O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

PÁD ŘÍŠE ČESKÉ PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 06 srpen 2015
Nesázel bych, že mnoho lidí si čte v historii o moc víc, než píšou učebnice. A je to škoda. Protože se tam můžeme dočíst o své budoucnosti. Římané původně byli hlavně svobodní sedláci a na svém vlastním poli vlastnoručně pěstovali své produkty. Řím byl ekonomicky velká skrumáž malých rodinných firem. OSVČ kam oko dohlédne. A trvalý ekonomický vzestup a prosperita.

 

 

 

 

 

      Nebyli ani velkými válečníky a neměli profesionální armádu, jejich armáda byla jen dobře organizovanou domobranou. Všichni prošli nějakým výcvikem, každý měl doma zbraně, jejichž pořízení si mohl (za své) dovolit. A bránit svojí zemi a svojí kulturu, to byla především čest a právo, až potom povinnost. Kdyby si někdo dovolil vysvětlovat Římanům, že se svou kulturou a tradicí nemají zas tak ohánět, protože jsou jen sedláci, tak ho zatloukli do země.

 

     Ale čas šel a Římané byli ve válkách úspěšní, dobývali nová území a političtí lídři Říma si z nich pravidelně přiváděli otroky. Později je už ani nevozili do Itálie, ale do Itálie vozili hotové zboží za ceny nižší, než kolik obyčejného Římana stála samotná výroba. A tak často ti obyčejní Římané prodali své (teď už neprosperující) hospodářství velkostatkáři a nechali se najmout. Z OSVČ se stali zaměstnanci. Z armády pracovitých odhodlaných hrdých lidí se stala armáda vyžírků s napřaženou rukou.

 

     Zaměstat se nechali buď do armády nebo na to velké hospodářství.

 

     Ekonomika Říma se začala měnit. Klesal počet těch, kdo pracovali a platili daně, a majetek se soustřeďoval do rukou úzké skupiny těch nejbohatších. Mizela střední třída a rostl podíl velkostatků na ekonomice. Majitelé těch velkostatků se za úplatek voličům, tedy za sociální dávky, nechali volit a obsazovali klíčová místa ve státní správě. A jednak si šili zákony na míru a jednak si sami přidělovali zakázky placené z eráru.

 

     A když Řím obsadil nová území, získal nové zdroje peněz či otroků, byli u toho právě oni. Prostě to zvládli. Někdo by řekl, střední třída je na prd, lepší jsou velkostatky. Ano, byly zdánlivě velmi produktivní a efektivní.  A tak tu byly velkostatky, kde pracovali hlavně otroci, a města, kde žilo množství zchudlých lidí. A taky pár těch zázračných velkostatkářů, kteří to prostě udělali.

 

 

     Jakž takž to chvilku fungovalo, protože Řím expadnoval a počet otroků stále rostl. Jakmile Řím přestal získávat nové otroky, celá ta ekonomika se nějak začala hroutit. Aby kdysi střední třída, teď už chudáci, byli ochotni volit velkostatkáře, musel jim sypat víc a víc. A aby na to měl, vymýšlel důslednější metody výběru daní a daně zvyšoval a likvidoval zbývající OSVČ, ale stejně to nestačilo.

 

       A tak Dioklecián vymyslel geniální věc: prostě začal zestátňovat odvětví hospodářství, která ještě fungovala.

 

     A zase to chvíli jakž takž šlo, protože státní úředníci je plundrovali, ale neinvestovali, takže to vypadalo, že nějaké příjmy stát má. Pak to najednou přestalo fungovat úplně.

 

      Byla tu spousta ožebračelých naštvaných Římanů, kteří Řím přestávali považovat za svůj stát, ubývalo těch, kdo by se nechali najmout do armády, protože teď už stát platil mizerně i vojáky (neb na to neměl), pár velkostatkářů nejdřív bylo bohatších a bohatších, ale pak jim vyschl zdroj otroků a velkostatky začaly krachovat. 

 

 

 

     

A přišli Vandalové a Visgóti… konec této kdysi prosperující říše.

 

 

      True story, řekl by marketingový manager na likvidaci ekonomiky státu. Zničit střední třídu, byť i jen připustit její zničení, je zákonitá cesta k ekonomické záhubě státu, byť by to v první chvíli vypadalo, že velké koncerny a holdingy přinášejí státu na daních víc.

