O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MOLI, MOLI, MOUČNÍ MOLOVÉ PDF Tisk E-mail
Neděle, 10 červenec 2011

Mám za sebou prvních pár dnů v Praze. První pocit tedy nic moc. Ono - co se dá po třech měsících nepřítomnosti čekat...Všude „džungle" (synek kytičky pilně zaléval), tříměsíční prach a vůbec to doma vypadalo děsně opuštěně...

 

 

 

 

 

 

 

      Před odjezdem jsem totiž už vyklízela, připravovala na malování, takže koberce srolované, nábytek na hromadě - prostě šedo, smutno. Tak jsem zapnula lednici, postavila na kafe a otevřela dvířka nad linkou, abych si vyndala pixličku s kafem (však jsem měla za sebou čtrnáctihodinové cestování). A tam, na vnitřní straně dvířek, černo! Mouční molové! Fest jeden vedle druhého. To si neumíte přestavit, ta dvířka byla opravdu celá jimi posetá! Bleskurychle jsem je zase zaklapla -a pak teprve uviděla, že je jich víc než pár na stropě a vůbec všude...

   Až po chvíli jsem to zkusila znovu. Víte, v čem ty mrchy byly? Nevěřily byste, že to bylo z malé hrstičky vyloupaných vlašských ořechů, fest zavřené v zavařovačce! Je fakt, že tam teď už místo ořechů byla jen jakási hejbající se hmota - no, byl to hnus. Následující dny jsem mlátila a mlátila. Mrchy prolezly všechno, byly všude - v každém šuplíku, mezi nádobím, za obrazy... skomírající mrtvolky. Prakticky každý den jsem všechno vyndala, vyhubila a druhý den se zas někde něco objevilo... Každý den ráno jsem trnula, jestli ještě? Ale bohužel, nemám ponětí, kde všude jsou zalezlí, aby se některý poslední mohykán ještě vydal na svůj poslední výlet.

 

     Přiznám se, jsem z toho dost nešťastná, protože jsem se, jak už jsem napsala - rozhodla vymalovat. Bojím se proto, že jestli se mi nepovede všechny totálně vyhubit, že si zaneřádím čisté stěny šmouhami... Myslím, že rozhodně nejsem sama, kdo byl něčím podobným postižen, a tak bych se chtěla zeptat vás všech,

 

 

jak tohle řešíte?

Tedy ochranu potravin i kuchyně?

Na netu jsem našla pár nápadů,

  ale jsem zvědavá, co používáte vy...

 

d@niela

 

