O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

SVATÝ VÁCLAV DOSTANE ZASE ŘETĚZ PDF Tisk E-mail
Neděle, 27 leden 2013

Po osmi letech se vrátí bronzový řetěz k soše svatého Václava na Václavském náměstí. Je prý potřeba, aby socha byla chráněna před vandaly a turisty. Ozdobný bronzový řetěz byl kolem pomníku instalován za komunismu, v roce 1974.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Řetěz vyhotovil sochař Zdeněk Kolářský.  Tvořily ho bronzové listy otočené ostrými špičkami vzhůru, aby na řetěz nešlo sednout.

 

     Jeho odstranění iniciovala v roce 2005 Balbínova poetická strana. Považovali ho za symbol  zla a okupace bývalého Československa sovětskou armádou. Poukazovali na to, že lípa je sice národním symbolem, ale na řetězu míří listy ostrými špičkami nahoru jako ostnatý drát. Řetěz byl poté uložen v depozitáři Galerie hlavního města Prahy. Nyní bude znovu přidělán - nejpozději začátkem února.  Osobně si myslím, že ochrana sochy se dá řešit jinak - dohledem policie, ne  zábranami!

 

 

 

 

      Pomník svatého Václava na Václavském náměstí v Praze je patrně nejznámějším sochařským monumentem hlavního města českého státu. Jeho autorem je nejvýznamnější český sochař přelomu 19. a 20. století, představitel monumentálního realismu a zakladatel novodobého českého sochařství Josef Václav Myslbek, který na něm pracoval více než třicet let.

 

      Spoluautory sousoší byli architekt Alois Dryák (architektonická úprava) a sochař Celda Klouček (ornamentální výzdoba). Sousoší je nejen symbolem české státnosti, ale též jakýmsi imperativně zdviženým prstem, ukazujícím na nezbytnost uchovávání základních kulturních a duchovních hodnot národa.

 

 

d@niela

 


Balbínovci považovali řetěz z lipových květů za symbol zla a okupace bývalého Československa sovětskou armádou. Poukazovali na to, že lípa je sice národním symbolem, ale na řetězu míří listy ostrými špičkami nahoru jako ostnatý drát.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/kolem-sochy-svateho-vaclava-v-praze-bude-opet-retez-fxr-/praha-zpravy.aspx?c=A130123_184918_praha-zpravy_js

 

 

Komentáře (57)add feed
Tak toto je mi úplně a zcela jedno. : Myška
Na Václaváku jsem nikdy nebyla. Že byl kolem svatého Václava řetěz, se dozvídám teď. Jde to mimo mne.

