jsem ale pokračování nevěnovala dostatečnou pozornost, nebo to vyšumělo, už nevím. Za viníka se tam ale považuje žena, ona může za to, že muži ukázala kotník a on se potom neovládl, že.
listopad 26, 2007 13:08
tem : manul
ktere by arabska mentalita zajimala, bych doporucila knizku Frista od Petry Prochazkove. Je to jedna z nejlepsich veci, ktere jsem v posledni dobe cetla a chovani muzu i zen v arabskem svete vysvetluje myslim velmi dobre.
listopad 26, 2007 13:43
Cokoliv, co naprosto zlomí "sladkého" člověka, je prostě těžko omluvitelné svinstvo, : Eva
a je úplně jedno, jaké mají kde tradice a kulturu, náboženství, ateismus atd.
"Saudi Shiove jsou naprosto normalni muslimove : Polarka
znam jich nekolik a jsou to strasne hodni lide", jenom, když se jim vrátí domů 14x znásilněná sestra, tak jí ještě zrubou, neb zneuctila rodinu- to je paráda, větší dobro a blaho pro ženskou jsem si zatím neuměla představit, jsem já to ale hvězdička, takhle nevidět tolik dobra!!!
Jen bych si dávala pozor na to, že jsme se svou kulturou někde hodně jinde, někde zásadně výše. Jistě, bývám moooooc ráda, že jsem se narodila v těchto zeměpisných šířkách, přímo jásám, když čtu něco podobného, fakt smilies/cheesy.gif
Ale i u nás si někteří muži, ba i ženy dosud myslí, že za znásilnění si dost často může žena sama, škoda slov, stačilo by udělat pár otevřených rozhovorů s oběťmi o činnosti policie a reakci jejich bezprostředního okolí...samo, výjímky existují! Jinak, ještě, že jsme takoví spíše bezvěrci, neb katolická církev dodnes neuznala ženu plnoprávnou bytostí, smíme snad být kněžími? Nestojím tedy vůbec o to, ale je to zarážející. A můj komentář úplně nefeministický smilies/wink.gif
listopad 26, 2007 13:54
Jo, můžeme jen doufat, : dess
že nedopadneme jak Francouzi...
listopad 26, 2007 14:07
dess a Eva : Polarka
jiste....pravidla sve zeme znala. Ale musite vedet, ze ani tam nejsou zensky uslapnuty putky. Se svymi muzskymi ctiteli ae dokazou sejit kdyz jim na tom zalezi. Vetsinou ne samy ale aspon s kamaradkou, nebo se sestrou. V nekterych pripadech kamaradka ci sestra odchazi..... Maji jenom stesti, ze se na to neprijde. Schazi se vetsinou v obchodnich centrech, kam POZOR! nesmi jit svobodny muz. Muze tam ale jit se svoji sestrou, zenou,ci matkou. Navic tam kontroluji kdo tam jde ciste namatkove. Svobodni muzi v Saudske Arabii nemohou jit na spoustu mist.....jako treba do parku. spousty restauraci....SaUDSKA Arabie je zamerena silne na rodinu a na protekci svych zen a divek.Co bylo na tech fotkach ze je chtela zpatky nevim a nevi to snad nikdo. Ani media ani moji saudsti pratele. Ale rozhodne vim, ze na nich nebylo nic spatneho, jinak by ji to velice pritizilo v rozsudku! V nekterych mediich jsem nasla ze snad mela s tim klukem co s nim sesla nejaky vztah. Manzel o znasilneni nevedel jeste tri mesice po svatbe nez o tom dostal e-mail z neznamych zdroju.
Ano jeji bratr ji jeste zbil. Kazda rodina je jina. Spousta Sunna bratru by ji zbila taky.
Ale vysvetlit to neni jednoduche. Nejdulezitejsi vec co tam rodina ma je povest. Znasilnena divka rodine tu povest strasne znici.Nezalezi na tom, ze za to nemohla. Je to strasne neferove. Ale napriklad jeji veno je pak takrka nepatrne a podobne. Veno dava zene muz a je jenom jeji....pro pripad rozvodu nebo jeho smrti. Pro jeji sestry si patrne neprijde muz ze slusne rodiny. Bratr si nemuze jit do dobre rodiny pro nevestu. Nakonec, nebylo to v Cesku kdysi podobne?
