O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VZDĚLÁNÍ JE CESTA KE SVOBODĚ PDF Tisk E-mail
Pondělí, 14 prosinec 2015
Do střechy mého kutlochu bubnuje déšť a já cestuji internetem. Upoutal mě nadpis jednoho článku: Moudrost a svoboda. Čtu dál a tyto myšlenky mne natolik zaujaly, že se chci o ně s vámi podělit. Zdali jsou opravdu tak dobré, posuďte sami.

 

 

 

 


Žádná společnost si nepřeje, aby lidé byli moudří. Je to proti zájmům všech společností. Pokud jsou lidé moudří, nelze je vykořisťovat. Pokud jsou inteligentní, nemohou být podrobeni. Nemohou být nuceni do mechanického života - života jako roboti. Chtějí být svobodní.

 

Svoboda přichází s moudrostí. A žádná společnost si nepřeje svobodné lidi. Protože ve chvíli, kdy začnou používat svou inteligenci, stávají se nebezpečnými. Nebezpečnými pro establishment. Nebezpečnými pro lidi, kteří jsou u moci. Nebezpečnými pro „majetné“. Nebezpečnými pro všechny druhy útlaku, vykořisťování, potlačování…

 

Nebezpečnými pro církve, nebezpečnými pro státy, nebezpečnými pro národy.

 

Ve skutečnosti je moudrý člověk plamenem, světlem, ohněm. Moudrý člověk v sobě drží rebélii. Je jí svobodná mysl. Takového člověka si však žádná společnost nepřeje, protože se nenechá a nedá podrobit... A takový člověk raději zemře, než by se stal otrokem... 

 

 

Co dodat. V komunistickém systému bylo údajně školství jedno z nejlepších na světě. Ale také měli soudruzi strach z inteligence… Protože pár chytrých je málo, ale vzdělaný národ, to je jiná síla.

 

 

PEPA KOUBA

 

 

 

 

 

Komentáře (75)add feed
... : Mikin
"V komunistickém systému bylo údajně školství jedno z nejlepších na světě."
To opravdu jenom udajne...... smilies/tongue.gif
prosinec 14, 2015 22:15
Pepo, dovolil bych si nesouhlasit : NČ
1) Nesvobodným člověkem se staneš naprosto dobrovolně, přesně v okamžiku, kdy máš první dítě, na němž ti záleží víc, než na svém životě.
2) Sama moudrost a vzdělání jsou jistými podmínkami, ale samy o sobě pro svobodu málo platnými. Nakonec vždy rozhodne síla a moc, tedy praktické bohatství, kterého se ale moudrostí nedomůžeš. Chce to, mimo inteligence, sílu a bezohlednost!!! Bohužel to už tak je, že k činnostem, rozhodujícím o osudech států, se na celém světě odjakživa dostávají tzv. deprivanti, tedy lidé s vysokým IQ, vzdělaní, sice chytří, ale nemoudří (EQ atrofované). A natolik jsou chytří, že moudrého mezi sebe nepustí; a když se sem tam mezi ně nějakým omylem dostane, zlikvidují ho.
Přírodní zákony sice můžeš ignorovat, vzpouzet se jim, ale stejně tě dostanou.
prosinec 15, 2015 05:58
Vzdělání. : Pepa
Vzdělání dává přehled ale neznamená že zaručuje svobodu. Komunisti se vzdělaných lidí báli jako čert kříže. V KSČ s vysokou školou mohl být každý dvacátý, proč??
V USA je školství katastrofa. Jistě, soukromé školy za 4000 tis. dolarů měsíčně i dražší úroveň mají. Kdo ale na to má?
Všechny revoluce které kdy byly, nevedli nevzdělanci. To jsou právě ty obavy momentálních i minulých vládců. Vzdělaný národ se obtížně ovládá.
K Mikinově připomínce jen otázka, jak je možné, že děti rodičů s komunistického státu po příchodu do Kanada v 68 roce měli ve škole výrazný náskok ve srovnání s Kanadskými dětmi?
prosinec 15, 2015 07:38
Ještě poznámku ... : micka
Nepleťte si prosím vzdělání a absolvování školy.
prosinec 15, 2015 08:28
Pepo, : Sidon
Ty sis ještě nevšimnul, že jakmile se tady někdo vyjádří v sebemenším, kladnějším smyslu o komouších, tak Pavlínka Filipovská z Yukonu, dostává záchvat a začne plivat oheň a síru ? Já už to však beru jenom jako "bzučení" obtížného komára. Toho je snad nejlepší jedině plácnout.

smilies/cheesy.gif

Nemám nejmenšího ůmyslu se nějak zastávat komoušů, ale to vzdělání, kterého se nám dostalo za jejich "panování", nebylo, jak říkáš, tak bídné. Aspoň já si tak nepřipadám, přestože se snažili natlouct nám do hlavy spoustu těch jejich krávovin o socialismu a komunismu. Asi tam byla ještě jakási setrvačnost z První republiky.

Podle toho, co se dnes lze dočíst v tisku o úrovni vědomostí současných středoškoláků, kteří už to "vymývání" mozků nemají (teda to komunistické), je to myslím, velký rozdíl. Když chtěli například v Nymburce pojmenovat tamnější gymnázium po Bohumilu Hrabalovi, tak značná část studentů proti tomu protestovala, protože ani nevěděli, kdo to je B.Hrabal. Takže to už není ani k nasr.ní, to je spíš k pláči.