leden 27, 2013 22:30
No, on takový řetěz : Michal
ty živly stejně nezastaví. Ovšem přiznávám, že mi ten řetěz nevadí a vůbec si to bez něj neumím, představit (Ne že nechci) .
leden 27, 2013 22:30
... : bb2
mě nejvíc zaujalo to, že Myška nikdy nebyla na Václaváku
kam se na takovou informaci hrabe řetěz špičkama vzhůru
leden 28, 2013 04:53
Když už tam ten řetěž musí dát, : Aknela
tak ať ho tentokrát dají špičkama dolů, ať se na tom dá sedět. Symbolicky přátelštější forma. smilies/wink.gif
leden 28, 2013 05:37
... : bb2
to nejde, Alodo, Češi tloustnou, by ho urvali
leden 28, 2013 05:58
... : bb2
pardon, Aknelo
leden 28, 2013 05:58
bb2, co tě na tom zaujalo? Že jsem to napsala, nebo ten samotný fakt? : Myška
Do Prahy jezdím, ale vždycky je to nádraží, metro, firma nebo zakázka, metro, nádraží. Abych jen tak ve volném čase jela pocourat do Prahy, na to mě neužije. Necourám ani po Brně, nebaví mne to. Nebaví mě město jako takové, nebaví mne davy... Pak sice nevidím památky na vlastní oči, čehož občas lituji, ale když mám volno, jsem radši někde venku v lese kde nikdo není...
leden 28, 2013 07:25
... : bb2
ten samotný fakt :-) ani se základkou jste nebyli v Praze na výletě?
leden 28, 2013 07:37
na Vyšehradě : mia I
mi příbuzná upozornila na původní jezdeckou sochu z Václaváku. Tedy jde o kopii , originál bude v lapidáriu.
leden 28, 2013 07:52
Člověče, byli. Ale nevím, jestli na Václaváku... : Myška
Myslím, že jsme byli u orloje, a dál nevím. Vždyť už je to víc jak třicet let...
Ale jinak - co je na tom divného? Praha přece není pupek světa, a i když je to naše hlavní město, není žádná povinnost ji znát.
leden 28, 2013 08:32
... : bb2
jistěže to není povinnost, nic takového jsem nepsala. Jen mě to zaujalo. Přijde mi, že jsme hodně malá zemička, Praha neleží úplně na jejím kraji a taky vzhledem k množství památek a míst, která sehrála důležitou roli v naší historii, se mi zdá zvláštní, že někdo neprojevil zájem projít si to město jen tak.
leden 28, 2013 08:43
bb2, i když mám historii velice ráda, Praha mne neláká. : Myška
Nebo spíš lákala by mne, ale jakmile si představím ty davy právě u památek, je po lákání.
leden 28, 2013 08:51
... : Sandra.
Tak ono ne že by na Václaváku bylo něco tak extra, co by člověk musel vidět. Kdybych se chtěla toulat po Praze a nechat se unášet historií, tak půjdu na úplně jiná místa. Náměstí plné obchoďáků, hampejzů a překupníků drog bych vynechala, a ani by mi to žíly netrhalo.
leden 28, 2013 08:58
... : bb2
Sandro, to je fakt, ale když se pojedu z Brna do Prahy prvně v životě jen tak pocourat, tak bych ho asi nevynechala, protože je to prostě václavák

leden 28, 2013 09:15
... : deeres
Na sochy většinou nelezou Češi, ale na koně na Václaváku, sousoší mistra Jana Husa na Staromáku od Šalouna a třeba i na monumentální pomník Julia Zeyera v Chotkových sadech lezou cizinci. Aby se vyfotografovali a velice často při tom ani nejsou zcela střízliví. Pochybuji, že je zastaví policejní hlídky a stejně tak ani řetěz!
leden 28, 2013 09:19
... : bb2
vlastně poprvé jsem šla přes václavák právě na školním výletě do Prahy, jeli jsme do ZOO, na václavák, a do Kotvy. Tam jsme měli rozchod na celou hodinu. Byla jsem z toho obchoďáku tenkrát úplně hotová, připadala jsem si jak ve velkém světě.
leden 28, 2013 09:20
i kdyby dali kolem hradbu, : alik puntik
pro ožralou německou mládež to bude jen další výzva, další adrenalin.Voni se totiž chudáci nuděj. V Německu by je za něco takovýho zašili, tady si maximálně můžou rozbít hubu.
leden 28, 2013 11:03
ano, to co píšeš Alíku, : kamila.
je pravda - a proto říkám, co bylo napsáno výš: měli by to ohlídat policajti a dávat mastné pokuty. Jako to je všude ve světě. Ono by se velice brzo rozneslo, že se to nevyplatí...
leden 28, 2013 11:38
okamžitě po vjezdu do říma : mura1
jsme hned obdrželi od průvodkyně info, že v římských kašnách je pitná voda (kromě toho, že je to taky památka) a je přísně zakázáno do nich vstupovat. a jeden chytrej čerstvej ředitel zeměkoule (cca 20ti letej) si nemohl pomoct a do jedný vlezl. okamžitě ho měli 2 policajti a pokuta 160 euro. diskutoval, diskutoval a překvapivě (pro něj) nevydiskutoval.
(musím říct, že jsem to sledovala celkem se zadostiučiněním, neb to byl extra spratek. vona byla teda spratkovská celá rodinka včetně rodičů.)
leden 28, 2013 12:32
Danielko, : Iris
jsem tu jediná, kdo nadpis pochopil jinak?
leden 28, 2013 13:29
teď nevím, jak - : d@niela
míněno to bylo tak, že znovu se po létech okolo sochy vrací řetěz. Osobně s tím nesouhlasím, mám tentýž názor, co píše kamila, můra.
Kdyby se policie občas kolem sochy prošla a nějakým těm zbojníkům napařila pořádnou pokutu, tak by žádný řetěz nebyl zapotřebí.
Pokud nějaký ožrala tam opravdu chce vylézt, tak tam vyleze, to je fakt. Ale pokud by se rozneslo, stejně, jako píše můra, že se to v Čechách nevyplatí, tak by ty nesmyslné řetězy být nemusely.

