O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

"ŠEDÁ SÍLA" SÍLÍ PDF Tisk E-mail
Úterý, 08 leden 2013

Vynikající dobrá zpráva pro seniory: podle rozhodnutí Evropské unie mohou senioři žádat a musejí dostat příspěvek na topení! A to všichni – bez ohledu na to, kde žijí, třeba i v Africe nebo Karibiku, kde nikdy nemrzne – a stát je povinen jim ten příspěvek tam poslat, jinak by byl od Evropské unie popotahován za to, že je diskriminuje.

 

 

 

 

 

      A tak k dosavadním seniorským výhodám – m.j. osvobození od televizních poplatků a bezplatného jízdného, přibude seniorům další. A k tomu všemu budou ještě mít zaručen růst penzí vyšší než růst průměrných výdělků!

 

      Ne, nechytla mně fantas ani jsem včera nepřiletěl z Marsu. Je to pravda pravdoucí, a ne že ne. Země, která svým seniorům poskytuje takové výhody, skutečně existuje. Má to ovšem jeden malý háček – ta země se nejmenuje Česko, ta země se jmenuje Velká Británie a nejedná se o seniory české, ale o seniory britské. Píše o tom Neil O’Brien, ředitel Policy Exchange ve svém článku: “Šedá síla sílí – a může udělat Británii lepší”.

 

      A tak, zatímco stále větší část českých seniorů v důsledku špatného řízení státu a společnosti upadá do existenční nouze, a musí řešit dilema - jestli se mají najíst, zatopit si nebo zajít k doktorovi, protože na všechno, co by potřebovali, prostě nemají, jsou britští senioři tohoto ponižujícího rozhodování ušetřeni. Poučme se - jak se jim to podařilo!

     Respekt k seniorům ve skutečně demokratických západních zemích je totiž naprosto jiný než respekt k seniorům v Česku. Je to důsledek vzrůstajícího emancipačního hnutí uvědomělých a aktivních seniorů, kterým se říká "ŠEDÁ SÍLA".  Žádný západní politik – pokud nechce spáchat politickou sebevraždu – by si nedovolil k seniorům ve své zemi chovat tak arogantně a přezíravě jako čeští politici  k českým seniorům. Je ovšem i spoluvinou českých seniorů, že  to trpí a ve svobodných volbách stále dokola volí stále stejné prolhané a profláknuté ksichty.

 

     Proč začali mít politici, kteří si zachovali pud sebezáchovy, stále větší respekt ze seniorů? Protože si uvědomili, že šedivci jsou především disciplinovaným a uvědomělým volebním šikem, a kdo s nimi bude lépe komunikovat a lépe vyhoví jejich požadavkům a potřebám, ten dostane jejich hlasy. A vůbec to není o konfliktu generací. A už vůbec ne o tom, že stále déle žijící senioři stále víc “ujídají z mandatorních výdajů”!

 

     Segment seniorů totiž v sobě skrývá ohromný – a v Česku bohužel stále nevyužívaný! – potenciál vzdělanosti, zkušeností, discipliny a síly, a co je velice důležité, i historické paměti a pocitu odpovědnosti za výsledky a důsledky vlastní aktivity. Seniory život vyučil rozeznávat, co je dobré a co ne, senioři dobře vědí, že minulost nebyla tak špatná, jak se dnes pokoušejí někteří padělatelé dějin se špatným svědomím líčit, senioři se stále nemohou smířit se skutečností, že stát, který tak dlouho fungoval a prosperoval, je dnes zadlužený a dorozkrádaný. Zkušení senioři tak snadno neskáčí na lep falešným prorokům…

 

     A přitom senioři nechtějí ani mnoho ani nemožného. Chtějí jen mít odpovídající přístup ke zdravotní péči, slušnou životní úroveň, bezpečnost a zajištěnou účast na řízení společnosti a rozhodování. Zdroje jsou! Senioři chtějí a jsou stále připraveni o mnoho víc dávat než brát.

 

      Tak využijme nástupu do nového roku 2013 k tomu, abychom zvedli dosud pokorně skloněné hlavy, dosud prosebně natažené ruce sevřeli v pěst a uvědomili si naši dosud netušenou Šedou sílu! Jen tak přimějeme vrchnost konečně začít seniory brát vážně. Nebude to snadné, nebude to jednoduché, ale půjde to, musí to jít!

MILAN HEMZAL

 

 

 

 

Komentáře (60)add feed
Má to dva háčky.... : opas
Za prvé peníze a za druhé peníze. Ty stát nevezme ze vzduchu, sebere je pracujícím a těch je jak známo konečný počet.
Krom toho britská vláda vede zemi od desíti k pěti, bezpečnost v zemi jde do háje i přesto (nebo právě proto), že občan u sebe na ulici nesmí mít ani rybičku, zatímco zločincům to je fuk a z daní stále stejného množství lidí stát živí stále více imigrantů.
Jak tohle může dopadnout?
Rozhodně ne tak, že šedá síla bude mít nějaké jistoty...
leden 09, 2013 08:31
Peníze byly, ale už nejsou a proč? : deeres
»Důchodová« transakce politika Klause
Nápad s druhým pilířem důchodové reformy je skutečně fascinující. Dokonce už některé zahraniční bankovní domy začaly inzerovat své návrhy v televizi, ač nejsou jasné ani podmínky, ani zákonné zaštítění.
Divit se jim nelze, protože tak velkorysý dar, jako je právě ona reforma, nedostanou snad nikde ve světě. Kdo jinde by jim nabídl třicet let získávání peněz od lidí, aniž by se z takto »uložených« prostředků musely někomu zpovídat? To nedokázala v Anglii vymyslet ani Margareta Thatcherová.
Co bude za třicet let, až ti třicátníci či čtyřicátníci půjdou do důchodu, ostatně nikdo neví, a ani vědět nemůže. To, že peníze od lidí v Česku budou dostávat korunku po korunce, však vědí dobře nejen na londýnské City, na americkém Wall Streetu, ale i v pařížském La Défense nebo v berlínské centrále leckterého bankovního domu.
Chápu, že peníze na důchody, když českému státu už téměř nic nepatří, se shánějí špatně. Ty, které byly naspořeny miliony občanů za období před rokem 1993, už nejsou. Proto onen »bulík na nose«, jímž je tzv. druhý pilíř, proto časté varování ze strany vládnoucí pravice, že brzy dokonce nebude na penze, proto v příštím roce důchodci dostanou jen třetinu ze zákonné částky, jež měla směřovat na valorizace. Ale kde je začátek?
Kdo by měl být pohnán k odpovědnosti za tento stav? Proč jsem připomněl rok 1993? Tehdy totiž jistý odpovědný politik, jehož jméno je Klaus, prosadil na vládě převod přibližně tří set třiceti miliard tehdejších korun z důchodového účtu do státního rozpočtu. Tím pokryl tehdejší problémy.
Důchodový účet byl prostě zrušen. I proto bylo možné oddlužovat banky, aby se obratem ruky prodaly zahraničním společnostem, bylo možné dělat mnohé finanční transakce, které peníze převedly na soukromé účty. Leckdo tehdy – i na úkor zmíněných důchodců – pohádkově zbohatl. Jen důchodci to nebyli.
Mluvil jsem s několika nezávislými ekonomy. Jsou toho názoru, že řešením do budoucna by vůbec neměl být tzv. druhý pilíř vymyšlený duem ministrů TOP 09, tedy zástupců té nejpravicovější části ve vládě, ale opětné vytvoření státního důchodového fondu, do něhož by žádná vláda nesměla způsobem, jenž předvedl politik Klaus, zasahovat.
A pochopitelně postupně vracet zpět vyvedené prostředky. Jsou-li peníze na tzv. církevní restituce, na zlaté padáky neschopným manažerům, na podivné transakce jako je nákup letadel Casa, měly by být i pro důchodce.
Otakar ZMÍTKO

leden 09, 2013 08:45
Každý občan může použít své mozkové závity a rozhodnout se, zda do druhého pilíře vstoupí. : Myška
A vstoupí-li, jeho problém.
leden 09, 2013 10:04
... : mikin
"Seniori dobre vedi, ze minulost nebyla tak spatna" ? To jako za komunisticke diktatury, nebo jeste za nacistu ?
Seniori ktere znam osobne jeste jakousi pamet nastesti maji. Nekteri z nich dokonce i tusi, ze Cesko a U.K. vysly ze studene valky z ehmmmmm, eeeee, sakra... jak to napsat aby me nekdo zase nenadaval..... z ponekud odlisnym stavem ekonomik a vnitrniho zadluzeni a ze v Cesku tudiz nemusi byt tech penez na topeni tolik, jako ve Spojenem Kralovstvi.........
Jinak - cely clanek jsem pochopil tak, ze vlada ktera chce vyhravat volby ma davat duchodcum ber kde ber, protoze po nas potopa. smilies/tongue.gif
leden 09, 2013 10:36
deeres. : Josef Kouba
Souhlasím s každým písmenem. Důchodový fond musí být nedotknutelný a stát by "vypůjčené" peníze mněl do té pokladničky vrátit.
Já toho chlapa na hradě nemohu s odpuštěním vystát. On je prostě narcisista. Zběratel tužek,
různých titulů a vyznamenání.
Mám podezření, že ještě do penze nepůjde. Míří hodně vysoko, možná do Bruselu.
leden 09, 2013 10:39
Josefe Koubo, : strejda
ani já ne. smilies/grin.gif Nevím, zda víš, co on prohlásil v TV. Že prý to, co se děje kolem amnestie, není útok na amnestii samotnou, ale na jeho osoby. Svatá prostato... Musel jsem se smát. On už se snad úplně pomátl.