smilies/angry.gif
prosinec 15, 2015 08:32
Pepo, : Aggitta
já osobně málem nevystudovala ani střední školu. Proč? Protože otec vystoupil v 68 z KSČ. Takže jsem měla černý puntík v kádrovém posudku. Naštěstí byla charta 77 a komunisti, aby dokázali, že není pravda, že diskriminují děti, od toho roku ubrali a mě vzali alespoň na zemědělku, pak i na VŠZ, protože jsem si to studijními výsledky vybojovala (mj. mám červený diplom).
Ale - vím, jak bylo těžké odolat náborářům, kteří se už na školách snažili získat studenty do KSČ. A později, kdo dělal na podniku funkci a chtěl lepší plat v rámci mzdového tarifu, tak často pochopil, že "musí" být členem KSČ. Podnikový výbor KSČ jinak suploval vedení podniku, byla jsem na koberečku před nimi, že si dovoluji vyžadovat od zaměstnanců dodržování pracovní doby a pracovní náplně a že jsem strhla komunistovy 2 hodiny, které prokazatelně neodpracoval...
Snadno tedy měli komunisti v řadách tolik vysokoškoláků, když - na školy se přednostně přijímali děti komunistů, a následně v podnicích dostávali vyšší technické a řídící funkce jen komunisti, což po pochopení nestraníka, jaký systém je a nižší úrovně skrupulí vedlo k vstupu mnohých do strany, aby si postup zajistili.
Já osobně řadu let úspěšně nebyla ani v povinném svazu mládeže :-), ve škole jsem tvrdila, že jsem členem v místě bydliště, v JO SSM.
prosinec 15, 2015 08:40
oprava : Aggitta
---strhla komunistovi...
prosinec 15, 2015 08:41
Srandovni je, : Mikin
ze pri kazde nepatrne negativni poznamce o komunistech dostane emigrant z komunisticke zeme Sidon psotnicek. Zeby si tehdy spatne vybral ? smilies/shocked.gif
prosinec 15, 2015 08:42
Micko, : Sidon
ale po tom absolvování školy, "jakési" vzdělání získá každý. Teda, jak kdo a na jaké ůrovni. Mám na mysli to základní, všeobecné. Někdo se učí lehce, někdo těžce.
Jak nám říkávál prof. Peterka - někteří jsou "lehce" pracující a někteří pak "těžce" pracující. Proto při opakování látky vždycky pronesl - tak ještě jednou, pro těžce pracující. Takže z té výuky si pak každý "odnesl" jistou dávku poznatků, jak moc a jak kdo, to je však otázka. Ale podmínky byly snad pro všechny stejné.
prosinec 15, 2015 08:52
Pavlínko, : Sidon
pleju len, pleju len ...
prosinec 15, 2015 08:54
Pepo : Mikin
komousi prijimali vysokoskolaky neochotne hlavne proto, ze se snazili zachovat svou zlocineckou organizaci jako "stranu delniku a rolniku". Me a par mych kolegu lakal k vstupu do KSC jeden mlady inzenyr jen proto, aby ho tam vzali spolecne s nami. Kdyz jsme se mu vysmali, sel delat delnika sam, do Strany ho prijali a ten byt kvuli kteremu to vsechno delal nakonec dostal.
Zakladni i stredni skolstvi je v Kanade i v Americe zdarma, ovsem existuji i skoly soukrome za ktere se plati a maji vetsinou vyssi uroven. Takovy je zivot.
Podle organizace PISA ktera se urovni strednich skol zabyva, jsou na tom nejlepe ve Skandinavii a v nekterych asijskych zemich. Kanada je obvykle na velice slusnem miste, daleko pred CR, ale i pred Nemeckem, nebo USA. Spojene staty maji ovsem nejlepsi univerzitni skolstvi.
O tech stiznostech ceskych rodicu jsem cetl a neco na nich asi bude. Ovsem statistiky PISA z te doby to nepotvrzuji, spise naopak. Uroven vyuky nekterych predmetu (zejmena jazyku) na skolach komunistickych zemi byla primo mizerna.
A co se univerzit tyce, trpely vysoke skoly za komunistu krome materialnich nedostatku a vyberu studentu podle "angazovanosti a politicke spolehlivosti" hlavne nedostatkem akademickych svobod. A bez tech se zadna univerzita neobejde.
prosinec 15, 2015 08:59
No, Aggitto, já mám trochu jiné zkušenosti : NČ
Ale nebudu ty tvé rozporovat, ono to hlavně bylo, jak kde. Stačil jeden blbec, aby dokázal otrávit náladu v celém podniku. To jsem zažil jako člen ROH, SSM, SČSP.
Když jsem pak přešel do vedlejšího podniku (ale také Tesla), poměry tam byly přímo idylické - nesrovnatelné s předchozím podnikem. Poznal jsem i pár skvělých chlapů - komančů, i pár neskutečných hajzlů, udavačů - nekomančů.
prosinec 15, 2015 09:03
Sidonku - omyl.... : d@niela
pleteš si osoby. Zdejší diskutérka fakt nežije na Yukonu :-).
A nemyslím, že by měla vysokoškolské vzdělání smilies/cheesy.gif (ta yukonská)
prosinec 15, 2015 09:03
Jinak - sama jsem, jako dítě z nevhodné rodiny, : d@niela
těžce bojovala za vzdělání.
Tatínek byl totiž intarzista-restaurátor. Oni ho sice velice potřebovali, pracoval v mnoha a mnoha rodinách tehdejších zbohatlíků, kteří absolutně ne záhadným způsobem přišli k historickým kouskům nábytku, ale placenej byl jako obyčejný lakýrník, jak bylo pak i jeho pracovní zařazení. Takže - práce velmi náročná, plat jako kopáč. A hohužel, svými názory se nijak netajil smilies/smiley.gif
A jeho dcera samozřejmě na nějakou extra školu nesměla. Takže jsem se prokopávala mládím večerními a dálkovými školami.
Přesto, když si vzpomenu, jaké kapacity jsem měla možnost zblízka zažít... Protože mnoho tehdejších vědců, profesorů, zase "za trest" učilo na středních školách. A pak i na vejšce jsem poznala ještě pár "základních kamenů" :-)