Mrzí mne všechny ty devastované a HLAVNĚ NEHLÍDANÉ památky. Že bychom si toho nevážili?
leden 28, 2013 13:35
Václaváku : mia I
se taky snažím vyhýbat a hlídám si kabelku. Ale minulý měsíc jsem byla na dnech Unesco a zašli jsme na Václaváku do takový restaurace, kde pití přiveze vláček. Výtopna se to tuším jmenovalo. Vtipný nápad, hlavně dětičky některých rodičů bylo vidět nadšené. Jinak se mi moc líbil Goethe Institut a výstava v Obecním domě.
leden 28, 2013 14:01
všeem,všem.......... : doktor
.....nehci být za mentora,ale každý Čech by jednou za svůj život měl se setkat se sv.Václavem a zavítat na Hrad a navštívit Říp.Jsou to naše symboly.Děkuji za novou informaci.
leden 28, 2013 14:08
A to psali kde, doktore? : Myška
Fakt, že tyto lokality nenavštívím ze mne činí méně Čecha než je ten, který tyto lokality navštívil?
To je fakt blbý, ale já byla zase na Velehradě... smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
leden 28, 2013 14:34
No fakt je, : alik puntik
že němci jsou krkaví a opravdu mastná pokuta by je možná odradila.Ale jsou taky vyčůraný,když řeknou, že na pokutu nemají a zítra jedou domů,tak co si na nich vezmeš. Němečtí řidiči tohle dělají běžně. Spíš bych je sebrala a ať si vyberou....buď pokutu, nebo kriminál....poškozování cizí věci, vysoká hodnota poškození,.....odpor kladený orgánům....ono se najde dost věcí, proč je nesebrat a umístit do vazby. Hnít tam můžou třeba rok....jo a tu vazbu samosebou zaplatí. A advokát je bude taky něco stát. Jo - když adrenalin, tak adrenalin....
leden 28, 2013 16:45
to je fakt : wendy
a je to jako s tou relijkou pro milionáře - tady z nich byli policajti pohvězdičkovaný, ale Němci je okleštili hned za čárou a bylo. Tady - tady to holt nejde.
:-.
sv.Václav je ikona, když je nejhůř, lidi se zcela spontánně scházejí pod ním...mně zase chybí Velehrad.
leden 28, 2013 17:25
... : bb2
pravidla povinné návštěvnosti některých pamětihodností a lokalit nejsou, mě jen zarazilo, že někdo, komu je přes 45, je mobilní a jezdívá do Prahy, ještě nepřešel přes Václavák.
Nebylo to míněno jako kritika, nepovažuju takového člověka za pecivála ;-)