Jeji manzel veri v jeji nevinu a bojuje za ni.Ted za ni bojuje celej svet.....Human rights i jednotlivci. Vsichni jsou sokovani verdiktem.Kdo ctete anglicky zadejte si do Googlu Saudi woman raped a vypadne vam vsechno o tomhle pripadu.Kdyz si zadate Saudi woman raped husbend vypadnou vam dalsi infomace. Ja jenom doufam ze k trestu nedojde.

listopad 26, 2007 16:07
Tu Feristu si přečtu : wendy
čtu všechno s touto tematikou, co mi přijde pod ruku. Je to zrůdný systém, který vymysleli nenormální chlapi, sobečtí, uzurpátorští, fanatičtí. A nevidím hranici, která by je omezila. Nevidím východisko jak z tohoto deformovaného hnutí ven. Ten jejich Alláh z hich musí být dost nešťastný. Středověk... smilies/angry.gif
listopad 26, 2007 16:52
sorry, ale úplně jsem se rozčilila. : wendy
Přečtu si Fristu...
********************
listopad 26, 2007 16:53
Milá Polárko, : Eva
já Ti fakt opravdu děkuji, že se mi to snažíš obsáhle vysvětlit v souvislostech.
Velkou část života jsem strávila četbou a poznáváním různých kultur, filozofií, přístupů k životu atd, nepovažuji se za znalce, dělala jsem to proto, abych se v tom trochu vyznala, nějak si ten obraz světa poskládala. Kupodivu jsem zjistila, že postavení žen v Saudské Arábii má i pár fakt vymožeností, které bychom možná občas i uvítali, opravdu, já aspoň ano.
Ale já už o islámu nic číst nechci. Nestojí mi to za to, protože oni se pochopením naší mentality nezabývají ani trochu málo, což by se dalo klidně i přejít, ale není mi vůbec po chuti, že se považují za JEDINÉ VYVOLENÉ na tomto světě! A to jak zblejsknu, tak mizím, to je vždycky parádní průšvih.
A nadále jsem přesvědčená o tom, že nic není omluvitelné a dobré, pokud to zlomí, zdevastuje duši (která samozřejmě neexistuje smilies/wink.gif a srdce člověka a to se té holce už zřejmě stalo. Asi tak.
listopad 26, 2007 17:46
Evo : Polarka
ale nepovazuji se za jedine vyvolene i Zide? Tem Buh pry slibil,ze budou vladnout i na zemi vsem narodum. A nemysli si to i krestane? Ja myslim ze krome buddhismu se povazuji za vyvolene vsichni.
listopad 26, 2007 21:58
Polárko : Eva
Ano, ano, naprostý souhlas, a nejen ti, cos vyjmenovala, nejen v náboženstvích, myslela jsem to obecně, jak se cítí někdo vyvolený, tak mizím. Není dále o čem smilies/smiley.gif
listopad 26, 2007 22:16
tady vidíte, kam vede fanatismus : dess
není lepší být tedy ateista?

nevěřit žádným bohům, šamanům, vědmám, atd....
listopad 27, 2007 00:47
Milá dess, : Eva
jak jsi mi jinak svými příspěvky moc sympatická, musím s tebou malinko polemizovat smilies/smiley.gifJe spousta vyvolených ateistů a s těmi to také stojí za houby smilies/cheesy.gif To není o žádné víře, je to o poznání.
listopad 27, 2007 07:07
Ateisté mohou být taky pěkný protivové : wendy
ale nevím že by chtěli šířit svoji víru-nevíru ohněm a mečem (případně křížem). Ona může být ta víra taky pěkná zástěrka, a když se k tomu přidá i fanatismus...tak to nás potěš koště.
smilies/angry.gif
listopad 27, 2007 07:50
No jo, Wendy, : Vodoměrka
v náboženství jako všude jinde - všeho s mírou! Jinak se z toho stane něco úplně jiného, než bylo původně myšleno.
listopad 27, 2007 08:53
Tak tak, vláda ve jménu stádnosti : wendy
někdy se divím, jak se lidi nechají zblbnout. Stačí šikovný lídr...a už jsme všici na skluzavce.