Jo a jinak v GB je ještě vstup zdarma do každého muzea. A do určité vzdálennosti od letiště je zdarma i busová doprava. Senior / nesenior. smilies/grin.gif
leden 09, 2013 11:44
... : deeres
leden 09, 2013 11:55
Já nevím, co byste ještě nechtěli... : Myška
Copak je tak těžké si uvědomit, že obě země jsou na tom úplně jinak ekonomicky?

Možná by to chtělo si uvědomit, že se opravdu máme nejlíp než jak jsme se kdy v historii měli (ano, řekl to v projevu Václav Klaus, a je to jen potvrzení toho, co říkám - a nejen já - už dlouho). A platí to samozřejmě i pro důchodce.
Každá další generace na tom bude s důchodem hůř. My si totiž máme na důchod spořit, ale současně přispívat do průběžného systému, aby bylo ty dnešní důchody z čeho vyplácet. A jestli si někdo naivně myslí, že by všechno zachránil důchodový fond tvořený za socáče, nechť se zamyslí nad rozdílem výše tehdejších penzí a dnešních.
leden 09, 2013 11:57
Myško, : deeres
tak si přečti tohle, když se všichni máme podle projevu Václava Klause tak dobře a pouze skuhráme. Ono se to netýká pouze důchodců, ale už více jak poloviny obyvatel. Stačí onemocnět, nebo přijít o práci a jsi v háji! A nakonec, já už se tedy měla líp.
ta mantra o "nejméně chudých v Evropě". Za prvé: původní odborná formulace zněla "nejméně OHROŽENÝCH CHUDOBOU" (s touto propagandou se začalo, pokud vím, někdy v roce 200smilies/cool.gif. Byla to ovšem stejná blbost jako "nejméně chudých". Definice ohrožení chudobou se rozumí (dle ing. Schwarze, člena NERV a dle dalších evr. odborníků) příjem POD 60% průměrné mzdy. Ta je u nás něco kolem 22.000. 60% a méně této částky pobírá, myslím, víc než desetina zaměstnaných! Dalších, kdo nemají těch 60% prům. mzdy, je cca 22%: totiž důchodců (průměrný důchod 10.000 -a navíc jej většina nemá). Čeští dodavatelé dat pro média a EU totiž pracují s údaji o PLATECH, ne o PŘÍJMECH. V ostatních evr. zemích se zjevně započítávají i důchody (nemají důvod nic tutlat, důchody zas nejsou od mezd tak vzdálené: v Rakousku např. vysokoškolský profesor pobírá důchod stejný jako plat!), a tak jsou české údaje po face-liftingu "činané": kolem 10% ohrožených, jako ve Švédsku!! K tomu se nebere v potaz výše platu - nákupní koš důchodce či invalidy, zdejší nulové úlevy důchodcům v oblasti zdravotnictví, kde občan s 8000 platí totéž co manažer se stonásobkem měsíčně

leden 09, 2013 12:07
Myško, : deeres
pokud nevěříš, tak se podívej na http://www.czso.czna nejnovější ekonomické údaje. A vsaď se , že ty jsou už učesané, aby vypadaly co nejlépe i tak to je pogrom, zvlášť míra procenta nezaměstnanosti, a to tam nejsou ti, co nejsou evidováni.
leden 09, 2013 12:20
Snad každý ví, že ani za socáče neměli zdaleka všichni pracující průměrný plat, : Myška
zdaleka ne všichni důchodci průměrný důchod...
leden 09, 2013 12:23
... : deeres
To sice ne, ale byla zadara zdravotní péče, za hubičku bydlení a práci jsi vždycky sehnala i jako důchodce. Stačilo hledat a mít příslušné znalosti a sehnala jsi i slušnou práci. Teď jsem se dívala na propuštění amnestovaných, ti, co nemají zázemí, tak tam do půl roku budou zpět. A to i ti, co by pracovat chtěli, práci neseženou a vrátí se ke kriminální činnosti.
A jestli se podíváš na adresu Statistického úřadu, tak za zvláštní pozornost stojí statistika u důchodců, abys viděla, že si jen tak necintám pentli. Stačí být osamělí důchodce a jsi v háji. Když máš štěstí, dostaneš se do Domova důchodců, ale to jenom tehdy, když ti stačí důchod, nebo to stát k důchodu připlácí nějakou sociální dávku. Jseš na pokoji s dalšími bábami, jíš blafy a můžeš koukat tak leda na telku, nebo na zahradě krmit brabce. Pěkně děkuji!
leden 09, 2013 12:49
Deeres, práci jsi sehnala, protože byla umělá zaměstnanost. : Myška
I dřív taky nebylo terno být osamělým důchodcem, a domovů důchodců bylo méně než dnes. I tehdy se tam platilo, a ne každý důchodce si to mohl dovolit. Taky bylo víc lidí na pokoji...
Bydlení je dnes sice dražší než dřív, ale zase je levnější jídlo ve srovnání s příjmy.

leden 09, 2013 13:11
... : deeres
Když dáš za bydlení všechno co máš, tak ti je houby platná laciná elektronika a ošacení. Že je laciné jídlo, to máš pouze dojem, protože tomu tak není. Podívej se na ten staťák, je to loňský rok a není tam ještě vyšší sazba DPH. A není pravda, že dřív si důchodce nemohl z důchodu DD dovolit, mohl i když úroveň byla všelijaká. Jak kde, ale i dnes, když dáš měsíčně 30.000,- Kč, (jsou i takové),nemáš žádnou záruku kvalitních služeb. Zlatokopové jsou všude.
A s tou umělou zaměstnaností bych to nepřeháněla,ano, státní úřady a to je pořád. Ale fabriky a zemědělství fungovalo, zemědělství nás živilo a fabriky měly odbytiště na východ. To dnes už neplatí, ale hlavně díky špatným zásahům do hospodářství našich chytrolínů a EU, šlo do pryč i to, co nás dále klidně mohlo živit.
leden 09, 2013 14:05
Fabriky měly odbytiště na východ, ale protože na západě naše výrobky nikdo nechtěl! : Myška
Proto orientace na země Sovětského Svazu. protože tam brali všechno. A logicky po rozpadu RVHP a uvolnění trhu nebyly naše výrobky konkurenceschopné, a tak se výroba utlumovala, až zanikla. Nevěř tomu, že za všechno můžou "naši chytrolíni a EU", za to může téměř čtyřicet let stejný výrobní program, kvůli kterému jsme se dostali od vyspělé prvorepublikové ekonomiky někam na evropský chvost.

leden 09, 2013 14:17
kristeježíšinanebesích, to je furt dokolečka dokola : bb2
To sice ne, ale byla zadara zdravotní péče
jo, ale jaká? jaká?? nepamatujete se? No mně je 45, ale pamatuju se dobře, jak pokoutně sháněl táta přes známé BRUFEN, brufen!, který dnes koupíte v každé lékráně, pro svého otce, trpícího nesnesitelnými bolestmi a čekajícího na operaci kyčle 2 roky. Protože brufen byl jen pro vyvolené. A co legendární SANOPZ?
Lékařské a léčebné metody, tehdy běžné v Západní Evropě, u nás nebyly dostupné, nebo jen někomu. Vybavení tragické.
Pamatujete se na sbírku Konto Míša?
Projekt Konto MÍŠA – získal prostřednictvím unikátní veřejné sbírky finanční prostředky 100 miliónů korun na zakoupení Leksellova gama nože, který byl instalován v Nemocnici Na Homolce v říjnu 1992. Výsledkem projektu byl 17 let fungující Leksellův gama nůž a vybudování špičkového pracoviště stereotaktické neurochirurgie, které nemá obdoby ve střední a východní Evropě a v celosvětovém měřítku dosahuje nejlepších výsledků.