Ovšem - pravda je, že tenkrát se tak nehledělo na krásu učebnic, jako spíš na to, co je v nich. A dost se dbalo, aby se jejich obsah pokud možno studentům vysvětlil (do hlav natloukl smilies/smiley.gif)
prosinec 15, 2015 09:10
Danielko, ale vůbec ne ! : Sidon
Včera jsem četl rozhovor s Filipovskou a hned mě napadla ta souvislost. Ty její "hlubokomyslné" sentence, mně připomněly výroky toho přepólovaného politruka z Yukonu. Proto jsem to použil už v tom prvním komentáři. Teď už to snad bude zřetelnější.
smilies/kiss.gif
prosinec 15, 2015 09:13
Teda, : Míša šíša
netroufla bych si tvrdit, že v komunistickém systému bylo školství jedno z nejlepších na světě, ale co se týká vzdělanosti lidí ve všeobecném směru, tak bylo rozhodně lepší než je to české školství současné. Dnešní absolventi škol neznají triviální věci a co se týká českého pravopisu, tak to už je naprostá katastrofa. Někdy nestačím žasnout, pod jaký napsaný paskvil se někdo nestydí podepsat včetně titulu Ing. nebo Mgr.
prosinec 15, 2015 09:28
Ještě pro Pavlínku, : Sidon
Srandovni je, : Mikin
ze pri kazde nepatrne negativni poznamce o komunistech dostane emigrant z komunisticke zeme Sidon psotnicek. Zeby si tehdy spatne vybral ? smilies/shocked.gif


Tak to ale vůbec není ! Na komunisty kálím, ale malinko mě "rozezlívá" takový "genetic weirdo", který je úplně stejný, jako oni, ideologicky "zašprajcovaný" a pronášející stejně přiblblé sračky, jako oni, akorát s opačným nábojem.

smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
prosinec 15, 2015 09:40
Podle me je to tak, : Mikin
ze skolu delaji predvsim ucitele a zaci. Dobry profesor ktery dokaze naucit je k nezaplaceni a jeho studenti na neho budou vzpominat cely zivot. Plati pro svobodne zeme i pro diktatury.
Ovsem nemeni to nic na tom, ze skolstvi v diktature bude zakonite trpet materialne, nesvobodou a uprednostnovanim neschopnych lidi, jejichz jedina vyhoda jsou politicke kontakty nebo "bezuhonnost".
To za vlady komunistu delo, skolstvi to bezpochyby uskodilo a soudruzi se z toho dnes nevykecaji.
Podle toho co tady ctu, mela na dobre profesory spise stesti ta Pavlinka Filipovska, nez Sidon. smilies/wink.gif
prosinec 15, 2015 09:43
Ano, : Sidon
to může říct akorát takový expert, který je směsicí kadeta Bieglera, poručíka Duba a civilního strážníka Brettschneidera.

smilies/cool.gif
prosinec 15, 2015 09:49
Sidone, : Mikin
"prepolovany politruk, Pavlinka, genetic weirdo, kadet Beigler, porucik Dub, straznik Brettschneider"......
Proc tolik zbytecnych slov ? Priste napis "Zdenek Matoušek" a mas to pekne v kupe. smilies/wink.gif
prosinec 15, 2015 10:06
A kurník. : Pepa
Já se kamarádil s Honzou, bratrem P. Filipovské. Honza byl to pěkný číslo. Rodina sním měla starosti. Po jednom flámu mne uložil u nich doma do navoněné postele a já ráno zděšen zjistil že spím Pavlíně posteli.

Diskuse se opět zvrtla na nadávání komunistům. Ve škole ale matematiku, fyziku, chemii, biologii, zeměpis a podobné vědy komunisté snad nemohli ovlivnit. Politickou ekonomii, dějepis (ten vítězný) studenti nebrali vážně a i dnešní dějepis je na uvozovky. Já ale ten článek chápu tak, že vzděláním se člověka osvobozuje poznáním.






prosinec 15, 2015 10:15
Teď : Sidon
už vím, že seš dovopravdy genetic weirdo, česky ZMRD, který zasluhuje pořádnou pecku do toho svýho poďobanýho ksichtu. Třeba by to spravilo i tvůj ten tik a vadu řeči. Impotentí chřástale !

smilies/cool.gif
prosinec 15, 2015 10:15
Pepo, : Sidon
ten můj komentář samozřejmě nepatří Tobě, ale tomu nad Tebou.
prosinec 15, 2015 10:22
Sidone, : Mikin
dnes jsi tak rozcilen, ze jsi zapomel na "smradlaveho yukonskeho skunka".
Ctvrt na dve v noci. Kolikpak jsi toho vybumbal ? smilies/wink.gif
prosinec 15, 2015 10:23
O tom, : Sidon
co piju, je tobě kulový. Ale jakej seš hajzl, už tady psala Alena a já jí dodatečně dávám za pravdu. Smrdutej zákeřnej, udavačskej hajzl. Asi to bude tím postižením, takže bych možná neměl být tak "úpřimnej", ale s hajzlem se má zacházet, jako s hajzlem.

smilies/cool.gif
prosinec 15, 2015 10:29
vzdělání není všechno : vlk
třetina je o výchově doma, třetina o škole a vzdělání a třetina o společnosti samotné. Ale i tak to může někdy dopadnout docela děsně.
Podívejte třeba na paní, co vystudovala Univerzitu Karlovu a postgraduální studia na univerzitách v Bonnu, Erlangen-Nürnbergu a Kielu v oborech teologie, politologie a křesťanská archeologie. Bývala řadovou členkou pražského vysokoškolského stávkového výboru Listopad 89.

Nějaká Petra Bostlová. Tady je krásně vidět, co dokáže s lidskou myslí náboženství. Kdyby šlo upalovat tak se holka nezastaví.