Komentáře (27)add feed
mololapka : chris2
používám pásky lepící na moli, mám ji přilepenou nahoře ve špajzu furt občas zkontroluju.
ale mamince jsem kupovala mololapku. vypadá jako stará známá mucholapka ale je napuštěná něčím co přitahuje moli.
červenec 10, 2011 21:56
Dani, já používám takové lepové pásky - jsou přímo určeny na moučné moly, je to papír potřený nějakým lepem s feromony, : Myška
které lákají - a teď nevím jestli samce či samičky - a ti se přilepí. Mám tyto pásky ve spížce prakticky pořád. Je to jednak indikace škůdců, jednak, pokud se chytí pouze jedinci jednoho pohlaví, nemohou se dále množit. Tyto pásky se dají koupit v drogerii.
Jinak pro ochranu potravin dělám to, že mám všechny potraviny, do kterých by se mohli moli teoreticky pustit, v plastových nádobách s dobře přiléhajícím víkem. Je podivné, že se ti moli dostali do zavařovačky. Přece pokud ji dobře zavřeš, nemohou se moli dostat tam, ani ven.
červenec 10, 2011 21:58
No, já jsem zkusila jednu super věc: : d@niela
jednu sklenici vyloupaných ořechu jsem "zavařila" (nasucho) a tam se tedy opravdu doposud nedostali a asi už nedostanou. Ale tohle byla zavařovačka se šroubovacím uzávěrem, sama nechápu, jak se tam dostali, ale našla jsem je všude, i ve sklenicích na pero, které mají těsnění, ve dvojitých neotevřených pytlících - prostě všude... smilies/undecided.gif
Rozhodně hned zítra jdu ty "mololapky" koupit a všude je nalepím!!!
červenec 10, 2011 22:03
Dani, to je fakt divné. Abych raději vygruntovala spížku. Pro jistotu. : Myška
Ořechy můžeš zavařit tak nasucho, jak jsi to udělala, nebo je můžeš v mikrotenu zmrazit. Mrazila jsem i mleté.
červenec 10, 2011 22:25
Vy toho naděláte s malými motýlky... :-) : strejda
Dnes večer jsem mluvil s dcerou a protože se předevčírem vrátila z Ria, vyprávěla mi neskutečný zážitek. Z mnoha plánů sice sešlo, protože jim nepřálo počasí a každý den drobně mrholilo, takže nebyla vidět ani dominanta Ria Cristo Redentor a tak prý navštívili alespoň nádherné deštné pralesy a nějaké památky.
Ovšem mnohem jiný a neskutečný zážitek prý měla ze samotného hotelu Sheraton, který mají nasmlouvaný. Když se po příletu ubytovali a rozešli do svých pokojů, dcera spatřila v koupelně nějakého velkého brouka. Šla dolů do recepce, popsala ho a prsty jim ukázala jeho přibližnou velikost. (Musím podotknout, že dcera nikdy neviděla švába). :-) Recepční se prý na sebe zděšeně podívali, a začali vyluzovat samé oooh a jesus a zase oooh, okamžitě volali vedoucího či ředitele a všichni, jako lovci, vydali se nahoru do pokoje. V koupelně ho opravdu našli. Ani se nehýbal. Šéf hotelu se vrhl k telefonu a zvýšeným hlasem objednával na jednoho malého chudáka nějakého deratizéra. Dceři dali okamžitě jiný pokoj a pro jistotu prý i v jiném patře. Vzápětí jí přinesli velikou kytici s omluvou a s pozvánkou a poukázkou na večeři v hotelové restauraci s neomezenou konzumací jídla a pití. Prý jako pozornost podniku. To byla bomba. Něco podobného se jí ještě nestalo. Ani na východě, ani v Africe. A dodala: A to mi udělají teď, když si hlídám váhu, protože jsem přibrala půl kila a kdy každé ráno běhám. smilies/grin.gif
Když to pak vyprávěla u snídaně, všichni se rozutekli do svých pokojů a marně hledali brouky.
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červenec 10, 2011 23:54
tihle potravinoví moli se obecně usazují v teplých a suchých bytech. : alík puntík
Já mám v kuchyni celoročně jak v morně - je obrácena na sever, takže mám chladno i ve špajzu, který je navíc odvětráván směrem ven. Takže s moly potíže nemám - ale zas tam mám jiné radovánky, to si nevybereš. Ale ta lepítka s feromony prý jsou opravdu vynikající. Jinak ty mrchy - mám na mysli moly - se dostanou všude.
červenec 11, 2011 05:23
lepítka sice fungují : vlk
ale v paneláku pozor! Nalákáte motýlky nejen svoje, ale i z širokého okolí. Ve výsledku jich je ve špajzu více než před tím, tož to jen tak, z vlastní zkušenosti. Pěkný den :-)
červenec 11, 2011 07:46
Pomůže příroda! : deeres
Zkuste rozmístit ve spíži a kuchyňské lince otevřené sáčky s novým kořením, také se osvědčily čerstvé listy z vlašského ořechu. Zabírá to nejenom na potravinářské moly, ale i na další hnus - potemníky. Šatní moli zase nesnášejí květy komonice, ať už bílé nebo žluté,teď zrovna kvete a nebo také květy hlošiny, ale ty jste už prošvihli. Šup s tím do šatní skříně, tedy pokud vám intenzivní vůně těchto květů, někteří jedinci tvrdí, že smrad, nevadí.
Samozřejmostí je koupené obiloviny, pokud to jde, prosít a dát do uzavíratelných lahví. Ikea má perfektní litrovky na sponu,pak se vám nestane, že i v takovéto láhvi se vám ti hajzlíci vyklubou, protože jste si je přinesli z obchodu. Pokud tak neučiníte, tak ale zase potom máte v krupicové kaši proteiny a zadarmo smilies/grin.gif
červenec 11, 2011 08:26
... : mia I
lepící pásy používám taky, jsou asi nejlepší. Jinak ti moli jsou opravdu houževnatí. Není pro ně problém provrtat celofánový obal a dostat se tak do nenačatého obalu - dostali se mi do nenačatého sáčku s dětskými piškoty a pěkně je ožrali. Hodně jim chutná i koření. Na mouku jsem si pořídili obaly z Ikey o kterých píše Deeres , šikovné.
červenec 11, 2011 09:12
... : jel
Právě do obalů z Ikea mi nalezli, já si je kvůli tomu koupila :-)
červenec 11, 2011 09:35
ano, tak přesně v těch "obalech" z IKEY byli... : d@niela
ale zase musím uznat, že ty "tři měsíce nepřítomnosti" udělaly své - jinak průběžně všechno beru, kontroluju, malé nákazy bych si všimla hned. Ale teď holt měli prééé.