Když čtu knížky z islámského světa, jde mi někdy mráz po zádech. Všechny tyto knihy napsaly ženy. Musím se podívat, zda něco osvětového napsal nějaký muslim-muž.
listopad 27, 2007 09:22
Wendy : Polarka
ono to zase neni tak hrozne. Je to jina kultura, ale podivej se, kolik zen se stava muslimkama.Nakonec moje kamaradka Anne je Americanka, Dolly, ktera mi poslala par saudi recepru na vareni je muslimka....a obe dokonce ziji v Saudske Arabii. Anne je napriklad z alkoholicke rodiny a cele mladi z toho byla zoufala. Takze kdyz se na universite setkala se svym manzlem rada se s nim prestehovala do Saudske Arabie, kde je piti naprosto zakazane a nema staros jestli deti propadnou drogam nebo alkoholu. Ma dnes 4 deti a je naprosto spokojena s zivotem. Je doma, stara se o deti, manzel vydelava penize a patrne slusne protoze si mohou dovolit i vlastniho sofera. To je jedine co ji mrzi....ze zeny nemohou ridit. Citi se v Saudske Arabii naprosto bezpecne, opecovavane muzi. Mimochodem.....na saudskych universitach je vice zen nez muzu, jen v pracovnim procesu je pak tech zen uz malo, protoze muzi by povazovali za ostudu nemoct uzivit zenu. Sama Anne ma vysokoskolske vzdelani. Pokud zeny pracuji, maji pouze velice vyhodna zamestnani. Tedy neexistuje ze by zena napriklad pracovala u benzimove pumpy nebo jakoukoliv manualni praci. Jako sluzebne si berou zeny z jinych muslimskych zemi. Zena ma vzdycky a ve vsem prednost. Treba v bankomatu, jde okamzite k okenku. Muzi musi cekat. Takze to mas proste v necem zase dobre. Fakt je, ze tahle divka udelala neco co nemela podle islamskeho radu udelat.Bavime se tedy jenom o tom, ze trest je neprimereny.
listopad 27, 2007 15:57
Dess, Wendy : tippler
S těma mírumilovnejma ateistama bych byl vopatrnej - co si tak vzpomínám 20 roků zpátky tu jedna obzvlášť vypečená banda zrovna ateismus hlásala...a vlastně hlásá dodnes...
listopad 27, 2007 19:17
jeste k tem obrazkum a Shium : Polarka
v Saudske Arabii je tohle dokonce sebetryzneni zakazano zakonem.
listopad 28, 2007 04:53
Polárko,dobře, tak když se tam ženy mají líp než jinde na světě, : ivanka
tak ať dodržují zákony své země - a budou mít nebe na zemi...
Přeci to musela dobře vědět, ne?
Sama tu vypisuješ, co smějí a nesmějí a muslimka nejsi. Tak neříkej, že ona to dobře nevěděla. To jí tedy pro ty fotky nemohl zajet nějaký kamarád? Nebo to onen inkriminovaný bývalý přítel poslat?
A - jakto, že když je to taková mediální bomba, že si ji ten nastávající vzal? Když tam mají takové divné předsudky a v podstatě (podle toho, co píšeš, to pokazí firmu jemu i jeho celé rodině)?
No, je zajímavé se dozvědět něco odtamtud.
listopad 28, 2007 09:38
Ivanko : Polarka
jiste to dobre vedela. Ale jak jsem psala, spousta Saudis (hlavne ted v dobe mobilu a internetu) ma aspon vzdalene kamarady, eventualne se pokusi se s nekym tajne setkat. Totez tedy tahle holka. Vzdyt je to tak nejak normalni. Vim ze i dcera moji kamaradky udelala to same a sla do shopping mallu se svou kamaradkou a setkaly se tam s klukem do ktereho byla ta jeji kamaradka zamilovana az po usi. Kdyby je tam nekdo videl, jak s nim jenom mluvi....byla by cest rodiny ztracena taky.Takze ono je tam fakt tezke neprekrocit nikdy zakon. No ale pokud to projde je vsechno v pohode. Ona mela proste mela smulu, ze je prepadla ta parta. Kamarad ji ty fotky privezt nemohl, protoze tam neexistuje aby nekdo zazvonil u dveri a rekl: "Ja jsem ten a ten a mam neco pro vasi dcery, mohl bych s ni mluvit?" Segradace sexu je naprosta.Naposledy co si mohou deti hrat spolecne je v materske skolce. Pak uz nikdy ne. Dokonce ani na svatbe nesmi byt manzele pohromade. Je jedna slavnost pro zeny a druha pro muze. Drsny, ze? Navic mam pocit ze ten kluk co mel ty fotky ji je moc dat nechtel....nekde se mluvilo i o vydirani. Mozna dal podminku ze ji chce jeste jednou pred svatbou videt? To jsou ale jenom dohady.