 

      Nepřinášejí, v tom to je. První, co zničí, je totiž vztah lidí k práci a vlastní zemi. Jste-li střední třída, položíte za svou zemi život, protože je vaše. Jste-li zaměstnec, je vám celkem jedno, kdo vám zaplatí, protože ta země nebo velkostatek je jeho, ne váš.

 

      A když člověk čte denní tisk, říká si, proč sakra ti naši politici místo chovu krokodýlů a pěstování biomasy nečtou něco o historii.

 

     Ale co politici, proč to sakra nečtou voliči?! Protože volit toho, kdo zopakuje takhle provařenou historii, to chce hodně velký kus hlupáctví.

 

 

TOMÁŠ HOUŠKA

 

 

Komentáře (51)add feed
velmi výstižně napsané, : palouch
četl jsem jeden komentář, a lepší bych to nenapsal, takže to sem vložím, jak to bylo:
Já historik nejsem, ale vím, že po Římské říší, která se mimochodem před svým zánikem rozpadla na dvě, nastala asi 400 letá doba temna, o které ani není moc záznamů. Pak začal středověk od nuly, lidé si již nepamatovali co se stalo za Římanů takže směle začali opakovat tehdejší chyby, ačkoliv k socialismu byla cesta ještě hodně dlouhá. Jakmile však socialistická myšlenka spatřila světlo světa bylo jasno. Otázka již nezněla zda úpadek společnosti nastane, ale kdy nastane a čím víc se konec blíží, tím je tempo úpadku vyšší. Těžko posoudit jestli dlouhá doba temna nastane i teď, ale jedno je jisté, tato společnost není reformovatelná, lidstvo musí začít opět od nuly.

srpen 07, 2015 09:06
Jak smutné, : Michal
protože jak podobné tomu co vidíme kolem. Vlastně podobné? Vždyť je to stejné, jen jména se mění. A je to nejen u nás, Amerika dělá totéž. Vyvezli práci ven a nějak jim ušlo, že budou chybět zákazníci aby si i to levné dovezené zboží koupili.
srpen 07, 2015 09:16
ono už je to tak, že: : vlk
Příchod zahraničního kapitálu byl vítán se slávou, zahraniční »strategičtí partneři« byli
podporováni dotacemi, dostávali daňové prázdniny a podobně. Výsledkem této politiky je
skutečnost, že podstatná, převažující část ekonomiky je dnes v rukou zahraničního
kapitálu, dividendy a zisky plynou do zahraničí (podle některých informací v posledních
letech je to ve formě dividend ročně kolem 150 miliard korun), o osudu tuzemských
podniků se rozhoduje v zahraničí. Stále více se v tomto smyslu dostáváme do pozice
polokoloniální země.

V bankovnictví není ani jedna banka v českých rukou. Rakousko ovládá 98 procent kapitálu
v bankách. Je to především Česká spořitelna, Raiffeisenbank, Volksbank. Podobně je to
u pojišťoven, kde Rakousko ovládá 86 procent. V automobilovém průmyslu rozhoduje Německo
o 93 procentech. V první dvacítce největších firem autoprůmyslu je jen jedna v českých rukou.

Tak by se dalo pokračovat odvětví od odvětví. Ze 150 největších firem v ČR je cca 70% v zahraničních rukou.

Obávám se že voliči je to u pr××le, bo to v Blesku nepíšou a na Nově nehlásí ani blondýna ani afričan a pokud mu to někdo nadhodí, tak má pocit, že to někdo, někde a někdy vyřeší. Tenhle pocit, je poslední dobou silně přítomen i zde.
Pěkný den smilies/smiley.gif
srpen 07, 2015 09:26
vlku, : Petronila
ale bylo v tý situaci vůbec jiný řešení?