Jo, a taky jsem ještě četla, že zabírá všechno proložit bobkovými listy.
červenec 11, 2011 09:48
jel : deeres
Omyl, do těch se silikonovým těsněním se nedostanou, ale už tam byly jejich zárodky, které si přinesete z obchodu, proto před uzavřením, prosít!
Já doma vždycky měla problém spíše s potemníky, do té doby, než před domem porazili topol, pak nějak zmizeli. Ti byli tak nenajedení, že když se mně nedopatřením vylila šlehačka na zeď za kuchyňskou linkou, žrali i tu zeď. To jsem měla tisíc chutí přejet kuchyň napalmem.
červenec 11, 2011 09:49
zatím jsem našla tohle: : d@niela
Feroset tetra proti moučným molům 2ks - (9,- Kč)
Feromonový prostředek k signalizaci a odchytu synantropních zavíječů Pyralidae (tzv. mouční moli). Je účinný na zavíječe skladištního, moučného, paprikového a datlového. Kartónový proužek o velikosti 60x200 mm opatřený otvorem k zavěšení, jednostranně pokrytý vrstvou nevysychavého lepidla s obsahem sexuálního feromonu. Lepová vrstva je kryta silikonovaným papírem. Každý proužek je zabalen v polypropylenovém obalu.

červenec 11, 2011 09:51
Lepicí proužky jsou nechutné! : deeres
Zatím snad dělají jenom mucholapky, co vlastně nejsou maucholapkami, ale muchozaháněčemi, ale lidé to prý nekupují, protože si myslí, že to nefunguje. Chtějí vidět výsledky v podobě muších pohřebišť. Proto já raději používám nové koření a ořechové listí,co těm potvorám asi smrdí, protože proužky se mně silně eklují. Občas se mně tu vyskytne ojedinělý sebevražedný zavíječ, který vlétne světlíkem a to okamžitě popadám utěrku a mydlím to hlava, nehlava. Pokud zanechá šmouhu na malbě, dá se jí zbavit měkkou bílou gumou na papír. Měkkou, ne nějakou zatvrdlinou, ta vám ten flek jenom rozmydlí!
červenec 11, 2011 10:13
A pokud máte doma piano či klavír, : strejda
to je pro ně také pochoutka. Občas je nutné prohlédnout obložení a tlumení klapek, na tom si zvláště pochutnávají, občas to celé vyluxovat a na dno dát odpuzující destičky. Jen tak si zachráníte svůj drahý nástroj. Taková oprava obložení pak stojí tisíce.
červenec 11, 2011 10:55
Dodatek : deeres
Potraviny, které nejdou prosít, třeba ovesné vločky, vložte přes noc do mrazáku, zárodky tak spolehlivě zahubíte.
červenec 11, 2011 11:09
... : bb2
V paneláku jsme to párkrát taky zažili. Jednou jsem junirovi v rozletu hodila do hrnce vařit plněné sušené těstoviny. Mělo mě varovat, že jsem ten pytlík vylovila na dně příslušné plastové krabice, kde trávil předtím dlouhý čas, neb vaříme většinou čerstvé, chlazené těstoviny, ne sušené. Zcedila, hodila na talíř, lupla na to máslo, strouhla parmazán, pohodila pažitkou a mrskla s tím před nebohé dítě s pocitem dobře odvedené rychlé práce.
"myslel sem, že už sis zapamatovala, že maso nejim"
"však to jsou těstoviny plněné sýrem a špenátem"
"a červama"
Sociálku na darebnou matku!