https://petrabostlova.wordpress.com/
prosinec 15, 2015 11:02
Ale ale : Michal
Sidone a Mikine, nechcete si to vyřídit v e-mailech místo v komentáři tady?
Co je nám do toho proč se vy dva nesnášíte a teď už se to dostalo k osobním urážkám. Fuj.
prosinec 15, 2015 11:06
Sidone, : Mikin
ja jenom, ze je to poznat. Protoze s tim slabomyslnym nadavanim zacnes vzdycky ty a vzdycky pozde v noci. Zkus s tim hochu neco delat. :-
prosinec 15, 2015 11:07
Michale, : Mikin
"pani ucitelko, ale von si zacal". smilies/smiley.gif
Ale vazne - precti si tu vymenu moudrosti od zacatku.
--------------------------
Co si o urovni skolstvi v jednotlivych zemich a rezimech myslis ty ?
prosinec 15, 2015 11:14
Vlku, : Mikin
v tom bych s tebou souhlasil. Vzdelani je podle me urcite potrebne a nadmiru uzitecne, ale kazdej jsme jinej. Jsou znamy pripady velice chytrych a uspesnych lidi - samouku. Kteri nedokoncili skolu protoze poznali ze uz jim nic nedava.
Ale zase naopak - univerzitni vzdelani naucilo diky akedemickym svobodam spoustu lidi premyslet a vybavilo je znalostmi, ktere potrebovali k uspechu a tim treba i k tomu osvobozeni o kterem pise Pepa.
Proto jsem se taky zminil mezi rozdilem akademickych svobod v demokraciich a v diktaturach.
prosinec 15, 2015 11:30
Jo, Sidone. Též jsem četl Filipovskou. : NČ
A nečetl jsem ji poprvé. Můžu jen konstatovat: Skutečně neskutečná 3,14.a!
prosinec 15, 2015 11:32
Putlerovci Kerry a Obama... : NČ
"Naše spolupráce je ku prospěchu celého světa, pronesl Kerry v Moskvě..."
Šéf americké diplomacie podotkl, že prezidenti Barack Obama a Vladimir Putin dali najevo, že si přejí dosáhnout pokroku v Sýrii a také vyřešit ukrajinskou krizi.
prosinec 15, 2015 11:44
A nema Kerry pravdu, NČ ? : Mikin
Ale na tango musi byt dva. Snad se zacne rasPutin konecne chovat jako statnik a ne jako spratek.
prosinec 15, 2015 12:00
Souhlasím s Michalem : Míša šíša
Sidone, Mikine, vyřešte si to někde jinde - proč to tady Daniele przníte? Sidone, to už jsi poněkud přestřelil, ne? Proč tady předhazuješ Mikinovi nějaké postižení, vadu řeči apod.? To přece do slušné diskuze nepatří!
prosinec 15, 2015 13:53
Miso siso : Mikin
taky to tak vidim a Michalovi jsem to napsal.
Asi kluka zlobi, ze rrrackuju jak Havel. smilies/smiley.gif
prosinec 15, 2015 14:43
Řekl bych, Míšo, že Sidon, na rozdíl od nás, asi dobře ví, o čem píše : NČ
A já ho naprosto chápu. Není dost dobře možné, nechat se tady týdny veřejně urážet a přitom mlčet, jen proto, že se chci "chovat slušně a neprznit to tady".
A vždyť je to nakonec i docela zábavné. Neslaná nekořeněná polévka je sice dietní ale určitě tak nechutná.
prosinec 15, 2015 14:53
Tak jo, : Michal
co si myslím? Že v Americe je základní školství dost pozadu a zjednodušené proti tomu, co jsme znali my. Děti našich spoluobčanů (náš syn šel do školy až tam) měly dost velký náskok proti ostatním. Když Anička učila Péťu počítat česky, zjednodušeně, nechtěly tomu ve škole věřit a cpali ho do školy pro zvlášť nadané děti.
Dějepis, zeměpis, fyzika a chemie jsou zhuštěny do jednoho předmětu, science. Zákonitě musí dost vynechat.
Navzdory tomu dostal Péťa takový základ, že úspěšně vystudoval biochemii.
Univerzitní školství je definitivně na vyšší úrovni, přičítám to i tomu, že se studenti zadluží na mnoho let, aby vůbec mohli studovat a je proto v jejich zájmu neflákat se.

Nemohu posoudit české školství, jen jediné co vidím je gramatika. Perly jako Holki šly z lesa a podobně nikoho evidentně neštvou, i vzdělaní lidé s tituly gramatiku ignorují. Vlastně ne, aby ji mohli ignorovat museli by ji znát. A jak může člověk byť i jen s průměrnou inteligencí nacpat do jediné věty čtyři i více jakoby.
Přitom čeština je pro mně ten nejkrásnější jazyk na světě a bolí mne jak ji tu lidé przní. Tolik se změnilo za těch třicet let kdy jsme tu nebyli.
Ale jak už jsem napsal jinde a jindy jsem na tuhle zemi hrdý, jsem hrdý na český smysl pro humor a k tomu, žel, patří i nějaký ten "důležitý" žabomyší spor.
prosinec 15, 2015 15:03
pánové.... : d@niela

...................................