Ja se o Saudi zrovna dost zajimam protoze mi to pripada fascinujici a tak mam na skype spoustu pratel ze prave ze Saudske Arabie Shia i Sunna. Takze se ptam a ptam a ptam.
Jinak manzel si ji vzal, protoze o tom znasilneni se dozvedel az za tri mesice po svatbe. Z toho vyplyva, ze i kdyz to rodina vedela, snazili se to ututlat. V Saudi se toho tutla hodne. Ja myslim, ze to byl prave manzel, kdo tuhle aferu rozviril. Ti co ji znasilnili ji fotografovali nahou a vyhrozovali uverejnenim fotek jestli se to nekdo dozvi. No ale nerozvedl se s ni protoze se do ni zamiloval. A smazi se ji ted drzet nad vodou. Jiste vsichni se mu vysmivaji a vetsina muzu docela verejne.
Hele tohle uz tady jednou bylo, ale myslim ze je to zajimave: A jak se berou lidi v jedne z nejkozervativnejsich zemi sveta Saudske Arabii? Vypravela mi o tom ted nedavno jedna mlada Saudi : "Mas aranzovane manzelstvi. Nekdo koho znas, nebo znas jeho rodinu. Kdyz te maji radi, pozadaji te o ruku. Pak to muzes prijmout nebo ne, to je tvuj vyber. Jestlize prijmes, jsou dve svatby, prvni je mala a po ni se muzete schazet a delat vsechno, krome spani spolu. Tak zjistite jestli se mate urcite radi a pak mate velkou svatbu, kdy se uz nastehujete dohromady. Nekteri lidi si nechavaj 2-3 roky mezi tema dvema svatbama, aby si byli jisti. "Ja jsem myslela" podotkla jsem, "ze lidi se proste berou ze to chce rodina" "Neee" vykrikla Raqaya "to by bylo hrozne! Mnoho lidi nerozumi aranzovanym svatbam, ale islam je laskave a rozumne nabozenstvi.nechce abychom delali veci, ktere jsou tak desive.. "A co rozvod? "Hmm. rozvod to je spatna situace je lepsi zustat dohromady. Po manzelech Islam vyzaduje, aby udelali vse co je v jejich silach pro udrzeni vztahu... Kdyz je to nemozne tak dostanou rozvod". "I zeny?" " Ano jestlize je manzelstvi velice spatne, muzou jit za shejkem a reknou: "Pane shejku" a vysvetli mu celou situaci a on jim urcite dokaze pomoct! Shejk je nekdy jako soudce, vis!" "A co dalsi zena? dokazala bys ji prijmout?" zamyslela se, "Muzu prinutit manzela, aby sepsal kontrakt. ze to nesmi udelat. Ale chapes proc je to povolene, ne?" "'Prilis mnoho zen a malo muzu?" "To taky, ale je tu jeste jeden VELKY duvod. Nenavidela bych kdyby muj manzel si vzal druhou zenu, ale rozumim duvodu. A to je proc muz ma dovoleno si vzit vic nez jednu zenu. Je to proto, ze muzi maji prilis mnoho sexualnich potreb a to je proc jsou tak blaznivi! Studie rikaji, ze na To mysli kazde dve vteriny a to je duvod nekteri muzi spi s detmi, jinymi zenami a prostitutkami, protoze proste si nemohou pomoci.. Takze islam rika ze pokud nedokazou svoje sexualni pudy umirnit, musi si vzit druhu zenu. Je to tak cistsi a lepsi. Takze proste spi jen s druhou zenou, je to taky jeho manzelka a tak si splni svoje sexualni potreby cistou a legalni cestou. Ale zena muze zadat o sepsani svatebni smlouvy a do te dat, ze muz NESMI MIT jinou zenu". "A Raqayo, co circumcision (obrizka)? Raqaya se vydesila a napsala velkym pismem! "PRO ZENY? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!" "To jsem za tebe moc rada!" Zacala se smat! "Ja taky! A jsem moc rada ze jsi se zeptala na vsechny tyhle otazky, protoze lidi maji o nas spatne mineni!"