Lepicí pásky jsme zkusili. Měly veliký úspěch. "Hele, kámo, vodkud to voní? vod BBů, jo? tyjo, ženský, a fůra, tak jedééém..."
Všichni moli z okresu se k nám stahovali.
červenec 12, 2011 13:37
Taky : Milene
jsem měla pocit, že pásky přitáhnou moly z celé ulice. Tak teď je máme dole v chodbě. Doufám, že tam lítají hlavně ti od nás. Už jsem doma dlouho žádného neviděla. Ale v bytě tahle varianta nejde. smilies/cheesy.gif
červenec 12, 2011 14:04
Mně pomohlo : Perda
jednou všechno vyklidit, opravdu pečlivě kontrolovat, co přinesu z obchodu a pak:
1. Odpuzovače koupené v drogerii. Určitě ne mololapky, jak už je napsáno výše, protože ty opravdu přitahují moly z širokého okolí. Možná bych je použila pro tuto chvíli, tak na týden, abych odchytila ty už vylíhlé, ale trvale určitě ne!
2. V oknech mám mezi kytkami vysazenou bazalku. Myslím ale, že by fungovala i jakákoliv jiná dostatečně aromatická bylinka.

Sem tam zahlídnu jednoho, max. dva moly na jaře a to jen venku na balkoně, domů si netroufnou. :-) A to máme přes roh u okna do kuchyně větrání z komory od sousedního bytu, odkud ty moly vidím občas vylézat.
smilies/undecided.gif
červenec 12, 2011 18:31
špatná zpráva: : mája
Moje sestra a moji rodiče mají prostě doma potravinové moly. Dvě domácnosti, stejný problém. Mají je pořád, mololapkynemololapky, zjevují se i ve sklenicích s neproniknutelnými víčky, pořáda pořád. Myslíme si, že bydlí na zdi za skříňkami od linky, neb skříňky pravidelně vymývají i s vyhazováním všeho obsahu. Zatím se nikomu skřínky odklízet nechce... Každé Vánoce jim dávám sklenice na potraviny s různými vodotěsnými víčky, nic zatím neobstálo. Nevím, asi žijeme v kraji, kde každá potravina z obchodu obsahuje molí vejce... Nechci tě děsit, ale toť naše zkušenost.
červenec 14, 2011 07:25
jo : mája
a mololapky si přilepuju jen já na oděvy, v horším případě do vlasů, i s molama :-(
červenec 14, 2011 07:25
Ty lepové pásky s feromonem právě vychytají jen jedince jednoho pohlaví. Jedinci druhého pohlaví se nemají s kým rozmnožovat, a po čase zdechnou. : Myška
Pásky je třeba mít v domácnosti pořád. A samozřejmě se zbavit potravin napadených hned, jakmile to zjistíte. Mně to pomohlo. Mám ty pásky ve spíži pořád. A tak když k nám nějaký mol zabloudí, je odchycen dřív, než napáchá nějaké škody.
Májo, pomohlo by to jistě i vašim dvěma domácnostem.
červenec 14, 2011 07:56
princip je mi jasný, : bb2
pásky skutečně takto fungovaly - moli se slítli, přilepili, exitus. Bohužel, zatímco předtím si kuchyní poletovali tři čtyři, po vylepení pásků se k nám začali slítávat molí nadrženci z širokého okolí. A protože molí populace je zřejmě dost velká, nebralo to konce.