:-)))
prosinec 15, 2015 15:05
Michale, : Mikin
nase holky chodily do male skoly v malem kanadskem mestecku a ja byl se vzdelanim ktere se jim dostalo spokojen. Hlavne kdyz jsem si vzpomnel na skolu, do ktere jsem chodil v Brne.
Ale tomu co pises o americkem zakladnim skolstvi verim. Slysel jsem to z nejruznejsich pramenu, neco na tom bude. Takze souhlas.
prosinec 15, 2015 15:34
Jó, Michale. Pravopys a gramatyka (což ale není totéž) : NČ
To mě též dost bere.
O takové shodě podmětu s přísudkem mají dnešní děcka jen nepatrnou mlhavou představu, že něco takového někde někdy v páté třídě, spíš ale omylem, zaslechla. Ono to bude dobou a komunikačními prostředky. Forma pozvolna přestává být důležitá, jen obsah sdělení. Forma zbytečně zdržuje.
Škoda pro nejkrásnější jazyk na světě a snad škoda i pro ta děcka (číst např. Čapka, Vančuru, starší překlady světových autorů, to je nádhera), ale děcka vůbec nenapadne, že je to škoda, doba je už jinde. Jízda koňkou byla jistě kdysi bezva, ale ani koňka už po Praze nejezdí. Ani špeditér Nedobyl by se se svými stájemi neuživil.
A tak si i od profesionálů v rádiu občas vyslechneme perly, typu "nejoptimálnější", nebo "potencionální", nebo "dětský pediatr" (to mě obzvlášť zaujalo). Zrovna nedávno jsem z rádia zaslechl ohlášení jakési písně, doslova: "hraje Olympic Petra Jandy a jeho his boys". To fakt potěší.
A z pravopisných perel, vyzobaných z textů, psaných profesionály novináři, by se daly tvořit přímo perlové náhrdelníky.
Co říct? Snad jen, že lepší už to nebude.
Někde jsem pochytil otázku, kdy starší generace končí a mladá začíná?
Odpověď: Přesně na minutu to určit nelze, ale obvykle to bývá tak kolem 21. hodiny navečer.
prosinec 15, 2015 15:56
NČ, : Míša šíša
já neříkám, že by měl mlčet. Ale pokud si tu hoši chtějí jen a jen mezi sebou nadávat, tak to mohou na jiném pískovišti, ne? Nicméně mi přijde už přes čáru, pokud někdo vytahuje na toho druhého nějaký jeho hendikep, to není fér.
K Mikinovi mám také své výhrady, ale nebudu ho přece proto urážet nebo zesměšňovat tím, že má vadu řeči nebo nějaký tik. Vždyť to je jak v mateřské školce.
prosinec 15, 2015 16:44
Nevim Míšo, jestli má vadu řeči, či nějaký tik, a je mi to srdečně fuk : NČ
Ono se to obecně má tak, že člověk rád pomůže komukoliv, a jistěže zejména postiženému. Ale když se ten postižený projeví jako dobytek, veškerý soucit v tom momentu končí.
Jistě ti dávám zapravdu, že osobní útoky kazí zdejší "pohodu", ale občas se už mlčet nedá, právě i pro tu pohodu.
Já jsem si již tohle sám se sebou vyřešil jednou provždy, na tenhle nick prostě nereaguji.
Na trolly, kteří provokují a dotírají v podstatě na všech inetových diskusích, jen aby dostali JAKOUKOLIV odpověď, platí, že jediná odpověď, která jim skutečně vadí, je žádná odpověď.
prosinec 15, 2015 17:15
Milej NČ, : Mikin
bud te lasky a dobroty a mrkni se laskave na vyznam slova troll.
Troll neni rozhodne clovek, ktery se snazi diskutovat k veci a vubec ne nekdo, kdo pise cele roky pod stejnou prezdivkou o svem zivote, o svych zazitcich, nazorech, cestach a zkusenostech. A navic k tomu uverejnuje fotky. Vcetne svych fotek.
Troll je individum, ktere se dopousti osobnich utoku a kdyz musi odnekud zdrhnout, prileze znovu a znovu zpatky pod jinym nickem. Nejvetsi krysy dokazou i zmenu pohlavi. smilies/wink.gif
Me v tehle diskusi pobavilo, ze na me kvuli memu "podobanemu" vzhledu zautocil zrovna stihly, vlasaty krasavec Sidon. Treba priste prida i svou vlastni fotku a napise neco do diskuse o vzdelani. smilies/wink.gif
prosinec 15, 2015 18:45
kdo mi zodpoví? : marty
Je toto součást výuky v amerických školách?

viz.blog Blanky Milfaitové
http://www.nase-dobroty.cz/index.php/kde-ijeme
prosinec 15, 2015 19:09
NČ, : Sidon
máš pravdu, nejlepší je se na to vy...ignorovat.

smilies/smiley.gif
prosinec 15, 2015 19:22
Marty, : Mikin
ja tu pani docela chapu, protoze na to spatne se snadno zapomina. A vona zapmnela na cviceni Civilni obrany, plynove masky, vymyvani mozku, povinne lampionove i prvomajove pruvody, draty na hranicich, povinnou rustinu misto anglictiny atd. atd........
Nejspis to neni jeji chyba, lidsky mozek je blbec. smilies/tongue.gif
prosinec 15, 2015 19:28
.. : kolemjdoucí
povinnou rustinu
což ovšem je v současné době obrovská výhoda, neb současní mlamojové ty bukvy neumí ani přečíst, natož pochopit. Takže když jsem v obvzláště dobrém rozmaru, občas jim i něco přeložím...
prosinec 15, 2015 19:53
Vsak jo, NČ : Mikin
byl jsi k tomu radne vyskolen a vsichni prosti lide kteri neumi najit Aeronet, nebo Sputnik v ceskem jazyce ti budou nalezite vdecni.
prosinec 15, 2015 20:03
Mikine : marty
na to jsem si taky vzpoměla, že jsme běhali s maskama na hlavách a všechny další opičárny. Ona pisatelka je o něco málo mladší, tak to už možná tolik nezažila. Ono to cvičení civilní obrany postupně sláblo, až to byla spíš formalita. Ale právě proto mě zarazilo, že toto nacvičují děti v americe. Protože tam reálně hrozí útoky ve školách. A obávám se, že se to sem zase vrátí.

Pamatuju se, že někdy v 80tým k nám přijela teta z ameriky a byla unešená, jakej je tu klid a bezpečno. U nich už tehdy vozili rodiče děti do školy, aby je cestou nikdo nepřepad nebo neunes. A já chodila v zimě sama v 5 za tmy z hudebky, brala jsem to těma nejzapadlejšíma uličkama a bylo to krásný a tajemný. A naši byli v pohodě. Nechci poukazovat, že za komunistů bylo bezpečno, mě to bylo tehdy úplně jedno kdo vládne Ale že nic neni jen bílý nebo černý a že i ta demokracie má svý negativa ať chceš nebo ne.

A kdo sundá růžový brýle, naskytne se mu další dimenze.