Jo, Velehrad, Hostýn a Rajhrad by mohli předepisovat psychiatři a psychologové,možná by si ušetřili trochu práce.
leden 28, 2013 17:36
... : bb2
wendy, pár vteřin jsem přemýšlela, co je to "relijka", těsně před napsáním dotazu mi došlo, že je to rallye ;-)

teda, asi
leden 28, 2013 17:38
... : deeres
Psala jsem tu o Chotkových sadech,kde je monumentální pomník českého básníka, prozaika a dramatika J. Zeyera z mramoru a pískovce. Je to umělá jeskyně s postavami Zeyerových děl (Paskalina, Kazi, Teta a Libuše, Radúz a Mahulena, v pozadí Amis a Amil). Pomník doplňuje pramen vody a umělá jezírka.
Co já tam už viděla turistů, kteří cestou na Pražský hrad lezou do jeskyně a na sochy, aby se vyfotografovali a zkuste jim něco říct. To by tam policie musela bydlet. Zvláštní je, že jsem to nikdy neviděla dělat Asiaty, asi mají větší úctu k památkám.
Kousek dál před Belvederem stávala bronzová plastika dívky s jablkem , už nestojí. Byla v roce 1998 ukradena skupinou zlodějů soch, kteří se v letech 1998 - 2001 podíleli na rozsáhlých krádežích plastik, podařilo se je dopadnout,ale socha se tam už nikdy nevrátila, stejně tak,jako sousoší dole v Letenských sadech, které znázorňovalo Dianu s chrtem u nohou a po stranách byla srnčí rodinka. Byl ukraden originál i kopie Františka Rouse z roku 1916. Skupina zlodějů plastiky tehdy kradla na zakázku pro cizince.
leden 28, 2013 17:58
jasně, bb : wendy
my tomu tak něžně říkáme, neboť parodii na rallye jezdíme na chalupě s dětma - radostně i my dospěláci - s trakařem, kolečkečm nebo kočárkem po trase, kde hrajeme kroket...kopec srandy a žádní mrtví.
smilies/grin.gif smilies/grin.gif
leden 28, 2013 19:13
Jako pamětník si vzpomínám, : strejda
že před x lety tu byl na toto téma dokonce i článek. A myslím si, že ho psal dokonce i pan Huťka. Tehdy se podepisovala i petice k jeho sundání, protože to prý připomínalo komunistické okovy.
A já měl tehdy stejný názor, jaký mám i dnes. Žádné okovy, žádná podobnost s tehdejší dobou, pouze viditelné a smysluplné ohraničení památky, aby ji neničili vandalové. Samotný řetěz napovídá jakési STOP. Za něj už nelez. Byl tehdy ručně kovaný a bylo to doslova umělecké dílo šikovného kováře. Vsadil bych se, že ho má teď doma některý potentát z pražské radnice a lemuje mu vstup do domu.