26. října 1992 se v Nemocnici Na Homolce uskutečnila první operace. V průběhu následujících 20 let provedli lékaři již 13 304 zákroků.

2 roky předtím umíraly zbytečně děti, zatímco pár vyvolených lítalo na podobné operace do ciziny.

A o své babičce, která by za komunistů nepřežila bez podpory svých dětí, jsem tu psala už mockrát. Nebyla výjimkou.
Staré lidi naklánějící se do popelnic a lovící zbytky jsme za socíku vídali běžně. Dokonce o tom jednou psali v tehdejší Mladé frontě - že prý ti lidé zužitkují pro domácí zvířectvo to, co by se vyhodilo, že nesnášejí plýtvání. Houby s octem, šlo o staré lidi z města, kteří žádnou drůbež doma neměli.

Práci sehnal každý - jo, pokud se nějak "neprovinil". Byli lidi, co kvůli svým názorům nemohli ani uklízet hajzlíky.

Na jiném místě, pod článkem Můry Kosmasové, tady dnes zmiňuji dokument Heleny Třeštíkové o Hedě Margoliové. Přežila Osvětim, Bergen Belzen. Když v 50.letech těžce onemocněla, nešel k ní žádný doktor, nechtěli ji přimout v nemocnici. Proč? protože její manžel byl nepohodlný komunistům. Tak moc, že ho popravili. Ji by, nebýt přátel, nechali komouši chcípnout.

Když se mi narodilo první dítě v roce 87, dostávala jsem půl roku mateřskou a do roka dítěte 600, pak nic, ani korunu. Takže v jejích 15 měsících jsem šla uklízet do školy, abychom vyžili, manžel samozřejmě dělal dvě práci, jednu oficiální a druhou načerno. Malou jsme si předávali za pochodu na chodníku venku. Druhé dítě se narodilo v 91, užila jsem si 4 roky placené mateřské dovolené.

A důchodci? jasně, ne všichni si mohou vyskakovat, ale v mém příbuzenstvu, které rozhodně nepatří k nejbohatším, mají důchodci své byty, domy, auta, jezdí do Chorvatska, do lázní.
Ostatně, i zdejší důchodkyně Wendy ráda cestuje po světě, šlechtí chaloupku a užívá i svůj byt, tedy svůj a manželův, a autem jezdí za vnoučaty.
Mohla by takto žít coby penzistka před 25 lety?

Nemluvím o nemocných, být nemocný, myslím těžce, není legrace nikdy, nebyla tehdy a není ani teď.
leden 09, 2013 14:32
. : toulavej
Jestli píše autor o našem státě a myslí to vážně, že před rokem ´89 „stát tak dlouho fungoval a prosperoval“, pak se musel nutně zbláznit. Stát přece VŮBEC NEPROSPEROVAL, kdyby prosperoval, nikdy by žádná revoluce nebyla, na tu nesvobodu si většina dávno zvykla a kdyby se jim jinak žilo dobře, nikdo by neprotestoval – protestovalo jenom pár disidentů. Jenže srovnání se sousedními západními zeměmi, Západním Německem nebo Rakouskem, bylo zničující pro československý socialistický „prosperující“ stát. Socialistické Československo mělo obrovské vnitřní zadlužení – všechny státní budovy špinavé, neopravované, jen minimum vybraných památek udržovaných, jediná dálnice Praha-Bratislava, minimum strojního vybavení ve fabrikách na konkurenceschopné úrovni, polovina strojů pamatovala První republiku, takže nemohla vyrábět na Západě konkurenceschopné výrobky – nebyly valuty, nefungovali služby, naprostý nedostatek nejrůznějšího zboží od pletacích přízí, látek, cementu, nábytku, kol, ledniček, zeleniny, masa, léků, knih a milionu dalších potřebných věcí, které se sháněly pod pultem, podplácením, ze známosti. Když jsem dělal rysy na průmyslovce, musel mi pauzovací papír ukrást strejda z kanceláře, nedal se totiž koupit a učitelé nevěděli, kde ho sehnat, jen ho požadovali :-). Naše zemědělství bylo soběstačné, ale „vyrábělo“ potraviny neuvěřitelně draze a v nízké kvalitě – „boj o bůček“ si snad lidé pamatují. Ženy chodily v 55 a muži v 60 letech do důchodu, ale 70-ti letých mužů bylo mnohem méně, než dnes (průměrný věk dožití byl 66 let, dnes 74). Po revoluci se skrytý dluh převedl na dluh viditelný. Nežijeme ve spálené zemi, jak tvrdil Zeman, nežijeme v rozkradené zemi, jak tvrdí levičáci dnes. Určitě se tu krade víc, než v Německu – příležitost dělá zloděje. V Německu ale nemají tolik Čechů, vychovaných v korupčním prostředí socialismu, kdy platilo heslo „kdo nekrade, okrádá svou rodinu“. Lidé se nemění, ti, co kradli dřív, budou krást dál – když mají příležitost . . .
leden 09, 2013 14:46
deeres, pan ZMÍTKO je hlupák, : toulavej
pokud tvrdí, že „peníze . . . které byly naspořeny miliony občanů za období před rokem 1993, už nejsou“- ale měly by být. V PRŮBĚŽNÉM důchodovém systému, který tu zavedl bolševik, žádné oddělené důchodové konto neexistovalo, vybrané peníze „na důchod“ se pouze statisticky evidovaly, ale, jestliže jich bylo někdy víc, než se momentálně vyplácelo, pak byly IHNED použity v rámci státního rozpočtu. Třeba na stavbu Železorudných dolů a hrudkoven v Ejpovicích na Plzeňsku, kde se těžila neexistující železná ruda, nebo na stavbu Paláce kultury v Praze nebo na oslavné transparenty na 1. máje či sjezdy KSČ případně na Spartakiády nebo mírové náboje při podpoře Kubánců ve válce v Angole. Když se vybralo méně, pak se peníze ze státního rozpočtu zase dorovnávaly. Protože v PRŮBĚŽNÉM systému se peníze NESPOŘÍ!!, co se ten rok vybere, to se ten rok rozdá – utratí! Klaus jen tento skrytý systém zprůhlednil, udělal ho zjevným. Nevím, kolik v něm bylo „našetřeno“ účetně, na papíru, ale fyzicky v něm nemohlo být nic, když důchodový účet nebyl spořící, ale součástí státního rozpočtu a jediná aktiva, která socialistický stát měl, byly nedobytné pohledávky v Libyi, Sýrii, Iráku, na Kubě a především 5 miliard dolarů v SSSR, ze kterých jsme dostali sotva pětinu díky Zemanovi, který si tak vylepšil příjmy státního rozpočtu. Takže Klaus ani nemohl žádné našetřené peníze nikam převést, když žádný SPOŘÍCÍ důchodový účet neexistoval v průběžném systému! – to by snad mohl pochopit každý. Takže banky se neoddlužovaly z naspořených peněz důchodového účtu – když žádné neexistovaly, ale dluhem státního rozpočtu a ze zisku z prodeje státního majetku. Pokud chce pan ZMÍTKO oddělit důchodový účet od státního rozpočtu, nevybral si vhodnou dobu. V současnosti se vybírá méně než se na důchody vyplácí. A účetní položka na důchodovém účtu, byl-li někdy v přebytku, je jen číslo na papíru, tyto peníze a to i za bolševika, byly už dávno použity pro blaho celé společnosti – na mávátka, vybavení ÚV KSČ, laciný bůček, školní potřeby, spartakiádní cvičky nebo bolestivé zubní vrtačky, přičemž vrtání bylo zadarmo :-) a v současnosti na zámkovou dlažbu původně bezproblémových asfaltových chodníků, opravy kulturních bolševikem zdevastovaných památek, výstavbu železničních koridorů pro rychlovlaky, síť dálnic nebo pozlacené kašny na náměstí v Plzni za 20 milionů, které nikomu nechyběly :-) . . .