Co se týče ruštiny, taky jsem zaperlila ve Vídni, kde jsem přeložila nápis na ruským památníku, kterej tam maji na památku osvobození. Voni i ti "zápaďáci" uměli ocenit některé dovednosti, které zase neměli oni. To jen horliví češi a Mikin vidí vše jako špatné.
prosinec 16, 2015 07:20
Marty, : Mikin
jiste ze ma demokracie sva negativa. Poradek v diktaturach byl a bude. Me tatinek vypravel, ze za Hitlera i pres zatemneni ktere davalo vybornou prilezitost nejruznejsim lupicum, klesla zlocinnost skoro na nulu. Strach z koncentraku byl vetsi.
Kdyz jsem byl v pate tride, radil v okoli skoly gang cikanskych decek, ktere nas okradaly. Hlavne o hodinky. Pak jedno cikane chytli, jmena spolupachatelu z neho vymlatili, vsechny zavreli a bylo po problemu.
Otazka je, v jake zemi chceme zit.....
A s tou rustinou - ja nedavno "perlil" se svou (napolo zapomenutou) rustinou v Thajsku. Byla tam skupinka Rusu ktere jsem delal neoficialniho prekladatele, protoze anglicky umela jenom jedna pani a to velice mizerne. Srandy kopec a vodky taky spousta, ale jako blbci vypadli ti, kteri neovladali svetovy jazyk #1.
Ucit misto anglictiny rustinu byla od komunistu zhovadilost.

prosinec 16, 2015 07:51
A zde se kruh uzavira, : Mikin
ano, Pepova uvaha o tom, ze vzdelani je cesta ke svobode je podle me v leccem spravny. Napriklad kdyz umite anglicky a chcete cestovat nebo podnikat v zahranici, mate mnohem vetsi svobodu.
Ovsem o to se komundirove nezaslouzili. Prave naopak.....
prosinec 16, 2015 08:05
no vidíš : marty
a muj brácha se na gymplu učil angličtinu. A dokonce od profesorky, která se po rozvodu vrátila z Anglie do komunistickýho česka. Je pravda, že byla umístěna na zapadlý gympl v malým městě, aby jí potrestali (nebrala si žádný servítky k systému, syn byl disident...), ale ona to brala jako nejlepší roky. Já k ní po střední škole chodila do jazykovky. Krásně vyprávěla, jak zažila "Good old England" s čajema o páté...po revoluci jela do Londýna se zájezdem a nemohla to tam poznat. Všechny pravý anglický obchody vlastnili turci, indové...byla dost zklamaná a už tehdy viděla, že je konec starý dobrý anglie.