Jak bychom dopadli, kdybychom řekli "příliv zahraničního kapitálu ani omylem, my si naši ekonomiku ošéfujem sami?"
srpen 07, 2015 10:00
je skoro smutno z toho, : d@niela
jak se to všechno znovu a znovu opakuje.
smilies/angry.gif
srpen 07, 2015 10:45
no, vlku, a co s tím? : bb
co děláš ty, aby tě dopady tohoto neblahého vývoje nepostihly? to se neptám ironicky, i když to tak zní, ale fakt mě to zajímá.
Nejen u tebe, ptám se i v reálu lidí, co vidí všechno to špatné, zlé, směřující ke zlým koncům, co s tím? Mně totiž přijde, že některé věci prostě nelze zastavit, historický vývoj nemůže ovlivnit drobný občan České republiky, v moci jednotlivce není zvrátit situaci a vrátit ji - kam vlastně?
Asi to neříkám srozumitelně, tak to zkusím jinak - z pár tvých komentářů je zřejmé, že normálně žiješ. S partnerkou cestujete, pracujete, sportujete, bavíte se, tak nějak. Jako ostatní. Třeba i ti co poslouchají blondýnu s Afričanem.
Jaký je teda rozdíl mezi lidmi, co v diskuzi na netu nebo v reálu konstatují, že to tu není dobré, všechno to co jsi psal o pár komentářů výš, že je špatné co se děje kolem uprchlíků atd. atd., a mezi těmi, co se řeknou "no, co naděláme, je to jak to je, kdo ví, jestli to je k lepšímu nebo k horšímu"..?
Vy oba půjdete jednou za čtyři roky k volbám a zvolíte z toho, co se nabízí, většinové strany, co se neosvědčily, nebo menšinové, co se nedostanou do vlády a pokud ano, budou srovnány se zemí nebo se srovnají samy dřív, než volič mrkne okem.
No a to je asi tak všechno, co děláte (ne vy vlkovi, ale vy, my občané).

Není nakonec rozdíl jen ve způsobu, jakým věci (ne)přijímáte? Jedni kolem toho víc nadělají, druzí ne. Výsledek stejný. Nebo je to jinak?
srpen 07, 2015 10:45
vlk - "Obávám se že voliči je to u pr××le" : jednababi
Volič nemá "pocit, že to někdo, někde a někdy vyřeší".
Volič víceméně rezignoval, protože když si vzpomene na všechny ty veletoče a obraty, který provedli jím zvolení takzvaně "slušný a perspektivní" kandidáti, pak je druhá nejlepší volba tažný lano a silná větev smilies/sad.gif
srpen 07, 2015 11:02
mě hlavně fascinuje, : Petronila
že si žijeme oproti předcházejícím generacím jako jistá zvířátka v obilí, přesto neustále skuhráme, jak se máme zle a jak jde všechno do kopru.

Považuju to za dost nesoudný rouhání...
srpen 07, 2015 11:04
jo, Petronilo, to je zajímavé a taky si občas říkám, : bb
jak je to možný - co do možnosti uspokojování životních potřeb se máme nejlépe v historii lidstva, válku naše generace díkybohu nezažila, jezdíme po světě, koupeme se v mořích, jíme lépe než středověcí panovníci a můžeme si svobodně nadávat, frfňat

ale podle diskuzí na internetu je to tu strašný, jediné východisko z toho pekla si hodit mašli :-))
srpen 07, 2015 11:14
"jediné východisko z toho pekla si hodit mašli" : jednababi
Špatně bb - ne "si" smilies/grin.gif
srpen 07, 2015 11:21
No oni se Římani v jistém bodu před pádem jejich říše taky měli dobře... : Myška
Je fuk, jestli někdo skuhrá nebo neskuhrá, jestli se má dle svého subjektivního názoru dobře nebo špatně, protože začátek zániku naší civilizace je tady. Řekla bych že současnou politikou přehnané humanity a multikulturalismu bude o dost uspíšen. Nedokážeme se bránit, jsme pořád ještě překvapení tím, co se kolem nás děje, nedokážeme domyslet důsledky invaze z Afriky a Asie. Ne všichni, ale hlavně ti, co jsou u kormidla. A ti nepopřejí sluchu těm, kdo prohlédli, naopak, označí je za xenofoby, nácky, a tak dále, a radši se zaměří na perzekuci těchto osob, místo aby se zaměřili na obranu vlasti. A hodnot našeho světa.
srpen 07, 2015 11:27
hodnot našeho světa, : Petronila
a nepatří mezi ně náhodou taky ta odsuzovaná humanita?