leden 28, 2013 19:21
Mně ten řetěz : Ivča
taky nevadí...Jako strejda si myslím, že vymezuje prostě hranice...které dnes spoustě lidí chybí...
leden 28, 2013 20:27
Jestliže se někomu : Sidon
může zdát toto opatření, chránit jednu z našich nejvýznamnějších památek, příliš drsné, komunistické, či neadekvátní, tak tomu bych mu doporučil návštěvu Singapúru, nebo si aspoň přečíst brožurku, kde jsou uvedeny podmínky, zákazy a způsob chování se v této zemi. Ona přecejenom ta rozsekaná zadel, je daleko účinnější argument, než nějaká peněžitá pokuta. S tou "humanitou" je to někdy opravdu příliš "úzkoprsé". Když se někdo chová, jako dobytek, tak se nemůže divit, že se s ním, jako s dobytkem zachází. Asi by to pomohlo dost věcí jednoduše vyřešit, jako v tom Singapúru, nebýt těch "bleeding hearts", která to všechno jenom komplikují.
smilies/cool.gif
leden 29, 2013 10:48
Aneb : wendy
když to nejdfe po dobrém, půjde po zlém... smilies/tongue.gif
leden 29, 2013 11:03
no bíbí : alik puntik
ticha v přírodě mám plný zuby. Na Václaváku "pod ocasem" jsem mívala rande a třicet let jsem kousek od Václaváku žila, chodila tudy do práce a s dětmi do jeslí. Miluju "ten nádherný tón, co slyšíš od rána znít" (jak zpívá Karel Gott" a zvonění tramvají mě uklidňuje.Teď je to tam samej luxusní obchod a samí rusáci ....dřív tam bylo hezky, byla tam sámoška, mlíkárna, pekárna, řezník, zelenina, mlíčňák, kde měli úžasný dorty a chlebíčky, automat Koruna, Rybárna, kde prodávaly úžasný smažený brambůrky, spousta biografů a v létě tam nádherně voněly lípy, které rostou po obou stranách náměstí.Ale i teď je hezký se posadit na lavičku a koukat na domy kolem sebe. A opravdu je na co koukat. Opečená klobása dříve stávala 3,90 - nyní padesátikorunu - a není to ono. Miluju střed Prahy a stýská se mi po něm. Ježiš a koktejl v Koruně za korunu třicet...děti na mě čekávaly před bankou a chodili jsme do kina na odpolení představe a pak jsme šli na buřta, nebo na chlebíčky nebo na dort....a stihli jsme ještě doma večerníček.n Jinak...když se vám v Praze tak nelíbí....proč tam vlastně jezdíte??? Nutí vás k tomu někdo?
leden 29, 2013 13:37
... : deeres
Mlíčňákú je věčná škoda, myslím, že to byla česká specialita, která se úplně vytratila. Ty úžasný chlebíčky, koktejly, vanilkové mléko, kakao, kyška s marmoškou a zákusky, které nebyly uhňácané z polotovarů.Kde je tomu konec?
leden 29, 2013 17:43
jo, mlíčňáků je škoda : alik puntik
jeden býval naproti Masaryčce.Momentálně jsem v nemocnici ve Vysočanech a vidím z okna na zadní část Laktosu.....jo, kde jsou ty časy.....v kantýně tam prodávali teplou sekanou za korunu šedesát deset deka. Zmrzliny jsme mohli mít kolik jsme chtěli, nejlepší byla taková ta čokoládová, co vytékala z takové trubky a zdobily se s tím dorty. Tenkrát byly polárkové dorty kulaté a dvoubarevné.Polárka za korunu, eskymo za padesátník a nanuk za korunu čtyřicet......a ta chuť - kam se hrabe celá Algida.A o přestávkáchjsme se v Laktosu na záchodě učily tancovat Holandsko...
leden 29, 2013 18:22
Paní Alenko Puntíkatá, : Anka
doufám, že to není nic vážného. MOC Vám přeji, abyste
se brzy uzdravila. Držím palce.
leden 29, 2013 18:30
nic vážného to není, : alik puntik
akorát jsem spadla se schodů a skoro nemůžu chodit. Tak se pošupuju o berlích...jeěštěže tu mají internet. Jelikož je to vlastně bývalá LDN- ale už se to tak nejmenuje, jsem tu ve svých skoro pětašedesáti, jednoznačně nejmladší a jediná, kdo se internetu nebojí, mám v tomto smyslu volné pole působnosti.

Beru nňáký prášky,
kulatý jak hrášky,
ty, co vypadaj jak čočka
ty užívá moje kočka.
ležíme spolu v posteli,
děláme xichty kyselý.
leden 30, 2013 13:30
Alenko, : bb2
asi sis spletla adresáta svého příspěvku, já jsem nepsala, že do Prahy jezdím nerada - ani by to nebyla pravda. Jezdím tam moc ráda, pokud tam nemusím často, a nechtěla bych tam bydlet, ale to ani v Brně, ani v jiném velkém městě. Vyhovuje mi žít na venkově a do města jet jen občas.
Myslím, že ani Myška nepsala, že by se jí v Praze nelíbilo, bavily jsme se jen o tom, že ještě nešla přes Václavák, nic víc.

Ticho přírody jsem nikomu tady taky nedoporučovala :-) a tobě už vůbec ne, vím, že jsi duší v Praze a na venkově žiješ shodou okolností.