A myslím, že hodně lidí chtělo a chce žít tam, kde se narodili, kde má jeho rodina historii a dost se jich proto i vrátilo.
prosinec 16, 2015 08:14
Marty, : Mikin
ono je lepsi zacit s vyukou jazyka co nejdriv, coz se sice delo, ale v rustine...
Jinak celkem souhlasim. Ja bydlel pul roku v Edinburghu a vsechny male obchudky tam vlastnili Pakistanci. Nekteri lide kvuli tomu brblali. Ze prisli o obchod, ktery vlastnila skotska rodina nekolik stoleti.
Jenze pak me jedna velice zajimava dama (ceska zidovka) prozradila, ze ty obchudky zkrachovaly, protoze zaviraly v 5 hodin vecer. Pakistanci je meli otevrene 24 hodin denne - neco jako Vietnamci v Cesku...... smilies/smiley.gif
prosinec 16, 2015 08:26
Mikine, : deeres
s jazyky nemáš pravdu. Na středních školách se kromě ruštiny vždycky povinně učil i druhý jazyk, o vysokých nemluvě, tam se z nich dělaly státnice. A to v dobách,kdy komunisté byli na vrcholu své slávy. Já si mohla vybrat mezi angličtinou, němčinou a francoužštinou. Vybrala jsem si němčinu, protože na ní jsem nepovinně chodila od čtvrté třídy, zadarmo! Ale máš pravdu, jazyková vybavenost, alespoň v mém případě ,byla nulová, bez rozdílu němčiny a ruštiny. S tím, co jsem uměla, jsem si vystačila akorát tak v bývalé SFRJ, protože tam místní kluci, byli se znalostmi jazyků na tom stejně, jako já. Domlouvali jsme se směsí jazyků, bez jakékoliv gramatiky.
Jiná věc je, že jsme neměli příležitost učený jazyk uplatnit v praxi a to se týká i ruštiny. Když jsem byla v bývalé SSSR, tak jsem jim tam nerozuměla ani slovo a oni mně taky, nakonec jsme se domlouvali rukama, nohama.
A, co se týká současné úrovně školství, tak ta je nyní v ČR opravdu tristní, a o to hůře, že studenti se ženou na humanitní směry a tak jejich znalost češtiny by měla být exelentní. Jenže i vysokoškoláci snad ani neznají všechna vyjmenovaná slova, nevědí, že existuje vzor tvrdý a měkký pro přídavná jména a nic jim neříká shoda podmětu s přísudkem a skloňování zájmena já, je pro ně scifi.
A pokud, zde ve školství, projde začleňování dětí ze zvláštních škol, do školy normální, tak si dovedu představit, co se stane.
Navíc pro děti, které jsou mentálně zaostalejší to bude peklo, protože děti jsou kruťáci.
prosinec 16, 2015 10:46
Mikine, : Míša šíša
nemáš úplně pravdu. Je fakt, že ruština nyla povinná, na základní škole byla ale dobrovolná možnost výuky dalšího jazyka, takže já jsem se třeba učila navíc i německy. Na střední škole pak byly povinné jazyky dva, takže jsem kromě ruštiny studovala i angličtinu.
Mimochodem mě dnes dost mrzí, že jsem na střední škole na tu ruštinu docela kálela a dneska si pamatuju akorát tak nějakou druhou-třetí lekci ze 4.třídy ZŠ: Bábuška i děduška prijéchali v gósti. smilies/wink.gif
prosinec 16, 2015 10:47
deeres, : Míša šíša
tak jsme napsali téměř současně to samé. smilies/smiley.gif Já jsem teda zapomněla zmínit, co jsi uvedla ty - že opravdu byla volba jazyků. I na našem gymnáziu jsme mohli volit mezi angličtinou, němčinou a francouzštinou. A ano, na ZŠ byla dobrovolná výuka zdarma. No řekněte, kdo to dnes má? smilies/grin.gif smilies/grin.gif
prosinec 16, 2015 10:52
Já umim: : NČ
Děduška Maróz jólku nam priňós.
Lučše jólky niet, što priňós náš děd!
-------------
Da zdrávstvujet drůžba měždu nášimi naródami. Urááááá!
prosinec 16, 2015 10:56
A co se znalosti jazyků týče : NČ
Na SVVŠ jsem cizích jazyků už znal nejméně tak asi 20.
Jen namátkou: Jazyk Jitky, jazyk Jindřišky, jazyk Věrky (obzvášť bezva), jazyk Alenky (hmmmm!), jazyk Jiřinky, jazyk Helči....
prosinec 16, 2015 11:03
NČ, : Míša šíša
ty mi dáváš smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Skoro jsem se udusila lokem kafe.
prosinec 16, 2015 11:17
Damy, : Mikin
ja s vami celkem souhlasim, bylo to tak. Ale my meli na ZDS nepovinnou bohuzel jen nemcinu. Pak sem chodil na kurzy anglictiny na jakousi lidovou skolu, to bylo za par babek, ale taky to za moc nestalo.....
Chybeli rodili mluvci, chybely vetsi kontakty s cizinou..... Vysledek byl, ze temer nikdo z krajanu kteri zacali po revoluci jezdit k nam na Yukon nebo ktere jsem potkal po svete neumel anglicky. Narozdil od zapadoevropanu, kteri umi anglicky skoro vsichi. A to byl pozustatek toho rezimu a jeho skolstvi.
Dnes je to nesrovnatelne lepsi. Kdyz potkam nekde polarnim kruhu tlupu mladejch turistu a je mezi nimi par Cechu nebo treba Polaku, ani to nepoznam. Domluvime se vsichni a zaplatpanbuh za to...... smilies/smiley.gif
prosinec 16, 2015 11:27
Je to zajímavý, : Krakonoš
že se diskuse točí zrovna kolem jazyků, což je asi jediná voblast, kde se situace prokazatelně zlepšila. Což ovšem není zdaleka jen zásluhou školství, ale hlavně zvýšenou motivací dětí, který většinou chápou, že bez znalosti jazyků jsou docela pěkně v p****.
Výuka jazyků za bolševika nebyla zdaleka tak skvělá, jak vzpomíná deeres, na malech městech (a to mluvim vo 20000 obyvatel) to byla přímo katastrofa. Rozšířenou výuku jazyků nabízela ZŠ jen v okresním městě, nepovinná němčina v 7. třídě měla tak zoufalou úroveň, že jsme se do ní v osmičce už ani nezapsali. Vo angličtině nebo francouzštině jsme si mohli nechat jen zdát, to bylo nutný jít na tu "jazykovku" (kam se samozřejmě pro velkej zájem nebylo možný dostat). Střední školy nebyly jen gymply, na průmyslovce žádnej druhej povinnej jazyk nebyl, dokonce na naší nebyla ani možnost studovat druhej jazyk dobrovolně. Na vysoký škole byla kromě ruštiny sice povinnost druhýho jazyka, ale končilo to klasifikovanym zápočtem, úroveň výuky opět mizerná a teprve po sametu nabraly kursy na intenzitě. Jedinou fakt pořádnou výuku jsem tak zažil paradoxně na základce tu ruštinu, naše třídní byla Ruska, byla to skvělá baba a dokázala nás pro jazyk nadchnout - tenkrát mě to vyloženě bavilo, koneckonců ruština je hezká řeč. Pak už to bylo čím dál horší, na vejšce vysloveně trapný, ještě že samet s vizí státnice z RJ zamet'. smilies/wink.gif
Jinak si myslím, že úroveň školství je spíš horší než za bolševika, což má určitě víc příčin, mě napadaj dvě - neatraktivita povolání (poměr stres/mzda je dost zlej) v kombinaci s mnohem větší paletou možností uplatnění z voboru vodláká hodně kvalitních lidí, právě těch schopnějších, co se dokážou adaptovat jinde. A stále vomezenější možnosti, jak si poradit s rušivejma a línejma elementama, čímž celkový klima a úroveň trpí. Vůbec si myslim, že děti moderní doby jsou sice sebevědomější a míň "ušlápnutý", než jsme byli my, ale zase míň čtou a jsou zvyklí díky technologiím jít cestou nejmenšího vodporu - informační a internetová doba poskytuje mnohem víc možností, jak si školní práci usnadnit, leccos vobšlehnout, zkompilovat. Myslím si, že současná škola toho chce po dítěti hrozně moc co do rozsahu, ale pokud možno povrchně, aby se to "stihlo". Nechtěl bych bejt dnes student a nechtěl bych bejt ani učitel.
prosinec 16, 2015 16:31
Tak jsem přestárlej, : Michal
protože my měli na základce jen tu ruštinu a žádný volitelný jazyk, ani dobrovolně. Potom na střední totéž, jen ruština a byl to maturitní předmět. Ovšem maturoval jsem v 1965.
prosinec 16, 2015 17:36
Nojo, Míšo. Kafe si s průduškami ani s klávesnicí příliš nerozumí. : NČ
.
prosinec 16, 2015 18:16
Michale, také jsem přestárlej : NČ
ale na SVVŠ jsme měli k maturitě povinnou češtinu, ruštinu, matiku. A volitelnou třeba i angličtinu, němčinu, franc - to podle zvoleného jazykového zaměření třídy. Anebo, kdo nechtěl jazyk, tak děják, nebo zemák, snad i fyziku, chemii, to už nevím jistě. Osobně jsem šel do dějáku (tu angličtinu jsem celé 3 roky strašně flákal. Sice jsem znal nazpaměť skoro všechny Beatlesárny i Stounárny (včetně výslovnosti, českých překladů i akordů), ale s tím bych tehdá komisi asi příliš nenadchl (dneska by to určitě bohatě stačilo i na 1*).
prosinec 16, 2015 18:31
... : mia I
studovala jsem za tvrdé normalizace, mj. v době, kdy byla podepsaná Charta 77. Už na základce k ruštině byla nepovinně povinná němčina pro ty co neměli trojky. S potvrzením o přijetí ke studiu na střední školu přišel i formulář, kde jsem musela potvrdit, zda si z povinné angličtiny nebo němčiny vyberu tu či onu. Vybrala jsem si němčinu. Nicméně na začátku prváku přišel nepříjemný fakt, že z 62 přijatých studentů mají zájem o angličtinu pouze tři. Takže odpočítali dalších 28 a bylo to fifty fifty. Ze začátku jsem byla nemile zaskočená, že mám angličtinu, ale brzy jsem jí přišla na chuť a nakonec jsem za ni byla moc ráda a byl to jeden z mých nejoblíbenějších předmětů . Povinně jsem ji k ruštině měla tři roky, mohla bych z ní bývala i maturovat. Ale už tak jsme maturovali povinně z pěti předmětů - čeština, ruština a tři odborné předměty.