Tak tohle uz zase vypada prilis krasne.....a docela pravda to taky neni. Treba na vesnicich je normalni dat dceru prvnimu kdo o ni pozada. Raqayina matka Anne je Americanka. Takze ma daleko vic pochopeni pro dceru a rodina je celkove daleko uvolnenejsi.

listopad 28, 2007 15:25
Polárko, : Míša šíša
dík, že se tu takhle obšírně rozepisuješ a doplňuješ nám vzdělání. smilies/smiley.gif Je to opravdu zajímavé.
listopad 28, 2007 15:48
panebože... to je celej příběh... : ivanka
jenže:
- jednoznačně tedy dělala něco, o čem věděla, že se nemá. A jak říkáš, bůhví, co na těch fotkách bylo.
- takže ona zas až tak nevinná asi nebyla smilies/grin.gif
- hele, tak ten její manžel si ji vzal a ještě tři měsíce po svatbě věřil, že si vzal pannu, i když ji předtím 14x znásilnili... hele, to říkej holubum... smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif - a dozvěděl se to, až když mu to ona pak po třech měsících řekla...
No - a země je placatá...

hele, necháme to bejt, jsou to nějaký báchorky... Nebo si přečti, co jsi už napsala. smilies/grin.gif
listopad 28, 2007 16:01
hm :-( : mura
Ale jak jsem psala, spousta Saudis (hlavne ted v dobe mobilu a internetu) ma aspon vzdalene kamarady, eventualne se pokusi se s nekym tajne setkat. Totez tedy tahle holka. Vzdyt je to tak nejak normalni. Vim ze i dcera moji kamaradky udelala to same a sla do shopping mallu se svou kamaradkou a setkaly se tam s klukem do ktereho byla ta jeji kamaradka zamilovana az po usi. Kdyby je tam nekdo videl, jak s nim jenom mluvi....byla by cest rodiny ztracena taky.Takze ono je tam fakt tezke neprekrocit nikdy zakon. No ale pokud to projde je vsechno v pohode. Ona mela proste mela smulu, ze je prepadla ta parta.
...
Ja se o Saudi zrovna dost zajimam protoze mi to pripada fascinujici...


takze se uci lzit ve lzi, podvadeni, delani veci na zaprenou. je ok prekrocit zakon. kdyz se na to neprijde, tak je to taky ok.

mne to teda fascinujici neprijde. smilies/angry.gif
listopad 28, 2007 22:13
muro : Polarka
neprevracej. Nemusim souhlasit s tim co mne fascinuje a zajima.
listopad 28, 2007 22:43
mura jeste jednou : Polarka
a mlady holky zustanou mladejma holkama at je to kdekoliv na svete!
listopad 28, 2007 22:45
Ivano : Polarka
co jsou bachorky? Nemusis verit nicemu nikdo te nenuti. Nemam a nemuzu mit odpoved na vsechno. Nemam tuseni jak to mohlo byt mezi tou divkou a jejim manzelam. To co pisu je bud co mi rekli moji Saudi pratele nebo co jsem se docetla na internetu. Nakonec....muzes se tam jit podivat
listopad 28, 2007 22:48
Polarko : Sammy
dekuji za napsani pribehu a take za upresneni jak ziji zeny v zemich nam tak nepochopitelnych. Fascinuje mi Tvoje vypraveni a jeste vic vypraveni o Vasem zivote na Severu. Po precteni Tveho deniku, bych si prala, aby na svete zilo vic lidi jako jsi Ty, Tvoje rodina a vubec vsichni ti lide o kterych pises. Svet by byl hezci a pohodovejsi. Bohuzel, tak tomu neni. Jsou lide, kteri museji za kazdou cenu urazet a tak bych Ti radila, abys na prispevky jako jsou od Ivanky a ji podobnych proste nereagovala. Je to stejne jenom ztrata casu.