Něco o druhém pilíři, srovnání, je zde https://dspace.upce.cz/bitstream/10195/27634/1/text.pdf
A má ho většina zemí EU, i vzor našich levičáků Švédsko od r.2001.
leden 09, 2013 14:47
deeres, : toulavej
v době krize už to tak v tržním systému je, že je velká nezaměstnanost a to všude. V EU je průměr 12,5%. V socialismu byla nula, ale nefunguje nikde na světě, co s tím . . . u nás je podle tebe špatně, ale patříme do šťastné šestiny obyvatel téhle planety, kde máme co jíst, kde bydlet a ještě čas na zábavu, jako je internet – potřebujeme více skromnosti, pokory . . . co by za to těch pět šestin dalo.

Pokud jde o odbyt našich výrobků na Východ, bylo to možné JEDINĚ v uzavřené RVHP, kde si nikdo nemohl vybírat lepší výrobky ze Západu a ani na ně neměl valuty, protože neměl odbyt svých výrobků na Západě, neměl je za co koupit. Zemědělství fungovalo, ale čerstvou zeleninu nebo pěkné maso jsi nekoupil, v zemědělství pracovalo 12% práceschopného obyvatelstva – dnes 3%. Dnes si můžeš vyvážet kam chceš co chceš, když to od tebe někdo koupí, když jsi konkurenceschopný. My jsme konkurenceschopní nebyli, teď 80% výrobků vyvážíme na vyspělé trhy na Západ! – ten rozdíl v kvalitě je ohromný.
leden 09, 2013 14:49
kristeježíšinanebesích, to je furt dokolečka dokola : bb2 : Michal
Děkuju, mluvíš mi z duše. smilies/kiss.gif
leden 09, 2013 17:21
bb. a ost., : Aloda
to je marny - spatne se nekdo presvedceny presvedcuje a vzdy si takovy najde odkazy, ktere mu hraji do noty. Neni nad dobrou pamet a osobni prozitek. Nekdo se mel dobre,....., marnost....
leden 09, 2013 17:41
... : deeres
Ano, je to stále dokola, náš stát místo státem sociálním se stal státem asociálním. V roce 1993 byl na důchodovém fondu, tak tedy "statisticky", přebytek proti vypláceným důchodům 333 miliard Kčs, stejně tak, ještě před patnácti lety, byly v České bance uloženy zásoby zlata. Na nátlak politiků byla část zlata prodána za velmi nevýhodných podmínek, a tak utržená částka, stejně jako "statistická" částka 333 miliard z důchodů, posílila státní rozpočet. A jak dopadlo 14 miliard korun,z podezřelé privatizace MUS, o které jsme mohli požádat Švýcarsko? Je to jedno vedle druhého, mohla bych toho vyjmenovat mnohem více. A jaký je ten rozdíl mezi RVHP a EU? Naše zemědělství EU zlikvidovala dotacemi, které dostali Francouzi, či Poláci, jenom ne český zemědělec. To se pak blbě konkuruje, když máte vyšší cenu. Bombardér Havel byl pacifista, ale jenom tehdy, když se mu to hodilo do krámu. A ona by se potom našla i nějaká ta konkurenceschopnost v průmyslu, třeba v takovém zbrojním? Ten jsme uváženě podle vzoru pacifisty Havla zlikvidovali.
A že nebyl Brufen. No, nebyl, za I.světové války také nebyl penicilin. Ale dneska jsme dál o nějakou tu desítku let, vědátoři vymýšlejí nové technické vymoženosti a proto těžko lze srovnávat dostupné zdravotnictví tehdy a teď. Podle vývoje by mělo být lepší a ne stagnovat, anebo ještě hůře, stát se obecně málo dostupným. A to je tehdy, kdy si lidé rozmýšlejí, jestli bydlet a jíst, anebo si dovolit onemocnět, koupit si nový kyčelní kloub, nebo zuby. Námitku, že to hradí pojišťovna neberu. Máma si tak nechala odstranit na pojišťovnu šedý zákal na pravém oku, odstranění zákalu na druhém oku si raději zaplatila.
leden 09, 2013 17:47
deeres, já vím, že je to marné, ale :-) : toulavej
zbrojní průmysl na Slovensku sice programově „zrušila“ federální vláda, ale otevřením hranic by se stejně zrušil a to sám – vyráběné tanky by nikdo na Západě nekoupil, měli svoje a modernější a Irák, Libye nebo Sýrie by je sice vzali, ale bez zaplacení. Na jaké úrovni je náš zbrojní průmysl ukazuje Aero Vodochody, nemůžeme prodat ani deset letadel Alka, nikdo je nechce. S pistolemi pro policii byly velké problémy, jenom pušky ještě ujdou – opas to bude znát lépe :-).
My jsme si jenom něco mylně namlouvali, otevřely se hranice a všechny textilky padly, výroba obuvi pryč, sklárny velké problémy, ocelárny bez privatizace by zkrachovaly, banky neměly na modernizaci, chlouba náklaďák Tatra téměř zanikl – kdyby byl tak kvalitní, každý by ho přece chtěl, ale nechtěl nikdo . . .

Asociální stát by nevyplácel 3 roky rodičovský příspěvek, to si nedovolí ani mnohem bohatší státy jako Německo nebo Francie . . .
leden 09, 2013 18:27
... : mia I
je otázka , jestli bychom se za komančů měli tak dobře, pokud by byla stejná nabídka zboží, služeb, možností cestování jako dnes. Tehdy prostě nebylo moc za co utratit a zrovna tak je otázka, zda se máme skutečně lépe, když je to v podstatě optický klam. Vždyť kolik rodin má hypotéky, půjčky na auta. Přece nelze tvrdit, že se máme lépe, když má plno lidí např. auto na splátky. Dluh je vždycky dluhem u spotřebního zboží. Porovnávat komunismus vervus teď moc nejde, byl jiný systém daní mj.

Dúchody jsou teď možná tip.ťop , vychází se tak akorát. Vychází se i z toho důvodu, že poválečná generace je zvyklá žít skromně. Zajímavé to bude až do důchodu zamíří střední generace, zvyklá přece jen už na jiný životní standart, jak se ti lidé budou srovnávat se změněnou životní úrovní. Našetřit si slušný základ na důchod je při situaci dvě třetiny národa pod průměrnou mzdou dost dobře nereálné, přivýdělek se taky neshání lehce. A navíc na ně bude mít vydělávat generace dnešních mladých lidí s občas celkem laxní pracovní morálkou.
leden 09, 2013 18:35
... : mia I
dluh je samozřejmě dluhem i v případě hypotéky na dúm, ale tam hodnota domu přece jen převyšuje.
leden 09, 2013 18:38
omluva za překlepy : mia I
s písmenem ů.
leden 09, 2013 18:42
toulavej, malá oprava : bb2
rodičák se vyplácí až 4 roky, ale na penězích se nic nemění, jen se celková částka 220 tisíc rozdělí na 48 měsíců. Pokud rodič nepracoval, dostává od státu 7600 prvních 9 měsíců a pak 3 800 až do 48. měsíce.
leden 09, 2013 20:16
deeres, penicilin za války nebyl, protože v podstatě neexistoval, : bb2
detaily viz wikina

Brufen aj. léky byly, i u nás, ale jen pro vyvolené. Jak rád by si ho děda tehdy zaplatil, nechtěl by ho zdarma - ale nemohl. Sháněl se u známých a příbuzných v cizině, vozil se mu tajně a složitou sítí jako kontraband...

Zuby si kupovat nemusíš, stejně jako za socíku můžeš mít sklapovačky zdarma, na pojišťovnu.
Rozdíl je v tom, že pokud chceš a máš na to, nemusíš nosit sklapovačky, ani na pohřební službě chtít, aby zemřelé příbuzné vypáčila zlaté zuby, z kterých si necháš udělat své zlaté zuby, ale můžeš mít kvalitní náhradu. To dřív taky nebylo možné, bez korupce a bez známých.
Si pamatuju, jak se mi v těhotenství rozpadl zub, do té doby jediný spravovaný. To, co mi tam provedl zubař, který do mého "vyvdaného" obvodu byl přidělen, by snad zvládl líp i zedník. Ti, co ho v tom povinném obvodu střídali (nastálo tam nikdo nechtěl, nebyli lidi...), neudělali nic lepšího. Když jsem skončila, po xx návštěvách, měla jsem žlutou bakuli místo zubu. Ale - zdarma! Naštěstí to byla stolička. Nabídku příbuzné, že mi její známý udělá zlatou stoličku, jsem s díky odmítla. Nosit v puse cokoli vypáčeného z mrtvoly se mi jaksi příčilo.
A když jsem chtěla injekci, protože tahání nervu, broušení a další úkony tehdejšími nástroji byly dost bolestivé? "vydržela jste porod? vydržela. Tak vydržíte i tohle!".O možnosti objednat se na dobu, kdy bude doma manžel z práce a nebude si muset kvůli mému zubaři brát dovolenou, jsem si nemohla nechat jen zdát, o tom jsem slyšela od příbuzných v zahraničí.
Dnes se objednám na kdy potřebuju a chci, o injekci na bolest si řeknu, dostanu ji kdykoli, za tu stovku mi to stojí, abych se příště nebála a přišla zase a včas. Nástoje jsou tiché, jemné, ležím a dívám se do zahrady, poslouchám tichou hudbu a když skončíme, ráda zaplatím trochu peněz za to, že mám bílé zuby, které mi nevypadnou z huby.
Až na to nebudu mít, budu holt mít snímací náhradu, tak jako moje babička. Akorát že ona to měla s bolestí a ne tak pohodlně.

