"Na webu jsem našel reklamu na úžasně chutnou vodu, která se má dát připravit ve speciální láhvi v obalu, nazvané „Moje flaška“. Popis láhve a principu účinku na jejich webové adrese je podrobný a působivý, ale cena láhve mi připadá příliš vysoká. Máte s láhví nějakou zkušenost?"
O D P O V Ě Ď: „Moje flaška“ (cena 750 Kč) je výrobek slovinské firmy Flaška d.d., která už má v ČR svého dovozce i distributory. „Flaška“ je z italského skla a má líbivý barevný látkový obal. V reklamě na ni čteme, že voda po vložení do láhve na dobu 5 minut je chutnější, je jako „voda z horské bystřiny“, je „zdraví prospěšnější, tělo lépe hydratuje a eliminuje vliv škodlivých látek (snižuje genotoxicitu) obsažených ve vodě až o 45%.“ Podle reklamy je „sklo, ze kterého je Flaška vyrobena, naprogramováno speciální technologií TPS, díky níž voda v láhvi mění svou strukturu.“
Popis principu výroby a účinku vypadá sice odborně, ale ve skutečnosti nedává smysl a je zřejmé, že láhev fungovat nemůže. Hlavní námitky: Vodu má vylepšovat informace, kterou do skla láhve uloží Orgonský Zářič (Schooter), vysílající hypotetickou energii zvanou orgon. Termín vymyslel vynálezce Wilhelm Reich (1897 - 1957), ale existence této údajně kosmické duchovní energie, analogické indické práně nebo čínské čchi, nebyla nikdy prokázána. Fyzika zná jen čtyři druhy energie, všechny hmotné, žádná duchovní neexistuje. S elektřinou a kvantovou fyzikou, na kterou se autoři odvolávají, nemá ovšem „elektrogenetické“ programování duchovní energií nic společného. Reich byl za své podvodné orgonské přístroje obžalován a odsouzen. I kdyby byla nějaká informace do skla zapsána jiným způsobem, nemohla by působit na vodu, protože přenos ze skla by vyžadoval čtecí a vysílací zařízení i odpovídající kód (Cédéčko s nahranou písničkou také „samo“ nehraje.). Mylná je také hypotéza, že by informace mohla změnit strukturu vody. Japonec Masaru Emoto sice mluvil o „paměti vody“, ale i její existence je vyloučena. Molekuly vody tvoří kolem cizích molekul shluky, klastry, ale ty nejsou stabilní, rozpadají se a znovu tvoří v pikosekundách. Autoři se také při popisu principu Flašky odvolávají na homeopatii. To je ovšem disciplína alternativní medicíny. Její principy jsou mylné a účinky experimentálně neprokázané. Reklama firmy se sice odvolává na desítku různých testů a certifikátů, ale jejich věrohodnost je sporná, když je mezi nimi i hodnocení aury vody pomocí Kirlianova fenoménu (viz např. náš „Slovník esoteriky a pavěd“). Kvalita ani struktura vody z „Flašky“ se tedy nemění. protože se ze skla do vody neuvolňují žádné molekuly a zřejmě z něj nevychází žádné záření. Že jsme nenašli žádnou studii v odborném časopise, která by změnu kvality programované vody potvrdila, je samozřejmé. A že „Moje flaška“ nefunguje, to si může každý snadno ověřit, když porovná chuť vody neupravované s vodou z „Flašky“. Pokud neví, která sklenka je která, rozdíl nenajde. JIŘÍ HEŘT (převzatý článek p. Prof. MUDr. Jiřího Heřta, DrSc. z webu Sisyfos) Nejčerstvější zprávy: S účinností od 14.1.2013 byl prodej a obchodní činnost Flašky CZ pozastaven. Probíhá šetření deklarovaných parametrů ve spolupráci se Státním zdravotním ústavem, Hygienickou stanicí Praha a výrobcem Flaška d.d. ve Slovinsku. Až do konce šetření bude prodej pozastaven. O dalším průběhu šetření Vás budeme dále informovat. Váš tým Flaška
|