Preji Tobe, Tvym milym a vlastne vsem tam na Severu, aby zima nebyla moc kruta a hezke Vanoce Vam vsem.
listopad 28, 2007 23:20
Sammy dik : Polarka
jseem moc rada ze se ti denik libismilies/smiley.gif
listopad 29, 2007 02:06
Nasla jsem jak to cele bylo!!!!!!! : Polarka
Zacalo to fotografii
Mela jsem pritele na pres telefon.. Nikdy jsem ho nevidela. Znala jsm jenom jeho hlas. Bylo nam obema 16, kdyz jsme spolu zacali mluvit. Kdyz mi bylo 19 zacal mi vyhrozovat, ze o nasem vztahu rekne moji rodine.Ze strachu jsem mu poslala svoji fotografii.. Par mesicu nato jsem ho prosila, aby mi poslal fotografii zpatky. Provdala jsem se za jineho muze. On mi rekl: "Vratim ti ji ale jenom pod podminkou ze se projedes se mnou v aute. Rekla jsem mu, ze se sejdeme na trhu nedaleko meho domu. Vratil mi fotku a vezl mne domu. Byli jsme asi 15 minut od meho domu.. Za nana jelo auto. Rekla jsem mu, ze mam strach a aby jel rychleji. Zataceli jsme k memu domu, kdyz se objeilo dalsii auto, predjelo nas a nastavilo pred nama. .Z nej vystoupili dva muzi a kazdy si stoupl na jednu stranu auta. Muz na moji strane mel nuz.. Pokouseli se otevrit dvere. Rekla jsem tomu klukovi aby je neodviral, ale on je otevrel.. Nechal je aby se dostali dovnitr. Jeden z nich mi drzel nuz u krku. Porucili mi abych nemluvila, nacpali mne dozadu do autaa rozjeli se. Jeli jsme daleko ale nevidela jsem kam, protoze nekdo mi drzel hlavu doluVzali nas na opustene misto se spoustou palmovych stromu. . Kdyby nas tam nekdo zabil, nikdo by se to nikdy nedozvedel.Vzali si sebou meho pritele z telefonu a ja jsem zustala v aute.Silene jsem se bala.Pak mne donutili z auta vylezt. Byli strasne hrubi a vzali mne do tmaveho mista. Pak prisli dva muzi a rekli mi: "Co ted chces delat? Sundej si abayu. Servali ze mne obleceni. Prvni mne znasilnil muz s nozem. Byla jsem znicena. Kdybych se pokusila utect nevedela bych kam jit.Zkousela jsem ho shodit, ale zbytecne. Jiny muz prisel a udelal mi to stejne. Pak uz jsem nic necitila Dve hodiny jsem je prosila aby mne vzali domu, ze je uz pozde a moje rodina bude mit strach. Pak jsem uvidela tretiho muze vejit do pokoje. Bylo tam hodne nasili. pak prisel ctvrty. dal mi facku a zkousel mne skrtit.Paty a sesty byli nejhorsi. Pak sedmy.....necitila jsem uz vubc svoje telo. nevedela jsem co dal.Paksi na mne lehl strasne tlusty chlap a ja jsem nemohla vubec dychat. Pak vsech sedm prislo zpatky a znasilnili mne znovu Pak mne vzali domu.Kdyz jsem vylezla z auta nemohla jsem vubec chodit. Zazvonila jsem a otevrela mi matka. Rekla mi "Vypadas unavene"nemohla jsem jist cely tyden, jenom jsem pila vodu. Nikomu jsem to nerekla. Dalsi den jsem sla do nemocnice.

Ti kriminalnici zacali o tom znasilneni mluvit v mem sousedstvi. Mysleli si, ze se se mnou muj manzel rozvede. Chteli zruinovat moji reputaci..muj manzel si pomalu zacal uvedomovat co se stalo. Po ctyrech mesicich jsme se zacali soudit. Moje rodina se o tom dozvedela. Muj bratr mne uhodil a pokusil se mne zabit.

listopad 29, 2007 02:10
Sammy : Polarka
jeste jednou k Tobe. Chci ti taky poprat co nejkrasnejsi vanoce. Zima letos je nadherne mirna, mame snih a kolem 10 pod nulou. Porad vyhrozuji ochlazenim, ale zatim jim to nevyslo. Nezlobim sesmilies/smiley.gif Kez by to vydrzelo pres vanoce!!!!!
listopad 29, 2007 02:25
Deset pod nulou a všude bílo - to ještě jde, viď. : wendy
Jo ten příběh je děsnej a pro nás vícenásobně nepochopitelný...tvoje kamarádka je z pokrokovější rodiny, ale co vím tak v chudých afrických státech se třeba ještě ta obřízka u žen praktikuje. Žena frontu stát nemusí, ale asi z toho důvodu, aby nebyla delší dobu ve společnosti cizích mužů než z úcty k ženě. Těch zákazů je hodně, třeba nesmí řídit auto, že, jedná se s ní jak s nesvéprávnou a i se vším tím opečováváním já bych tedy s nimia neměnila. No, taky nemusím. To se to pak lehce rozumuje. Líbí se mi například jejich architektura, v ornamentální výzdobě třeba dosáhli dokonalosti. Je to prostě jiný svět.
listopad 29, 2007 11:42
Polarka je diletantska kvok : Bint Sahra
boze boze...