Kyčelní klouby operovali loni bývalé sousedce, teď už chodí bez berlí. Neplatila nic, za operaci ani za léky, co jí dali domů, ani za rehabilitaci.
leden 09, 2013 20:32
Mio, hypotéky a půjčky na auta : bb2
nejsou ale "povinné", stejně jako dřív je možné na auto šetřit, na dům šetřit. Jenže na auto se šetřilo spoustu let a lidi dnes chtějí auto dřív, nebo nechtějí ojeté, tak se jim vyšlo vstříc.
Domy totéž. Pamatuji si, jak jsem četla a slýchala o možnostech, které mají lidi v cizině - vzít si hypotéku a postavit si dům, nebo si pronajmout byt. U nás se muselo podplácet nebo čekat desítky let na pořadníku, aby lidi dostali byt. Nebo se taky zadlužit, na domy i na družstevní byty byly úvěry i dřív.
Moji rodiče si první byt pořídili právě jako družstevní, když mě čekali, a babička z toho jejich dluhu byla na mrtvici :-)
Moji známí si postavili dům na půjčku někdy v 85.roce, na splátku šel celý jeden plat z rodiny. Museli hodně, hodně šetřit a během stavby jim pomáhali rodiče, sourozenci. Takže taky dnes nic nového. Jen se do toho rizika půjčky pouští víc lidí. Ale je to jejich volba, kdo nechce, nemusí, může si byt pronajmout nebo koupit levnější.
leden 09, 2013 20:37
... : bb2
ostatně, i dnes jsou lidi, co raději bydlí velmi skromně a auto nemají, nebo jedině ojeté, ale jsou bez dluhů
leden 09, 2013 20:37
bibí : mia I
ten dovětek v 18.38 právě měl vyjádřit, že jedině u domu uznávám dluh. To co píšeš vypovídá jen o tom, že lidi jsou oproti minulosti ochotni žít více na dluh. Jinak ale tím, že se oproti socialismu zvýšil počet lidí ochotných žít na dluh nelze přece říci , že se máme teď lépe. To, že vidíme plná nákupní střediska ještě vůbec nic neznamená. Vypovídající hodnotu by mělo porovnat procento nezadlužených domácností tehdy a dnes, alespoň pro mne.
leden 09, 2013 22:09
článek vo "šedý síle" : Krakonoš
má pár podstatnejch slabin ve východiscích, který ho bohužel řaděj kamsi po bok Zemanovejm bonmotům:
1. Je tu čtenáři podsouváno, že tu existuje jakási monolitní masa seniorů, který jsou všichni "moudrý, zkušený, vzdělaný, kulturní, zodpovědný za výsledky atd." A ještě navíc maj všichni shodnej, tj. levicovej názor na minulost. Každej, kdo zná vosobně aspoň 5 seniorů, nemusí ani moc složitě vymejšlet, proč je tohle východisko totální kravinou smilies/wink.gif.
2. Dále autor vychází z názoru, že pokud ve společnosti přibejvá nějaká skupina natolik výrazně, že se stává velmi důležitým voličským segmentem, je ta společnost (a její politická reprezentace) povinná přizpůsobit tý skupině programy svýho fungování, vládnutí atd., protože hlas voliče je nutno poslechnout. Stačí si současnej demografickej vývoj extrapolovat na stav, kdy je v populaci např. 60% nebo 70% seniorů a znovu napsat větu vo tom, že společnost je povinná jim zajistit důstojnou životní úroveň, zdravotní péči, bezpečnost a účast na řízení (to přece nejni nijak moc, tohle chtít). No tak to aby si taková společnost začala hledat území s podložím z ryzího zlata nebo ropou místo spodní vody smilies/wink.gif. Společnost, pokud chce přežít, se musí především postarat vo to, aby se alespoň reprodukovala (když dnes už není rozmnožování z důvodu přelidnění žádoucí). Přičemž to nelze zajistit (jak si mylně spousta levicověji vorientovanejch myslí) ekonomickejma pobídkama typu "porodný", "rodičovský příspěvky" a "přídavky na děti". Je známým faktem, že neochota plodit potomky stoupá se společenským uplatněním a ekonomickou silou potenciálních rodičů a zejména matek. Převedu do lidový češtiny - většina mejch známejch a kamarádů, který jsou ekonomicky úspěšný, má jedno dítě. Nebo ještě jinak - doba, kdy jedinou šancí na slušnej život pro ženu bylo dobře se vdát a stát se matkou, je nenávratně pryč. Což je z hlediska ženy jako lidský bytosti dobře. Vodvrácenou mincí emancipace je ovšem fakt, že pro jakejkoli jinej způsob zajištění si slušnýho života (vlastním úsilím) je mateřství větší či menší, ale vždycky překážkou nebo aspoň komplikací. Co s tím, to ještě nikdo nevymyslel...
Třetím omylem je krásně znějící věta "Senioři chtějí a jsou stále připraveni o mnoho víc dávat než brát." No i když si vyberu jen ty úžasný a moudrý, platí to (s výjimkou přesluhujících expertů a specialistů) jen na nemateriální, neekonomický úrovni (což je fajn pro rodinu a je to jistě skvělý, leč z hlediska ekonomiky státu zcela prázdná fráze). Samozřejmě asi ani autor tý věty si nemyslí, že to platí ekonomicky a že teda stát tvořenej jenom "šedou silou", 100% těch, co chtěj víc dát než brát, by měl bejt nutně tím ekonomickým zázrakem v trvalým přebytku všech rozpočtů. smilies/wink.gif
4. Nesmysly typu "zdroje jsou" nebo úvodní větu vo tom, že by snad mělo bejt skvělou zprávou (sic!) mrhání veřejnejma financema na něco takovýho, jako je příspěvek na topení v Africe, radši ani nekomentuju.
Závěrem: Při vší úctě k těm seniorům, který jsou úctyhodný, mi nezbejvá než konstatovat, že společnost, která má pud sebezáchovy a chce přežít, hledá cestu, jak to zařídit, aby "šedá síla" nikdy nebyla silou rozhodující a převládající. Jedinou přijatelnou cestou je pak reprodukce v dostatečným a udržitelným poměru. Jiná cesta není, jinou cestou už je jedině postupný vymírání a zánik. Radovat se ze vzrůstající "šedý síly" může bejt podobný radosti z tý perfektní nový pily vod Bédy Trávníčka, kterou jsme si právě začali řezat větev pod sebou. smilies/wink.gif
leden 10, 2013 03:01
Krakonoši : mia I
mám takový dotaz. Bez ohledu na to co je v tom článku bych se ráda zeptala na jednu věc. Je evidentní, že Vám vadí hudrování dnešních důchodců. Domníváš se, že Tvoje generace po odchodu do důchodu bude jiná a zachová si ten nadhled a neochvějnost, kterou máte teď? Máš pocit, že ten určitý despekt vůči starším je v pořádku a Tvoje generace určitě takhle bědovat a hudrovat v důchodu nebude?