Režisér Troška jednou na besedě vyprávěl, že studoval za komančů ve Francii na lyceu. A to nebyl žádný prominentní synek. Myslím, že francouzština se učila i na gymnáziu u nás v okresním města za komančů v sedmdesátých, osmdesátých letech. Byly tehdy tři nebo čtyři třídy gymnázia a každá třída měla jiný jazyk.
prosinec 16, 2015 18:52
.. : kolemjdoucí
maturoval jsem 1963, na průmce byla nepovinná němčina, ale chodit na ní museli všichni...
Ale zpívali jsme Jugend aller Nationen, uns vereint gleicher Sinn, gleicher Mut!
https://youtu.be/hOvWhzLlJ6c


prosinec 16, 2015 19:55
Vysledky veskere zadne...... : Mikin
Vidim to podobne jako Krakonos. Doba facebooku a googlu celkove gramotnosti a kvalite vyuky moc nepomohla - spis naopak.
Ale kdyz se divame do minulosti o ktere je zde rec - tak se v oblasti skolstvi (stejne jako v jakekoliv jine oblasti) nemaji komanci co chlubit. Neco doprasili vic, neco min, neco skoro vubec. A doprasili.
Neznam jediny obor lidske cinnosti, kde by mohli komousi hrde rici ze neco dokazali lepe nez zeme na zapad od byvale zelene opony.
prosinec 16, 2015 23:05
... : Mikin
zelezne opony...... smilies/tongue.gif
prosinec 17, 2015 07:19
A to já bych věděl. : Krakonoš
Právě ta civilní vobrana. Myslim, že žádný západní dítě neumělo nasadit masku tak dobře a tak rychle, jako my. smilies/grin.gif smilies/wink.gif A to nemluvim vo tom, že náš systém rozvíjel neskutečným způsobem talenty svejch vobyvatel - dámy skvěle šily, leckdo uměl vopravit ba i ušít boty, chlapi zase každej druhej dokázali vedle svejch profesí zedničit, vopravovat auta, instalace... Komouši z nás vychovali národ Ferdů mravenců, řekni - kdo na Západě to měl? smilies/wink.gif
prosinec 17, 2015 11:01
Tak to mas Krakonosi recht. : Mikin
Ja si zase vzpominam na starsi damu, kterou jsem na konci 70 let slysel, jak si v saline stezuje kamaradce, ze ji obraz na televizi lita seshora dolu a nejde to zastavit. "Tak to bude elektronka EBL21", nechala se slyset kamaradka. smilies/cool.gif
prosinec 17, 2015 13:09
nikolivěk Mikine : kolemjdoucí
neyla to EBL21. EBL21 byla koncová elektronka zesilovače zvuku do radií tak někdy v letech padesátých. V televizorech se z počátku používala její rodná sestra UBL21 a to pouze v modelech Akvarel a Athos. Ovšem v letech sedmdesátých (kdy mě opravy televizorů přinášely velmi slušný vedlejší příjem) se jednalo vždy o elektronku PCL85 polské výroby. Oni totiž bratři poláci zkurvili už tenkrát na co šáhli. Nejhorší bylo, že Tesle Vrchlabí doslova zakázali je vyrábět a musel se kupovat tenc polský hnůj. Naštěstí se podařilo vymyslet změnu hodnot okolních součástek, aby to jakž takž fugovalo i s tím.
prosinec 17, 2015 18:18
Ha! Diky kolemjdouci..... : Mikin
nemam duvod ti neverit. Ale je take mozne, ze na vine byla elektronka z Narodniho podniku Katóda Holomóc.
Ja delal v te dobe telefonniho technika u drahy a s dojetim vzpominam na obrovske predzhavene elektronky v zesilovacich nadrazniho rozhlasu. Tranzistory se za socialismu prosazovaly pomalu a obtizne.....
smilies/tongue.gif
prosinec 17, 2015 23:55
mikine : kolemjdoucí
Tranzistory se za socialismu prosazovaly pomalu a obtizne.....
je mi líto, ale opět se mýlíš. Byly jsme jedni z prvních (a v rámci RVHP první), kdo vyráběl a prodával celkem hezké a velmi kvalitně udělané tranzistorové radio T58. To ještě dělala Tesla Přelouč. Pak výrobu museli předat do Tesly Bratislava a začli vznikat ty příšernosti (ale zase byl kšeft pro nás bastlíře a meloucháře).
www.avizo.cz/prvni-cs-tranzistorove-radio-t58-velmi-vzacne-11079248.html
http://www.oldradio.cz/trans.htm
prosinec 18, 2015 11:16
Kolemjdouci : Mikin
ja vim ze se leccos povedlo. Hlavne v ramci komunistickeho bloku. Ale furt byla i CSSR v zavadeni polovodicu hodne pozadu. Nebyly valuty, chybel lepsi kontakt se svetem. Ja to coby telefoni technik videl na kazdem kroku a po prijezdu do Kanady jeste vic.
Pokud si pamatuju, tak i v televizorech se Tesla roky snazila uplne eliminovat elektronky, ale furt tam 4 zbyvaly. A to byl zdroj poruch, ke kterym napr u SONY uz davno nedochazelo......
prosinec 18, 2015 12:43
19. 12. 2015 : NČ
Německá sociální demokracie má za sebou sjezd, na kterém dala jasně najevo, kam půjde v příštích měsících a letech...........................
Odpůrce běženců chce nechat označit za pravicové radikály.
Případné zločiny, kterých se uprchlíci v Německu dopustí, je třeba posuzovat citlivě.
prosinec 20, 2015 05:27
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]