Hostýn, Rajhrad, Velehrad, to není "příroda". I když kolem je taky krásně, to jo.

..Ať ti noha brzy parou cválá smilies/smiley.gif
leden 30, 2013 14:47
na Hostýně : mia I
jsem kdysi byla, člověk si připadá, že jde do nebe. Je to už ale stráášně dávno, tenkrát jsem dostala pro sebe a dcerku od podniku poukaz na rekreaci na Rusavu u Kroměříže. Koupání uprostřed Hostýnských vrchů, výlety Zlín, Kroměříž. Týden utekl jak nic.
leden 30, 2013 15:00
Paní Alenko Puntíkatá, : Anka
děkuji za odpověd. Přeji Vám, abyste byla co nejdříve v pořádku
a neztratila svůj humor. Srdečně Vás zdravím a držte se.
leden 30, 2013 16:37
Aleno, : deeres
ty vyvádíš, koukej se rychle uzdravit. A fakt nevím, na co tam koukáš, Laktos už tam dávno a dávno a dávno není. Náměstí Milicí je Náměstí OSN a to na co koukáš, je nejspíše nákupní středisko přistavěné k Vysočanské radnici a v tom bývalém laktosáckém skladu, který tam zůstal, je sklad kdoví čeho. I ta Boží muka se železným křížem odtud zmizela, naštěstí je nezahodili, ale přemístili do nedalekého parku za bývalý Lidový dům vedle té předražené cyklistické stezky.
leden 30, 2013 17:31
Na náměstí milicí : alik puntik
byla Vysočanská mlékárna - Laktos - tedy zmrzlina a sýry byly na Harfě.Já vím, že už se to Laktos nejmenuje, ale ta budova tam je pořád. A je stejná, jako tenkrát. Vysočanská radnice je dál - kousek za Vysočanskou mlékárnou. Mám to tam zmapované, protože na Harfě, přímo na tom rohu bydlela Božena Cynková. Já tam za ní jezdila z Vršovic busem...nmyslím, že to bylo číslo 227. A ten stavěl na Harfě a pak přímo u mlíkárny. V mlíkárně též začínala Jana Brejchová. Boženin tatínek se s ní osobně znal, nebo dělal v Laktosu mistra. Naproti Vysočanské mlékárně byla základka, kam Božena chodila jako dítě a na stanici busu se šlo přes takový parčík. Teď je to všecko jinak - ani hospoda U Lípy už tam není.
leden 31, 2013 09:56
Álo, : deeres
nechci ti do toho kecat, ale ta mlékárna na Harfě, co byla u Libeňského horního nádraží je už léta zbouraná, stejně tak jako Libeňské dolní nádraží. A z Laktosu na Milicích, tak tam zůstal jenom ten sklad, kde bývaly marmelády a sušené mléko.A jestli něco vidíš u Nádraží Libeň, tak to určitě už nejsou budovy bývalého Laktosu. Hodně se tam toho změnilo,z ČKD Lokomotivky a Kompresory tam zůstaly už jenom Matějkovy domy a bývalé laboratoře, pár obytných baráků a to nádraží.Za to tam vyrostl jeden z nejdražších mostů přes silnici, jako součást cyklistické stezky a samozřejmě diskutabilní megahala Sazky, či jak se to teď jmenuje a další tolik "potřebné" nákupní středisko Harfa..
leden 31, 2013 12:28
no, : bb2
vždyť Alena píše, že je tam teď všecko jinak
leden 31, 2013 12:35
... : deeres
Ano, ale také píše, že se dívá na mlékárnu Laktos na Harfě a ta je zbouraná. A na ten Laktos, co byl vedle Vysočanské radnice se také koukat nemůže, z té zbyl pouze ten sklad. I když teoreticky z Vysočanské polikliniky by mohla vidět na obě strany, záleží na tom, kam má okna.Alena to tam má sice zmapované, ale řekla bych, že spíše to tam měla zmapováno,bejvávalo.