Nebo by sis přála přísnější režim (a je naivní myslet si, že by se vztahoval jen na ty druhý a ne na Tebe)?
srpen 07, 2015 11:35
Skuhrání : Ketrin
je v naší zemi zřejmě nesmírně populární, nechápu proč, ale stále znovu mě baví, jak je zaskočen a vyveden z míry tazatel, kterému na dotaz jak se mám odpovídám s úsměvem, že dobře. smilies/grin.gif
srpen 07, 2015 11:35
Myslím si, že skuhrání : jednababi
je pro skuhraly jakási "obrana" nebo "mimikry" ve smyslu komu není co závidět, tomu taky nehrozí, že by po něm někdo něco chtěl nebo mu způsobil nějakou újmu.



srpen 07, 2015 11:41
Petronilo, : Myška
rozhodně ne k sebezničení.
srpen 07, 2015 12:00
jednababi, : Petronila
to si myslím, že je dost přesný.

Myško - k jakýmu sebezničení? smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif
srpen 07, 2015 12:02
"A hodnot našeho světa. " : jednababi
Myško, jaký to jsou? Nerejpu, ptám se.
srpen 07, 2015 12:05
jednababi rozhlídni se a popřemýšlej, : Myška
o co všechno přijdeš, přijdeme, pokud by tu zvítězil islám. Myslím, že na to přijdeš sama.
srpen 07, 2015 12:14
myško, : Petronila
hm, a ono tu přes bombardování zprávami, co uprchlíci, fakt reálně hrozí, že by tu zvítězil islám? kolik mešit stojí ve Tvém městě, kolik lidí se Tě pokoušelo lámat, abys konvertovala?

Aniž bych chtěla konkrétně Tebe ke komukoli přirovnávat, tak před časem podobný iracionální strach ze skupiny lidí vedl k démonizaci celé této skupiny a nakonec k jejímu hromadnému zabíjení, a nakonec to nic dobrého nepřineslo ani těm, co se původně báli, dokonce bych řekla, že dopadli podstatně hůře, než kdyby té davové psychóze nepodlehli.


srpen 07, 2015 13:11
Myško, : jednababi
děkuju za jasnou odpověď smilies/grin.gif
srpen 07, 2015 13:31
Petronilo, tobě se ten strach zdá dnes iracionální, Můžeš říct, že ten stach je iracionální i do budoucna, že se není čeho bát a islám zde zvítězit nemůže? : Myška
Já si myslím, že se dalo do pohybu něco, co už stěží zastavíme. Masová imigrace převážně muslimů, se kterou si Evropa neví rady, i když otevřeně hlásají, že nás, pro ně bezvěrce, budou zabíjet, či jim budeme sloužit,...

Vždyť se stačí podívat jak narůstají problémy v zemích, kde je muslimů podstatně víc než u nás, jak si zkoušejí uzurpovat čím dál víc moci pro sebe, jak se snaží prosazovat prvky šaríi do zákonů zemí, v nichž jsou usazeni.
Myslím, že jsi dost inteligentní na to, abych tu nemusela vypisovat, co už bylo napsáno nesčetněkrát a co vidíme všichni buď na vlastní oči nebo zprostředkovaně v různých médiích či na různých webech.
srpen 07, 2015 13:35
jednababi - : Myška
rádo se stalo smilies/wink.gif
srpen 07, 2015 14:03
smutné. : EVA dva tři
dnešní doba je pro český stát a vůbec pro češství dobou temna..
ale snad se z toho zas nějak vyhrabeme...
srpen 07, 2015 14:15
Myško, : Petronila
a je všecko,co se píše, fakt pravda?