Já si totiž myslím, že jestliže si teď důchodci zanadávají a postěžují , je to slabý odvar proti tomu , jak bude v důchodu lamenotovat Tvá generace. Teď je totiž v důchodu generace lidí narozených před, za a po válce. Lidí zvyklých na skromnost, šetřivost s jídlem, se vším. Tvá generace je už úplně jiná , jak včera potvrdila i bibí ve svém příspěvku, lidí zvyklých na nic nečekat, mít všechno hned. Generace lidí zvyklých cestovat. Pochybuji, že ti lidé s odchodem do důchodu a pro drtivou většinu tím změněnou životní úroveň přijmou tuto změnu bez nadávek, rozčilování. Důchody budou nejisté a navíc na důchody začne přispívat generace mladých lidí , které mnohdy rodiče nenaučili pracovat.
leden 10, 2013 08:53
jářkusynkubožínku : Ketrin
to je opravdu pořád dokola. Hudrování důchodců - jak kdo, jak kdo. Například moje máma (81) je velmi spokojená, aktivní a optimistická 81 letá paní. Věnuje se turistice, vnučkám, 3x týdně pracuje jako dobrovolník. Důchod má zcela průměrný, ale když se zeptáme, zda nepotřebuje finančně vypomoct, tak se skoro naštve. Ono je to asi taky tím, že když člověk jako dítě s rodiči prchal nejdřív před Stalinem a pak hned zase před Hitlerem, tak jsou pak priority na celý život někde jinde smilies/wink.gif
leden 10, 2013 10:33
Moje maminka důchodkyně (osamělá, manžel jí zemřel před třemi lety) si taky nestěžuje. : Myška
Ještě si z nás dělá legraci, že ona jediná v celé rodině má jistý příjem, protože důchod jí chodí opravdu každý měsíc a ve stanovené výši.
leden 10, 2013 12:29
Myško : mia I
nedivím se, že je maminka spokojená , její starobní důchod navýšený o vdovský je určitě slušná penze. Zrovna tak Ketrin maminka pokud může v 81 dělat turistiku je šťastná to žena. Ale jsou tu skupiny žen a mužů rozvedených, se zdravotními neduhy. A těm se asi nedostává. domnívám se, že pokud tato generace důchodců vzešlá z let válečných a poválečných, zvyklá skromnosti, že pokud si tato generace naříká na nedostatek, asi k tomu má pádný důvod. Nemám důvod jim nevěřit, sama např. na vlastní kůži pociťuji změny za poslední rok v (ne)předepisování léků.
leden 10, 2013 12:55
Mio, odpovím ti: : Krakonoš
Za prvý, despekt necejtim ke starejm lidem. Despekt cejtim k lidem (a to i mladejm), který si přejou návrat minulýho režimu, ať už to říkaj přímo, nebo mezi řádkama. Jsem fakt rád, že žiju na vesnici v oblasti, kde lidi nikdy moc komunisty nemuseli, a tak ani senioři ve svý většině nemaj problém říct, třeba při debatě na ulici či v hospodě, že bolševik je pakáž a přes všecky dnešní sra*ky je dobře, že je pryč.
No a za druhý k bědování. Nemůžu mluvit za svoji generaci, jen za sebe. (Stejně tak dnes zdaleka neběduje celá stará generace a dokonce bědování ani nesouvisí s faktickou ekonomickou silou bědujícího, mám to vypozorovaný na konkrétních seniorech.) Já vosobně bědovat zcela jistě nebudu. Budu možná smutnej z toho, že se mi v životě spousta věci, který jsem si přál, nepovedla. Ale to je vedlejší. Důležitý je, že já nepočítám s tím, že se vo mě postará stát a stát mi zajistí slušnou životní úroveň, až budu starej. Považuju to téměř za vyloučený, aby to dokázal stát jménem Česká republika s celou svou historií, prognózou vývoje, se svejma vobčanama atd. Už spoustu let si uvědomuju, že co si ke stáru neudělám, nevydělám, nevypěstuju, nevyžebrám smilies/wink.gif, to mít nebudu. Můj důchod vod státu bude almužna k nepřežití, takže budu muset nasadit další "pilíře", jiný, než ty vymyšlený politikama. Budu muset prostě hledat celej život cesty, jak peníze na nutný živobytí vydělat. Je mi jasný, že z pohledu levicově orientovanýho člověka je to špatně a šílený. Mě to ale neděsí. Koneckonců, radši bych byl dnes seniorem třeba se splacenou hypotékou a s dětma z domu, než se potejkat s ekonomickou krizí s miliónama závazků a zodpovědností za další hladový krky. Čistej příjem na vosobu v mojí domácnosti nejni nijak dramaticky vodlišnej vod těch dnešních důchodů. Brblánim to ale fakt nevylepšim, jen budu všecky kolem sebe s*át. smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
leden 10, 2013 13:45
. : toulavej
Myslím, že tu nikdo netvrdí, že by tu většina lidí včetně důchodců žila v kdovíjakém přebytku, že by nevěděla co s penězi. ALE, obecně si žijeme dobře, máme teplo a střechu nad hlavou každý, kdo se o to snaží a taky co jíst a co na sebe a ještě nám zbývají peníze na zábavu. Dnešní mladí důchodci jsou na tom oproti minulým a budoucím důchodcům nejlépe – ještě mají důchod, nemuseli si na něj šetřit a prodloužil se jim prodloužením délky života. Máme se nejlépe v celých dějinách lidstva. A není válka, nemusíme se bát, že přijde vrchnost a sebere nám majetek, zavře nás nebo nás vystěhuje do jiného okresu, jako to dělal bolševik. Nebo nás popraví za jiný názor než ten oficiální. Pravda, mohli jsme se mít lepší, třeba jako ti v Německu nebo Rakousku, jenže to by tu naši předkové po válce nesměli zblbnout falešnou nadějí na lepší zítřky. Že, když se zbavíme boháčů, sebereme jim majetek, tak se budou všichni ostatní mít lépe. Výsledkem bylo, že se všichni měli přibližně stejně, ale mnohem hůř než tam, co se boháčů nezbavili. Ale, nepoučili jsme se, už zase by se půlka národa chtěla boháčů zbavit . . .
leden 10, 2013 13:53
... : ona
To mi dnes přišlo na email a myslím , že je to k věci.

Anonym,

Jsme úplně ve srabu, ale hlavně, že tady nevládnou komunisté.

Máme pětinové platy než mají lidé na západě, ale hlavně, že nám nevládnou komunisté.

Máme všechno zboží dražší o 20 procent než na západě, ale hlavně, že nám nevládnou komunisté.

Musíme jíst potravinový odpad dovážený ze západních zemí, ale hlavně, že nám nevládnou komunisté.

Náš státní dluh je 1,7 bilionů korun a roční úroky z něho platíme 90 miliard, ale hlavně, že nám nevládnou komunisté.

Zvyšuje se počet lidí pod hranicí chudoby, zvyšuje se počet bezdomovců, počet lidí zavřených na ubytovnách, počet lidí vyhlašujících osobní bankrot, ale hlavně, že nám nevládnou komunisté.

Stát je řízen kmotry, kteří každou veřejnou zakázku předraží tak, jak to udělal bývalý ministr životního prostředí Drobil, aby naplnil miliardami našich korun svůj osobní měšec a měšec stranické pokladny ODS, ale hlavně, že nám nevládnou komunisté.

Na kongresu vládní strany ODS jsme viděli aroganci kmotrů ODS, kteří přijeli několikamilionovými auty s registračními značkami za několik stovek tisíc korun, ale hlavně, že nám tady nevládnou komunisté!

Na zdravotní péči bude mít nárok jenom ten, kdo do nemocnice přijede autem značky BMW, jak řekl profesor Pafko, ale hlavně, že nám tady nevládnou komunisté!

Do důchodu budeme odcházet v 74 letech, což je z biologického hlediska úplný nesmysl, ale hlavně že nám nevládnou komunisté.

Naše země nevzkvétá, ale hlavně, že nám nevládnou komunisté!

PROSTĚ JE TO VYSVĚTLENÍ DOBRÉ NA VŠECHNO. JSME ÚPLNĚ V TOTÁLNÍM MARASMU, ALE MŮŽEME SI ODPOVĚDĚT VĚTOU: HLAVNĚ ŽE NÁM NEVLÁDNOU KOMUNISTÉ A HNED JSOU VŠECHNY PROBLÉMY VYŘEŠENÉ, PROTOŽE JEDINÉ NEJDOKONALEJŠÍ POLITICKÉ STRANY V ČR JSOU : ODS (obrovsky drancující svině), TOP 09 (zatopí lidem) LIDEM (sebrat a nas...)!!!