A teď jsem se pro jistotu podívala na leteckou mapu a to co stojí u Libeňského nádraží místo Laktosu, tak to je nová budova Lidlu.
leden 31, 2013 13:41
... : bb2
achjo smilies/smiley.gif
leden 31, 2013 13:46
Jo, já nemluvila o vysočanský mlíkárně na Lidových Milicích : alik puntik
já mluvila o Laktosu na Harfě...já vím, že tam už Laktos nerní a že se to jmenuje jinak a že Libeň horní nádraží má funglnágl budovu.....ale ta stará žlutá budova tam pořád je. Je to přímo na Harfě, ne na Lidových milicích,dokonce vidím i tramvaje, co tam kolem jezdí
leden 31, 2013 14:06
tak jsem si dala tu práci a našla si to na mapě : alik puntik
Českomoravská 222, tam bydlela Božena a ten barák tam pořád je, Laktos byl kousek doleva na druhé straně ulice. Ten barák tam je - ale asi z toho udělali Lidl, nebo co - já to vidím pouze zezadu - ale ten barák bych poznala i potmě. My jsme dělali v obou továrnách - jenomže ne spolu, protože tobylo rozděleno podle abecedy,takže my jsme dělali jeden rok ve Vysočanské mlékárně a další rok v Laktosu na Harfě - a vy /ze začátku abecedy/ naopak.
leden 31, 2013 14:18
... : deeres
Aleno, ten barák na mapě vypadá podobně, ale je to typický lídlovský plecháč. Laktos byl zbourán někdy už před rokem 80, v době, kdy jsem dělala pamačku a chodila s výkazy na ředitelství oborového podniku ČKD, který stál na místě dnešní Sazka arény. A ty dva baráčky směrem na Palmovku, ty nebyly Laktosu, ale patřily jako sklady k nádraží. Do těch se vykládaly vagóny.Dneska už jsou také přestavěné.
leden 31, 2013 17:03
v ČKD se učil můj mladší syn : alik puntik
a já tam jezdila na třídní schůzky a žehlit jeho průšvihy. A tio tam ten Laktos ještě byl.Ale už se to nejmenovalo Laktos. Ale ten barák, co v něm bydlela Božka, tam pořád ještě je. Tuhle jsem jela kolem busem.
leden 31, 2013 18:00
a není to jedno? : Anka
Hlavní je, že pí Alenka není vážně nemocná - at už vidí z okna co chce... :-)
A že už taky píše na Kudlanku, mám pocit, že už tu delší dobu nebyla....
Hezký den.
leden 31, 2013 21:49
... : deeres
Jasně, že je, my jsme si jenom tak pokecaly o starých časech. smilies/wink.gif
únor 01, 2013 07:58
to víš, že je to jedno... : alik puntik
ale po té zmrzlině se mi stýská...pamatujete si někdo "Rodinné balení", nebo ovocné dřeně? Ty se teda v Laktosu nedelaly. Když byly moje děti malé, tak jsme chodili po Václaváku a u každého stánku jsme si dali kopeček zmrzliny a pak hodnotili a přidělovali body. Nejvíc bodů obvykle získala oříšková z Kinas Blaník a pistáciová z domu potravin. A taky chutnaly nějak jinak, než dnes.
únor 01, 2013 09:20
Pamatujete ještě někdo "Štrougalovy sady"? : alik puntik
poté, co sem vtrhli rusáci a upálil se Palach, chodily davy lidí k Svatýmu Václavovi a dávali tam kytky, tak komunisti sundali řeteět a kolem Václava osázení ten prostor malými keříky a jehličnany. Lidi tomu začali říkat "Štrougalovy sady" a ujalo se to. Tak ty rostliny po čase zase odstranili.
únor 01, 2013 13:11
no ja jsem nigdy tam nebyl : mops
:- :- :-
duben 08, 2015 19:42
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]