Myslím, že řadě muslimů je nějaká šaría dost u zadku. Ano, určité nebezpečí představujou ti, kteří by chtěli někoho násilím pojinačovat, a masa bezprizorných chudáků asi potenciálně taky, ale skutečně to nevnímám tak vyhroceně.
srpen 07, 2015 14:43
Evo, : Petronila
"dnešní doba je pro český stát a vůbec pro češství dobou temna.."

cože? smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif

Temno si představuju jako válku nebo setrvalej útisk, cejtíš se utiskovaná?
srpen 07, 2015 14:45
Petronilo, i kdyby byla pravda jen polovina toho, co se dozvídáme... : Myška
Ano, každá to vnímáme a cítíme jinak. Byla bych radši, kdybych se mýlila já, než když se budeš mýlit ty.
srpen 07, 2015 14:56
Já Evu cháou, : Aggitta
protože i ve skutečné době temna se lidi radovali, milovali i nenáviděli, ale čeština měla namále a češství také. A nyní se amerikanizujeme i europujeme a protože hrdých Čechů je menšina, krčíme se a tváříme nenápadně...
srpen 07, 2015 17:18
snažím se hlasocvat průběžně svou peněženkou : vlk
takže místo sráčulind od Babiše (mimochodem jeho podniky mají meziroční nárůst 47% státních dotací, no řekněte, není mu líp? :-) Tak kupuju masoviny u místního řezníka. Zeleninu na trhu od babky z její zahrádky. 20 let fungoval jako OSVČ, teď už na to kašlu, to se fakt nedá. Děti jsou zatím v ČR, ale jak dlouho to vydrží, těžko říct, jinde to o moc lepší taky není, teď už spíše horší. Alespoň jsem je naučil přemýšlet a ptát se PROČ? A hledat odpovědi.

Nejsem optimista, když vidím, že lidi se dají koupit koblihou ...

Asi trochu tuším, jak to dopadne, ale to nechce nikdo slyšet a ještě mne někdo obviní z napomáhání kdoví čemu a komu, extrémismu a co já vím čeho. Co chcete slyšet? Že bude líp? Samo od sebe?

No, jak komu!
srpen 07, 2015 18:53
K tomu optimisticky : Michal
smilies/wink.gifdodám jen - je mi 69, tak snad to dožiju v klidu.

Ketrin:
ale stále znovu mě baví, jak je zaskočen a vyveden z míry tazatel, kterému na dotaz jak se mám odpovídám s úsměvem, že dobře.

Tím jsem se bavil už v Americe, zemi blahobytu smilies/grin.gif "Výborně, nemůže to být lepší".

Muslimy považuju za pátou kolonu, ještě jich není dost, ale jednou bude. A to není jen problém náš, valí se do celého světa, nejen sem a do Evropy.
Základy matematiky položili Arabové, nebo aspoň přispěli. Dneska umí jen tkát koberce. Někteří.
srpen 07, 2015 23:16
... : Mikin
Ono se da s leccim souhlasit, ale treba bez zahranicnich partneru a investic ktere tak nema rad Vlk by to po tech 40 letech socialismu neslo ani nahodou.
Zajimalo by me, jak by lidi brblali, kdyby treba Skodovka porad "patrila lidu" a pripravovala uz 15 let vyrobu nastupce vozu Favorit. smilies/smiley.gif
srpen 07, 2015 23:43
Peníze : Pepa
Odvěký sen lidstva je nedělat a vydělat.
Po "sametové" se partička inteligentnějších komunistů stali přes noc milionáři a na své občany z vysoka káleli. Otevřeli na plno západním podnikatelům vrata a ti se jako uragán vrhli do Čech. Skoupili za babku vše. Postavili v rychlosti velké obchodní domy a naplnili je zbožím se kterým si nevěděli rady. Obyvatelstvo jásalo. Co dál, dál nic. Český lid chodí do práce stejně jako chodil dříve platí daně jako dříve, ale jisti si, že o práci nepřijdou být nemohou. Profit s továren a bank si cizí podnikatelé bez daní strčí do kapsy.
Takže to shrnu. Mi Češi nejsme schopní mít vlastní státní banku. Proč? Asi bychom jí za týden rozkradli. Nejsme schopní mít vlastní zemědělství většinu produktů dovážíme ze zahraničí. (za komunistů jsme byli v zemědělské výrobě soběstační) Naše vláda nevládne, plní rozkazy EU. A za 30 let budeme plnit příkazy muslimů.

Mikin: Zajimalo by me, jak by lidi brblali, kdyby treba Skodovka porad "patrila lidu" a pripravovala uz 15 let vyrobu nastupce vozu Favorit.