Nejdrive technicka: Polarka je vskutku "odbornik", nezna ani terminologii, oznacovat OSOBU terminem pro odnoz islamu je teda masakr. Paralela: Ona je baptismus, on je recka ortodoxie, oni jsou sintoismus. (konkretni trapnosti pani Polarky:.. jinak mezi Shiy a Sunna... kazdy Shia... Shiove jsou ti,ktere.. Shiove jsou bohuzel jen obeti. A tahle divka je Shia...atp.)
Kdyz uz tak: ší'ita, ší'a. Co to je za bordel, nechavat poanglictely, nesmyslny vyrazy typu Shiove, Shia? Chacha. Diletantismus nejtezsiho kalibru.

Saudska Arabie je tradicni bastou hanbalovskeho wahhabismu. Z cehoz uz jasne vyplyva, ze tam ší´itům psenka nepokvetna. Neni rigoroznejsi islam.zeme. Si´ite jsou doma v Iranu, majoritne i v Iraku, castecne na Bahrainu. KSA se jasne vuci si´e vymezuje a mezi Iranem a KSA byly vzdy napjate vztahy, ktere lze pricitat dogmaticke rozdilnosti mezi sunnou a ší´ou.
Zminena divka v KSA zije, musela vedet, ze se chova ilegalne. Ja prece taky vim, ze kdyz v CR zacnu soulozit verejne na ulici, tak me benga seberou. V KSA je vylouceno, aby se zena objevila na verejnosti v doprovodu jineho muze, nez sveho pribuzneho. Je mi ty holky lito, ale bohuzel! Porusila mistni zakon a byla potrestana. KSA uplatnuje šarí´atske trestni pravo a dlouho to tak zustane, at se to jejim obyvatelu (natoz nam!) libi nebo ne. Smirte se s tim, ze MY s tim NIC udelat nemuzeme.

A jeste jedna technicka: Polarka zrejme neumi tak dobre cesky, aby vedela, ze Saudis = Saudove, Saudcove neexistuje. Singular: Saud. Segradace sexu??? Tim asi myslela SEGREGACI POHLAVI?? :-D lol!



smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
únor 17, 2008 11:50
nebezpeci : syn
Je to jina kultura, pro nas naprosto nepochopitelna, nebezpecna a nepratelska. Je tu v budoucnu vysoka pravdepodobnost stretu civilizaci, predevsim toho naseho zapadniho a arabskeho respektive muslimskeho. Evropa by se mela rychle rozhodnout, na ktere strane chce stat. a rozhodnout se spravne- nepodporovat tenhle xindl smilies/tongue.gif (viz francie apod.)
červenec 03, 2008 14:01
Bint Sahra, fanatik? : Polarka
Shia je bezne pouzivany termin.Skus si to zadat na google, co ti vypadne. Takze jsou podle tebe vsichni diletanti. Co se zhavis do ruda pro takovou blbost? I kdyz jsou sunna v presile, znamena to, ze Shia's nemaji pravo zit? Jiste namaji to lehke a nikdy v Saudske Arabii to lehke nemeli, ale dnesni kral Abdullah jim dal stejna prava jako maji Sunna. Jsou mesta, napriklad Alhassa, kde spolu docela dobre vychazeji, i kdyz vztahy mezi Shia a Wahhabi jsou a asi budou vzdycky dost napjate. Jsem velice rada, ze kral Abdullah projevil pro divku vic porozumeni nez ty a dal ji milost. Takze MY s tim obcas neco udelat muzeme!!!!!!!
Jinak segradace sexu a segradace pohlavi.....nevyjde to na stejno? Udelala jsem chybu, ze jsem prelozila sex jako pohlavi. Nerikam ze vim vsechno, nejsem muslim, ale neco o tehle problematice je mi znamo. Pripada mi ze ty budes asi Sunna.
červenec 17, 2008 17:52
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]