Komunisti dřív měli stranickou disciplínu a zodpovídali se na stranických schůzích. I tam byli hajzlové, ale museli se krotit. Ti, co se utrhli ze řetězu a překabátili se do jiných stran, už žádnou kontrolu nemají. Proto to tak vypadá!!!!!!!!!!!!!!

leden 10, 2013 14:05
Krakonoši : mia I
mě překvapuje jedna věc. Jak můžeš s jistotou tvrdit, že Ty nikdy bědovat nebudeš, Ty budeš mít vždycky zdroje k tomu, aby jsi přežil. Ty víš, že za pět, deset let budeš zdráv a fit, abys mohl dělat všechno pro to, abys vydělal sumu patřičnou k přežití? Ty možná vzhledem ke své profesi ano, ale nelze to přece aplikovat na kohokoliv.

Já jsem také od dospělosti měla celý život druhé zaměstnání, nemám proč si stěžovat a nestěžuji si. Je to dáno tím, že žiju skromně a taky si spoustu věcí vyprodukuji sama, samozřejmě podílí se celá rodina. Ale pokud si stěžuje jiný, může mne to rozčilovat a taky mi to občas rozčílí, ale nedává mi to právo ho opravovat, peskovat. Já přece nežiju jeho život. A ten dotyčný nemá třeba zázemí jaké mám já. Však takové lidi potkávám v čekárně u lékaře. Vy je nepotkáte, poněvadž jste zatím zdraví a do těhle míst nezabrousíte. Proč se vzájemně nerespektovat? Vy opravdu nemůžete vědět, jací budete na stáří, až Vám ubydou síly, přidají se neduhy, co to s Vámi udělá. Pokud se tvrdošíjně domníváte, že určitě budete stejní, jste hodně naivní.
leden 10, 2013 14:29
Bědování, : Krakonoš
milá mio, nejni votázkou zdrojů, ale votázkou vosobnostního nastavení. Možná chcípnu hlady, nevim. Ale bědovat nebudu. smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif (Mimochodem právě moje profese je krizí zasažená mnohem víc, než většina jinejch. Je možný, že letos zkrachuju. Ale neběduju, doufám ,že to zatim nejni povinný smilies/wink.gif.) Negativisty a skuhraly respektovat nemůžu. Radši se jim celej život snažim vyhejbat.
leden 10, 2013 14:42
ona - : Myška
divím se, že takové bláboly vůbec čteš. Já takové blbosti mažu jen zahlédnu prvních pár slov. A víš od koho to ke mně doputuje? Vždycky od někoho, kdo sympatizuje se socany...
leden 10, 2013 14:49
Krakonoši : mia I
vyhnout se bude nejlepší. Že by jsi chípnul, starost nemám, máš manželku, máš plochu, kde si živobytí vypěstuješ. smilies/wink.gif
leden 10, 2013 14:56
. : toulavej
Jestliže máme pětinové platy než na Západě, mohou za to JEDINĚ komunisté, nikdo jiný tu 40 let po válce nevládl, celá ekonomika byla státní. Z desáté nejrozvinutější země světa před válkou jsme spadli na 32. místo v roce 1989, všude zamořená půda, vzduch, voda . . .
Možná že některé zboží máme dražší než v některých západních zemích, ale určitě máme téměř všechno mnohem lacinější než třeba v Norsku :-) – to jen odpověď na podobné úrovni, populisticky.
Nemusíme jíst potravinový odpad ze západu, ale je nejlacinější a tak ho mnoho lidí kupuje, kde není poptávka, není nabídka. A že nemají lidé na dražší jídlo je díky 40 letům budování socialismu, mohli jsme brát platy jako v Rakousku, mít se tak, tam ale bolševik nevládl, proto tam mají takovou životní úroveň, nikdo jiný než bolševik za naši současnou úroveň nemůže.
Náš státní dluh je tak vysoký, protože si jako stát žijeme nad poměry, rozdáváme víc než jsme si vydělali. A rozdáváme na dluh proto, že to lidé požadují a politici nemají sílu tomu zabránit, když chtějí být zase zvoleni.
Nevím nic o tom, že by byl bývalý ministr Drobil odsouzený za zpronevěru nebo korupci, proto je toto tvrzení o něm pomluva, nikdo mu nic nedokázal na rozdíl od Ratha s krabicí plnou peněz.
Neumím si představit nikoho tak hloupého, kdo by za registrační značku auta dal několik stovek tisíc korun českých, bohatí lidé jsou bohatí proto, že dokáží hospodařit se svými penězi rozumně a taková cena není rozumná.
Že má na zdravotní péči u nás nárok každý, nejen majitel BMW, ukazují plné nemocnice po celé zemi, tolik BMW, jako je pacientů, tu není registrováno.
Naše země nevzkvétá, přesto před vánocemi nešlo před mnoha hypermarkety zaparkovat i když je benzín za 35 Kč, to neukazuje na chudobu v této zemi.
Pokud jsme v totálním marasmu morálním a neříkám že ne, je to jenom díky 40-ti rokům výchovy bolševika, který tu v lidech převrátil morálku, což se ukazuje i po 20 letech budování kapitalismu, starýho psa novým kouskům nenaučíš . . .

To za bolševika vynalezli slovo „přestárlí“ lidé, postižení lidé byli zavíráni do ústavů, aby nebyli vidět, jako že neexistují, nepohodlní lidé byli drženi v blázinci nebo ve vězení nebo vypuzeni za hranice. Rozkrádání státního nebo družstevního majetku sice v malém, ale stále, na stavbách, v zemědělství, v kancelářích si snad pamatuje každý – obilí, brambory, cement, vodovodní baterie, kabely, papír, propisovačky . . . atd.
leden 10, 2013 15:17
... : mikin
Ja nekdy opravdu zasnu. Nad temi, co zapomneli na koncentraky, draty na hranicich, uranove doly, fabriky vyrabejici smejdy pro Kazasskou Sovetskou Republiku, cenzuru, zubotrhy vrtajici zdarma bez umrtveni, zapadni leky jen pro vyvolene, byty na nekonecny poradnik, zasvinene reky a ovzdusi, domovni duvernice, vsudypritomne fizly, vyjezdni dolozky, devizove prisliby, fronty na vsechno mozne..... (jeste muzu asi tak pul hodinku pokracovat).
Takovi "pohodlne zapometlivi" muzou pochopitelne i mudrovat nad tim, jakto ze ma britsky duchodce vic penez na topeni, nez duchodce cesky.
At mudruji dal......
Jen bych se rad zeptal tech kteri veri, ze si za socialismu na budouci duchod usetrili: prosim vas, to bylo v nejake tvrde mene, nebo v Kcs ? Vyplata v Kcs by zase nebyl ttakovy problem......
leden 10, 2013 15:19
Mysko : mikin
Hezky to "ona" okopirovala. "Hlavne, ze nam nevladnou komuniste".
Protoze kdyby vladli, nemela by "ona" pocitac ani internet. smilies/grin.gif
leden 10, 2013 15:30
toulavej : mia I
to, že je před vánoci plno aut před markety nemusí svědčit úplně o dobré životní úrovni. Za prvé jíst se musí a jinde než v marketech už pomalu ve velkých městech nenakoupíš. Za druhé Ty vůbec nemůžeš tušit, kolik lidí z těch zákazníků nakupuje na dluh.

Mikine ,osobně nezapomínám, měli jsme v komunistickým vězení prarodiče, já i manžel. Nikdy bych návrat komunistů zpátky nechtěla, nevolím je, ani žádnou levici. I můj kandidát na prezidenta bude z pravice. To jen na okraj.

leden 10, 2013 15:35
mio : mikin
doufam ze to nevypadalo, ze mluvim o tobe, to v zadnem pripade. Libi se me, co napsal Krakonos. Ja to mam zarizeny podobne - vetsina meho duchodu nebude od statu.
leden 10, 2013 17:16
mio, před naší fabrikou je velké parkoviště, : toulavej
které se dělalo ještě za bolševika, zvětšovalo se vykácením kusu lesa. A já si tenkrát říkal, že se musel někdo zbláznit dělat tak velké parkoviště, bylo obsazeno tak z poloviny. Ještě tak před 2-3 roky nebylo úplně plné, jen asi ¾. Pak jsme začali nabírat nové mladé lidi a většina z nich jinak, než autem, do práce nejezdí. A nejsou to jen manažeři, ti mají služební auta a parkoviště přímo za bránou v podniku, aby se neunavili těch padesát metrů na venkovní parkoviště :-) Tohle jsou i středoškoláci, přímo ze škol, takže nemohou mít zase tak velký plat. A benzín stojí 35 Kč. A oni by nejeli domů 2 hodiny vlakem nebo autobusem nebo půl hodiny tramvají a ještě se někde mačkat. Když jsem dojížděl z Horažďovicka, vstával jsem v 5.30, 7 km na kole na vlak a v 8.30 jsem byl v práci a v 20.30 zase doma, když jsem nejel na kole, ale autobusem, tak vstávání ve 4.30 :-). Možná jim z platu moc nezbude, ale nebudou se uskrovňovat. Lidem chybí pokora, tak si stěžují . . .
leden 10, 2013 17:25
jen to všechno : wendy
co teď stojí za vyliž, hoďte na komanče, ono to je jednoduché, aspoň se nemusíme babrat v průserech a zlodějinách nových mocipánů. Tunel ? rozkrádačka? zmanipulovaná státní zakázka ? nemravně vvysoké odměny za nic jistým osobám ? prodeje všeho co mělo cenu aby se záplatoval rozpočet? užasná Karolína Peak ? za všechno můžou komančové. Jak pohodlné. 40 let devastace morální tu jistě bylo, Ale už jsme víc jak 20 let za tím, do čela se dostali disidenti a jim podibní lidé -a co tu máme ? bordel.