Pepa: Zajímalo by mě, kdyby Škodovka stále patřila státu a zahraniční podnikatel by jí měl pouze v nájmu. Stát by pravidelně dostával nájemné. Takto má příjem jen z daní zaměstnanců.
PS: Již za soudruhů byl nákladní vůz Tatra na světové špici.





srpen 08, 2015 20:58
Pepo, : Petronila
investoval bys do něčeho, co bys měl "pouze v nájmu"?
srpen 08, 2015 21:20
Petronilo : Mikin
ja myslim, ze by Pepa neinvestoval. To by udelal jen silenec.
A s tou sobestacnosti v zemedelske vyrobe to taky bylo vselijaky. Staci vzpomenout fronty na docela zakladni potraviny. (Nechapu, proc se vzdy mluvi jen o bananech).
Ja ty stesky na zahranicni podnikatele kteri nas tak straslive vysavaji ctu i tady v Kanade. Hlavne zli Amerikanci pry tak cini. A pak se clovek koukne na CNN a tam se nejaky pan zlobi na kanadske majitele hotelovych koncernu, kteri naopak vysavaji hodne Amerikance.
Rovnez pry je spatnost nad spatnost presunout vyrobu do Ciny, protoze vsechen zisk shrabnou Cinani. Ale pak se doctes, ze z kazdeho vyrobeneho iPodu zustanou v Cine jenom 2 dolary a ze se naopak zlobi Cinani.
Takze ono je to asi vsechno malicko slozitejsi nez se nam nekdo snazi namluvit. smilies/smiley.gif
srpen 08, 2015 21:48
... : Mikin
Jeste bych chtel dodat, ze me cely ten presun vyroby do chudych zemi desi jako kazdeho jineho. Jenze globalizace neni jakasi "dabelska politika" nebo konspirace.
Podle me je to nevyhnutelny trend, zapricineny modernimi technologiemi. Zvratit se to v zadnem pripade neda a lide se budou muset naucit s tim zit.
srpen 08, 2015 22:05
Mikine, : Petronila
také nevěřím na zlého konspirátora, který někde tahá za drátky.

Na jednu stranu na to nadáváme, ale lacinou elektroniku a jiný vymoženosti berem všema deseti. Mohlo by si tolik z nás dovolit třeba auto, kdyby ho vyráběly výhradně pracovní síly v Německu nebo ve Francii za německý nebo francouzský plat?

Teoreticky by se přesunu výroby do lacinějších zemí dalo zabránit tím, že by všichni jako jeden muž bojkotovali jiné než domácí výrobky (popřípadě se to ošetřilo shora nějakým clem nebo zákazem dovozu). To první je naprostá utopie (kdo by si kupoval český dejme tomu tričko za 500, když si může koupit čínský s modernějším designem za 150), to druhý by asi šlo, ale mám dojem, že by lidi dost křičeli, že si už leccos nemůžou dovolit.

Takže podobně jako Ty vnímám odvrácenou stranu toho, že tu máme levný věci (protože nás to připravuje o práci), ale má to i tu přivrácenou (poměrně levný zboží dostupný v nepřeberných variacích) a ta zatím vítězí na všech frontách.
srpen 08, 2015 23:59
Petronila. : Josef Kouba
Petronila: také nevěřím na zlého konspirátora, který někde tahá za drátky.
Já nejenže věřím, ale jsem o tom přesvědčen. Po lopatě. V každé vesnici, městě, státě a tak i na zeměkouli, vládne vždy parta finančně nejsilnějších obyvatel. Nemusí být viděni, úředníky si koupí. Tak vždy bylo, je a bude.

Nelze v Čechách i jinde očekávat prosperitu od zahraničních spekulativních korporací a zaměstnavatelů. Prostě již nejsme skuteční výrobci, ale montovny. Obyčejné montovny, protože jsme levná pracovní sila. Pokud budeme požadovat více peněz, tak k nám pustí imigranty a rychle zkrotneme. Jak je možné vydělat peníze jde se přes mrtvoly. Až budou dělníci v Čechách příliš drazí. Pan zahraniční podnikatel stěhuje továrnu jinam, a co potom. Pan Bakala prodal 44 tisíc bytů neznámému zahraničnímu podnikateli. Kam potečou penízky z pronájmu?
srpen 09, 2015 08:06
Pepo, : Mikin
meles porad dokola to samy, ale kde mas nejakou alterntivu ? To snad ma Tesla znovu zacit vyrabet televizory ktere sama vyvinula ? To by nekoupil ani nejvetsi masochista. I kdyby na takovy kram nasetril……
Mam kamarada, ktery misto skuhrani vybudoval druhou nejvetsi tovarnu na horkovzdusne balony na svete. Dalsi zase vyrabi rolety a zaluzie. Kdyz se chce…...
srpen 09, 2015 08:53
Klííííd, : Lenka1
ono se to samo zase vrátí do stavu v souladu s přirozenými zákony, akorát se nám (většině z nás, která si budoucí vývoj není ochotna připustit) to asi nebude líbit.