Takže jsem pásky sundala, za velkého potlesku rodiny, kterou už nebavilo chodit po kuchyni s přimhouřenýma očima mávaje rukama napravo nalevo. No a vrátili jsme se k normálu. Spíž jsme vybílili, zákoutí v rozích a u polic vyluxovali, všechno vymyli octovou vodou, umístili dolů a nahoru skleničky se směsí drceného koření a bylinek. Pravidelné mytí octem, luxování štěrbin a výměna koření a bylinek asi působily nejvíc. No, spíž - to, co tak bylo v paneláku nazýváno, tj. vlastně vestavěná skříň, z jedné strany navazující na obvodní zeď, široká 60 cm, s větracím otvorem ve zdi, kudy v zimě táhlo do kuchyně. Spíž byla půl metru od radiátoru a dveře měla obyčejné skříňové, tenké, takže teplota ve spíži byla mimo tuhou zimu stejná jako v kuchyni - pokojová.
V domě mám u kuchyně na severní straně malou samostatnou komoru, cca 2 x 2 metry, celozděnou, s ventilací na teplá a okýnkem na chladnější období, s pořádnými dveřmi. Ani v letních hicech tam není víc než dvacet, většinu roku je tam jak v lednici.
Trvala jsem na ní navzdory projektantovým řečem o tom, že se to dnes nenosí, že spíž/komoru nahradily potravinové skříně v kuchynňské lince a americké lednice. A jsem velice spokojená. Moli se tam nedrží. Možná tomu pomohlo i vybílení hašeným vápnem. Čímž jsem zase vyrazila dech našemu malíři, ale přežil to ve zdraví.
Mouku po donesení domů neprosívám, jen prohlížím při otevření a prosívám ji vždy, když ji používám - odváženou dávku prosiju. Když na sítu zůstanou tmavá zrníčka, letí mouka do koše. Představa, že v piškotu nebo knedlíku chroupeme molí zárodky, mi za tu desetikačku nestojí. Pokud je k mání, kupuju Babiččinu volbu, tam jsem na tmavá zrníčka při prosívání ještě nenarazila. Zatím.
Z paneláku mi zůstal zvyk uchovávat suché potraviny v krabicích Lock. Teď už jen načatá balení.
A ještě jeden zvyk mi z doby molové zůstal - cokoli suchého otevřu, ať je to mouka, koření nebo těstoviny, rýže, cokoli - pečlivě prohlížím sáček. Na stěnách visící jemňoučké pavučinky jsou jasným znakem nákazy a jediné, co se dá udělat, je vyhodit to. V baráku je zatím klid, tak snad to vydrží. V paneláku jsem takhle vyhodila opavučinovanou několikakilovou zásobu mouky na vánoční pečení.
červenec 14, 2011 22:42
Zima jim nesvědčí, : deeres
žmoláci se vyvíjejí nad 18oC!
červenec 14, 2011 22:53
Lepové pásky mám ve spíži pořád. Sem tam se nějaký mol chytne, ale z širokého okolí se k nám neslétají. : Myška
A ani nikdy neslétali, ani jsem neměla v kuchyni to, co popisuje bb2. Asi záleží na tom, kde člověk bydlí, a jak je promořeno okolí.
červenec 15, 2011 08:19
... : bb2
no, Myško, některá má líčení ber trochu s nadhledem :-) např. to o probíjení se skrz zástup molů. I bez nadsázky to ale mělo ten výsledek, že molů v domácnosti výrazně přibylo.
Přiznám se, že mi také vadilo mít ve špajzce hmyzí hřbitov a při otevření dveří sledovat zmítajícího se, pomalu umírajícího mola.

Asi se ten rok někde v okolí vyskytli ve větší míře, jak říkáš, protože následující roky už to bylo lepší. Jsem ráda, že teď, zatím, máme od nich pokoj.
červenec 15, 2011 12:14
Zmítající se mol na lepové pásce mne plní nadšením :-)) : Myška
A říkám si spolu s Kelišovou - "tu máš, hajzle jeden!"
červenec 15, 2011 12:30
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]