Ono to, že máme plné nákupní košíky a můžeme letět třeba do Austrálie nebo Tramtárie, to není všechno. To jsme si jen ze začátku mysleli.Ano, patříme k bohatým a ŠŤASTNĚJŠÍM Zeměkoulanům, to e fakt. Vážím si toho. Ale kromě toho...by se současná strana a vláda mohla přece jen tochu krotit.

A že je to stále dokola? ony ty problémy jsou totiž stále dokola, tak jestli to nebude tím....jdu sledovat superdebatu.
smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
leden 10, 2013 19:42
wendy, morálka tu chybí, ale chybí bohužel všude ve světě. : toulavej
My nejsme výjimkou i když si to většina národa myslí. Jsme na tom možná o něco hůř, ale za to „o něco hůř“ může právě naše minulost – bolševik. Jinak se stačí zajímat – vyplácení vysokých odměn bankéřům v Anglii nebo US v době bankovní krize, zneužívání cestovních náhrad poslanců v britském parlamentu, korupce guvernéra Illinois, když měl rozhodovat, kdo půjde místo Baraka Obamy do senátu, skandály v Itálii, stačí si poslechnout dopisovatelku Marii Woodhamsovou z Rakouska, jak jsou místní znechuceni politikou a místními skandály, jen se o tom mluví minimálně, zprávy v našich médiích jsou katastrofální, hledají jen senzace, dělají hodně mizernou nevyváženou práci, jsou neobjektivní a tak hodně jednoduchých lidí má za to, že je to tu mnohem horší, než ve skutečnosti je. Minulost si s sebou nese každý, ať se mu to líbí nebo ne, i když by na ni chtěl zapomenout . . .
leden 11, 2013 11:12
prý je to zábavné . . . : toulavej
leden 11, 2013 13:13
... : bb2
Zdá se to jako výmluva, ta komunistická minulost, jenže - kdo tu současnou elitu vzdělával, vychovával, v čem vyrostla? V čem vyrostla generace dnešních 45-65 letých lidí, těch, co nám vládnou? Tím neříkám, že v té generaci jsou samí hajzli, zloději, lháři, pokrytci.
Ale morální devastace naší současnosti má kořeny v historii, do tzv. demokracie jsme skočili bez přípravy, není tu tradice desetiletí a staletí demokratické výchovy - nejen ke svobodě, ale i k odpovědnosti.
leden 11, 2013 14:13
Mio, : bb2
zadluženost taky zrovna nevidím jako znak dobré životní úrovně. Ale koneckonců, ty dluhy většina lidí splácí, tzn., že na ty dluhy většina lidí má - dřív se lidi hodně uskromnili, aby našetřili, dnes se uskromní, aby spláceli. V tom velký rozdíl nevidím. Pokud někdo neodhadne své možnosti, nebo jde do rizika, je to jeho volba, není k tomu nucen.
V čem vidím výrazný pokrok je právě ta možnost volby, svobodně se rozhodnout co budu dělat, kde a jak, zda přijmu nějaké riziko s vidinou polepšit si, nebo se uskromním a budu žít sice skromně, ale v klidu (pak ale nesmím závidět a mluvit o tom, že někdo, kdo se má lépe, si určitě nakradl, okrádá stát, šidí zákazníky, je to dozajista lump apod.).

Objektivně se ale materiálně máme lépe, než před sametem. Jenže to není zadarmo a stojí to kromě peněz a času taky dost nervů. Lidi jsou vystresovaní, nebyli jsme na to zvyklí, slovo stres jsme neznali. Když vzhlíželi k materiální úrovni na západ od nás, většina lidí neviděla, nebo nechtěla vidět, nebo ani nemohla vidět, za jakou cenu to je.
My máme po světě roztroušené příbuzné a známé, takže jsme iluzemi o růžovém životě tam netrpěli. Spíš jsme si idealizovali lidi tady ;-)
leden 11, 2013 14:21
ad remcalové : bb2
Drtivá většina dnešních remcalů jsou ti, kteří byli dospělí už před sametem a strašně tehdy remcali nad režimem u nás, o stavu hospodářství nemluvě..."to na Západě by se tohle nestalo...na Západě se jinak žije..."...a těch vtipů co kolovalo o tom, jak je to tu na ho... :-)))
leden 11, 2013 14:23
no, jen dopověz, ať je to venku : toulavej
:-)
leden 11, 2013 14:38
... : bb2
:-))
leden 11, 2013 15:37
Mimochodem : Krakonoš
pan president Klaus je svým věkem taky příslušníkem šedý síly. To je člověk, kterýho jsem nikdy nijak moc nemiloval, po dobu jeho prezidentování mi lezl dost krkem, ale svým posledním (doufám!) krokem, tj. zpackanou amnestií, která narozdíl od kritizovanýho Havla nebyla motivovaná žádnou euforií a idealismem o druhý šanci, ale zjevně čistě pragmatickým rozhodnutím pomoct kamarádům kamarádů, tímhle krokem se v mejch vočích zařadil na stranu zla, stejnýho zla, jakým byl komunismus. Protože případy, jako jsou lidi kolem H-systému a teď nejnověji gang soudce Berky, jsou naprosto nevomluvitelný a nevysvětlitelný. Jak nemám rád Zaorálka, teď ve svým brífinku řekl totéž, co si myslím já, a pokud vláda nebude schopná či vochotná důsledkům tohoto svinstva zabránit, měla by jít do prd*le. Nese*e mě zdražování, škrty ani zvyšování DPH, to jsou v daný situaci zdůvodnitelný kroky. Ale tohle je zcela votevřený napomáhání organizovanýmu zločinu a výsměch jeho obětem. To píšu zcela při vědomí toho, že jsem pravičák! smilies/angry.gif smilies/angry.gif Ale možná to bude aspoň pro něco dobrý - lidi si dnes možná konečně uvědomili, že president nejni jen kladeč věnců a že má i v naší zemi brovskou moc. A půjdou volit.
leden 11, 2013 20:05
bibí : mia I
myslím, že problém je v tom, že mluvíš za druhé, používáš množné číslo, tj. máme se lépe. Já třeba vím, že před revolucí bylo auto v každé dejme tomu páté domácnosti v obci. Teď ho má prakticky každý, byť ojetiny. Tedy dalo by se říct, že je na první pohled lépe. Ale zase když se řekne A, musí se říci i B. Už nevíme u kolika lidí je to nutnost, když seškrtaly spoje a lidí se z odpolední nedostanou. Už nevíme, kolik lidí se díky půjčkám na auto dostalo do záporných čísel v domácím účetnictví. Zároveň taky stoupl počet lidí bez práce, v obci je současná nezaměstnanost deset procent a na pár domů je tu uvalena exekuce. No a už sem mj. zase míří policajti, protože se tu v noci opět kradlo. Pro mě je samozřejmě prvotní a hlavní svoboda. Chtěli jsme změnu zřízení a jsem šťastná, že je. Ale nepředstavovala jsem si, že to bude za cenu toho, že tu časem část /byť jen malá/ slušných lidí nebude mít na jídlo,léky, protože jiná část lidí na ní bude parazitovat , buď nebude pracovat vůbec a natahovat ruku /nemakačenka/ a nebo bude mít miliony viz. Krakonošův příspěvek s Hsystémem a bude se smát těm druhým, bezmocným do očí.
leden 12, 2013 10:14
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]