Pak to pár desetiletí (možní i století nebo dvě) bude fungovat, dokud zase nepřijde pár chytráků s tím, že je nespravedlivé, aby se někdo měl líp a někdo hůř a budou chtít tuto nerovnost napravovat, a tak pořád dokola.....

......jako lidstvo jsme nepoučitelní a pořád si myslíme, že dokážeme přečůrat přírodní zákony, tak si to holt budeme vyžírat pořád dokolečka.
srpen 09, 2015 11:27
... : Pepa

No, já to vidím tak Mikine. Použiji tvůj výraz. Meleš nesmysli a ještě s těmi kteří s tebou nesouhlasí vyškrtneš, z listu přátel. Přátelství a politiku nemíchám do hromady. Můj kamarád stále žije o 30 let zpět. Plete si SSSR s Ruskou Federací, nevěří, že je to kapitalistický stát, trucuje a nekoupí nic ruského. Odmítá číst cokoliv se vyhýbá jeho pravdě a přesto se všemu zasmějeme, protože stejně i když máme rozdílné názory já ani on tím nic nezměníme.


Pokud nezvládnu diskuzi s kýmkoliv, v jakékoli formě, je to jenom o mé pýše a o
mém egu.
Pokud si to uvědomím, mohu na tom pracovat.
Pokud ne, pak budu brát všechny, kteří se mnou nesouhlasí jako nepřátele,
případně provokatéry.
srpen 09, 2015 20:30
Ale notak, Pepo : Mikin
jake vyskrtavani z listu pratel? Treba Myskou jsem se v diskusi neshodl uz mockrat a pratele jsme zustali.
S tebou se me zadna diskuse dodnes nepovedla, protoze zacnes vzdycky mlet o necem uplne jinem. Vetsinou o Americe nebo o Rusku.
Schvalne zkus nejak navazat na to, o cem jsme psali ja nebo Petronila. Odpovez treba na jeji otazku ohledne investovani do neceho, co mas pouze v najmu.
srpen 09, 2015 21:02
Nájem. : Pepa.
Můj známí pronajímá na Šumavě několik tisíc hektarů honitby. Platí za to státu milion ročně. Hotel, schován v krásném prostředí na řekou Vltavou a je obtížně k nalezení.
Přestože velice drahý, je plný celoročně. O jídlech která se podávají ani nemluvím. Hostům se povlečení žehlí! Největší žně jsou ovšem na podzim. Hony. Za jednoho picnutý šestnácteráka ti prachatí lovecký blázni, jsou ochotni zaplatit 10 tis EU.

K pronájmu je vše. Všechny obchody, restaurace, sklady, kanceláře, továrny. Sourozenci mé ženy pronajímají 40 hektarů. Pokračoval bych do nekonečna. Záleží na dobré smlouvě. Ale když stát cukrovar prodal cizinci, tak ten jej zboural aby nebyl konkurencí.




srpen 10, 2015 09:07
Ahoj Pepo, : Mikin
jsem rad ze jsi napsal k veci, ale dovoluji si nesouhlasit.
Najemce se bude vzdycky chovat jinak nez vlastnik. Najemce bytu se jen sotva pusti do vymeny oken, vodovodnich trubek nebo elektrickeho vedeni.
Nedovedu si predstavit najemce automobilky, ktery by dejme tomu 2 roky pred ukoncenim kontraktu investoval miliardy do vyvoje nevych vozu, novych vyrobnich linek nebo budov.
A s temi honitbami mame podobnou situaci i na Yukonu. Tzv. outfitters (nebo i trapperi) se o svoji oblast staraji nejlepe, pokud se jedna o zivnost ktera se dedi z otce na syna. Meli jsme v minulosti pripady, ze nejaky najemce nebo clovek kteremu koncila licence za sebou prasknul dvermi a vsechna zvirata proste vylovil.
srpen 10, 2015 21:59
Je samo lepší vlastnit. : Josef Kouba
Možná Mikine pamatuješ, když jeden politik v BC neomezil ale úplně zakázal odstřel grizly a zrujnoval velké množství nájemců. Když skončil, bylo to zase povoleno se stanovenými limity jako pře tím.

V letech 1980 jsem se dobře znal s náměstkem ředitele Mladoboleslavské automobilky.
Řekl mi, že v oddělení vývoje mají tak nádherné návrhy nových automobilových karosérií že by Italové záviděli a i nové výkonné motory. Bohužel jen plány.
Pokud by automobilka zůstala po "sametové" ve vlastnictví státu či v nájmu a vedení by mělo volné ruce a možnost si ze zisku "ukousnout", větší kus. Stal by se zázrak. V těch letech ve srovnání se západem byla neskutečně levná pracovní síla a dělníci z automobilky byli profíci ve svém oboru. České zlaté ručičky by dokázali že to umí. Takto jsou jen zaměstnanci Německých podnikatelů.
srpen 11, 2015 19:40
Pepo, : Mikin
mel jsi soudruhu namestkovi rict, ze samochvala smrdi. A zadnych konkurenci valcujicich autech z nejake fabriky ktere je statni nebo v pronajmu opravdu nevim. :-
srpen 11, 2015 23:46
Mikine, nemáš úplně pravdu. : Myška
Škodovka za socáče vyvíjela auta, která mohla být jak konstrukčně tak designově konkurencí autům kapitalistického světa. Dotáhli to do různých fází rozpracovanosti - nejdál k prototypům. Dál už to díky soudruhům ze SSSR, kteří dohlíželi na naše blaho, nešlo. Problém byl rovněž se zajištěním určitých komponentů, které by bylo třeba nakupovat v kapitalistické cizině, na což soudruzi nehodlali uvolnit devizy. Ale hlavním důvodem byl nesouhlas SSSR. Teprve po sametu jsme se to dozvěděli...
srpen 12, 2015 06:16
Mysko : Mikin
ja tomu tak nejak neverim. Cemu verim je, ze na to nebyly devizy.
Tomu ze zili (a ziji) v Mlade Boleslavi chytri lide kteri umi navrhovat i vyrabet dobra auta naopak verim. A preji jim hodne uspechu.
srpen 12, 2015 07:38
Mikine, čemu konkrétně : Myška
nevěříš v tom, co jsem napsala?
srpen 12, 2015 07:46
Něco málo k těm nerealizovaným projektům - : Myška
http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=283

http://skoda-virt.cz/cz/fotogalerie/technika-vozu-skoda/302-nerealizovane-projekty-skoda-aznp/
srpen 12, 2015 08:12
Mysko : Mikin
to jsem se asi spatne vyjadril. Myslel jsem to tak, ze schopni lidi urcite byli, ale nadeje na uskutecneni veskera zadna. Treba ten Favorit bylo v dobe kdy se na nem zacalo pracovat moderni auto, ale nez se to podarilo uvest do vyroby, bylo to uz obycejne auticko, jakych bylo vsude plno.
srpen 12, 2015 14:50
Jo, to máš pravdu, holt socialismus. Všechno trvalo dlouho. : Myška
Ale nápady a prototypy byly. Vždyť u nás byly před válkou uznávané karosářské dílny, kde se karosovaly vozy na zakázku. A co firem vyrábělo auta! Komunisti to pak všechno zlikvidovali přetransformováním na jinou výrobu, majitele ožebračili - dokonce po nich vymáhali daň za zabavený majetek. Když už je rovnou nezavřeli, tak je aspoň vystěhovali do míst, kde dávaly lišky dobrou noc a nepřiznali jim žádný důchod, museli pracovat.
srpen 12, 2015 15:11
jenže nápad : Petronila
bez prostředků ho uskutečnit, není mnoho platnej, že?
srpen 12, 2015 18:30
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]